mitä tehdä jos rakastaa toista niin että sattuu

Anonyymi

kertoako hänelle vai ollako hiljaa ja kärsiä kunnes unohtaa?

72

1353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa ehdottomasti kertoa sen toiselle.

      • Anonyymi

        Niin, onhan sekin riski olemassa ettei unohdu koskaan.


    • Ottaa kipulääkettä, kyllä se siitä loppuu aikanaan kipu tai rakkaus.

    • Anonyymi

      Ainakin itse toivoisin kuulevani, jos olisi tällainen tilanne.

      • Anonyymi

        Jag är av samma åsikt...


      • Anonyymi

        En tiedä mitä teen. Tämä ei vaan lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jag är av samma åsikt...

        Om den är så, varför du håller den i? Låt ut bara.
        K


      • Anonyymi

        Ok. Jag sitter fram åt honom. Oisitpa hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Jag sitter fram åt honom. Oisitpa hän.

        Tuo oli siis aloittajan kommentti tuosta ruotsinkielisestä. En ole sinulle kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli siis aloittajan kommentti tuosta ruotsinkielisestä. En ole sinulle kukaan.

        Ok. No minä kirjoitin tuon kommentin jonka alle kommentoitte. …ttu että nämä on sekavia.
        Ketä se aloittaja kaipailee. Miestä vai naista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. No minä kirjoitin tuon kommentin jonka alle kommentoitte. …ttu että nämä on sekavia.
        Ketä se aloittaja kaipailee. Miestä vai naista?

        Miestä minä kaipaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miestä minä kaipaan.

        Niin, ja minä naista. Alkoi selkenemään. Missäpäin suomea kaipailet? Itse olen pohjoisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja minä naista. Alkoi selkenemään. Missäpäin suomea kaipailet? Itse olen pohjoisessa.

        En ole pohjoisessa eikä hänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miestä minä kaipaan.

        Mies Miestä.
        Suomessa kun elämme.


    • Anonyymi

      Kauanko olet yrittänyt unohtaa?

      • Anonyymi

        En ole yrittänyt unohtaa enkä ole edes halunnut unohtaa. Nyt pitäisi vaan päättää tekeekö jotain vai onko antaako olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yrittänyt unohtaa enkä ole edes halunnut unohtaa. Nyt pitäisi vaan päättää tekeekö jotain vai onko antaako olla.

        Kysy häneltä, onko tilanne hänellä sama Sinun suhteesi???

        Siis, rakastaako hän Sinua niin, että sattuu... Voit yllättyä iloisesti, jolloin voit tietysti kertoa omat tuntemuksesi myös.

        Jos ei kävisi niin, voit joko silloinkin kertoa omasta asiastasi tai pitää kaiken vain omana tietonasi ja jatkaa elämää.

        Sinulla ei ole mitään hävittävää eikä hävettävää - muista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy häneltä, onko tilanne hänellä sama Sinun suhteesi???

        Siis, rakastaako hän Sinua niin, että sattuu... Voit yllättyä iloisesti, jolloin voit tietysti kertoa omat tuntemuksesi myös.

        Jos ei kävisi niin, voit joko silloinkin kertoa omasta asiastasi tai pitää kaiken vain omana tietonasi ja jatkaa elämää.

        Sinulla ei ole mitään hävittävää eikä hävettävää - muista!

        Ei niin voi suoraan kysyä. Ei vaan voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin voi suoraan kysyä. Ei vaan voi.

        Eikä varsinkaan yllättäen. Omista voi ehkä puhua, mutta ei voi kysyä noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä varsinkaan yllättäen. Omista voi ehkä puhua, mutta ei voi kysyä noin.

        Puhu omistasi sitten. Kunhan puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu omistasi sitten. Kunhan puhut.

        Näin on, omista voi puhua. Silloin kyllä todennäköisesti toinenkin kertoo jos samoin tuntee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yrittänyt unohtaa enkä ole edes halunnut unohtaa. Nyt pitäisi vaan päättää tekeekö jotain vai onko antaako olla.

        Jos vaihtoehto on kertoa tai kärsiä, niin eikö tuo ole helppo ratkaista 🙂🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu omistasi sitten. Kunhan puhut.

        Ehkä puhunkin, jää nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, omista voi puhua. Silloin kyllä todennäköisesti toinenkin kertoo jos samoin tuntee...

        Niin, ehkä puhunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaihtoehto on kertoa tai kärsiä, niin eikö tuo ole helppo ratkaista 🙂🙃

        Tuo oli ihan hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole yrittänyt unohtaa enkä ole edes halunnut unohtaa. Nyt pitäisi vaan päättää tekeekö jotain vai onko antaako olla.

        Älä jätä kesken. Rakkaus on elämän suurin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ehkä puhunkin.

        Et uskalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jätä kesken. Rakkaus on elämän suurin asia.

        Pyh


    • Anonyymi

      Jos pystyy kertomaan ja on edes jotain käsitystä toisen elämäntilanteesta niin voihan kertoa. Tärkeä tieto on, että onko jo jonkun muun oma (turha kenenkään idiootin tulla tähän sanomaan "ei ketään voi omistaa", teidän mielipiteillä ei ole väliä). Kaikki ei pysty kertomaan.

      • Anonyymi

        Anna olla jo.


    • Anonyymi

      Rakkaus on todella vahva sana, harkitse tarkkaan. Mutta kerro kuitenkin hänelle jos tykkäät:)

      • Anonyymi

        No en käyttäisi tuota sanaa tietenkään. Tarkoitin jotain aloitetta vaan.


    • Anonyymi

      Pelkkä "Hei." tekstarina riittää avaamaan tilannetta. Jos toisella puolella on kipinää, niin siitä se roihu lähtee.

      • Anonyymi

        Tiedän sen, mutta kun ei voi tietää, jos laittaa viestin keskelle toisten kipinöintiä.


    • Anonyymi

      Tietysti, jos kertoo, niin voi olla vielä kovempi isku jos toinen ei tykkää takaisin.

      • Anonyymi

        Olisiko se sitten kovempi isku? Aika äkkiä siitä tokenee luultavasti. Tietämättömyydestä ei välttämättä koskaan. Kun on toivo toisenkin tunteista niin irtipääsy on vaikeampaa.


    • Anonyymi

      No mä sanoin sen, enkä voi silti unohtaa. Mä rakastan silti aivan täysillä!

      Mutta, kyllä se mun mielestä kannattaa sanoa; se sanomattomuus repii sut kahtia, ja toisaalta tuollaisen asian sanominen tuskin rakastamisen arvoista ihmistä suuresti haittaa. Ja jos se haittaa häntä, väistitpähän luodin ja yli pääseminen voi alkaa!


      Rakkaus on niin kova juttu, että se särkee ihmisen, jos sille ei tee jotain!

      • Anonyymi

        Puhut kuin omasta kokemuksestani. Ristiriita on se pahin asia. Sellaisessa kun pitkään elää, se todellakin repii kahtia. Nyt kun olen taas aktiivisesti kaivannut, on jatkuvasti levoton olo. Ehkä törmään häneen jossain lenkkipolullani.
        - sivusta tulin, näin


      • Enemmän repii kahtia, kun menettää kokonaan ihmisen kun menee höpöttämään tunteistaan. Mun kokemus.


      • Bätääs kirjoitti:

        Enemmän repii kahtia, kun menettää kokonaan ihmisen kun menee höpöttämään tunteistaan. Mun kokemus.

        Muakin yllytettiin kertomaan, että kyllä se ymmärtää kerro vaan. Kun kerroin sinetöin välirikon, sillä mun tunteeni oli ihan liian voimakkaat ja minä tuskainen niiden jatkuessa tahtomattani, vaikka toinen ei tuntenut samoin. Lopulta halus minusta eroon kokonaan.

        Olisinpa ollut hiljaa ja voitas olla edes kavereita..


      • Anonyymi

        Saatat olla oikeassa. Kuulostaa ihan järkevältä.


      • Anonyymi

        Joskus käy nii et elämä yllättää ja se kertominenkin hajottaa sut…
        Aina ei tule onnellisten loppujen tarinoita…
        Siksi kertominen pelottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kuin omasta kokemuksestani. Ristiriita on se pahin asia. Sellaisessa kun pitkään elää, se todellakin repii kahtia. Nyt kun olen taas aktiivisesti kaivannut, on jatkuvasti levoton olo. Ehkä törmään häneen jossain lenkkipolullani.
        - sivusta tulin, näin

        No hyvä ihminen älä mene näyttään naamaas sinne
        lenkkipolulle


    • Ei välttämättä kannata sanoa mitään. Unohtuu sitten aikanaan.

      • Anonyymi

        Ylempi kommentoija kommentoi:
        Sitä sanotaan, että mitään ei kadu kuolinvuoteellaan niin kovasti, kuin tunnustamatonta rakkauttaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylempi kommentoija kommentoi:
        Sitä sanotaan, että mitään ei kadu kuolinvuoteellaan niin kovasti, kuin tunnustamatonta rakkauttaan.

        No ei se rakkautta ole aina kaikissa tapauksissa, ihastusta lähinnä. Jos ei tunne toista kunnolla, ei voi rakastamisesta puhua.


      • Bätääs kirjoitti:

        No ei se rakkautta ole aina kaikissa tapauksissa, ihastusta lähinnä. Jos ei tunne toista kunnolla, ei voi rakastamisesta puhua.

        Lähimmäisen rakkautta lähinnä.


      • Bätääs kirjoitti:

        Lähimmäisen rakkautta lähinnä.

        Ja itse kadun jopa enempi tunnustettuja tunteita, kun ne ovat johtaneet sitten välirikkoon. Joten parempi olla joskus vaan hyshys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylempi kommentoija kommentoi:
        Sitä sanotaan, että mitään ei kadu kuolinvuoteellaan niin kovasti, kuin tunnustamatonta rakkauttaan.

        Ja se on ihan totta. Kannattaa ennemmin kertoa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ja itse kadun jopa enempi tunnustettuja tunteita, kun ne ovat johtaneet sitten välirikkoon. Joten parempi olla joskus vaan hyshys.

        Vaikka repivältä voi tuntuakin, ihastus ei revi sua kappaleiksi. Ei sitä ole mikään pakko kelleen kertoa. Mutta kun sä olet vuosia rakastanut, tee asialle jotain!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka repivältä voi tuntuakin, ihastus ei revi sua kappaleiksi. Ei sitä ole mikään pakko kelleen kertoa. Mutta kun sä olet vuosia rakastanut, tee asialle jotain!

        Ei sekään aina kannata. Yksin on vaikee tehdä mitään, jos vastapuoli ei tunne samoin, vaikka rakastais 50 vuotta yksinään.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Ei sekään aina kannata. Yksin on vaikee tehdä mitään, jos vastapuoli ei tunne samoin, vaikka rakastais 50 vuotta yksinään.

        Kuulostaa siltä, kuin sä olisit missannut pointin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, kuin sä olisit missannut pointin.

        Pointti on, että kertominen on hyödytöntä, jos vastapuoli ei tunne samoin tai jopa pistää välit poikki tunteittes takia, joten kannattaa miettiä kannattaako aina kertoa.


      • Anonyymi
        Bätääs kirjoitti:

        Pointti on, että kertominen on hyödytöntä, jos vastapuoli ei tunne samoin tai jopa pistää välit poikki tunteittes takia, joten kannattaa miettiä kannattaako aina kertoa.

        Mulla tyyppi pystyi olemaan kaveri tietyissä rajoissa mun oli itse lähdettävä särkyneen sydämen kanssa pois… Ehkä tulee vielä sekin ihminen joka sopii osaksi elämääni ja jolle minä olen se tärkein enkä vain seksiä tai muutenvain jotain ….
        Tai jos ei tule niin yritän eläää kivan ja oman näköisen elämän loppuosan jossa toivon kuitenkin olevan jotain niin kivaa sisältöä et jaksan jatkaa…
        Kun ihmissuhteet ei vaan onnistu…
        Oma halu ei riitä kun ei satu ketää oikesti rakkautta tahtovat matkaan …


    • Anonyymi

      Sanoisin että katuu enemmän jos ei kerro. Itse kukin tietää miten on omalta kohdalta.

    • Anonyymi

      Seuraa sydämesi ääntä. Sydän tietää parhaiten, vaikka järki pistääkin vastaan.

      • Anonyymi

        Se tunne häneen on aika vahva. Eikä aika vahva vaan järkyttävän vahva.


    • Anonyymi

      Aloittaja on Nainen?

      • Anonyymi

        On mutta ei N nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mutta ei N nainen.

        Mies"mies" ilmiselvästi.


    • Anonyymi

      Samaa pohdin päivittäin. En ole kertonut, ja siihen on useita syitä. Olemme yleensä tekemisissä muutenkin päivittäin, joten en vaan uskalla ottaa riskiä, että hän kokee asian ahdistavana ja / tai huvittavana.

    • Anonyymi

      Eiköhän sillä ole aika paljon vaikutusta kuinka se toinen käytyyn sinua kohtaan . Mitä viestittää käytöksellään. Onko kiinnostusta ja onko hänellä myös tunteita sinua kohtaan. Rakkautta kun aika hankala salata jos on tekemisissä. Ne pienet metkit sulle kertoo kannattaako kertoa vai ei. Jos nyt yhtään osaat lukea toista tai tunnet.

      • Anonyymi

        Selvä tapaus: Homolandia-asiaaaaa


    • Anonyymi

      Jos sattuu paljonkin, ei siltikään kannata ahmia särkypillereitä, tablettejakaan syödä.

    • Olen nainen, sanon sen heti, koska en ole ap:n hän.

      Mikä on pahin mitä voi tapahtua, jos teet selvän aloitteen? Saat pakit, koska hän ei voi tai ei tunne samoin? Hän ahdistuu tai nolaa sinut? Suhteenne ei palaudu koskaan samanlaiseksi? Vain ihminen, joka ei ole sinut tunteidensa kanssa tai nuori ihminen ahdistuu, siitä ettei voi vastata tunteeseen, jos aloite antaa tilaa myös ei:lle. Tasapainoinen aikuinen ymmärtää ettei kumpikaan voi valita tunteitaan eikä ota suurta syyllisyyttä siitä ettei voi vastata samaan tunteeseen. Tunne kertoo siitä, että hän on jonkun mielestä ihana. Onko se paha asia? Vain ääliöt nolaa toisia tunteen takia. Onko hän tasapainoinen fiksu aikuinen?

      Mikä on paras mitä voi tapahtua? Vastakaiku? Tutustuminen? Suhde? Lopun elämän parisuhde? Rakkaus? Pelottaako se?

      Mikä on pahin mitä voi käydä, jos et tee mitään? Mikä on parast? Et tiedä totuutta? Jäät katkeraksi tai sinua jää harmittamaan, koska saatoit menettää rakkauden saamattomuuden takia? Et edes yrittänyt saada häntä? Roikut löysässä tunnehirressä seuraavat 5v, etkä pääse eteenpäin kun kuvittelet hänellä olevan tunteita? Joudut käsittelemään surun, jos saat pakit? Joudut myöntämään itsellesi, että tunteet oli yksipuolisia?

      Kun mietit kumpaakin vaihtoehtoa lyhyellä ja pitkällä aikavälillä, ehkä tiedät mikä on sinulle paras ratkaisu.

    • Anonyymi

      Hän tietää että sattuu, olen sen kertonut. Nyt on jäljellä vaan kärsimys kunnes lopulta helöottaa.. Jos helpottaa. Joskus kai unohtaa.. Jos unohtaa, tuskin koskaan. Mitä kauemmin aikaa kuluu niin mahdollisuudet yhdessä oloon vähenee ja yhteinen aika loppuu.
      n

    • Anonyymi

      Koskaan ei ole liian myöhäistä, otat oman aikasi. Miksi haluat kärsiä, unohtaa ihmisen jota rakastat?

    • Anonyymi

      Itse sanoisin pahasti epäonnistuneena, ihastuksesta ei kannata synnyttää liikaa mielikuvitusmaailmaa, koska pahimman toteutuessa se voi traumoittaa todella pahasti. Itse en lämpene kovin helpolla uusiin flirtteihin ym.

      Varmuuteni muuttui enemmän epävarmuudeksi siksi en suosittele ainakaan fantasioimaan asioilla suuremmin. Toivon onnistumisia, mut mielummin todellisten kuin huijarien kanssa. Ero ei näy aina päällepäin. Älä rakastu mielikuvaan toisesta!

      Pienikin epäily siitä, että kaikki se hyvä minkä toisessa näet ei välttämättä pidä paikkaansa on syytä ottaa todesta. Älä ole sokea toisen suhteen vaan mielummin epäileväinen. Silloin säästyy paremmin ikävemmiltä kokemuksilta.

      • Anonyymi

        Huono ja eprehellinen, vaisu, asenne.
        Älä markkinoi tuota muille.
        Olisit jättänyt kirjoittamatta.


    • Anonyymi

      No tietysti kertoo. Hiljaa jos olet niin jää taatusti mieleen pyörimään. Parhaassa tapauksesss alkaa vuosisadan rakkaustarina.

    • Anonyymi

      Se loppui jo.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      356
      3175
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      129
      1197
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      133
      953
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      737
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe