One Way tuli paikkakunnallemme. Kaikki vaikutti olevan ok.
Noihin aikoihin OneWayn sisällä kuohui; huomattava määrä tunnettuja puhujia, miehiä ja naisia lähti pois ko. srk:sta. Suonto selitti tapahtumia takkatulen ääressä. Mattila teki "One Man Mission" videon mm. lähtöihin liittyen ("ampumisvideo").
Ajattelin, että koko joukko lähtijöitä oli enemmän tai vähemmän menestysteologiaan kallistuneita, tuntematta heitä henkilökohtaisesti.
Luotin One Wayhin ja sen johtoon.
Mutta, ajan saatossa on käynyt ilmi, että kaikki One Wayssä ei ole kuten pitäisi olla.
One Way lähtenyt laajenemaan voimakkasti ympäri valtakuntaa, seurakuntia on noussut sinne ja tänne. Sinänsä hyväkin asia; monella kodittomalla mahdollisuus löytää srk yhteys. Mutta, millainen?
On käynyt kiistattomasti ilmi, että resursseja tai ymmärrystä hoitaa/ohjata seurakuntia ei ole riittävästi.
Suonto kertonut usein, kuinka uuden srk: n perustamiseen menee noin 4 vuotta.
Paikkakunnallani meni muutama kuukausi,kun käytännössä useimmille tuntematon mies esitteli itsensä "tämän srk:n pastorina".
OW:n päätöksiä ja linjauksia ns. isommissa kysymyksissä tehdään pienessä ryhmässä "Suonto ja pastorit" ts. Suonto ja muutama henkilö jotka ikään kuin "ydinryhmässä". Päätöksiä, joissa ei asinomaista välttämättä kuulla ollenkaan.
Suonto laittaa omat "asiamiehensä" selvittelemään asioita. Asiamiehillä jo valmis asenne, ts. periaatepäätös tehty jo ennen kuin asianosaista on edes kuultu. Puhumattakaan että Suonto itse vaivautuu edes kuulemaan kaikkia osapuolia.
Tässä vaiheessa totean, että ei voi odottaakaan, että hän kaikkiin asioihi ottaa kantaa. Mutta kun on kyse oikeasti suurista asiosta, luulisi että haluaa kuulla asiaan kiinteästi liittyvän hlön vastineen. Mutta ei. Henkilöä koskevia päätöksiä hän on tekemässä kuulematta henkilöä.
Monella paikkakunnalla ovi on käynyt myös OWsta poispäin, mielivaltaisen, lihallisen johtamisen tuloksena. Ja perään ei kysellä; näin arvokkaita ovat Kristuksessa Jeesuksessa olevat siskot ja veljet OWlle.
OWlle tärkeää näkyy olevan miltä toiminta näyttää ulospäin. Ei se miten ihmiset jaksavat, ja voivatko he hyvin. Ei, riittää kun on "hyviä puhujia" ja näennäisesti kaikki on ok. Mutta missä on oikeanlainen paimenuus?
Tuolla tiellä, jossa pyyhitään ihmisiä pois srksta, eikä puututa todellisiin epäkohtiin johtamisen suhteen, OWlla on paljon muutettavaa. OWn linjasta muistetaan mainita, mutta suhtautumalla väheksyvästi ihmisten vääränlaiseen kohteluun, hyvää ei ole luvassa.
Mitä onOWn linja?"Totuudellinen, turvallinen ja armollinen", ne ovat vain sanoja. Todellisuydessa OW on alkanut kääntyä sisäänpäin lämpiäväksi, jossa vai OW opetus nauttii luottamusta. Tai jos johto antaa jotakin muuta julkaista.
Jos kääntymistä ei tapahdu,OWstä tulee vain uskonnollinen toimija muiden uskonnollisten toimijoiden joukossa. Hengen virrat suuntautuvat sinne, missä todella kunnioitetaan Herraa ja Hänen Sanaansa kuuliaisuudessa.Sanoissa ja teoissa.
Elämä Kristuksessa
Mikä mättää One Way
105
4976
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhat, kaavoihinsa kangistuneet seurakunnat, kokevat itsensä uhatuksi kun reviirille ja paikkakunnalle perustetaan uusi seurakunta.
- Anonyymi
Niin varmaan useinkin. Mutta eihän kirjoituksessa siitä puhuttu.
- Anonyymi
Helluntailaiset varastaa kaiken ne väittää muita jumalattomiksi itse ovat lainrikkoja saatanasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset varastaa kaiken ne väittää muita jumalattomiksi itse ovat lainrikkoja saatanasta.
Liikaa sanottu pelkästään suunnan takia. Saatanasta, koska kuuluu johonkin.
- Anonyymi
Onko One Way hieman leipiintynyt? Ei Jumala tarvitse rahaa ja suuria rakennuksia eikä uusia seurakuntia evankeliumin todistamiseen. Kokoontua voi vaikka kodeissa.
- Anonyymi
Evankeliumin todistamiseen Jumala tarvitsee vain uskollisia ja tottelevaisia palvelijoita.
- Anonyymi
Anonyymi
27.05.2022 06:12
Onko One Way hieman leipiintynyt? Ei Jumala tarvitse rahaa ja suuria rakennuksia eikä uusia seurakuntia evankeliumin todistamiseen. Kokoontua voi vaikka kodeissa.
..
Missä niin sanotaan, että vain mökit kelpaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumin todistamiseen Jumala tarvitsee vain uskollisia ja tottelevaisia palvelijoita.
Hyi helvetti rahankerääjå juutalainen Juudas myy Jeesusta rahasta.
- Anonyymi
Nämä on niitä puusilmäisiä puheita.
Että kodeissa ja vain kodeissa - eli puhe juuri kertoo ahtaasta mielestä.
Minä en niin sinne koteihin mene kuuntelemaan sanaa, ja perheenäiti sutii siinä paripäivää, että porukkaa tulee ja katettu pöytä olisi valmiina. Vapautan hänet ennemmin sinne johonkin synagooga = on kokoontumistila - sinne. Viimeksi kuunteli kirkkoherraa sellaisessa riittäväntilavais- tilassa. Hyvä kun on suojaisa tila, ei tuule, eikä ole kylmä.
On turhaa hurkastelua lähteä peukalopaikka tupa- hirsi- koti puhujatilan saarnaajaksi.
Ei kaiken tarvitse tulla sinne vaan tarvitaan yleisiä tiloja. Niissä tiloissa ei hukuta sisäälämpiävään häkään.
- Anonyymi
Totta puhut, joka aloitit keskustelun, kunhan saarnaa Raamatun mukaisesti, vaikka Pyhä Henki ja rakkaus puuttuu ihan sama.
Valitettavasti todella hyvä saarnaaja, joka sydämen syvyyksistä Herralta saamansa saarnan takia hyllytettiin 😱 - Anonyymi
>>On käynyt kiistattomasti ilmi, että resursseja tai ymmärrystä hoitaa/ohjata seurakuntia ei ole riittävästi.
Suonto kertonut usein, kuinka uuden srk: n perustamiseen menee noin 4 vuotta.
Paikkakunnallani meni muutama kuukausi, kun käytännössä useimmille tuntematon mies esitteli itsensä "tämän srk:n pastorina".<<
Eikö aloittaja muka tajua, että kysymyksessä on huijaus?
Ammattirikolliset itse sanovat: "Rehellistä ihmistä ei voi huijata."
Aloittaja näkee kaiken petoksen, muttei itse halua tehdä parannusta. Yrittää keksiä "viattomia" selityksiä sille, miksi edelleen on mukana tuossa toiminnassa. Kait OW sitten tuo jonkinlaista viihdettä peräkylälle.
Tuollainen toiminta, rikollisuus "Jumalan nimissä", ei ole aitoa, pelastavaa hengellisyyttä, vaan Saatanan työtä, uskonnollisuuden nimissä.- Anonyymi
Mistä sinä minun parannuksenteosta tai elämästäni tiedät?
Tiedoksi; kun vääryydet kävivät ilmi, lähdin One Waystä.
Kuinka nopeasti tuomitsitkaan, vailla faktoja. Osoittaa sinusta henkilönä paljon.... - Anonyymi
Uuden seurakunnan perustamiseen ei mene kuin se hetki, kun nimet pannaan paperiin. Mutta seurakunnan toiminnan vakiintumiseen voi mennä vuosia. Useimmiten ne uuden seurakunnan ensimmäiset pastorit ovat tuntemattomia, ennen kuin niistä tulee tuttuja.:D
En ymmärrä miksi tällaisia pitää edes jauhaa. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä kirjoittelemaan kaikista porukoista, joissa en ole kokenut olevani kotonani. Tällaiset kirjoitukset haiskahtavat vain huoleksi naamioidulta pahan puhumiselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuden seurakunnan perustamiseen ei mene kuin se hetki, kun nimet pannaan paperiin. Mutta seurakunnan toiminnan vakiintumiseen voi mennä vuosia. Useimmiten ne uuden seurakunnan ensimmäiset pastorit ovat tuntemattomia, ennen kuin niistä tulee tuttuja.:D
En ymmärrä miksi tällaisia pitää edes jauhaa. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä kirjoittelemaan kaikista porukoista, joissa en ole kokenut olevani kotonani. Tällaiset kirjoitukset haiskahtavat vain huoleksi naamioidulta pahan puhumiselta.Taitaa sinulla vain liha haiskahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi tällaisia pitää edes jauhaa. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä kirjoittelemaan kaikista porukoista, joissa en ole kokenut olevani kotonani. Tällaiset kirjoitukset haiskahtavat vain huoleksi naamioidulta pahan puhumiselta.Olisikohan ongelma siellä omassa sydämessä`?
- Anonyymi
>>Mikä mättää One Way<<
Aloittaja näkee selvästi, että jokin "mättää".
Mutta uteliaisuus tarkkailla paholaisen tekoja on suurempi kuin tarve itse tehdä parannus.
Jos jokin "mättää": silloin se pitää hylätä. Ei tukea sitä toimintaa, joka "mättää". Mutta, jos kerran itse haluaa olla mukana jengissä, ei kannata sitten yrittää teeskennellä muka "rehellistä kysyjää", kun kerran itse selvästi viihtyy näiden"mättääjien" joukossa.
Saako aloittaja joitain taloudellista hyötyä OW:stä?- Anonyymi
Hoh hoijaa. Siinä jälleen kommentti, joka perustuu oletuksiin, ei faktoihin.
Kun selvisi vääryydet, joita en yksinkertaisesti voinut ohittaa, lähdin OW:lta.
En yksinkertaisesti voi jäädä väärän vallan alle, siten että lihalliset ihmiset tekevät epäraamatullisia päätöksiä. En odota, että on okemassa täydellistä srktaa maan päällä, mutta
kaikenlaista toimintaa ei tarvitse hyväksyä.
Olet näköjään henkilöitä, jotka tekevät johtopäätöksiä kuulematta asianosaista, puhumattakaan että edes tuntisivat henkilöä. Voisi sanoa, että se on tietynlaista "OW linjaa"...
Jeesus ei tuominnut korvan kuulolta. Ymmärrätkö.
Kommenttisi on kasvamattoman, lihallisen ihmisen kommentti.
T.Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En yksinkertaisesti voi jäädä väärän vallan alle, siten että lihalliset ihmiset tekevät epäraamatullisia päätöksiä. En odota, että on okemassa täydellistä srktaa maan päällä, mutta
Olet näköjään henkilöitä, jotka tekevät johtopäätöksiä kuulematta asianosaista, puhumattakaan että edes tuntisivat henkilöä. Voisi sanoa, että se on tietynlaista "OW linjaa"...
T.AloittajaJos kyseessä "selvännäkijät", antavat "lausuntoja" tietämättä mistä kirjoittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T.AloittajaMiksi sitten jatkat jauhamista, jos olet mennyt eteenpäin?
- Anonyymi
Tämä on keskustelupalsta. Kaikki keskustelu ei ole jauhamista.
Vaikea ymmärtää?- Anonyymi
Vaan eihän nykyään monikaan tartu epäkohtiin. "Antaa mennä" tyyli
valitettavasti vallitsee.
- Anonyymi
One waylla mättää se, että tapanin tuhannet haaveet kertoo, kuinka hänen haaveensa, ja niiden kaatuminen tyssäsi. Tapanin piti kerätä tuhat pikkupojan polkupyörän satulaa, mutta lapset rupesivat ajamaan mieluummin ilman, kuin kohtasi Tapanin. Tavallinen arki on tapanille tarhapojan aamu.
- Anonyymi
OneWay n Youtube kanavalla on ihan hyvää julistusta ja todistuksia.
OneWayn seurakunta Helsingissä toimii varmasti riittävän hyvin.
Muualla maassa One Wayn seurakunnat ovat aika pienen piirin kokoontumisia ja siksi siellä voi toiminta olla enemmän kuten joku rukouspiiri.
Hyvä että One Wayn seurakunnat edustavat tervettä vapaa kristillisyyttä ilman karismasttista vouhotusta.
One Wayn kaste opetus on heidän näkemyksensä ja One Way ei itse lasta lapsia mikä on hyvä asia.- Anonyymi
One Way ei kasta lapsia.
Rauhan tervehdys
Olen puhunut tämän aloituksessa mainitun videon jo tovin aikaa sitten:
https://www.youtube.com/watch?v=p-mMchdOITk
Vaikka videoni on pitkä, on paljon ihmisten kokemuksia, saamia Hengen ilmoituksia ja varoituksia liittyen One Way Missionin toimintaan, joita en voinut siihen sisällyttää.
Esimerkiksi mainitsen tähän erään pariskunnan, joka aluksi suuttui minuun hirvittävästi, kun varoitin ettei One Way Missionin uusi hanke ole Herrasta, vaikka pinta näyttää hyvältä. Kun he ehtivät olla mukana OWM toiminnassa toista vuotta, he ottivat yhteyttä, pyysivät suuttumistaan anteeksi ja kertoivat kokemistaan ongelmista, jotka olivat (kuten aikaisemminkin mainitut) toiminnan johdossa. Pyhä Henki ei johda toimintaa ja siksi siellä on hengellinen kylmyys, kultinomaiset piirteet ja lahkoutuminen, niinkuin Galatian seurakunnissa.
"Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden? Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä." - Galataiskirje 4:16-17
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Sinä se Mauno oletkin paras puhumaan kultinomaisesta lahkoutumisesta !
Kun itse ELÄT eriseurassa / lahkossa / puolueessa !
Eikä sinulla itselläsi ole haluakaan tehdä asialla yhtään mitään !
Vaikka nuo asiat on sinulle selvääkin selvemmin Raamatusta näytetty toteen !
Lisäksi sinä Mauno olet itse kerännyt seuraajia ITSELLESI kaikilta ilmansuunnilta ja SINÄ ITSE OLET / pyrit olemaan kultin johtaja ja pää !
Joten Mauno, taas kerran kävi niin, että se mistä toista/toisia sinä ITSE syytit, siihen SINÄ ITSE syyllistyit /syyllistyt !
Eli onneksi olkoon taas kerran Mauno !
Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Minä en muuten puolustele mitenkään "One Man Missionia", oma eriseuransa sekin ! - Anonyymi
Niin ja Mauno !
Sinä itse et johdata uskovia Jumalan luo ja seuraamaan Herraa !
Sinä sen sijaan pyrit saamaan ihmiset / uskovat seuraamaan SINUA ITSEÄSI !
Sinä et kiinnitä uskovia Kristukseen VAAN ITSEESI !
Eli olet ihan perus kultti johtaja tai sellaiseksi haluava, ja kilpailet ja kinastelet paikasta johdossa muiden kaltaistesi kanssa kuten Petri Paavolan kanssa !
Siis nyt on jo muodostunut Suomeen nämä 2 eriseuraa / kullttia johtajineen !
1) Mauno Mattilalaisuus / Mattilalaiset, jotka uskovat kuten Mauno sanoo ja määrää !
Sitten on:
2) Petri Paavolalaisuus / Paavolalaiset, jotka taas uskovat kuten Petri sanoo ja määrää !
Näin siinä AINA käy, kun joku himoitsee asemaa ja arvostusta ja kunnioitusta ITSELLEEN, EIKÄ JUMALALLE !
Te pidätte itse itseänne opettajina !
Mutta ette tiedä vielä sen vertaa, että mikä on oikeasti Jumalan valitseman opettajan tärkein tehtävä !
Tärkeintä on kiinnittää nuoret uskovat Kristukseen, eikä teihin, eli ihmisiin !
Tärkeintä nuorelle uskovalle ei ole lukea ja katsoa teidän loputtomia opetusvideoitanne ja opetuksianne !!!
Tärkeintä nuorelle uskovalle olisi se, että TE opettaisitte heidät saamaan OMAKOHTAISEN / HENKILÖKOHTAISEN OPETUKSEN suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !!!
Mutta sitä te ette tee, ettekä opeta, vaan postaatte loputtomasti vain OMIA opetuksianne ja siten kiinnitätte yhä lujemmin ja lujemmin uskovat / nuoret uskovat ITSE ITSEENNE !
Milloin tämä vääryys loppuu ???
Tuleeko siihen loppua ikinä Mauno ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Mauno !
Sinä itse et johdata uskovia Jumalan luo ja seuraamaan Herraa !
Sinä sen sijaan pyrit saamaan ihmiset / uskovat seuraamaan SINUA ITSEÄSI !
Sinä et kiinnitä uskovia Kristukseen VAAN ITSEESI !
Eli olet ihan perus kultti johtaja tai sellaiseksi haluava, ja kilpailet ja kinastelet paikasta johdossa muiden kaltaistesi kanssa kuten Petri Paavolan kanssa !
Siis nyt on jo muodostunut Suomeen nämä 2 eriseuraa / kullttia johtajineen !
1) Mauno Mattilalaisuus / Mattilalaiset, jotka uskovat kuten Mauno sanoo ja määrää !
Sitten on:
2) Petri Paavolalaisuus / Paavolalaiset, jotka taas uskovat kuten Petri sanoo ja määrää !
Näin siinä AINA käy, kun joku himoitsee asemaa ja arvostusta ja kunnioitusta ITSELLEEN, EIKÄ JUMALALLE !
Te pidätte itse itseänne opettajina !
Mutta ette tiedä vielä sen vertaa, että mikä on oikeasti Jumalan valitseman opettajan tärkein tehtävä !
Tärkeintä on kiinnittää nuoret uskovat Kristukseen, eikä teihin, eli ihmisiin !
Tärkeintä nuorelle uskovalle ei ole lukea ja katsoa teidän loputtomia opetusvideoitanne ja opetuksianne !!!
Tärkeintä nuorelle uskovalle olisi se, että TE opettaisitte heidät saamaan OMAKOHTAISEN / HENKILÖKOHTAISEN OPETUKSEN suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !!!
Mutta sitä te ette tee, ettekä opeta, vaan postaatte loputtomasti vain OMIA opetuksianne ja siten kiinnitätte yhä lujemmin ja lujemmin uskovat / nuoret uskovat ITSE ITSEENNE !
Milloin tämä vääryys loppuu ???
Tuleeko siihen loppua ikinä Mauno ???Nousi mieleeni pari Raamatunkohtaa, jotka on hyvä lisätä vielä edelliseen liittyen:
10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
Luetaan tämä nykyaikaan :
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen MATTILAN puolta", toinen: "Minä PAAVOLAN", joku taas: "Minä OneWay missionin", "Minä Hellutaikirkon" "Minä Helluntai seurakuntien"...............................................
Lista on loputon, eli eriseuroja lahkoja puolueita on loputtomasti !
Ja lisää vain tulee ja perustetaan !
Nyt Maunon ja Petrin pitäisi toimia, kuten Paavali aikoinaan ja kieltää ja estää uskovia asettumasta itsensä puolelle toisia vastaan !!!
Mutta sitä he eivät tee, vaan sen sijaan he taistelevat keskenään "tunkion herruudesta" !
Eli aivan päinvastoin kuin tulisi toimia !
Tuo touhu ON LIHALLISTA ja VÄÄRIN:
1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin LIHALLISILLE, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut. - Anonyymi
"Esimerkiksi mainitsen tähän erään pariskunnan, joka aluksi suuttui minuun hirvittävästi, kun varoitin ettei One Way Missionin uusi hanke ole Herrasta, vaikka pinta näyttää hyvältä. Kun he ehtivät olla mukana OWM toiminnassa toista vuotta, he ottivat yhteyttä, pyysivät suuttumistaan anteeksi ja kertoivat kokemistaan ongelmista..."
Ensiksikin,emme suuttuneet "hirvittävästi". Toisekseen mies yritti soittaa sinulle useamman kerran, mutta et Mauno vastannut. Vaimo osan asioista kävi läpi liittyen OWin.
Miten mies olisi pyytänyt anteemsi, kun et vastaa puhelimeen? Ja edelleen olen sitä mieltä, että
"ampumiskohtaukset ovat mauttomia".
On totta, että aluksi kaikki näytti olevan ok, mutta totuus paljastui. Juurikin tuo johdon toimintatapa ja asenne. Olit kyllä Mauno oikeilla jäljillä.
Tiedoksi sinulle Mauno, minä olen tämän ketjun aloittaja, siis kyseisen pariskunnan mies. Soita, sinulla on varmaan vielä numeroni. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia.
Elämä Kristuksessa
- Anonyymi
Mauno on itse pihalla. Profetoi puutaheinää ja leikkii pastoria omassa olohuoneessan.
Tapani Suonto on evankeloinut enemmän suomalaisia kun nämä nykyajan perinnehelluntailaiset hupiukot yhteensä. - Anonyymi
Jospa jätetään Herran päätökseksi, mitä kukakin o saanut aikaan.
Kaikkihan ei oke aina sitä miltä näyttää.- Anonyymi
Leo Mellerin ja Mauno Mattilan sekä Petri Paavolan höpötyksiä ei kukaan tervejärkinen uskovainen kuuntele. Melkein samaa sarjaa kun Jari Pasasen tarinat.
- Anonyymi
Hauhon kirkossa OneWayn toimintakeskuksen avajaisjuhla 21.5.2022. Tapani Suonto puhuu ja Viktor Klimenko laulaa. Omassa olohuoneessa toki saa leikkiä pastorina. Ei se syntiä ole mutta erittäin lapsellista.
https://youtu.be/LcBtyeE_WKE - Anonyymi
Jeesus elää ja OneWay toimii aktiivisesti nyt Hauholla. Kaikki ovat tervetulleita juhannusjuhlille sanoi Tapani Suonto. Lisäksi on Raamattu viikko ja sielunhoito viikko sekä perheleiri. OneWayn kannattaisi järjestää juhannuksena bussikuljetus.
https://youtu.be/t_wK5zYA5aI- Anonyymi
Espoossa kävin vuosia juhannusjuhlilla. En koskaan kokenut siellä rakkaudellista uskovien yhteyttä.
Pelkästään saalistavia katseita.
Kokouksissa aistii arvostelua ja vihaa eikä Suonto koskaan puhunut minulle sanaakaan vaikka olin "vastuunkantaja".
Kylmyys oli osuva adjektiivi. Vanhat naiset tuntui vihaavan minua pelkän ulkonäköni takia enkä koskaan tiennyt miksi.
Pidin kovasti niistä puhujista jotka lähti sieltä vaikka en missään nimessä hyväksy mitään uuskarismaattisuutta.
Oletteko huomanneet että Jeesus käski lähteä Jerusalemista ja julistaa kaikille kansoille mutta apostolit eivät lähtenee Jerusalemista vaan muut julistivat kaikille kansoille.
Ehkä johtajuuden himo on aina ansa johon johtajat lankeaa. Toki se ei poista heiltä Jumalan armoa mutta Jumala käyttää sitten niitä, jotka nöyrtyy lähtemään.
Kuten Filippus.
- Anonyymi
mikä mättää oneway???
seuraava asia mättää.
ONEWAYN ITSEPETOS ON SEURAAVA:
PROTESTANTTISUUS.
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON ONEWAYN ITSEPETOSTA
Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen, joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-31] [Joh. 3:16 ja Joh. 3:36 ja Joh. 1: 1-18 ja Johanneksen evankeliumi kokonaisuudessaan luvut 1-21].
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema, jae 32 [Room. 1: 18-32]. - Anonyymi
Kyllä Mauno Mattila on pihalla terveestä kristinuskosta. Teemu Selänne on Maunolle profetallinen merkki. Voiko ihminen olla enemmän pihalla???
https://youtu.be/lNjtCW5smZg - Anonyymi
One Way ei jaa tervettä uskoa, liian hörhöilylinjalla ovat.
- Anonyymi
Jari Lindroos: Masennuksen kahle särkyy
https://youtu.be/XR3XFSpu1-o - Anonyymi
Eikös tuo OneWay ole vain helluntailaisten lahkon alalahko. Riita on päällä helluntaikirkon kanssa ja nyt sitten OneWayn kanssa. Yrittäkää nyt tulla toimeen riitelemättä edes oman porukkanne kanssa.
- Anonyymi
Ei OneWayssa ole mitään riitaa. Arto Boa lähti sieltä pois aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei OneWayssa ole mitään riitaa. Arto Boa lähti sieltä pois aikoja sitten.
Kaikkien kanssahan te normi helluntailaiset haluatte riidellä.
- Anonyymi
Kirkon oppeja OneWay levittelee
- Anonyymi
Siis luterilaisen kirkon oppja Oneway levittelee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis luterilaisen kirkon oppja Oneway levittelee
Helsingin OneWay seurakunnassa vahimmiston jäsenet ovat miehiä.
https://www.onewayhelsinki.fi/vanhimmisto/
- Anonyymi
Mättäähän se, kun lihalliset ihmiset tekevät lihallisia päätöksiä.
- Anonyymi
Rahan ohjausta kutsutaan Jumalan ohjaukseksi.
Jos Jumala ei koskaan anna uusia aiheita saarnoille vaan luetaan paperista kymmenen vuoden takaisia puheita niin kuinka Jumalan puhe voisi ohjata työmuotoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan ohjausta kutsutaan Jumalan ohjaukseksi.
Jos Jumala ei koskaan anna uusia aiheita saarnoille vaan luetaan paperista kymmenen vuoden takaisia puheita niin kuinka Jumalan puhe voisi ohjata työmuotoja?>> Jos Jumala ei koskaan anna uusia aiheita saarnoille vaan luetaan paperista kymmenen vuoden takaisia puheita niin kuinka Jumalan puhe voisi ohjata työmuotoja? <<
Inhimmillisesti katsoen se on vähän puuduttavaa. Ja olen itsekin kuullut moitteita siitä, että "Suonto puhuu aina samoja, eikö Herralla muka ole mitään uutta sanottavaa".
He unohtavat, että Herralla on sama Raamattu ollut koko ajan, johon ei ole muutoksia tehty hänen toimestaan kertaakaan vuosisatojen aikana. Siitä on määrä puhua.
Paavalikin sanoi, että samoista puhuminen on hyödyksi. Tarvitsemme toistoja. Valitettavasti. Herra sen kyllä tietää.
Esimerkkejä niistä seurakunnista, joissa Herra muka ilmoittaa koko ajan jotain uutta, on paljon nykyaikana; niitä kutsutaan eksyneiksi seurakunniksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jos Jumala ei koskaan anna uusia aiheita saarnoille vaan luetaan paperista kymmenen vuoden takaisia puheita niin kuinka Jumalan puhe voisi ohjata työmuotoja? <<
Inhimmillisesti katsoen se on vähän puuduttavaa. Ja olen itsekin kuullut moitteita siitä, että "Suonto puhuu aina samoja, eikö Herralla muka ole mitään uutta sanottavaa".
He unohtavat, että Herralla on sama Raamattu ollut koko ajan, johon ei ole muutoksia tehty hänen toimestaan kertaakaan vuosisatojen aikana. Siitä on määrä puhua.
Paavalikin sanoi, että samoista puhuminen on hyödyksi. Tarvitsemme toistoja. Valitettavasti. Herra sen kyllä tietää.
Esimerkkejä niistä seurakunnista, joissa Herra muka ilmoittaa koko ajan jotain uutta, on paljon nykyaikana; niitä kutsutaan eksyneiksi seurakunniksi.”Katso mitä teen uuttaa, nyt se puhkee esiin ettekö sitä huomaa….” Tämä ei siis ole mielestäsi Jumalan sanaa?
- Anonyymi
OneWayn TV kansva on asiaa. Itse katson YouTubesta.
https://www.sana.fi/sana/juttupankki/2020/sana_9_2020/one_way_mission_avaa_tv-kanavan_antenniverkossa - Anonyymi
ei kiinnosta minkäänlaiset yhdenmiehen yrittämiset.
Jeesus ei kuulu heihin. - Anonyymi
Suonto sitä, ja Suonto tätä
Mutta mitä mieltä Herra on?
Niin helposti aletaan katsoa ihmisiä ylöspäin, kun pitäisi katsoa Herraan.- Anonyymi
Sehän tässä juuri on aiheena.
Suonto määrää kaikesta jopa kirjojensa myyntihinnasta. 😁 no ehkä se saakin määrätä omien kirjojensa myyntihinnasta mutta kuvaa hyvin tilannetta että putiikki on Suonnon putiikki eikä kenenkään muun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän tässä juuri on aiheena.
Suonto määrää kaikesta jopa kirjojensa myyntihinnasta. 😁 no ehkä se saakin määrätä omien kirjojensa myyntihinnasta mutta kuvaa hyvin tilannetta että putiikki on Suonnon putiikki eikä kenenkään muun.>> putiikki on Suonnon putiikki eikä kenenkään muun. <<
Tämä on kieltämättä silmiinpistävää heidän kirjamyynnissään, että pääosa on Suonnon kirjoja, mitä OW:n kautta myydään. Olen itse siitä Herrallekin puhunut, että asia ei ole ihan ok.
Sellaisesta kannattaisi koittaa kyllä eroon minun mielestäni. Koska siitä saa väkisinkin lahkomaisen kuvan eli sen kuvan, että vain Suonnon tekstiä kannattaisi lukea, jos meinaa pysyä raitttiilla tiellä. Herralla on kuitenkin useita palvelijoita, joiden tekstejä ja kirjoja varmasti uskaltaa lukea. Miksi siis OW ei ole muiden kirjoittamia kirjoja juurikaan ottanut myyntivalikoimaansa mukaan? Onkohan takana ehkä rahapula? Muiden kirjathan pitää ostaa, että niitä voi jälleenmyydä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> putiikki on Suonnon putiikki eikä kenenkään muun. <<
Tämä on kieltämättä silmiinpistävää heidän kirjamyynnissään, että pääosa on Suonnon kirjoja, mitä OW:n kautta myydään. Olen itse siitä Herrallekin puhunut, että asia ei ole ihan ok.
Sellaisesta kannattaisi koittaa kyllä eroon minun mielestäni. Koska siitä saa väkisinkin lahkomaisen kuvan eli sen kuvan, että vain Suonnon tekstiä kannattaisi lukea, jos meinaa pysyä raitttiilla tiellä. Herralla on kuitenkin useita palvelijoita, joiden tekstejä ja kirjoja varmasti uskaltaa lukea. Miksi siis OW ei ole muiden kirjoittamia kirjoja juurikaan ottanut myyntivalikoimaansa mukaan? Onkohan takana ehkä rahapula? Muiden kirjathan pitää ostaa, että niitä voi jälleenmyydä.Tässä maailmanajassa on tärkeintä lukea Raamattua eikä ihmisten kirjoittamia uskonnollisia kirjoja. Raamattu neuvoo, opettaa, varoittaa ja ohjaa meitä näinä aikoina.
Itse pyrin lukemaan vanhempia käännöksiä ja englanniksi kjv.
Siunausta kaikille.
- Anonyymi
One Waylla on hyvä näkemys seurakunnasta ja sanovat sen suoraan. Tässä olisi helluntaiseurakunnilla ja vapaaseurakunnilla opittavaa.
https://onewayseurakunta.fi/tietoa/#toggle-id-6
Me uskomme, että armolahjat toimivat myös nykyajassa niin kuin ne toimivat alkuseurakunnan aikana. Kaikki Pyhän Hengen toiminta, mikä löytyy Raamatusta, on tervetullutta myös meidän keskuudessamme. Kaikkiin sellaisiin uusiin ilmiöhin, joista Raamattu ei mainitse, suhtaudumme varauksellisesti.
Emme hyväksy menestysteologiaa, vaan opetuksemme perustuu vuosituhansia vanhaan ristinteologiaan. Emme hyväksy torontolaisuutta emmekä muita äärikarismaattisuuden virtauksia. Emme etsi kokemuksia vaan Jumalan vanhurskautta.
Uskomme ihmeitä tekevään Jumalaan, mutta emme etsi ihmeitä. Olemme tietoisia siitä, että viimeisen ajan eksytykset tulevat seurakuntaan ihmeiden valepuvussa ja siksi haluamme kasvattaa ihmisiä seuraamaan Jeesusta, ei tavoittelemaan ihmeitä.- Anonyymi
Niin, teksti on asiaa, mutta entä käytäntö?
"...haluamme kasvattaa ihmisiä seuraamaan Jeesusta...".
Seuraavatko itse, siis ihan oikeasti sanoissa ja teoissa.
Johdon puolelta lihallisia päätöksiä, jotka eivät todellakaan Jumalasta.
Sen seurauksena aktiivisia Jeesuksen seuraajia joutunut lähtemään OW :-sta.
Eikä johto ole osoittanut vähääkään katumusta saatikka olisi kommentoinut asioita.
"Herroina halliten..."
Puhetta riittää, entä ne teot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, teksti on asiaa, mutta entä käytäntö?
"...haluamme kasvattaa ihmisiä seuraamaan Jeesusta...".
Seuraavatko itse, siis ihan oikeasti sanoissa ja teoissa.
Johdon puolelta lihallisia päätöksiä, jotka eivät todellakaan Jumalasta.
Sen seurauksena aktiivisia Jeesuksen seuraajia joutunut lähtemään OW :-sta.
Eikä johto ole osoittanut vähääkään katumusta saatikka olisi kommentoinut asioita.
"Herroina halliten..."
Puhetta riittää, entä ne teot?Tekstinhän on voinut laatia joku niistä, jotka poistuivat joukosta.
Helppohan se on ratsastaa muiden hengellisyydellä.
- Anonyymi
Onko One Way seurakunnassa ns. Kaksoisjäseniä ? Vai ovatko he eronneet ensin omasta esim. Ev .lut seurakunnasta ?
- Anonyymi
Pitävätkö One Way-yhteisöt itseään seurakuntina? Onko sellaisia useilla paikkakunnilla vai organisaationa yksi joka toimii eri paikkaunnilla?
Samapa tuolle mutta...
Mitä tarkoittaa kaksoisjäsenyys? Tai kolmoisjäsenyys? ja mitä sitten jos kuuluu useaan seurakuntaan. Se on kunkin oma asia.
Jos jollakin on pinttymä että voi kuulua vain yhteen, tai saakaan kuulua vain yhteen seurakuntaan, on asia hänen oma ongelmansa. - Anonyymi
Tämä onkin iso kysymys. One way srk. on yhdistyspohjainen.
Siellä on ehkä enemmistö luterilaisia, ainakin Kansanraamattuseuralaisia.
He ovat vielä luterilaisia ja osallistuvat kirkkonsa toimintoihin. Samalla pitävät kiinni sylivauvoina saamastaan kasteesta.
Nyt johtoryhmissä One wayssä on näitä luterilaisia. Kuitenkin One wayn seurakunnat tunnustavat vain upotuskasteen uskoon tulleille.
Miten voikaan olla sekavaa...
Kysyin kerran Tapanilta asiaa. Esitin sellaisen tilanteen, jossa joku haluaa mennä kasteelle, mutta johtoryhmässä ei uskota uskovien kasteen olevan se oikea kaste. Eli kuka voi kastaa jos ei siihen usko?
Tapani vastasi, että kastaja järjestetään.
Kyllä on kummallista touhua. Nämä luterilaiset kuuluvat johtoryhmään eli päättäjiin. Tämä ei ole oikein eikä Raamatun opin mukaista. En liittynyt heihin. Kaste on hyvin tärkeä asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä onkin iso kysymys. One way srk. on yhdistyspohjainen.
Siellä on ehkä enemmistö luterilaisia, ainakin Kansanraamattuseuralaisia.
He ovat vielä luterilaisia ja osallistuvat kirkkonsa toimintoihin. Samalla pitävät kiinni sylivauvoina saamastaan kasteesta.
Nyt johtoryhmissä One wayssä on näitä luterilaisia. Kuitenkin One wayn seurakunnat tunnustavat vain upotuskasteen uskoon tulleille.
Miten voikaan olla sekavaa...
Kysyin kerran Tapanilta asiaa. Esitin sellaisen tilanteen, jossa joku haluaa mennä kasteelle, mutta johtoryhmässä ei uskota uskovien kasteen olevan se oikea kaste. Eli kuka voi kastaa jos ei siihen usko?
Tapani vastasi, että kastaja järjestetään.
Kyllä on kummallista touhua. Nämä luterilaiset kuuluvat johtoryhmään eli päättäjiin. Tämä ei ole oikein eikä Raamatun opin mukaista. En liittynyt heihin. Kaste on hyvin tärkeä asia.Onko One Way kytköksissä valtionkirkkoon, joka on ekumeniallaan yms. kaikkea muuta kuin Raamatun ja Jeesuksen sanaa kunnioittava?
Valtionkirkon nuoret nykypapit jopa pilkkaavat Jeesusta somekanavillaan ja "kirkko"lehdissään. Niistä ja nykyisestä valtionkirkosta haluaa pysyä kaukana.
Toivottavasti One Way ei ole tekemisissä valtionkirkon kanssa..?? Tietääkö kukaan tästä?
- Anonyymi
Mättäähän se, kun ei ole todellista rakkautta.
- Anonyymi
Älkää menkää juutalaisia arabiasta se Babylon ne pitää muita jumalattomina j huijaa rahat tavarat taloja asuntoja vaativat heille antaa . Rikollista varastamista älä himoitse älä varasta Mooses laki lainrikkojat kiertää kirkoissa varastamassa vihaa täynnä. Mooses.
- Anonyymi
Siis mitä? Sekava kirjoitus, voiko joku suomentaa.
- Anonyymi
Ne on Israelin juutalaisia ranhanpesijöitä varkaita.
- Anonyymi
Mättäähän se, kun lihalliset ihmiset tekevät päätöksiä ihmisviisaudella.
Vailla oikeamielisyyttä ja Hengen kuulemista.- Anonyymi
Osuvasti kirjoitettu!
- Anonyymi
Kuulostaa samalta,mitä hellareiden toiminta. Iloiten sisälle...itkien ulos.
Lahkot ja kultit ovat niitä,mitä pitää todella karttaa.- Anonyymi
Se se lahkolaisuutta on, kun vauvoja kastetaan.
Ja "siunataan avioliittoon" homoja ja lesboja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se se lahkolaisuutta on, kun vauvoja kastetaan.
Ja "siunataan avioliittoon" homoja ja lesboja.Vauvojen kastaminen on pimeyttä. Ei loista heille Jeesuksen Kristuksen evankeliumin valo.
- Anonyymi
OWM nyt on raitteinta, mitä medioista tällä hetkellä löytää. Suonto on seurakunnan toiminnanjohtaja ja työntekijöitä tulee ja menee muillakin sektoreilla.
Kun on katsonut mihin lähtijät ovat kukin rantautunut, niin ymmärrän näkemyserot Suonnon hyväksi.- Anonyymi
Vai niin; tunnet siis kaikki lähtijät? Ja syyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin; tunnet siis kaikki lähtijät? Ja syyt?
Kun 4-5 avainhenkilöä poistuu kerralla, niin jokainen joka tutustunut One wayhin osaa tehdä päätelmän asiasta.
En kommentoi tänne juuta, enkä jaata muuten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun 4-5 avainhenkilöä poistuu kerralla, niin jokainen joka tutustunut One wayhin osaa tehdä päätelmän asiasta.
En kommentoi tänne juuta, enkä jaata muuten.Jos lähtijöissä on ollutkin (en tiedä) menestysteologiaan taipuvaisia tai muuten harhaan taipuvaisia, se ei ole koko totuus.
Tiedän vakaita Kristuksen seuraajia, jotka ovat joutuneet lähtemään, koska johto tyrannimaisesti tekee epäoikeudenmukaisia, vääriä päätöksiä joita ei voi yksinkertaisesti hyväksyä jo Sanan vastaisina.
One Wayn johtamiskulttuuri saa aikaan rikottuja ihmisiä, mutta nämä jotka "johtopaikoilla" porskuttavat, viis veisaavat niistä, joiden oikeuksia on poljettu. Ei yhteydenottoja, ei mitään,
siitäkin huolimatta että vääryyksiä kokenut kantanut vastuunsa ja toiminut Herran tahdon mukaan.
Vaan Suonnon tahto näyttää olevan One Wayssa tärkeämpi kuin Herran tahto.
Mutta Jumala näkee, siihen luottaen.
- Anonyymi
>Vaan Suonnon tahto näyttää olevan One Wayssa tärkeämpi kuin Herran tahto.<
Suonnon lisäksi Lehtomäki ja Välilä ovat myös johtoportaassa ja varmasti myös Sinkkosen näkökulma otetaan huomioon. Tiina Sinkkonen ainakin ollut pitkään mukana Onewayssa. Täydellistä yhteisöä ei varmasti ole. Itse ainakiin luotan OneWayn johtoon.- Anonyymi
Sinkkoseen en ota kantaa, kun en tiedä ja tunne.
Nuo kolme muuta jotka mainitsit....on omakohtaista kokemusta...
en todellakaan luota One Wayn johtoon. En erinäisten seikkojen vuoksi, joita olen
paitsi itse kokenut, sekä eräiden luotettavien kristittyjen lausuntojen perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkkoseen en ota kantaa, kun en tiedä ja tunne.
Nuo kolme muuta jotka mainitsit....on omakohtaista kokemusta...
en todellakaan luota One Wayn johtoon. En erinäisten seikkojen vuoksi, joita olen
paitsi itse kokenut, sekä eräiden luotettavien kristittyjen lausuntojen perusteella.lisäksi: on kulunut fraasi tuo "täydellinen yhteisö". Eihän kukaan kasvanut kristitty sitä maan päällä odotakaan. Kyse on kuitenkin siitä, että pyritään tekemään oikein, ja toimitaan Sanan mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lisäksi: on kulunut fraasi tuo "täydellinen yhteisö". Eihän kukaan kasvanut kristitty sitä maan päällä odotakaan. Kyse on kuitenkin siitä, että pyritään tekemään oikein, ja toimitaan Sanan mukaan.
Juuri näin.
One way missionin laajeneminen etenkin Suomessa on niin tuore, että vaatii paljon, että asettuu sijoilleen.
Seurakuntien johtohenkilöt ovat moni siirtynyt Helluntai, tai Vapaakirkon riveistä ja yhtenäinen linja vaatii hioitumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
One way missionin laajeneminen etenkin Suomessa on niin tuore, että vaatii paljon, että asettuu sijoilleen.
Seurakuntien johtohenkilöt ovat moni siirtynyt Helluntai, tai Vapaakirkon riveistä ja yhtenäinen linja vaatii hioitumista.Vai "hioutumista".
Niin kauan kuin porukka pokkuroi Suontoa miellyttääkseen tätä, ei muutosta parempaan ole luvassa. Suonto tekee päätöksiä kuulematta asianosaisia; täyttä tyranniaa, hengellistä väkivaltaa.
Jotka vähänkin enemmän OWsta tietävät, tietävät myös tämän tosiasian.
Niinpä ovi on käynyt OWsta poispäin. Ja syystäkin.
- Anonyymi
Mättäähän se.
Kun One Waystä lähti porukkaa pois, kyllä Suonto piti huolen siitä,
että hänen mielipiteensä tuli kuulluksi. Oli oikein lähetys, jossa Suonto asiaa selitti.
Oli asia niin tai näin lähtijöiden osalta, Suonto otti kantaa.
Kun sitten on tapahtunut selkeitä virheitä One Wayn johtamisen suhteen, ei kuulu Suonnosta mitään....Ei vastaa soittopyyntöihin tai sp viesteihin...nythän ei olekaan kyse
Suonnosta ja Suonnon tai OW: n asioista. Ei siis nähtävästi tarvitse Suonnon asiaan kommentoida, vaikka on ollut tekemässä räikeitä, Sanan vastaisia päätöksiä.
Näin menetellen Suonto ja OW (puhun "johtoryhmästä") osoittaa piittaamattomuutta ja välinpitämättömyyttä
henkilöitä kohtaan, joita kohtaan ovat tehneet vääryyttä.
Sillä on toinenkin nimi; hengellinen väkivalta.- Anonyymi
Luotin One Wayhin, sen johtoon. Erehdyin.
- Anonyymi
Jäin aikanaan IW:stä pois kun vanhimmistot vaikuttaa niin riitaisilta. Lisäksi viimeinen pisara oli kun yksi puhuja kertoi puhujapöntöstä vessakäyntiensä vaikeudesta.
- Anonyymi
>> On käynyt kiistattomasti ilmi, että resursseja tai ymmärrystä hoitaa/ohjata seurakuntia ei ole riittävästi. Suonto kertonut usein, kuinka uuden srk: n perustamiseen menee noin 4 vuotta. Paikkakunnallani meni muutama kuukausi,kun käytännössä useimmille tuntematon mies esitteli itsensä "tämän srk:n pastorina". <<
Ei mikään yllätys.
Näissä Helsingin ulkopuolisissa OW-seurakunnissa on se vika, että niihin menevät ihmiset kuvittelevat näidenkin seurakuntien olevan samanlaisia kuin Suonnon johtama OWM on olllut.
Olen koittanut muistuttaa ja sanoa, että seurakunta on aina sen näköinen kuin siellä käyvät ihmiset ovat.
Jos siis Suontoa ym. ei ole johtamassa niitä muita seurakuntia, on ihan turha kuvitella, että seurakunta silloin näyttäisi joltain Suonnon johtamalta seurakunnalta. Ei tietenkään näytä! Vaan se näyttää juuri siltä, miltä sen seurakunnan johtajat ja uskovat itse näyttävät.
Jos haluaa, että sisarseurakunta muistuttaa alkuperäistä OWM:ää, on sitten otettava mallia sen johtamistavasta ym. tavoista ym.
Omallakin paikkakunnallani uskovat vain istuivat ja odottivat, että paikkakunnan seurakunnasta tulisi kuin itsestään jokin "suontomainen" paikka ja että Suonto ym. onewayläiset tulisivat sinne puhumaan. He saisivat vain istua ja kuunnella.
Mutta ei Suonto ole koskaan sellaista seurakuntaa tarkoittanut perustaakaan, jossa HÄNTÄ seurattaisiin ja HÄNTÄ tultaisiin kuuntelemaan. Hän on itse sanonut, että OWM:stakin on lähtenyt pois ihmisiä, jotka alkoivat HÄNTÄ palvelemaan ja sitten pettyivät häneen. Suonto sanoi, että seurakuntaan tullaan palvelemaan Kristusta, ei häntä.
Suonto ei ole myöskään koskaan ajanut mitään istuma-seurakuntakulttuuria, vaan jokaisen OW-seurakunnan on määrä olla seurakunta, jossa jokainen ottaa muunkin osan kuin pelkän kuuntelijan osan. Juuri siitä alkuperäinenkin OW on tunnettu, että se tekee aktiivisia seurakuntalaisia.- Anonyymi
Miten Turun One Way? siellä ainakin Suonto ja Lehtomäki käy itse puhumassa:
2.10. Armas Lindberg
9.10. Mika Särkkä
16.10. Tapani Suonto
23.10. Teppo Lehtomäki
30.10. Lasse Hämäläinen - Anonyymi
Ei ole aloituksen pointti.
Kyse on johtamisesta, jossa Suonto tekee vääriä päätöksiä, ts. ei edes kuule
henkilöitä joita päätös koskee. On siis toisten puheiden varassa.
Miten se menikään:" Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta". Jesaja 11:3
One wayn johdossa Suonto mukaan lukien vallitsee sellaista vääryyttä, että sitä on ulkopuolisen vaikea uskoa...ollaan niin hengellisiä niin hengellisiä. Samalla kun rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on heitetty romukoppaan, piittaamatta Sanasta ja sen ohjeista.
Näköjään riittää kun kaikki vain ulospäin näyttää hyvältä viis siitä, että sivutuotteena syntyy rikottuja ihmisiä. Niistä OW ei huolta kanna. Sellaisena "One Wayn linja" on paikkakunnallani näyttäytynyt.
Eihän kukaan tolkun ihminen Suontoa seuraa, Kristusta meidän tulee seurata.
House ei ole minulle, kuten ei monille muillekaan malliseurakunta. Ei monestakaan syystä, mutta ennen kaikkea siksi, että toiminta on kovaa ja kylmää.
Kun tulee selkeitäkin asioita vastaan, Suonnon sana on laki hän päättää. Ja henkilöt
"pastoriryhmässä" myötäilevät ( se oma asema...). Niinpä päätöksistä osa lihallisia, ei Herran tahdon mukaisia.
Nyt en tarkoita kaikkia OW: n pastoreita, uskon että löytyy myös niitä, jotka toimivat oimein ja rehellisesti. Ainakin pyrkivät niin tekemään.
Olen asiat kokenut ja näkenyt läheltä, tiedän mistä kirjoitan.
PS. Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Turun One Way? siellä ainakin Suonto ja Lehtomäki käy itse puhumassa:
2.10. Armas Lindberg
9.10. Mika Särkkä
16.10. Tapani Suonto
23.10. Teppo Lehtomäki
30.10. Lasse HämäläinenHelsingin pastorit johtavat uusia OW-seurakuntia, kunnes sisarseurakunnalla on ne omat johtajansa.
Tottakai he voivat myös käydä puhumassa vierailijoina muissa OW-seurakunnissa senkin jälkeen, kun ko. srk:lla on oma johtajisto. Niin he käyvät muidenkin suuntien seurakunnissa, jos heitä niihin kutsutaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se menikään:" Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta". Jesaja 11:3
One wayn johdossa Suonto mukaan lukien vallitsee sellaista vääryyttä, että sitä on ulkopuolisen vaikea uskoa...ollaan niin hengellisiä niin hengellisiä. Samalla kun rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on heitetty romukoppaan, piittaamatta Sanasta ja sen ohjeista.
Näköjään riittää kun kaikki vain ulospäin näyttää hyvältä viis siitä, että sivutuotteena syntyy rikottuja ihmisiä. Niistä OW ei huolta kanna. Sellaisena "One Wayn linja" on paikkakunnallani näyttäytynyt.
House ei ole minulle, kuten ei monille muillekaan malliseurakunta. Ei monestakaan syystä, mutta ennen kaikkea siksi, että toiminta on kovaa ja kylmää.
Kun tulee selkeitäkin asioita vastaan, Suonnon sana on laki hän päättää. Ja henkilöt
"pastoriryhmässä" myötäilevät ( se oma asema...). Niinpä päätöksistä osa lihallisia, ei Herran tahdon mukaisia.
Nyt en tarkoita kaikkia OW: n pastoreita, uskon että löytyy myös niitä, jotka toimivat oimein ja rehellisesti. Ainakin pyrkivät niin tekemään.
PS. Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin.>> Sellaisena "One Wayn linja" on paikkakunnallani näyttäytynyt. <<
Sinun paikkakuntasi, jos se ei ole Helsinki, ei ole mikään Suonnon paikkakunta eikä Suonnon seurakunta. Osoita siis kritiikkisi oman paikkakuntasi ja oman seurakuntasi johdolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS. Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin.>> Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin. <<
Saako ASUA?! MIKSI ei saisi? Profeetta Elia asui Sarpatin lesken kämpässä, Jeesus itse asui Pietarin taloudessa jne.
Mutta jos on myös jotain sutinaa, niin sitten asia muuttuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Sellaisena "One Wayn linja" on paikkakunnallani näyttäytynyt. <<
Sinun paikkakuntasi, jos se ei ole Helsinki, ei ole mikään Suonnon paikkakunta eikä Suonnon seurakunta. Osoita siis kritiikkisi oman paikkakuntasi ja oman seurakuntasi johdolle.Oletko oikeasti noin ymmärtämätön?
Paikallisen srk:n johdolle nimenomaan, mutta siinä vaiheessa astui kuvaan
Suonnon lähettämät puolueelliset asiamiehet ja Suonto itsekin.
Koetin tuossa selittää . .. mutta antaa olla..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin. <<
Saako ASUA?! MIKSI ei saisi? Profeetta Elia asui Sarpatin lesken kämpässä, Jeesus itse asui Pietarin taloudessa jne.
Mutta jos on myös jotain sutinaa, niin sitten asia muuttuu.No niin muuttui....sutinaa ja vaimokokelaan pahoinpitelyä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Saako "pastori" asua avioliiton ulkopuolisessa suhteessa....vastauksen varmaan tiedätkin. <<
Mutta jos on myös jotain sutinaa, niin sitten asia muuttuu.Sitähän tuo avioliiton ulkopiolinen suhde juuri tarkoittaa.
- Anonyymi
Mättäähän se, kun ihmisiä kohdellaan miten sattuu.
Vailla oikeudenmukaisuutta, lakaisten totuus syrjään.
Lihallisia päätöksiä, vailla Jumalan viisautta.
Tämä koskee nimenomaan ns. "terävintä johtoa", joka
tekee suorastaan kauhistuttavia päätöksiä sulkien silmänsä tosiasioilta.
"Totuudellinen, turvallinen ja armollinen", pelkkää sanahelinää niille, jotka ovat nähneet One Wayn pimeän puolen.
Ja Suonto; tekee päätöksiä henkilöistä, joita ei ole edes kuullut!
Ja kun koettaa ottaa yhteyttä eri tavoin....hiljaisuus, ei mitään vastausta = henkistä väkivaltaa.
Luulin One Wayn olevan raitis ja asiallinen toimija. Erehdyin. - Anonyymi
Mitä väärinkäytöksiä One Wayllä on siis havaittu, rahaan vai valtaan liittyviä?
- Anonyymi
- Anonyymi
Hajontaa on ajassamme paljon, mutta totuuksia on vain yksi tai ei yhtään.
Kirje efesolaisille 4
Kristuksen kirkon ykseys
1Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, 2aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. 3Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys. 4On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
5Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
6Yksi on Jumala, kaikkien Isä!
Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. - Anonyymi
Tapani Suonto on tehnyt merkittävän työn katutyöt osalla . Seurakuntien perustamiseen ei ole kuitenkaan ollut edellytyksiä , jo yksistään selvän teologian ymmärryksen tähden . Järjestön johtaminen on eri asia kuin seurakuntien perustaminen . Kristus hallitsee rakkaudella ja myös tekee sen yhteyden ja se tietysti tapahtuu apostolisen mallin mukaan (apt2) . Ensin pitäisi olla paimen jolla on sisäinen kutsu ja sitten seurakunnan kutsu . Näin yksinkertaiseen miinaan oneway ssä menty , ei voi sopia että sinä otat Srk paimenen paikan . One Way oppi on tuulessa johtuen kuka puhuu . Ja olis rehellistä myöntää mikä on se oppiperusta , baptistinen kastekäytäntö . Harhaopeista lähtien kaikki korostaa raamattua ylimpänä ohjeena mutta koskaan se ei ole riittänyt ilman avaamista ristikunnan vaiheiden saatossa .
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666194Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583073- 312223
- 131837
- 201808
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191793Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131542- 181529
- 501514
- 91473