Tänään helatorstaina 40 päivää pääsiäisen jälkeen paukauttaa Jeesus opetuslapsilleen uuden käskyn

Anonyymi

kumoten sen aikaisemmin heille antamansa!!!
-kuten luullaan-
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Matteuksen evankeliumi:
10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

Apostolien teot:
1:3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. >> Jakeen lisätiedot
1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
1:6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > kumoten sen aikaisemmin heille antamansa!!!
      -kuten luullaan-
      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      >Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
      10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

      Ei hän kumonnut käskyään. Opetuslapset toteuttivat ensimmäisen käskyn, jonka jälkeen oli seuraavan vuoro.

      • Anonyymi

        no hyvä, jeps! entäs kaikki ne, joille Raamattu ei ole kovin tuttu, mutta joita se kiinnostaisi, mikä opetuslapsi meni ja minne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no hyvä, jeps! entäs kaikki ne, joille Raamattu ei ole kovin tuttu, mutta joita se kiinnostaisi, mikä opetuslapsi meni ja minne?

        siis meni syntisten luokse sinne israeliin, ja osa kuunteli, osa ei??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis meni syntisten luokse sinne israeliin, ja osa kuunteli, osa ei??

        ja tässä sille jatkoa: vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa

        ja aina maan ääriin saakka."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja tässä sille jatkoa: vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa

        ja aina maan ääriin saakka."

        siis: ensin israelilaiset, ja mitä he edellä, sitä muut kansat perässä, kun piti aloitta sieltä, tekivät siten, ja nyt evaneliumi tiedetään jo täällä suomessakin asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis: ensin israelilaiset, ja mitä he edellä, sitä muut kansat perässä, kun piti aloitta sieltä, tekivät siten, ja nyt evaneliumi tiedetään jo täällä suomessakin asti!

        siis: evankeliumi tiedetään tänä päivänä jo täällä suomessakin


      • Anonyymi

        "Opetuslapset toteuttivat ensimmäisen käskyn, jonka jälkeen oli seuraavan vuoro."

        Jeesuksen omien sanojen mukaan opetuslapset eivät ehtineet toteuttaa ensimmäistä käskyä!
        Miksi kukaan ei usko Jeesusta?
        Miksi Jeesusta ei uskota?


        Miksi odotetaan Jeesuksen toista tulemista kun hän kerran omien sanojensa mukaan tuli jo ennen Paavalin pakanoiden käännyttämishommia?

        "ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."

        Matteuksen evankeliumi:
        10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

        Matteuksen evankeliumi:
        15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Opetuslapset toteuttivat ensimmäisen käskyn, jonka jälkeen oli seuraavan vuoro."

        Jeesuksen omien sanojen mukaan opetuslapset eivät ehtineet toteuttaa ensimmäistä käskyä!
        Miksi kukaan ei usko Jeesusta?
        Miksi Jeesusta ei uskota?


        Miksi odotetaan Jeesuksen toista tulemista kun hän kerran omien sanojensa mukaan tuli jo ennen Paavalin pakanoiden käännyttämishommia?

        "ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."

        Matteuksen evankeliumi:
        10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

        Matteuksen evankeliumi:
        15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

        Siinä selvää raamatunsanaa!
        Miten kukaan voi tuon väärin ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis meni syntisten luokse sinne israeliin, ja osa kuunteli, osa ei??

        osa meni lääkikseen ja osa meni lääkittäväksi


    • Anonyymi

      """1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
      1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle?"""

      “No kun Jeesus unohti sanoa että”:
      “Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”
      “40 päivää olisi Jeesuksella ollut aikaa sanoa se, mutta ei sanonut!”
      “Ja kun kerran ei sitä sanonut, niin mehän kastetaan vain Herran Jeesuksen nimeen, jämti on näin!”

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Apostolien teot:
      4:18 Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

      Apostolien teot:
      8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

      Apostolien teot:
      10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      Pietari käski kastaa Jeesuksen Kristuksen nimeen,
      ei tuon jälkikäteen keksityn ja Raamattuun väärennetyn kolminaisuusepäjumalan nimeen!
      Se kelpasi myöskin pakanakristityille, jotka puhuivat Jeesuksen Kristuksen nimeen, muidenkin ymmärtämillä oikeilla kielillä, vaan kun tämän päivän “alkuseurakuntalaiset” hell untailaiset yrittävät puhua vieraita kieliä kolminaisuusepäjumalansa nimeen, niin eihän sitä ääntelyä ymmärrä kukaan!
      Tarkoitushan sillä vierailla kielillä puhumisella on se että se on oikeaa ymmärrettävää kieltä, jota puhujat eivät itse osaa, mutta sitä vierasta kieltä osaavat sen ymmärtävät, kuullen kaikki omalla kielellään Jumalan suurista teoista!
      Hell untailaisten äänellessä ääntelyjään, ei tule ainuttakaan Jumalan suurta tekoa esille, ainoallakaan ymmärrettävällä kielellä, mikä on kielillä puhumisen raamatullinen tarkoitus!
      Jumala ei voi olla tuollaisen irvokkaan pilkanteon takana, kuten ei myöskään sellaisten kaatumisien takana, joita näkee sirkuspellen sirkuksessa tekevän, tarkoituksenaan naurattaa katsojiaan!

      • Anonyymi

        Hell untailaisten kova-ääniset ääntelyt ja kaatuilut ovat peloittava kokemus ulkopuolisen nähdä ja kuulla, sillä siinä ei Jumala tai mikään hyvä ole takana, mutta tämähän on vain oma reaktoni tuollaista nähtyäni ja kuultuani! Järkytyin syvästi!

        Apostolien teot:
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        2:5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        2:6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

        Paavalikin kastoi Herran Jeesuksen nimeen ja kastetut puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Tässä ei tule esille se, että puhuivatko Paavalin kastamat ihmiset mitään ymmärrettäviä kieliä, eikä tuo heidän ennustaminenkaan oikein ole käsitettävissä.
        Eroa oli yli 50 vuotta helluntai-ihmeeseen!

        Apostolien teot:
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        “ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.”

        Jesaja:
        8:19 Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?

        5.Mooseksen kirja:
        18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
        18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
        18:12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.

        2.Korinttolaiskirje:
        12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Jeesus kastoi myöskin Johannekselta oppimallaan parannuksen kasteella!

        Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
        3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -

        Eilen paistoi aurinko
        - vaikka ei eilen paistanut aurinko, vaan satoi vettä -


    • Anonyymi

      Pakanat tappelevat siitä mikä ympärileikatuille ja ympärileikattujen apostoleille annetuista lähetyskäskyistä on oikea ja koskee meitä.

      Jeesus sanoi tulleensa Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään.

      Pietari julisti evankeliumia ympärileikatuille, poislukien Korneliuksen perhekunta. Paavali kertoo kirjeissään että Pietarille annettiin tehtäväksi julistaa evankeliumia juutalaisille ja että hänellä oli julistettavana erilainen evankeliumi pakanoille (hän kävi selittämässä tämän muille apostoleille).
      Jeesus julisti "valtakunnan evankeliumia". Hän julisti Jumalan valtakunnan tulemusta. Paavali julisti Jeesuksen Kristuksen ristin aikaansaamaa armoa.

      Paavalia ei lähetetty kastamaan vaan evankeliumia julistamaan. Hän ohjeistaa kirjeissän meitä seuraamaan häntä, eli, uskokaa tai älkää, meitäkään ei ole lähetetty kastamaan. Jeesuksen lihassa ollessa antamat lähetyskäskyt eivät kuulu meille.

      • Anonyymi

        "Jeesuksen lihassa ollessa antamat lähetyskäskyt eivät kuulu meille."

        Joten piti keksiä muka Jeesuksen sanomaksi tuo toinen valheellinen lähetyskäsky meitä valheellisia pakanakristittyjä varten!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe