Mikä on hippula?

vastatkaa!

Kertokaa nyt hyvät ihmiset minulle, mikä kumma on hippula! Missä niitä on, ja miksi ne vinkuvat? En saa unta öisin, kun pohdin asiaa yötä päivää.

58

2589

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kartsa

      ON MIEHEN PALLIT! Eli siitä se sanonta tulee "...niin mentiin kovaa että hippulat vinkuivat..."

      • vastatkaa!

        No jo on... kiitos vastauksesta. Taidankin tästä juosta viimeinkin nukkumaan niin että hippulat vinkuu!


      • jeps

        ...vinkuu minulla vaikkei kovaa meniskään. Joskus ne vinkuu naista, joskus mitä tahansa liikkuvaa.


      • Heijari
        jeps kirjoitti:

        ...vinkuu minulla vaikkei kovaa meniskään. Joskus ne vinkuu naista, joskus mitä tahansa liikkuvaa.

        Hei hei vain sun hippuloilles !


      • aurora

        Saattapi olla miehen pallit.En lähde kinaamaan. Meillä päin kyllä sillä tarkoitettiin aamutossuja eli kusiluistimia.


      • Santa Claus
        aurora kirjoitti:

        Saattapi olla miehen pallit.En lähde kinaamaan. Meillä päin kyllä sillä tarkoitettiin aamutossuja eli kusiluistimia.

        Niin, saattaapi hyvinkin olla myös pallit, mutta meillä päin ne ovat kulkuset. Lauletaanhan jo joululaulussakin että... on ryijyn alla lämmin, kun lunta tuiskuttaa, ja liinakkomme kiitää la-la-lal-lal-laa ... hippulaaat, hippulaaat riemuin helkkäilee .....


    • Hippendata

      Todella upeaa että otit kysymyksen esille, todella, sillä minäkin olen pohtinut viime aikoina samaa sanaa. Tietojeni mukaan Hippula on kaikkien hippujen kotipaikkakunta. En kuitenkaan pidä itseäni täydellisenä, tässä asiassa.

      • Hippendata

        Luin jostain, että Hippulassa pidetään kultahippujen vuotuinen ilmaisjakelutilaisuus.


    • monika

      Sananparsi: se lähti hippulat vinkuen... tai jokin vastaava on varmaan tuttu. Se on vertauskuvauksellinen. Oot varmaan nähny varmaan esim piirretyissä kun joku lähtee niin kiirellä, että sen jalat rupee pyörii paikallaan...niistä muodostuu renkaat eli hippulat.

      • vastatkaa!

        niin.. eli onko ne hippulat renkaita vai edellämainitut miehen pallit? nyt mää oon ihan sekasin. taas joutuu kai yöt valvomaan kun ei vieläkään saanut lopullista varmuutta tähän hermoja repivään pulmaan!


      • vinkuja
        vastatkaa! kirjoitti:

        niin.. eli onko ne hippulat renkaita vai edellämainitut miehen pallit? nyt mää oon ihan sekasin. taas joutuu kai yöt valvomaan kun ei vieläkään saanut lopullista varmuutta tähän hermoja repivään pulmaan!

        No eikö tuo "kaikkien hippujen kotikaupunki Hippula" ole varteenotettava vaihtoehto ollenkaan?
        Itse kallistun kyllä pallien puolelle.


      • Kolli

        ... mielenkiintoista, Monika. Entä jos sanotaan näin: se lähti hippulat vonkuen. Tarkoittaako se että joku lähti jonnekin ja sen hippulat vonku kuin kipeä kissa?


      • monika
        Kolli kirjoitti:

        ... mielenkiintoista, Monika. Entä jos sanotaan näin: se lähti hippulat vonkuen. Tarkoittaako se että joku lähti jonnekin ja sen hippulat vonku kuin kipeä kissa?

        HAHA! voihan ne tietenki vonkuaki...mut kyse oli vinkumisest. etippä se äikän lehtori käsiin ja kysy silti sanonnoista...=)


      • Smoke
        vastatkaa! kirjoitti:

        niin.. eli onko ne hippulat renkaita vai edellämainitut miehen pallit? nyt mää oon ihan sekasin. taas joutuu kai yöt valvomaan kun ei vieläkään saanut lopullista varmuutta tähän hermoja repivään pulmaan!

        ... minuakin valvottaa, kun ei saa selvää, ovatko renkaatkin hippuloita.

        Jos puhaltelee tupankansavua renkaiksi, niin puhalteleeko silloin hippuloita?


    • utelias

      Löytyykö Suomesta Hippulainen-sukunimisiä immeisiä? Tuli vain mieleen.

      • Aatos H.

        Löytyy: minä, Aatos Hippulainen.

        Onko muuten olemassa hippuloiden plastiikkakirurgiaa? Olen hyvin huolestunut, sillä hippulani vinkuvat niin, että masennun. Vinkuna johtuu siitä, että ne osuvat aina joka paikkaan.


      • toiveikas
        Aatos H. kirjoitti:

        Löytyy: minä, Aatos Hippulainen.

        Onko muuten olemassa hippuloiden plastiikkakirurgiaa? Olen hyvin huolestunut, sillä hippulani vinkuvat niin, että masennun. Vinkuna johtuu siitä, että ne osuvat aina joka paikkaan.

        Eräälle tuttavalleni tehtiin hiljakkoin hippulakirurginen operaatio. Hän pääsi juuri kotiin, mutta lepositeet ovat vielä paikoillaan. Leikkaus onnistui, siis ainakin potilas jäi eloon, ja varmaan hippulatkin, koska niissä on tunto tallella. Siteet poistetaan ensi viikolla.

        En muista klinikan nimeä, mutta rohkeaasti vain nettiin hakusanojen "hippulat" ja "plastiikkakirurgia" kanssa. Onnea matkaan!


      • toiveikas
        toiveikas kirjoitti:

        Eräälle tuttavalleni tehtiin hiljakkoin hippulakirurginen operaatio. Hän pääsi juuri kotiin, mutta lepositeet ovat vielä paikoillaan. Leikkaus onnistui, siis ainakin potilas jäi eloon, ja varmaan hippulatkin, koska niissä on tunto tallella. Siteet poistetaan ensi viikolla.

        En muista klinikan nimeä, mutta rohkeaasti vain nettiin hakusanojen "hippulat" ja "plastiikkakirurgia" kanssa. Onnea matkaan!

        ... unohdin mainita, että tuttavani operaatio oli siis hippuloiden suurennusleikkaus. Pienennysleikkauksiakin kuulemma tehdään, samoin ns. soittoäänileikkauksia, niin kuin kirurgit nykyisin sanovat.

        Siis jos vinkuminen ei miellytä, ääni voidaan muuttaa kitinäksi tai ulvonnaksi tai jopa musiikiksi. Huippukirurgiaa edustaa hippuloiden sisään preparoitava pieni vierasesine, josta lähtee aina kulloiseenkin tilanteeseen sopivia ääniä.


      • Murmur
        toiveikas kirjoitti:

        ... unohdin mainita, että tuttavani operaatio oli siis hippuloiden suurennusleikkaus. Pienennysleikkauksiakin kuulemma tehdään, samoin ns. soittoäänileikkauksia, niin kuin kirurgit nykyisin sanovat.

        Siis jos vinkuminen ei miellytä, ääni voidaan muuttaa kitinäksi tai ulvonnaksi tai jopa musiikiksi. Huippukirurgiaa edustaa hippuloiden sisään preparoitava pieni vierasesine, josta lähtee aina kulloiseenkin tilanteeseen sopivia ääniä.

        Mullekkin on tehty hippuloiden suurennusleikkaus eli kumpaankin hippulaani laitettiin kolme litraa silikonia. Nyt mulla on sitten silikonihippulat ja tunne on upee...paitsi uidessa kelluttavat liikaa ja ei oikein löydy oikeata asentoa... :-D


      • Brooke
        Murmur kirjoitti:

        Mullekkin on tehty hippuloiden suurennusleikkaus eli kumpaankin hippulaani laitettiin kolme litraa silikonia. Nyt mulla on sitten silikonihippulat ja tunne on upee...paitsi uidessa kelluttavat liikaa ja ei oikein löydy oikeata asentoa... :-D

        ... että silikonihippulat, vau. Tuo tieto pelasti viikonloppuni, sillä minun (olen nainen) ja poikystäväni seksielämä kaipaisi pientä kohennusta. Ei ihan hippuloiden kohennusleikkausta, mutta jotain pientä kuitenkin.

        Luulen, että taikasana on nyt silikoni, eikä meitä se uiminenkaan haittaisi, koska emme pidä vesileikeistä, esileikeistä vain, hihi... Kiitos, Murmur, kiitos. Täytyy alkaa säästää rahaa, jotain se operaatio kuitenkin maksaa, vai mitä?


      • Murmur
        Brooke kirjoitti:

        ... että silikonihippulat, vau. Tuo tieto pelasti viikonloppuni, sillä minun (olen nainen) ja poikystäväni seksielämä kaipaisi pientä kohennusta. Ei ihan hippuloiden kohennusleikkausta, mutta jotain pientä kuitenkin.

        Luulen, että taikasana on nyt silikoni, eikä meitä se uiminenkaan haittaisi, koska emme pidä vesileikeistä, esileikeistä vain, hihi... Kiitos, Murmur, kiitos. Täytyy alkaa säästää rahaa, jotain se operaatio kuitenkin maksaa, vai mitä?

        Kyllä vaan silikoni on päivän sana. Sitä voi laittaa melkein paikkaan kuin paikkaan ja itsetunto kohoa silikonimäärän kanssa rinta rinnan, seksielämästä puhumattakaan.

        Kyllähän minunkin silikonihippulat tulivat maksamaan n.2000 euroa, mutta yhtään en kadu. Tunne on mahtava ja uimarannalla kerää kivasti katseita, varsinkin naisväeltä. Ei meinaa vaan millään löytyä sopivia uikkareita, joihin silikonikilluttimet mahtuisivat.

        Muistan viime kesältä, kun eräs tyyppi yritti matkia minua laittamalla kaksi palloa uikkareihin. Muka silikonihippulat.
        Muuten se varmaan olisikin onnistunut, mutta kyseinen sälli ei ollut mikään ruudinkeksijä ja laittoi ne pallot takapuolelle. Heh, siinä sitä oli naurussa pitelemistä, kun näytti kaverilla olevan koko ajan pökäleet pöksyissä. :-D

        Kyllä seksielämä sujuu nyt mulla paljon paremmin kuin ennen silikonikilluttimia. Vaimoni on aivan haltioissaan ja tahtoo vaan niitä pitää kädessä ja suukotella ja puristella.

        Ei muuta, Brooke, kuin silikonilla pientä piristystä seksileikkeihin, kyl se siit.
        Kiitos sinulle vielä kerran mukavasta palautteesta ja kiinnostuksesta silikonihippuloihin. :-D


      • Brooke
        Murmur kirjoitti:

        Kyllä vaan silikoni on päivän sana. Sitä voi laittaa melkein paikkaan kuin paikkaan ja itsetunto kohoa silikonimäärän kanssa rinta rinnan, seksielämästä puhumattakaan.

        Kyllähän minunkin silikonihippulat tulivat maksamaan n.2000 euroa, mutta yhtään en kadu. Tunne on mahtava ja uimarannalla kerää kivasti katseita, varsinkin naisväeltä. Ei meinaa vaan millään löytyä sopivia uikkareita, joihin silikonikilluttimet mahtuisivat.

        Muistan viime kesältä, kun eräs tyyppi yritti matkia minua laittamalla kaksi palloa uikkareihin. Muka silikonihippulat.
        Muuten se varmaan olisikin onnistunut, mutta kyseinen sälli ei ollut mikään ruudinkeksijä ja laittoi ne pallot takapuolelle. Heh, siinä sitä oli naurussa pitelemistä, kun näytti kaverilla olevan koko ajan pökäleet pöksyissä. :-D

        Kyllä seksielämä sujuu nyt mulla paljon paremmin kuin ennen silikonikilluttimia. Vaimoni on aivan haltioissaan ja tahtoo vaan niitä pitää kädessä ja suukotella ja puristella.

        Ei muuta, Brooke, kuin silikonilla pientä piristystä seksileikkeihin, kyl se siit.
        Kiitos sinulle vielä kerran mukavasta palautteesta ja kiinnostuksesta silikonihippuloihin. :-D

        Ihmeellistä on elämä, toden totta. Sinä Murmur ja isotätini Greta von Gustavsson olette törmänneet hippula-asioissa netissä, uskomatonta. Ja miten mukavaa. Minä sen sijaan olen nauranut kippurassa näille hippulajutuille niin että poikaystäväni tuli ihan mustasukkaiseksi ... Hänen nimensä on Rampe, ja hän on yleensä rauhallinen kuin viilipytty, mutta hikeentyi nyt kun meikäläinen vain pysyy kippura-asennossa ja hytkyy koko aurinkoisen sunnuntain. Hän olisi halunnut toisenlaiseen asentoon, minkä hän kyllä sitten myöhemmin saikin...

        Löysin yhden aivan mahtavan silikonihippuloiden erikoistarjouksen tuttavaverkostoni kautta. Olen katsos sairaanhoitaja ja näyttelenkin joskus iltaisin avustajana teatterissa, joten suhteita riittää. Rampelle asennetaan hippuloihin silikonit suhteilla, ja koko homma maksaa vain 500 euroa per hippula. Klinikka on kyllä pimeä klinikka, ja sain puhua sen pitäjän pyörryksiin, koska hän ei ollut kuullutkaan silikonihippuloista, mutta onnistuin. Se mies on yksi entinen kirurgityötoverini, jonka käsiin kyllä uskallan Rampeni antaa.

        Mutta nyt tulee varsinainen uutispommi: isotätini Greta on niin lumoutunut (sinä olet vakuuttanut hänet onnellisen silikonihippulamiehen puheillasi kuusi nolla) että hän on luvannut antaa hippulaestetiikkaan erikoistuneen klinikan perustamiseen alkupääoman. Kuvittele! Hän on tosi sikarikas, mutta joskus varsinainen saituri, joten tämä on pieni ihme... Hän voisi olla hyvänä konsulttiapuna, kun ahvenanmaalaisille suunnitellaan niitä sumutorviääniä ja ruotsinkielisiä vinkunoita kuten fiiik-fiiik...

        Taitaa tosiaan olla sukuvika tämä hippulakiinnostus, mutta olkoon. Se täytyy saada tuottamaan ja viedä klinikka vielä pörssiin asti!

        Ei, nyt menee liian kovaa, oikein vinkuna kuuluu, täytyy mennä katsomaan miten Rampe raukka voi. Hän on tosiaan joutunut olemaan niin yksin kun minä vain riehun netissä koko päivän ... Mutta pidetään liikeajatus mielessä ja kehitellään sitä ja tehdään silikonihippuloista brandi. Hibu, hibu.


    • Tietorikas

      hippula =
      kives / kepes / testikkeli / palli / balli

      hippulat =
      kivekset / kepekset / testikkelit / pallit /ballit

      Kun hippulat vinkuvat, ne vinkuvat ruokaa, jos ymmärrätte mitä meinaan.

      • jooses

        Kyllä se näin taitaa olla. Hippulat vinkuvat ainakin silloin, kun putuaa pyörän tangolle.


      • korkeushyppääjä
        jooses kirjoitti:

        Kyllä se näin taitaa olla. Hippulat vinkuvat ainakin silloin, kun putuaa pyörän tangolle.

        Ei ole tosiaan mikään niin viisas kuin toinen chattailija, mutta hippulat vinkuvat silloinkin, jos putuavat korkeushyppytelineen riman päälle.


      • hippuloiden
        korkeushyppääjä kirjoitti:

        Ei ole tosiaan mikään niin viisas kuin toinen chattailija, mutta hippulat vinkuvat silloinkin, jos putuavat korkeushyppytelineen riman päälle.

        Ennen muinoin oli sellainen ammattikunta kuin ojankaivajat.Niiden"hippulat" oli peräkkäin.Näinollen niillä vinkuminen oli huomattavasti pienempää.Jos vielä "hippulan" eteen olisi laittanut tuulenohjaimen olisi vinkuminen hävinnyt lähes tyystin.Nykyaikana jos olisi ojankaivajia voitaisiin vinkunaa testata tuulitunnelissa.Eipä vinkuisi "hippulat".


      • K.I. Ves
        hippuloiden kirjoitti:

        Ennen muinoin oli sellainen ammattikunta kuin ojankaivajat.Niiden"hippulat" oli peräkkäin.Näinollen niillä vinkuminen oli huomattavasti pienempää.Jos vielä "hippulan" eteen olisi laittanut tuulenohjaimen olisi vinkuminen hävinnyt lähes tyystin.Nykyaikana jos olisi ojankaivajia voitaisiin vinkunaa testata tuulitunnelissa.Eipä vinkuisi "hippulat".

        Joo, ja ennen vanhaan oli myös sanonta "vanhan miehen vitjamunat". Nythän se kuuluu, että "vanhan miehen vitjahippulat". Koleeta...


      • Nauris
        K.I. Ves kirjoitti:

        Joo, ja ennen vanhaan oli myös sanonta "vanhan miehen vitjamunat". Nythän se kuuluu, että "vanhan miehen vitjahippulat". Koleeta...

        Kieh, kieh, kieh...


    • Uneton Jätkäsaaresta

      Täällä yksi uneton pohtija lisää. En ole syönyt, en juonut, en nukkunut moneen päivään, sillä mieltäni kalvaa, että sijaitsevatko 'kimppu' ja 'hippulat' anatomisesti lähekkäin. Löytyisikö keltään vastausta tähän vähän arkaluontoiseen kysymykseen?

    • Sevilla

      hippula on ainaskii espanjaksi 'una hippula' ja tarkoittaa senjoritan sitä.

      • spanish hippula

        Espanjaa, ainakin slangimerkityksessä, on myös "pajero", tarkoittaa hippuloita ja niiden välittömässä läheisyydessä olevaa lihapalaa. Pajero on myös automalli...


      • Sevilla
        spanish hippula kirjoitti:

        Espanjaa, ainakin slangimerkityksessä, on myös "pajero", tarkoittaa hippuloita ja niiden välittömässä läheisyydessä olevaa lihapalaa. Pajero on myös automalli...

        ... myös 'el hippulo' on espanjaa ja tarkoittaa senjoren sitä. Elokuva 'Ojos Oros' kääntyy täten myös muotoon 'Hippulos Oros'. Uskokoon ken tahtoo.
        Abrazos.


    • väärää tietoa??

      Kun olen luullut,että hippulat on kintut,eli koivet,eli jalat?????? ;=))

      • vastatkaa!

        Kunpa joku tietäisi, mitä ne hippulat ihan oikeasti ovat. Ehdoteltu on palleja, piirrosfilmien jotain ihme renkaita ja nyt jalkoja. Kyllä yöllä taas joutuu hakemaan kylmää kohtaa tyynystä, kun ei uni ota tullakseen. Pahuksen hippulat!


      • H. I. P. Pula-Aho
        vastatkaa! kirjoitti:

        Kunpa joku tietäisi, mitä ne hippulat ihan oikeasti ovat. Ehdoteltu on palleja, piirrosfilmien jotain ihme renkaita ja nyt jalkoja. Kyllä yöllä taas joutuu hakemaan kylmää kohtaa tyynystä, kun ei uni ota tullakseen. Pahuksen hippulat!

        Soita ihminen pikkuinen Kielitoimistoon. Se tietää. Sen virkamies suosittelee jotain perin yksiselitteistä (ei oo mielikuvitusta mukana), niin saat vihdoin unta simmuun kokolämpimän tyynyn päällä. Happy Hippuling!


      • H.I.P. Pula-Aho
        H. I. P. Pula-Aho kirjoitti:

        Soita ihminen pikkuinen Kielitoimistoon. Se tietää. Sen virkamies suosittelee jotain perin yksiselitteistä (ei oo mielikuvitusta mukana), niin saat vihdoin unta simmuun kokolämpimän tyynyn päällä. Happy Hippuling!

        Jos Kielitoimisto sanoo, että 'pallit', niin tuumasta toimeen: Vuoden Mr.Hippulat -kisa

        Jos Kielitoimisto sanoo, että 'rengas', niin:
        Vuoden Mr. Michelin -kisa

        Jos Kielitoimisto sanoo, että 'kintut', niin:
        Vuoden Mr. Kinttu -kisa


      • vastatkaa!
        H. I. P. Pula-Aho kirjoitti:

        Soita ihminen pikkuinen Kielitoimistoon. Se tietää. Sen virkamies suosittelee jotain perin yksiselitteistä (ei oo mielikuvitusta mukana), niin saat vihdoin unta simmuun kokolämpimän tyynyn päällä. Happy Hippuling!

        Jeps, olen jo soittanut, mutta kielitoimistokaan ei tiedä. Todennäköisesti hippuloista ei tiedä kukaan muukaan; kielitoimiston mukaan vastausta voisi hakea etymologiasta (voi hitto, taas uneton yö)...Toisin sanoen "hippulat vinkuu" olisi vain kielikuva, mutta se ei minulle kelpaa...apua...


      • hiirenharmaa hippu
        vastatkaa! kirjoitti:

        Jeps, olen jo soittanut, mutta kielitoimistokaan ei tiedä. Todennäköisesti hippuloista ei tiedä kukaan muukaan; kielitoimiston mukaan vastausta voisi hakea etymologiasta (voi hitto, taas uneton yö)...Toisin sanoen "hippulat vinkuu" olisi vain kielikuva, mutta se ei minulle kelpaa...apua...

        ... onkohan hiirelläsi hippulat? minä kuulin kerran kellarissa vinkunaa ja se olikin hiiri, mutta kysy sinä nyt siltä internettihiireltäsi, onko sille siunaantunu hippulat... se voi tietää enemmänkin - hiirulaisista ei koskaan tiedä.


    • hip hop

      sehän on maksa, mulla se vinkuu aina välillä.

      • Haimanen

        älä ny. mää kun luulin etä maksa sanoo aina vaan että poks!


    • Greta von Gustavsson

      Mine kuulin kerran kun joku sanoi: 'Ei oo hippulaa'. Toinen kysyi: 'Ei oo hippulaa?' Ja toinen: 'Niin, ei ole hippulaa.' Ja taas: 'Mitäs nyt tehdään?' Toinen: 'Odotetaan että saatas jostain hippulaa.'

      Kuulin täme dialogi raitiovaunussa. Ne miehet puhuivat rahasta. Mine olen rikas, naimisissa oleva suomenruotsalainen liikenainen ja minule on aina ollut hippulaa ja nappulaa ja Visa, joka vinkuu... mutta kun oikein pinnistän, niin voin kuvitella minkälaista on kun ei ole hippulan hippulaa.

      • tyrmistynyt

        mitä Te raitiovaunussa teitte, jos kerran löytyy hippulaa ja nappulaa... Eikö ole omaa limousinea?


      • Greta von Gustavsson
        tyrmistynyt kirjoitti:

        mitä Te raitiovaunussa teitte, jos kerran löytyy hippulaa ja nappulaa... Eikö ole omaa limousinea?

        Katsokaas kysyjä - rikkaillakin on paheensa. Käyn silloin tällöin ruuhkaraitiovaunuissa koskettelemassa hippuloita, niitä miesten... Älkää kertoko kenellekään! Huippukallis ja taitava yksityisterapeuttini sanoo että olen frotteur, hiblaaja.

        Limousinekin löytyy, ja oma kuljettaja, mutta joskus on niin ihanaa astua rahvaan pariin.


      • Murmur
        Greta von Gustavsson kirjoitti:

        Katsokaas kysyjä - rikkaillakin on paheensa. Käyn silloin tällöin ruuhkaraitiovaunuissa koskettelemassa hippuloita, niitä miesten... Älkää kertoko kenellekään! Huippukallis ja taitava yksityisterapeuttini sanoo että olen frotteur, hiblaaja.

        Limousinekin löytyy, ja oma kuljettaja, mutta joskus on niin ihanaa astua rahvaan pariin.

        Sinäkö se olitkin, joka mun silikonihippuloita hiplasit raitsikassa taannoin? Meinasin olla ihmetyksestä sekaisin, kun rouva se vaan hiplaa kaikkien nähden. Taisivat tuntua aika isoille? No, niissähän onkin 3 litraa silikonia per hippula ja eihän niitä piilossa meinaa saada pysymäänkään.
        Ei silti, ihan hyvälle se oikeastaan tuntui, mutta vaimoni on hirveän mustasukkainen mahtavista silikonihippuloistani, eikä antaisi kenenkään muun koskea niihin.
        Voisit oikeastaan joskus ottaa minut kyytiin siihen limousineen ja katsoa lähemmin näitä mahtavia silikonihippuloitani. Tulet varmasti yllättymään... :-D


      • Greta von Gustavsson
        Murmur kirjoitti:

        Sinäkö se olitkin, joka mun silikonihippuloita hiplasit raitsikassa taannoin? Meinasin olla ihmetyksestä sekaisin, kun rouva se vaan hiplaa kaikkien nähden. Taisivat tuntua aika isoille? No, niissähän onkin 3 litraa silikonia per hippula ja eihän niitä piilossa meinaa saada pysymäänkään.
        Ei silti, ihan hyvälle se oikeastaan tuntui, mutta vaimoni on hirveän mustasukkainen mahtavista silikonihippuloistani, eikä antaisi kenenkään muun koskea niihin.
        Voisit oikeastaan joskus ottaa minut kyytiin siihen limousineen ja katsoa lähemmin näitä mahtavia silikonihippuloitani. Tulet varmasti yllättymään... :-D

        Mine se taisin olla siellä spårassa, ja sinä, hyvä nuorimies, mine tunnustan, että muistan erään kerran kun tuntui niin erilaiselta ... sillä tavalla runsaalta. Vai niin, että kolme litraa, hmm, se on paljon. Toisaalta, vaatiihan sellainen määrä jo runsaan originaalihippulankin.

        Mine kirjoitan täme viesti, kun mieheni nukkuu. Hän menee näin lauantaisin sänkyyn jo heti Frasierin jälkeen. On hyvin hiljaista, mitä nyt suomenkielistä örinää kuuluu alhaalta kadulta ... Mine en ymmärrä, miksi täytyy aina pisseskellä ja karjuskella på finska..

        Karjukoot, sain sinulta, hyvä trendikäs Murmur, uuden liike-idean: hippuloiden hoitoon erikoistunut klinikka sloganilla "Silikonia hippuloihin, säpinää seksisuhteeseen!" Anteeksi, nyt alan puhua liikaa.... Pitää lopettaa, ettei mieheni herää savuun, kun kuumenen ... Tämä on vähän kiusallista, en tiedä, milloin voin palata limousine-ehdotukseen... raitiovaunussa viimeistään....


      • Murmur
        Greta von Gustavsson kirjoitti:

        Mine se taisin olla siellä spårassa, ja sinä, hyvä nuorimies, mine tunnustan, että muistan erään kerran kun tuntui niin erilaiselta ... sillä tavalla runsaalta. Vai niin, että kolme litraa, hmm, se on paljon. Toisaalta, vaatiihan sellainen määrä jo runsaan originaalihippulankin.

        Mine kirjoitan täme viesti, kun mieheni nukkuu. Hän menee näin lauantaisin sänkyyn jo heti Frasierin jälkeen. On hyvin hiljaista, mitä nyt suomenkielistä örinää kuuluu alhaalta kadulta ... Mine en ymmärrä, miksi täytyy aina pisseskellä ja karjuskella på finska..

        Karjukoot, sain sinulta, hyvä trendikäs Murmur, uuden liike-idean: hippuloiden hoitoon erikoistunut klinikka sloganilla "Silikonia hippuloihin, säpinää seksisuhteeseen!" Anteeksi, nyt alan puhua liikaa.... Pitää lopettaa, ettei mieheni herää savuun, kun kuumenen ... Tämä on vähän kiusallista, en tiedä, milloin voin palata limousine-ehdotukseen... raitiovaunussa viimeistään....

        Kertakaikkiaan hyvän liike-idean sait. Tällä hetkellä klinikoita on aivan liian vähän ja ovat kyllä aika kalliitakin, mutta minä en valita. Olenhan suomalainen uros jolla on aivan älyttömän isot silikonihippulat. Seksielämää silikoni parantaa todella merkittävästi. Vaimoni on niin innoissaan, että silikonihippulat ne vaan välillä vinkuu. Naapuritkin kuulevat sen.

        Hyvä kun tunnustin sen raitsikassa hiplailun. Tiedänpähän ainakin, että kuka se oli ja nyt voin rauhassa nukkua yöni. Voi olla, että me vielä tavataan joku päivä kun taas olet hippuloissani kiinni. Tunnistan kyllä sinun hempeän mutta...ahh, niin päättäväisen otteesi. Aargh, tässähän alkaa kohta ihan hippulat turpoamaan. No, onneksi vaimo tulee pian töistä ja sitten me aletaan...ööh...vinguttelemaan.

        Niin joo, mullahan olis sulle erittäin hyvä lisäys liike-ideaasi. Itse laitatin samalla kertaa silikonin kanssa sellaisen pillin molempiin hippuloihin. Nyt kun vaimo puristaa nopeasti ja reippaasti, hippuloista lähtee samanlainen ääni kuin lasten vinkulelusta. Tiedäthän sellaisen vinkaisun?
        Sitten kun ääni alkaa kyllästyttämään minua, niin vaihdatan sen äänen vaikka sorsapillin ääneen. Se on kätevää sitten houkutella sorsia silikonihippuloilla. Tuleepahan huvi ja hyöty yhdistettyä samalla kertaa.

        Jaahas, nyt täytyy lopetella, kun vaimoni räplää jo oven lukkoa eli on juuri tulossa kotiin. Kohta vaimo varmaan räplää mun hippuloitani ja taas hippulat vinkuu...
        Palataanpa taas vähän myöhemmin asiaan. :-D


      • Murmur
        Murmur kirjoitti:

        Kertakaikkiaan hyvän liike-idean sait. Tällä hetkellä klinikoita on aivan liian vähän ja ovat kyllä aika kalliitakin, mutta minä en valita. Olenhan suomalainen uros jolla on aivan älyttömän isot silikonihippulat. Seksielämää silikoni parantaa todella merkittävästi. Vaimoni on niin innoissaan, että silikonihippulat ne vaan välillä vinkuu. Naapuritkin kuulevat sen.

        Hyvä kun tunnustin sen raitsikassa hiplailun. Tiedänpähän ainakin, että kuka se oli ja nyt voin rauhassa nukkua yöni. Voi olla, että me vielä tavataan joku päivä kun taas olet hippuloissani kiinni. Tunnistan kyllä sinun hempeän mutta...ahh, niin päättäväisen otteesi. Aargh, tässähän alkaa kohta ihan hippulat turpoamaan. No, onneksi vaimo tulee pian töistä ja sitten me aletaan...ööh...vinguttelemaan.

        Niin joo, mullahan olis sulle erittäin hyvä lisäys liike-ideaasi. Itse laitatin samalla kertaa silikonin kanssa sellaisen pillin molempiin hippuloihin. Nyt kun vaimo puristaa nopeasti ja reippaasti, hippuloista lähtee samanlainen ääni kuin lasten vinkulelusta. Tiedäthän sellaisen vinkaisun?
        Sitten kun ääni alkaa kyllästyttämään minua, niin vaihdatan sen äänen vaikka sorsapillin ääneen. Se on kätevää sitten houkutella sorsia silikonihippuloilla. Tuleepahan huvi ja hyöty yhdistettyä samalla kertaa.

        Jaahas, nyt täytyy lopetella, kun vaimoni räplää jo oven lukkoa eli on juuri tulossa kotiin. Kohta vaimo varmaan räplää mun hippuloitani ja taas hippulat vinkuu...
        Palataanpa taas vähän myöhemmin asiaan. :-D

        -Hyvä kun tunnustin sen raitsikassa hiplailun.

        Tuli pieni kirjoitusvirhe eli "tunnustin" piti olla "tunnustit".
        Yksi kirjain se muuttaa sanan merkitystä aikalailla.


      • Greta von Gustavsson
        Murmur kirjoitti:

        -Hyvä kun tunnustin sen raitsikassa hiplailun.

        Tuli pieni kirjoitusvirhe eli "tunnustin" piti olla "tunnustit".
        Yksi kirjain se muuttaa sanan merkitystä aikalailla.

        Että mine ihailen sinunlaisesi nuorenmiehen pedanttisuutta. Se on aivan hurmaavaa nykyaikana, kun kaikki vain huitaistaan että halivilivåå. Äidinkieli on minule ruåtsi, mutta huomasin sen "tunnustin"-harhahduksen. Ei se mitään, sillä hahmotin kyllä mitä tarkoitit. Mielenkiintoista silti, hmm, sillä mietin myös, mitä ystävämme psykoanalyytikko Sigmund Freud tästä lapsuksesta sanoisi. Luulen että hän sanoisi, että kirjoittaja on kateellinen rouva Greta von Gustafssonin hippuloidenhiblaus-pakkomielteelle ja haluaisi itsekin olla raitiovaunu-anarkisti ainakin symbolisella tasolla ... ja alitajunta ohjasi kirjoittajan kirjoittamaan yksikön I persoonan, vaikka piti olla yksikön II persoona....

        Åjåjåj, antakaamme analyysien olla. Sinulla on kuitenkin niin positiiviset otteet hippula-kulttuuriin, että voisit ryhtyä vaikka johtamaan uutta hippulaklinikkaa. Ideoisit, markkinoisit ja bossaisit.

        Siitäpä tulikin mieleeni, että veljentyttäreni Brooke voisi olla avuksi, sillä hän sai - Herre Gud ändå - nyt sen tajuan: hän sai juuri sinulta täältä netistä idean parantaa seksielämäänsä. Hän puhuikin jotain, että on löytänyt silikonihippuloiden erikoistarjouksen... ja että poikaystäväkin alkaa pikkuhiljaa kiinnostua ideasta... en saanut selvää, koska hän oli niin innoissaan. Sanoin, että palataan asiaan, sillä minun alkoi taas tehdä mieli ulos raitiovaunuihin käyttämään päättäväistä kättäni ... en kuitenkaan mennyt, vaan soitin terapeutilleni. Pidimme puhelinsession ja nyt olen rauhoittunut.

        Mutta arvosta ideoitasi, hyvä Murmur, ja ryhdy kehittelemään niitä. Se vinkupillijuttukin on ihan patentin arvoinen. Minä huomaan kyllä, kuka on lahjakas, kuka ei, sillä olen sivistyneestä kulttuurisuvusta, musta lammas tosin, mutta kuitenkin. Lahjakkuus löytää aina väylänsä, jos se ensin löytää kannustavia ihmisiä vierelleen...

        No niin, mine menen nyt viihdyttämään miestäni Åkea näillä hippulajutuilla. Mieheni on tohvelisankarityyppiä, mutta rakastan häntä silti nyvin paljon ja viihdyn hänen seurassaan, kunhan pääsen silloin tällöin niile omille retkilleni, du vet. Nåh, jatkakaa te nuoret, tarkoitan sinua ja Brookea ja teitä muita hippula-aktivisteja...
        Kramar, kramar.


      • Murmur
        Greta von Gustavsson kirjoitti:

        Että mine ihailen sinunlaisesi nuorenmiehen pedanttisuutta. Se on aivan hurmaavaa nykyaikana, kun kaikki vain huitaistaan että halivilivåå. Äidinkieli on minule ruåtsi, mutta huomasin sen "tunnustin"-harhahduksen. Ei se mitään, sillä hahmotin kyllä mitä tarkoitit. Mielenkiintoista silti, hmm, sillä mietin myös, mitä ystävämme psykoanalyytikko Sigmund Freud tästä lapsuksesta sanoisi. Luulen että hän sanoisi, että kirjoittaja on kateellinen rouva Greta von Gustafssonin hippuloidenhiblaus-pakkomielteelle ja haluaisi itsekin olla raitiovaunu-anarkisti ainakin symbolisella tasolla ... ja alitajunta ohjasi kirjoittajan kirjoittamaan yksikön I persoonan, vaikka piti olla yksikön II persoona....

        Åjåjåj, antakaamme analyysien olla. Sinulla on kuitenkin niin positiiviset otteet hippula-kulttuuriin, että voisit ryhtyä vaikka johtamaan uutta hippulaklinikkaa. Ideoisit, markkinoisit ja bossaisit.

        Siitäpä tulikin mieleeni, että veljentyttäreni Brooke voisi olla avuksi, sillä hän sai - Herre Gud ändå - nyt sen tajuan: hän sai juuri sinulta täältä netistä idean parantaa seksielämäänsä. Hän puhuikin jotain, että on löytänyt silikonihippuloiden erikoistarjouksen... ja että poikaystäväkin alkaa pikkuhiljaa kiinnostua ideasta... en saanut selvää, koska hän oli niin innoissaan. Sanoin, että palataan asiaan, sillä minun alkoi taas tehdä mieli ulos raitiovaunuihin käyttämään päättäväistä kättäni ... en kuitenkaan mennyt, vaan soitin terapeutilleni. Pidimme puhelinsession ja nyt olen rauhoittunut.

        Mutta arvosta ideoitasi, hyvä Murmur, ja ryhdy kehittelemään niitä. Se vinkupillijuttukin on ihan patentin arvoinen. Minä huomaan kyllä, kuka on lahjakas, kuka ei, sillä olen sivistyneestä kulttuurisuvusta, musta lammas tosin, mutta kuitenkin. Lahjakkuus löytää aina väylänsä, jos se ensin löytää kannustavia ihmisiä vierelleen...

        No niin, mine menen nyt viihdyttämään miestäni Åkea näillä hippulajutuilla. Mieheni on tohvelisankarityyppiä, mutta rakastan häntä silti nyvin paljon ja viihdyn hänen seurassaan, kunhan pääsen silloin tällöin niile omille retkilleni, du vet. Nåh, jatkakaa te nuoret, tarkoitan sinua ja Brookea ja teitä muita hippula-aktivisteja...
        Kramar, kramar.

        No niin. Vaimoni nukahti ja voin taas kirjoitella. Tulikohan hippuloita vingutettua liikaakin? Se on muuten kumma juttu, että miten silikoni on muuttanut elämäni täysin. Ennen ei jaksanut juuri mitään vingutella ja nyt silikonihippuloilla jaksaisi vaikka kuinka paljon, mutta vaimo aina väsähtää ensin. Toisin oli ennen silikonia. No, hyvä näin.

        Ja sitten itse asiaan. Eli pyrin aina täydellisyyteen ja siksi korjaan kirjoitusvirheenikin, jos vaan sellaisen huomaan.
        Mutta arvasin kyllä, että sinä fiksuna ihmisenä ymmärtäisit tarkoitukseni kirjoitusvirheestäni huolimatta.
        Sigmund Freud olisi varmaan kanssasi samaa mieltä tästä lapsuksesta. Oikeassa kyllä oletkin. Ajattelin kyseistä sanaa kirjoittaessani juuri hiplaamista omalta kantiltani, mutta en halua paljastaa, että minkä hiplausta. Sorry. Ja oikeastaan olen kyllä hieman kateellinenkin sinun hiblauksille, Arvoisa Greta von Gustafsson.

        Luulisitko, että minun todellakin pitäisi ryhtyä johtamaan hippulaklinikkaa? Sehän kyllä voisi olla mukavaa ja miksei myös taloudellisesti kannattavaakin. Ideoitahan minulla kyllä olisi vaikka kuinka paljon...ja vankka kokemus asiasta.
        Olenkin piakkoin lähdössä Ahvenanmaalle ja sieltähän voisin markkinoinnin aloittaa. Täytynee ensin ottaa valokuvia omista silikonihippuloistani, joita sitten voin esim. Maarianhaminan satamassa ihmisille näyttää. Tai oikeastaan vaimoni voisi ottaa kuvat, koska itse en pääse tarpeeksi kauas hippuloistani. Eivät katsos muuten mahtuisi kuvaan.

        No nythän mä justiinsa hokasin yhden jutun. Eli Ahvenmaalaisille voisi laittaa hippuloihin laivan sumutorven äänen. Siinäpä aivan selkeä markkinarako, koska asuvat saaressa meren ympäröimänä. Sitten kovassa sumussa vaan hippuloita hiplailemaan, niin ei Cinderella aja lohta täynnä olevaa venettä kumoon. Älyhyvä idea, eikö vaan?

        Että mitä! Onko Brooke veljentyttäresi!? Kylläpä maailma onkin pieni. Kyllä, minähän se Brookelle idean silikonihippuloista annoin ja huomasin hänen innostuvan asiasta kovasti juuri seksielämän parantumisen vuoksi. Minä puhuin vesileikeistä ja hän esileikeistä. Ettei vain olisi teillä sukuvika tuo kiinnostus hippuloihin? Onneksi hänen poikaystävänsä myös on alkanut kiinnostumaan asiasta.
        Jos Brooke vain haluaa, niin ilman muuta otan hänet mukaan klinikalleni. Se olisi varmaan erittäin mielenkiintoista ja voisin näyttää, että kuinka se homma oikein toimii.

        Kiitos sinulle mukavasta palautteesta ja erittäin hyvistä ideoista. Jos hippulaklinikan perustan, niin sinulle kyllä laitan silikonia jonnekkin aivan ilmaiseksi, jos vaan haluat.

        Nyt kyllä taidat puhua palturia? Minäkö lahjakas?
        Vähemmästäkin kehumisesta punastuu. Sinultahan melkein kaikki hyvät ideat ovat tulleet. Eli sinä se lahjakas olet. Tulisitko hippulaklinikan yhdeksi perustajaksi, jos vaan suinkin pystyt?

        No niin. Nyt minun täytyy taas mennä ja täytynee antaa ajatuksen hippulaklinikasta kypsyä hieman aikaa.

        Pidähän hyvää huolta Åkestasi, vaikka onkin tohvelisankarityyppiä. Eipä se varmaan miestä pahenna ja pääasia, että sinä rakastat häntä ja hän varmasti rakastaa sinua.
        Rakastanhan minäkin vaimoani ja vaimoni rakastaa myös minua...ja varsinkin hippuloitani.
        Jaaha, vaimoni alkaakin juuri sopivasti heräilemään. No, täytyneekin sitten taas lähteä...krhm...vinguttelemaan.

        Hiplailemisiin!


    • vastatkaa!

      ...että "hippulat" on tästä lähtien miehen pallit, kuten muutamat ovat täällä jo väittäneet. päästään rauhaan ja minäkin viimein saisin unenpäästä kiinni...?

      • Atlas-poika

        kannatan palleja. Hyvää ötyä!


      • Törp
        Atlas-poika kirjoitti:

        kannatan palleja. Hyvää ötyä!

        sitä ollaan nyt niin hippulassa ettei enää palstat riitä


    • öööööö

      hippula on ällötiäääääää

    • Rymy-Eetu

      jokos nämä hippulapoliittiset keskustelut ovat loppuneet, voe haarmi.

    • Anonyymi

      Erään määritelmän mukaan hippula olisi reen jalaksessa oleva metallinen koukku, johon vetoaisan alapäässä oleva rautainen lenkki pujotetaan. Hippulat sanalla on monta muutakin merkitystä. Niitä ovat esimerkiksi puolisukat, tossut tai kengännauhat. Iissä ja Kuusamossa hippulat ovat tarkoittaneet miesten sukuelimiä.

      • Anonyymi

        Eikös Kuusamon takamailla eläneet Kuusamon vitjamunat ?
        Jossain Kalle Päätalon muistelmissa niistä oli muisteluja.
        Näin muistelen mä.


    • Anonyymi

      Katso suomisanakirja.fi,Sieltä löytyy vastaus melkein kaikkiin suomenkielen askarruttaviin asioihin.
      Ei tarvitse tyytyä vääräleukojen typeriin vastauksiin.

    • Anonyymi

      ennen hippula vinkui. nykyisin ihan toisenlaiset oliot vinkuvat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe