Miten tää pitäis ymmärtää

Anonyymi

Moi

Miten tää pitäis ymmärtää kun Raamattu sanoo että pitkätukka on häpeäksi miehelle mutta kun luemme nasiireista jotka olivat Jumalalle pyhitettyjä miehiä niin heillähän nimenomaan oli pitkä tukka

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamatusta ei pidä ottaa kuin vain itselleen sopivat kohdat ei siitä mitään tulisi että elettäsiin Jeesuksen opeilla jakaen omaisuutemme köyhille ja omistautumalla Jumalan työlle vain kengät ja ihokas omaisuutena tai ottaisimme Paavalin määrääyksen opiksemme että" älä ota enään vaimoa itsellesi ja nekin joilla se on pitäisi olla niin kuin sitä ei enään olisi " eihän kristityt olisi voineet enään edes lisääntyä 2000 vuoteen .

      Raamattu on ihan kiva kirjanen jos sieltä poimii vain sellaisia asioita jotka sopivat itselle muut asiat voi hyvin sivuuttaa se on muodostunut ihan normi käytännöksi ja toimii.

    • Anonyymi

      Hatikuu on saturnuksen sivukuu, ei rengas. Naimisen eroista pakoillen voi tulla jo tammikuussa haaste oikeuteen
      https://youtu.be/ey_7UOBdUm8

    • Anonyymi

      Raamatussa ei taida olla mitään hiusten pituuksista..
      En usko

      • Anonyymi

        Paavali:


        Opettaahan jo
        luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali:


        Opettaahan jo
        luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi.

        Hiukset on naisen huntu ei tarvi rättejä.


      • Anonyymi

        Hauskoja nää tietäväisten kommentit. Raamattu sisältää koko elämän kirjon! Kannattaa lukea ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali:


        Opettaahan jo
        luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi.

        Anonyymi
        30.05.2022 15:02
        Paavali:
        "Opettaahan jo
        luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi".

        Miksi jeesus nasaretilaisella juutalaisten kuninkaalla
        on kaikissa alttari kuvissa esiin tuotu se että
        sillä oli pitkä tukka???!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiukset on naisen huntu ei tarvi rättejä.

        Vai huntu ? Hassu olet. Verhoile itseä nainen kun tulet Herran eteen , ettet ole häpeäksi. >>

        1. Korinttolaiskirje 11

        1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
        2 Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
        5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
        6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.


      • Savis kirjoitti:

        Vai huntu ? Hassu olet. Verhoile itseä nainen kun tulet Herran eteen , ettet ole häpeäksi. >>

        1. Korinttolaiskirje 11

        1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
        2 Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
        4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
        5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
        6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.

        7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        Ja jos tämä samassa luvussa tarkoittaa miehen hiukset. Niin silloin ei saisi mies peittää päätänsä hiuksilla , koska se on huntu silloin , ja häpeäksi miehelle ja Jumalan kunnia jää saamatta.
        Jos ei se tarkoittaa verhoilla liinalla tai myssyllä niin ajettakoon jokainen mies pää paljas koska silloin se tarkoittaa hänen hiukset joilla ei saa verhoilla itseä.
        Mutta mä tiedän että se tarkoittaa myssy tai liina.
        Mutta hiukset ei saa olla pitkät ettei se oli Jumalalle häpeiksi.

        No jokainen mies päättäkö saako se peittää päänsä Jumalan edessä tukalla. Vai myssyllä /liinalla. Rukouksessa , tarkoitin , kun häntulee Jumalan eteen.


    • Anonyymi

      Käske herra yliluutnantti mittaamaan lyijykynällä tukkasi. Se on ratkaisu sinulle. Ei siinä raamattua tarvita.

    • Anonyymi

      Sulla on vapaa-ajan ongelmia. Mene edes juoksemaan, pelle.

    • Anonyymi

      Kuinka on sun siulus laita, minne kuljet matkamies. Taivaaseen vai helvettiin.

    • Anonyymi

      Niin tyypillinen uskomattomien kysymys. Mitä tämä, tuo ,se, nämä , nuo, ne tarkoittavat. Juuri kuten aloittaja tekivät miehet työmaalla. Parannuksen teosta ei tietoakaan. Aloittajakin hakemalla hakee väittelyn aihetta!!! Juuri tyypillinen suomalainen. Tee oikea parannus, älä viisastele, näyttelijä.

      • Anonyymi

        Mistäs sä luulet mitään tietäväsi mun elämästä ja suhteestani Jumalaan ja miten on asiani ? , kyllä siitä parannuksesta huudellaan helposti ennenkuin tietää kelle huutaa ja mitä

        Ihan tosissaan kysyin aloituksen kysymyksen , vai onko niin että en saa esittää kysymyksiä asioista jotka on Raamattuun kirjoitettu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sä luulet mitään tietäväsi mun elämästä ja suhteestani Jumalaan ja miten on asiani ? , kyllä siitä parannuksesta huudellaan helposti ennenkuin tietää kelle huutaa ja mitä

        Ihan tosissaan kysyin aloituksen kysymyksen , vai onko niin että en saa esittää kysymyksiä asioista jotka on Raamattuun kirjoitettu ?

        Juuri noin tekevät uskomattomat. Pelastuksesta ei tietoakaan. Kippokasteenne = 0. Joskus piti työmaalla sanoa päällikölle kun pikkulapset kiersivät kuin sääsket ja aloittaja ympärillä tuon tapaisilla kysymyksillään. Ei edes työtä saanut tehdä rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sä luulet mitään tietäväsi mun elämästä ja suhteestani Jumalaan ja miten on asiani ? , kyllä siitä parannuksesta huudellaan helposti ennenkuin tietää kelle huutaa ja mitä

        Ihan tosissaan kysyin aloituksen kysymyksen , vai onko niin että en saa esittää kysymyksiä asioista jotka on Raamattuun kirjoitettu ?

        Tiedän vallan hyvin kaavan. Haet selvästi väittelyn aiheita. Älä näyttele. Tuolla tiellä eivät taivaan portit aukene. Inhottavia tuollaiset pellet.


    • Paavali opetti roomalaisittain, missä suosittiin lyhyttä tukkaa, mutta ei ole niinkään varmaa olisiko tavallisilla juutalaisilla voinut ollakin pitkät hiukset.

      • Anonyymi

        Saatana✡️🕎😈😈😈🎃💩🤠💸💰antimessias. Väärä profeetta.


    • Anonyymi

      Hyi helvetti kadotettu sielu siinä huutelee hiuksista saatana !

    • Anonyymi

      Teidän ympärileikkaus on tullut ympärileikkaamattomuudeksi syntien tähden käy uhraamasss pari rottaa

    • Anonyymi

      Osta kotiparturikone esim. siemens , niin pääset ongelmastasi ja halvalla, pelle. On marketeissa. Olet kuin pikkulapsi, ei kysymyksessäsi mitään hengellistä ole. Onko seuraava kysymyksesi kuinka nukutaan. Alokkaat kysyivät niin armeijassa.

    • Anonyymi

      Tuon tapaisia kysymyksiä saat kysyllä koko loppuelämasi. Seuraavaksi naisten korvarenkaat, korvakorut.

    • Anonyymi

      Jos et ap oikeasti käsitä asiaa, niin ehkä ymmärrät sen paaston kautta.

      Siis eihän Raamattu sano, että olkaa syömättä ja kuolkaa nälkään, mutta paasto on kuitenkin hyväksi.

      Eli asia tulee käsittää Hengelliseltä tasolta.

      Lisäksi aikoinaan sillä ihminen siis vakuutti olevansa tosissaan, että kieltäytyi siitä ja tästä Jumalan ja jokin asian vuoksi.

      Tässä huono esimerkki asiasta:

      Ap. t. 23:12 Mutta päivän tultua juutalaiset tekivät salaliiton ja vannoivat valan, etteivät söisi eivätkä joisi, ennenkuin olivat tappaneet Paavalin.

      Mutta nasiiri lupauksessa siis mies ei antanut koskea hiuksiin, ja se siis oli lupaus Jumalalle ja sen lupauksen "kuvana" siis ei hiuksia leikattu.

      Jos esim. luemme Simpsonista, niin Jumalan voitelu katosi, kun se nasiiri lupaus rikottiin.

      15 Niin nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä saatat sanoa: 'Minä rakastan sinua', vaikka sydämesi ei ole minun kanssani? Jo kolme kertaa olet pettänyt minut etkä ole minulle ilmaissut, missä sinun suuri voimasi on."
      16 Ja kun hän joka päivä ahdisti häntä sanoillansa ja vaivasi häntä, niin hän kiusautui kuollakseen
      17 ja paljasti hänelle koko sydämensä ja sanoi hänelle: "Ei ole partaveitsi minun päätäni koskettanut, sillä minä olen Jumalan nasiiri äitini kohdusta asti; jos minun hiukseni ajetaan, niin voimani poistuu minusta, ja minä tulen heikoksi ja olen niinkuin kaikki muutkin ihmiset".
      18 Kun Delila huomasi, että hän oli paljastanut hänelle koko sydämensä, niin hän lähetti kutsumaan filistealaisten ruhtinaat sanoen: "Nyt tulkaa, sillä hän on paljastanut minulle koko sydämensä". Niin filistealaisten ruhtinaat tulivat hänen luoksensa tuoden mukanaan rahat.
      19 Ja hän nukutti hänet polvilleen ja kutsui miehen, joka leikkasi hänen päänsä seitsemän palmikkoa. Niin hän alkoi saada hänet masennetuksi, ja hänen voimansa poistui hänestä.

      Eli ei ollut kyse oikeasti hiusten pituudesta, vaan vain lupauksesta / sitoutumisesta.

      • Se on muuten Simson.


    • Anonyymi

      Pidä rauhassa pitkät hiuksesi! Ei Jumala niistä loukkaannu :)

    • Anonyymi

      Tämä aloitus on niitä tyhjänpäiväisiä surkeita yritelmiä löytää Raamatusta ristiriitaisuuksia, Jumalan pyhän sanoman mustamaalaamiseksi. Tietenkin nasiirit ovat pyhitettyjä ja heillä on myös muita nasiiriutta ilmentäviä tapoja.

    • Anonyymi

      Et onnistunutkaan saamaan väittelyä. Sitä yritit.

    • Anonyymi

      > ...nasiireista jotka olivat Jumalalle pyhitettyjä miehiä niin heillähän nimenomaan oli pitkä tukka

      Mistä luit noin? Sanotaanko tuo Raamatussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe