Atooppinen iho

Anneli

Voiko Locobase repair rasvaa käyttää myös kasvoissa?
Ihotautilääkäri totesi minulla atooppisen iho (ihottuman) tänä talvena. Kasvot ovat todella inhoittavan punaiset ja kutiavat, myös sormissa ihottumaa, muualla ei.
Atarax auttaa kutinaan, mutta millä saan ihon rauhtoittumaan? Elideliä käytin, mutta se ei paljoa auttanut. Locobase repair auttaa sormiin, mutta oletteko laittaneet sitä myös kasvoihin? Muistaakseni lääkäri sanoi sen olevan liian tuhtia kasvoille.
Aiemmassa ketjussa mainittiin maitohappobakteerit, mitä yhteyttä niillä on atooppisen ihon kanssa? Onko oikeasti iholle hyötyä, jos niitä syö?
Muuten en vitamiineja paljoa syö, magnesiumia otan joka aamu (niskat usein jumissa) ja syön monipuolisesti ja useimmiten terveellisestikin.

5

7027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee se

Kokeile, sopiiko se Sulle ! Ethän muuten tiedä.

• Jalik

NIItä tuootteita on erittäin paljon jota suosittellaan käyttää esim. kalaöljyä, antioksidanttia, vihersimpukkauutetta, karnosiinia jne.Luontaistuotteet on erittäin hyviä atooppikolle.Mutta niin kun oli jo sanottu kaikki täytyy kokeila.

• Memmu

voidetta olen käyttänyt kasvojen ihoon.
      Voide on hyvin tuhtia ja erittäin riittoisaa, jotanka pienikin määrä riittää kasvoille.

Olemme yksilöitä ja vaikka Lääkari sanoisikin että "voide taitaa olla liian tuhtia kasvoille", niin joillekin se on vain hyvästä, kuten minulle.

Kokeilemalla selviää =)

• Itselläni ihottumaan on tehonnut korttisonia korvaava aine nimeltä Protopic. Sitä voi käyttää kasvoihin sillä se ei ohenna ihoa niin kuin normaalit korttisoonit tekee!Siihen tosin pitää hakea kelata korvattavuus vaatimus sillä purkit ovat tosi kalliita.

Maitohappobakteereista en osaa sanoa mitään joillakin ne tehoa joillain ei!
      Oletko atopialiiton jäsen?Kannattaa liittyä sillä sieltä saat hyvää tietoa ihottumasta!Tässä on linkki liiton sivuille http://www.atopialiitto.fi
      siellä on keskustelupalsta jossa voit keskustella ihottumaan liittyvistä ongelmista!

• Ahomarja

Katso mitä kirjoitin toiselle atoopikolle! Sopii myös sinulle varmaan. Olen itse käyttänyt Locobasea kasvoihin paikoitellen, ei sitä vars, kasvovoiteena voi käyttää, on se niin paksua.
      Elideliä on myös kokeiltu, mutta ei juuri auttanut, tosin minulla olikin sitten perioraali dermatiitti.

Mutta rasvahapot ja tietyt vitamiinit ja hivenaineet ovat tarkeimmät atopian hoidossa. Ja muista, että pelkkä magnesium ei välttämättä auta vaan keho voi tarvita myös muita ravintoaineita ja atopia voi olla merkkinä siitä.

Niskojen jumitus voi muuten johtua purentaviasta, ja kisko yökäytössä auttaa todella hyvin minua.

Jos on paljon erilaisia oireita, voi funktionaalinen lääkäri olla hyvä vaihtoehto selvittämään, mitä tarvitset (niin monia vaihtoehtoja ja kaikki liittyy kaikkeen). Itsekin tietoa löytää, mutta sanon kokemuksesta, että se vaatiia aikaa ja paneutumista, vaikka on myös antoisaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe