Olisi mahdollisuus muuttaa töiden perässä Peruun

Anonyymi

3-5 vuodeksi.....mitä mieltä, kannattaako enää palata tuon reissun jälkeen ollenkaan suomeen?

50

69

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse tiedät parhaiten sitten josko tekee mieli takasin. Aika turha muilta kysyä.

    • Anonyymi

      Viimeksi kun Perusta uutisia näin ne liittyivät bensa ja ruokamellakoihin. Onhan siellä se machu picchu mikä olisi hieno nähdä, mutta kun se maolainen loistava polku tekee vielä uutta tulemistaan niin ei kiitos.

      • Anonyymi

        Mistäpä arvasit?


    • Anonyymi

      Itse en tuossa tilanteessa empisi sekuntiakaan, tilannehan on ihanteellinen, et pelkästään pääsisi pois persereiästä nimeltä suomi, vaan myös tunkiosta nimeltä eu. Eikä missään nimessä ikinä takaisin.

      • Anonyymi

        Et kai itse enää loisi suomessa veronmaksajien rahoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai itse enää loisi suomessa veronmaksajien rahoilla?

        Ehen. Veronmaksajat loisii minun rahoillani.

        - Marin -


      • Niin.. ja sitten te Trumpin ihailijat vaahtoatte muurin rakentamisesta erottamaan USA:ta ja Etelä-Amerikkaa...

        🤣🤣🤣


      • Kuinkahan kauan sinun pitäisi asua Perussa, että riemusta kiljuen juoksisit Suomeen? Viikko? Vai jopa kuukausi?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kuinkahan kauan sinun pitäisi asua Perussa, että riemusta kiljuen juoksisit Suomeen? Viikko? Vai jopa kuukausi?

        Pitäisi? Jos tuo on työsopparilla niin saa palkan Euroissa tai dollareissa ja siihen päivärahat päälle...taatusti pärjää kun tietää perun hintatason joka ei tosiaan ole suomen tasoa ,eikä verotuskaan sairasta kuten suomessa.


    • Anonyymi

      Mene ihmeessä. Älä palaa Suomeen. Ei tällä maalla ole enää tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Kiva, persujen uusi ihannemaa, Peru. Nyt pian persut, muuttakaa joukolla Peruun!


    • Anonyymi

      Ollappa itse nuori ja työpaikka tiedossa. Perussa eläisi lokosasti tienaamalla reilun tonnin kuussa. Ilmastokin miellyttävä. Ei liian kuuma, ei liian kylmä.

    • Anonyymi

      Tuon kysymyksen voi esittää itsellesi sitten jos tai kun olet asunut Perussa 3 vuotta. Kummasti sen ulkomailla asumisen jälkeen tajuaa, että Suomessa monet asiat ovat suunnilleen parhaiten koko maailmassa.

      Tätä maata solvaavat ja haukkuvat ovat yleensä tynnyrissä kasvaneita typeryksiä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä millaista on muualla.

      • Anonyymi

        Typeryksiä meillä on hallituksessa. Jos siellä olisi edes pienellä määrällä järkeä varustettuja ihmisiä niin tämä maa olisi huomattavasti kivempi asua.


      • Anonyymi

        Suomea haukkuvat on pääosin idiootteja punikkeja pk-seudulta, joilla on ollut asiat liian hyvin koko elämänsä joten ymmärrys ei riitä käsittämään kuinka hyvin asiat täällä oikeasti onkaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Noin se loppupeleissä on. Olen itse asunut miltei 30 vuotta ulkomailla. Ihan mielenkiintoista, mutta kiitti mulle riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se loppupeleissä on. Olen itse asunut miltei 30 vuotta ulkomailla. Ihan mielenkiintoista, mutta kiitti mulle riitti.

        Itse asunut 6 eri maassa 15 vuoden aikana ja nyt pakosti taas suomessa ja heti lähden kun vain voin pois suomesta.Ahdistava maa todellakin.


      • Anonyymi

        Suomea ylistävät ovat pääsääntöisesti suojatyöloisia, jotka eivät kuunaan ole oikeita töitä tehneet,ikinä viikonloppumatkaa tallinnaan pitempää reissua tehneet,sielläkin omat eväät mukana. Maailmassa elää liki 8 miljardia ihmistä ja heistä alle 6 miljoonaa suomessa ja nämä idiootit luulevat että muualla ei voi asua, vain suomalaista ruokaa voi syödä... Jne. Jumalauta mitä sisäsiittoisia juntteja. Jos edes joskus kokeilisitte vaikka muutaman kuukauden asua muualla kuin suomessa, huomaisitte mikä persläpimaa tämä suomi on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typeryksiä meillä on hallituksessa. Jos siellä olisi edes pienellä määrällä järkeä varustettuja ihmisiä niin tämä maa olisi huomattavasti kivempi asua.

        Jos asuisit lähes missä tahansa muussa maassa, tajuaisit miten hyvä hallitus ja ylipäätään johtajisto meillä onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomea ylistävät ovat pääsääntöisesti suojatyöloisia, jotka eivät kuunaan ole oikeita töitä tehneet,ikinä viikonloppumatkaa tallinnaan pitempää reissua tehneet,sielläkin omat eväät mukana. Maailmassa elää liki 8 miljardia ihmistä ja heistä alle 6 miljoonaa suomessa ja nämä idiootit luulevat että muualla ei voi asua, vain suomalaista ruokaa voi syödä... Jne. Jumalauta mitä sisäsiittoisia juntteja. Jos edes joskus kokeilisitte vaikka muutaman kuukauden asua muualla kuin suomessa, huomaisitte mikä persläpimaa tämä suomi on.

        Kerrankin joku sanoo asiat oikein!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Jos asuisit lähes missä tahansa muussa maassa, tajuaisit miten hyvä hallitus ja ylipäätään johtajisto meillä onkaan.

        Vielä 90-luvun paikkeilla oli kohtuullisia hallituksia, mutta sitten on menty rajusti alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asunut 6 eri maassa 15 vuoden aikana ja nyt pakosti taas suomessa ja heti lähden kun vain voin pois suomesta.Ahdistava maa todellakin.

        Itse käynyt monessa maassa asunut muualla ja kyllä tahdon pois, en muuten mutta korruption takia, sain niin laittoman kohtelun ja tiedän niin törkeitä vääryyksiä, että lähden muualle rakentamaan muuta maailmaa tämän terroristi hyysäri valtion sijasta ja sieltä käsin paljastan ne korruptiot ja rikokset.
        Muualla maailmassa ne yrittää tappaa, täällä ne yrittää tukahduttaa, samaa sakkia kuitenkin.

        Mutta eipä sitä tiedä mitä teen ja milloin......
        Ei kannata antaa ryönälle liikaa vinkkiä.
        Pysykääpä valppaina, mä teen mitä tahdon ja milloin tahdon enkä siitä valttämättä teille edes kerro kuten tiedätte!


    • Anonyymi

      Herää Raimo. Lopeta valehteleminen. Et sinä mihinkään Peruun ole lähdössä.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät nimeni ja etten ole lähdössä?


    • Ehkä nyt kannattaa ihan ensiksi asua siellä jonkin aikaa ja pohtia asioita sitten.

    • Anonyymi

      Sinne kannattaa perustaa puolue Peru's suomalaiset Suomesta muuttaneiden etua ajamaan.

    • Anonyymi

      Perussa painetaan niska limassa.

      • Anonyymi

        Suosittelen jäämään jos on mahdollisuus Peruun jäädä,ehdottomasti!


    • Anonyymi

      Se selviää vasta kun on katsellut ympärilleen. Mieli voi muuttua kummasti.

    • Anonyymi

      Ihmisen jonka tarvitsee täällä kysellä moisia kannattaa pysyä poissa, ainakin muiden kannalta.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että herättää kateutta kun ei ole lähtijällä mitään velkaa perässään?


    • Anonyymi

      Perun pääkaupungissa Limassa olet todella gringo, ja ryövätyksi ja maalitetuksi kaikkialla.

      • Anonyymi

        Ei tartte mennä kun itiksen lähelle niin tuo jo toteutuu...


    • Anonyymi

      ... ei silloin Suomi nimistä maata enää ole, joten turha miettiä tätä

    • Anonyymi

      Jos sait määräaikaisen työluvan,joudut varmaan tuleen pois kun loppuu, ulkomaat ei suosi kuin oman maan kansalaisia,muuta tuskin töitä löytää ja siellä ei ole sosturvaa vieraille .Mutta jos sulla on rahaa ,asuahan voi tietysti melkein missä vain haluaa nykyään. Ei tietysti kaikkein pahimmissa diktatuurimaissa jotka laskee vain kuulan kalloosi jos jäät niihin.

    • Anonyymi

      Tottakai kannattaa jäädä jos pystyy. Miksi tänne enää tulisi. Suomi on ollut loistava valtio kauan aikaa, mutta on menossa huonompaan selvästikin.
      Toisaalta koko maailma on menossa huonompaan suuntaan, eikä voi päätellä missä olisi parasta olla ja elellä.

    • Anonyymi

      Sitä Suomea, jossa meistä suurin osa syntyi, ei ole enää olemassa. Se myytiin 1995 ja alamäki alkoi siitä. Jos tulee mahdollisuus jättää tämä nykysuomi ja EU taakseen, niin kannattaa harkita sitä ja suunnitella. Minulle Peru on suht tuttu lähinnä Liman ja Trujillon osalta, sekä parin pikkukaupungin osalta. Jos vaikka Limaan muuttaa, niin kannattaa etsiä uutta kotiaan uudemmilta ja kehittyneemmiltä osilta ja välttää laitoja. Mitä kauemmas mennään, sen yleisempää on katurikollisuus. Myös ydinalueilla sitä esiintyy, mutta turvallisuus on parantunut vuosi vuodelta. Hyvin pukeutuva varakkaan näköinen ulkomaalainen on houkutteleva kohde, joten liikkumisensa on suunniteltava tarkasti. Erityisesti pimeän aikaan ei kannata liikkua. Ja yöthän siellä on säkkipimeitä.

    • Anonyymi

      Siinä on vieressä Bolivia, jossa kuullun mukaan valmistetaan maailman puhtainta kokaiinia eetterin avulla. Jos pääsee diileripiireihin voi tulla miljardööriksi, ja ei enää huolta huomisesta.

      • Anonyymi

        Boliviassa kuule lähtee pää hyvällä säkällä kun kärähtää huumeista, siellä ei lepsuilla huumeiden kanssa kuten suomessa.


    • Anonyymi

      Perustatte SKPn eli SUOMALAISEN kansanpuolueen ja orjuutatte perulaiset teidän etua palvelemaan.

    • Jos toimeentulo on riittävä pestin jälkeen, niin en näkisi syytä Suomeen palaamiselle.

    • Anonyymi

      Suomi on hyvä maa loppujen lopuksi elää ja asua.
      On tullut asuttua ja käytyä kymmenissä, niin en muualle vaihtais, ehkä säätä entraisin.

      • Anonyymi

        Voi olla eläkeläiselle. Yrittäjille täyttä helvettiä. Kuin Mossella ajaisi.


    • Anonyymi

      Jos Suomessa Työkkärin täti kysyy sinulta, että millaisen työpaikan sieltä saisit? Ja vastaat hänelle: Perun työpaikan. Niin tyhmä Työkkärin täti alkaa vaahdota heti: Jos perut työpaikan niin tulee sanktiot. :)

    • Anonyymi

      Ylen Barcelonan toimittaja ilmoitti, että hänellä on tylsää olla koko ajan samassa Paikassa ja Ylen lähetti hänet sitten Etelä-Amerikkaan.

    • Anonyymi

      Ei kannata perua, jos matkaan lähtenyt.

    • Anonyymi

      Jos olisin nuorempi, en palaisi. Onnea Sinulle pyrkimyksissäsi.

    • Anonyymi

      Sen kun menet. Mitä sitä muilta kyselemään. Voit myös jäädä sinne.

    • Anonyymi

      Voivat ajaa sinut pois maasta vaikka kesken työpestin. Maailmassa on nyt liikaa väkeä ja kaikille ei riitä palkkatöitä,monessa maassa nähdäön nälkää tämän takia kun ei ole varaa järjestää edes mitään sosialiturvaakaan,veroihin ei ole mitään varaa monessakaan maassa eikä valtio voi ottaa velkaakaan. Ja maa ei tuota riittävästi mitään.
      Ulkomaalaiset on siksi aina vaaravyöhykkeessä monessakin maassa. Ja joka maan hallitus joutuu ajattelemaan vain omien kansalaistensa etua,ei muiden ,kylmä tosiasia.
      Joten jos menet mihinkään maahan ,varaudu aina että voit joutua lähtemään äkistikin,Latino Peru ei ole mikään poikkeus siinä,jos maahan tulee mikä tahansa sisällissota tai konflikti,ei tarpeellisten ulkomaalaisten työsopimukset perutaan välittömästi automaattisesti ja heidät poistetaan maasta vaikka väkisin tai monessa tapauksessa ammutaankin ilman mitään oikeudenkäyntejä,jos vastarintaa esiintyy vähänkään ,ja jos päätät poistua ,sanotaan älä näytä naamaas täällä vähään aikaan,näin se vain on.

      Suomi on vähän poikkeus tänäpäivänä noissa maahantulo ja työskentelysäännöissä ja menettelyissä.

      Nimim. kokemusta poistamisesta on,et voi luottaa automaattisesti mihinkään ulkomailla vailla ko maan kansalaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      94
      2578
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      186
      1661
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      79
      1608
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1350
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      76
      1002
    6. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      82
      837
    7. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      35
      810
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      18
      749
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      690
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      34
      688
    Aihe