Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

evankeliumista

Anonyymi

Teille on kerrottu evankeliumi, koska olette ikänne asuneet suomessa, joten miksi se pitäisi taas tässä kertoa uudestaan?

Jumalan voi löytää jos oikeasti haluaa löytää,
pitää vaan pyytää, rukouksessa.
Jos uskoa ei ole, niin pitää pyytää uskoa rukouksessa Jumalalta.

Tässä asia lyhyesti:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi oman poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän!"
Johanneksen Evankeliumi

43

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      onko se vähän niin kuin ei ole rahaa niin ottaa toisilta ja sanoo jeesus antoi 🤣

      • Anonyymi

        onko se vähän niinkuin ottastoisen taskusta ja sanos että ukkis anttoi 🙈🙉🙊


    • Anonyymi

      Pitäähän se evankeliumi ensin kuulla, ennen kun siihen voi uskoa. Lisäksi on liikkeellä sadoittain vääriä evankeliumeja, kaikki perustuu Raamattuun, mutta kaikki eivät ole oikeassa. Ihmisen on nykypäivänä vaikea löytää oikea evankeliumi.

      • Anonyymi

        🙈🙉🙊 tajuun kyllä miks et lue yhtään niistä, kuvasi tässä


    • Anonyymi

      Julistakaa sitä evankeliumia mitä Paavali julisti. Me emme julista Jumalan valtakuntaa (valtakunnan evankeliumi). Emme kastetta syntien anteeksisaamiseksi, vaan ristiä. Sitä että Jeesus sovitti kaikki synnit ristillä ja nousi kuolleista, ja kuka tähän uskoo, saa syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän. Paavali on pakanain apostoli. Tuota erotusta Jumala ei ole Raamattuun laittanut lisätietona. Paavali on apostoli tälle ajalle kun Jumala katsoo meidän pakanoiden puoleen. Kristus on Paavalin kautta ilmoittanut tahtonsa tälle ajalle, siihen asti kunnes Israelin luopumus päättyy. Asiat muuttuvat kun seurakunnan ylösotto tapahtuu ja Jumala kääntyy taas Israelin puoleen. Hyvä esimerkki tästä muutoksesta on se, että Ilmestyskirjassa julistetaan kadotustuomiota niille jotka ottavat pedon merkin tai kumartavat pedon kuvaa. Kun taas tässä ajassa kadotustuomio on ilmoitettu kaikkien osaksi ja vain ne säästyvät jotka uskovat ja turvaavat Kristukseen.

      En ole sokea pedon merkin kehittymiselle:

      https://www.hrmagazine.co.uk/content/news/right-to-work-digital-id-check-providers-chosen

      Kaikki valmistuu pikkuhiljaa. Kohti vihan aikaa maailma menee ja armotalouden aika jää taakse. Armon julistajilla ei ole täällä enää tekemistä kun pelastuminen tapahtuu enää siten että ei ota pedon merkkiä eikä kumarra tätä.

      • Anonyymi

        ....
        Ja kumartaminen kuvastaa palvelemista. Eli kun koko yhteiskunta alkaa palvella yhden johtajan tahtoa, niiden jotka täällä ovat, tulee jäyttäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle pelastuakseen. Jotkut tykkäävät kovistella sillä etteivät usko ylöstempaukseen. Mutta on Jumalan käsky olla kumartamatta petoa ja ottamatta sen merkkiä. Armon aikana me emme käskyjä noudattamalla pelastu vaan ristin kautta, jolle Jumala on ristiinnaulittuna. Ilmestyskirja kuvaa aikaa jolloin tulee kestää loppuun asti eikä alistua pedon vallan alle vaikka henki menisi.


      • Anonyymi

        Julistat ristiä? EIkö pitäisi julistaa Jeesusta, sehän siellä ristillä oli. Kummia nämä vapisten sanonnat. kuten risti ja sijaiskärsimys tmv. Miettikää vähän välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julistat ristiä? EIkö pitäisi julistaa Jeesusta, sehän siellä ristillä oli. Kummia nämä vapisten sanonnat. kuten risti ja sijaiskärsimys tmv. Miettikää vähän välillä.

        Paavalikin puhuu Jeesuksen rististä eli Kristus itse puhuu rististä. Saivartelu ei pelasta ainoatakaan sielua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalikin puhuu Jeesuksen rististä eli Kristus itse puhuu rististä. Saivartelu ei pelasta ainoatakaan sielua.

        ottaa ristinsä joka päivä, sanotaan vartauskuvallisesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ottaa ristinsä joka päivä, sanotaan vartauskuvallisesti...

        Okei en vain ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan. Eli jokapäiväistä parannuksen tekoa, kiitos. Miten selitätte sijaiskärsimyksen? Eikö se ole Jeesuksen sovitustyö. Mitä tuo sijais-? tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei en vain ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan. Eli jokapäiväistä parannuksen tekoa, kiitos. Miten selitätte sijaiskärsimyksen? Eikö se ole Jeesuksen sovitustyö. Mitä tuo sijais-? tarkoittaa.

        maksoi ristillä ihmisen edestä, vaikka tämän syntisydämmisen ihmisen olisi kuulunut olla siellä, eikä Jeesuksen, jonka sanat ja teot eivät olleet pahoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei en vain ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan. Eli jokapäiväistä parannuksen tekoa, kiitos. Miten selitätte sijaiskärsimyksen? Eikö se ole Jeesuksen sovitustyö. Mitä tuo sijais-? tarkoittaa.

        Risti ei ole jokapäiväistä parannuksen tekoa. Parannus annetaan niille jotka uskovat Jeesuksen kuolleen meidän edestämme ja nousseen kuolleista. Me teemme joka päivä kuolemaa, siis meidän syntinen olemuksemme tekee kuolemaa. Sitä ei ihminen itse saa aikaan, vaan Herra, Jeesus.

        Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen, siis sen joka turvaa Jeesuksen tekoihin, ei omiinsa. Synti väistyy sen elämästä kuka todella Jeesukseen turvaa. Se joka yrittää itse syntiään päihittää tulee voitetuksi. Saatana on vahvempi kuin ihminen, mutta Herralle hän ei mahda mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risti ei ole jokapäiväistä parannuksen tekoa. Parannus annetaan niille jotka uskovat Jeesuksen kuolleen meidän edestämme ja nousseen kuolleista. Me teemme joka päivä kuolemaa, siis meidän syntinen olemuksemme tekee kuolemaa. Sitä ei ihminen itse saa aikaan, vaan Herra, Jeesus.

        Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen, siis sen joka turvaa Jeesuksen tekoihin, ei omiinsa. Synti väistyy sen elämästä kuka todella Jeesukseen turvaa. Se joka yrittää itse syntiään päihittää tulee voitetuksi. Saatana on vahvempi kuin ihminen, mutta Herralle hän ei mahda mitään.

        Eli risti on jokapäiväistä kuolemaa lihalle ja synnille? Eikö se ole sama asia kuin jokapäiväinen parannus? Se ei tule omasta voimasta, vaan uskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli risti on jokapäiväistä kuolemaa lihalle ja synnille? Eikö se ole sama asia kuin jokapäiväinen parannus? Se ei tule omasta voimasta, vaan uskosta.

        No joo tavallaan. Mutta oma kokemukseni on että parannus tapahtuu minulle uskon kautta, ei niin että itse mitään parannusta yrittäisin. Olen vain tyhjentynyt itsestäni. Synnin ja turhan pohdiskelun sijaan on tullut hiljaisuus ja rauha. Elän rukouksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo tavallaan. Mutta oma kokemukseni on että parannus tapahtuu minulle uskon kautta, ei niin että itse mitään parannusta yrittäisin. Olen vain tyhjentynyt itsestäni. Synnin ja turhan pohdiskelun sijaan on tullut hiljaisuus ja rauha. Elän rukouksesta.

        Tuo kuulostaa joltakin henkisyydeltä enemmän kuin kristinuskolta. Kristinuskossa pidetään Jeesuksen käskyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa joltakin henkisyydeltä enemmän kuin kristinuskolta. Kristinuskossa pidetään Jeesuksen käskyt.

        Se että minä uskon Jeesukseen, turvaan häneen, puhdistaa minut. Kuten Raamattu sanoo:"Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen." Minun ei muuta tarvitse tehdä kuin uskoa. Toki Raamattua lukemalla opin tuntemaan hänet kenessä toivoni on ja se saa aikaan muutosta.

        Mitä kirjoituksista muuten pidät tärkeimpinä? Itse pidän tärkeimpinä Paavalin kautta Jumalan antamia opetuksia. Koen että ihmiset painottavat liikaa niitä opetuksia tai ainakin väärään aikaan ja väärässä paikassa, jotka Jeesus antoi vaeltaessaan maan päällä vaikka ne olivat Jeesuksen omin sanoin, osoitetut Israelin kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että minä uskon Jeesukseen, turvaan häneen, puhdistaa minut. Kuten Raamattu sanoo:"Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen." Minun ei muuta tarvitse tehdä kuin uskoa. Toki Raamattua lukemalla opin tuntemaan hänet kenessä toivoni on ja se saa aikaan muutosta.

        Mitä kirjoituksista muuten pidät tärkeimpinä? Itse pidän tärkeimpinä Paavalin kautta Jumalan antamia opetuksia. Koen että ihmiset painottavat liikaa niitä opetuksia tai ainakin väärään aikaan ja väärässä paikassa, jotka Jeesus antoi vaeltaessaan maan päällä vaikka ne olivat Jeesuksen omin sanoin, osoitetut Israelin kansalle.

        ....
        Esimerkkejä siitä kuinka Jeesus puhui nimenomaan Israelille:

        Luukkaan evankeliumi 12:13
        "Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan."

        Matteuksen evankeliumi 10:5-6
        " Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkä mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

        Matteuksen evankeliumi 15:24
        "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

        Paavali vuorostaan:

        1 Timoteuts 2:7
        "Sillä yksi on Jumala, ja yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa."

        Paavali on pakanain opettaja. Kristus hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että minä uskon Jeesukseen, turvaan häneen, puhdistaa minut. Kuten Raamattu sanoo:"Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen." Minun ei muuta tarvitse tehdä kuin uskoa. Toki Raamattua lukemalla opin tuntemaan hänet kenessä toivoni on ja se saa aikaan muutosta.

        Mitä kirjoituksista muuten pidät tärkeimpinä? Itse pidän tärkeimpinä Paavalin kautta Jumalan antamia opetuksia. Koen että ihmiset painottavat liikaa niitä opetuksia tai ainakin väärään aikaan ja väärässä paikassa, jotka Jeesus antoi vaeltaessaan maan päällä vaikka ne olivat Jeesuksen omin sanoin, osoitetut Israelin kansalle.

        Kyllä Jeesuksen opetukset on tarkoitettu meille kaikille, eikä vain Israelilaisille. Toki noissa kertomuksissa on kulttuurisidonnaisia kohtia, mutta pointti lienee useimmissa selvä. Apostolien tehtävä oli lähteä viemään evankeliumia sekä näitä Jeesuksen opetuksia kaikille kansoille, pidän niitä yhtä tärkeinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesuksen opetukset on tarkoitettu meille kaikille, eikä vain Israelilaisille. Toki noissa kertomuksissa on kulttuurisidonnaisia kohtia, mutta pointti lienee useimmissa selvä. Apostolien tehtävä oli lähteä viemään evankeliumia sekä näitä Jeesuksen opetuksia kaikille kansoille, pidän niitä yhtä tärkeinä.

        Evankeliumista tulee pullamössöä jos yrität yhdistää kaikki kaikkeen. Et voi edes julistaa evankeliumia kun et tiedä pitääkö nyt julistaa uskoa Jeesukseen, Jumalan valtakuntaa, kastetta ja uskoa, uskoa ilman tekoja, tekoja ja uskoa, vai ristiä kuten Paavali, yhtä kastetta vai kahta kastetta jne.. Ei Jumala ole turhaan nimennyt Paavalia pakanain apostoliksi ja Pietari ympärileikattujen apostoliksi. Jumala valehtelisi jos Jeesus ei tullutkaan Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään alunperin, vaan myös pakanoita.
        Kyllähän kaikki kirjat opettavat Jumalasta, mutta mitä enemmän katsoo näitä jumalattomia kirkkoja niin huomaa, että ne juuri eksyvät siinä kun eivät ymmärrä Kristuksen puhuneen pakanoille suoraan vasta Paavalin kautta. Ne ottavat Jeesuksen sanat evankeliumeista ja Pietarin sanat mutta Paavalin sanoja, jotka ovat yhtä hyvin Jumalan sanoja, he eivät välitä katsoa. Esimerkki:

        Apostolien teot 2:36
        "Varmasti tietäköön siis koko ISRAELIN HUONE, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Että voi todella ymmärtää mitä puhutaan, niin on oleellista katsoa, kenelle puhutaan. Pietari osoitti sanansa Israelille. Näin se mene arjessakin. Meidän puheemme ovat sekavia jos ei ole tiedossa missä tilanteessa ja kenelle puhumme. Asiat selkenevät huomattavasti kun ei yritä väkisin yhdistää Jeesusta, Pietaria ja Paavalia vaikka yksi ja sama Jumala ja Kristus heissä puhuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumista tulee pullamössöä jos yrität yhdistää kaikki kaikkeen. Et voi edes julistaa evankeliumia kun et tiedä pitääkö nyt julistaa uskoa Jeesukseen, Jumalan valtakuntaa, kastetta ja uskoa, uskoa ilman tekoja, tekoja ja uskoa, vai ristiä kuten Paavali, yhtä kastetta vai kahta kastetta jne.. Ei Jumala ole turhaan nimennyt Paavalia pakanain apostoliksi ja Pietari ympärileikattujen apostoliksi. Jumala valehtelisi jos Jeesus ei tullutkaan Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään alunperin, vaan myös pakanoita.
        Kyllähän kaikki kirjat opettavat Jumalasta, mutta mitä enemmän katsoo näitä jumalattomia kirkkoja niin huomaa, että ne juuri eksyvät siinä kun eivät ymmärrä Kristuksen puhuneen pakanoille suoraan vasta Paavalin kautta. Ne ottavat Jeesuksen sanat evankeliumeista ja Pietarin sanat mutta Paavalin sanoja, jotka ovat yhtä hyvin Jumalan sanoja, he eivät välitä katsoa. Esimerkki:

        Apostolien teot 2:36
        "Varmasti tietäköön siis koko ISRAELIN HUONE, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Että voi todella ymmärtää mitä puhutaan, niin on oleellista katsoa, kenelle puhutaan. Pietari osoitti sanansa Israelille. Näin se mene arjessakin. Meidän puheemme ovat sekavia jos ei ole tiedossa missä tilanteessa ja kenelle puhumme. Asiat selkenevät huomattavasti kun ei yritä väkisin yhdistää Jeesusta, Pietaria ja Paavalia vaikka yksi ja sama Jumala ja Kristus heissä puhuukin.

        Sama evankeliumi se silti kaikille on, eli syntien anteeksiantamus Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Joka Häneen uskoo, tulee autuaaksi. Tämä sama sanoma kaikille. Miten Pietari siitä kirjoittikaan.. Nyt minä todella ymmärrän että Jumala ei katso henkilöön...Ensin juutalaisille,sitten kreikkalaisille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama evankeliumi se silti kaikille on, eli syntien anteeksiantamus Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Joka Häneen uskoo, tulee autuaaksi. Tämä sama sanoma kaikille. Miten Pietari siitä kirjoittikaan.. Nyt minä todella ymmärrän että Jumala ei katso henkilöön...Ensin juutalaisille,sitten kreikkalaisille..

        Tässä ajassa se on Paavalin julistama evankeliumi joka on voimassa. Jumala ei turhaan tee erotuksia julistajien välille. Mieti: jos evankeliumi on alusta loppuun ollut sama, niin mitä järkeä on edes puhua "pakanain apostolista" jos kerran kaikkien julistama sana on tarkoitettu pakanoille? Jumala ei kirjoita turhia lauseita Raamattuun. Siitä olen samaa mieltä että tässä ajassa armo kuuluu kaikille. Julistus muuttunee hieman kun Israel kääntyy ja ylöstempaus tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalikin puhuu Jeesuksen rististä eli Kristus itse puhuu rististä. Saivartelu ei pelasta ainoatakaan sielua.

        Krisittyjen Herrat tunnetaan taamatusta...
        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vapaamuurareissa-jasenina-kymmenia-kirkon-tyontekijoita/

        Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Ja kumartaminen kuvastaa palvelemista. Eli kun koko yhteiskunta alkaa palvella yhden johtajan tahtoa, niiden jotka täällä ovat, tulee jäyttäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle pelastuakseen. Jotkut tykkäävät kovistella sillä etteivät usko ylöstempaukseen. Mutta on Jumalan käsky olla kumartamatta petoa ja ottamatta sen merkkiä. Armon aikana me emme käskyjä noudattamalla pelastu vaan ristin kautta, jolle Jumala on ristiinnaulittuna. Ilmestyskirja kuvaa aikaa jolloin tulee kestää loppuun asti eikä alistua pedon vallan alle vaikka henki menisi.

        🙈🙉🙊 ei koko yhteiskunnalla ole uskoa, koska se on Jumalan lahja, mutta monilla ihmisillä se silti on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risti ei ole jokapäiväistä parannuksen tekoa. Parannus annetaan niille jotka uskovat Jeesuksen kuolleen meidän edestämme ja nousseen kuolleista. Me teemme joka päivä kuolemaa, siis meidän syntinen olemuksemme tekee kuolemaa. Sitä ei ihminen itse saa aikaan, vaan Herra, Jeesus.

        Jumala vanhurskauttaa sen jolla on usko Jeesukseen, siis sen joka turvaa Jeesuksen tekoihin, ei omiinsa. Synti väistyy sen elämästä kuka todella Jeesukseen turvaa. Se joka yrittää itse syntiään päihittää tulee voitetuksi. Saatana on vahvempi kuin ihminen, mutta Herralle hän ei mahda mitään.

        Ihmisen pitää tehdä parannus, ja sitä mietitään joka päivä, jos pää ei ole tyhjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama evankeliumi se silti kaikille on, eli syntien anteeksiantamus Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa. Joka Häneen uskoo, tulee autuaaksi. Tämä sama sanoma kaikille. Miten Pietari siitä kirjoittikaan.. Nyt minä todella ymmärrän että Jumala ei katso henkilöön...Ensin juutalaisille,sitten kreikkalaisille..

        ensin juutalaisille, sit kreikkalaisille,sitten siitä eteenpäin, kunnes koko maailmalle on julistettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🙈🙉🙊 ei koko yhteiskunnalla ole uskoa, koska se on Jumalan lahja, mutta monilla ihmisillä se silti on!

        🙈🙉🙊 baarien jeesustelijat istuvat niissä sisällä ja juovat alkoholia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalikin puhuu Jeesuksen rististä eli Kristus itse puhuu rististä. Saivartelu ei pelasta ainoatakaan sielua.

        🙈🙉🙊

        Saivartelu on pirunsa palvelijoiden normielämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumista tulee pullamössöä jos yrität yhdistää kaikki kaikkeen. Et voi edes julistaa evankeliumia kun et tiedä pitääkö nyt julistaa uskoa Jeesukseen, Jumalan valtakuntaa, kastetta ja uskoa, uskoa ilman tekoja, tekoja ja uskoa, vai ristiä kuten Paavali, yhtä kastetta vai kahta kastetta jne.. Ei Jumala ole turhaan nimennyt Paavalia pakanain apostoliksi ja Pietari ympärileikattujen apostoliksi. Jumala valehtelisi jos Jeesus ei tullutkaan Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään alunperin, vaan myös pakanoita.
        Kyllähän kaikki kirjat opettavat Jumalasta, mutta mitä enemmän katsoo näitä jumalattomia kirkkoja niin huomaa, että ne juuri eksyvät siinä kun eivät ymmärrä Kristuksen puhuneen pakanoille suoraan vasta Paavalin kautta. Ne ottavat Jeesuksen sanat evankeliumeista ja Pietarin sanat mutta Paavalin sanoja, jotka ovat yhtä hyvin Jumalan sanoja, he eivät välitä katsoa. Esimerkki:

        Apostolien teot 2:36
        "Varmasti tietäköön siis koko ISRAELIN HUONE, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

        Että voi todella ymmärtää mitä puhutaan, niin on oleellista katsoa, kenelle puhutaan. Pietari osoitti sanansa Israelille. Näin se mene arjessakin. Meidän puheemme ovat sekavia jos ei ole tiedossa missä tilanteessa ja kenelle puhumme. Asiat selkenevät huomattavasti kun ei yritä väkisin yhdistää Jeesusta, Pietaria ja Paavalia vaikka yksi ja sama Jumala ja Kristus heissä puhuukin.

        🙈🙉🙊 sanoo Nisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Ja kumartaminen kuvastaa palvelemista. Eli kun koko yhteiskunta alkaa palvella yhden johtajan tahtoa, niiden jotka täällä ovat, tulee jäyttäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle pelastuakseen. Jotkut tykkäävät kovistella sillä etteivät usko ylöstempaukseen. Mutta on Jumalan käsky olla kumartamatta petoa ja ottamatta sen merkkiä. Armon aikana me emme käskyjä noudattamalla pelastu vaan ristin kautta, jolle Jumala on ristiinnaulittuna. Ilmestyskirja kuvaa aikaa jolloin tulee kestää loppuun asti eikä alistua pedon vallan alle vaikka henki menisi.

        Eikös usassa ole sell-lainen tie--tokone, jonka ni--mi on peto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julistat ristiä? EIkö pitäisi julistaa Jeesusta, sehän siellä ristillä oli. Kummia nämä vapisten sanonnat. kuten risti ja sijaiskärsimys tmv. Miettikää vähän välillä.

        julistaa ristiä, kertoa, mitä siihen liittyy, kuneivät kaikki tiedä jos ei kerro


    • Anonyymi

      Jeesus opetti: "25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      Eli toisin sanoen pelastuminen ei ole mahdollista, jos saa toimeentulotukea tai käy töissä. Evankeliumin julistaminenkin on tällöin ajan haaskausta.

      • Anonyymi

        Kysymys on rikkaasta, ei toimeentuloa saavasta ihmisestä, niinkuin siinä lukee. Raha menee uskon edelle, niillä joilla sitä on paljon.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Oikein kirjoitettu. Etteivät pakanat näkisi, kuulisi.

    • Anonyymi

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihme itä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Kristittyjen uskomuksien seurauksista esimerkejä on....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Krisllisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaan....

        Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Kristittyjen uskomuksien seurauksista esimerkejä on....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Krisllisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaan....

        Matteuksen evankeliumi: 2:16 Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut."

        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Kristillisten vainoista sen verran tietoa, että heidän Krisllisten Kaikkivaltiasta Jeesusta vainottiin, ilmeisesti tapettavaksi jo ennen syntymää. Viisaat miehet johti harhaan vainojat ja pelastivat Kaikkivaltiaan....

        eikäpelastellut, vaan Jeesus kärsi sen takia, että voisi sovittaa meidän syntimme, jotka ovat monilla tosi raskaita


    • Anonyymi

      kristittyjen Jumala ja Jeesus ovat Paavalin teksteissä:
      Kristittyjen uskoon liittyvää;
      Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      --
      Ja kristillisten Kaikkivaltias Jeesus opettaa näin:
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Jeesuksen evankeliumia;
      Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Joten kasteet, ehtoolliset uskominen jne eivät pelasta! Kaikkivaltias Jeesus otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin osoittaakseen totuuden uskoon eksytetyille mutta ettehän te Häneen usko jolla on Kaikkivalta ja totuus!
      Siis uskossa uskotte laittomuuden Herroja ja palvelette heitä kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen mm rikoksia tehden Heidän Nimiin:
      Mm nämä teot rikkovat kahta Lakia kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin esiintyen, ja pilkkaaminen rikoksia Heidän Nimeen tehtyinä vaikka kristittyjen ei ole lähetetty maailmalle syyttämiä ihmisiä, lapsiakin tappamaan:
      "Älä tapa" Lain rikokset https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      Näiden joukossa ei ollut kristittyjä.
      Matteuksen evankeliumi:
      10:1 " Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
      10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
      10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
      10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

    • Anonyymi

      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      .....................
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

    • Anonyymi

      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.

      Apostoleita tuli niistä opetuslapsista, kun he lähtivät kertomaan Jeesuksesta ja Hänen teoistaan, opetuksistaan, ja siitä miten pelastutaan, ja että Jeesus maksoi Häneen uskovien syntivelat.

      • Anonyymi

        Korjaan vielä yhden asian:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen.. onpas tässä hauska ja tyhmälause, kun ei niille ollut kuin se yksi, ihmisten Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan vielä yhden asian:

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen.. onpas tässä hauska ja tyhmälause, kun ei niille ollut kuin se yksi, ihmisten Jumala!

        Barnabas ja Saulus, eli Paavali, lähtevät Antiokiasta ensimmäiselle lähetysmatkalle 1-3, saarnaavat Salamiissa ja Pafossa, jossa käskynhaltija Sergius kääntyy ja väärä profeetta Barjeesus saa rangaistuksen 4-12. He saapuvat Pergeen, jossa Markus eroaa heistä; Paavali julistaa evankeliumia Pisidian Antiokiassa 13-41. Kun juutalaiset hylkäävät evankeliumin, julistavat apostolit kääntyvänsä pakanain puoleen 42-50; he menevät Ikonioniin 51, 52.

        131



        Ja Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, jota kutsuttiin Nigeriksi, ja Lukius, kyreneläinen, ja Manaen, neljännysruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, ja Saulus. 2







        Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut". 3



        Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään.

        4Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon. 5


        Ja tultuaan Salamiiseen he julistivat Jumalan sanaa juutalaisten synagoogissa, ja heillä oli mukanaan myös Johannes, palvelijana. 6Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus. 7Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. 8Mutta Elymas, noita — sillä niin tulkitaan hänen nimensä — vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta. 9Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen 10


        ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä? 11Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. 12Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe