Minkä osuuden Suomi sitoutuu maksamaan Ukrainan jälleenrakennuksesta

Anonyymi

Nyt kun sota on vielä kesken haetaan jo Euroopalla Ukrainan jälleenrakennus sitoumusta kustannuksien ja kysellään että kuka maksaa mitäkin ja kuinka paljon.


Sodan arvioidaan aiheuttaneen tuhoja jo 570 miljardilla eurolla – tutkijoiden mukaan jo nyt pitäisi puhua Ukrainan jälleenrakentamisesta
Sodan taloudelliset vahingot Ukrainassa ovat nousseet jopa 570 miljardiin euroon. Kansainvälisen tutkijaryhmän raportti esittää, että Euroopan unioni ottaisi päävastuun jälleenrakentamisesta – ja alkaisi suunnitella sitä jo nyt.

21

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on jo arvoitus hintalapun ei 1000 miljardia...kyllä Suomi kokoaan suurempana EU maksajana maksaa ainakin 100 miljardia.

    • Anonyymi

      Euroopan unionin antaman tiedoitteen mukaan Suomi on sitoutunut maksamaan Ukrainan jälleenrakennuksesta noin 22.7Mrd euroa päätöksen hyväksyjä on sdp päministeri Sanna Marin

      • Anonyymi

        Typerää valetta.

        Ukrainan jälleenrakennus tulee esiin,kun sota joskus loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää valetta.

        Ukrainan jälleenrakennus tulee esiin,kun sota joskus loppuu.

        Ei ole vaan kirjoittava oli oikeassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää valetta.

        Ukrainan jälleenrakennus tulee esiin,kun sota joskus loppuu.

        TÄH? EI SOTA OLE VIELÄ ALKANUTKAAN EDES - NYT ON INTERVENTIO YLLÄ.


    • Suomi vie Ukrainan jälleenrakennukseen osaajia.
      Jälleenrakentaminen maksetaan nyt jäädytetyillä venäläisten ja erityisesti Putinin henkilökohtaisilla dollari- ja euro-miljardeilla ja kultatonneilla.

      • Anonyymi

        Täällä ei ole mitään muuta osaamista kuin vierastyövoiman orjuuttaminen ja kansan rahastaminen tyhjästä.


    • Anonyymi

      Varmaan kaiken. Itse asun sata vuotta vanhassa hirsitalossa joka EUn takia pitäisi korjata sadoillatuhansilla. Mutta kun ei ole varaa. Suomi on niin vieraskorea että oma väki kurjistetaan vaikka nälkään jotta etelän väki voi hyvin lämpimässä.Täälläkin meuhkaa porukka etelän maiden ja EUn puolesta.Ilmeisesti on Helsingissä suuri halu tappaa oma väki nälkään tai muuhun jotta auringossa voidaan elellä herroiksi ja leikkiä vaikka sotaa.Likellä täälläkin ollaan kun on sentään Sote.

      • Anonyymi

        Maksakoon se kuka haluaa, miksi kaikkien pitäisi osallistua natsien tekemiin tuhoihin...heidät pitää panna pakkotöihin, jotka 8 vuoden aikana on vihollisuuksia tehneet.


    • Anonyymi

      Maksaahan Suomi etelä Euroopan erityisesti Italian energia remonttiin.. Kai siinä sivussa yksi Ukrainan jälleen rakennus hoidetaan..nostetaan vähän bensaveroa lisää.

      • Anonyymi

        Hölynpölyä.

        Italian remontit maksetaan EU:n elpymislainasta,jossa Suomi on toiseksi pienin nettomaksaja..

        Italia maksaa itse monikymmenkertaisesti Suomen osuuden.

        EU-vihaajat valehtelevat sitkeästi kaikesta mahdollisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä.

        Italian remontit maksetaan EU:n elpymislainasta,jossa Suomi on toiseksi pienin nettomaksaja..

        Italia maksaa itse monikymmenkertaisesti Suomen osuuden.

        EU-vihaajat valehtelevat sitkeästi kaikesta mahdollisesta.

        Kertoisitko kaikille paljoko se EU n elpymislaina sitten on? nyt tarkkaa summaa kehiin eikä mitään jossittelua jos et osaa kertoa sumaa olet hiiri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko kaikille paljoko se EU n elpymislaina sitten on? nyt tarkkaa summaa kehiin eikä mitään jossittelua jos et osaa kertoa sumaa olet hiiri

        Jos et tiedä edes tuollaista alkeisasiaa,jota on monta vuotta jauhettu, niin paljastat vain tyhmyytesi.
        Se on kyllä tiedossa muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tiedä edes tuollaista alkeisasiaa,jota on monta vuotta jauhettu, niin paljastat vain tyhmyytesi.
        Se on kyllä tiedossa muutenkin.

        Sinulta on kysytty ensin kerroit "Italian remontit maksetaan EU:n elpymislainasta,jossa Suomi on toiseksi pienin nettomaksaja.." nyt et osaa sitten kertoa summaa anteeksi kun kysyn mutta olet vähän hidas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta on kysytty ensin kerroit "Italian remontit maksetaan EU:n elpymislainasta,jossa Suomi on toiseksi pienin nettomaksaja.." nyt et osaa sitten kertoa summaa anteeksi kun kysyn mutta olet vähän hidas?

        Jokainen maailman menoa seurannut tietää summat.
        Ne löytyvät mm,. Googlesta kirjoittamalla hakuun esim EU:n elpymislaina.

        Myös tällä palstalla sitä on käsitelty moneen kertaan vuosien ajan.

        Yrität vain peittää tyhmyytesi tivaamalla tietoa muilta.

        Eikä ole ensi kerta.


    • Anonyymi

      Kansan karttuisa käsi eri maissa hoitaa asian.

    • Anonyymi

      Venäjä maksaa laskun lopulta, 8vuotta raiskanneet,kiduttaneet ja teloittaneet toisin ajattelijoita krimillä ja itä-ukrainassa. Kaikki venäjän jäädytetyt varat jo hyvä alku jälleen rakennukseen ja haagissa tuomitaan loput.

      • Anonyymi

        Venäjä ryöstänee Ukrainalta ainakain Itä-Ukrainan eli Donbassin alueet.
        Kaipa se niitä sitten jälleenrakentaakin,kun on kerran tuhonnut.


    • Anonyymi

      Aloitajalle: Eikös maksu kuulu sille, joka on tuhonnut omaisuutta?

    • Anonyymi

      Jälleenrakennus jää sille kenen haltuun Ukraina jää sodan jälkeen...jos jää Venäjälle niin se on venäläisten harmi mutta muuten se jää EUlle

      • Anonyymi

        Sodasta ehkä selviytynyttä Tynkä-Ukrainaa tukee läntinen maailma.
        Muu osa on Venäjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe