Protuleirit 2022 alkavat

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aikuisohjaajien lisätarpeesta on juttua uudessa Vapaa Ajattelija -lehdeszä.

      • Riittääkö paikkoja jos saadaan ohjaajia?

        Leirikeskuksiahan tässä maassa on monta ja vähän päälle, mutta niin on käyttöäkin kesäisin.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Riittääkö paikkoja jos saadaan ohjaajia?

        Leirikeskuksiahan tässä maassa on monta ja vähän päälle, mutta niin on käyttöäkin kesäisin.

        Uusia paikkoja on katsottuna, vaikka eräitä vanhoja on jo jätetty taaksekin pikkuisen puutteellisina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusia paikkoja on katsottuna, vaikka eräitä vanhoja on jo jätetty taaksekin pikkuisen puutteellisina.

        Olisiko Enonsaari eräs "pikkuisen puutteellinen"? Siellä minä ohjasin 2004.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Olisiko Enonsaari eräs "pikkuisen puutteellinen"? Siellä minä ohjasin 2004.

        Jos oli samanlainen kuin Kuusiluoto Helsingin Lammassaaren vieressä.


      • Anonyymi

        Hyvin tehty juttu Henniltä.


    • Anonyymi

      Kannattaa perua osallistuminen. Epämääräinen saunakäytäntö on toistuvasti tuottanut kohuja. Taustalla on leiriläisille kiusallisia tilanteita paljon useammin kuin julkisuuteen on päätynyt. Asiantuntijat pitävät Protun käytäntöjä kyseenalaisina. Tuossa yksi monista uutisista asiaan liittyen, sisältää myös asiantuntijalausunnon: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000639870.html

      • Oliko tämä se, jossa kohun taustalla oli isoäiti? Nuori itse ja hänen vanhempansa eivät nähneet mitään ongelmia, mutta mummo kauhistui.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Oliko tämä se, jossa kohun taustalla oli isoäiti? Nuori itse ja hänen vanhempansa eivät nähneet mitään ongelmia, mutta mummo kauhistui.

        Pingaan tätä, saisiko vastauksen jos on tiedossa?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Pingaan tätä, saisiko vastauksen jos on tiedossa?

        Ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        OK. Kuka tuossa on saunoista valittanut?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        OK. Kuka tuossa on saunoista valittanut?

        Tuo oli se yhdeksän vuotta vanha juttu, jossa vouhotettiin ryhmäpaineesta. Todellisuudessahan ryhmäpaine suuntaa nuoria erillissaunoihin, sillä niihin ovat nuoret tottuneet uimahalleissa ja kylpylöissä.


    • Anonyymi

      Alkoivat. Oli kiva lukea aiheesta uudessa VA-lehdessä.

    • Anonyymi

      Tämä ärsyttää minua. T. Älämölö

    • Anonyymi

      Tuleeko peruutuspaikkoja?

      • Anonyymi

        Ainahan joku peruuttaa osallistumisensa leirille esim. sairastumisen perusteella, mutta varsin harvoin kuitenkin. Mitään jonotuslistoja ei pidetä, vaan peruutuspaikkojen bongaaminen jää potentiaalisen leiriläisen ja hänen lähisukulaistensa kontolle.


    • Anonyymi

      Kiva tuore lahjaidea protuleirin käyneelle. Monenlaisia perseitä ja kerrontaa.

      "Erilaisten perseiden katselu voi olla voimauttava kokemus myös katsojalle. Kaikkien persekuvien yhteydessä on persemonologi tai -dialogi. Lyhytmuotoiset tekstit käsittelevät kehonkuvaa, alastomuutta, ahdasmielisyyttä, tabuja, ulkonäköpaineita, luonnollisuutta, vapautumista, eheytymistä, itsensä haastamista ja ylittämistä, rajojen ylittämistä ja rikkomista, perseiden elämänkaaria, iloja, suruja, traumoja tai mitä tahansa, minkä persemallit kokivat kertomisen arvoiseksi. PERSEEN kulttuurimaisemassa paljastuu nyt se, mikä monia kiinnostaa, mutta mikä on usein pidetty piilossa tabujen takia."
      https://www.suomalainen.com/products/perse

    • Kesän kolmannet leirit ovat menossa. Laskenko oikein, että leiriläisiä on noin tuhat ja viikkoja kymmenen, eli nyt olisi 200 henkeä leirinsä pitänyt?

      • Anonyymi

        Noin 240. Viikot ovat epätasaisia leirien lukumäärän suhteen ja kahtena ensimmäisenä viikkona pidettiin 14 leiriä. Vertailun vuoksi nyt juhannusviikolla on menossa vain neljä leiriä, joskin pari vuotta sitten juhannusviikolla pidettiin pelkästään aikuisleiri. Tänä vuonna se päättää leirikesän ja siellä on muuten vielä vähän tilaa. Antivapari voisi käydä tsekkaamassa, kuinka paljon siellä palvotaan vapareita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin 240. Viikot ovat epätasaisia leirien lukumäärän suhteen ja kahtena ensimmäisenä viikkona pidettiin 14 leiriä. Vertailun vuoksi nyt juhannusviikolla on menossa vain neljä leiriä, joskin pari vuotta sitten juhannusviikolla pidettiin pelkästään aikuisleiri. Tänä vuonna se päättää leirikesän ja siellä on muuten vielä vähän tilaa. Antivapari voisi käydä tsekkaamassa, kuinka paljon siellä palvotaan vapareita.

        No nyt tiedän tämänkin. Kiitos. Ja menestystä leirikesään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe