On valitettavaa, että EU antaa Unkarin tapaisen diktatuurin ohjailla päätöksentekoaan. Toki Unkari ei ole yksin ajamassa omia etujaan. Myös Saksaa voi syyttää siitä, että EUn pakotoimet alkavat yskiä, kun tehoa vaadittaisiin lisää. Öljyboikotti astuu voimaan vasta vuoden lopussa ja putkiöljy virtaa senkin jälkeen. putlerin sotakassa täyttyy. Se on erittäin lyhytnäköistä politiikkaa. Sellainen pitkittää sotaa ja aikaansaa pitkäaikaisia taloushaittoja myös EUlle ja globaalisti. Ne jotka uskovat vaalivansa omia etujaan lyhytnäköisesti, tekevät suurta hallaa pitkän aikavälin eduilleen. EUn täydellisestä nahjusmaisuudesta kertoo, että kaapu-ukko kirill vapautettiin pakotteista ja taas Unkarin vaatimuksesta.
Toivoa tässä sopassa herättää se, että EU sai sovituksi öljykuljetusten vakuutusasioista. Venäläisen öljyn kuljetuksille ei voi myöntää EU-maissa merikuljetusvakuutuksia eikä jälleenvakuutuksia. Tämä voi olla erittäin tehokas keino boikotoida venäläistä öljyä. Rahtari ottaa nimittäin äärimmäisen kovan riskin, jos jokin öljyonnettomuus tapahtuisi kuljetuksen yhteydessä. Sen seurauksena sellainen rahtiyritys saattaisi mennä kerralla konkurssiin, kun sillä ei olisi kykyä kattaa vahinkoja, kun ei ole vakuutusturvaa. EU-maiden vakuutusyhtiöiden rooli on niin suuri, että on arveltu, että vakuutuksia ei myönnettäisi muissakaan maissakaan, koska rajoite koskee myös jälleenvakuuttamista. Eli yksittäinen vakuutusyhtiö ei muuallakaan myöntäisi vakuutusta ylisuuren riskin vuoksi. Toivotaan, että tämä tehoaa ja lopettaa venäläisen öljyn merikuljetukset kerralla.
EUn rivien rakoileminen
10
85
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä valtavat määrät turvetta jolla lämmitys voidaan korvata öljyn ja hiilen suhteen.
Vara öljykattiloita jo ollut käytössä paljonkin. Vasemmistolaiset puhuu lopetuksista muttei korvaavaa tilalle. Sama maataloudessa jota tulee paljon kasvattaa, ei voida vasemmiston vaatimuksesta lopettaa. - Anonyymi
Älä nyt viitsi. Unkarilla ei ole satamia joten putkiöljy on sille annettava toistaiseksi
Sen sijaan putkikaasu poikki Saksalta, Italialta, Ranskalta heti niillä on rahaa ostaa nestekaasuaUnkarin öljyputkista hyötyy mm. Saksa. Kyllähän asia on niin, että se öljy saadaan tarvittaessa virtaamaan putkissa toiseenkin suuntaan eli Saksasta Unkariin.
Unkarin ei saa antaa hyötyä venäläisöljyn halvemmasta hinnasta, vaan se pitää ainakin konfiskoida EUlle. Lisäksi Venäjän kaapu-ukko ei liity millään tavalla öljyyn, minkä vuoksi Unkarin vaatimukset hänen suhteensa ovat käsittämättömiä.- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Unkarin öljyputkista hyötyy mm. Saksa. Kyllähän asia on niin, että se öljy saadaan tarvittaessa virtaamaan putkissa toiseenkin suuntaan eli Saksasta Unkariin.
Unkarin ei saa antaa hyötyä venäläisöljyn halvemmasta hinnasta, vaan se pitää ainakin konfiskoida EUlle. Lisäksi Venäjän kaapu-ukko ei liity millään tavalla öljyyn, minkä vuoksi Unkarin vaatimukset hänen suhteensa ovat käsittämättömiä.Tietenkin ajan kanssa saadaan mitä vain kuten kepu ulos eduskunnasta vaaleissa
- Anonyymi
Macron on pahin rakoilija
vaati viimeksi tänään Putinin preseen syvänuolentaa
ei saa kuulemma nöyryyttää so taparikollista
Rysssät eivät enää hautaa ukrainalsisruumiita vaan vievät ne romujen mukana kaatopaikalle, la stenraiskaajien tapa kuulemma
Mariupol: Die Besatzer holen die Leichen nicht mehr aus den Trümmern, sondern zerstören Häuser und bringen sie auf die Deponie SAMSTAG, 4. JUNI 2022 - Anonyymi
Ei ole näin täysin
Eun putinisteja ovst Macton ja Scholz
Scholz-psakahoudu olidi voinut estää koko sodan
Lukemalla jotain Hesaria saa väärän kuvan koska lehden psinotus on viherpunainen
Jos Scholz olisi USAn tiedustelilähteiden kehottamana matkustanut tammikuussa 2022 Putinstaniin ja kertunut Putinille
Saksa kstkaisee Nord Stream 2 putken
Saksa alkaa Bidenin ja Johnsonin kanssa Ukrainen aseistamisen raskailla aseilla
Saksa katksisee kaupp- pankki- duhteet Putinstaniin
niin Putin ei olidi hyökännyt sillä kertaa
Orbaneilla tsi erdoganeilla ei näisdä ole mitään merkitystä
PUOLA, KIITOS, TEKI MONIKYMMENVUOTISEN ASEKKAUPPASOPIMUKSEN UKRAINAN KANSSA
Polen unterzeichnet nach Angaben gerade einen umfangreichen Vertrag über die Lieferung von Waffen an die Ukraine. Es handele sich um „einen der größten, wenn nicht den größten Waffenexportvertrag der vergangenen dreißig Jahre“
PUOLALAISET aseet ovat tärkeitä Ukrainalle sen käynnistäessä kesällä vastahyökkäyksen Putinstania vastaan liittoutuneiden tukemana itärintamalla, Ukrsina saa rahallista avustusta Die polnischen Waffen würden sehr wichtig für die Kampfgebiete im Osten der Ukraine sein. Einen Teil der Mittel für den Kauf werde die Ukraine von der EU erhalten, einen Teil selbst bestreiten. - Anonyymi
On silkkaa komiikkaa, että EU-diktatuuri, on polvillaan milloin Unkarin, milloin minkäkin "diktatuuri" oletetun kanssa. EU;n diktatuuri ei kestä valtioita jotka puolustavat oman olemassa olon vaatimusta ja itsenäistä päätöksentekoa. EU on epäonnistunut dikstatuuri yritelmä, joka toivottavasti kaatuu pian omaan mahdottomuuteensa.
- Anonyymi
Enkö mä sanonut, ettei se mainostamasi pakoterintaman yhtenäisyys voi olla kestävällä pohjalla? Kyllä jäsenmaat katsoo ja alkavat katsomaan omaa etuaan, se on realismia. Sinä elät tuossa humanismi-illuusiokuplassasi.
USA muuten aiheutti Ukrainan sodan alkamisen. - Anonyymi
Totta kai kaikki kansallisvaltiot ajavat omia etujaan ja omien kansalaistensa etuja, eihän se demokratia voi muuten toteutua. Vallan keskittäminen EU:lle johtaa vain EU:n diktatuuriin. Ukrainan auttamisessa ja Venäjän imperiumin vastustamisessa ei pidä vedota ylhäältä päin määrättyyn EU:n yhtenäisyyteen vaan demokraattisten kansallisvaltioiden keskinäiseen solidaarisuuteen.
EU:n jäsenmailta voidaan vaatia yhteisten demokraattisten arvojen hyväksymistä ja toteuttamista. Siinä suhteessa Unkarilla on ongelmia. Orbanilla ja hänen puolueellaan on todella demokratian kannalta vähän epäilyttäviä pyrkimyksiä, jotka on syytä nostaa esiin. Tietyista perusarvoista EU:ssa pitäisi olla selkeä näkemys ja sopimus. Jos joku maa rikkoo niitä arvoja järjestelmällisesti niin ko maalle pitää näyttää ovea, jonka päällä lukee EXIT. - Anonyymi
SCHOLZ ON TÄMÄN UKRAINA-SODAN SKURKKI
MERKEL VALMISTELI SEN HÖSSÖTYKSELLÄÄN
tietty joku Halonen on kauhea ja Putin-Lipponen mutta ne ovat pieniä tekijöitä
SCHOLZ-MERKEL -SOTA UKRAINASSA
Jos Schoz ja Merkel olisivat vuorokuukauisina sanoneet että
mikäli Venäjä hyökkää Ukrainaan
niin
Nord Stream 2 -lipposputki pysäytetään
Saksa toimittaa raskaita aseita Ukrainaan
Viro lähettää saksalaistykistöä Saksan luvalla Ukrainaan
Kauppasuhteet EU-Venäjä ajetaan alas
mitään sotaa ei olisi tullut
TODELLISET ONGELMAT EU:SSA OVAT SCHOLZ JA MACRON
PUTINNUOLIJAISET
Macron pyytää kaikkia olemaan loukkaamatta Putinin tunteita. Se on itse asiassa nöyryyttävämpi Putinille kuin jos Macron ei olisi PITÄNYT TURPANSA KIINNI
https://www.youtube.com/watch?v=zV0UA8vk7sg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466