>Jokainen uskova elää Kristuksen antaman uuden elämän ja vanhan syntisen elämän jännitteessä aina taivaaseen saakka. Ilman Kristusta olisimme kokonaan synnin vallassa ja kadotettuja, mutta Kristuksen tähden olemme armahdettuja, pelastettuja ja kerran täydellisesti puhdistettuja. Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä:>
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
>>Paavali tunnusti faktat: ”olen syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa!” Hän löysi rauhan ja levon siitä, että Jumala hyväksyi hänet juuri sellaisena Kristuksen tähden. Tämä armo, rauha ja ilo auttoivat Paavalia elämään kristittynä, armahdettuna syntisenä, joka vasta opetteli uutta elämää.
Paavali lepäsi evankeliumin jokahetkisessä todellisuudessa, josta myös apostoli Johannes kirjoitti. Jeesuksen sovitusveri puhdistaa Jumalan lapsen jokahetkisesti. Varsinkin tietoinen synnintunnustaminen vapautti syyllisyydestä ja antoi uuden vapauden elää armon varassa, pyrkien hyvään.>>
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
Lainaukset:
>
>>
( RAAMATTU AJASSAMME - sivusto)
Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.
91
880
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, Paavali on esikuva Jumalan armon suuruudesta kaikille jotka tulevat uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen ja saisivat iankaikkisen elämän.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
( 1Tim 1)
Syntisistä suurin sai kokea armon suuruuden.
Entinen Herran Jeesuksen Kristuksen vainoaja sai kokea sen valtavan armon ja sai oppia tuntemaan Jeesuksen vaikuttaman uskon ja rakkauden.
Armo uskosta - esikuvana Paavali:
"sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi".
Usko Toivonen Ymmärretäänkö puhe synnistä väärin?
Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset ovat syntisiä. Meissä on syntymästä saakka se, mitä kutsutaan perisynniksi. Tämä merkitsee, että meistä ei tule syntisiä vasta, kun teemme ensimmäisen kerran syntiä. Asia on pikemminkin päinvastoin. Me teemme kaikki syntiä, koska synti asuu meissä syntymästä saakka.
Monesti keskusteluista tulee sellainen kuva, että, että kristittyjen opetus synnistä on nykyään ymmärretty väärin. Kun kristitty sanoo itseään ja muita ihmisiä syntiseksi, näyttää usein siltä, että se ymmärretään ihmisen vähättelyksi tai haukkumiseksi.
KRISTILLISEN NÄKEMYKSEN lähtökohta on kuitenkin se, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi. Siksi hän on äärettömän arvokas iankaikkisuusolento. Ihmisarvomme ei riipu siitä, millaisia me ihmisinä olemme. Ihmisarvomme on jakamaton ja katoamaton. Syntisyytemme ei mittaa meidän maallista arvoamme, kykyjämme, lahjakkuuttamme tai menestystämme. Synti kuvaa asemaamme Jumalan edessä.
Tämä merkitsee käytännössä sitä, että ihminen voi olla erittäin lahjakas, älykäs ja kunniallisesti käyttäytyvä, mutta hän on silti Jumalan ehdottoman lain edessä samanaikaisesti syntinen. Tämän toteaminen ei vähennä millään tavoin meidän ihmisarvoamme eikä se perustu siihen, että ihmisellä olisi heikko itsetunto.
Ihmisellä voi olla hyvinkin korkea omanarvontunto, vaikka hän samalla näkee itsensä syntisenä. Näin voi olla, koska sama ihminen näkee itsensä myös Jumalan luomana, rakastamana ja Kristuksessa armahdettuna.
TOINEN VÄÄRINKÄSITYS syntyy, kun ihmiset jaetaan syntisiin ja uskoviin. Ikään kuin olisimme syntisiä vain ennen uskoontuloamme ja sen jälkeen muuttuisimme ilman syntiä oleviksi. Apostoli Paavalin mukaan ihminen on syntinen senkin jälkeen, kun hänestä tulee kristitty. Mitä pidemmälle Paavali eteni uskossaan, ja mitä kauemmin hän eli Jeesuksen seuraajana, sitä selvemmin hän näki synnin itsessään.
Tämä ei tarkoita, ettei Paavali olisi ajan myötä kasvanut ihmisenä ja kristittynä ja ollut yhä suuremmaksi iloksi ja hyödyksi lähimmäisilleen. Kuitenkin, mitä kauemmin hän kulki Jeesuksen seurassa, sitä syvemmin hän oppi tuntemaan omaa syntisyyttään. Samalla hän tietenkin kasvavassa määrin myös ymmärsi Jeesuksen mittaamattoman armollisuuden ja rakkauden itseään kohtaan.
RAAMATUN MUKAAN olemme siis kaikki, niin ei-kristityt kuin kristitytkin, Jumalan kuvaksi luotuja ja siksi arvokkaita. Olemme myös kaikki syntisiä. Ennen kaikkea olemme myös kaikki Jumalan iankaikkisen rakkauden kohteina, mikä näkyy kirkkaimmin Jeesuksen ristinkuolemassa.
Mitä synti lopulta oikeastaan on? Syntiä on kaikki sellainen, mikä rikkoo Jumalan pyhää ilmoitettua tahtoa, kuten esimerkiksi kymmentä käskyä ja Raamatun muuta opetusta, vastaan.
KAIKKI IHMISEN synti ja vääryys on aina myös syntiä Jumalaa vastaan. Koska ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, sekin vääryys mikä tehdään lähimmäistä vastaan, on samalla myös aina rikkomus Jumalaa vastaan.
Jumalan edessä syntisyytemme on niin vakava asia, että ihminen joutuu iankaikkiseen kadotukseen, jos hän ei elämänsä aikana tunnusta syntejään ja turvaudu Jeesukseen Kristukseen, syntiensä sovittajana ja anteeksiantajana. Näin meitä kutsutaan jokaisessa jumalanpalveluksessa ja päivittäin tekemään.
( Lähde: Leif Nummelaa/Uusi Tie - verkkolehti)- Anonyymi
Olen pyhä Jeesuksessa Kristuksessa. Tuot palstalle murhamiehen ja kristittyjen vainoajan ja yhden maailmanhistorian verisimmän väärän profeetan Lutherin oppja.
Jumala varoittaa sinua: maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
Jumala sanoo Jeesuksen seuraajista: te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
-Herran profeetta-Lainaan nimimerkin Semper.Fidelis aloitusta "Jokaista kiusaa hänen oma himonsa".
tällä palstalla 29.03.2013 12:01:
>>>Jokaisella veljellä ja sisarella on Paavalin tavoin liha, jossa ei asu mitään hyvää. Myös apostoli Jaakob tekee asian selväksi sanomalla täysin kursailematta asian ytimen: "Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;" Jaak.1:14.
Jaakob jatkaa: "kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni." Jaak.1:15-16.
On valtavan tärkeää olla eksymättä lihassa asuvan himon vietäväksi. Toisaalta on äärimmäisen petollista väittää erään kirjoittajan tavoin, että uudestisyntyneen liha (ts. vanhan ihmisen turmeltunut tahto) on jäänyt hänen taakseen ahtaan portin pieleen, jossa se pysyy, ellei palata takaisin >>ahtaasta portista ulos>>>- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Lainaan nimimerkin Semper.Fidelis aloitusta "Jokaista kiusaa hänen oma himonsa".
>>>Jokaisella veljellä ja sisarella on Paavalin tavoin liha, jossa ei asu mitään hyvää. Myös apostoli Jaakob tekee asian selväksi sanomalla täysin kursailematta asian ytimen: "Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;" Jaak.1:14.
Jaakob jatkaa: "kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman. Älkää eksykö, rakkaat veljeni." Jaak.1:15-16.
On valtavan tärkeää olla eksymättä lihassa asuvan himon vietäväksi. Toisaalta on äärimmäisen petollista väittää erään kirjoittajan tavoin, että uudestisyntyneen liha (ts. vanhan ihmisen turmeltunut tahto) on jäänyt hänen taakseen ahtaan portin pieleen, jossa se pysyy, ellei palata takaisin >>ahtaasta portista ulos>>>Olet siis himojen vallassa. Uskon, sillä miten uskosta osaton maailman ihminen voittaa himonsa?
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Lainaan nimimerkin Semper.Fidelis aloitusta "Jokaista kiusaa hänen oma himonsa".
On valtavan tärkeää olla eksymättä lihassa asuvan himon vietäväksi. Toisaalta on äärimmäisen petollista väittää erään kirjoittajan tavoin, että uudestisyntyneen liha (ts. vanhan ihmisen turmeltunut tahto) on jäänyt hänen taakseen ahtaan portin pieleen, jossa se pysyy, ellei palata takaisin >>ahtaasta portista ulos>>>S-Seutulainen, sinun pitää uudesti syntyä ylhäältä, jotta pääset Jumalan valtakuntaan. Niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Turhaa on huudella lainauksia, toisten ja usein eksyneitten, kirjoituksista.
- Anonyymi
Ihminen itse voi julistaa itsensä ihan miksi vaan: uskovaksi, armahdetuksi,kristityksi,helluntailaiseksi,evankelistaksi,profeetaksi,parantajaksi,
kaatajaksi,jalanvenyttäjäksi...
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.- Anonyymi
Eli sinä itse siis tekeydyt vanhurskauden palvelijaksi.
- Anonyymi
Nyt tiedetään, että ihmisellä on mieli, ei liha mitään ajattele eikä himoitse, kyllä ne kaikki lähtee ihmisen aivoista.
Paavalin aikaan ei tunnettu ihmisen anatomiaa kovin hyvin.
Maapallon ajateltiin olevan pannukakku
Tähdet oli reikiä siellä taivaassa, josta se Jumala katseli ihmisiä.
Paavali kuvitteli että pilven päällä voidaan elää ja viettää niitä hääjuhlia.- Anonyymi
Omaa kuvitteluaja sinun pääsi harha joka nousee pahasta ydämestäsi: "Paavali kuvitteli että pilven päällä voidaan elää ja viettää niitä hääjuhlia." Sana kumoaa pahan sydämesi tuottaman harhan: meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
HUOMAA, EI MANINTAAN HÄÄJUHLSTA TAI PILVEN PÄÄLLÄ OLEILUSTA!!!
me saamme aina olla Herran kanssa.
Hääjuhlaa on koko ikuisuus ja hääjuhla alkaa maan maan päällä.
- Anonyymi
Oletko kuullut puhuttavan muslimikristitystä tai kristitystä muslimista?
Eikö olisi aika erikoista jos joku väittäisi itseään muslimikristityksi?
Ehkä sinäkin höristelisit korviasi ja ajattelisit mielessäsi; kuulinko oikein?
Ehkä sinulla olisi hänelle jokunen opetuksen sana, joka perustuisi Raamatun ilmoitukseen?
Entä?
Oletko kuullut puhuttavan armahdetusta vangista, joka kuitenkin istuu vielä vankilassa ja on vanki? Siis - armahdettu vanki, joka vieläkin on vanki???
Kun armahdettu vanki, tai vanki, joka on kärsinyt tuomionsa, kävelee vapaana kadulla, tervehtiikö häntä ja puhutteleeko tuttavat ja kaverit häntä vankina?
Esitteleekö hän vapaudessa itsensä ihmisille armahdettuna vankina tai pelkkänä vankina, vai miten hän esittelee itsensä, mitä arvelet?
Ehkä näitä armahdettuja vankeja on jossakin, joku harva, mene ja tiedä häntä.
Uskoisin kuitenkin heidän olevan hyvin harvinaisia, jos löytyy ollenkaan. Joku armahdettu vanki voi tosiaan istua vielä vankilassa, jos hän ei vielä ole saanut tietoa asiasta, eikä tiedä, että hän on armahdettu. Tai hän ei käsitä eikä hyväksy sitä, että hänet on armahdettu, eikä hän enää ole vanki ja että hän on vapaa kävelemään ulos vankilasta.
Voisiko joku vanki viihtyä niin hyvin vankilassa, että jää istumaan vankilaan,
vaikka hänet on armahdettu ja ovet ovat hänelle auki?
https://www.jumala-kanssamme.se/452131040
https://www.jumala-kanssamme.se/452528595 - Anonyymi
"Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali, joka kuvaa omaa kamppailuaan Roomalaiskirjeessä."
Tosin Paavalin kipuilu lakkaa heti samaisen kirjeen 8. luvun alussa, kun hän tajuaa synnin eli oman syntisyytensä - sen synnin, joka hänessä asui - saaneen jo tuomionsa Jeesuksen Kristuksen ristillä ja lain vanhurskauden saaneen kuolemantuomion täytäntöönpanon myötä täyttymyksensä: "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin MEISSÄ, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen."
7. luvun kipuilija-Paavali vaeltaa lihan mukaan (koska kuvittelee itseltään edellytettävän vanhurskasta vaellusta), 8. luvun vapautunut Paavali tajuaa Lain saaneen jo täyttymyksensä Kristuksessa, koskapa hänet itsensä tuomittiin yhdessä Kristuksen kanssa: "Sillä minä olen a) LAIN KAUTTA b) KUOLLUT c) POIS LAISTA , elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen KANSSA ristiinnaulittu, 20 ja minä elän, EN ENÄÄ MINÄ, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
Kuinka Paavali saattoi olla niin vapaa? Tajuamalla, että se Paavali, joka ansaitsi tuomion, SAI JO TUOMIONSA KUOLLESSAAN YHDESSÄ KRISTUKSEN KANSSA. Nyt sitä Paavalia EI OLLUT ENÄÄ OLEMASSA, vaan ristinkuoleman yhdessä Kristuksen kanssa läpikäynyt Paavali oli uusi luomus, jonka elämä oli itse Kristus.
- GF -- Anonyymi
Paavali puhui, ei itsestään, vaan yleisesti lihallisesta ihmisestä asettuen heikon ihmisen asemaan: olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Voidaan ajatella Paavalin koko Roomalaiskirjeen kirjoittamiseen aikaa kului vain joitakin päiviä, ei ainakaan kuukausia tai vuosia. Kirjeen loppupuolella Paavali kehoittaa: Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Roomalaiskirjeen seitsemännessä luvussa Paavali oli: heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, Mutta jo viidennentoista luvun alussa Paavali oli vahva. Anonyymi kirjoitti:
Paavali puhui, ei itsestään, vaan yleisesti lihallisesta ihmisestä asettuen heikon ihmisen asemaan: olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Voidaan ajatella Paavalin koko Roomalaiskirjeen kirjoittamiseen aikaa kului vain joitakin päiviä, ei ainakaan kuukausia tai vuosia. Kirjeen loppupuolella Paavali kehoittaa: Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Roomalaiskirjeen seitsemännessä luvussa Paavali oli: heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, Mutta jo viidennentoista luvun alussa Paavali oli vahva.23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
( 1 Kor. 9)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
( 1 Kor. 9)Mitä sinä tuolla sitaatillasi TARKOITAT?
- GF - Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä tuolla sitaatillasi TARKOITAT?
- GF -Sitä, ettei tuota kyseistä, 1 Kor. 9:23-27 kohtaa, kirjoita itseään synnittömänä pitävä mies, joka Room. 7. luvussa kirjoittaisi muka yleisellä tasolla -
vaan juurikin itsestään.
Ei imperfektissä, vaan preesensissä.- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Sitä, ettei tuota kyseistä, 1 Kor. 9:23-27 kohtaa, kirjoita itseään synnittömänä pitävä mies, joka Room. 7. luvussa kirjoittaisi muka yleisellä tasolla -
vaan juurikin itsestään.
Ei imperfektissä, vaan preesensissä.Eihän se liity roomalaiskirjeen 7. ja 8. lukuun mitenkään.
Ja miksei Paavali voi kirjoittaa sekä itsestään että yleisellä tasolla?
Ja yksi asia on fakta: Paavali ei jää kirjeessään pyörimään 7. luvun epätoivoon vaan löytää ja kertoo vastauksen 8. luvussa. Jos SINÄ et tuota vastausta ole löytänyt, se ei ole niiden vika, jotka ovat Paavalin tavoin sen löytäneet.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se liity roomalaiskirjeen 7. ja 8. lukuun mitenkään.
Ja miksei Paavali voi kirjoittaa sekä itsestään että yleisellä tasolla?
Ja yksi asia on fakta: Paavali ei jää kirjeessään pyörimään 7. luvun epätoivoon vaan löytää ja kertoo vastauksen 8. luvussa. Jos SINÄ et tuota vastausta ole löytänyt, se ei ole niiden vika, jotka ovat Paavalin tavoin sen löytäneet.
- GF -Roomalaiskirjeen seitsemännen luvun loppupuolella Paavali kuvaa uskovaa, joka ei ymmärrä Jumalan ilmoitusta ja elää kuin maailman ihminen. Suurin osa kristyistä tämän Sanan kohdan selityksen uskosta osatomilta niiltä, jotka kokevat elävänsä aivan kuin Paavali kirjoitti ja kuvittelevat Jumln antaman uuden elämä olevan omassa voimasssa ponnistelua synnin orjuudessa.
Roomalaiskirjeen kahdeksannessa luvussa Paavali kirjoittaa: Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Lihan vallassa olevat ovat maailman ihmisiä ja lihan mukaan eläminen on maailman ihmisten osa. "joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"
Paavali jatkoi ja kirjoitti Jeesukseen uskovien osasta: Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
Alituinen kieriskely ja synnin kanssa piehtarointi omassa heikkoudessa lihan himoihin ei kuulu niiden elämään, jotka ovat Kristuksessa Jeesusessa: mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Jeesuksen seuraaja ei elä Jumalan silmissä: "mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen," vaan Jeesuksen omat ovat vapautetut synnin orjuudesta.
Uskosta osatomat maailman ihmiset ovat myytyjä synnin orjuuteen. Jeesuksen seuraajien ei pidä elä kuin maailman ihmiset ja kokea olevansa synnin orjia ja voimattomia ja lihan himojen vietävinä.
Roomaliskirje on kokonaisuus ja Roomalaiskirjettä pitää lukea kokonaisuutena. Kuudennessa luvussa Paavali kirjoitti: Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
Mutta on täysin selvää, ettei maailman ihminen voi sanoa vapauteensa synnin orjuudesa. Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirjeen seitsemännen luvun loppupuolella Paavali kuvaa uskovaa, joka ei ymmärrä Jumalan ilmoitusta ja elää kuin maailman ihminen. Suurin osa kristyistä tämän Sanan kohdan selityksen uskosta osatomilta niiltä, jotka kokevat elävänsä aivan kuin Paavali kirjoitti ja kuvittelevat Jumln antaman uuden elämä olevan omassa voimasssa ponnistelua synnin orjuudessa.
Roomalaiskirjeen kahdeksannessa luvussa Paavali kirjoittaa: Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Lihan vallassa olevat ovat maailman ihmisiä ja lihan mukaan eläminen on maailman ihmisten osa. "joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"
Paavali jatkoi ja kirjoitti Jeesukseen uskovien osasta: Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
Alituinen kieriskely ja synnin kanssa piehtarointi omassa heikkoudessa lihan himoihin ei kuulu niiden elämään, jotka ovat Kristuksessa Jeesusessa: mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Jeesuksen seuraaja ei elä Jumalan silmissä: "mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen," vaan Jeesuksen omat ovat vapautetut synnin orjuudesta.
Uskosta osatomat maailman ihmiset ovat myytyjä synnin orjuuteen. Jeesuksen seuraajien ei pidä elä kuin maailman ihmiset ja kokea olevansa synnin orjia ja voimattomia ja lihan himojen vietävinä.
Roomaliskirje on kokonaisuus ja Roomalaiskirjettä pitää lukea kokonaisuutena. Kuudennessa luvussa Paavali kirjoitti: Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
Mutta on täysin selvää, ettei maailman ihminen voi sanoa vapauteensa synnin orjuudesa.-
Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.” (Gal. 5:16-17, KR 1938).
Tämän jälkeen seuraa pitkä luettelo hengen hedelmistä ja lihan teoista ja siihen liittyen vakava varoitus.
Roomalaiskirjeen kuudennessa luvussa Paavali vastaa kysymykseen, saako kristitty tehdä vapaasti syntiä kun kerran kaiken saa anteeksi. Vastaus on tiukka: Ei, koska meidät on kastettu. Kaste merkitsee vanhan ihmisen kuolemaa ja uuden syntymää, ja tähän palataan jatkuvasti.
”Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa. Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen hänen kanssaan, me myös nousemme kuolleista niin kuin hän. Tiedämme, että vanha minämme on yhdessä hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta tämä syntinen ruumis menettäisi valtansa emmekä enää olisi synnin orjia.” (Room. 6:3-6).
Kolossalaiskirjeen kolmannessa luvussa esille nousee hyvin havainnollinen kuva:
”Luopukaa nyt tekin tästä kaikesta: vihasta, kiukusta, pahuudesta, herjauksista ja siivottomista puheista. Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.” (Kol. 3:8-10).
Kristityn ihmisen elämä on juuri tätä: Me riisumme pois ’lihan’ ja pukeudumme ’henkeen’. Se ei tapahdu vain kerran, vaan niin kauan kuin me elämme täällä maan päällä. Sen jälkeen liha, vanha ihminen, vanha Adam – mitä sanaa käytämmekin – jää tänne ja perille taivaan kotiin pääsee vain uusi, Kristuksen takia pyhä ihminen.
-
( Otelainaus: Erkki Koskenniemi)
-
"Kaikkein vilpittömimmissäkin kristityissä, joilla on eniten rakkautta ja Jumalan pelkoa, on paha luonto kuitenkin aina epäpuhdas. Toisinaan he tuntevat tämän niin selvästi, että ovat valmiit luopumaan kilvoituksesta. He kokevat välinpitämättömyytensä ja epäuskonsa, itsevarmuutensa ja kovuutensa suorastaan kauhistuttavaksi. Rukouksissa ei ole elävää henkeä, he eivät osaa rakastaa lähimmäistään. Tämän lisäksi tulee kaikki kelvottomat ajatukset, joita heidän sisimmässään liikkuu, kaikki kärsimättömyys, viha ja kateus” (Rosenius).
- Anonyymi
S-Seutulainen, oletko ottanut Jeesuksen vastaan ? Syntinen ei ole kokenut syntien anteeksi saamista. Näin ollen kukaan ei voi olla samaan aikaan armahdettu ja syntinen. Syntinen on maailman ihminen. Ne, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksen ovat pyhiä.
Onko niin, että kirjoituksillasi tuot esiin omaa syntisyyttäsi sitä, että et ole ottanut Jumalan armoa vataan? Sanoohan Raamattu: 'sydämen kyllyydestä suu puhuu.'
Aikamoista hölynpölyä kirjoitit, vaikka kuulostaa nätiltä: "Tähän lopulliseen täyttymykseen asti kipuilemme kuten apostoli Paavali". Oletko lukenut koko Roomalaiskirjettä: Viidennentoista luvun alussa Paavali kirjoitti: Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Paavali ei kirjoittanut Roomalaiskirjettä vuositolkulla, elämänsä loppuun asti. Kului ehkä päivä tai kaksi seitsemännen luvun kirjoittamisesta ja Paavali olikin vahva.
Jeesuksen oma on luotu uudeksi Jeesuksessa Kristuksessa uudeksi luomukseksi.
Jumala antaa varmuuden syntien anteeksi saamisesta: 'antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa'
Oletko ripustanut elämäsi kolmen vesitilkan varaan? Kirkon rituaalit eivät pelasta eivätkä anna varmuutta syntien anteeksi saamisesta. Näin tunnet ja sydämesi todistaa syntisyytesi.Kukaan meistä ei ole synnitön, ei ole yhden yhtäkään synnitöntä. AINOA synnitön kautta aikojen on rakas Herramme Jeesus Kristus.
Palstalla on pääasiassa kahdenlaista synnittömyyden harhaoppia.
Toinen harhaoppi sanoo, että meidän synnittömyytemme on Jeesus Kristus. Totisesti JEESUS ON synnitön. Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen.
Uskomme perustus ON Jeesus Kristus, joka viattomana kärsi meidän syntiemme tähden. Mutta synnittömiä Hän EI meistä tehnyt, vaan jätti meille esikuvan, miten Hänen seuraajiensa on uskossa vaellettava.
Palstalla esiintyvä toinen synnittömyysoppi on vähintään yhtä vaarallinen kuin edellä mainittu "synnitön-koska-Jeesus-on-synnitön" -oppi.
Nimittäin, tuon toisen suuntauksen mukaan uskova ihan oikeasti, in fact, voi saavuttaa synnittömän olotilan. Opin kannattajat väittävät, että uusi luomus, uusi ihminen heissä, ikäänkuin takaa synnittömän elämän.
Viimeksimainitun synnittömyysopin kannattajat joutuvat esiintymään puhdaskaulaisina fariseuksina. Heille kaikki synniltä haiskahtavat sanat, ajatukset tai teot ovat lähtökohtaisesti mahdottomia. Synnitön uusi luomus ei voi syyllistyä sellaiseen. Heidän vanha aatunsa on naulittu ristille niin "kiireestä kantapäähän", ettei se raato enää edes inahda.
Jumalan tahto on, että uskovat pysyvät Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen askelissaan meidän on kuljettava nöyrinä omaa ristiämme kantaen. Joka päivä meidän on tunnustettava ja poispantava ne synnit, jotka Pyhä Henki meille synniksi osoittaa. Ja sitä osoitettavaa riittää.
1.Joh.1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." Pyhä Henki paljastaa meillä olevaa, meidän luonnossamme asuvaa syntiä, joka on pantava pois.
Tietoinen syntielämä on eri asia. Kaikista tahallisista synneistä meidän on luovuttava kokonaan. Sen pitäisi olla selvää jokaiselle uskovalle.
( Lainaus: Nimimerkin Semper.Fidelis aloitusviesti "Synnittömyyden harhat" tällä palstalla 01.07.2011 11:03)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Kukaan meistä ei ole synnitön, ei ole yhden yhtäkään synnitöntä. AINOA synnitön kautta aikojen on rakas Herramme Jeesus Kristus.
Toinen harhaoppi sanoo, että meidän synnittömyytemme on Jeesus Kristus. Totisesti JEESUS ON synnitön. Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen.
Uskomme perustus ON Jeesus Kristus, joka viattomana kärsi meidän syntiemme tähden. Mutta synnittömiä Hän EI meistä tehnyt, vaan jätti meille esikuvan, miten Hänen seuraajiensa on uskossa vaellettava.
Palstalla esiintyvä toinen synnittömyysoppi on vähintään yhtä vaarallinen kuin edellä mainittu "synnitön-koska-Jeesus-on-synnitön" -oppi.
Nimittäin, tuon toisen suuntauksen mukaan uskova ihan oikeasti, in fact, voi saavuttaa synnittömän olotilan. Opin kannattajat väittävät, että uusi luomus, uusi ihminen heissä, ikäänkuin takaa synnittömän elämän.
Viimeksimainitun synnittömyysopin kannattajat joutuvat esiintymään puhdaskaulaisina fariseuksina. Heille kaikki synniltä haiskahtavat sanat, ajatukset tai teot ovat lähtökohtaisesti mahdottomia. Synnitön uusi luomus ei voi syyllistyä sellaiseen. Heidän vanha aatunsa on naulittu ristille niin "kiireestä kantapäähän", ettei se raato enää edes inahda.
Jumalan tahto on, että uskovat pysyvät Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen askelissaan meidän on kuljettava nöyrinä omaa ristiämme kantaen. Joka päivä meidän on tunnustettava ja poispantava ne synnit, jotka Pyhä Henki meille synniksi osoittaa. Ja sitä osoitettavaa riittää.
1.Joh.1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." Pyhä Henki paljastaa meillä olevaa, meidän luonnossamme asuvaa syntiä, joka on pantava pois.
Tietoinen syntielämä on eri asia. Kaikista tahallisista synneistä meidän on luovuttava kokonaan. Sen pitäisi olla selvää jokaiselle uskovalle.
( Lainaus: Nimimerkin Semper.Fidelis aloitusviesti "Synnittömyyden harhat" tällä palstalla 01.07.2011 11:03)Lopeta luterilaisuuden hapatuksen levittäminen palstalle. Tuli jo täysin selväksi: OLET SYNTINEN!!!
Mutta minä teen niin kuin Sana opettaa ja josta on annettu kehoitus rukoukseen: että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
Jumattomat luterilaiset, kuten nikki S-Seutulainen voitte omissa piireissänne kehuskelle synneillänne ja kieriskellä synnin tunnossa ja alituisessa tyhjässä syntien tunnustamissa.
Jeesuksen seuraajat tekevät kuten Sana kehottaa: Katsokaa kuinka suuri ylimmäinen pappi Jeesus on.
Mutta luterilaisuuteen eli uskosta osatttomien osa on synti ja synnin tunto ja syyllisyys ja huulten tekona syntien tunnustaminen. Luterilaisuudesta voi sanoa: Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
Valehtelet päin näköä, sillä luterilaisuuden uskon perusta ei ole Kristus, vaan kirkko ja sen sakramentit. Anonyymi kirjoitti:
Lopeta luterilaisuuden hapatuksen levittäminen palstalle. Tuli jo täysin selväksi: OLET SYNTINEN!!!
Mutta minä teen niin kuin Sana opettaa ja josta on annettu kehoitus rukoukseen: että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
Jumattomat luterilaiset, kuten nikki S-Seutulainen voitte omissa piireissänne kehuskelle synneillänne ja kieriskellä synnin tunnossa ja alituisessa tyhjässä syntien tunnustamissa.
Jeesuksen seuraajat tekevät kuten Sana kehottaa: Katsokaa kuinka suuri ylimmäinen pappi Jeesus on.
Mutta luterilaisuuteen eli uskosta osatttomien osa on synti ja synnin tunto ja syyllisyys ja huulten tekona syntien tunnustaminen. Luterilaisuudesta voi sanoa: Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
Valehtelet päin näköä, sillä luterilaisuuden uskon perusta ei ole Kristus, vaan kirkko ja sen sakramentit.Joka on kykenemätön, ts. hengellisesti sokea, näkemään omia syntejään/syntisyyttään, on viimeinen saarnaamaan muille heidän synneistään.
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Joka on kykenemätön, ts. hengellisesti sokea, näkemään omia syntejään/syntisyyttään, on viimeinen saarnaamaan muille heidän synneistään.
S-Seutulainen todistitit siis itsestäsi: hengellisesti sokea, näkemään omia syntejään/syntisyyttään, on viimeinen saarnaamaan muille heidän synneistään.
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Kukaan meistä ei ole synnitön, ei ole yhden yhtäkään synnitöntä. AINOA synnitön kautta aikojen on rakas Herramme Jeesus Kristus.
( Lainaus: Nimimerkin Semper.Fidelis aloitusviesti "Synnittömyyden harhat" tällä palstalla 01.07.2011 11:03)>>>Uskomme perustus ON Jeesus Kristus, joka viattomana kärsi meidän syntiemme tähden.<<<
Uskomme perusta on Herra Jeesus Kristus. Silloin meidän tulisi puhua Hänestä ja saarnata Häntä ja Hänestä. Silloin olemme kristuskeskeisiä. Mutta jos Kristus on jossakin sivulla tai jopa taka-alalla, toinen asia vie Jeesuksen paikan. Ja siitä, mikä on sydämessä, ihminen puhuu, eikö? Näin Sana todistaa meille.
Sinun uskosi on oma syntisyytesi ja toisten syntisyys: synti. Siitä sinä saarnaat ja puhut täällä ihan jatkuvasti. Pyrit todistamaan kuinka uskova on syntinen. Et tahdo päästää Jumalan lapsiakaan vapauteen! Viet ja sidot jollauksellasi uskovia takaisin syntiin, josta Jumalan on heidät vapauttanut. Sinun tulisi julistaa Jeesusta Kristusta.
Sinun ei tarvitse todistella uskoville, etteivät he ole synnittömiä heidän omien tekojensa kautta ja ansiolla. Jokainen uskova kyllä tuntee itseään tarpeeksi hyvin, ja tietää, nämä syntiasiat itsestään. Ja monet uskovat kärsivät omissatunnoissaan näiden asioiden tähden. Sitä Jumala ei tahdo koska ...
Jumala tahtoo vapauttaa uskovat ja heidän omantuntonsa synnistä. Sen Hän tekee Sanalla Sanan kautta. Tee sinä samoin. Silloin palvelet Häntä. Siksi sinun tulee keskittyä Jeesukseen Kristukseen ja saarnata Häntä koska Kristuksesta Jeesuksesta ja Hänen teoistaan monikaan ei tiedä tai ei käsitä. Siksi tulee saarnat Jeesuksesta ja Hänen teoistaan. Sinä saarnaat ihmisestä ja ihmisen teoista: synnistä. Olet syntikeskeinen ihminen.
Tunnetko täydellisen sovituksen ja sen hedelmän?
Paavali oli kristuskeskeinen. Hän saarnasi Jeesusta Kristusta. Lue Efesolaiskirjeen ensimmäinen luku ja huomaa tämä. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( Lainaus: Nimimerkin Semper.Fidelis aloitusviesti "Synnittömyyden harhat" tällä palstalla 01.07.2011 11:03)Semper.Fidelis teki jonkin sortin maailmanennätyksen ristiriitojen ujuttamisessa lyhyehköön tekstiin.
Jeesus Kristus ei ole ristiriita eikä niin ollen ole ilmaistavissa ristiriidoilla.
- GF -
- Anonyymi
Ilmeisesti Paavali ulkoisti itsensä taivaista. Perille ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää.
Ts. edellä mainitut - Paavalin kanssa jää luvatunmaan ulkopuolelle, kuten vanhanliiton tapauksessa esimerkki on varoittavana lopun ajalle.
Syntinen elämä - on laittomuuden elämä, ja näin lain alainen, eli Jumalan rakkauden lakia tieten rikkova.
Eihän tässä muuhun johtopäätökseen voi tulla.
He taas - jotka Jeesusta seuraavat - ovat Pyhän Hengen voimassa matkaa tekemässä ja ovat lihansa ristiin naulinneet. Eli Hänen ristinsä ja minun.
Heille pelastsus on Jumalantyö. ... Siinä ei yritetäkään elää liha- edellä ja valitella aina perisyntiä - jalkavaimoineen, että synnissä siitellään luterilaisittain..
Toista se on isomunaset lutkut - heidän silmänsä pyytää ja saa kaikkea, myös jalka käy minne sattuu ja kädet ojentautuvat synnin alttarille, ainakin heidän puheittensa mukaan. He eivät ikäänkuin tahdokaan kilvoitella.
Puhalletaan taas hiileen liekkiä, ja alkaa taas papatus parhameista. Mukava tuota parhamilaislihaa hieman härnätä, kun se ei edes käsitä - että vedätetään hieman- Anonyymi
Syntiset eivät ole matkalla taivaaseen, eivät edes puolisyntiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan ei ole puoliksi pimeää ja puoliksi valoisaa; syntistä saman aikaisesti armahdettua.
Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan.
Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyikö Jeesus vanhurskaita varten !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyikö Jeesus vanhurskaita varten !!
Etkö parempaan pysty? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi???? Luterilaisen on pysyttävä synnissä, jotta suureksi tulisi!!!
Jeesuksen omat sanovat: Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
- Anonyymi
Paavali tunnusti olevansa syntinen, mutta sellaisena armahdettu Kristuksessa.
On toisenlaisia ihmisiä, ne ei tunutta syntiä, eikä he tunne Kristusta kuten Paavali.
Mitä enemmä lähetyy Jeesuksen olemusta sitä syntisemmäksi ihminen tulee.
Sen Paavali ilmaisi ja ymmärsi syvemmin kuin muut :" Minä syntisistä suurin."- Anonyymi
Oppisi on luterilaisuutta; ihmisoppia. Luterilainen pyhytys on yhä kasvavaa syntisyyttä.
- Anonyymi
Väität: Mitä enemmä lähetyy Jeesuksen olemusta sitä syntisemmäksi ihminen tulee. Siis Jeesus on syntinen ja kun ihminen tuleee Jeesuksen kaltaiseksi, niin hänenkin syntisyytensä kasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität: Mitä enemmä lähetyy Jeesuksen olemusta sitä syntisemmäksi ihminen tulee. Siis Jeesus on syntinen ja kun ihminen tuleee Jeesuksen kaltaiseksi, niin hänenkin syntisyytensä kasvaa.
Luukkaan evankeliumi:
5:8 Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen."
Ymmärtäkää mitä tapahtuu, jos sanat on väärin, niin ymmärtäkää oikein.
Miten Paavali ilmoittaa syntisyytensä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän valoa sitä suurempi lika.
Ei synti poistu vaikka pyhityksessä kasvaa, se jää sinne aivojen sopukoihin ja vaimenee kun tulee uusia neuroverkkoja tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän valoa sitä suurempi lika.
Ei synti poistu vaikka pyhityksessä kasvaa, se jää sinne aivojen sopukoihin ja vaimenee kun tulee uusia neuroverkkoja tilalle.Puhuit uskosta osattoman rienaajan sanoja, joita todellakin sinulta löytyy. Sitä, minkä Jumala on puhdistanut, enkätarkoita sinua muotojumalista, älä sinä sano epäpyhäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukkaan evankeliumi:
5:8 Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen."
Ymmärtäkää mitä tapahtuu, jos sanat on väärin, niin ymmärtäkää oikein.
Miten Paavali ilmoittaa syntisyytensä?Pietari ei ollut uudesti syntynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuit uskosta osattoman rienaajan sanoja, joita todellakin sinulta löytyy. Sitä, minkä Jumala on puhdistanut, enkätarkoita sinua muotojumalista, älä sinä sano epäpyhäksi.
Väitätkö että sinut on puhdistettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuit uskosta osattoman rienaajan sanoja, joita todellakin sinulta löytyy. Sitä, minkä Jumala on puhdistanut, enkätarkoita sinua muotojumalista, älä sinä sano epäpyhäksi.
Älä tänne perinnäissääntöjä tuo! Ja vieläpä saastaisia epäpyhiä?
- Anonyymi
Helluntailaiset eivät tunne Kristusta ollenkaan.
Ne tuntee vaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Jenkkilahkossa ihmisen nöyryyttäminen lahkokurin alle aloitetaan vaatimalla kristityilta uutta kastetta lahkon sääntöjen ja vaatimusten mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2. Piet. 2:19
He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Jenkkilahkossa ihmisen nöyryyttäminen lahkokurin alle aloitetaan vaatimalla kristityilta uutta kastetta lahkon sääntöjen ja vaatimusten mukaisesti.Olet katolisen kirkon saksakaislahkon orja.
- Anonyymi
Paavali oli jo uudestisyntynyt ja kääntynyt Kristuksen puoleen, mutta silti synti oli hänen lihassaan loppuun asti.
Room:7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Vastaus: Jeesus Kristus.- Anonyymi
Ilm. 19:8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
Silloin vasta ihminen on puhdistettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilm. 19:8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
Silloin vasta ihminen on puhdistettu.Luterilaisen ovat vääntäneet palstalla kuukaudesta toiseen kasteen pesoa. Nyt he peruvatkin kasteen peson ja luterilaisen rienaajat tunnustavat olevansa syntisiä. Kilpaa kehuskelevat syntisyydellään.
Turhaa toivot taivaaseen pääsyä ja siellä puhdistumista. Taivaaseen ei pääse mitään epäpyhää. Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisen ovat vääntäneet palstalla kuukaudesta toiseen kasteen pesoa. Nyt he peruvatkin kasteen peson ja luterilaisen rienaajat tunnustavat olevansa syntisiä. Kilpaa kehuskelevat syntisyydellään.
Turhaa toivot taivaaseen pääsyä ja siellä puhdistumista. Taivaaseen ei pääse mitään epäpyhää."Jokaisen Jumalan ihmisen elämässä täytyy tapahtua kaksi kääntymystä. Ensimmäinen, jolloin hän kääntyy jumalattomasta hurskaaksi, ja toinen, jolloin hän kääntyy hurskaasta jumalattomaksi.
Sillä useasti ensimmäinen kääntyminen jumalattomasta hurskaaksi on kääntymistä maailman ihmisestä fariseukseksi. Ihminen näet luulee, että kun hän on saanut uudestisyntymisen armon, on hän samalla tullut jollain lailla paremmaksi itsessään, eikä huomaa, että hän on ainoastaan tullut paremmaksi Kristuksessa.
Näin voi helposti hänen vanha ihmisensä omistaa itsellensä kaiken sen armon ja siunauksen, minkä Jumala uudestisyntymisessä on ihmiselle antanut. Yhtenä selvänä osoituksena tästä on se, että hän saa ihmeellisen tuomiomielen ei ainoastaan 'tämän elämän lapsia' kohtaan vaan vieläpä usein heikkoja uskovaisiakin kohtaan. Hän eksyy käyttämään Jumalalta saamaansa armoa oman itsensä korottamiseksi ja tehostamiseksi.”
”Mutta tämänlaatuinen mieli ei suinkaan ole Jeesuksen Kristuksen mieli, sillä hän, vaikka oli täysin puhdas, pyhä ja synnitön, tunsi aina suurta rakkautta ja osoitti elävää ymmärtämystä syvimmällekin langennutta syntistä kohtaan. Mutta sangen harvoin tapaa Jumalan omia, joitten kristillisyyttä leimaisi tämä mieli.
Paavali oli yksi niistä, mutta hän olikin kristittynä kokenut uuden kääntymyksen. Tullessaan uskoon oli hänelläkin varmaan korkeat käsitykset itsestään, mutta ennen pitkää Herra vei hänet niin syvään itsensä tuntemiseen, että hänen täytyi sanoa: ”Olen halvin apostoleista, huonoin pyhistä ja suurin syntisistä”.
( Otelainaus: Urho Muroma/Kaksi kääntymystä)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Jokaisen Jumalan ihmisen elämässä täytyy tapahtua kaksi kääntymystä. Ensimmäinen, jolloin hän kääntyy jumalattomasta hurskaaksi, ja toinen, jolloin hän kääntyy hurskaasta jumalattomaksi.
Sillä useasti ensimmäinen kääntyminen jumalattomasta hurskaaksi on kääntymistä maailman ihmisestä fariseukseksi. Ihminen näet luulee, että kun hän on saanut uudestisyntymisen armon, on hän samalla tullut jollain lailla paremmaksi itsessään, eikä huomaa, että hän on ainoastaan tullut paremmaksi Kristuksessa.
Näin voi helposti hänen vanha ihmisensä omistaa itsellensä kaiken sen armon ja siunauksen, minkä Jumala uudestisyntymisessä on ihmiselle antanut. Yhtenä selvänä osoituksena tästä on se, että hän saa ihmeellisen tuomiomielen ei ainoastaan 'tämän elämän lapsia' kohtaan vaan vieläpä usein heikkoja uskovaisiakin kohtaan. Hän eksyy käyttämään Jumalalta saamaansa armoa oman itsensä korottamiseksi ja tehostamiseksi.”
”Mutta tämänlaatuinen mieli ei suinkaan ole Jeesuksen Kristuksen mieli, sillä hän, vaikka oli täysin puhdas, pyhä ja synnitön, tunsi aina suurta rakkautta ja osoitti elävää ymmärtämystä syvimmällekin langennutta syntistä kohtaan. Mutta sangen harvoin tapaa Jumalan omia, joitten kristillisyyttä leimaisi tämä mieli.
Paavali oli yksi niistä, mutta hän olikin kristittynä kokenut uuden kääntymyksen. Tullessaan uskoon oli hänelläkin varmaan korkeat käsitykset itsestään, mutta ennen pitkää Herra vei hänet niin syvään itsensä tuntemiseen, että hänen täytyi sanoa: ”Olen halvin apostoleista, huonoin pyhistä ja suurin syntisistä”.
( Otelainaus: Urho Muroma/Kaksi kääntymystä)S-Seutulainen, eipä luterilaisen kirkon sakramentit sinuakaan puhdistaneet, jatkat syntisyytesi kehuskelullla.
Olet syvälllä pimeydessä. Uskosta osattomuutesi näkyy tapanasi lainata kirkon eksyttäjien kirjoituksia. Et pysty itse tuottamaan oikeastaan mitään. Olet tyhjä kuori. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Jokaisen Jumalan ihmisen elämässä täytyy tapahtua kaksi kääntymystä. Ensimmäinen, jolloin hän kääntyy jumalattomasta hurskaaksi, ja toinen, jolloin hän kääntyy hurskaasta jumalattomaksi.
( Otelainaus: Urho Muroma/Kaksi kääntymystä)Vauvan tulit uskoon ja käännyt. Tarvitset toisen kääntymyksen. Harvoin, kuin vahingossa luterilaiselta lipsahtaa totuus. Minne Jeesus katosi vauvana käätymisesi jälkeen? Vai onko niin et tullutkaan vauvana vedenvaluttelusssa uskoon, et tehnyt vauvana parannusta? Et laskenut kustannuksia? Et kolkuttanut? Et anonut? Et vauvana etsinyt Jumalan valtakuntaa ennen kaikkea?
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( Otelainaus: Urho Muroma/Kaksi kääntymystä)Semper.Fidelisiä siteeraamalla väitit kuitenkin kilvoituksen olevan välttämätöntä. Sinusta ei oikein saa selvää, oletko lintu vai kala. Kuinka vakavissasi oikeastaan olet kutsuessasi itseäsi syntiseksi? NIIN syntinen et sentään ole, ettet kykenisi koohkaten siteeraamaan:
"Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen."
Kuinka syntiNEN voi muka AIDOSTI haluta kilvoitella syntiä vastaan, jos hän on kerran SYNTInen? Mitä syntinen-sana ylipäätään tarkoittaa, jos kerran "syntisen" on KILVOITELTAVA syntiä vastaan? Se on kuin sanoisi, että suomenkielisen on kilvoiteltava suomenkielisyyttään vastaan, vasenkätisen vasenkätisyyttään vastaan ja punatukkaisen punatukkaisuuttaan vastaan. Mitä järkeä tuollaisessa höpinässä on?
Siksi kirjoitin aiemmin, että jollet ole löytänyt sitä vapauttaa, jota Paavali kuvailee roomalaiskirjeen 8. luvussa, se ei ole niiden vika, jotka ovat.
Sinun kannattaisi ehkä sulkea suusi ja ensimmäistä kertaa PITKÄÄN, PITKÄÄN AIKAAN ELÄMÄSSÄSI kuunnella, mitä muut asiasta sanovat. Onko tämä liikaa vaadittu? Pelkäänpä, että on.
- GF - Anonyymi kirjoitti:
Semper.Fidelisiä siteeraamalla väitit kuitenkin kilvoituksen olevan välttämätöntä. Sinusta ei oikein saa selvää, oletko lintu vai kala. Kuinka vakavissasi oikeastaan olet kutsuessasi itseäsi syntiseksi? NIIN syntinen et sentään ole, ettet kykenisi koohkaten siteeraamaan:
"Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen."
Kuinka syntiNEN voi muka AIDOSTI haluta kilvoitella syntiä vastaan, jos hän on kerran SYNTInen? Mitä syntinen-sana ylipäätään tarkoittaa, jos kerran "syntisen" on KILVOITELTAVA syntiä vastaan? Se on kuin sanoisi, että suomenkielisen on kilvoiteltava suomenkielisyyttään vastaan, vasenkätisen vasenkätisyyttään vastaan ja punatukkaisen punatukkaisuuttaan vastaan. Mitä järkeä tuollaisessa höpinässä on?
Siksi kirjoitin aiemmin, että jollet ole löytänyt sitä vapauttaa, jota Paavali kuvailee roomalaiskirjeen 8. luvussa, se ei ole niiden vika, jotka ovat.
Sinun kannattaisi ehkä sulkea suusi ja ensimmäistä kertaa PITKÄÄN, PITKÄÄN AIKAAN ELÄMÄSSÄSI kuunnella, mitä muut asiasta sanovat. Onko tämä liikaa vaadittu? Pelkäänpä, että on.
- GF -Sinä et tunnu oikein ymmärtävän mitä Semper. Fidelis kirjoittaa -
ja olisiko niin, että vielä vähemmän sitä, mitä puolestaan Urho Muroma.- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Sinä et tunnu oikein ymmärtävän mitä Semper. Fidelis kirjoittaa -
ja olisiko niin, että vielä vähemmän sitä, mitä puolestaan Urho Muroma.Voihan sitä noinkin itse asiaa vältellä, mikä ei suinkaan tule minulle yllätyksenä, koska tätähän sinä enimmäkseen harrastat: TOISTEN siteeraamista ja itse asiasta puhumisen LAISTAMISTA.
Joten: oi Suuri Urho Muroman Tuntija: mitäköhän he mahtavat tarkoittaa?
- GF -
PS. Sinulta ei tosiaan taida onnistua toisten KUUNTELEMINEN - SE on liikaa vaadittu
- Anonyymi
Älkää tuomitko ettei teitä tuomita.
Psalmit: 5:5 Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi. 5:6 Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä. 5:7 Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.
Ihminen on tässä maailmassa syntinen ja vanhurskas jos hän ottaa vastaan Kristuksen.
Taivaassa vasta hänet lopullisesti puhdistetaan. Aamen!- Anonyymi
Epäpyhät ja syntset eivät ole matkalla taivaaseen
- Anonyymi
Käsittääkseni ainoa peritty synti on kuolemattomien Aatamin ja Eevan tekemä Jumalan käskyn hylkäys ja saatanan totteleminen, josta seurasi kuolemattomuuden menetys ja karkoitus elämän puun luota. Jeesus tuli kärsimään ihmisenä, ainoana kelvollisena ja viimeisenä veriuhrina , ihmisen tekemän synnin rangaistuksen. Nyt siis pieni vauva on synnitön, niin kauan, kunnes maailman saasta myrkyttää hänen mielensä. Mutta kun hän aikanaan ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan, siirtyy hän heti ikuisen valtakunnan siunatuksi jäseneksi, jo elämänsä aikana. Fyysisen kuolemansa jälkeen, hänet kutsutaan Jeesuksen luo taivaaseen , Aabrahamin helmoihin.
- Anonyymi
On kaksi uskonnollista tapaa potkaista Jeesuksen Kristuksen risti uskon keskiöstä syrjään:
1) Saviseutulaisen edustama tapa, jossa vatkataan ja pohditaan omia syntejä ja syntisyyttä samalla tavoin kuin Narkissos tuijotti omaa kuvajaistaan lammen pinnasta.
Tämä uskonnollisuus on sokea mm. seuraaville Raamatun kohdille:
"Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne."
"Kun Kristus kuoli, hän kertakaikkisesti kuoli eroon synnistä. Kun hän nyt elää, hän elää Jumalalle. Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa."
"Jumalalle kiitos, te jotka olitte synnin orjia, olette nyt tulleet koko sydämestänne kuuliaisiksi sille opetukselle, jonka ohjattavaksi teidät on uskottu."
2) Toinen on Saviksen edustama tapa, jossa äärimmäisen kierosti vihjaillaan, että uskovaisesta on tullut KYKENEMÄTÖN tekemään syntiä.
Jos näin olisi asianlaita, Uuden testamentin kehotukset ja opastukset siitä, kuinka uutta elämää on soveliasta elää, olisivat mielettömiä, jos ja kun kerran uskovat syntiin kykenemättöminä eläisivät automaattisesti, robottien tavoin uutta elämää soveliaasti ja täydellisesti.
Saviksen edustama hengellinen hulluus on sokea kokonaisille luvuille Uudessa testamentissa.
Paavalin julistama evankeliumi on näiden kahden mielipuolisen ääripään välissä sijaitseva laaja ja avara tasanko, johon ovat havahtuneet ne, jotka tajuavat uskon keskipisteen olevan JEESUS KRISTUS ristiinnaulittuna eikä se, "miltä MINUSTA tuntuu". (Saviseutulaisesta tuntuu syntiseltä, Saviksesta synnittömältä - molemmat tuijottavat kuin pikkuvauvat omien tunteidensa ja tuntemustensa napaa.)
Näissä molemmissa harhoissa palvotaan yhtä ja vain yhtä asiaa: ns. omaa KOKEMUSTA - toisella se on megalomaanisen syntinen, toisella megalomaanisen synnitön.
Kumpaakaan ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä JEESUS KRISTUS KOKI RISTILLÄ.
Mutta jos ja kun on pakko viihtyä oman napanöyhtänsä parissa eikä kiinnostaa nostaa katsettaan itsensä ulkopuolelle, sitten on elettävä niin, jos kerran sellaisen olemisen tavan on "elämäksi" julistanut.
- GF - - Anonyymi
>> "Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen."<<
Ei tuudittautua, vaan ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyö meidän puolestamme. Jos otamme armon vastaan, ja Jumalan sanan otamme todesta, niin automaattisesti haluamme noudattaa ja rakastaa Herran sanaa, se sisäinen muutos suojelee synniltä. Kaikki tapahtuu ilolla ja eikä ole puurtamista eikä ponnistelua. Jeesus antaa sisäisen rauhansa joka suojelee kuin autuuden muuri.
Kilvoittelu saa toisen luontee ja ilon ja kunnioituksen ja kiitoksen Jumalaa kohtaan.
Ei pidä luulla että kaikki olisi vain ruusuilla tanssimista tässä elämässä, mutta uskossa on hyvä elää.
Kunnia ja kiitos Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle.- Anonyymi
"Olkoon meillä se mieli, joka Jeesuksella Kristuksella oli,
joka ei, vaikka olikin Jumalan muoto, katsonut saalikseen olla Jumalan kaltainen"
Fil: 2: 5-6
- Anonyymi
<<Epäpyhät ja syntiset eivät ole matkalla taivaaseen<<
Jeesus tuli justiin syntisten tähden ihmiseksi. Kaikki on Jumalan kirkkautta vailla.
Kaikki synti haudattiin ristillä., Jeesus sovitti synnin ja lunasti ihmisen uskon kautta ja lepytti Jumalan vihan.- Anonyymi
"Jumalan vihan ???
"Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan vihan ???
"Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
2 Kor: 5: 19Siis valmisti pelastuksen tien.
Sovitus on siten jo valmis eikä siihen voi lisätä mitään. Se on täydellinen Kristuksen työ.
Huom! Jumala sovitti. Ei ihminen.
- Anonyymi
Ne, jotka ovat uudesti syntyneet Jumalan lapsiksi, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Luterilaisen kirkon vesirituuali ei pese puhtaaksi niin ne, jotka luottavat kirkon sakramenttiin kokevat sisimmässään alituista syyllisyyttä ja synnin tuntoa. Luterilaiset, lähes jokainen, on maailman ihminen.
Synnin tuntoon ja on kehitetty oppi: kristitty onkin syntinen ja armahdettu. Syntinen voi tarkoittaa vaikka homostelua: Näin syntinen ja armahdettu tarkoittaa: homo ja armahdettu.
SANA LUPAA TÄYDELLISEN PUHTAUDEN: "valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".- Anonyymi
"Pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan
uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta" Tiit: 3: 21
"vesi, nyt teidätkin pelastaa kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan koska
Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton" 1 Piet: 3: 21 - Anonyymi
>>>"valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".<<<
Jos meillä ei ole yhteyttä uskovien kanssa, emme viihdy uskovien seurassa, jotka ovat valkeudessa, olemme silloin pimeydessä, emme uskossa. Silloin olemme ilman Jumalaa tässä maailmassa.
Kiinnostaako siis sinua ja minua uskovat ja heidän yhteys? Tässä on koetinkivi olemmeko me ollenkaan uskossa vai olemmeko me vain jotakin itse valitsemaamme uskontoa harjoittavia uskonnollisia ihmisiä.
Jos siis uskovien seura, seurakunta, ei kiinnosta, miksi se ei kiinnosta? Jos se taas kiinnostaa ja viihdymme uskovien seurassa tavattoman hyvin, mistä se voisi johtua? "Lika barn leka bäst".
Johanneksen evankeliumi:
3:21 "Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".<<<
Jos meillä ei ole yhteyttä uskovien kanssa, emme viihdy uskovien seurassa, jotka ovat valkeudessa, olemme silloin pimeydessä, emme uskossa. Silloin olemme ilman Jumalaa tässä maailmassa.
Kiinnostaako siis sinua ja minua uskovat ja heidän yhteys? Tässä on koetinkivi olemmeko me ollenkaan uskossa vai olemmeko me vain jotakin itse valitsemaamme uskontoa harjoittavia uskonnollisia ihmisiä.
Jos siis uskovien seura, seurakunta, ei kiinnosta, miksi se ei kiinnosta? Jos se taas kiinnostaa ja viihdymme uskovien seurassa tavattoman hyvin, mistä se voisi johtua? "Lika barn leka bäst".
Johanneksen evankeliumi:
3:21 "Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."""Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
Mark: 11:17
siis "kaikkien kansoje" , ei sanota , että eristäyytkää "kaikista kansoista"
"Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni TAPANSA mukaan
sapatinpäivänä syngoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16
Jeesus siis meni kotikaupunkinsa synagoogaan, eikä juossut siellä ja täällä erilaisten
puhujien perässä "hurmsteltoissa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
Jeesus siis meni kotikaupunkinsa synagoogaan, eikä juossut siellä ja täällä erilaisten
puhujien perässä "hurmsteltoissa".Eikö uudestisyntyneiden uskovien seura kiinnosta sinua?
Ei minuakaan se kiinnostanut ennen uskoon tuloani.
Mutta tultuani uskoon, se kiinnosti ja kovasti.
Ehkä sinun tulisi pysähtyä tämän asian edessä,
ja varsinkin Jumalan edessä ja kysyä Häneltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
puhujien perässä "hurmsteltoissa".Koska sinä siteeraat Raamattua puolustaaksesi omaa oppiasi,
minäkin otan Raamatusta jakeen. Onhan Raamatussa muutakin
kuin sinun oppiisi sopivia jakeita.
Psalmit:
1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset
vanhurskasten seurakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sinä siteeraat Raamattua puolustaaksesi omaa oppiasi,
minäkin otan Raamatusta jakeen. Onhan Raamatussa muutakin
kuin sinun oppiisi sopivia jakeita.
Psalmit:
vanhurskasten seurakunnassa.Psalmit:
vanhurskasten seurakunnassa.
Voisiko "syntinen uskova" kertoa mikä tämä vanhurskasten seurakunta
on. Missä Raamatussa esiintyy syntisten seurakunta? Onko tosiaan
"syntisillä uskovilla" ihan oma seurakuntansa koska he eivät kestä
vanhurskasten seurakunnassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö uudestisyntyneiden uskovien seura kiinnosta sinua?
Ei minuakaan se kiinnostanut ennen uskoon tuloani.
Mutta tultuani uskoon, se kiinnosti ja kovasti.
Ehkä sinun tulisi pysähtyä tämän asian edessä,
ja varsinkin Jumalan edessä ja kysyä Häneltä.uudestisyntyminen on JUMALAN teko, ja se on KASTE:
"Jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
Joh: 3: 5
helluntailaiset pitää näkuvänä ja omana ratkaisuna "uudestisyntymistä", eivätkä anna
kunniaa Jumallle > "Jumalan teko" !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uudestisyntyminen on JUMALAN teko, ja se on KASTE:
"Jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
helluntailaiset pitää näkuvänä ja omana ratkaisuna "uudestisyntymistä", eivätkä anna
kunniaa Jumallle > "Jumalan teko" !!!Jumalako vettä valuttaa baal-papin pukuun sonnustautuneena? Nyt olette väittäneet, että luterilaset ovatkin syntisiä. Toisin sanoen kumoatte kasteessa pelastumisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalako vettä valuttaa baal-papin pukuun sonnustautuneena? Nyt olette väittäneet, että luterilaset ovatkin syntisiä. Toisin sanoen kumoatte kasteessa pelastumisen.
Jeesus sanoo: "KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19
Vanhan liitona aikana, ei kukaan herjannut, "tuleeko se Jumala ympärileikkauksen tekeen" , vaan IHMISEN on toimittava niinkuin käsky on annettu !!!
tuo on jo Jumalan herjaamista "Jumalako valuttaa vettä", huh, huijaa, siis eivät anna mitään kunniaa Jumalalle > Jumalan Sanalle.
"Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
Joh: 3: 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
uudestisyntyminen on JUMALAN teko, ja se on KASTE:
kunniaa Jumallle > "Jumalan teko" !!!Ei siis kiinnosta. Selvä!
- Anonyymi
Te uskotte, että oikea oppii pelastaa, että sillä pääsee taivaaseen. Oikean opin julistajat ei tarvitse Jeesusta. Paholainen jäi huijauksessa kiinni.
Ilman Jeesusksen lunastustyötä ei kukaan pelastu. Sovitus on tehty jo täydellisesti Golgatan ristillä. "Usko on Jumalan käsi "joka vetää pelastukseen. Syntinen saa siihen tarttua.
Joka on sen kokeneet ei räyhää, ei riitele vaan haluaa pelastaa muutkin.
Ei kinastele oikeasta opista, ainoa pelastaja on Jeesus ja luottakaa siihen. Ihminen erehtyy mutta Jeesus ei. Aamen! Ja Hän sanoi minulle: ”Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.”
( 2 Kor. 12: 9 KR 33/38)
Hän sanoi minulle: ” Minun armossani on sinulle kyllin.” Usko on Jumalan teko meissä. Usko Jeesukseen Kristukseen saadaan armosta. Monet pitävät uskossaan vahvoja parempina, kuin sellaista, joka kokee uskossaan heikkoutta. Koska usko on armosta saatua, ei siihen ihminen voi vaikuttaa, missä aikataulussa uskon siemen kasvaa. Jumalan armosta on kaikki kiinni. Hän vaikuttaa uskossa kasvua. Herran armossa on minulle ja sinulle kyllin, ja siihen on tyytyminen.
Heikoksi uskonsa tunteva on Jumalan silmin katsottuna hyvässä asemassa. Herramme lupaa, ” sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.” Valtava lupaus. Jumalan Pyhän Hengen voima tulee täydelliseksi heikkoudessa. Kristuksen voima pääsee parhaiten asumaan, silloin kun tunnemme itsemme heikoksi.
Heikko on nöyrällä paikalla Kristuksen edessä. Hän lyö rintaansa, kuten teki publikaani. ” Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Rintaan lyöminen oli syvän katumuksen osoitus. Se oli nöyrtymisen osoitus.
Publikaani antoi kunnian Jumalalle. Hän koki Jumalan pyhyyden edessä, olevansa suuri syntinen, joka anoi vain armoa. Hän huusi apua itselleen. Hänellä oli tarve saada apua. Hädässä oleva ei selittele, miten avun antajan pitää toimia. Hän ei latele neuvoja, tee niin taikka näin, että tulen autetuksi. Hän yksinkertaisesti huutaa, apua!
” Mutta publikaani seisoi taempana, eikä tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi; ”Jumala ole minulle syntiselle armollinen.” Luuk. 18: 13. KR 33/ 38.
Uskova kristitty on, Kristuksen verellä pesty puhtaaksi syntisyydestä. Hän on saanut kaikki syntinsä anteeksi. Golgatan täytetty työ on kertakaikkinen uhri, joka on sovittanut syntimme ja syyllisyytemme Jumalan edessä. Kuitenkin ihminen ei milloinkaan tule tässä ajassa täysin puhtaaksi. Kristityn taistelu syntiä ja maailman houkutuksia vastaan on elinikäinen.
Publikaani tuntee olevansa syntinen Jumalan edessä. Hän ei voi tuoda pitkää ansioluetteloa rukouksessa Herralle. Hän kokee olevansa Jumalan edessä armahdettu, mutta syntinen. Jumalan pyhyys tekee nöyrän, ja heikoksi itsensä tuntevan pieneksi. Jeesus lupaa nöyrille armonsa.
Monella tavalla elämän kolhima kokee epäonnistumisen tunteita. Sairaudet, monet vastoinkäymiset, surut ja murheet, asettavat ihmisen pienelle paikalle. Masennus valtaa mielen. Epäonnistumisen tunne on voimakas tunne. Haluaisimme verhoutua kinisteripuun lehtien alle piiloon kaikkien katseilta. Ei ole paljon sanoja, on vain hiljainen huokaus. Heikkona ja epäonnistuneena, saa tulla Isän eteen ja vuodattaa sydämen tuskan Hänelle.
Yksinkertaisesti ja koruttomasti. Herra on heikoissa väkevä. Hän kuulee heikon huudon. Kristukseen uskova saa katsoa kaikissa elämän olosuhteissa, yksin Kristukseen ja Hänen lupauksiinsa. Jumalan Sana on täynnä lupauksia, ettei Herra hylkää epäonnistunutta ihmistä.
Jeesus on heikkojen ja epäonnistuneiden auttaja. ” Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Matt. 9: 12. KR 33/ 38. ” Joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.” Jeesus sanoo publikaanista. ” Minä sanon teille; tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen.” Luuk. 18: 14. KR 33/38.
-
( Otelainaus: Liisa Rantasaari/Silloin kun olen heikko)- Anonyymi
Heikkoutesi ja epäonnistuminen valehtelussasi ei tee sinua eikä ketään muutakaan taivaskelpoiseksi.
Paavali kysyi: Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Sinun mielestäsi ja luterilaisen saksalaislahkon mukaan on pysytävä synnissä.
Paavali jatkoi: Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Sano: kumpaa pitää uskot, maailmnann ihmistä japilkkaaja vai Paavalia?
- Anonyymi
Paatuneet ja pahat ja tännä ulkokultasuutta olevat luterilaiset rienaajat, kuten nikki S-seutulainen, ovat tukkineet korvansa kuulemasta Jumalan Sanaa.
- Anonyymi
Eiköhän tämä aihe ole täällä jo moneen kertaan läpikäyty?
On Jumalan pilkan mahdollistamista jatkaa tarpeetonta "käännytystyötä".
Luukas 9: 1-5
1 Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
2 Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
3 Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta.
4 Ja mihin taloon tulette, siihen jääkää, ja siitä lähtekää matkallenne.
5 Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."
- On nyt tuhanteen kertaan näissä keskusteluissa todettu, että omien suuntunnustuksiensa mukaan, helluntailaiset "pelastuvat" yksin omilla vanhurskaudenteoillaan. Jumalan / Kristuksen tekoja he vertaavat omiin, näyttäviin tekoihinsa ja pilkkaavat "heikoiksi",
Tai sitten joutuvat mahd. Kadotukseen, etenkin jos nuo teot eivät ole nimenomaan "näkyviä". Tosin, helluntailaisten kohdalla, heidän oman todistustensa mukaan, heidän herransa "ymmärtää heidän heikkouksiaan ja vajavuuksiaan" (esim. seurakunnallisia talousrikoksia tai pedofiliaa), jotka eivät siis ole syntiä, koska hellari on synnitön.
Mutta Kadotukseen he tuomitsevat kuitenkin muun uskoiset, jos ei heillä ole esitettävinään helluntailaisten tunnustamia, nk. pelastuksen aikaansaavia hurskaudentekoja, mieluiten mahd. pitkässä "cv:ssä".
- Kristityt pelastuvat yksin Kristuksen teoilla, uskon kautta. Ilman Kristuksen tekoja ei ole pelastusta.- Anonyymi
Luterilaiset pelastuvat kirkon sakramenttien kautta. Mutta on tullut ilmi, ettei vedenvaluttelu pesekään pois syntejä. Mutta koska vesirituaali ei ole ihmisen teko, niin joko itse Jumala tai paha henkiolento pukeutuneena baal-papin asuun valelee otsaan kolme kertaa vettä. Luterilaiset pelastuvat syntisyytensä kautta.
- Anonyymi
Raamatussa Jumala sanoo selvästi:
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Eli KAIKKEEN vaaditaan ENSIN se, että ihminen tulee sovitetuksi Jumalan kanssa !
Se taas vaatii uudestisyntymisen, joka ei tapahdu vauvakasteessa !
Siis vain ITSE ymmärtämällä ilosanoma ja sen ymmärtämisen ja hyväksymisen omakohtaisesti omalla kohdallaan kautta ihminen uudestisyntyy !
Siis jos ihminen ei ole henk koht tullut sovitetuksi Jumalan kanssa, niin kaikki muu "uskonnollinen" touhuilu on aivan turhaa !
Siis !
ENSIN SOVITUS !
Sitten vasta Hengellinen elämä ja kaikki siihen liittyvä !
Ps. 50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
Ei siis hyödytä hokea Jumalan nimeä ja vedota Kristuksen täytettyyn ristityöhön, jos ei ole ENSIN uudestisyntynyt ja siten siinä uudestisyntymisessä tullut sovitetuksi Jumalan kanssa !
Ja kuten JO kirjoitin, niin vauvan on täysin mahdotonta uudestisyntyä, kun vauva ei ymmärrä ilosanomaa eikä siten myöskään voi millään HENKILÖKOHTAISESTI Uskoa !
Siis pelastuminen vaatii HENKILÖKOHTAISEN Uskon, jonka Jumala synnyttää uudestisyntymisessä evankeliumin Sanan kautta !
Toisen ihmisen / ihmisten uskolla ei kukaan tule autuaaksi, eikä pelastu !
SE ON AIVAN VARMA ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli KAIKKEEN vaaditaan ENSIN se, että ihminen tulee sovitetuksi Jumalan kanssa !
Siis vain ITSE ymmärtämällä ilosanoma ja sen ymmärtämisen ja hyväksymisen omakohtaisesti omalla kohdallaan kautta ihminen uudestisyntyy !
Siis jos ihminen ei ole henk koht tullut sovitetuksi Jumalan kanssa, niin kaikki muu "uskonnollinen" touhuilu on aivan turhaa !
Siis !
ENSIN SOVITUS !
Ei siis hyödytä hokea Jumalan nimeä ja vedota Kristuksen täytettyyn ristityöhön, jos ei ole ENSIN uudestisyntynyt ja siten siinä uudestisyntymisessä tullut sovitetuksi Jumalan kanssa !
Ja kuten JO kirjoitin, niin vauvan on täysin mahdotonta uudestisyntyä, kun vauva ei ymmärrä ilosanomaa eikä siten myöskään voi millään HENKILÖKOHTAISESTI Uskoa !
Siis pelastuminen vaatii HENKILÖKOHTAISEN Uskon, jonka Jumala synnyttää uudestisyntymisessä evankeliumin Sanan kautta !
SE ON AIVAN VARMA !"ihminen tulee sovitetuksi"
Jumalan antama sovitus tapahtui jo 2000 vuotta sitten.
"Ja hän on meidän syntiemme SOVITUS, eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko
maailman
syntien" 1 Joh: 2: 2
"Joka on KAIKKIEN ihmisten Vapahtaja , ja VARSINKIN uskovien"
1 Tim: 4: 10 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset pelastuvat kirkon sakramenttien kautta. Mutta on tullut ilmi, ettei vedenvaluttelu pesekään pois syntejä. Mutta koska vesirituaali ei ole ihmisen teko, niin joko itse Jumala tai paha henkiolento pukeutuneena baal-papin asuun valelee otsaan kolme kertaa vettä. Luterilaiset pelastuvat syntisyytensä kautta.
Valetta. Helluntailainen antikristitty valehtelee.
Samointein pilkkaa myös kristittyjen pyhää kastetta, siinä kun veden määrä ei ole tärkeä, vaan siihen liittyvä Jumalan sana. Helluntailaiset taas tunnustavat veden määrää: "synnit pitää kokonaan upottaa,... veteen! Eheiii, kuulkaa, ei ne synnit millään ripsuttelulla ihmisestä lähde, vaan pitää ne upottaa mieluiten vaikka valtamereen! Haleluuja!" (Omin korvin Hgin Saalemissa kuultua "opetusta".)
Perusteena ei siis ole Jumalan sana = sakramentti (pyhitetty). Kristuksen Itsensä pyhitystekoja anabaptistit pilkkaavat. Korottavat ihmisen omia lihantekoja. Mitä enemmän vettä, tai peräti: jos vesi liittyy johonkin raamatulliseen tapahtumapaikkaan, kuten Jordaniin, tai Genesaretiin, sitä oikeampi on tuo kaste. Näin uudestikastetut pesevät pois syntejään: omilla kasteteoillaan. Vaikkeivät myönnä, heillä saattaa olla syntilistallaan useampikin luulokaste. Vapaamuurari-anabaptistien monikasteet eivät ole kristillisiä, vaan teosofiaa.
He eivät siis ole lainkaan kastettuja, sillä Jumalalle eivät kelpaa ihmisteot, vaan ainoastaan Kristuksen teot, tämä on kristinoppia, jota anabaptistit pilkkaavat. He ovat Kadotukseen tuomittuja, niin myös tuo edellnen, aina Kristuksen tekoja pilkkaava räkänauraja. Häneltä on jo Taivas suljettu.
Muutoinkaan anabaptistien kasteella ei ole merktystä: se ei ole Jmalan teko, siihen ei liitetä Jumalan sanaa ("magiaa!" kuten hellarit sanovat), vaan anabaptistin oman valinnan, "hurskauden" teko. Kaikki tämä on suurieleistä ja näyttävää!
Kristillisessä kasteessa veden määrä ei ole oleellinen, vaan siihen liittyvä Jumalan sana ja lupaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis !
ENSIN SOVITUS !
SE ON AIVAN VARMA !Jumala sovitti MAAILMAN itsensä kanssa Kristuksessa ja sinä jauhat hevonpaskaa "ensiksi YKSILÖN TULEE - -"
- Anonyymi
Pelastus on yksin Herran käsissä, se on mahdotonta ihmiselle, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista. Jumalasta kaikki on syntynyt.
- Anonyymi
Mutta luterilaisella kirkolla on pelastava kaste ja heidän käsissään on koko pelastus. Vain luterilaisen kirkon sakramenttien kautta voi pelastua.
- Anonyymi
"hänen kauttansa"
"ja että hän , tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi
ITSENSÄ
kanssa kaikki, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa"
Kol: 1: 20
"itsensä"
"Sillä JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa"
2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta luterilaisella kirkolla on pelastava kaste ja heidän käsissään on koko pelastus. Vain luterilaisen kirkon sakramenttien kautta voi pelastua.
Pelastus on yksin Herran käsissä, ei mikään kirkon ei opin vaan yksin Kristuksen käsissä.
Ihminen ei voi kuin ottaa ja antautua Kristuksen varaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastus on yksin Herran käsissä, ei mikään kirkon ei opin vaan yksin Kristuksen käsissä.
Ihminen ei voi kuin ottaa ja antautua Kristuksen varaan.pelastus Jeesuksessa ei todellakaan ole uhdenkään ihmisen, ei yhdenkään kirkon varassa, vaan : KASTE Jeesukseen.
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
Gal: 3: 27
"päällenne pukeneet" > KRISTUS kantoi maailman SYNNIN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pelastus Jeesuksessa ei todellakaan ole uhdenkään ihmisen, ei yhdenkään kirkon varassa, vaan : KASTE Jeesukseen.
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
"päällenne pukeneet" > KRISTUS kantoi maailman SYNNIN.Luterlsen kirkon kaste saatanallinen teko ja portti helvetin tuleen!!! *Aivan niin kuin olette vängänneet: luterilaisella kasteella kastetuiksi joutuneet ovat syntisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pelastus Jeesuksessa ei todellakaan ole uhdenkään ihmisen, ei yhdenkään kirkon varassa, vaan : KASTE Jeesukseen.
"päällenne pukeneet" > KRISTUS kantoi maailman SYNNIN.päällenne pukeneet" > KRISTUS kantoi maailman SYNNIN. Mutta kasteen jälkeen luterilaiset ovat yhä edelleen syntisiä ja kantavat näin ollen synnin taakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterlsen kirkon kaste saatanallinen teko ja portti helvetin tuleen!!! *Aivan niin kuin olette vängänneet: luterilaisella kasteella kastetuiksi joutuneet ovat syntisiä.
kelpaako helluntailaisille ortodoksuudessa kastettu ??
- Anonyymi
Pelastus on Jeesus ei yhtään mitään. Jos joku lisää siihen jotain; hän halveksii Jeesuksen täydellisen ristintyön.
Se on jo valmistettu Golgatalla ja pelastus tulee toisesta luomakunnasta Jeesukselta Kristukselta joka istuu Isän oikealla puolella taivaassa.
Kolossalaiskirje: 3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Ei saa sekoittaa ihmisen tekoja ja Jumalan tekoja keskenään.
Sakramentit kuuluu uskon vahvistukseen, ihmisen vaellukseen uskossa, ne osoittaa kunnioitusta Jumalan tahdolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694580Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004048- 543579
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382871Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262613Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612562- 482449
- 391937
- 471918
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2511741