Lipputangon kuljetus pic-upin katolla, osin peräkärryn päällä.

Anonyymi

Mökille, "hornan tuuttiin" pitäisi viedä lipputanko.
Omistan Nissan Navaran, missä on kuomu ja kuomun katolla kattoteline samoin kuin itse autossa. Koukku löytyy tietenkin.
Navaran pituus on 5,3m, etuylitystä saa olla 1m ja takaylitystä 2m eli 8m lipputangon saisi kuljetettua. Entä jos haluaisin 10m lipputangon?
Jos ottaisi peräkärryn, mutta itse lipputanko olisi vielä Navaran katolla. Tällöin yhdistelmään ei tule yhtään takaylitystä, mutta jyrkissä mutkissa lipputanko kaartaisi aika pitkälle.
Onko sallittua?

4

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä Suomi24 tuollaisen sallii....

    • Anonyymi

      On tuo sallittua. Ei ole erikseen kiellettykään. Raskas kuljetuskalusto käyttää samoin kuormaamismenetelmää jossa kuorma on sekä vetoauton että perävaunun päällä. Kiinnitys ja joustavuus käännöksissä tulee toteuttaa asianmukaisesti.

      • Anonyymi

        Taatusti tuollaisesta virityksestä pääsisi poliisin jututeltavaksi ja matkanteko loppuisi siihen paikkaan. Raskaan kaluston pylväskuljetusvaunut ovat pikkuisen eri kaliiberia ja tyyppihyväksyttyjä kyseiseen tehtävään. Eli en ainakaan haluaisi olla vastaantulijana enkä edes perässäajajana, jos joku pellepeloton keksii lähteä tuollaisella pommilla yleisen liikenteen sekaan...


    • Anonyymi

      Joskus lukenut eli voi olla vanhaa tietoa: "Viranomainen on yleensä suopeampi jos tiellä kuljetetaan kilpasoutuun ns.kirkkovenettä tai lipputankoa jotka ovat hyvin merkitty"
      Nykyään on kaikki nillittämässä vaikka kuljetus olisi kuinka hyvin tahansa merkitty valoilla ja lipuilla niin kyllä ne kyytiin pyytää ellei ole susirajan yläpuolella jossa järki vielä asustaa virkamiehellä.On 11m lasikuitutankoa viety todistettavasti kahdella polkupyörällä useampi kilometri!😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe