Kastamaton pakanalapsi ei ole Jumalan lapsi.

Anonyymi

Juutalaiset lapset oli ympärileikattu, pojat 8 pv. ikäisenä Jumalan lapsiksi.

Tytöistä uhrattiin syntiuhri. Kyyhkynen tai kaksi kyyhkysen poikasta ja niin tyttölapsesta tuli Jumalan lapsi.

Juutalaiset on Jumalan valittu kansa.

Pakanamaan lapsista tulee uuden liiton jäseniä ja Jumalan lapsia uuden liiton kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jolloin Jumala tunnustaa isyytensä.
Tämä on minun rakas lapseni, tänä päivänä minä sinut synnytin (=kastepäivä)

Room. 9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

Joh..3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

283

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katakombien vainonut Kristityt kastoivat lapsensa Kristityiksi heti lapsen syntymän jälkeen. He hakkasit kallioon lapsen syntymäpäivään, lapsen kastepäivän ja lapsen kuolinpäivän. Kallioon hakatut päivämäärät ovat vieläkin tallessa jäkipolville todistuksena.

Nyt 100 v. sitten Amerikasta tänne tulleet lahkolaiset sanovat, että uskonsa puolesta vainotut Kristityt tekivät väärin!

• Anonyymi

Mitä Luther säätiön vaaralliset rienaajat sanovat äidille, jonka vauvaa ei ehditty hätäkastaa.
        Kertokaapa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä Luther säätiön vaaralliset rienaajat sanovat äidille, jonka vauvaa ei ehditty hätäkastaa.
        Kertokaapa!

Oletko sinä Luther-säätiön rienaaja? Miksi rienaat heitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertokaapa!

Raamatun mukaan Kristukseen kasteessa liittämätön sielu ei ole ikuisesti elävä sielu.

Saarn. 12:7

Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Ikuisen elämän lahja on Kristuksessa Jeesuksessa, johon Henki liittää ihmisen kasteessa.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Ei ihme ollenkaan että antikristillisen Jenkkilahkot niin kovasti vastustaa lapsien kastamista Kristuksen ruumiiseen liitettäväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Kristukseen kasteessa liittämätön sielu ei ole ikuisesti elävä sielu.

Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Ikuisen elämän lahja on Kristuksessa Jeesuksessa, johon Henki liittää ihmisen kasteessa.

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Ei ihme ollenkaan että antikristillisen Jenkkilahkot niin kovasti vastustaa lapsien kastamista Kristuksen ruumiiseen liitettäväksi.

Onpa Luterilaisilla ihme oppi, kun taivaaseen pääsy on tuurista kiinni.
        Ihmisteosta on kiinni ihmisen taivaskelpoisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen pappi sanoo äidille, että olipa huono tuuri, kun ei ehditty hätäkastaa vauvaanne. Valitettavasti hän menee kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen pappi sanoo äidille, että olipa huono tuuri, kun ei ehditty hätäkastaa vauvaanne. Valitettavasti hän menee kadotukseen.

Häthätää hätäkastaa ettei perisynnin kohdussa saanut lapsi joudu helvettiin ?
        Näitä uskonnon kiemuroita...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät kerro mitä he sanovat vauvan äidille, jonka vauva kuoli ennen hätäkastetta.
        Eikö nyt ole rienaajilla sanoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin menee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näin on.Huorat ja juopot menee taivaaseen lakihenkiset fariseukset ei. Kun ei omin ansioin voi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät kerro mitä he sanovat vauvan äidille, jonka vauva kuoli ennen hätäkastetta.
        Eikö nyt ole rienaajilla sanoja?

Kyllä aina lohdutetaan kaikkia niitäkin jotka on valinnut kadotuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertokaapa!

Anonyymi 07.06.2022 18:18
        Kertokaapa!

Kerrotaan. Lapsi joutuu luterilais- jumalan tuottamaan helvettituleen kitumaan, iankaikkisesta - iankaikkiseen. Eli Jumala - joka antoi elämän, ei voi asialle enää mitään.
        Martin porukka on asian kiveen naulannut ja porukka on hurmahengessä puolustamassa kituopin jumalaansa ja lapsi kituu. Helvetin tuli nuolee niitä pieniä kätösiä ja ympärileikaamaton lapsi on näin hirvittävän Martti-jumalan käsiin joutunut.

Eli se on lapsen kohtalo - eli hedottomasti vauva pitää kastaa - että pelastuisi pakanallisen jumalan helvetiltä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, luterilaiset ovat kovasti synnissä, aviolliton ulkopuolella naiskeltevia ihmisiä, ja siinä ne synnissä siittelevät ja jos käy vahinko tulee synnissä siintynyt vauva ja se kiireesti pitää kastaa, että ei helvetin portit saavuta onnetonta - synnissä siitettyä... lapsihan on syyllinen, kun riettaudessa on eletty

• Anonyymi

2Moos.13:1-2 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun, se on minun. 4Moos.3:12. 8:17

• Anonyymi

Juutalaisilla oli omia sääntöjä ja määräyksiä, jotka eivät koske kaikkia ihmisiä eikä kaikkia aikakausia. Juutalaisia koskeva säädös, jossa esikoinen sai kaksinkertaisen perinnön. Ns. esikoisoikeuden.

• Anonyymi

Jeesus oli esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Jos uhraat eläimiä kuulut joukkoon kadotetut .

• Ehkä Jahve ei tosiaan ole välittänyt tällaista adoptoida, mutta Magna Mater, joka "synnyttää kaiken elävän" on varmaankin jo kelpuuttanut lapsen omakseen kun sen synnytti 😁

• Anonyymi

Ympärileikkaamaton poika piti hävittää kansansa eli kivittää, koska sellainen poika ei kuulunut vanhan liiton jäseneksi Jumalan kansaan.

1. Moos. 17:14

Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

Raamatun mukaan Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kirkkojen kasteessa (ei helluntailaisten lahkokasteessa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ympärileikkaamaton poika piti hävittää kansansa eli kivittää, koska sellainen poika ei kuulunut vanhan liiton jäseneksi Jumalan kansaan.

Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

Raamatun mukaan Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kirkkojen kasteessa (ei helluntailaisten lahkokasteessa)

Helluntailaiset kieltävät koko perisynnin ja monta muuta Raamatun totuutta, koska se ei vaan soi heidän oppeihinsa.

Perisynnin eli syntiinlankeemuksen takia kaikki ihmiset joutuivat perisynnin saastuttamina hengellisesti eroon Jumalasta ja kuoleman omiksi.

Raamatun mukaa Jumala palauttaa hengen yhteyden luomaansa ihmiseen kristillisessä kasteessa ensin pesemällä pois synnin aiheuttaman väliseinän ihmisen ja Jumalan väliltä kasteessa ja lahjoittaa hengen yhteyden i kasteessa puhdistettuun sieluun omaa uskon Henkeään lahjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teidän ympärileikkauksen ne on tullut ympärileikkaamattomuudeksi pahuuden tähden. Näin sanoo Jumala Jehova juutalaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset kieltävät koko perisynnin ja monta muuta Raamatun totuutta, koska se ei vaan soi heidän oppeihinsa.

Perisynnin eli syntiinlankeemuksen takia kaikki ihmiset joutuivat perisynnin saastuttamina hengellisesti eroon Jumalasta ja kuoleman omiksi.

Raamatun mukaa Jumala palauttaa hengen yhteyden luomaansa ihmiseen kristillisessä kasteessa ensin pesemällä pois synnin aiheuttaman väliseinän ihmisen ja Jumalan väliltä kasteessa ja lahjoittaa hengen yhteyden i kasteessa puhdistettuun sieluun omaa uskon Henkeään lahjaksi.

Kaikki on syntisiä ja välimies on itse Jeesus Jumalan Poika ✝️.Elämän henki on kaikessa mutta kuoleman jälkeen kadotus ja kadotus koski juutalaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä tuossa mietin, esitetyssä väitteessä, että miten ne luterilaisuudessa tyttöjen pimppiesinahan kasteessa leikkaavat - kun juutalaisuudessa pojat ymärileikattiin.
        Olisiko se niin, että kun luterilasi- valhejuutalaisuuden katekismuskäskyjä luetaan, alkaa mielikuvat laukkaamaan ja alkaa ne tytökin jo ymärileikkautumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, he ovat Ortodoksien kanssa samaa mieltä että luterilaiset ovat metsässä ja hapateopin esiintuonut kirkkoisä naiskenteli jalkavaimoaan, josta äitinsä moitti, piti perisynti keksiä.
        Ja kun luterilaisia kovasti naitattaa ja kojo on mollukoissa, perisyntiähän se on.
        Pääsee helpommalla ja näin voi mennäkin luterilais- jumalan eteen.
        Siinä pääsee helpommalla, kun vetoaa peristyniin, niin ei tarvii itse sitä parannusta tehdäkään. on kirkkoisänsä tapaan vilunkikirkon hengen mukaan.
        Kaikki on perisyntiä, itsessä ei ole syytä mihinkään. Näin pääsee taivasluterilaiselle puolelle, jossa vapahtajana on Martti -välimies oikeuskäynnissä

• Anonyymi

....vedestä ja Hengestä...

Luterilaiset vääristävät tämän niin, että se muka tarkoittaisi kasteesta ja Hengestä. Ei siinä puhuta kasteesta mitään. Luterilaiset lisäävät Raamattuun omia luulojaan.

• Anonyymi

>"tarkoittaisi kasteesta !!

"Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän
        näki
        Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä".

katso taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
        mielistynyt" Mt: 3: 16-17

samalla tavoin Jumala tunnustaa lapsekseen, jotka ovat Jeesukseen , k a s t e t u t,
        "johon minä olen mielistynyt" Mt: 3: 17

Jumala on "mielistynyt Poikaansa Jeesukseen, ja ainoastaan kasteessa "liitetty Jeesukseen" on Jumalalle kelpaava uhri.

"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saate Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 39

ihminen ei omassa lihassaan, ilman kastetta ole liitetty Jeesukseen Kristukseen.

• Anonyymi

Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään Jeesukselta kasteen merkitystä.

Ei sitä lastakaan voi enää työntää takaisin äitinsä kohtuun uudestisyntymään. Kastaa pitää.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Kasteessa Jumala luo ihmisen uudeksi luomukseksi vedestä ja Hengestä ja liittää uudestisyntyneen synnistä puhdistetun ihmisen kasteessa Kristuksen ikuisesti eläään ruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan kasteessa.

• Anonyymi

Näin Jeesus opettaa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta VEDESTÄ, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän
        näki

katso taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen

samalla tavoin Jumala tunnustaa lapsekseen, jotka ovat Jeesukseen , k a s t e t u t,

Jumala on "mielistynyt Poikaansa Jeesukseen, ja ainoastaan kasteessa "liitetty Jeesukseen" on Jumalalle kelpaava uhri.

"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi,

ihminen ei omassa lihassaan, ilman kastetta ole liitetty Jeesukseen Kristukseen.

Rakas POIKANI. Joka kieltää POJAN on kadotettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näki

Matteus 3 RAKAS POIKANI ja kaste tapahtuu POJAN NIMEEN. apt.2 Jolla on Poika sillä on jolla ei ole poikaa sillä ei ole isääkään. ( Kaikki jotka tekee pahaa kristityille ja yrittää eksyttää ja kieltää pojan heillä pilkkaajilla on heidän ruumiin kuoleman jälkeen se gehenna haades kadotus manalassa). Ja näitä on keskellämme. Myllynkivi kaulassa heillä. Mikään hallelujaa huutelu ei tarkoita että olisi POIKA tai uskoisi POIKAAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään Jeesukselta kasteen merkitystä.

Ei sitä lastakaan voi enää työntää takaisin äitinsä kohtuun uudestisyntymään. Kastaa pitää.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Kasteessa Jumala luo ihmisen uudeksi luomukseksi vedestä ja Hengestä ja liittää uudestisyntyneen synnistä puhdistetun ihmisen kasteessa Kristuksen ikuisesti eläään ruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan kasteessa.

Kyllä voit hyötyä nämä juutalaiset opetukset ja parannukset ja lihan ympärileikkaukset ne mitään hyödytä ja hindujen opit puhistuksista. Te elätte aikaa ennen POIKAA ja olette kadotetut. Ette edes pyydä anteeksi ette palauta varastettua ette kadu pahoja tekoja muita kohtaan. Ette tee edes parannusta muuta kuin puheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voit hyötyä nämä juutalaiset opetukset ja parannukset ja lihan ympärileikkaukset ne mitään hyödytä ja hindujen opit puhistuksista. Te elätte aikaa ennen POIKAA ja olette kadotetut. Ette edes pyydä anteeksi ette palauta varastettua ette kadu pahoja tekoja muita kohtaan. Ette tee edes parannusta muuta kuin puheessa.

Hylätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näki

Niin luterilaisJeesus 30 iässä oli vielä vauva ja siksi joka joulu - joululapsi syntyy seimeen.
        Ei tule aikuista ei millään.

Toisille Jeesus on Ylimmäisenä pappina taivaissa, luterilaisille hän on aina vaavi ja aina katellaan aikuisestakin vauvakirjoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai - että ateistisesti ajatteleva luterilainen - kun heitä on - suunsa tunnustuksella, niin vauvakaste - tekeekin heidät yhdeksi ruumiiksi uskovien kanssa.
        Aika paksu väite - ja sokean sanoma

• Anonyymi

Luuk.2:21-24 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennkuin hän sikisi äitinsä kohdussa. Ja kun puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi - ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa. 3Moos.12:1-8

• Anonyymi

Juutalaisilla oli omia vanhan liiton määräyksiä, joilla esikoinen sai kaksinkertaisen perinnön eli esikoisoikeuden.
        Ei ne tarkoita kaikkia mailman ihmisiä eikä kaikkia aikakausia. Aikansa kutakin.

• Anonyymi

Uhrasitko sinä kyyhkyjä oletko nasiiri synagogalta ✡️ et edes ole mikään kristitty eksytät muita. Juutalaiset ristiin naulitsi POJAN RISTILLE. ET OLE POJASSA. RISTILLÄ TAPAHTUI JOTAIN suurempaa kuin elukan uhraaminen.

• Anonyymi

Luuk.2:21-24 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennkuin hän sikisi äitinsä kohdussa. Ja kun puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi - ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa. 3Moos.12:1-8

Entä sitten? Ei tuo tee kaste ja vauvatarinaan yhtälöä.
        Ei ympärileikkaus mitään pelasta - raamatunkaan mukaan vaan päinvastoin.
        Niskoittelu on varoittava esimerkki lopun aikaakin varoittava.

Ei kannata alkaa taivaanporttia avata veden avulla, että on luterilaistaivas ja kirkkollinen elämänkirja. Ei se noin toimi.
        Taivaan portit avaa vain sijaisuhri ja hänen verensä. Usko sijaisuhriin oli jopissa - kun karitsa kuoli peittämään Adamin lankeemusta. Tuskin siellä tiskaamaan alettiin.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu demonihenkien synnyttämä harhaoppi eli heresia, jossa palvotaan villitseviä henkiä ja noudatetaan riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Vähän kuin puhistusrituaalit eläin uhrit varastelu ja budhan oppia sekaisin.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu demonihenkien synnyttämä harhaoppi eli heresia, jossa palvotaan villitseviä henkiä ja noudatetaan riivaajien oppeja.

Yritä jo keksiä parempi juttu, toistat typerästi itseäsi. Luterilaisuudesta irtaantunut Vapaakirkko kastaa myös uskovien kasteella ja jopa luterilaisuudessa rippikoulussa saa upotuskasteen, eli sinun juttusi on niin vanhaa helinää, että jos et ole dementoitunut, käännä levy...

• Anonyymi

Luther säätiön vaaralliset rienaajat kirjoittelevat tänne satuja.

• Anonyymi

Uudestisyntyminen on Jumalan luomisteko, jossa Jumala sanallaan luo uutta "vedestä ja Hengestä."

Ilman maallista kasteen vettä ei voida mitään uutta luoda tyhjästä.

Jumalan Henki liikkuu vetten päällä niin maailman luomisessa kuin ihmisen uudestiluomisessa kasteessa.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi

"Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon JOKAINEN poikalapsi teidän
      keskuudessanne kahdeksana päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija
      muukalaiselta, KENELTÄ TAHANSA, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi"

"Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun
      LIITTONI on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
      1 Moos: 17: 12-13

Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen "esikuva"

"Tämän esikuvan mukaan, vesi nyt TEIDÄTKIN , pelastaa - kasteena"
      1 Piet: 3: 21

• Anonyymi

Lihan ympärileikkaus ei ole mikään kaste. Se on lihaa. POJASSA EI UHRATA ELUKOITA EIKÄ PENIKSIÄ.

• Anonyymi

Kaikille lukijoille on jo varmaan selvinnyt, että helluntailaisuuden uskonnon opit on keksinyt sodomiasta syytetty mies Amerikasssa?

• Anonyymi

No Sodoman alue on kuollut meri ....

• Anonyymi

1Kor.1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

• Anonyymi

Paavali oli vielä tappohommissa kun Jeesus lähetti 11 apostolia kastamaan kaikki ihmiset, koska kaikki ovat syntisiä.
        Matt.28:18-20

• Anonyymi

Evakeliumia julistamaan eikä peniksiä leikkaamaan.

• Anonyymi

Luther-saäätiö on eturivin Jeesuksen omien vainoaja!!!

• Anonyymi

Helluntailaiset täällä riehuu

• Anonyymi

Muiden syyttely samoista synneistä mitä itse tekee on raukkamainen yritys peitellä omia syntejään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset täällä riehuu

Eiköhän ne luterilaiset riehu helluntalaisten palstalla, kun pysytte harhoinenne tupanne puolella, vapaat suunnat kastavat omansa, ei he tule kikkoonne - olkaat huoletta.
        Etkö osannut lukea, että tämä palsta on helluntalaisuuden puolella.

• Anonyymi

1Piet.2:21-22 Tämän verauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allansa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut. Ps.110:1

• Anonyymi

Pietari sanoi Juutalaisille, että kasteessa ei ole entistä Juutalaisten puhdistautumisrituaalien lihan epäpuhtauksien pesusta (esim. jalkojen pesu) kysymys, vaan kasteessa Jumala pesee synnit pois ja lahjoittaa uskon Hengen lahjan. Siitä seuraa hyvä omatunto.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia.

Mutta jolla ei ole kasteessa saatua Kristuksen uskon Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• Anonyymi

Pelastaa kasteena vesi. Eikä tarkoita lihan silpomista tai saastoja vaan hyvä omatunto Pojassa. Mitään tekemistä penisten ja mulkkujen tai elukoitten kanssa enää uudessa liitossa.

• Anonyymi

Parhamin pahat synnit voi siirtyä ihmisestä toiseen pelkästään käsien kautta.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi

Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään Jumalan rakkaudesta, oli ne niin pahoja asioita, ei edes lapsia säästetty tuholta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään Jumalan rakkaudesta, oli ne niin pahoja asioita, ei edes lapsia säästetty tuholta.

Tarkoitit omaa luterilaista kirkkoasi siis: "Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään Jumalan rakkaudesta, oli ne niin pahoja asioita, ei edes lapsia säästetty tuholta." Ilman kirkkosi kastetta pakanalapset helvetin tuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitit omaa luterilaista kirkkoasi siis: "Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään Jumalan rakkaudesta, oli ne niin pahoja asioita, ei edes lapsia säästetty tuholta." Ilman kirkkosi kastetta pakanalapset helvetin tuleen.

Etkö osaa lukea? Hän taisi tarkoittaa helluntaikirkkoa. Nehn omaa ainoan oikean kasteen-

Luterilaiset hyväksyy kaikki kristillisetn seurakuntien kasteet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sodomiamies Parhami perusti helluntailaisuuden lahkon Amerikassa noin 100 v. sitten, suunniteli sen opit ja uudestikasteet ja muut henkien nostattamisen tekniiikat jo silloin.

• Anonyymi

Osalliseksi juutalaisten synteihin ....vikapäät ikuiseen syntiin.

• Anonyymi

Riivaajat siirtyy noituus. Gurut jogit .woodoo. kabbala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tulella tuhottiin kaikki 🌋🌋🌋🌋.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ympärileikattu joutuu helvettiin tekojensa takia ei sun penis ketään pelasta mistään päin vastoin teet sillä syntejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ilman Jumalan POIKAA kaikki joutuu vai ajattelitko esitellä ympärileikattua Jumalalle että tällä mulkulla tuli huorattua raiskattua homoiltua käykö tää....kato Jahve mun mulkkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Hän taisi tarkoittaa helluntaikirkkoa. Nehn omaa ainoan oikean kasteen-

Luterilaiset hyväksyy kaikki kristillisetn seurakuntien kasteet

Hellarit ei ole kristittyjä eikä babtistit vaparit heillä on käännyttää juutalaisuuteen ohjelma.

• Anonyymi

Kastamaton vauva menee varmasti taivaaseen.

Toisin käy luterilaisille rienaajille, jotka eivät ole tehneet parannusta vaikka ovat eläneet monta kymmentä vuotta.

• Anonyymi

Jaa, sinun ei kannata taivaspaikkoja juuri jaella

taitaa helluntaialisetn rienaajat olla siellä kuumassa paikassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, sinun ei kannata taivaspaikkoja juuri jaella

taitaa helluntaialisetn rienaajat olla siellä kuumassa paikassa

Vertaappa vauvan ja sinun syntilistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä sinä omaa syntilistaasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä sinä omaa syntilistaasi

Tiedän oman syntilistani, mutta olen tullut uskoon, tehnyt parannuksen, mennyt uskovien upotuskasteelle ja kastettu Pyhällä Hengellä.

Vauvalla se on nolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän oman syntilistani, mutta olen tullut uskoon, tehnyt parannuksen, mennyt uskovien upotuskasteelle ja kastettu Pyhällä Hengellä.

Vauvalla se on nolla.

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu, ja kaikkille, jotka kaukana ovat,
        ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu" Apt: 2: 38-39

näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"
        Mt: 3: 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,niin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu, ja kaikkille, jotka kaukana ovat,
        ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu" Apt: 2: 38-39

näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"
        Mt: 3: 16

Ihmisen pitää olla itse aktiivinen ja ottaa uskovan upotuskaste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on aktiivinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamin paljuun ei puljuun ei kenenkään pidä mennä.

• Anonyymi

Parannuksen teko ei nyt vaan mitenkään pelasta kun et itsekään ole mitään todellista parannusta tehnyt edes saati että lankeilet uudestaan synteihisi ja muita syyttelet katsos jos homoilee ja huoraa miten sen tippuri kuppasen peniksen saa puhtaaksi. Kerro sille syntiä tekevälle ympärileikatulle peniksellesi että kuule on tullut runkattua ja muuta että nyt tehdään parannus tässä niin pippeli sitten tottelee ja pääsee taivaaseen parannuksen kautta. ..niin uhrataan vähän elukan verta siihen ettei se enää homoile.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kertoo sulle eläin uhraaja että Olet pahasti eksynyt vanhaan lakiin jos luulet että olet synnitön tai sinun syntisen vauva olis,i tai että luettelet muiden syntilistoja Jumala auta tota saatanan uhria 🕎✡️😅😅🤩🤩🤩🔱🔱🔱🌋🌋😈😈🎃🎃🎃🎃☢️☢️☢️☢️☢️☢️☢️☢️☢️☢️☢️ oikeinko pidät synti luetteloa muiden synneistä. Harhaopettaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvalla se on nolla.

Juu ja sitten et olekaan syntiä tehnyt sen jälkeen !!!👿

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvalla se on nolla.

Luuletko ettei peniksesi viettelee sinua .....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvalla se on nolla.

Uhrasitko montakin kukkoa ja lammasta siinä. Kyllä kuule sinäkin reppana raukka syntisenä synnyit synnissä siitetty ja ties missä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamin paljuun ei puljuun ei kenenkään pidä mennä.

Juutalaisuuteen käännyttäminen on sama kuin lähteä pois ristin sovinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko ettei peniksesi viettelee sinua .....

Tai tissit on nähty hellareita huoraamassa lähiöissä.

• Anonyymi

Fariseukset noudatti Jumalan antamia sakramentteja pilkun tarkasti, ne on ulkoista noudattamista, ei sisäistä sydämen joka muuttaa olemusta Jeesuksen kaltaisuuteen.
      Siksi Jeesus moitti fariseuksia: " Te kyykäärmeen sikiöt. "

Ettekö käsitä että Jumala tarkastaa sydämen sisällön , onko siellä Jeesus.
      Ilman Jeesusta Raamattu ei avaudu. Muuten sieltä on mustia kirjaimia väärällä sisällöllä, ja niistä akatemioissa riidellään ja kättä väännetään, - eikä tule valmista.

Vaikka kaikki on ollut valmiina maailman perustamisesta asti, - onko vaikea käsittää Jumalan viisautta?

• Anonyymi

"onko siellä Jeesus"

ei Jeesusta mistään "ilmaan hosuen" oteta, vaan , kasteessa.

"KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

• Anonyymi

Fariseukset ja saddukeukset olivat aikansa helluntailaisia.

Eivät tunnustaneet syntisyyttään ennen kastetta, eikä Johannes kastanut heitä ollenkaan, vaan lähetti heidät synneissään takaisin lahkoisinsa ja sanoi että he ovat kyykäärmeen siskiöitä.

Paratiisissa käärme valehteli naiselle, että ei mitään perisyntiä ole olemassakaan. Helluntailaiset uskovat käärmeen oppia, kun pitäisi uskoa Juamalan sanaa.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

✝️✝️✝️✝️✝️✝️tässä on tie sitä käykää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"onko siellä Jeesus"

ei Jeesusta mistään "ilmaan hosuen" oteta, vaan , kasteessa.

"KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

Joo ei ole siellä tuolla täällä Jeesus vaan ✝️ aina meidän kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset ja saddukeukset olivat aikansa helluntailaisia.

Eivät tunnustaneet syntisyyttään ennen kastetta, eikä Johannes kastanut heitä ollenkaan, vaan lähetti heidät synneissään takaisin lahkoisinsa ja sanoi että he ovat kyykäärmeen siskiöitä.

Paratiisissa käärme valehteli naiselle, että ei mitään perisyntiä ole olemassakaan. Helluntailaiset uskovat käärmeen oppia, kun pitäisi uskoa Juamalan sanaa.

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Kaikki on syntisiä syntisistä syntyneet.

• Anonyymi

Naurattaa tuo pakanallisen ihmisen halullisuus taivaaseen ja viedä väkisin sinne ominluvin pentunsa - eli ikäänkuin kirjauttaa taivaan kirjoihin vauvavalelunimen ja sitten on ahaa! - onnellinen saavutuskistaan. Vieläpä luodaan Jumalasta oma kuvakin, miten luterilaisjumala käsittelee kastamattoman lapsen ja kastamattoman tuonpuoleisuutta. Olaan jumalia - omin lupineen.

Sitten he tuovat siihen esiin ympärileikkauksen, vaikka Jumala ei raamatussa ympärileikkauksen perusteella tuo taivaspaikkaa, joka tehdään pippeliin.
      Vaan päämääräisestä sydämenympärileikkauksesta puhuu Jumala.
      Ja vielä lopunaikaan Jumala varoittaa vanhanliiton ympärileikattujen kohdalla, kun osa lihallisesti niskoitteli - niin sen varoittavan esimerkin lopunajalle, eikä niskoittelijat päässeet luvattuun, vaikka oli pippelileikelty. - Tätä ei vauvavalelijat hokaa, ettei se vauvakaste ole pippelimerkinkään arvoinen. Korkeintaan on ajallisessa ajassa saanut nimen ja pakanalliseen kirkkon jäsenmerkintä kirkkoluvan käydä joskus rippis ja ehtoollisella syömässä niitä syntejään anteeksi. - heidän kirkossaan.
      Niskoittelusta papit ei puhu mitään, eikä sydämen ympärileikkaustarpeesta, eli veren merkistä.

Mutta, kyllä luterilaisilla ääntä kuuluu ja hirveä mökä, kasteen ainutkertaisuuden merkityksestä, jossa he ikäänkuin ovat ottaneet luvattomasti portivartijan paikan ja tuomion paikan - jolla jaetaan heidän jauhamiensa jyvien ja akanoitten satuja.

Olisikohan kyse heillä sokeus. Tavallaan perinneoppi sokeuttaa näkemästä raamatun opetusta. Olihan Jeesus viety ympärielikkauksen jälkeen temppeliinkin ja tehnyt kaikki kommervenkit, sitten meni 30 ikäsenä kasteelle.

Tästä voisin jatkaa asiaa jopa juutalaisuuden opeistakin, koska päivittäin tulee Israelista näitten hebrealais- oppineitten postia - miten he Sanaa on opetettu ja opettavat. Ehkä pakanakirkkojen antisemitismi ei oikein ota siitä tuulta, vaikka puhutaan Aabrahamin uskosta. Antisemitismi on pakanuutta, epäjumalanpalvontaa - pakana on epäjumalanpalvoja. Mutta, se ei hetkauta luterilaisia.

No, mitäs tuosta. Ei mennä luterilaiseen kirkkoon, sillähän se selviää. Emme tule varastamaan luterilaista ehtoollisleipää ja saattehan te omassa puljussa olla vaikka päällään, ei se meitä hetkauta. Muotomenot, mitkä muotomenot, eikä teidän kirkkolaki - käy toisen kirkon ovista sisään, laiksi, se on vain teidän mantra-aluetta, eikä teidän kirkko- valelu koske toiseen kirkon aluetta, vaikka kuin hurmahenkiset räyhävillet ovilla pakkaa pauhaamaan. Hehän vain pilaavat kirkkonsa edustuksellisuuden sen pakanuutensa tähden.

He riehuvat tavallaan alkeisvoimissa - pääsemättä uskossa eteenpäin. Ja toisaalla en ole nähnyt näitten räyhävilleitten puhuvan Golgantan verensovituksesta, se on hieman haasteellinen-- heidän kohdalla.
      Mutta, mitä voi näiden kohdalla tehdä on pitää heitä rakkauden kohteina, jos he jossainvaiheessa voisivat löytää Elämän Herran.

Toisaalta, elämänlöytäneet Papit ! he puhuvatkin aivan eri kieltä. Heillä on sydämessä - sydän ympärileikattuna - Jeesus ja veren merkki, eikä heissä ole ryhähenkeä olemassa. Opetuslapseus on siten aivan eri asia - Jumalan edessä, kuin jonkun tahto rähistä jäsenkirjastossaan.

• Unohtattte varsin hyvin sellaisen asia kuin opettaminen lapselle Jeesusksesta lapsikin voi tulla armon piiriin uskon sananaa mihin uskoa Raamatun ilmoitamaan Jeesuseen silloin hänetkin voi kastaa, Jeesusen nimee ja saa pyhän hengen omakseen joka on sinetti viimeisellä tuomiolla.

• Anonyymi

Helluntailaisten harhaopit synnyttää harhaoppista lahkouskoa, ei nitä pidä edes kuunnella.

Raamtatun mukaan Jeesus käski kastamalla nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen tehdä itselleen opetuslapsia hengen yhteyteen itsensä kanssa.

Jeesus käski tehdä kaikista ihmisistä itselleen opetuslapsia kastamalla heidät nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten harhaopit synnyttää harhaoppista lahkouskoa, ei nitä pidä edes kuunnella.

Raamtatun mukaan Jeesus käski kastamalla nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen tehdä itselleen opetuslapsia hengen yhteyteen itsensä kanssa.

Jeesus käski tehdä kaikista ihmisistä itselleen opetuslapsia kastamalla heidät nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Jeesuksen järjestys : Ensin kaste Kristuskalliolle. Se on varma perustus, jonka päälle aletaan rakentaa.

Aikuisena tehdyn oman uskonratkaisun ja vaelluksen varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Kristusta kasteessa) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan kasteessa, ei sinne pääse. Monet koittavat, mutta eivät voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen järjestys : Ensin kaste Kristuskalliolle. Se on varma perustus, jonka päälle aletaan rakentaa.

Aikuisena tehdyn oman uskonratkaisun ja vaelluksen varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Kristusta kasteessa) niinkuin lapsi sen ottaa vastaan kasteessa, ei sinne pääse. Monet koittavat, mutta eivät voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakkeus teki uskonratkaisun ja sen tiesi koko kaupunki.
        Luterilaiset eivät tee parannusta.

• Anonyymi

Älä ny oikeinko voi lapsenkin kastaa. Wow.

• Anonyymi kirjoitti:

Se taas, joka kuulee mutta ei tee, on kuin mies, joka rakensi talon maan pinnalle, ilman perustusta. Kun tulvavedet syöksyivät taloa vasten, se sortui heti maan tasalle." Luuk.6:49

• Anonyymi kirjoitti:

Lahkoilla on trendinsä jonka mukaan opettavat, vähän raamatun opetusta, joka tuntuisi aidomalta.

• Anonyymi

Pelastus on Jeesus ei yhtään mitään.
      Jos lisätään, häpäistään Jeesuksen täydellinen ristintyö.

• Anonyymi

Helluntailaisten opin mukaan ateistin ja muslimin lapsi on Kristitty lapsi jo syntyessään tähän maailmaan.

• Anonyymi

Pelastus on jo valmistettu. Se on Jumalan uusi luomistyö. Mihin ei ole ihmisellä muuta kuin ottaa vastaan, ottaa armon vastaan nöyränä., ilman omia ansioita.

Armo on ansio-uskonnolle kamala paikka, ja jotka uskoo suoritukseen ja tekoihin ja rituaaleihin, kilvoiteltuihin, kuin: Luukk: 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

• Anonyymi

Anna sovittaa itsesi tarkoittaa anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Raamatun mukaan Jumala armahtaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa kaiken syntisyyden pois. Sitä armon vastaanottaminen ja Jeesuksen vastaanottaminen käytännössä tarkoittaa. Kasteen edellä syntisyys pitää myöntää. Syntien olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
        Jumala pesee kasteessa synnit perisynnin kirouksesta alkaen pois ja liittää sielun ikuisesti elävän Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi KASTEESSA.

Kasteessa Jumala pesee ja pukee ihmisen Kristuksen vanhurskauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna sovittaa itsesi tarkoittaa anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Raamatun mukaan Jumala armahtaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa kaiken syntisyyden pois. Sitä armon vastaanottaminen ja Jeesuksen vastaanottaminen käytännössä tarkoittaa. Kasteen edellä syntisyys pitää myöntää. Syntien olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
        Jumala pesee kasteessa synnit perisynnin kirouksesta alkaen pois ja liittää sielun ikuisesti elävän Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi KASTEESSA.

Kasteessa Jumala pesee ja pukee ihmisen Kristuksen vanhurskauteen.

Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa ollenkaan.
        Helluntailaisten tähän maailmaan jättämät kastamattomat pakanalapset ovat ihan samassa asemassa kuin Ambomaan pakanalapset.
        Vain Kristukseen kastettuja kutsuttiin kristityiksi ja uskoviksi (pistou).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa ollenkaan.
        Helluntailaisten tähän maailmaan jättämät kastamattomat pakanalapset ovat ihan samassa asemassa kuin Ambomaan pakanalapset.
        Vain Kristukseen kastettuja kutsuttiin kristityiksi ja uskoviksi (pistou).

Luterilaisen opin mukaan aikuisena otettu kaste ei ole oikein. Eli, jos ei ole vauvana kastettu ei pelastu.

Raamatussa kastettiin vain aikuisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen opin mukaan aikuisena otettu kaste ei ole oikein. Eli, jos ei ole vauvana kastettu ei pelastu.

Raamatussa kastettiin vain aikuisia.

Kyllä on oikea sekä lapsena etä aikuisena saatu kaste

Helluntailainen trolli siis valehtelee!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on oikea sekä lapsena etä aikuisena saatu kaste

Helluntailainen trolli siis valehtelee!!

>"aikuisena saatu kaste">

oletko varma, että jokainen on takuuvarmasti elossa aikuisuuteen asti ???

• Anonyymi

Nimeen ottaminen. Isyyden tunnustus. Lapseksi ottaminen.

Jeesus pyysi kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Nimeen ottaminen tarkoittaa lapsen kastamista. Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä, tämä on minun rakas lapseni. Pyhä Henki laskeutuu kasteessa taivaasta.
      Kastetun lapsen saama Pyhän Hengen sinetti vakuuttaa, että kastettu lapsi on uuden liiton jäsen. Jeesuksen opetuslapsi.

"Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo on kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuuksia.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

• Anonyymi

Ai, että väität, että lapsi - joka Jumalan aivotuksen mukaan - on siintynyt ja Jumala on antanut elämähengen, on ilman Jumalaa - -- johan on paksua juttua, pitää ikäänkuin vauvavaleluja suorittaa - että pääsee Jumalan lapseksi.
        Siksikö korvausluterilaiset ovat ottaneet saunapäiväksi lauantain, että päästään aina pesemään lautaisaunassa niitä syntejä pois. Okei, uskotaan satuunne ja saunatonttuihinne.

• Anonyymi

Jenkkilahkojen vapinat, tärinät, paljut ja puljut eivät ole mitään tervettä kristinuskoa.

• >>Armo on ansio-uskonnolle kamala paikka, ja jotka uskoo suoritukseen ja tekoihin ja rituaaleihin, kilvoiteltuihin,>>

Minä uskon kilvoitteluun. Mutta olenkin katolinen.

Luukkaan evankeliumi:
      13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
      Kolossalaiskirje:
      2:1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
      1.Tessalonikalaiskirje:
      2:2 vaan, vaikka me ennen, niinkuin tiedätte, olimme kärsineet Filippissä ja meitä siellä oli pahoin pidelty, oli meillä kuitenkin Jumalassamme rohkeutta puhua teille Jumalan evankeliumia, suuressa kilvoituksessa.
      1.Timoteuksen kirje:
      4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
      6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
      2.Timoteuksen kirje:
      4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
      Hebrealaiskirje:
      10:32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
      12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
      Juudaan kirje:
      1:3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

• >>Raamatun mukaan Jumala armahtaa syntisen ihmisen pesemällä kasteessa kaiken syntisyyden pois. >>

Myös Putinilta.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Saatana voi mennä ihmiseen.

Ihminen voi hylätä lapsen uskon ja kasteen armon ja antaa elämänsä Saatanalle.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Kansanmurhaajat ovat mustan saatanan hallussa ja lahkolaiset valkian saatanan talutusnuorassa.

• Anonyymi

Ei siellä Sodomassa ja Gomorrassa niille sodomiahiehille enää leperrelty mitään armosta eikä rakkaudesta eikä mistään kilvoitteluista.

Enkeli sanoi: Nyt pojat, tulta munille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Kansanmurhaajat ovat mustan saatanan hallussa ja lahkolaiset valkian saatanan talutusnuorassa.

Valkia saatana tekeytyy Jeesukseksi, Pyhäksi Hengeksi, Jumalaksi, tosiuskovaiseksi, uskovien kasteella kastetuksi, kielilläpuhujaksi, kaatajaksi, parantajaksi, jalanvenyttäjäksi, profeetaksi ja vaikka miksi....eksyttääkseen...jos mahdollista ...valitut...Juutalaiset ja Kritityt, lapset, aikuiset, vanhukset, jne.

2.Kor.11
        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinusta voisi tuon saatanan ajattaa ulos. Rienaajahenki puhuttaa sinua jatkuvasti.
        Sinulla juttusi on lapsenusko, jossa kummi puhuu - kun lapsi ei edes osaa puhua., se on lapsenuskoharhaa, että uskoo oman kummituspuheen perusteet.
        Opetuslapset taas hylkäävät tuollaisen lapsellisen uskon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinusta voisi tuon saatanan ajattaa ulos. Rienaajahenki puhuttaa sinua jatkuvasti.
        Sinulla juttusi on lapsenusko, jossa kummi puhuu - kun lapsi ei edes osaa puhua., se on lapsenuskoharhaa, että uskoo oman kummituspuheen perusteet.
        Opetuslapset taas hylkäävät tuollaisen lapsellisen uskon

Ai sinusta usko Jeesukseen on lapsellista !

• Anonyymi

Luther säätiön rienaajat kirjoittelevat tänne satuja. He ovat jääneet vauvan asteelle, se johtuu vauvakasteesta.

• Anonyymi

Älä ole jutuissasi tyhmä. Jokainen kuulija - helluntaisaarnoista - ne saarnat jo kumoaa typerän väitteesi.

Kylpyjuttusi on juuri pakanallisen riehahengen tuotosta

• Anonyymi

Luterilaiset ovat ympärileikkausvertaus/kaste jutussa valhejuutalaisia ja heillähän on valhekäskytkin katekismuksessa

• Anonyymi

Tässä on hyvä esimerkki luterilaisten hengellisen opetuksen tasosta.
        Hyvin on oppi mennyt perille.

• Anonyymi

Millän kastamisella ei tule Jeesuksen seuraajia vaikka koko päijänteen kaataisitte vaavin päähän mikään ei sisällä muutu.

ja pakanoita on suomalaiset sama minkä tempun jälkeen.

• Anonyymi

"Tämä on minun rakas lapseni, tänä päivänä minä sinut synnytin..."

Tämä raamatun kohta ei viittaa millään tavalla imeväiskasteeseen. Harhaoppia.

• Anonyymi

Jeesus ottaa lapsen kasteessa "nimiinsä" eli omaksi opetuslapsekseen kasteessa.

"Nimiinsä ottamisella" Jeesus tarkoittaa Kristityksi kastamista.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Helluntailaisuus on jälkikäteen syntynyt antikristillinen uskonlahko, josta Raamattu varoittaa.

• Anonyymi

Matt. 28:19

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

• Anonyymi

Kristillisessä kasteessa Jeesus ottaa lapsen nimiinsä ja antaa lapselle oman Henkensä sinetin siitä vakuudeksi vihan enkelin kulkea kastetun lapsen ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Jeesuksen omaksi.

Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisessä kasteessa Jeesus ottaa lapsen nimiinsä ja antaa lapselle oman Henkensä sinetin siitä vakuudeksi vihan enkelin kulkea kastetun lapsen ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Jeesuksen omaksi.

Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.

Luterilaisten oppi, kun annetaan lapselle nimi, niin taivasosuus on varma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastamattomat pakanalapset, ovat menossa helvettiin, niin heidän voi samaan tien murhata, näin Lutherin opin mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luteirilaisuus ei opeta noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastamattomat pakanalapset, ovat menossa helvettiin, niin heidän voi samaan tien murhata, näin Lutherin opin mukaan.

Murhaaminen on uudestikastajien lempipuuhaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset syöttävät tuota helvettioppiaan joka paikassa yritten eksyttää ihmisiä seuraamaan kanssaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Helluntailaisten sisaruskonto Mormonismi pelottelee pienten lapsien vanhempiakin kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

Kaikissa Jenkkilahkoissa vaikuttaa ihan sama eksytyksen kavala henki,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on luterilaisen uskonveljesi tekstiä.

"Aikuisena tehdyn oman uskonratkaisun ja vaelluksen varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista."

• Anonyymi

Minä olet sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun, sanoo Herra kun Kristityt kasteessa luovuttavat lapsensa Jeesuksen omiksi.

Kasteessa kaikki perisynnin kirous pestään pois ja puhdas sielu liitetään ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen ruumiin jäseneksi.

Helluntailaisuus on ei ole oikeata kristinuskoa ollenkaan, vaan antikristillinen uskonlahko, kristinuskon vastavoima.

• Anonyymi

Ei ne Amerikan sodomiamiehet mitään kristillistä seurakuntaa perustaneet, vaan ihan jotain muuta "henkivaltaa" sieltä tänne lähetettiin 100 vuotta sitten.

• Anonyymi

Jos kastetaan uskottomia niin se uskottomuutta Jumalan säätämyksiä vastaan.

Ristin ryöväri pelastui ilman kastetta.
      Johannes kastajalla oli jo kohdussa Pyhä Henki.

Kastaminen tarkoitta noudattamista Jumalan säätämisiä ohjeita kohtaan.
      Jeesu yksin ei mitään, ettei halvenneta Jeesusta, Jeesus yksin riittää.
      Vain rienaajat lisää Jeesuksen työhön.

• Anonyymi

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa synnit anteeksi ja lahjoittaa uskon Henki ilman kastetta.

-syntinen nainen, sokoa mies, lapset, ristinryöväri jne.

Nyt tilanne on toinen. Jeesus on taivaassa, mutta Henkensä ja näkyvien aineiden kautta läsnä:

Jeesus on paikalla kasteessa ja ehtoollisessa ihmisen syntiongelman vuoksi.

• Anonyymi

>"ristinryöväri pelastui ilman kastett"<

Jeesu oli silloin "maan päällä", ja kastekäskyn Jeesus antoi vasta Ylösnousemuksensa JÄLKEEN, siis kastekäskyä ei vielä silloin edes ollut !!

"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"
        Mt: 9: 6

Ylösnousemuksen jälkeen:

"Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät"

Jeesus tuli heiidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta
        taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 17-19

kastekäskyn Jeesus antoi siis vasta Ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus antoi syntejä
        anteeksi "maan päällä", ja Jeesuksen Ylösnousemuksen jälkeen syntien anteeksianto on
        kasteessa.

"ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, SYNTIENNE
        ANTEEKSISAAMISEKSI, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 38-39

• Anonyymi

Aloitus on totta.
      Room. 9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

• Anonyymi

Helluntalaiset eivät ole Jumalan lapsia.

• Anonyymi

Helluntailaisista ei totuutta löydy.

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Älä anna lahkojen uskonnollisten sirkustemppujen eksyttää itseäsi.

• Ympärileikkaus ei olesama asia kuin kaste.
      Ympärileikatut menivät kasteelle Uskoon tulonsa jälkeen.

Room. 2:
      25. Sydämen ympärileikkaus
      Ympärileikkaus on kyllä hyödyksi, jos noudatat lakia. Mutta jos olet lainrikkoja, on ympärileikkauksesi tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
      26. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuuttaan ole pidettävä ympärileikkauksena?
      27. Ruumiillisesti ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, tuomitsee sinut, joka lain kirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
      28. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus ole se, joka tapahtuu ulkonaisesti lihassa.
      29. Se on juutalainen, joka sisimmässään on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimen mukaan. Hän saa kiitoksen, ei ihmisiltä vaan Jumalalta.

1.Kor.7:
      19. Ympärileikkaus ei ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään. Tärkeä on Jumalan käskyjen pitäminen.

Gal.5:
      6. Kristuksessa Jeesuksessa ei hyödytä ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus. Tärkeää on rakkaudessa vaikuttava usko.

Gal.6:
      15. Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus. Tärkeää on uusi luomus.

• Anonyymi

Juutalaiset saivat kaikki kasteen Kristuskalliolle matkalla kohti luvattua maata ja kaikki he saivat uskon Hengen lahjan. Ympärileikkaus testasi käskyjen tottelemista. Jos poika jätettiin ympärileikkaamatta, niin sellainen lapsi piti hävittää eli kivittää pois Jumalan lasten yhteydestä.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset saivat kaikki kasteen Kristuskalliolle matkalla kohti luvattua maata ja kaikki he saivat uskon Hengen lahjan. Ympärileikkaus testasi käskyjen tottelemista. Jos poika jätettiin ympärileikkaamatta, niin sellainen lapsi piti hävittää eli kivittää pois Jumalan lasten yhteydestä.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Punaisen meren ylittäjät eivät päässeet luvattuun maahan.
        Samoin käy luterilaisille rienaajille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ristinryöväti"

hutiloiden kun lukee raamattua, niin ei erota edes sitä, että kastekäskyä Jeesus ei maan
        päällä ollessaan ollut edes antanut.

"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"

"anna kastaa itsesi, ja pestä pois syntisi" Apt: 22: 16

• Anonyymi kirjoitti:

"ristinryöväti"

hutiloiden kun lukee raamattua, niin ei erota edes sitä, että kastekäskyä Jeesus ei maan
        päällä ollessaan ollut edes antanut.

"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"

Huom. jakeessa 20....Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. tähän viittaa jae 21.
        Lue koko 21 kokonaan ja ymmärrä koko jae.

1.Piet.3:
        17. Onhan parempi, jos niin on Jumalan tahto, kärsiä hyväntekijänä kuin pahantekijänä.
        18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
        19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

• Anonyymi

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

Jumala otti lapsen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkauksessa.

Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

• Anonyymi

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• JEESUKSEN YLIMMÄISPAPILLINEN RUKOUS.

Johanneksen Evankeliumi Luku 17

Jeesus rukoilee omasta puolestaan
      1. Puhuttuaan tämän Jeesus kohotti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut.
      2. Sinä olet uskonut hänen valtaansa kaikki ihmiset, jotta hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka olet hänelle antanut.
      3. Iankaikkinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan tosi Jumalan, ja Jeesuksen Kristuksen, jonka sinä olet lähettänyt.
      4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä täyttämällä sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
      5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut luonasi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun rinnallasi, ennen kuin maailma oli olemassa."
      Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta
      6. "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat noudattaneet sinun sanaasi.
      7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet antanut minulle, on sinulta,
      8. sillä minä olen antanut heille ne sanat, jotka sinä annoit minulle. He ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät varmasti, että minä olen lähtenyt sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
      9. Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile vaan niiden, jotka sinä olet antanut minulle, sillä he ovat sinun.
      10. Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minut on kirkastettu heissä.
      11. Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me.
      12. Kun minä olin heidän kanssaan, varjelin heitä sinun nimessäsi, jonka olet antanut minulle. Minä suojelin heitä, eikä heistä joutunut hukkaan yksikään paitsi se kadotuksen lapsi, jotta Raamatun sana toteutuisi.
      13. Nyt minä tulen sinun luoksesi ja puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni olisi täydellisenä heissä.
      14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään ole maailmasta.
      15. En rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta vaan että varjelisit heidät pahasta.
      16. He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään ole maailmasta.
      17. Pyhitä heidät totuudessa. Sinun sanasi on totuus.
      18. Niin kuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan.
      19. Minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että hekin olisivat pyhitettyjä totuudessa."
      20. Jeesus rukoilee kaikkien uskovien puolesta
      "Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      21. että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut.
      22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä
      23. - minä heissä ja sinä minussa - jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua.
      24. Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista.
      25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole tuntenut sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat saaneet tietää, että sinä olet minut lähettänyt.
      26. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• Anonyymi

Sodomiamiesten opeilla Jenkkilahkossa tehty uskonratkaisu saa aikaiseksi harhaoppisen väärän lahkouskon, joka on uskotonta pahempi asia.

Eihän ne sellaiset hurmoshenget edes kasta lapsiaan kristityiksi. Mormonit uhkaa vanhempia kuolemalla ja helvetillä, jos aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. (Mormonin kirja, Moroni luku-8)

Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.

• Anonyymi

Lyydiakin käsitti, että kasteessa kaikki perhekuntalaiset saa syntien anteeksiannon ja uskon Hengen lahjan. Raamatun aikaan vasta kastettuja alettiin kutsua kristityiksi eli uskoviksi (kreikaksi pistou), ei ennen kastetta kukaan ollut pelastunut kristitty Kristuksen ruumiin jäsen.

Helluntailaisuus on erittäin paha Amerikasta tänne tuotu harhaoppi, jossa kaikille keskeisille Raamatun asioille annetaan täysin valheellinen ja väärä merkitys (kaste, usko, perisynti,ehtoollinen jne.)

Esim. perisynnin merkitys kielletään, uskonratkaisu tulee tehdä heidän omien oppien mukaisesti, uskonratkaisuun lisätään merkityksiä, jotka Jumala tekee vain Kristittyjen Yhdessä kasteessa, jota helluntailaisuudessa ei ole ollenkaan.

• Anonyymi

vähä hutiloiden ne hellarit raamattua "veistänyt", kun eivät tiedä edes sitä milloin Jeesus antoi kastekäskyn !!

"Mutta tietääksenne , että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi"

ja kastekäskun Jeesus antoi Ylösnousemuksensa JÄLKEEN.

että semmosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lyydiakin käsitti, että kasteessa kaikki perhekuntalaiset saa syntien anteeksiannon ja uskon Hengen lahjan. Raamatun aikaan vasta kastettuja alettiin kutsua kristityiksi eli uskoviksi (kreikaksi pistou), ei ennen kastetta kukaan ollut pelastunut kristitty Kristuksen ruumiin jäsen.

Helluntailaisuus on erittäin paha Amerikasta tänne tuotu harhaoppi, jossa kaikille keskeisille Raamatun asioille annetaan täysin valheellinen ja väärä merkitys (kaste, usko, perisynti,ehtoollinen jne.)

Esim. perisynnin merkitys kielletään, uskonratkaisu tulee tehdä heidän omien oppien mukaisesti, uskonratkaisuun lisätään merkityksiä, jotka Jumala tekee vain Kristittyjen Yhdessä kasteessa, jota helluntailaisuudessa ei ole ollenkaan.

Kastamisella on kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta, jota seuraa hyvä omatunto.

14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Eipä niitä Vanginvartijan perheen lapsiakaan lähetetty minnekään helluntailaisten kastekouluun eikä opetuslapseus kouluun. PERHEKUNTA tarkoitaa vanhempien, lapsien, isovanhempien lisäksi palvelijoiden perheitä lapsineet, jotka heti kastettiin perheenpään kanssa samaan uskoon sen ajan käytännön mukaisesti. Mitään sekauskoisia perheitä eikä perhekuntia ei hyäksytty. Kaikki tai ei mitään.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa KASTETTIIN HETI.

Alkuseurakunnan ajalta tiedetään suurin kastettu perhekunta käsitti saman aikaisesti 500 eri ikäisen ihmisen kastamisen perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.

• Anonyymi

Jeesuksen Golgatan ristintyö on evankeliumin perusta SYY, johon ei saa lisätä mitään, sitten tulee kaste, se on seuraus jota tulee noudattaa.

Uskomattomia ei saa kastaa, siinä Jeesus ei ole läsnä.
      Vain ne kastetaan jotka on jo ottanut Jeesuksen vastaan ja haluavat noudattaa Jeesuksen viitoittamaa tietä.

• Anonyymi

Aloittaja-anonyymi kirjoitti avauksessaan.

>> Pakanamaan lapsista tulee uuden liiton jäseniä ja Jumalan lapsia uuden liiton kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jolloin Jumala tunnustaa isyytensä. >>

Tällainen kaste-oppi on harhaoppi, joka kieltää uskon merkityksen Jumalan lapseuteteen.

Eikä näissä väärän kasteopin julistukseen perustuvissa kommenteissa edes haluta hyväksyä Raamatun ilmoitusta uskon kautta Jumalan lapseksi tulemiseen.

Ilman uskoa, ei synny Jumalan lapseksi.
      Ilman uskoa Jeesukseen kristukseen ei ole syntien anteeksisaamista ja Jumalan perintöosaa.

Kaikki Jumalan lapset ovat sitä uskosta.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
      39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
      ( Joh 9)

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      ( Apt 26)

" että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"

25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
      26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. ( Gal 3)

Uskon tultua kaste, ilman uskoa ei ole Jumalan lapseutta.

20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

Siis - kaste-oppi, mikä ei perustu uskoon ( Herraan Jeesukseen Kristukseen ) on vastoin Raamatun ilmoitusta.

Pelastuksen evankeliumin vaikuttaman sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

laitat siis OMAN sydämesi uskon tärkeämmäksi, kuin Jeesuksen Kristuksen KÄSKYN !!

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

"Jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

ilman kastetta se sydän ei synny "vedestä ja Hengestä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

laitat siis OMAN sydämesi uskon tärkeämmäksi, kuin Jeesuksen Kristuksen KÄSKYN !!

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

"Jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5

ilman kastetta se sydän ei synny "vedestä ja Hengestä".

Ei suinkaan, ei ole kysymys "omasta uskosta".

Vaan kuten Raamattu ilmoittaa, uskosta jonka pelastuksen evanekeliumin kuulemisen kautta Jumala vaikuttaa.

Vedestä ja Hengestä, kuten Herra Jeesus Nikodeemukselle todistaa.
        Eli kuinka voi ihminen uudesti syntyä ylhäältä, eli tulla Jumalan lapseksi.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh 3)

Älä lopeta lukemista jakeeseen 5. oppisi vaatimuksesta, vaan lue, mitä Jeesus Nikodeemukselle opettaa ylhäältä uudestisyntymästä.

Jeesus ei myöskään käske tehdä opetuslapsia kastamalla.

Älä katkaise Jeesuksen sanoja oppisi vaatimuksesta, vaan anna Herran Jeesuksen puhua koko asiayhteys, ilman että Häntä alat kieltämään oppisi vaatimuksesta.

Pelastuksen evankeliumin vaikuttaman sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin lahkouskoon tahansa.

Raamatun mukaan Hengen tason uskon yhteys Kristuksen kanssa alkaa kasteessa lahjaksi saatavan uskon Hengen voimasta. Usko on Hengen lahja, armosta.

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me saaneet juoda samaa Henkeä.

Usko on uskon Henki meissä. Ei mikään vakaumus tai totena pitäminen tai toisten siihen uskonlahkoon liittyneiden matkimista.

"Meillä on sama USKON HENKI josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

• Anonyymi

Silloin kun entuudestaan kristityksi kastettu menee Jenkkilahkoon saatanalliselle uudestikasteelle, niin oikea uskon Henki poistuu ihmisestä ja tilalle tulee villitsevät hurmoshenget ja riivaajien opit, millä niitä lahkoja pyöritetään.

Raamattu varoittaa jälkeenpäin ilmestyneistä "karismaattisista" temppulahkoista ja uskonnollisista sirkuspelleistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun entuudestaan kristityksi kastettu menee Jenkkilahkoon saatanalliselle uudestikasteelle, niin oikea uskon Henki poistuu ihmisestä ja tilalle tulee villitsevät hurmoshenget ja riivaajien opit, millä niitä lahkoja pyöritetään.

Raamattu varoittaa jälkeenpäin ilmestyneistä "karismaattisista" temppulahkoista ja uskonnollisista sirkuspelleistä.

Eksyttäjä pyrkii saamaan Kristukseen kastetun (Valitun) pois totuuden sanasta (Ef.4:5 Yksi kaste) tekemään pahan hengellisen synnin ottamalla uuden lisä- ja täydennyskasteen Jumalan täydellisen työn päälle pilkatakseen näin lapsena saatua Pyhää yhtä kastetta, joka on voimassa ikuisesti kuten oli aikanaan ympärilaikkaus, iankaikkiseksi liitoksi tehty, jota ei voi eikä saa edes yrittää uusia.

Jaak. 2:7

"Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Helluntailaiset aloittavat kristityn eksyttämisen vähättelemällä ja tekemällä mitättömäksi Jumalan jo lapselle tekemän ainutkertaisen pyhän kasteen armotyön.

• Anonyymi

Ei, usko ei ole Henki.

Uskova ihminen, Jeesuksen Kristuksen pyhä on uskon kautta saanut Pyhän Hengen.

Kuten esim.

5 Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen, ( Apt 6)

22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
        24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa. ( Apt 11)

Pyhä Henki uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
        ( Apt 11)

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

Evankeliumin sanan kuulemisen kautta uskoon.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, usko ei ole Henki.

Uskova ihminen, Jeesuksen Kristuksen pyhä on uskon kautta saanut Pyhän Hengen.

Kuten esim.

5 Ja se puhe kelpasi kaikelle joukolle; ja he valitsivat Stefanuksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja Filippuksen ja Prokoruksen ja Nikanorin ja Timonin ja Parmenaan ja Nikolauksen, antiokialaisen käännynnäisen, ( Apt 6)

22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
        24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa. ( Apt 11)

Pyhä Henki uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
        ( Apt 11)

7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

Evankeliumin sanan kuulemisen kautta uskoon.

Usko Toivonen

nyt eletään 2000 vuotaa , "jälkeen Jeesuksen Kristuksen"

"Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kantautunut
        kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piiriin ääriin"
        Room: 10: 18

että semmosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: Heidän äänensä on kantautunut

että semmosta.

Älä anna harhaoppisen heluntalaisen käännyttää itseäsi helluntailaiseksi.

Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa: Jehovantodistajaksi, Helluntailaiseksi, Mormoniksi, Adventiksi, Scienttologiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

että semmosta.

Ja mitäpä kommentillasi yrität sanoa?

Kyllä suomalaisetkin ovat saaneet kuulla Jeesuksesta Kristuksesta, mutta eivät suurelta osin kuitenkaan usko Jeesukseen.

Ja ilman uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen ei tapahdu sydämen kääntymystä Hänen puoleensa.

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?
        ( Room 8)

Juuri rippikoulun käyneiden ikäluokasta vain pieni osa uskoo Herraan Jeesukseen, vaikka ovat kuulleet.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Eli juuri rippikoulun käyneiden ikäryhmästä on kysymys, nuorista.

Pelastuksen evankeliumin puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Pelastus ei ole ihmisen käsissä vaan Jumalan. Luojan ja luodun välillä on ontologinen kuilu, jota ihminen ei voi ylittää.
      Pelastus on yksin armosta, yksi uskossa, yksin Jeesuksessa ja Jumalan kunniaksi.

Rakkaus yhdistää eikä rakenna muuria vaan sulattaa ne. Jumalassa kaikki on yhtä.

• Anonyymi

Ei ne murhamiehen synnit omalla uskolla pestyksi tule, kuten hellarit kaiken kieroon vääntävät, kun omia lahkouskojaan markkinoivat.

Kyllä Jumalan pitää KASTEESSA sovittaa syntinen ihminen itsensä kanssa pesemällä synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden ja lahjoittamalla siitä vakuudeksi KASTEESSA sieluun Pyhä uskon Hengen lahja sinetiksi.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna KASTAA itsesi ja pestä pois syntisi.'

Room.6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa KASTETUT?

Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan KASTEESSA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne murhamiehen synnit omalla uskolla pestyksi tule, kuten hellarit kaiken kieroon vääntävät, kun omia lahkouskojaan markkinoivat.

Kyllä Jumalan pitää KASTEESSA sovittaa syntinen ihminen itsensä kanssa pesemällä synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden ja lahjoittamalla siitä vakuudeksi KASTEESSA sieluun Pyhä uskon Hengen lahja sinetiksi.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna KASTAA itsesi ja pestä pois syntisi.'

Room.6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa KASTETUT?

Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan KASTEESSA.

Ihmisen pelastava Hengen usko saadaa lahjaksi kasteessa.

Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun",

Jumala on Henki. Usko on Henki. Kristus meissä=me kristuksessa.

Jumala pesee kastessa synnit pois ja liittää ihmisen Hengen yhteyteen Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Kastamaton pakana ei tietenkään voi nousta taivaaseen, koska ei ole kasteessa liitetty Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen pelastava Hengen usko saadaa lahjaksi kasteessa.

Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun",

Jumala on Henki. Usko on Henki. Kristus meissä=me kristuksessa.

Jumala pesee kastessa synnit pois ja liittää ihmisen Hengen yhteyteen Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Kastamaton pakana ei tietenkään voi nousta taivaaseen, koska ei ole kasteessa liitetty Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.

Kristuksen ylösnousemusruumiiseen kasteessa liittämätön pakana on o niitä tyhmiä neitsyitä. Eikä ketään enää ehditä kastaa kristityksi kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta ja toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

1. Piet. 3:21 Uusi liitto on KASTEEN LIITTO.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois niin siitä seuraa hyvä omatunto!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen ylösnousemusruumiiseen kasteessa liittämätön pakana on o niitä tyhmiä neitsyitä. Eikä ketään enää ehditä kastaa kristityksi kun Ylkä tulee äkkiarvaamatta ja toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

1. Piet. 3:21 Uusi liitto on KASTEEN LIITTO.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois niin siitä seuraa hyvä omatunto!

Toisessa ketjussa vänkäsit olevasi syntinen. Eipä kaste ollutkaan peso.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmiskunassa ei ole kuin "armahdettuja syntisiä",

"Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut
        maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin" 1 Tim: 1: 15

ei sanota, että tuli vanhurskaita pelastamaan, vaan syntisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä Adamin synnin tähden ja siksi Jumalan pitää luoda ihminen uudeksi vedestä ja Hengestä pesemällä kasteessa syntisyys pois ja liittämällä puhdistettu ihminen Kristuksen ruumiiseen kasteessa . Kasteessa ihmisen elämä kätketään Kristuksen vanhurskauteen ylösnousemusta varten.
        Ihmisen omat pelastusteot ja uskonratkaisut ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä Adamin synnin tähden ja siksi Jumalan pitää luoda ihminen uudeksi vedestä ja Hengestä pesemällä kasteessa syntisyys pois ja liittämällä puhdistettu ihminen Kristuksen ruumiiseen kasteessa . Kasteessa ihmisen elämä kätketään Kristuksen vanhurskauteen ylösnousemusta varten.
        Ihmisen omat pelastusteot ja uskonratkaisut ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

Helluntailaisten oman uskonratkaisun ja vaelluksen varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista. Jeesus sanoo kerran hurmoskokemuksiaan esitteleville lahkolaisille, en tunne teitä.

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

Peso=Kaste. Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten oman uskonratkaisun ja vaelluksen varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista. Jeesus sanoo kerran hurmoskokemuksiaan esitteleville lahkolaisille, en tunne teitä.

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

Peso=Kaste. Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

Raamatussa viitataan kymmeniä kertoja syntisen ihmisen kastamiseen, vaikka sanaa "kaste" ei joka kerta edes käytetä.

Ef. 5:26 "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa viitataan kymmeniä kertoja syntisen ihmisen kastamiseen, vaikka sanaa "kaste" ei joka kerta edes käytetä.

Ef. 5:26 "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

LITTLE CHILDREN...SINS...

12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LITTLE CHILDREN...SINS...

12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen

Koko perhekunnan kastamiseen yöllä käytettiin sitä samaa vettä, mikä asunnossa sattui olemaan ja jolla oli juuri pesty miesten verihaavat. Haavat pestynä ja sidottuna vankilasta karkumatkalla olevat miehet eivät menneet keskellä yötä minnekään Juutalaisten lammikoille upotuksiin, kuten hellarit valehtelevat. Juutalaisten pyhille paikoille meno olisi tarkoittanut kivitystuomiota pyhien paikkojen häpäisystä.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Taivaasta tulee usko ja maasta tulee kaste.

• Anonyymi

"Vedestä ja Hengestä" Jumalan sanan voimasta.

Kristittyjen kasteessa molemmat on kasteessa yhdessä yhtä aikaa.
        (ei helluntailaisten lahkokasteissa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vedestä ja Hengestä" Jumalan sanan voimasta.

Kristittyjen kasteessa molemmat on kasteessa yhdessä yhtä aikaa.
        (ei helluntailaisten lahkokasteissa)

Uskottomia ei saa kastaa. Usko on oltava ensin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskottomia ei saa kastaa. Usko on oltava ensin.

Lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan jättävät Amerikasta tulleet harhaoppiset lahkolaiset ovat epäuskoista pahempia.

Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsensa kastamattomiksi pakanoiksi tähän maailmaan jättävät Amerikasta tulleet harhaoppiset lahkolaiset ovat epäuskoista pahempia.

Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi.

Jeesus sanoi sylilapsen olevan kaikista parhaan uskon esikuva, joka heti pitää kastaa Kristuksen ruumiin jäseneksi eli Kristityksi. Miehet ja miesten lapset kastettiin Kristityiksi heti helluntaina, eikä vasta 15. päivä.

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

Ps. 8:2

(8:3) Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan.

Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit. (Biblia 1776)

Matt. 21:16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]

• Vain niitä kastetaa, jotka siinä iässä, että ymmärtävät ja ottavat vapaaehtoisesti vastaan sydämeensä Jeesuksen Kristuksen.
      ÄLÄ HALVEKSI LAPSIA. JEESUS KÄYTTÄÄ HEITÄ ESIMERKILLISINÄ.

Lasten kaltaisten

Matt.18:
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.
      6. Mutta joka viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
      ….
      10. "Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä pienistä. Sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa katselevat aina minun taivaallisen Isäni kasvoja.

Matt. 21:
      14. Jeesuksen luo temppeliin tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät.
      15. Mutta kun ylipapit ja kirjanoppineet näkivät ihmeet, joita Jeesus teki, ja lapset, jotka huusivat temppelissä: "Hoosianna Daavidin Pojalle!", he suuttuivat
      16. ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Jeesus vastasi heille: "Kuulen. Ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

Mark.10:
      13. Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskettaisi heitä, mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      14. Kun Jeesus näki sen, hän närkästyi ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni älkääkä estäkö heitä, sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
      15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      16. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

• Anonyymi

Millään tempuilla ei tehdä lapsesta suurempaa, kuin mitä Jeesus sanoo heidän olevan.
        Ei vauvojen "kastaminen" voi tehdä heistä suurempia, kuin ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millään tempuilla ei tehdä lapsesta suurempaa, kuin mitä Jeesus sanoo heidän olevan.

Ei tempuillal tehdä suurempaa vaan kasteelle tehdään Kristuksen opetuslapsia ja Jeesuksen seurakunnan jäseniä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikodemuskin käsitti, että ei sitä lastakaan voi työntää takaisin äitinsä kohtuun syntymään uudeksi. Kastaa pitää, koska kaikkien ihmisten on taivaaseen päästäkseen synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä Kristityksi kastamisessa.

Room. 9:8

"Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset".

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat IHMISIÄ, lihaa ja verta.

Liha ja veri ei sellaisenaan peri Jumalan valtakuntaa. Kastaa pitää. Uudestisyntymisen peso on kaste Kristityksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi liittäminen tapahtuu kasteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tempuillal tehdä suurempaa vaan kasteelle tehdään Kristuksen opetuslapsia ja Jeesuksen seurakunnan jäseniä

Hepr. 11:
        6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

• Anonyymi

Kristillisen kasteen aika "vedestä ja Hengestä" alkoi vasta Jeesuksen mentyä taivaaseen ja lähetettyä sieltä kasteeseen veden lisäksi helluntaina oman uskon Hengen lahjan.

Jeesuksella oli maan päällä eläissään valta parantaa ja antaa synnit anteeksi keitä hän vain tapasikin matkoillaan ilman kastetta. Kristityksi kastamnen alkoi vasta helluntaina, kun miehet ja miesten lapset, yhteensä 3000 ihmistä syntyi uudeksi kasteessa vedestä ja Hengestä.

Jeesus kun oli maan päällä:

Mark. 2:9

Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?

(Syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 11:
        6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

Kristillisten Kirkkojen Kasteessa saadaan Pyhän Hengen lahja. Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo. (ei lahkokasteissa)

Helluntailaiset yritttävät käännyttää ensin ihmisen omiin harhaoppeihinsa ja sitten käsistään siirtää sitä villitsevää hurmoshenkeä ihmiseen, jolla uhri saadaan sidottua antikristilliseen temppulahkoon ja sirkustemppujen alaiseksi ja eksytettyä.

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

2. Tim. 3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisten Kirkkojen Kasteessa saadaan Pyhän Hengen lahja. Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha, ilo. (ei lahkokasteissa)

Helluntailaiset yritttävät käännyttää ensin ihmisen omiin harhaoppeihinsa ja sitten käsistään siirtää sitä villitsevää hurmoshenkeä ihmiseen, jolla uhri saadaan sidottua antikristilliseen temppulahkoon ja sirkustemppujen alaiseksi ja eksytettyä.

Matt. 7:15

2. Tim. 3:7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

Kristityt seurakunnat seuraavat Kristusta. Sellaisia on paljon vapaiden suuntien seurakunnissa.
        Katoliset eivät ole kristittyjä, koska he palvovat Mariaa, eivätkä Kristusta.
        Mitenkä on luterialaisuudessa? Ovatko he vielä riippuvaisia kasteesta enemmän kuin uskosta Kristukseen Hänen tahtoaan noudattaen.

Kaste ilman uskoa ei pelasta. Jeesuksen sanat pitää lukea kokonaan, eikä jättää osaa pois.

Mark.16:
        15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

• Anonyymi kirjoitti:

Et voi komentaa Jumalaa vetämää ketään Jeesuksen luokse.

Joh.6:
        43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Nikodemuskin käsitti, että ei sitä lastakaan voi työntää takaisin äitinsä kohtuun syntymään uudeksi. Kastaa pitää, koska kaikkien ihmisten on taivaaseen päästäkseen synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä Kristityksi kastamisessa.

"Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset".

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Liha ja veri ei sellaisenaan peri Jumalan valtakuntaa. Kastaa pitää. Uudestisyntymisen peso on kaste Kristityksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi liittäminen tapahtuu kasteessa.

Ei Hepr. 2:14 puhuta mitään kasteesta.

Hepr. 2:
        9. Mutta me näemme Jeesuksen kuolemansa ja kärsimyksensä tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöitynä. Hänet oli tosin vähäksi aikaa tehty enkeleitä halvemmaksi, jotta hän Jumalan armosta maistaisi kuolemaa kaikkien ihmisten puolesta.
        10. Hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, tehdä kärsimysten kautta heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        11. Hän, joka pyhittää, ja ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljikseen.
        12. Hän sanoo:
        "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, laulan ylistystäsi seurakunnan keskellä",
        13. ja vielä:
        "Minä panen luottamukseni häneen",
        ja edelleen:
        "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on antanut minulle."
        14. Koska siis lapsilla on liha ja veri, myös hän tuli niistä samalla tavoin osalliseksi, jotta hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, nimittäin Paholaisen,
        15. ja vapauttaisi kaikki, jotka kuoleman pelosta olivat koko elämänsä ajan olleet orjuudessa.
        16. Ei hän ota suojelukseensa enkeleitä vaan Abrahamin siemenen.
        17. Sen vuoksi hänen piti tulla kaikessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylipappi tehtävissään Jumalan edessä ja hän voisi sovittaa kansan synnit.
        18. Koska hän on itse kärsinyt ja ollut kiusattu, hän kykenee kiusattuja auttamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Room. 9:8 puhuta kasteesta.

Room.9:
        6. Ei Jumalan sana kuitenkaan ole rauennut tyhjiin. Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin,
        7. eivätkä kaikki ole lupauksen lapsia sen tähden, että ovat Abrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset."
        8. Tämä tarkoittaa, etteivät luonnolliset jälkeläiset ole Jumalan lapsia vaan että lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
        9. Lupauksen sanahan oli tämä: "Minä palaan ensi vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on poika."

• Anonyymi kirjoitti:

Kristillisen kasteen aika "vedestä ja Hengestä" alkoi vasta Jeesuksen mentyä taivaaseen ja lähetettyä sieltä kasteeseen veden lisäksi helluntaina oman uskon Hengen lahjan.

Jeesuksella oli maan päällä eläissään valta parantaa ja antaa synnit anteeksi keitä hän vain tapasikin matkoillaan ilman kastetta. Kristityksi kastamnen alkoi vasta helluntaina, kun miehet ja miesten lapset, yhteensä 3000 ihmistä syntyi uudeksi kasteessa vedestä ja Hengestä.

Jeesus kun oli maan päällä:

Mark. 2:9

Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?

(Syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

Mainitsemasi asiassa Helluntaina ei ole kyseesä vedessä kastaminen, vaan Hengen.
        Pyhän Hengen vuodattaminen

Apt.2:
        1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9. Me parthialaiset, meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa, Kappadokiassa, Pontoksessa ja Aasiassa,
        10. Frygiassa, Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Libyan alueella, me täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset - me kaikki kuulemme heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suurista teoista."
        12. He olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja he kyselivät toisiltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut sanoivat ivaten: "He ovat täynnä makeaa viiniä."
        14. Pietarin puhe helluntaipäivänä
        Silloin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Juutalaiset miehet ja te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tulkoon tämä teille tiettäväksi, kuulkaa mitä sanon:
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niin kuin te luulette, onhan nyt vasta päivän kolmas tunti,
        16. vaan tämä on sitä, mistä on puhuttu profeetta Jooelin kautta:
        17. 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.
        18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.
        19. Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22. Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte.

• Anonyymi

Kuinka paljon Suomessa on kastettuja ateisteja?
      Ajatelkaa!

• Anonyymi

"ateisteja"

"Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo,ja paaduttaa kenen tahtoo."
        Room: 9: 18

• Anonyymi

Jeesus ei laita kastamiselle mitään ehtoja eikä pääsyvaatimuksia. Eikä niitä saa kukaan ihminenkään kasteelle mitään esteitä laittaa, eikä kelpoisuusvaatimuksia.

Jeesus käski kastaa kaikki ihmiset ikään ja sukupuoleen ja rotuun katsomatta, koska Raamatun ilmoituksen mukaan kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä ja tarvitsevat kasteen syntien pois pesemiseksi ja uskon Hengen lahjan antamiseksi.

Kristityksi kastaminen perustuu Jeesuksen antamaan ja delegoimaansa kastevaltaansa. Jeesus lupasi olla Kristityksi kastavan mukana ja yhdessä joka päivä maailman loppuun asti (=Jeesus kastaa)

Matt.28:18-20 Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky ennen taivaaseen nousemista helatorstaina.

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

***************************************************************************************

• Tuossa kohdassa on käännösvirhe. Alkutekstissä on piste sanan "opetuslapsikseni "jälkeen. Piste jakaa tämän jakeen kahteen eri lauseeksi ja muuttaa koko tekstin. Oikea käännös on:

Raamattu kansalle:
        Matt. 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Tuossa kohdassa on käännösvirhe. Alkutekstissä on piste sanan "opetuslapsikseni "jälkeen. Piste jakaa tämän jakeen kahteen eri lauseeksi ja muuttaa koko tekstin. Oikea käännös on:

Raamattu kansalle:
        Matt. 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailmanajan loppuun saakka."

Ei ole alkutekstissä mitään pisteitä. Puhut palturia.

Raamattu kansalle kääntää väärin. Se ei käänä partisiippeja ollenkaan. Kohdassa ei ole kolmea pääverbiä!

Matt. 28: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimee"

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Tuossa kohdassa on käännösvirhe. Alkutekstissä on piste sanan "opetuslapsikseni "jälkeen. Piste jakaa tämän jakeen kahteen eri lauseeksi ja muuttaa koko tekstin. Oikea käännös on:

Raamattu kansalle:
        Matt. 28:

Alkukielissä ei ollut mitään välimerkkejä. Hepreaakin lueteen oikealta vasemmalle.

Parhamilla taisi olla se musta piste, josta ne kaikki valheet on lähtenny liikkeelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkukielissä ei ollut mitään välimerkkejä. Hepreaakin lueteen oikealta vasemmalle.

Parhamilla taisi olla se musta piste, josta ne kaikki valheet on lähtenny liikkeelle.

Alkuteksteissä oli pisteitä. Miksi vihaat jotakin Parhamia, jota on jo kuollut?

1.Joh4:
        20. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuteksteissä oli pisteitä. Miksi vihaat jotakin Parhamia, jota on jo kuollut?

1.Joh4:
        20. Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.

Ei ollut tuossa kohdin. Tutkipa tarkasti, partisiippit myös

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi: 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Uskossa vanhurskas saa elää. Vanhurskautus uskon kautta.
      Kaste on ulkoinen merkki, kuten ympärileikkaus ennen.

• Joh. 3:
        10. Jeesus vastasi: "Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä?
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika.
        14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen Poika korotettava,
        15. että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
        18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
        19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja. Huom. myös jae
        20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
        21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."

• Johanneskin kastoi vain ne jotka oliva tehneet parannuksen. Hän kieltäytyi kastamasta ulkoisesti uskonnollisia ihmisiä.

Matt.3:
      4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
      5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
      6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
      7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
      9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
      10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      11. Minä kastan teidät vedessä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes kantamaan hänen kenkiään. Hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä ja tulessa.

• Anonyymi

Jeesus lupasi olla joka päivä kastamassa 11 oikean apostolin kanssa "Jeesus kastaa"

Kristillisessä kasteessa on sekä ihminen että Jeesus kastamassa.

"vedestä ja Hengestä"

Uudessa liitossa on vain yksi kaste, Ef.4:5. Uuden liiton sinetti on yksi kaste, ei erilaisia kasteita.

Ei ole erikseen vesikastetta, ei erikseen henkikastetta, ei erikseen verikastetta.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus lupasi olla joka päivä kastamassa 11 oikean apostolin kanssa "Jeesus kastaa"

Kristillisessä kasteessa on sekä ihminen että Jeesus kastamassa.

"vedestä ja Hengestä"

Uudessa liitossa on vain yksi kaste, Ef.4:5. Uuden liiton sinetti on yksi kaste, ei erilaisia kasteita.

Ei ole erikseen vesikastetta, ei erikseen henkikastetta, ei erikseen verikastetta.

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Joh. 4:
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, tulee uudelleen janoiseksi,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

• Room. 10:
      8. Mitä se siis sanoo?
      "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi",
      nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
      9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."
      12. Ei tässä ole eroa juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra. Hän on rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
      13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

• Sovituksen vastaanottaminen on vapaaehtoista.

2. Kor.5:
      20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21. Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
      Luku 6 .
      1. Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2. Sanoohan hän:
      "Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
      Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.

• Jeesuksen vastaanottaminen, ota Hänet vastaan sydämeesi. Elä Hänen kanssaan.

Joh.1:
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
      13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.

• Anonyymi

Kristillisessä kasteessa ihminen liitetään Krituksen ruumiiseen ja Kristuksen Henki tulee kasteessa ihmisen sisälle.

"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

Pelkkien tuntemattomien irtohenkien, villitsevien henkien vastaanottaminen ei ole mitään Jeesuksen ottamista vastaan.

Epämääräisien irtohenkien tekemiä kosketuksia ja valekasteita pitää varoa erityisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristillisessä kasteessa ihminen liitetään Krituksen ruumiiseen ja Kristuksen Henki tulee kasteessa ihmisen sisälle.

"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

Pelkkien tuntemattomien irtohenkien, villitsevien henkien vastaanottaminen ei ole mitään Jeesuksen ottamista vastaan.

Epämääräisien irtohenkien tekemiä kosketuksia ja valekasteita pitää varoa erityisesti.

Mitenkä tuo "Anonyymi 08.06.2022 20:37"voisi olla mahdollista, että ihmisen tekemä kaste liittäsi Jeesukseen. Kukaan ei voi tulla Jeesuksen luokse, ellei Isä vedä häntä .
        Me ihmiset emme voi määrätä Jumalaa vetämään ketään Jeesuksen luokse. Pyytää voimme . Mutta emme käskeä, emme millään sakramentillakaa voi Jumalaa määräillä.

Jeesus itse sanoo:
        Joh. 6:
        43. Jeesus vastasi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        45. Profeetoissa on kirjoitettu: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja oppinut häneltä, tulee minun luokseni.
        46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt. Ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
        47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        .............

• Anonyymi

Paholainen tuikkaa omaa henkeään lahkolaiseen, koska lahkolainen odottaa erillistä "henkikastetta" ja niitä henkiähän riittää joka lähtöön niitä kasteitaan antamaan.
      Hurmoslahkoissa kun kelpaa henki kuin henki, pääasia että tajunnan tila laskee lattian tasolle, josta niitä Jeesuksia sitten hurmoshengen vaikutuksesta etsitään. Jotkut ryömii jopa penkkien alla etsimässä niitä henkiä ja siunauksia.

• Anonyymi

2. Moos. 23:
        1. "Älä levitä perättömiä huhuja äläkä anna apuasi jumalattomalle rupeamalla vääräksi todistajaksi.

2. Moos. 20:
        16. Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi.

• Anonyymi

Hurmos on luonnollinen Jumalan antama Pyhän Hengen vaikuttama tila, kuten esim.

Apt.11:
        4. Silloin Pietari selvitti heille kaiken alusta alkaen ja sanoi:
        5. "Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin. Silloin näin hurmoksissa näyn. Taivaasta tuli alas astia, kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin alas, ja se tuli aivan minun eteeni.

Apt.22:
        17. Kun olin palannut Jerusalemiin ja olin rukoilemassa temppelissä, jouduin hurmoksiin
        18. ja näin Herran. Hän sanoi minulle: 'Pidä kiirettä! Lähde heti pois Jerusalemista, sillä sinun todistustasi minusta ei oteta täällä vastaan.'

• Anonyymi

Usko, joka voittaa maailman
      1.Joh.5:
      1. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa sitä, joka on synnyttänyt, rakastaa myös sitä, joka hänestä on syntynyt.
      2. Siitä me tiedämme rakastavamme Jumalan lapsia, että rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjään.
      3. Rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä hänen käskynsä ole raskaat.
      4. Kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, joka on voittanut maailman: meidän uskomme.
      5. Kuka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

• Anonyymi

Kaikilla Jenkkilahkoilla on pyrkimys saada ihminen ensin houkuteltua tekemään se uskonratkaisu sen uskonlahkon oppien perusteella eli viedä ihminen heti harhaan.
        Harhaoppinen usko on vaan este ja tulppa Pyhän Hengen tulla ihmisen sisälle, koska siellä on jo silloin se asukas eli harhaoppinen usko pohjalla, niin ei sinne enää mitään Pyhä voi tuoda.

Kannattaa mennä tekemään se uskonratkaisu oikeaan Kristilliseen vanhaan kirkkoon.

2. Tim. 3:6

Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla Jenkkilahkoilla on pyrkimys saada ihminen ensin houkuteltua tekemään se uskonratkaisu sen uskonlahkon oppien perusteella eli viedä ihminen heti harhaan.
        Harhaoppinen usko on vaan este ja tulppa Pyhän Hengen tulla ihmisen sisälle, koska siellä on jo silloin se asukas eli harhaoppinen usko pohjalla, niin ei sinne enää mitään Pyhä voi tuoda.

Kannattaa mennä tekemään se uskonratkaisu oikeaan Kristilliseen vanhaan kirkkoon.

Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

Jeesus ei tunne lahkoon uudestikastettuja hurmoslahkolaisia ollenkaan heidän uskonratkaisuistaan ja upotuskasteistaan huolimatta. Lahkolaiset jättävät tahallaan lapset kastamatta kristityiksi. Luottavat omiin uskonratkaisuihinsa ja vaellukseensa.

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tunne lahkoon uudestikastettuja hurmoslahkolaisia ollenkaan heidän uskonratkaisuistaan ja upotuskasteistaan huolimatta. Lahkolaiset jättävät tahallaan lapset kastamatta kristityiksi. Luottavat omiin uskonratkaisuihinsa ja vaellukseensa.

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

emmekö me ajaneet tehneet me, me, korostetaan omia töitä, eikä Jumalan tekoja.
        Silloin Jumala sanoo en tunne teitä.

Pelastuneet ylistää Jumalaa ja Jumalan tekoja. Sillä sinä yksin olet Pyhä;
        Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala.

Ilmestyskirja: 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, , Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
        15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet harhaopettaja "Anonyymi 08.06.2022 20:32" Et edes tiedä mikä on lahko.

Jaak. 3:
        1. Veljeni, älkööt monet teistä ryhtykö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        ...
        9. Kielellä me ylistämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja.
        10. Samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni!
        11. Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä.
        12. Veljeni, ei viikunapuu voi tuottaa oliiveja eikä viiniköynnös viikunoita. Eikä suolainen lähde anna makeaa vettä.
        13. Ylhäältä tuleva viisaus
        Kuka teistä on viisas ja ymmärtäväinen? Näyttäköön hän tekonsa hyvällä vaelluksellaan, viisaasti ja sävyisästi.
        14. Mutta jos teillä on sydämessänne katkera kiivaus ja riitaisuus, älkää kerskailko ja valehdelko totuutta vastaan.
        15. Sellainen ei ole ylhäältä tulevaa viisautta vaan maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16. Sillä missä on kiivautta ja riitaisuutta, siellä on myös epäjärjestystä ja kaikenlaista pahaa menoa.
        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdasta, sitten rauhaisaa, lempeää, taipuisaa, se on täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä. Se on tasapuolinen ja teeskentelemätön.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhantekijöille.

• Anonyymi

Olisi hyvä myös huomata tämä:

"....Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

• Anonyymi

Älä pidä Amerikasta tulleita lahkolaisia veljinäsi. Raamattu kehottaa karttamaan harhaoppista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä pidä Amerikasta tulleita lahkolaisia veljinäsi. Raamattu kehottaa karttamaan harhaoppista.

Vesikasteestaan puhuessaan helluntailaiset tarkoittavat omia rituaalejaan.

Helluntailaisilla on ihan omat raamatunkäännökset, teesit ja traktaatit, joihin he luottaa.

Helluntailaisten vesikaste on pelkkä vesirituaali lahkon jäseneksi.
        Ihmisteko, ei siihen liity mitään syntien pesua eikä Hengen lahjan saamista.

Kristitttyjen kasteessa synnit pestään pois ja saadaan uskon Henki lahjaksi. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa saman päivän aikana Kristuksen omaksi.

Apt.2
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vesikasteestaan puhuessaan helluntailaiset tarkoittavat omia rituaalejaan.

Helluntailaisilla on ihan omat raamatunkäännökset, teesit ja traktaatit, joihin he luottaa.

Helluntailaisten vesikaste on pelkkä vesirituaali lahkon jäseneksi.
        Ihmisteko, ei siihen liity mitään syntien pesua eikä Hengen lahjan saamista.

Kristitttyjen kasteessa synnit pestään pois ja saadaan uskon Henki lahjaksi. Miehet ja miesten lapset piti heti kastaa saman päivän aikana Kristuksen omaksi.

Apt.2

Oikea Pyhä uskon Henki tulee vasta sen jälkeen kun kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden ja kaikkia koskevan perisynnin kadottavan voiman pois ihmisen sielusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea Pyhä uskon Henki tulee vasta sen jälkeen kun kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden ja kaikkia koskevan perisynnin kadottavan voiman pois ihmisen sielusta.

Uutta viiniä vuodatetaan vain uudestisyntyneeseen puhtaseen ja tyhjään sieluun.

Helluntailaiset ottavat vastaan villitseviä henkiä eli hurmoshenkiä ja luulevat niitä kokemuksia "henkikasteiksi". Niitä kokemuksia ihmisellä voi olla vaikka useampia viikossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uutta viiniä vuodatetaan vain uudestisyntyneeseen puhtaseen ja tyhjään sieluun.

Helluntailaiset ottavat vastaan villitseviä henkiä eli hurmoshenkiä ja luulevat niitä kokemuksia "henkikasteiksi". Niitä kokemuksia ihmisellä voi olla vaikka useampia viikossa.

Toisessa ketjussa vaahtosit olevasi syntinen. Syntiset eivät voi saada Pyhää Henkeä.
        "tyhjään sieluun" haaaHA HEHE!!!

• Anonyymi

Eihän tämän selvemmin voi enää asiaa ilmaista.

Kääntyminen, kreikaksi "metanoia" on syntisyyden tunnustamista. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia."

"Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Parhamin "raamatusta" tuollaiset sivut on revitty pois!

• Anonyymi

Joh. 3:
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.

• Anonyymi

Uskominen tarkoittaa Raamatussa tottelemista. Usko ja uskollisuus on sama sana alkukielessä.

Vain kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiiseen liitetyt temmataan taivaaseen. Muut ovat niitä tyhmiä neistyistä.. Eikä ketään enää ehditä kastaa Kristuksen ruumiiseen kun Ylkä tulee äkkiarvaamtta ja toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. Kasteen lahja Hengen sinetti vastaa veren sivelyä ohen pihtipieleen, vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä.

• Anonyymi

Joh. 12:
      44. Mutta Jeesus huusi sanoen: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
      45. Joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
      46. Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei yksikään, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen.
      47. Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, en minä häntä tuomitse, sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan maailman.
      48. Joka halveksii minua eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.
      49. Sillä en minä ole puhunut omia ajatuksiani. Isä, joka on minut lähettänyt, on antanut minulle käskyn, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava.
      50. Minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Minkä minä siis puhun, sen minä puhun niin kuin Isä on minulle sanonut."

• Anonyymi

Kristukseen ruumiiseen kasteessa liittämätön ihminen ei kuulu ylöstemmattavaan Kristuksen ruumiiseen.

Asia on ihan selvästi sanottu monessa kohtaa Raamattua.

• Anonyymi

Kastaminen tarkoittaa sitä, että Jumala pesee synnit pois ja liittää puhtaan sielun Kristuksen ylöstemmattavaan ruumiiseen.

Room. 6:3

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

Kuolema, sovintoveri, veren suoja saadaan Kristillisessä yhdessä kasteessa.

Kasteessa ihminen kätketään Kristuksen vanhurskauteen eli puetaan kristukseen.

Kaste on Jumalan teko. Pesemistä ja pukemista Kristukseen.

• 1.Piet.1:
        Olkaa pyhät!
        13. Vyöttäkää siis mielenne ja olkaa raittiita. Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
        14. Olkaa niin kuin kuuliaiset lapset älkääkä mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
        15. Tulkaa sen sijaan kaikessa vaelluksessanne pyhiksi, niin kuin teidän kutsujannekin on pyhä.
        16. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        17. Jos te siis Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee jokaisen hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
        18. Tiedättehän, että teitä ei ole lunastettu isiltä perimästänne turhasta vaelluksesta katoavilla aarteilla, hopealla tai kullalla,
        19. vaan Kristuksen, kuin virheettömän ja tahrattoman Karitsan, kalliilla verellä.

• Anonyymi

Hepr. 11:

Joh.3:
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. MUTTA se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.

• Anonyymi

Pelkkä uskominen ei pese syntejä eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.

Helluntailaiset yrittävät eksyttää ihmisiä lisäämällä helluntailaiseen uskoon niitä asioita, jotka Raamatun mukaan tapahtuu vain Kristittyjen kasteessa, mikä helluntailaisilta puuttuu kokonaan.

Näin helluntilaiset yrittävät eksyttää ihmiset pois Jumalan sanan totuudesta.Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu harhaoppi eli heresia.

• Luuk. 6:
      46. "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee, mitä minä sanon?
      47. Minä osoitan teille, kenen kaltainen on se, joka tulee minun luokseni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan.
      48. Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten tuli tulva, virta syöksyi taloa vastaan mutta ei saanut sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
      49. Mutta se, joka kuulee eikä tee, on kuin mies, joka rakensi talonsa maan pinnalle, ilman perustusta. Kun virta syöksyi taloa vastaan, se sortui heti ja tuhoutui kokonaan."

• Anonyymi

Helluntailaisuus on pahojen miesten kehittämä harhaoppi eli heresia.

Helluntailaiset yrittävät epätoivoisesti hävittää kristillisen yhden kasteen merkityksen pois, koska se ei kuulu heidän harhaoppeihinsa. Usko ei koskaan korvaa kastetta, eikä tee sitä mitättömäksi pelkäksi vesikasteeksi, kuten hellarit opettavat.

Raamatun mukaan Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa ja liittää ihmisen kasteessa Kristuksen ruumiiseen ja antaa siitä vakuudeksi uuden liiton sinetiksi oikean Pyhän Hengen, mikä helluntailaisilta puuttuu kokonaan.

• Anonyymi

Helluntailaisia nurin viskovat henget ja voimat on pelkkiä villitseviä henkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainiokin tajusi ja ihmetteli muistiinpanoissaan, mikä kumman henki tai voima heitä helluntailaisia viskoo nurin, kun se voima tai henki ei kykenen ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään todellisesta sairaudesta. Asia kävi Yliainiolle täysin selväksi kun hänen lääkäriystävänsä Miettinen teki lääk.tri:n väitöskirjan helluntailaisten asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua viskoo vanhat muistot ,. kertoo, että dementia kantaa muistoja, joka ei ole tätäpäivää.
        Mutta, luterilaisia yleensä viskookin vanhojen asioiden puheet - toisista, mutta omat mädät omenat jää koriin pois hettämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainiokin tajusi ja ihmetteli muistiinpanoissaan, mikä kumman henki tai voima heitä helluntailaisia viskoo nurin, kun se voima tai henki ei kykenen ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään todellisesta sairaudesta. Asia kävi Yliainiolle täysin selväksi kun hänen lääkäriystävänsä Miettinen teki lääk.tri:n väitöskirjan helluntailaisten asioista.

Sinua viskoo miettisenkin jutut. Meinaan kun ja koska netissä on vanhaa kirkkoherraa - jotka tuntevat näitä parantuneita - ja edelleen ne on, joita olen linkittänyt.
        Mutta, kun te kuulema ette osaa sanojenne mukaan lukea, tai jaksa tutkia, niin siksi sinäkin olet se toistaja - joka ei ota asiasta selvää.
        Sinua heitättää vanhat jutut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua viskoo miettisenkin jutut. Meinaan kun ja koska netissä on vanhaa kirkkoherraa - jotka tuntevat näitä parantuneita - ja edelleen ne on, joita olen linkittänyt.
        Mutta, kun te kuulema ette osaa sanojenne mukaan lukea, tai jaksa tutkia, niin siksi sinäkin olet se toistaja - joka ei ota asiasta selvää.
        Sinua heitättää vanhat jutut.

Jäi sanomatta, että juuri kirkossanne on näitä parantumisia, jalkojen venytysrukoilijoita, jne. jotka on luettavissa - täällä netissä Vuolanne ja Salli - esimerkkinä - muitakin on

• Anonyymi

Ilman Kristillisten kirkkojen toimittamaa Kristillistä yhtä kastetta ihminen ei saa syntejään anteeksi eikä saa oikeata Pyhän Hengen uskonlahjaa.

Apt.2

Kääntyminen, kreikaksi "metanoia" tarkoittaa ihmisen syntisyyden myöntämistä Jumalan edessä. Syntinen oli jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

• Anonyymi

Jeesuksen todistuksen mukaan ihminen saa syntinsä anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        ( Apt 26)

Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta, kuten tapahtui tuossa Apt 2. tekstikohdassakin.

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 3)

"Ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 3)

Heidät, jotka ottivat Jumalan kutsun vastaan, kastettiin.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen todistuksen mukaan ihminen saa syntinsä anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        ( Apt 26)

Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta, kuten tapahtui tuossa Apt 2. tekstikohdassakin.

36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." ( Apt 3)

40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 3)

Usko Toivonen

Helluntailaiset tarjoavat kelvotonta harhaoppista "uskoaan" pelkästään autuuden perustaksi.

Väärämielinen helluntailainen jättää tahallaan Jeesuksen puheesta tärkeimmän jakeen kokonaan pois, jossa Jeesus tarkentaa, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteen vedestä ja Jumalan Hengen voimasta Ylhäältä.

{Joh.3:5}

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born o55f water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Apt 26)

Usko Toivonen

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat juonikkaita. Ne liittää "vauvat ja helvetin" yhteen tarkoituksenaan estää lapsien kastaminen Kristityiksi "vedestä ja Hengestä."

• Anonyymi

Usko Toivonen eksyttää tahallaan jättämällä sen kohdan kokonaan pois, jossa murhamiehelle sanotaan, että Jumala pesee synnit pois kasteessa. Ei missään avunhuudossa eikä uskontunnustuksissa eikä ratkaisuissa.

Jumalalle kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustamien Jumalan edessä..
      Jumala on Pyhä ja ihminen on syntinen sekä ennen kastetta että ennen ehtoollista.
      Helluntailaiset kieltävät Raamatun keskesimmmät totuudet, eikä heitä voi pitää kristittyinä, vaan harhaoppisina lahkolaisina.

16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi

Aloituksessa vauvavaleluvalta - on oman suvereenivallan osoittamista muille, myös esittäjälle itselle, kyseessä on polyteismin muoto - epäjumalanpalvontaa.

Siinä väitetään, että Jumala olisi antanut - tai siirtänyt vallan JOHTAA Hänen maailmaansa - luomakunnassa, vauvakasteen opetuksissa. Siinä on epäjumalanpalvonnan muotomeno.
      Erehdytään uskomaan, että luoja antoi näille ylivertaisille voimille vappaan tahdon päättää - kuinka HÄnen voimansa tulisi jakaa. ... Ei se näin mene.

Tämä on siis sitä polyteismin ja epäjumalanpalvonnan ydin. muuttaa Jumalan suunnitelmia, Hänen maailmaansa varten. Se koskee kaikkia meitä, --emme- ole --- puolijumalia. Teoilla on seuraukset, ja kun vauvakasteissa sotkemme, sotkumme on siivottava.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Valehtelet koska olet valhetta täynnä, Raamtussa ei ole kijpoitettuna: "Jumala pesee synnit pois kasteessa". Ei edes luterilaisen opin mukaan kasteessa ei pestä pois syntjejä, sillä luterilaiset ovat kasteensa jälkeen armahdetuja syntisiä.

• Anonyymi

Juuri syntien poispseseminen tarkoittaa anteeksisaamista. Synti ei katoa mihinkään.

• Anonyymi

Helluntailaisilla on ihan omat Parhamin keksimät raamatut ja opit.

Oikean Kirkkoraamatun keskeisiä ilmoituksia on, että Jumala pesee kasteessa synnit pois. Sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

Näin tapahtui jo Johnneksen kasteen yhteydessä, Jumala pesi synnit pois kasteessa,
        ja niin tapahtuu Kristillisen kasteen yhteydessä. Jumala pesee synnit pois kasteessa.

Kaste on syntien pesemistä ja Kristuksen lahjavanhurskauteen pukemista, josta sinetiksi saadaan Pyhän Hengen sinetti kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri syntien poispseseminen tarkoittaa anteeksisaamista. Synti ei katoa mihinkään.

Saasta jää, eikä luterilaisen kirkon kaste poista lihan saastaa. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisilla on ihan omat Parhamin keksimät raamatut ja opit.

Oikean Kirkkoraamatun keskeisiä ilmoituksia on, että Jumala pesee kasteessa synnit pois. Sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

Näin tapahtui jo Johnneksen kasteen yhteydessä, Jumala pesi synnit pois kasteessa,
        ja niin tapahtuu Kristillisen kasteen yhteydessä. Jumala pesee synnit pois kasteessa.

Kaste on syntien pesemistä ja Kristuksen lahjavanhurskauteen pukemista, josta sinetiksi saadaan Pyhän Hengen sinetti kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saasta jää, eikä luterilaisen kirkon kaste poista lihan saastaa. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.

Ei poista vaan synnit saa anteeksi kuten Pietarikin sanoi

Mutta se ei koske kaltaistasi jumalatonta

• Anonyymi

Helluntailaiset yrittävät eksyttä melkein jokaisessa viestissään. Raamatun lukemisen kanssa pitää olla tarkkana.

Juutalaisten vanhoissa rituaalipesuissa poistettiin ulkoista likaa eli lihan saastaa (esim.jalkojen pesu)

Kristillisen kasteen merkitys on ihan toinen. Siinä pestän pois synnit "lihan teot (Gal.5:1 lihan teot on syntiä)

Kasteen perusfunktio on syntien peseminen ja Kristuksen lahjavanhurskauteen pukeminen. Jumalan teko, ei mikään ihmisen oma teko, eikä ratkaisukristillisyys.

• Anonyymi

huvittavinta on, kun hellarit vetoo aina "pelastuihan ristinryövärikin ilman kastetta . . .
        vaan kun kastekäskyä ei vielä Jeesus ollut edes anatanut, siis Jeesuksen ollessa
        "maan päällä",

"tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"

että siis, Jeesus on Ylösnoussut, jos nyt helluntailaiset sen edes käsittäis, ja Jeesuksen Ylösnousemuksen jälkeen, syntien anteeksianto on: kasteessa.

helluntailaisuudessa ei hevin anneta kastaa, se "kymmenen taalan kysymys !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huvittavinta on, kun hellarit vetoo aina "pelastuihan ristinryövärikin ilman kastetta . . .
        vaan kun kastekäskyä ei vielä Jeesus ollut edes anatanut, siis Jeesuksen ollessa
        "maan päällä",

"tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi"

että siis, Jeesus on Ylösnoussut, jos nyt helluntailaiset sen edes käsittäis, ja Jeesuksen Ylösnousemuksen jälkeen, syntien anteeksianto on: kasteessa.

helluntailaisuudessa ei hevin anneta kastaa, se "kymmenen taalan kysymys !!!

Näin on kirjoitettuna tunnuskirjoissa: syntien anteeksianto on: kasteessa? Samaan aikaan luterilaiset tunnustavat olevansa syntisiä ja armahdettua. Luterilainen kaste ei pesekään pois syntejä.
        Anteeksianto on Raamatun mukaan pois pyyhkimistä. Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on kirjoitettuna tunnuskirjoissa: syntien anteeksianto on: kasteessa? Samaan aikaan luterilaiset tunnustavat olevansa syntisiä ja armahdettua. Luterilainen kaste ei pesekään pois syntejä.
        Anteeksianto on Raamatun mukaan pois pyyhkimistä. Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun.

väitätkö, ette koskaan tee edes ajatukissa syntiä, siis vaikka synnit on anteeksi annettu, tämän elämän matkan varrella, syntejä tulee ihan tietämättämme,
        / huomaamattamme,

"joka katsookin naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen
        kanssaan"
        Mt: 5: 28

synnit annetaan ANTEEKSI, kasteessa, = siis armahdettu syntinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste pesee synnit pois mutta ei poista saastaa

Ei epässelvää. Helluntailaikaste ei tee mitään, ei mitää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste pesee synnit pois mutta ei poista saastaa

Ei epässelvää. Helluntailaikaste ei tee mitään, ei mitää

Uudestikaste Jenkkilahkoon on pahan hengen kaste. Sitä ei pidä ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei huutaminen vielä Saulus Tarsolaisenkaan syntejä pois pyyhkinyt. Kastaa pitää.

Kristittyjen kaste on Jumalan teko (ei lahkokaste)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei huutaminen vielä Saulus Tarsolaisenkaan syntejä pois pyyhkinyt. Kastaa pitää.

Kristittyjen kaste on Jumalan teko (ei lahkokaste)

helluntailaisen opin mukaan muslimilapsikin on uudestisyntynyt helluntailainen kristitty heti syntyessään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisen opin mukaan muslimilapsikin on uudestisyntynyt helluntailainen kristitty heti syntyessään

Valehtelet tai et ymmärrä. " Anonyymi 12.06.2022 18:04"

Eivät lapset ole helluntailaisuuden mukaan uudestisyntyneitä. EI HEIDÄN TARVITSE OLLA uudestisyntyneitä, koska he eivät ole itse tehneet mitään syntiä. He ovat puhtaita.
        Perisyntikäsite on pilkkalause, sitä ei saa käytää. Kaikki pienet lapset ovat taivaskelpoisia, kansallisuudesta riippumatta.

Kirkkoraamattu 1933/38
        Hes. 18:
        1. Ja minulle tuli tämä Herran sana: 2. "Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? 3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. 4. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.

Raamattu kansalle
        Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan .
        Hes.18:
        1. Minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mitä te oikein tarkoitatte, kun käytätte Israelin maassa tätä sananlaskua: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät'?
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, enää ETTE SAA LAUSUA tätä sananlaskua Israelissa.
        4. Kaikki sielut kuuluvat minulle, niin isän kuin pojankin sielu ovat minun. Jokaisen, joka tekee syntiä, on kuoltava.
        Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan
        Minulle tuli tämä Herran sana:
        2. "Mitä te oikein tarkoitatte, kun käytätte Israelin maassa tätä sananlaskua: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät'?
        3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, enää ette saa lausua tätä sananlaskua Israelissa.
        4. Kaikki sielut kuuluvat minulle, niin isän kuin pojankin sielu ovat minun. Jokaisen, joka tekee syntiä, on kuoltava.
        .......
        14. Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan:
        15. Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
        16. ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä. Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,
        17. ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää.
        18. Hänen isänsä kyllä harjoitti väkivaltaa, riisti ja ryösti veljeltään ja teki kansansa keskuudessa sellaista, mikä ei ole hyvää. Sen tähden hänen oli kuoltava syyllisyytensä vuoksi.
        19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

• Anonyymi

.Moos.24:
      16. Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kukin surmattakoon oman syntinsä tähden.
      17. Älä vääristä muukalaisen tai orvon oikeutta äläkä ota pantiksi lesken vaatteita.

• Anonyymi

2.Kun.14:
      6. Mutta murhaajien lapset hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu Mooseksen lain kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kutakin rangaistakoon kuolemalla hänen oman syntinsä tähden.

2.Aik.:25:
      4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."

• Anonyymi

Ei luterlaisille rienaajille sopinut Luterilaisen kirkon opit vaan piti mennä Luterlaisen kirkon lahkoon.

• Anonyymi

Mikäs lahkolainen sinä olet? Rienaatko uskovia?

• Anonyymi

Helluntailaisuus on valheen hengen synnyttämä eksytys. Helluntailaiset joutuvat puolustelemaan valheita aina vaan uusilla valheilla. Ylivainion parantamistoimintakin osoittautui täysin illuusioiksi, koska kukaan ei parantunut yhtään mistään, kun oikea lääkäri tutki väitetyt paranemistapaukset.

Hesekielissä ei puhuta ollenkaan syntiinlankeemuksen eli perisynnin kirouksesta, jossa kaikki ihmiset tulivat synnistä osallisiksi heti sikiämisestä alkaen.

Hesekielissä puhutaan vanhempien syntivelan periytymistä jälkeläisille.

Siitä voi välttyä vain noudattamalla kaikki Mooseksen lain määräykset.

Eli kukaan ei voi Hesekielin mukaan välttyä vanhempien syntivelan vyöryttämisestä lapsien maksettavaksi aina kolmanteen ja neljänteen polveen.

• Anonyymi

Hesekielissä ei puhuta ollenkaan kaikki syntisiksi tekevästä Adamin ja Eevan perisynnistä ollenkaan,
        Josta vapaana ei kukaan synny tähän maailmaan.

Hes. 18:19

Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA
        minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hesekielissä ei puhuta ollenkaan kaikki syntisiksi tekevästä Adamin ja Eevan perisynnistä ollenkaan,

Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA
        minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan" Room: 3:10

"poikkeuksena", - helluntailaiset oman oppinsa mukaan !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

Kahdeksantena päivänä lapsi olisi pitänyt ympärileikakuksessa liittää vanhan liiton jäseneksi seurakuntaan. Se teko olisi katkaissut tuon Daavidin synnin kirouksen ja poika olisi saanut elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahdeksantena päivänä lapsi olisi pitänyt ympärileikakuksessa liittää vanhan liiton jäseneksi seurakuntaan. Se teko olisi katkaissut tuon Daavidin synnin kirouksen ja poika olisi saanut elää.

helluntailaiset ei tunnusta Aadamilta perittyä perisyntiä, siis kuolemaa, että se on tullut kaikkien osaksi, perisynnin seurauksena.

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta, tuli synti maailmaan, ja synnin kautta
        kuolema,
        niin
        kuolema on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

helluntailainen ei tunnusta mitään, jos se ei ymmärrä ihmisjärjellä.

"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun
        teitäni, sanoo Herra" Jes: 53:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset ei tunnusta Aadamilta perittyä perisyntiä, siis kuolemaa, että se on tullut kaikkien osaksi, perisynnin seurauksena.

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta, tuli synti maailmaan, ja synnin kautta
        kuolema,
        niin
        kuolema on tullut KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

helluntailainen ei tunnusta mitään, jos se ei ymmärrä ihmisjärjellä.

"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun
        teitäni, sanoo Herra" Jes: 53:

Juu, todellakin sinua synnit ja himot hallisevat ja kuljettavat. KUINKA MONTA KERTAA AIOT TODISTAA SYNTISYYTESI?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, todellakin sinua synnit ja himot hallisevat ja kuljettavat. KUINKA MONTA KERTAA AIOT TODISTAA SYNTISYYTESI?

Jumalan sana todistaa kaikki ihmiset syntisiksi. Ei sitä itse tarvitse kenenkään todistaa.

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana todistaa kaikki ihmiset syntisiksi. Ei sitä itse tarvitse kenenkään todistaa.

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"KUINKA MONTA KERTAA"<

siellä ne helluntailaisuudessakin käyvät ahkeraan "katumuspenkillä".

• Anonyymi

Hellareiden opit on törkeätä Jumalan pilkaa. He sanovat olevansa synnittömiä syntyessään maailmaan. Synnittömiä mennessään kasteelle ja ehtoolliselle.

• Anonyymi

Helluntailaiset vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen syntymisessään tähän maailmaan ja heidän pelkälle vesikasteelle mennessään, "no kun se Jeesuskin otti kastee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen syntymisessään tähän maailmaan ja heidän pelkälle vesikasteelle mennessään, "no kun se Jeesuskin otti kastee...

Käärme valehteli jo paratiisissa kieltämällä koko perisynnin. Hellarit tekee sitä samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käärme valehteli jo paratiisissa kieltämällä koko perisynnin. Hellarit tekee sitä samaa.

Perisynti

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      155
      9127
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2779
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2547
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2521
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1905
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1847
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1783
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1326
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1191
    Aihe