Tukholman profetia

Anonyymi

On harhaa. Uskokaa pois.

20

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kohtahan se nähdään, jos Venäjä tulee joukkoineen tänä kesänä Suomeen? Että onko sittenkin totta?.

      • Anonyymi

        Tätäpä tässä seurataan kaiken aikaa, pitääkö profetia paikkansa !


      • Anonyymi

        Ei tänä kesänä vielä.
        Koiniks mitta nisuja denaarin.......eli kun hinnat on noussut oikein kunnolla ja ruoasta pulaa, sitten.
        Ensi vuonna saattaisi jo olla...........


    • Anonyymi

      Mitä mieltä olet tästä Hiekkasen Maija-liisan kirjasta findia story the end. Siinä on kanssa hurjia ennustuksia kuten Suomalaisten hävittäminen lähes sukupuuttoon.

    • Anonyymi

      Ajattelin että tämä suomi neito on raamatussa kerrottu neitsyt israel. Tuolla jarmo10 nettisivulla on siitä paljon kirjoitusta. Joku venäläinen sanoi että täällä suomessa ei tarvitse käyttää aivoja koska kaikki on ajateltu valmiiksi. Se asia ei liittynyt hengellisiin asioihin mutta nämäkin on ajateltu valmiiksi.

    • Anonyymi

      Aivan. Kaikki nuo profetiat Venäjän Suomen miehittämisestä ovat huuhaata. Venäjä on heikko tällä hetkellä, eikä Venäjä hyötyisi mitään Suomesta.

      • Anonyymi

        No Venäjä on Venäjä eikä sen tarvi mitään hyötyäkään Suomesta kun ne tänne hyökkää.
        Ei Stalinikaan olisi mitään hyötynyt mutta silti hyökkäs pienen Suomen kimppuun.


    • Anonyymi

      Tämä on tiedetty jo aikaa sitten.

    • Anonyymi

      Varmasti on harhaa.

    • Anonyymi

      Saahan sitä noita omia arvauksiaan tuoda julki,mutta Tukholman profetia tulee toteutumaan.

    • Anonyymi

      Satavarmasti harhaa!

    • Anonyymi

      Kyllä se tulee toteutumaan,halusitte sitä tai ette.

    • Anonyymi

      Totisesti on harhaa!

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/profetioita-12/

      28.2.2024

      Vastaukseni Esa Hyvöselle koskien Tukholman profetiaa

      Jyväskylän helluntaiseurakunnan pastori Esa Hyvönen kirjoitti 1.3.2024 RV-lehden pääkirjoituksen, jossa hän otti kriittisesti kantaa Tukholman profetiaan.

      Hyvönen kirjoittaa: ”Tukholman profetia vuodelta 1984 näyttää saaneen uutta eloa, kun Venäjä on reaalisesti turvallisuusuhka koko Euroopalle.”

      Hyvönen nostaa esiin kaksi asiaa, jotka ovat hänen mielestään ongelmia.

      Ensimmäiseksi Hyvönen kiinnittää huomiota siihen, että alkuperäisessä ääniversiossa puhutaan sekä Venäjästä että Neuvostoliitosta, mutta myöhempiä kirjoitettuja profetioita on hiukan muokattu niin, että Neuvostoliitto on jätetty pois.

      Minusta tällaista ajan tilanteeseen sopivaa muuttelua ei tarvitsisi tehdä, koska oli nimi mikä tahansa, niin kyse on kuitenkin Suomen itänaapurista. Sitä paitsi Putin haaveilee Neuvostoliiton paluusta, joten voi hyvinkin olla, että kun profetia toteutuu, niin silloin on taas olemassa Neuvostoliitto-niminen valtio.

      Tämän takia en ymmärrä ollenkaan sitä, että Hyvönen näkee jonkinlaisen ongelman siinä, että jotkut ovat muokanneet Tukholman profetiaa tältä osin enemmän aikaamme sopivaksi. Tuollainen nimien muuttelu ei tee tyhjäksi mitenkään alkuperäistä sanomaa, sillä eihän Yrjö Säkkinen mahda mitään sille, jos jotkut ovat jälkeenpäin vähän peukaloineet hänen profetiaansa.

      Sen lisäksi muuttaminen on niin pientä, että sillä ei ole sanoman sisällön kannalta mitään merkitystä eikä koko jutussa ole mitään ongelmaa.

      Toisena ongelmana Hyvönen näkee sen, että profetiassa puhutaan suuremmasta yksinäisyydestä kuin oli Talvisodan aikana. Hyvösen mielestä se on mahdotonta nyt, kun Suomi on Naton jäseneksi tultuaan liittoutunut.

      Itse en pidä liittoutumista minään satavarmana takuuna siitä, että saamme sodan tai kriisin aikana muiden apua, koska muut maat eivät pysty auttamaan Suomea niiden omien turvallisuusuhkien takia.

      Ex-appeni ja poikieni isoisän Jukka Rokan v. 2001 näkemässä näyssä on sama ajatus Suomen yksinäisyydestä, kun hän näki Suomen ruumisarkussa: ”Katselin kauhistuneena edessäni olevaa näkyä. Sitten yhtäkkiä arkun pääpuolelle ilmestyi kaksi suurta kirjainta: EU. Kirjaimissa oleva näkymätön voima yritti riuhtaista arkussa olevan Suomi-neidon mukaansa, mutta ei voinut, sillä sirppi ja vasara iskivät niihin murskaavan kuolettavalla voimalla, ja EU katosi näyttämöltä. Kuului vain tuskasta huokaava, masentunut ääni, joka englanniksi huusi: ’Hopeless! – Woe unto You, Finland! We cannot help You! But maybe NATO can.’ (Toivotonta! – Voi sinua, Suomi! Me emme voi auttaa sinua! Mutta – ehkä NATO voi.)

      On muuten huomattavaa, että Rokankin v. 2001 saamassa näyssä puhutaan sirpistä ja vasarasta, vaikka Neuvostoliitto oli hajonnut jo v. 1991. Eli sekin voi olla viittaus siihen, että Neuvostoliitto voi palata vielä takaisin. Ja vaikka Venäjä ei muuttaisikaan nimeään Neuvostoliitoksi, niin kyse on kuitenkin samasta hengestä. Jo nyt olemme nähneet Putinin politiikassa monia asioita, jotka ovat olleet takaisinmenoa Stalinin aikaan.

      Näiden kahden hyvin heppoisen argumentin pohjalta Hyvönen kirjoittaa: ”Näiltä osin näyttää, että Tukholman profetia oli enemmän aikakautensa uhkakuvien hengellistetty tuote kuin Jumalan puhetta. Vanhat helluntailaiset sanoisivat: sielullisuutta.”

      Olen itse sietä mieltä, että Tukholman profetia ei ollut hengellistettyä eikä vain sielullista sanomaa, vaan kyseessä on aito Jumalalta saatu profetia, joka tulee toteutumaan lähivuosien aikana.

      Lopuksi Hyvönen kirjoitti: ”Profetian arviointi on tarpeellista, ja sen pitää olla rohkeaa ja osoittaa myös virheelliset profetiat vääriksi.”

      Olen samaa mieltä profetioiden arviointien tarpeellisuudesta, mutta jonkin sanoman vääräksi osoittamisessa pitäisi kyllä olla painavampia perusteluja kuin mitä Hyvönen kirjoituksessaan tuo esille.

      Ensimmäinen argumentti on täysin aiheeton ja toinen argumentti perustuu naiiville luottamukselle, että kyllä me nyt olemme turvassa emmekä jää yksin, kun olemme Natossa. Kyse on siis omasta luulosta, jonka perusteella ei toisensisältöistä profetiaa voi osoittaa vääräksi.

      Ennen laulettiin: ”Jonk on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa.” Nyt helluntaipastori kirjoittaa: ”Jonk on turva Natossa, turvassa on paremmassa.” Ei tietenkään kirjaimellisesti, mutta ajatus on sama.

      Kirjoitan näin suoraan, koska Esa Hyvönen itse peräänkuulutti rohkeaa arviointia. Eli profetioita pitää arvioida rohkeasti, mutta myös profetioiden arviointeja tulee kritisoida pelottomasti.

      Esa Hyvönen, Jyväskylän helluntaiseurakunnan pastori.

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Ruotsin homovihkimiset profetoitiin 1985

      Profetia vuodelta 1985 mm. siitä, että homoja aloitetaan vihkimään Ruotsissa toteutui. Ruotsi aloitti vihkimään homoja 2009. Tässä tämä Jumalan viesti:

      " Profetia Ruotsille:

      " Herra, Israelin Jumala, Jaakobin Jumala ja Aabrahamin Jumala. Näin sanoo Hän, joka on ja joka oli ja joka tuleva on Herra Jumala, kaikkivaltias.

      Tänä päivänä, 7.5.1985 puhun Minä sinulle, pieni palvelijani Tukholmassa, sillä tänä päivänä Minä profetoin tälle kansalle, jonka parissa sinä asut. Tälle kansalle jonka keskuudessa sinä olet saanut olla nämä määrätyt vuodet ja määrätyt päivät ja määrätyt hetket, mutta ne ovat pääsemässä päätökseensä, sanoo Herra, Herra.

      Sinä profetoit nämä sanat jotka Minä sinulle annan tätä Ruotsin kansaa varten, kansaa joka on ollut Minun kasvojeni edessä, ja joka on tehnyt suuren kauhistuksen ja valtavan riettauden, niin että Minun Pyhä Henkeni ei voi enää levätä tämän maan yllä, sanoo Herra, Herra. Minä olen sanonut Minun korkeasti Pyhälle Hengelleni: Nouse pois Ruotsin yltä, sillä he ovat häpäisseet Sinut ja tehneet kauhistuksen Sinun edessäsi, sillä he ovat nostaneet alttarille kauhistuksen riettauden ja autioittavan iljetyksen.

      Minun Pyhä Henkeni, Sinä joka olet lumivalkea kyyhkynen, Sinä joka lennät kaiken maan yllä, Sinä joka olit, ennenkuin maailmat perustettiin, niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Minä olen sanonut Sinulle: Nouse tänne, ja Sinä tulet nousemaan. Lumivalkoisen kyyhkysen siivillä Sinä nouset ylös Minun tyköni.

      Ruotsin kansa, sinä olet edennyt synnin teilläsi niin pitkälle, ettet sinä tule kokemaan sovitusta etkä anteeksiantoa pyhien kasvojeni edessä. Sinä olet ollut kasvojeni edessä sodan vaikeina aikoina, sinä avasit rajasi pakolaisille, sinä yritit auttaa naapureitasi kärsimyksen päivinä, mutta sinun sydämesi ajatukset eivät olleet puhtaat kun sinä avasit rajasi, sillä sinulla oli omien etujesi tavoittelu mielessä. Olen antanut sinun olla rauhassa aina tähän päivään saakka.

      Näin sanoo Herra: Te tulette näkemään ja kokemaan sen pyhän profetian, jonka Minä annoin palvelijalleni Birger Claessonille vuonna 1950. Tämän profetian toteutumisen hetki on tulossa. Minä tulen sallimaan mahtavan Neuvostoliiton armeijan lähteä liikkeelle ja tulla Ruotsin rajan yli, mutta sitä ennen tapahtuu, niinkuin Minä puhuin Birger Claessonille, profeetalle jonka Minä nostin profetoimaan Ruotsin kansalle vuonna 1950, että Suomi ja Norja tulevat olemaan kansojen meren alla.

      ---------------
      ----------------

      Sinun ympärilläsi Ruotsi, on silloin muuri ja maassasi syttyvät Pyhän Hengen tulet ja Pyhän Hengen sanoma kaikuu yli Ruotsin rajojen. Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. Kun tämä tapahtuu, tulee ympärilläsi oleva muuri sortumaan Tornionjokeen. Ja se suuri armeija, joka on kokoontunut Pohjois-Suomeen ja Pohjois-Norjaan, saa luvan tulla rajojenne yli.

      --------------
      -------------------

      Te olette avanneet synnin sulut, te olette sallineet kauhistuksen ja hirmuisen iljetyksen päästä alttarille. Tukholman suurkirkko, joka on yksi huomatuimmista kirkoista Ruotsissa, on saastunut homoseksualismin synnistä ja tämä iljetys on tullut Minun kasvojeni eteen. Minä en enää salli Pyhän Henkeni levätä teidän maanne yllä. Minä kutsun Henkeni kotiin ja nostan sen valkoisen kyyhkysen siivin ylös Minun luokseni.

      Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."

      • Anonyymi

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "


    • Anonyymi

      https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ruotsin-suurimman-helluntaiseurakunnan-johtaja-raamatussa-ei-sanota-sanatarkasti-etta-homoseksuaalisuuden-toteuttaminen-on-syntia/

      HOMOSEKSUAALISUUS 13.11.2022 20:47 (päivitetty 20:51)

      Ruotsin suurimman helluntaiseurakunnan johtaja: Raamatussa ei sanota sanatarkasti, että homoseksuaalisuuden toteuttaminen olisi syntiä

      Kuvakaappaus YouTube-videolta, jolla Filadelfiakirkon pastori Niklas Piensoho pitää raamatunopetusta otsikolla Polttavat kysymykset: Homoseksuaalisuus Sodomassa ja Gomorassa.

      Ruotsin suurimman helluntaiseurakunnan, Tukholmassa sijaitsevan Filadelfiakirkon pastori ja johtaja Niklas Piensohon mukaan kristillisen seurakunnan johtaja voi elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa.

      Pastori Niklas Piensohon raamatunopetussarja Polttavat kysymykset on katsottavissa Filadelfiakirkon YouTube-kanavalla. Sarjan yhdessä jaksossa hänen aiheenaan on homoseksuaalisuus Sodomassa ja Gomorassa.

      Raamatunopetuksen lopussa Piensoho vastaa yleisön kysymyksiin, joista yksi on: voiko henkilö, joka elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan henkilön kanssa, toimia pastorina tai johtajana kristillisessä seurakunnassa. Pienshon mukaan voi toimia, jos henkilö on muuten sopiva. Asiasta uutisoi Världen idag.

      https://www.varldenidag.se/nyheter/piensoho-star-inte-ordagrant-att-utlevd-homosexualitet-ar-synd/381056?fbclid=IwAR3u8qXFHmDYZBBkZ-0uWhkVVpX7SqPs0BPGOB9Kvdk2ES8RAI9aec9gY5w

      Sarjan tulevissa opetusjaksoissa Piensoho lupaa käsitellä lisää seksuaalimoraalisia kysymyksiä ja esimerkiksi sitä, mitä apostoli Paavali opettaa homoseksuaalisuudesta.

      Jo ilmestyneellä raamatunopetusvideolla hän kuitenkin väittää, että missään kohtaa Raamattua ei sanota sanatarkasti, että homoseksuaalisuuden toteuttaminen olisi syntiä.

      Piensoho myös korostaa, ettei hänen näkemykensä poikkea helluntailaisesta teologiasta, ja että hän on edelleen sitä mieltä, että avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto.

      Piensohon teologisia näkemyksiä on kritisoitu voimakkaasti Ruotsissa. Myös Suomessa on hämmentyneinä seurattu Piensohon ulostuloa. Espoon helluntaiseurakunnan johtaja Petri Mäkilä toteaa Facebook-päivityksessään: ”Tiesin, että tämänkin vielä elinaikanani näen oman liikkeeni keskellä (vaikkakin Ruotsissa). Siitä huolimatta se sattuu enemmän kuin arvasinkaan. Ovi alamäkeen on avattu ihan Pingstin huipulta. Itken, suren, rukoilen!”, Mäkilä kirjoittaa. Hänen päivitystään on kommentoitu laajasti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab4d618c-70f8-4a55-94a7-71b90f459bef

      KOTIMAA

      Kirkko on mylläämässä avioliiton määritelmän – ”Ääripäissä ei olla tyytyväisiä tähän”
      Ensi tiistaina piispainkokoukselle esitetään muutosehdotusta kahdesta erillisestä avioliittonäkemyksestä.

      Keskustelu samaa sukupuolta olevien parin vihkimisestä on käynyt vilkkaana jo vuodesta 2020

      Tänään klo 21:24

      Suomen evankelisluterilainen kirkko suunnittelee muuttavansa kirkkojärjestystä niin, että kirkossa olisi kaksi rinnakkaista avioliittokäsitystä.

      Toinen näkemys on perinteiseksi mielletty, naisen ja miehen välinen avioliitto ja jälkimmäisen näkemyksen mukaan avioliitto syntyy, kun osapuolet lupautuvat toisilleen – sukupuolesta välittämättä.

      – Toinen on perinteinen ja toinen vastaa sitä, mitä meidän nykyisessä avioliittolaissa sanotaan. Näkemyksien taustalla on teologiset ja kirkon opetukseen perustuvat näkemykset, mutta joista ollaan vahvasti eri mieltä, Piispainkokouksen pääsihteeri Kari Kopperi kertoo.

      Kevään 2022 kirkolliskokous pyysi piispainkokousta jatkamaan työskentelyä, jota on esitetty jo vuonna 2020. Työtä on jatkettu virkatyönä ja sen perusteella on nyt tehty muutosesitys, joka on piispainkokouksen asialistalla tiistaina 12. maaliskuuta. Jos esitys hyväksytään, se etenee kirkolliskokoukseen.

      Muutos ja käytäntö
      Muutosesitys sallisi siis samaa sukupuolta olevien parien vihkimisen. Käytännössä tätä kuitenkin tapahtuu jo joidenkin pappien toimesta ja jotkut seurakunnat tarjoavat siihen myös tiloja.

      Muutosesityksessä ehdotetaan, että päätös vihkimisen suorittamisesta on yksittäisillä papeilla, mutta seurakunnalle tulisi velvollisuus järjestää jokaiselle parille vihkipappi.

      Muutosehdotus etenee piispainkokoukseen 12. maaliskuuta, jossa päätetään, viedäänkö ehdotus kirkolliskokoukselle.

      – Eli piispankokous hyväksyisi esityksen nyt sisällöllisesti.

      Kompromissi

      Kopperin ”valistuneen arvauksen” mukaan kirkolliskokouksen eteen muutosehdotus voisi päätyä toukokuussa,

      mikäli prosessissa ei tule mutkia matkaan. Lopullista päätöstä kirkkojärjestyksen muuttamisesta voinee odottaa marraskuussa.

      Kopperi sanoo, että muutosehdotuksen läpimenoa on vaikea ennakoida.

      – Mulla on sellainen veikkaus, että voipi olla, että piispat tämän hyväksyvät, mutta kirkolliskokouksesta on mahdotonta sanoa mitään.

      Muutosehdotus on kompromissi, joka voi herättää tunteita.

      – Sosiaalisen median perusteella juuri ääripäissä ei olla tyytyväisiä tähän. Kompromissi on aina sen luontoinen, että se ei riitä kaikille osapuolille.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe