Myyjä sanoi et vika korjataan. Mutta voiko siihen luottaa?
Myyjä tietenkin kertoi asintuntevan arvion siitä mistä vikavalo johtuu.
No koeajolla kytkin autoon vikakoodinlukijan ja se kertoi jotain ihan muuta.
Voiko siihen luottaa että auton vika todella korjataan vai nollataanko vain vikakoodit ja luovutetaan asiakkaalle? Tämä tietysti selviää jos auton ostaa ja vikavalo syttyy taas hetkenpäästä uudelleen.
No mitä olette mieltä uskaltaako auton ostaa? Auton myyntiilmoituksessa ei ole mainintaa moottorinvikavalosta, vaikka se on myyjän tiedossa.
Esimerkiksi jos osta auton nettikaupasta suoraan asiakas ei ikinä saa tietää ongelmasta. Eihän sillä ole väliä jos auto korjataan ennen luovutusta kunnolla.
Mutta epäilyttää vähän ettei sitä tehdä. Moottori tuntui toimivan koeajolla mutta ei siinä tuntunut olevan kaikki tehot käytössä. Tämä voi tietysti johtua siitä että moottorin vikavalo palaa ja ehkä on siksi joku tila päällä missä rajoitetaan tehoa.
Kyseessä VOLKSWAGEN Golf 2,0 150hv FSI 4MOTION 3005
Vuosimalli 2005
Mittarilukema (km) 136000 km
Myyjäliike suursavonauto.fi
Mitä olette mieltä?
Uakaltaako ostaa auton jos siinä palaa moottorin vikavalo?
19
1262
Vastaukset
- Anonyymi
Minä jättäisin auton ostamatta. Korjatkoon myyjä ensin auton kuntoon, niin voi sittenharkita uudelleen. Tietysti tälläinkin pitäisi nähdä merkintä korjauksesta huoltokirjassa.
- Anonyymi
VWskodaa ei liene käytettyä löydy ilman vikavaloa...
käytä k1 tai autotohtori kuntotarkastus ennenkuin teet kaupat
voi olla vaikka moottorivika tai DSG hajalla eli automaattilaatikko- Anonyymi
Mitä ne siellä osaa tarkistaa mitä et itse osaa?
Mitataanko puristukset? Kytkimen kuluminen? Vaihteistoöljyjen ja peräöljyjen kunto?
Jarrut on autoon tehty ja huollot kunnossa.
Ruostumisen näkee kun kurkkaa auton alle, samalla voi katsoa alustan puslien kunnon.
Jos ei ihan tumpelo ole niin ei tarvioi mitään kuntotarkastusta. Koska ei ne autoa läpikotaisin tutki.
Uudemmat autot on helppoja koska korjaamolaitteilla saadan todella paljon tietoa autosta,
HJakoketjun tai hihnan venyminen selviää samoin onko kilometrit oikein mittaristossa.
Yksi asia mitä moni ostaja ei ymmärrä on se et autot kuluu enemmän kun niitä ei käytetä tai käytetään vähän. Siksi monesti vähänajettuja myydään kovempaan hintaan mutta niissä voi tulla nopeammin vikoja kun paljon ajettuun ja hyvin huollettuun autoon. Tämä riski on syytä tiedostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne siellä osaa tarkistaa mitä et itse osaa?
Mitataanko puristukset? Kytkimen kuluminen? Vaihteistoöljyjen ja peräöljyjen kunto?
Jarrut on autoon tehty ja huollot kunnossa.
Ruostumisen näkee kun kurkkaa auton alle, samalla voi katsoa alustan puslien kunnon.
Jos ei ihan tumpelo ole niin ei tarvioi mitään kuntotarkastusta. Koska ei ne autoa läpikotaisin tutki.
Uudemmat autot on helppoja koska korjaamolaitteilla saadan todella paljon tietoa autosta,
HJakoketjun tai hihnan venyminen selviää samoin onko kilometrit oikein mittaristossa.
Yksi asia mitä moni ostaja ei ymmärrä on se et autot kuluu enemmän kun niitä ei käytetä tai käytetään vähän. Siksi monesti vähänajettuja myydään kovempaan hintaan mutta niissä voi tulla nopeammin vikoja kun paljon ajettuun ja hyvin huollettuun autoon. Tämä riski on syytä tiedostaa.Suurin osa ihmisistä, ei ymmärrä autoista "mitään". Joten kommenttisi siitä, että auton ostaja lähtisi tarkastamaan alustan puslia, on pikkasen kaukaa haettu.
Ostaja ei edes tiedä mikä on pusla, saatikka että mitä se tekee ja miltä se näyttää ollessaan rikki.
Sekin pitäisi tietysti huomioida että puslat nyt ei paljon maksa, mutta moottoriremontti tai vaihdelaatikkoremontti voi maksaa 4000 - 5000 euroa. Ammattilaisella on noistakin ongelmista paremmin käsitystä kuin se autosta ymmärtämätön ostajakandidaatti. - Anonyymi
Voi sinua typerää poikaa, miksi olet tuollainen typerys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua typerää poikaa, miksi olet tuollainen typerys.
Itse olet typerys. Todennäköisyys sille et vähän ajetu auto kärsii öljynsyömisestä on todella suuri. Enemmän ajettu auto on useammin ajettu lämpimåksi ja siksi siinä ei ole niin todennäköista männänrenkaiden jumittuminen ja mäntien ennenaikainen kuluminin.
Nämä öljyä kuluttavat on varsin yleisesti tiedossa VW ja Toyota autoissa.
https://www.youtube.com/watch?v=v4JS7PybV2k - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne siellä osaa tarkistaa mitä et itse osaa?
Mitataanko puristukset? Kytkimen kuluminen? Vaihteistoöljyjen ja peräöljyjen kunto?
Jarrut on autoon tehty ja huollot kunnossa.
Ruostumisen näkee kun kurkkaa auton alle, samalla voi katsoa alustan puslien kunnon.
Jos ei ihan tumpelo ole niin ei tarvioi mitään kuntotarkastusta. Koska ei ne autoa läpikotaisin tutki.
Uudemmat autot on helppoja koska korjaamolaitteilla saadan todella paljon tietoa autosta,
HJakoketjun tai hihnan venyminen selviää samoin onko kilometrit oikein mittaristossa.
Yksi asia mitä moni ostaja ei ymmärrä on se et autot kuluu enemmän kun niitä ei käytetä tai käytetään vähän. Siksi monesti vähänajettuja myydään kovempaan hintaan mutta niissä voi tulla nopeammin vikoja kun paljon ajettuun ja hyvin huollettuun autoon. Tämä riski on syytä tiedostaa.lähetä sama kysymys AUTOLIITOLLE joka palvelua suosittaa
ja pyydä tekemään juttu asiasta jos kuntotarkastus on hyödytön asia perkele!
- Anonyymi
Myyjä todennäköisesti vain nollaa valon ja muutaman viikon tai kuukauden päästä se syttyy uudelleen. Joten en ostaisi.
En ostaisi minäkään.
Itselläni on erimerkkinen auto ja kolme viikkoa sitten siinä syttyi keltainen
moottorinohjausvalo.
Sain merkkikorjaamosta luotettavan tiedon, että minun autossani kysymys on
Nox-viasta.
Korjaamoaika on vasta ensi viikolla, mutta annettiin siis lupa ajaa 16.6. saakka.
Autosta on jo kerran vaihdettu a.o. suodin, joten olen huolissani, tuleeko näitä kalliita korjaamolaskuja koko ajan, sillä pidin edellistä samaan asiaan liittyvää korjausta jo arvokkaana.- Anonyymi
VW konsernin autoissa vikavalot on yhtenäinen riesa
onko tehtaalta ohjelmoituja hajoamisia?
laitteet btehdään kestämään vain tietyn ajan? - Anonyymi
Nonniin... Siinä on edellinen painanut piilovikasen liikkeeseen vaihdossa eikä ole maininnut vikavalosta. Edellinen omistaja korjatkoot koska ei liike ole valoa sytyttänyt. Tämä on niin tätä päivää yksityinen kusettaja kuittaa valot ja vie vaihtoon. Jos liike kuittaa pelkästään valon niin korjaan joudut ja syytteen saat kun seuraavalla valot vilkkuu.
- Anonyymi
Jos saat sopimukseen kirjauksen nykyisestä viasta ja takuun sen korjauksesta ja lunastuspykälän jossa ottavat auton takaisin samalla hintaa jos sama vika uusiutuu vuoden aikana, niin silloin voisin ostaa jos kauppa on muuten luotettava ja vakaavarainen. Muuten jättäisin väliin.
- Anonyymi
Ei kukaan tuollaiseen sopimukseen lähde.
Sovi myyjäliikkeen kanssa että käytät auton heidän piikkiin jossain yhteisesti sovitussa korjaamossa jolloin voit itse varmistaa mikä vika siellä on ja mitä sen korjaaminen maksaa jonka pohjalta voi sitten miettiä haluaako jatkaa kaupankäyntiä.
- Anonyymi
Niin no jos vikakoodinlukija kertoo jotain ihan muuta kuin myyjä, niin kumpaankohan kannattaisi luottaa enemmän...
- Anonyymi
Suosiolla auto jollekin asialliselle korjaamolle vikadiagnoosiin. Jos on käytetty jotain geneeristä vikakoodinlukijaa niin välillä niiden antamat vikakoodit ei kyllä kerro todellisesta viasta yhtään mitään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosiolla auto jollekin asialliselle korjaamolle vikadiagnoosiin. Jos on käytetty jotain geneeristä vikakoodinlukijaa niin välillä niiden antamat vikakoodit ei kyllä kerro todellisesta viasta yhtään mitään...
Joo kyllä se noin on paras toimia, jos juuri nimen omaan sen auton haluaa välttämättä ostaa. Tai sitten siirtyä katsomaan muita vaihtoehtoja. Toki tuokin voi olla ihan ok, jos viasta saadaan varma tieto ja se korjataan kunnolla (ei vain nollata koodia) kuten on luvattu.
- Anonyymi
Itseä epäilyttää jo se, että nelivetoautolla ja mallin isoimmalla moottorilla varustetulla autolla on ajettu 17 v aikana noin vähän. Alle kymppitonni vuodessa. Tuommoiset hankitaan "kovaan ajoon" eli tyypillistä sellaiset 100 tkm jo heti 3 v sisään. Miksi olisi noin vähän ajoa? Onko seissyt vuosia jonkin riitaisen perikunnan takapihalla? Vai tuotu jostain Kroatiasta Latvian kautta Suomeen ja 200 tkm kadonnut taulusta noin ohimennen?
- Anonyymi
Vähän harvinaisempaa mutta ei mitenkään mahdotonta noin pienet ajomäärät, toki historiaa on hyvä mahdollisuuksien mukaan selvittää. Liike ainakin mainosti tuota Suomi-autona hyvällä historialla.
- Anonyymi
se on siis VW konsernin auto?
kts. VW suomi24
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1141868Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541332Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551287- 491012
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126962Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75926- 52834
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36827Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62812- 56781