Mitä on täydellisen pyhityksen oppi?

Anonyymi

Onko mahdollista tulla täydellisen pyhäksi, miten siihen voi päästä?

61

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei Raamatussa ole mitään oppeja eikä käskyjä. Juuri niiden etsimisestä syntyy harhaopit.

Raamattu johdattaa ihmistä Pyhä Hengen tykö, jossa hän saa Jumalalta voiman elää hengen elämää hengen hedelmissä. Onko se sitten pyhitystä, niin siihen ihminen itse on jäävi sanomaan mitään. Siinä ratkaisuvalta on Jumalalla.

• Anonyymi

Kun Paavali aloittaa kirjeen kirjoittamisen hän kutsuu seurakuntalaisia pyhiksi.
      Uudestisyntyneet Jumalan lapset ovat pyhiä. Tämän tekee Jeesuksen veri, joka puhdistaa ihmisen synnit. Tämän jälkeen pitää elää puhtaasti.

• Anonyymi

Jumalan pyhien seurakunnassa eivät naiset puhu, kuten Paavali sanoi. Sen takia helluntaiseurakunnat eivät ole Jumalan pyhien seurakuntia, koska siellä naiset puhuvat, opettavat ja saarnaavat ja mihet jopa sallivat naisten puhua.

1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä

• Anonyymi

Ei ihminen voi elää puhtaasti. Tai voi yrittää, mutta siitä tulee vain naurettavaa uskonnollisuutt eikä hyödytä mitään. Kauheaa selittämistä ja haparointia.

Paavali kutsui seurakuntalaisia pyhiksi, koska oletti, että heillä on Pyhä Henki. Jumala oli heidät pyhittänyt ja antanut sisimmän, jossa ei ole vilppiä ja kieroa uskonnollisuutta. Tosin Paavali kirjoitti myös toisenlaisia kirjeitä kuin sellaisia, missä seurakuntalaiset olivat pyhiä. He olivat lakihenkisiä ja jopa pahemmpia kuin uskottomat. Siihen se oma yrittäminen oli johtanut.

• Anonyymi

Sanotaan paremmin. Uudestisyntyneen ihmisen pitää elää Puhän Hengen johdossa.

• Anonyymi

3Moos.11:44 Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Niin älkää saastuttako itseänne koskemalla mihinkään pikkueläimeen, joka liikkuu maassa. 3Moos.19:1-2 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu kaikille israelinlaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3Moos.20:7-8 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. Ja noudattakaa minun käskyjäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra, joka pyhitän teidät. 4Moos.15:40 niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne. 1Piet.1:16 Sillä kirjoitettu on: Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä.

• Anonyymi

Ilm.22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

• Anonyymi

Jotta kysymykseesi voisi vastata oikein, tulee tietää mitä sinä tarkoitat pyhällä.

Ihminen ei voi tulla pyhäksi millään omilla teoilla tai ansioilla. Et voi tehdä
      yhtään tekoa, tai tekoja, tullaksesi pyhäksi. Ihminen ei voi tehdä itsestään pyhää. Hän tarvitsee toisen, ihmistä paljon suuremman, persoonan tullakseen pyhäksi.
      Hän tarvitsee Jumalaa. Vain Jumala voi tehdä ihmisestä pyhän. Siksi ihmisen, joka tahtoo tulla pyhäksi tulee ottaa vastaan Jumala Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Siis, ainoa tapa tulla pyhäksi on ottaa Herra Jeesus Kristus vastaan omaan sydämeesi asumaan uskossa Häneen. Hän sinussa on Jumalan Pyhä ja sinun täydellinen pyhitys. Sen suurempaa ja voimakkaampaa pyhyyttä sinä et voi saavuttaa kuin sen, mitä Jeesus sinussa on sinulle. Hän on tullut Jumalasta sinulle ja minulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja pyhitykseksi. Se on Jumalan tekemä täydellinen pyhitys jokaisessa uskovassa. Tällä perusteella jokainen uskova on pyhä.

Sitten ...

Koska sinä olet tullut uskosta Jeesukseen Kristukseen vanhurskaaksi ja pyhäksi,
      Jumala odottaa sinulta vanhurskautta ja pyhitystä. Pyhitys ei kuitenkaan ole sitä mitä ihmiset ensimmäiseksi ajattelevat kuullessaan sanan "pyhitys". Pyhitys käsitetään usein siten, että se on voimakasta taistelua syntiä vastaan. Sitä se kuitenkaan ei pohjimmiltaan ole.

Mitä se sitten on?

Pyhitys on jostakin pois erottautumista ja toiseen liittymistä. Silloin uskova ihminen erottautuu pois synnistä ja tulee Pyhän Jumalan luokse uskossa Jeesukseen. Et siis taistele voimakkaasti syntiä vastaan vaan pyrit lähelle Jumalaa, lähelle Hänen sydäntään nojaamaan Jeesuksen rintaa vasten. Silloin synti jää pois vaikka et keskity taistelemaan syntiä vastaan. Et siis keskity syntiin ja taisteluun syntiä vastaan vaan sinä keskityt Jumalaan. Sydämessään lähellä Jumalaa elävä ihminen ei saata tehdä syntiä. Tämä on oikea pyhitys.

Vain se, joka on Jumalan pyhittämä pyhä voi pyhittää itseään Jumalalle ja pyrkiä pyhitykseen, siis Jumalalle antautumiseen. Ja pyhä on vain Herraan Jeesukseen Kristukseen uskova ihminen. Jumala ei vaadi uskosta osattomalta ihmiseltä vanhurskautta eikä pyhitystä. Jumala odottaa sitä vain uskoviltaan.

Jumala teki Jeesukseen Kristukseen uskovasta ihmisestä täydellisen pyhän.
      Et voi saavuttaa parempaa ja suurempaa pyhyyttä. Uskovan suorittama pyhitys on siten Jumalalle jatkuvaa antautumista ja Häntä sydämessä lähellä elämistä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439638141

• Anonyymi

Jos joku ei tee lain tekoja siis noudata lakia, hän ei ole pyhä eikä vanhurskas. Pyhyys ja vanhurskaus vaatii sekä uskoa Jeesukseen että lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä pyhä. Jos sinulla ei ole lain tekoja, niin sinun uskosi ja pyhyytesi on kuollut.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku ei tee lain tekoja siis noudata lakia, hän ei ole pyhä eikä vanhurskas. Pyhyys ja vanhurskaus vaatii sekä uskoa Jeesukseen että lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä pyhä. Jos sinulla ei ole lain tekoja, niin sinun uskosi ja pyhyytesi on kuollut.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Vaikuttaa siltä, että sinä sekotat yhteen elävän ja kuolleen uskon.
        Elävä usko ja tieto uskon asioista on kaksi eri asiaa. Tekstistäsi saa
        sellaisen käsityksen, että Jaakob puhuu teoista, jotka vanhurskauttavat
        ihmisen, että Jumala vaatii vanhurskauteen tekoja. Näin ei kuitenkaan ole.
        Ihminen ei voi teoillaan vanhurskauttaa itseään/ tehdä itsestään pyhää.

https://www.jumala-kanssamme.se/443356307

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

---

Tuollainen raamatun pätkiminen on rikollista. Lue koko Roomalaiskirje, niin ymmärrät mitä Paavali tarkoittaa. Mainitussa luvussakin Paavali soimaa ankarasti lainopettajia ulkokultaisuudesta. Opetetaan kyllä ankarasti, mutta itse tehdään juuri sitä mistä muita varoitetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että sinä sekotat yhteen elävän ja kuolleen uskon.
        Elävä usko ja tieto uskon asioista on kaksi eri asiaa. Tekstistäsi saa
        sellaisen käsityksen, että Jaakob puhuu teoista, jotka vanhurskauttavat
        ihmisen, että Jumala vaatii vanhurskauteen tekoja. Näin ei kuitenkaan ole.
        Ihminen ei voi teoillaan vanhurskauttaa itseään/ tehdä itsestään pyhää.

https://www.jumala-kanssamme.se/443356307

>>>Tekstistäsi saa sellaisen käsityksen, että Jaakob puhuu teoista, jotka vanhurskauttavat
        ihmisen, että Jumala vaatii vanhurskauteen tekoja. Näin ei kuitenkaan ole.<<<

Olet väärässä.

Jaakob vaati vanhurkauteen lain tekoja. Laissahan on käsy usko Kristusta, joten vanhurskaus edellyttää parannuksen tekoa laittomuudesta ja lain noudattamista. Vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita ja pyhiä.

Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ---
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat

>>>Vaikuttaa siltä, että sinä sekotat yhteen elävän ja kuolleen uskon.<<<

Vaikuttaa siltä, että sinun uskosi on kuollut, koska et halua tehdä lain tekoja.

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollainen raamatun pätkiminen on rikollista. Lue koko Roomalaiskirje, niin ymmärrät mitä Paavali tarkoittaa. Mainitussa luvussakin Paavali soimaa ankarasti lainopettajia ulkokultaisuudesta. Opetetaan kyllä ankarasti, mutta itse tehdään juuri sitä mistä muita varoitetaan.

Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin Roomalaiskirjeen ja siteeraukset liittyvät asiaan. Paavalin mukaan vain lakia noudattavat kristityt ovat vanhurskaita. Paavali ei koskaan arvostele ketään lain noudattamista vaan aina lain rikkomisesta.

• Anonyymi

Jeesus pyhittää ihmisen niin, että Jeesuksen käskyjen totteleminen saa aikaan pyhityksen. Raamatun määritelmän mukaan pyhät ovat niitä, jotka noudattava lakia. Jeesuksen opetuksen noudattaminen johtaa lainkuuliaisuuteen ja pyhitykseen. Laissahan on myös käsky uskoa Kristusta, joten senkin takia lakia tulee noudattaa.

1 Piet 1:14 Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
      15 Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette.
      16 Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."

3 Moos 19:2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
      3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
      ---
      37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

• Anonyymi

Ilm.22:11 Biblia (1776) Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä hurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi.

• Anonyymi

Room. 1:16-32, 2.Timoteuksen kirje:3:1-17 🔥

• Anonyymi

Room.4:1-8 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo? Aabraham uskoi Jumalaan, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä! Ps.32:1-2 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!

• Anonyymi

Paavalista, siis pakanoiden apostolista ei tullut täydellistä eikä synnitöntä !

Miten joku uskova kuvittelee sellaisen itse saavuttavansa ?

Mitä pidemmälle uskova pyhittyy Hengen pyhityksessä, sitä selvemmäksi hänelle käy se tosiasia, että synnitöntä hänestä ei voi millään tulla !

Kerron ihan perus asian nyt tässä asiassa !

KAIKKI Jumalan tahdon vastainen toiminta ja teko on syntiä !

Eli kyetäkseen synnittömyyteen, uskovan ei ihmisen tulisi TIETÄÄ KUTEN Jumala, eli olla siis KAIKKITIETÄVÄ Jumala !

Mutta sitähän kukaan ihminen ei ole, eikä Jumalaksi tule !

Lisäksi kaikki epäusko on syntiä !

Eli ihmisen on täysin mahdotonta uskoa kaikkea Jumalan Totuuksia ja tietää Jumalan KAIKKIA salaisuuksia !

Lisäksi jos me jätämme tekemättä sen, mitä Jumala olisi halunnut meidän tekevän, niin se TEKEMÄTTÄJÄTTÄMINENKIN on syntiä !

Lisäksi jos jotain teemmekin, niin teemmekö me TÄYSIN Jumalan tahdon, vain vain osittain, oman tahtomme ohjaamina ?

Sekin on väärin ja kaikki vääryys on syntiä !

Siis synnittömyys ja "täydellisyys" on ihmiselle täysin mahdotonta !!!

Vain Jumala on ensinnäkin Kaikkitietävä, vain Jumala on Täydellinen ja vain Jumala on synnitön !!!!!

Jos joku uskova väittää itse itseään synnittömäksi tai "täydelliseksi", niin hän valehtelee !

Jos joku uskova väittää ihmisen, eli uskovan saavuttavan synnittömyyden, niin hän valehtelee !

Sellaisen väitteen esittäjä on siis UMPISOKEA tälle kaikelle Todellisuudelle, jossa me hyvin vajavaisina ihmisinä elämme !

Lisäksi synnittömyys opin tyrkyttäjä väittää siis oikeasti niin, että ihmisestä tulee mukamas Jumala !!!

Todella paha harha on siis kyseessä !

• Anonyymi

Niin ja kun perkele lankesi, niin:

Perkele kuvitteli olevansa Jumala / Jumalan vertainen !

Eli sielunvihollinen tyrkyttää samaa lankeamista harhaa ihmisille, varsinkin uskoville !

• Anonyymi

Syntiset eivät ole uskossa Jeesukseen. Syntisten isännästä on todistettu: Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiset eivät ole uskossa Jeesukseen. Syntisten isännästä on todistettu: Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.

Miksi siis itse jääjäämättä syntiä teet kuitenkin ?

Nytkin teet sitä itse edes tajuamatta !

Kun et käsitä edes tuota Raamatunpaikkaakaan.

Siinä ei puhuta syntiin lankeamisesta, vaan synnissä ELÄMISESTÄ !

Uskova voi langeta syntiin, mutta ei elä synnissä, vaan elää parannukenteossa ja saa oppia ja kasvaa Jumalan tahtoon päivä päivältä.

Siis uskosta osaton ei voi tehdä ja toteuttaa Jumalan tahtoa ollenkaan, vaan uskosta osaton ELÄÄ synnissä, hän ei muuta voi, sillä hän ei ole vapaa, vaan synnin orja.

Mutta jos sinä raukka kuvittelet siis uskovan olevan synnitön ja kykenevän synnittömään elämään, siis olemaan lankeamatta synteihin, niin sinä itse elät pahassa harhassa silloin !

Johannes näet kirjoittaa selvästi USKOVILLE näin:

8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Eli se joka väittää niin, ettei uskova tee syntiä, se väittää Jumalaa valehtelijaksi, eikä Hänen Sanansa ole hänessä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nythän sinä sanot ihan itse, että sinä olet itse perkeleestä.

Siis kun sinä itse kuitenkin teet syntiä.

Haluatko oikeasti tuomita itse itsesi perkeleen lapseksi?

Sinun Raamatun tulkintasi mukaan kaikki ihmiset ovat siis perkeleestä.

Nänkö se asia mielestäsi on ja menee?

En voi kuin ihmetellä sinua ja juttujasi.

• Anonyymi

> Onko mahdollista tulla täydellisen pyhäksi, miten siihen voi päästä?

Riippuu ehkä mitä pyhä tarkoittaa. Jos se tarkoittaa Jumalalle omistettu, en näe syytä, miksei olisi mahdollista.

• Anonyymi

Room.3:21-31 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristukisessa Jeesuksessa, jonka Jumjala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennenh tehdyt synnit jumalallisessa karsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Missä siis on kerkaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätimme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

• Anonyymi

2Kor.5:14-21 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että me, jotka eolävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa eikä lukenut heile heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

• Anonyymi

Kol.1:18-29 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka oli alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mielestänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen meidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivossa, jonka olette kuulleet, joka on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanaa, sen salaisuuden, joka ohn ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta jokia nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäviksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokiaista ihmistäå kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokiaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa. Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa. Kor.15:9-10

• Anonyymi

Nämä Paavalin selvät sanat kannattaa lukea kunnolla ja ajatuksella ja siäsistää myös, jos vain mahdollista:

Roomalaiskirje 7
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Tämä viimeinen jae 25 kertoo Paavalin ja jokaisen uskovan oman kaksijakoisen tilanteen, jota Paavali edellä jo hyvin käytännössä kuvasi, tässä se toistona:

Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

Lihastamme emme pääse millään eroon maanpäällisen elämämme aikana, se on täysin mahdotonta !

Tämä on selvääkin selvempää Sanaa, mutta sitä ei tahdota vain uskoa !

• Anonyymi

Room.5:6-21 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Tuskimpa kuikaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Paljon enemmin me siis nyt, kun olemme vanhurkautetut hänen veressään, pelastumme hänen kautansa vihasta. Sillä jos me silloin, kuin vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljon enemmän me pelastummme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on, Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tulava. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksessa monet ovat kuolleet, niin paljon enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljon enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. - Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koittanut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisikisi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi. Mutta laki tuli väliin, että rikomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi, että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta. Room.6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• Anonyymi

Job.22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole vijaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu. Ps.68:19 Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi; niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä. Ef.4:7-10 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: Hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös. kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttäkseen kaikki.

• Anonyymi

Mitä on täydellisen pyhityksen oppi?
      Anonyymi 08.06.2022 19:33
      Onko mahdollista tulla täydellisen pyhäksi, miten siihen voi päästä?

///
      So. raamatussa.
      Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, (Heb 12:1)

>>silmät luotuina<<< uskon alkajaan ja täyttäjään, ---> Jeesukseen, <<
      joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. (Heb 12:2)

Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne. --->> Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan, (Heb 12:3-4) <<<<

ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille:
      "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa". Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita? Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia. (Heb 12:5-8)

Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että --->> me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. (Heb 12:9-10)<<

Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,
      >>mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka
      >>>> sen kautta ovat harjoitetut. (Heb 12:11)

Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"; ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.
      (Heb 12:12-13)

[Ja sitten siihen asiaan, mistä puhutaan ] ..

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja ---- >> pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; (Heb 12:14)

Eiköhän alkuun sanan opetusta ollut tuossa !! ts. kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta.... Ovi on raamatussa, ei sakramenttitaikasanojen äärellä..

Asiaa koskee jokaista. Myös itseäni

• Anonyymi

Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu. (Heb 11:1-4)
        .....
        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee. Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva. (Heb 11:6-8)

sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        (Heb 11:10)

.......
        Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. (Heb 11:13-14)

Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. (Heb 11:15-16) [miettikääs moittittavaa Moosesta]<<>>>
        Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
        Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa, [Mooses] katsoen >>"Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti. <<<
        Uskon kautta hän pani toimeen pääsiäisenvieton ja verensivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi heihin ..
        jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, .... pitivät >>vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista,<<< tukkivat jalopeurain kidat, .. [vanhanliiton aikana - huomatkaa se]

sammuttivat tulen voiman, pääsivät miekanteriä pakoon, voimistuivat heikkoudesta, tulivat väkeviksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot. ...
        On ollut vaimoja, jotka ylösnousemuksen kautta ovat saaneet kuolleensa takaisin. Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen; .... vanhanliiton aikana

toiset taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta; heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä -
        (Heb 11:36-37) [tähän uudenliiton kilvoittelijoille miettimistä] kun tappelette keskenään, pakanallisuus- kirkkoisien tähden. asennetta elämään, ilman pyhitystä ei nähdä Herraa!

he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa.

Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. (Heb 11:39-40)

Tässä on lunastuksen idea. Vanhanliiton uhrit saivat Golgatalla täyttymyksen ja ylösnousemuksessa olemme sitten yhdessä. Taivaassa Mooseksen ja Karitsan virsi lasimerellä..... olemme siellä Uudessa maassa. se odotettu kaupunki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu. (Heb 11:1-4)
        .....
        Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee. Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva. (Heb 11:6-8)

sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        (Heb 11:10)

.......
        Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. (Heb 11:13-14)

Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. (Heb 11:15-16) [miettikääs moittittavaa Moosesta]<<>>>
        Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
        Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa, [Mooses] katsoen >>"Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti. <<<
        Uskon kautta hän pani toimeen pääsiäisenvieton ja verensivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi heihin ..
        jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, .... pitivät >>vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista,<<< tukkivat jalopeurain kidat, .. [vanhanliiton aikana - huomatkaa se]

sammuttivat tulen voiman, pääsivät miekanteriä pakoon, voimistuivat heikkoudesta, tulivat väkeviksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot. ...
        On ollut vaimoja, jotka ylösnousemuksen kautta ovat saaneet kuolleensa takaisin. Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen; .... vanhanliiton aikana

toiset taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta; heitä on kivitetty, kiusattu, rikki sahattu, miekalla surmattu; he ovat kierrelleet ympäri lampaannahoissa ja vuohennahoissa, puutteenalaisina, ahdistettuina, pahoinpideltyinä -
        (Heb 11:36-37) [tähän uudenliiton kilvoittelijoille miettimistä] kun tappelette keskenään, pakanallisuus- kirkkoisien tähden. asennetta elämään, ilman pyhitystä ei nähdä Herraa!

he, jotka olivat liian hyviä tälle maailmalle -; he ovat harhailleet erämaissa ja vuorilla ja luolissa ja maakuopissa.

Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu; sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen. (Heb 11:39-40)

Tässä on lunastuksen idea. Vanhanliiton uhrit saivat Golgatalla täyttymyksen ja ylösnousemuksessa olemme sitten yhdessä. Taivaassa Mooseksen ja Karitsan virsi lasimerellä..... olemme siellä Uudessa maassa. se odotettu kaupunki

Tappelisitteko taas välissä ja tapanne mukaan sätitte toisianne, rakkaushan ei vaadi mitään toiselta, mutta jos se puuttuu, niin - ei muutakuin suupuukot esiin. Anteeksi, että toin raamattua väliin, jäi nuo kirkkoisen opit lukematta sakramenttikirjat, niitten käskyt ja opit Voimme palata palstan henkeen takaisin, lähden keittämään kahvit.
        aloitus vain nosti tarpeen kirjoittaa siitä raamatun antamasta uskosta, ilmeisesti se on sitä uskovaisuutta.
        loput yleisuskontoa, mitä taas palstat käsittelee mennen tullen ... maailman hengessä.

Olisi taas niin tuttua palata palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tappelisitteko taas välissä ja tapanne mukaan sätitte toisianne, rakkaushan ei vaadi mitään toiselta, mutta jos se puuttuu, niin - ei muutakuin suupuukot esiin. Anteeksi, että toin raamattua väliin, jäi nuo kirkkoisen opit lukematta sakramenttikirjat, niitten käskyt ja opit Voimme palata palstan henkeen takaisin, lähden keittämään kahvit.
        aloitus vain nosti tarpeen kirjoittaa siitä raamatun antamasta uskosta, ilmeisesti se on sitä uskovaisuutta.
        loput yleisuskontoa, mitä taas palstat käsittelee mennen tullen ... maailman hengessä.

Olisi taas niin tuttua palata palstalle.

Apostolinen seurakunta kun hajotettiin, jalo uskon puu - Lucifer ei saanut sitä muutoin rikki, kuin tulemalla tuvan puolelle, sekä hajotus - eri kirkkokunniksi - jäsenrekisteriksi ja kirkkohistoria kertoo - kuinka tuo lucifer sai aikaan sodat - kristityt - toisiaan vastaan ja ruumiita tuli - pilvin pimein.
        Eli tämä rajankäyntisota - kuka ja kenen kirkko on korkeammalla.
        Ikäänkuin kirkkojen jäsenrekisterit olisi jokin taivaskirjanpito.

Elämänkirja on taivaissa ja eiköhän se kilvottelu, sekä elämänkirja ole tuolla tuonpuoleisuudessa Herran käsissä.

Mitään muuta välimiestä ei ole Herran ja ihmisen välissä, kuin Jeesus. Hänen sovintoverensä kautta on lunastus voimassa.

Kuoleman enkeli menee verenmerkityn pihtipielen ohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostolinen seurakunta kun hajotettiin, jalo uskon puu - Lucifer ei saanut sitä muutoin rikki, kuin tulemalla tuvan puolelle, sekä hajotus - eri kirkkokunniksi - jäsenrekisteriksi ja kirkkohistoria kertoo - kuinka tuo lucifer sai aikaan sodat - kristityt - toisiaan vastaan ja ruumiita tuli - pilvin pimein.
        Eli tämä rajankäyntisota - kuka ja kenen kirkko on korkeammalla.
        Ikäänkuin kirkkojen jäsenrekisterit olisi jokin taivaskirjanpito.

Elämänkirja on taivaissa ja eiköhän se kilvottelu, sekä elämänkirja ole tuolla tuonpuoleisuudessa Herran käsissä.

Mitään muuta välimiestä ei ole Herran ja ihmisen välissä, kuin Jeesus. Hänen sovintoverensä kautta on lunastus voimassa.

Kuoleman enkeli menee verenmerkityn pihtipielen ohi.

Mitä on lapseus - opetuslapseus. Eli on syntynyt Hengestä - Jumalan työnä - nähnyt Hengen opettaman kirkkauden - mitä Golgatan risti - ja uhri tarkoittaa elämässä ja tulee halullisuus Jumalan Sanan siemenen kautta uudestisyntyä -ja syntyy elävään toivoon, on opetuslapseus - Isä ja Jumalan työnä Hengen voimasta - usko Kristukseen matka- kohti luvattua -ja Uudenliiton temppeli on opetuslapseudesta rakentuva temppeli - jonka ylle on Jumalan Pyhä Henki tulena laskeutunut - osoittaen, että ko. Herran työ ja minkä Jumala on puhdistanut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa.

Tuo tuli laskettiin ensin Ilmestysmajaan - eli Tabernaakkeliin, sekä ensimmäiseen temppelin. Nyt tuo tuli on laskettu tähän Uudenliiton temppeliin osoittamaan Jumalan työtä, eli Herra pelastaa - kirkastaa, pelastaa ja saattaa työnsä loppuun.
        Ja Jumalalla on vain Yksi KANSA - ja siinä hallulliset rakkausliitossa saavat sen hyvän omantunnon liiton merkkinä, kun usko on puhdistetussa sydämessä kasteen.
        So. uskovien liittosuhde - eri kikkokunnissa. Nooan tavoin se osoittaa - että kasteen haudasta noustessa, ei hukuta maailman mukana, vaan arkki - so. Kristus pelastaa.
        Raamattu liittää kasteessa katsomaan myös Nooan aikaan.
        Siellä tottelemattoma hukkuivat - syvään veteen - uskova nousee sieltä.
        Enää ei hukuta tottelemattomuudessa, vaan Helvetin tuli hoitaa tehtävän.

Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. (Rom 8:14-17)

ja opetuslapseuden näköalaa

Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        (Rom 8:18-21)
        Jumalan Sanan siemenestä - usko - muuttuu sydänuskoksi ja lapseuteen, se on ymmärryksessä toteutuva - jossa sanotaan katsellen sanan kautta Isän kasvoja Pojassa.
        Abba - Isä!

• MrHyvis

Kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä niin hän on Pyhitys elämässä vaeltava .
      Kuinka sitten ihminen kasvaa kaikkiin Jumalan ihmeisiin ?
      Vastaus: Vaeltamalla Hengessä eikä lihan hekumoissa.
      Henki ei edes salli ohjata ihmistä lihan tekoihin vaan ohjaa Pyhitys tekoihin mistä Paavali upeasti kertoi vaikka se Suomeksi on vähän huonosti muotoiltu.

• Anonyymi

Pyhä tarkoittaa esineistä ja asioista puhuttaessa Jumalan omaan käyttötarkoitukseensa varaama. Ihmisen tapauksessa se tarkoittaa Jumalan omaa.

Pyhyydessä ei ole asteita eikä sitä voi mitata. Ihminen joko on 100% pyhä tai ei pyhä lainkaan. Hän joko on Jumalan oma taikka sitten ei ole. Kukaan ihminen ei pysty olemaan pyhempi kuin toinen.

• Anonyymi

"Olkoon meillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen,
        vaan tyhjensi itsensä, ja otti orjan muodon, tuli IHMISTEN kaltaiseksi, ja hänet havaittiin
        olennaltaan sellaiseksi, kuin IHMINEN;

hän nöyrryytti itsensä, ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristinkuolemaan asti"
        Fil: 2: 5-8

- "ei sovi luulla itsestään enempää, kuin luulla sopi" !!!

• Anonyymi

Itse kyllä veikkaan että on suuria uskovia ja sitten vähemmän suuria, ei kai teistä kukaan kuvittele että on Paavalin tasolla tai vaikka Mooseksen:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kyllä veikkaan että on suuria uskovia ja sitten vähemmän suuria, ei kai teistä kukaan kuvittele että on Paavalin tasolla tai vaikka Mooseksen:)

Miksi verrata toiseen? Kukin vaeltaa uskossa ja vastaa uskostaan, Ei taivaisiin mennä toisen uskolla, vaikkakin kuulema kummin puhe vastaisi uskotunnustusta ja papin kaste.
        Vain vastuullisuus elämäntiellä on ja se näkyi Jeesuksenkin aikana.
        Moni opetuslapsi loukkaantui Jeesuksen puheisiin ja läksivät.
        He - joille Jeesuksen puhe toi iankaikkisen elämän näkyvyyden - tuli tahto - jään Jeesuksen seuraan.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna". Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
        (Joh 6:63-66)

Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        (Joh 6:67-69)

Tässä tulee uskovaisuuden kulun vapaehtoisuus. Herralla on vain yksi kansa-
        me -uskomme ---- ja mitä usko tuo mukanaan? ymmärryksen Pyhyydestä - uskoo tuonpuoleisuuden Kristuksen kautta toteutuvaksi ja sen tunnustaa suu Jeesukselle.

• Tästä kaikesta Paavali kertoo upeasti.Kannattaa lukea ja syventyä.

• Uudesti syntyneet kristityt ovat täydelisiä pyhiä, jotka ovat pesset karitsan verellä vaatteensa, ovat jumalle kelpaavia Jeesusen armon kautta ainoa-astaan. Muuta tietä ei ole täydelisyyteen.

• Anonyymi

Juurikin näin.

• Anonyymi

On kaksi tapaa tulla täydelliseksi tai oikeammin täydelliseksi ja täysi-ikäiseksi.

Ensimmäinen on Kristuksen veren puhdistuksen kautta. Tämä johtaa siihen, että Jumala näkee uudestisyntyneen lapsensa täysin puhtaana, vaikka tässä olisi vielä valuvikoja ja syntiäkin tulisi tehtyä. Tätä täydellistä ja jatkuvaa puhtautta kutsutaan nimellä lahjavanhurskaus. Se on ja pysyy samana koko kilvoituksen ajan.

Toinen tapa tulla täydelliseksi on kilvoitus ja pyhitys. Valittu ja pyhä Jumalan lapsi on itse vastuussa siitä, miten tämä onnistuu. Täydellisiä Jumalan lapsista ei vielä tässä ajassa tule, mutta täysi-ikäisiä, niin että he eivät enää palvele syntiä, koska ovat vanhurskauden palvelijoiksi tulleet ja tekevät taivaallisen Isän tahdon maan päällä eläessään.

Paavalin ja Johanneksen ensimmäisen kirjeen mukaan valituista tulee täydellisiä vasta Kristuksen tulemuksessa ja ruumiin ylösnousemuksessa. Se on silloin täysin Jumalan teko. Tästä herääkin kysymys, miksi Jumala ei tee tätä tekoaan jo nyt, ja miksi ei tehnyt sitä heti siitä lähtien, kun synti tuli maailmaan? Tahtooko Jumala ihmisten tekevän syntiä, kun ei tee heistä täydellisiä, vaikka voisi tehdä? :)

• Anonyymi kirjoitti:

On kaksi tapaa tulla täydelliseksi tai oikeammin täydelliseksi ja täysi-ikäiseksi.

Ensimmäinen on Kristuksen veren puhdistuksen kautta. Tämä johtaa siihen, että Jumala näkee uudestisyntyneen lapsensa täysin puhtaana, vaikka tässä olisi vielä valuvikoja ja syntiäkin tulisi tehtyä. Tätä täydellistä ja jatkuvaa puhtautta kutsutaan nimellä lahjavanhurskaus. Se on ja pysyy samana koko kilvoituksen ajan.

Toinen tapa tulla täydelliseksi on kilvoitus ja pyhitys. Valittu ja pyhä Jumalan lapsi on itse vastuussa siitä, miten tämä onnistuu. Täydellisiä Jumalan lapsista ei vielä tässä ajassa tule, mutta täysi-ikäisiä, niin että he eivät enää palvele syntiä, koska ovat vanhurskauden palvelijoiksi tulleet ja tekevät taivaallisen Isän tahdon maan päällä eläessään.

Paavalin ja Johanneksen ensimmäisen kirjeen mukaan valituista tulee täydellisiä vasta Kristuksen tulemuksessa ja ruumiin ylösnousemuksessa. Se on silloin täysin Jumalan teko. Tästä herääkin kysymys, miksi Jumala ei tee tätä tekoaan jo nyt, ja miksi ei tehnyt sitä heti siitä lähtien, kun synti tuli maailmaan? Tahtooko Jumala ihmisten tekevän syntiä, kun ei tee heistä täydellisiä, vaikka voisi tehdä? :)

Synnit on pois pyyhitty ei niitä enään ole, synnin palkka on kuolema vain se vaatii uhri veren jonkun on kuoltava sen vuoksi, Jeesusteki tänä vapa ehtoisesti, kaikkien puolesta.
        Ja Herra Jumala teki Aadamille* ja hänen vaimolleen nahasta vaatteet ja puki heidät niihin. 1.Moos 3:21 mistä tuli se nahka elämen oli kuoltava, että saa nahkan pukemiseksi Adamin ja Eevan ylle oli ensimäinen eläimen kuolema että ihminen sai ylle puvun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Paavalin ja Johanneksen ensimmäisen kirjeen mukaan valituista tulee täydellisiä vasta Kristuksen tulemuksessa ja ruumiin ylösnousemuksessa. Se on silloin täysin Jumalan teko. Tästä herääkin kysymys, miksi Jumala ei tee tätä tekoaan jo nyt, ja miksi ei tehnyt sitä heti siitä lähtien, kun synti tuli maailmaan? Tahtooko Jumala ihmisten tekevän syntiä, kun ei tee heistä täydellisiä, vaikka voisi tehdä?<<<

Jumala on jo tehnyt täydelliseksi jokaisen uskovansa, jonka Hän on pyhittänyt itsellelen elämään yhteydessään kanssaan. Huomaa, että tämä on tapahtunut menneisyydessä, ennen kuin me olimme edes syntyneet Jumala pyhitti meidät Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessa.

Kristuksessa me olemme siis pyhiä. Kristuksen ulkopuolella olemme syntisiä. Olemmeko siis sisällä vai ulkona?

Hebrealaiskirje:
        2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Ef 1:3-6 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella KRISTUKSESSA, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli HÄNESSÄ valinnut meidät olemaan PYHÄT ja nuhteettomat HÄNEN EDESSÄÄN, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, HÄNEN YHTEYTEENSÄ Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille SIINÄ RAKASTETUSSA,

• Anonyymi

Aivan - ja se todella on Jumalantyö - Jokainen Kristuksen pukema on armahdettu, verellä pesty - sydämen pihtipielet merkitty, eikä näin kuoleman enkelillä ole siihen valtaa. Se menee ohi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Paavalin ja Johanneksen ensimmäisen kirjeen mukaan valituista tulee täydellisiä vasta Kristuksen tulemuksessa ja ruumiin ylösnousemuksessa. Se on silloin täysin Jumalan teko. Tästä herääkin kysymys, miksi Jumala ei tee tätä tekoaan jo nyt, ja miksi ei tehnyt sitä heti siitä lähtien, kun synti tuli maailmaan? Tahtooko Jumala ihmisten tekevän syntiä, kun ei tee heistä täydellisiä, vaikka voisi tehdä?<<<

Jumala on jo tehnyt täydelliseksi jokaisen uskovansa, jonka Hän on pyhittänyt itsellelen elämään yhteydessään kanssaan. Huomaa, että tämä on tapahtunut menneisyydessä, ennen kuin me olimme edes syntyneet Jumala pyhitti meidät Golgatan ristillä Jeesuksessa Kristuksessa.

Kristuksessa me olemme siis pyhiä. Kristuksen ulkopuolella olemme syntisiä. Olemmeko siis sisällä vai ulkona?

Hebrealaiskirje:
        2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Ef 1:3-6 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella KRISTUKSESSA, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli HÄNESSÄ valinnut meidät olemaan PYHÄT ja nuhteettomat HÄNEN EDESSÄÄN, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, HÄNEN YHTEYTEENSÄ Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille SIINÄ RAKASTETUSSA,

Kysymyksesi on mieletön kolossalaiskirjeen 1. luvun valossa. Mikä sinut on oikein sokaissut? Kyllä sinun pitäisi osata suomea lukea.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysymyksesi on mieletön kolossalaiskirjeen 1. luvun valossa. Mikä sinut on oikein sokaissut? Kyllä sinun pitäisi osata suomea lukea.

kukaan ei ole täydellinen en minä ainkaan, virhetä sattuu.

• Anonyymi
        kotipaju kirjoitti:

kukaan ei ole täydellinen en minä ainkaan, virhetä sattuu.

Matt 5:48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Kol 3:14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.

2 Tim 3:17 Näin Jumalan ihmisestä tulee täydellinen ja kaikkeen hyvään kykenevä.

• Anonyymi kirjoitti:

Matt 5:48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Kol 3:14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.

2 Tim 3:17 Näin Jumalan ihmisestä tulee täydellinen ja kaikkeen hyvään kykenevä.

Ihminen ei omissa voimissa koskaa tule täydelliseksi, vain jos Jeesuksen tarjoama armo kelpaa, Jeesuksessa olen täydellinen.

• Anonyymi
        kotipaju kirjoitti:

Ihminen ei omissa voimissa koskaa tule täydelliseksi, vain jos Jeesuksen tarjoama armo kelpaa, Jeesuksessa olen täydellinen.

Kenestäkään ei tule täydellinen sanomalla uskovansa Jeesukseen, jos ei ala noudattaa Jeesuksen käskyjä. Ei ole uskoa, jos ei ole uskollisuutta. Yksi Jeesuksen käskyistä on noudattaa lakia. Jos elät laittomuudessa, kuin helluntailaiset tekevät, et ole täydellinen ,etkä pyhä, etkä edes armon alla.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi kirjoitti:

Kenestäkään ei tule täydellinen sanomalla uskovansa Jeesukseen, jos ei ala noudattaa Jeesuksen käskyjä. Ei ole uskoa, jos ei ole uskollisuutta. Yksi Jeesuksen käskyistä on noudattaa lakia. Jos elät laittomuudessa, kuin helluntailaiset tekevät, et ole täydellinen ,etkä pyhä, etkä edes armon alla.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Usko ilman tekoja on kuolut,se teko että uskon, Jeesksen sanaan mitä hän on sanonut.
        Monet sanovat sinä päivänä kun tekivä omassa voimassa, korostaen oma vanhurskautta joka on kuin saastainen vaate.

• Anonyymi
        kotipaju kirjoitti:

Usko ilman tekoja on kuolut,se teko että uskon, Jeesksen sanaan mitä hän on sanonut.
        Monet sanovat sinä päivänä kun tekivä omassa voimassa, korostaen oma vanhurskautta joka on kuin saastainen vaate.

Sinun uskosi on kuollut, jos et tee, kuten Jeesus on käskenyt tekemään. Ne jotka elävät helluntailaisten tavoin, eivät kukaan noudata Jeesuksen näitä pelastuksen kannalta ratkaisevan tärkeitä käskyjä, jotka koskevat myös pakanauskovia:

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Tie taivaaseen on kapea ja harva sinne pelastuu. Helluntailaiset eivät pelastu, koska he eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta ja noudattanee Jeesuksen käskyjä, joten heillä ei ollut uskoa, vaikka he olisivat puhuneet kielillä kuinka paljon tahansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun uskosi on kuollut, jos et tee, kuten Jeesus on käskenyt tekemään. Ne jotka elävät helluntailaisten tavoin, eivät kukaan noudata Jeesuksen näitä pelastuksen kannalta ratkaisevan tärkeitä käskyjä, jotka koskevat myös pakanauskovia:

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Tie taivaaseen on kapea ja harva sinne pelastuu. Helluntailaiset eivät pelastu, koska he eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta ja noudattanee Jeesuksen käskyjä, joten heillä ei ollut uskoa, vaikka he olisivat puhuneet kielillä kuinka paljon tahansa.

En ole heluntain tavoista riippuvainen riipuvainen ole raamatun sanasta sen mukaan elän tässä maaimassa ,armosta pelastuneitä on viellä vähän.

• Anonyymi
        kotipaju kirjoitti:

En ole heluntain tavoista riippuvainen riipuvainen ole raamatun sanasta sen mukaan elän tässä maaimassa ,armosta pelastuneitä on viellä vähän.

Eli elät varastamisen lain perustuksella. Esim. työntekijä käyttää työnantajansa omaisuutta, aikaa jne, omiin henkilökohtaisiin tarkoituksiin. esim. puhelin, kopiokone, autoa, jos työnantaja ei salli tällaista käyttöä.
        uskovainenkaan ei saa töissä käyttää rukousaikaa - ilman lupaa, se tehdää omalla ajalla. Sallittu vasta jos työnantajan kanssa asiasta on sovittu, tai jos se on työalueella vallitseva tapa, työntekijät rukoivat työaikana, silloin se on sallittu..
        ; )) kaffetaukoja ei pidä pitkiä taukoja - vain normaali tauot.

Huomaatteko pienellä esimerkillä, että varkauskin on jopa salakavala tapa - huomaamaton teko..

Jos myyjä tiedetään olevan varas, ja joka myy sitä tavaraa - on kielletty uskovaisuudessa ostaa häneltä mitään. ..... oppilaat eivät saa varastaa kokeita, ennen niitten antamista niiden tarkastamiseksi ja hyvien arvosanojen saamiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli elät varastamisen lain perustuksella. Esim. työntekijä käyttää työnantajansa omaisuutta, aikaa jne, omiin henkilökohtaisiin tarkoituksiin. esim. puhelin, kopiokone, autoa, jos työnantaja ei salli tällaista käyttöä.
        uskovainenkaan ei saa töissä käyttää rukousaikaa - ilman lupaa, se tehdää omalla ajalla. Sallittu vasta jos työnantajan kanssa asiasta on sovittu, tai jos se on työalueella vallitseva tapa, työntekijät rukoivat työaikana, silloin se on sallittu..
        ; )) kaffetaukoja ei pidä pitkiä taukoja - vain normaali tauot.

Huomaatteko pienellä esimerkillä, että varkauskin on jopa salakavala tapa - huomaamaton teko..

Jos myyjä tiedetään olevan varas, ja joka myy sitä tavaraa - on kielletty uskovaisuudessa ostaa häneltä mitään. ..... oppilaat eivät saa varastaa kokeita, ennen niitten antamista niiden tarkastamiseksi ja hyvien arvosanojen saamiseksi.

En tunne varastamise lakia, kirjoita vääriä mielipiteitä, tai teet tahallaisi tollaisia kijoituksia.

• Anonyymi

Kilvoittelemalla ja kieltämällä itsensä joka päivä voi tulla täysin Jeesuksen kaltaiseksi, niin että ei tee lainkaan syntiä. Siihen pitäisi jokaisen valitun ja pyhän pyrkiä, mutta nykyinen harhaoppi siitä, että Jumalan lapsi on syntinen, estää tämän pyrkimyksen. Vain harvat ja valitut ovat saavuttaneet tämän Kristuksen kaltaisuuden ja perivät Jumalan valtakunnan. Syntiä tekevät eivät sinne nimittäin pääse. :)

• Anonyymi

Miltä tuntuu trollata asialla, joka on vuosisatojen varrella aiheuttanut suuria henkisiä kärsimyksiä miljoonille ihmisille? Ehdotan, että teet itsellesi psykopaattitestin.

• Anonyymi

Miten me pääsisimme täydellisen pyhityksen tilaan, kun kaikki Raamatun uskonsankarit, Mooses. Aabraham,Iisak, Jaakob, Nooa, Loot ja Daavid jne.. olivat aika velmuja. Kuitenkin Jumala armahti heitä jatkuvasti. Meillä on sentään Jeesuksen antama yleinen armo, josta voimme lukea Raamatusta monista jakeista. Myös kristittyjen uskontunnustuksesta. Ei ole jatkuvasti synnitöntä ihmistä. Meillä on oltava lyhyet synnin päivitysajat. Vähintään ajatuksin teemme syntiä useinkin. Jos ei usko syntiensä anteeksiantoon, niin se on paha synti, koska tällöin epäilemme Jeesuksen sovitustyötä Golgatalla.

• Anonyymi

Ajatuksissaan ei ole pakko tehdä syntiä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksissaan ei ole pakko tehdä syntiä !

Jeesuksen omien ei tarvise kieltää itseään. Sillä Jeesuksen omat ovat uusia luomuksia: jotka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. Aidot uudesti syntyneet: pukevat päällensä uuden ihmisen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      287
      35722
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      85
      4994
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4714
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      3972
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      100
      3250
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      2879
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      61
      2666
    8. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2044
    9. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      50
      2041
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      448
      1727
    Aihe