Jumala puhuu Raamatun mukaan tavalla ja toisella, mutta minä en ole kuullut hänen puhuvan millään tavalla.
Jumala on myös ilmestynyt Raamatun henkilöille monia kertoja, mutta minulle hän ei ole ilmestynyt.
Onko Jumala puhunut sinulle tai ilmestynyt sinulle?
Jos on, niin mitä hän sanoi ja miltä hän näytti?
Kun näitä asioita kyselee, niin koskaan ei saa selvää vastausta. Jumalan puhe on usein jotakin sellaista, joka on tarkoitettu vain sille ihmiselle, jolle Jumala on puhunut, mutta se ei mene yleiseen jakeluun.
Jos Jumala on nähty, niin hänen muotoaan ei osata kuvata - ei edes Jeesuksen muotoa, vaikka hänetkin on nähty. Jumalan ja Jeesuksen äänensävyä ja murretta ei osata kertoa, mutta suomea hän kuulemma suomalaisille puhuu ja muille kansoille heidän omalla äidinkielellään.
Omituista. Lienevätkö nuo ilmestykset ja äänet Jumalasta vai ihmisistä? :)
En ole nähnyt Jumalaa enkä kuullut hänen ääntään
41
82
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoituksesi ei ole otsikon mukainen. Otsikko on helluntailaisuus. Pysy ateisti omalla osastolla. Sellainen teillä on. Et osaa lukea, trolli.
- Anonyymi
Hellarin viha on suuri, vaikka aloittaja kirjoittaa hellarien keskuudessa esiintyvästä ilmiöstä. Miksi?
- Anonyymi
Sama täällä. 51 vuotta kristittynä mutta en ole nähnyt Jumalaa enkä kuullut Jumalan ääntä...koskaan. Eikä kyse ole siitä, ettenkö olisi harras uskovainen. Seurakuntani pastori on sanonut, että minun uskoni on vahva.
- Anonyymi
Jumala kohtelee meitä yksilöinä ja puhuu meille siten kuin se on meille sopivin ja hedelmällisin tapa ilmaista itsensä ja tahtonsa. Kun pyydät Jumalalta viisautta tajuta Hänen tahtonsa, niin tulet tietämään, onko Raamatun oppi Jumalasta vai ei. Tunnet aivan varmasti, kun lempeä Pyhän Hengen vaikutus tulee mieleesi ja avaa sinulle ihmeellisiä asioita. Rakas aloittaja. Miten voi kuvata omia subjektiivisia kokemuksiaan? Ateisti pitää niitä houreina. Mutta janoava etsivä epäilee tietenkin, koska ei ole kokenut tuota lämmintä rakastavaa ja varmaa suhdetta Jumaluuteen. Ala lukea vaikka psalmeja positiivisella mielellä. niin uskon, että hetkittäin alat huomata Pyhän Hengen lempeän opastuksen. Katso myös Tv7:n ohjelmia, etsi arkistosta mielenlaatuusi sopivia opettajia. He ovat kaikki Pyhän Hengen inspiroimia luotettavia opastajia.
"Kun pyydät Jumalalta viisautta tajuta Hänen tahtonsa, niin tulet tietämään, onko Raamatun oppi Jumalasta vai ei. Tunnet aivan varmasti, kun lempeä Pyhän Hengen vaikutus tulee mieleesi ja avaa sinulle ihmeellisiä asioita"
Ilmeisesti tuo neuvo oli nimenomaan aloittajaa varten, sillä kun minä tein noin, ei tapahtunut mitään.
"Ala lukea vaikka psalmeja positiivisella mielellä."
Raamatun lukeminen ajatuksen kanssa oli aivan keskeinen syy sille, miksi menetin uskoni.
"He ovat kaikki Pyhän Hengen inspiroimia luotettavia opastajia."
Jos silmittömiä valheita suoltava Pekka Reinikainen on Pyhän Hengen inspiroima, niin se ei kerro hyvää Pyhästä Hengestä.- Anonyymi
Raamattu on hyvin pitkälti fiktiota. Miksi pidät sitä faktana?
- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Kun pyydät Jumalalta viisautta tajuta Hänen tahtonsa, niin tulet tietämään, onko Raamatun oppi Jumalasta vai ei. Tunnet aivan varmasti, kun lempeä Pyhän Hengen vaikutus tulee mieleesi ja avaa sinulle ihmeellisiä asioita"
Ilmeisesti tuo neuvo oli nimenomaan aloittajaa varten, sillä kun minä tein noin, ei tapahtunut mitään.
"Ala lukea vaikka psalmeja positiivisella mielellä."
Raamatun lukeminen ajatuksen kanssa oli aivan keskeinen syy sille, miksi menetin uskoni.
"He ovat kaikki Pyhän Hengen inspiroimia luotettavia opastajia."
Jos silmittömiä valheita suoltava Pekka Reinikainen on Pyhän Hengen inspiroima, niin se ei kerro hyvää Pyhästä Hengestä.Kirjoituksesi osoittaa selvästi, ettet ole edes tutustunut luettelemiisi asioihin. Pekka Reinikainen puhuu kiistämätöntä totuutta, mitä kukaan täysjärkinen ei oysty kiistämään. Tiedemiehetkin ovat vaienneet miljardien vuosien harhoistaan. Tiede on umpikujassa, koska ei pysty selittämään kuin hörönaurun aiheuttavia teorioita evoluutiosta. Miten kukaan voi olla niin hölmö, että uskoo mihinkään muuhun kuin yliälykkääseen suunnitteluun ja sen toteuttamiseen. Sellaiseen pystyy vain Jumala.
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksesi osoittaa selvästi, ettet ole edes tutustunut luettelemiisi asioihin. Pekka Reinikainen puhuu kiistämätöntä totuutta, mitä kukaan täysjärkinen ei oysty kiistämään. Tiedemiehetkin ovat vaienneet miljardien vuosien harhoistaan. Tiede on umpikujassa, koska ei pysty selittämään kuin hörönaurun aiheuttavia teorioita evoluutiosta. Miten kukaan voi olla niin hölmö, että uskoo mihinkään muuhun kuin yliälykkääseen suunnitteluun ja sen toteuttamiseen. Sellaiseen pystyy vain Jumala.
” Kirjoituksesi osoittaa selvästi, ettet ole edes tutustunut luettelemiisi asioihin.”
Olen yli kymmen vuoden ajan lukenut Reinikaisen juttuja ja käynyt keskusteluja hänen kannattajiensa kanssa. Aihe on minulle hyvin tuttu. Mitä uskontoa muuten mahdat edustaa? Kristitty et ilmeisesti ole päätellen siitä, miten käsky olla antamatta väärää todistusta lähimmäisestä ei selvästikään merkitse sinulle mitään.
”Pekka Reinikainen puhuu kiistämätöntä totuutta, mitä kukaan täysjärkinen ei oysty kiistämään.”
Ilmeisesti siis ihmiset, joilla ihan peruskäsitys luonnontieteistä ja fysiikasta, eivät ole täysjärkisiä.
Reinikainen tykkää toistella väitettä, että lämpöopin toinen pääsääntö estää evoluution, koska suljetussa systeemissä epäjärjestys voi vain kasvaa. Reinikainen jättää mainitsematta että Maa ei ole suljettu systeemi ja että järjestys voi kasvaa paikallisesti. Jännästi tämänkin "kiistämättömän totuuden" voi kiistää peruskoulutason tiedolla.
Reinikainen tykkää myös toistella valhetta siitä, että on muka löytynyt dinosaurusten verinäytteitä. Oikeasti on löytynyt jäänteitä verisolujen hemoglobiinistä, ei verta, ei verisoluja, ei verisolujen hemoglobiinia, vaan jäänteitä hemoglobiinista. Lääkärinä Reinikainen tietää varmasti että se ei ole verinäyte. Löydön tehnyt Mary Schweitzer on uskova, mutta silti vedonnut kreationistisaarnaajiin, että he lopettaisivat valehtelun hänen löydöstään.
https://biologos.org/articles/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer/
Maailman suurin kreationistijärjestö Creation Ministries International (joka on mm. Luominen-lehden taustajärjestö) pitää sivuillaan listaa väitteistä, jotka ovat niin noloja, ettei kreationistien pidä käyttää niitä. Reinikaisen väitteistä ainakin Maata ennen vedenpaisumusta ympäröinyt vesikehä on listalla:
https://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use#canopy
Olisitko ensimmäinen Reinikaisen kannattaja, jolla on rohkeutta vastata suoraan ja kiertelemättä seuraavaan kysymykseen: kumpi on väärässä, maailman suurin kreationistijärjestö vai Pekka Reinikainen? (Olen kysynyt tätä kymmeniltä Reinikaisen kannattajilta ilman tulosta)
” Tiedemiehetkin ovat vaienneet miljardien vuosien harhoistaan.”
Mihin nyt mahdat oikein viitata? Ettei nyt vaan olisi päässyt käymään niin, että uskosi takia olet mennyt nielemään saarnaajien valheita asiasta?
”Tiede on umpikujassa, koska ei pysty selittämään kuin hörönaurun aiheuttavia teorioita evoluutiosta.”
Ei evoluutiosta ole olemassa kuin yksi teoria. Etkä kyennyt kertomaan siitä yhtä ainoaa virhettä. Mahdatko edes tietää, mitä evoluutioteoria väittää? Vai oletko mennyt uskomaan sokeasti saarnaajien vääristelyt ja valheet?
”Miten kukaan voi olla niin hölmö, että uskoo mihinkään muuhun kuin yliälykkääseen suunnitteluun ja sen toteuttamiseen. Sellaiseen pystyy vain Jumala.”
Mielestäsi on siis hölmöä olla uskomatta sokeasti väitteisiin, joille ole mitään objektiivisia todisteita. Eihän kukaan ole edes kyennyt kertomaan miten erottaa luotu luomattomasta. 2000-luvun alussa kovalla tohinalla aloittanut ID-liike lopahti siihen, että he eivät kyenneet keksimään keinoa erottaa suunniteltu suunnittelemattomasta.- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
” Kirjoituksesi osoittaa selvästi, ettet ole edes tutustunut luettelemiisi asioihin.”
Olen yli kymmen vuoden ajan lukenut Reinikaisen juttuja ja käynyt keskusteluja hänen kannattajiensa kanssa. Aihe on minulle hyvin tuttu. Mitä uskontoa muuten mahdat edustaa? Kristitty et ilmeisesti ole päätellen siitä, miten käsky olla antamatta väärää todistusta lähimmäisestä ei selvästikään merkitse sinulle mitään.
”Pekka Reinikainen puhuu kiistämätöntä totuutta, mitä kukaan täysjärkinen ei oysty kiistämään.”
Ilmeisesti siis ihmiset, joilla ihan peruskäsitys luonnontieteistä ja fysiikasta, eivät ole täysjärkisiä.
Reinikainen tykkää toistella väitettä, että lämpöopin toinen pääsääntö estää evoluution, koska suljetussa systeemissä epäjärjestys voi vain kasvaa. Reinikainen jättää mainitsematta että Maa ei ole suljettu systeemi ja että järjestys voi kasvaa paikallisesti. Jännästi tämänkin "kiistämättömän totuuden" voi kiistää peruskoulutason tiedolla.
Reinikainen tykkää myös toistella valhetta siitä, että on muka löytynyt dinosaurusten verinäytteitä. Oikeasti on löytynyt jäänteitä verisolujen hemoglobiinistä, ei verta, ei verisoluja, ei verisolujen hemoglobiinia, vaan jäänteitä hemoglobiinista. Lääkärinä Reinikainen tietää varmasti että se ei ole verinäyte. Löydön tehnyt Mary Schweitzer on uskova, mutta silti vedonnut kreationistisaarnaajiin, että he lopettaisivat valehtelun hänen löydöstään.
https://biologos.org/articles/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer/
Maailman suurin kreationistijärjestö Creation Ministries International (joka on mm. Luominen-lehden taustajärjestö) pitää sivuillaan listaa väitteistä, jotka ovat niin noloja, ettei kreationistien pidä käyttää niitä. Reinikaisen väitteistä ainakin Maata ennen vedenpaisumusta ympäröinyt vesikehä on listalla:
https://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use#canopy
Olisitko ensimmäinen Reinikaisen kannattaja, jolla on rohkeutta vastata suoraan ja kiertelemättä seuraavaan kysymykseen: kumpi on väärässä, maailman suurin kreationistijärjestö vai Pekka Reinikainen? (Olen kysynyt tätä kymmeniltä Reinikaisen kannattajilta ilman tulosta)
” Tiedemiehetkin ovat vaienneet miljardien vuosien harhoistaan.”
Mihin nyt mahdat oikein viitata? Ettei nyt vaan olisi päässyt käymään niin, että uskosi takia olet mennyt nielemään saarnaajien valheita asiasta?
”Tiede on umpikujassa, koska ei pysty selittämään kuin hörönaurun aiheuttavia teorioita evoluutiosta.”
Ei evoluutiosta ole olemassa kuin yksi teoria. Etkä kyennyt kertomaan siitä yhtä ainoaa virhettä. Mahdatko edes tietää, mitä evoluutioteoria väittää? Vai oletko mennyt uskomaan sokeasti saarnaajien vääristelyt ja valheet?
”Miten kukaan voi olla niin hölmö, että uskoo mihinkään muuhun kuin yliälykkääseen suunnitteluun ja sen toteuttamiseen. Sellaiseen pystyy vain Jumala.”
Mielestäsi on siis hölmöä olla uskomatta sokeasti väitteisiin, joille ole mitään objektiivisia todisteita. Eihän kukaan ole edes kyennyt kertomaan miten erottaa luotu luomattomasta. 2000-luvun alussa kovalla tohinalla aloittanut ID-liike lopahti siihen, että he eivät kyenneet keksimään keinoa erottaa suunniteltu suunnittelemattomasta.Michaelarkangelo esittää taas tiedemiestä. Kaikki väitteesi ovat puppua ja arvottomia väittelyyn. Miksi sinulla on niin kova hinku osoittaa kansakoulu oppisi paremmuus, verrattuna aivan viimeisimpiin tiedemiesten saavutuksiin, mitkä todistavat kansakouluopettajasi tiedot valheeksi. Piiloudut lapsellisesti kömpelöihin tieteellisiin väitteisiin, vaikka niillä on vain toisarvoinen ja todistamaton, vain oletukseen perustuva päätelmä. Olen kristitty ja uskon Raamatun ehdottomaan totuuteen, koska Jumala on sen satoja kertoja minulle vahvistanut. Mutta älä minua usko, usko omaasi, vaikka tuskin kukaan saa selkoa mihin uskot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Michaelarkangelo esittää taas tiedemiestä. Kaikki väitteesi ovat puppua ja arvottomia väittelyyn. Miksi sinulla on niin kova hinku osoittaa kansakoulu oppisi paremmuus, verrattuna aivan viimeisimpiin tiedemiesten saavutuksiin, mitkä todistavat kansakouluopettajasi tiedot valheeksi. Piiloudut lapsellisesti kömpelöihin tieteellisiin väitteisiin, vaikka niillä on vain toisarvoinen ja todistamaton, vain oletukseen perustuva päätelmä. Olen kristitty ja uskon Raamatun ehdottomaan totuuteen, koska Jumala on sen satoja kertoja minulle vahvistanut. Mutta älä minua usko, usko omaasi, vaikka tuskin kukaan saa selkoa mihin uskot.
Mielenkiintoista väittää Reinikaisen juttuja aivan viimeisimmiksi tiedemiesten saavutuksiksi.
Tämä onkin tyypillistä uskoa heiltä, jotka haluavat pysyä sokeina faktoille. Anonyymi kirjoitti:
Michaelarkangelo esittää taas tiedemiestä. Kaikki väitteesi ovat puppua ja arvottomia väittelyyn. Miksi sinulla on niin kova hinku osoittaa kansakoulu oppisi paremmuus, verrattuna aivan viimeisimpiin tiedemiesten saavutuksiin, mitkä todistavat kansakouluopettajasi tiedot valheeksi. Piiloudut lapsellisesti kömpelöihin tieteellisiin väitteisiin, vaikka niillä on vain toisarvoinen ja todistamaton, vain oletukseen perustuva päätelmä. Olen kristitty ja uskon Raamatun ehdottomaan totuuteen, koska Jumala on sen satoja kertoja minulle vahvistanut. Mutta älä minua usko, usko omaasi, vaikka tuskin kukaan saa selkoa mihin uskot.
”Michaelarkangelo esittää taas tiedemiestä.”
Ei, vaan kuten totesin, Reinikaisen valheiden huomaamiseen riittää ihan vaan yleistieto. Ei tarvitse olla asiantuntija.
”Kaikki väitteesi ovat puppua ja arvottomia väittelyyn.”
Siitä huolimatta et kyennyt osoittamaan yhtä ainoaa virhettä niissä.
”Miksi sinulla on niin kova hinku osoittaa kansakoulu oppisi paremmuus, verrattuna aivan viimeisimpiin tiedemiesten saavutuksiin, mitkä todistavat kansakouluopettajasi tiedot valheeksi.”
En ole käynyt kansakoulua. Yritin tiedustella jo edellisessä viestissä, että mihin viittaat todetessasi ”Tiedemiehetkin ovat vaienneet miljardien vuosien harhoistaan.” ja sen sijaan että olisit vastannut suoraan ja kiertelemättä, heittelet lisää epämääräisiä vihjailuja. Onko se niin kamalaa kertoa suoraan, että mihin viimeisimpiin saavutuksiin nyt viittaat?
”Piiloudut lapsellisesti kömpelöihin tieteellisiin väitteisiin, vaikka niillä on vain toisarvoinen ja todistamaton, vain oletukseen perustuva päätelmä.”
Ilmeisesti tämä tarkoittaa, ettet kykene esittämään mitään oikeaa kritiikkiä niitä vastaan. Minun esittämäni väitteet eivät perustu todistamattomiin oletuksiin.
”Olen kristitty ja uskon Raamatun ehdottomaan totuuteen”
No ilmeisesti käsky olla antamatta väärää todistusta ei kuulu ”Raamatun ehdottomaan totuuteen” kun niin kevyesti annoit väärän todistuksen etten muka tietäisi Reinikaisen väitteistä, etkä millään lailla osoittanut olevasi pahoillasi kun asia selvisi.
”koska Jumala on sen satoja kertoja minulle vahvistanut”
Onko sinulla mitään uskostasi riippumatonta keinoa tarkistaa, että kyseessä oli juuri Jumala, vai perustuuko uskosi vain sokeaan uskoon?
Voihan nyt sentään, unohdit vastata kysymyksiin:
kumpi on väärässä, maailman suurin kreationistijärjestö vai Pekka Reinikainen?
Mahdatko edes tietää, mitä evoluutioteoria väittää?Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista väittää Reinikaisen juttuja aivan viimeisimmiksi tiedemiesten saavutuksiksi.
Tämä onkin tyypillistä uskoa heiltä, jotka haluavat pysyä sokeina faktoille."Mielenkiintoista väittää Reinikaisen juttuja aivan viimeisimmiksi tiedemiesten saavutuksiksi."
Hyvä huomio. Kuvaava esimerkki Reinikaisen tietojen ajantasaisuudesta on se, että vuonna 2015 hän julisti että evoluutio on kumottu kun kemian Nobel meni DNA:n korjaussysteemin löytäjälle. Hän ei ilmeisesti tiennyt että se oli löydetty jo 1970-luvulla ja ollut tiedossa siis kymmeniä vuosia kaatamatta evoluutioteoriaa. Joko Reinikainen tiennyt asiaa tai vääristeli sitä.
"Tämä onkin tyypillistä uskoa heiltä, jotka haluavat pysyä sokeina faktoille."
Valitettavan totta. En ole koskaan nähnyt yhdenkään Reinikaisen kannattajan paheksuvan millään lailla, kun on osoitettu vastaansanomattomasti Reinikaisen valehtelu. Vahvassa uskossa olevien kevyt suhtautuminen valehteluun ansaitsisi kyllä oman keskustelunaloituksen.
- Anonyymi
Aloittaja on hieman eksynyt mielessään, ettei jäsennä sitä, mistä puhuu.
Jos koneenvalmistajan ohjekirjan ottaa käteensä, niin ilmeisesti hänellä jää kone käyttämättä. Ei ymmärrä, mitä siinä puhutaan, eikä käsitä, että ei puheeseen tarvita "ääntä" , eli esittäjää. Asia selviää ohjekirjasta, kuin puhuttu ääni toiminnanohjaajalta.
On vain otettava haaste vastaan. - Anonyymi
Kuinkahan aloittaja käsittää, vaikka Jumalan käskyn negatiivisesta ilmoituksesta.
Ensi - positiivinen. Minä olen Herra - sinun Jumalasi.
sitten negatiivinen . Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Jos aloittaja pohtisi tätä Jumalan puhetta tekstin Sanana-
Sitten pähkäilee, mihin hänen mielensä on kahleessa ajassa, joka sitoo väärällä tavalla mielen . eli on tullut jumalaksi - siinä tavallaan näkee - kuinka Jumala on negatiivisen käskyn ilmaisussa - ilmestynyt ja puhunut hänelle. On löytänyt itsensä vieraan jumalan alttarin kahleesta, joka sitoo häntä, eikä tuo siunausta.- Anonyymi
No, tuossahan Israelin heimojumala kertoo olevansa mustasukkainen ja vihainen, niin että rankaisee ankarasti, jos muiden kansojen jumalia palvellaan...
ja niinhän se Israel teki: kerta toisensa jälkeen.
Edes kuolemanrangaistus ei estänyt heitä muita jumalia palvelemasta. :)
- Anonyymi
Sittenhän sinä olet kokolailla terveen kirjoissa.
Onnittelut, erityisesti jos vaivaa esiintyy lähiympäristössä. - Anonyymi
Job.33:13-26 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin? Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata. Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen, kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä, säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syösymästä peitsiin. Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina, ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa. Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat. Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja. Jos silloin on hänen puoellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun. Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin. Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa. Ps.50:15-16. Jes.58:9-10
- Anonyymi
Jes.59:1-7 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt autamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne eroittavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta. Ei kukaan vaadi oiketeen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhyjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion. Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme. Heidän verkkonsa eivat kelpaa vaatteeksi, heidän tekemäänsä ei voi verhoutua; heidän työnsä ovat vääryyden töitä, ja heidän kätensä ovat täynnä väkivallan tekoa. Heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan viatonta verta; heidän ajatuksensa ovat vääryyden ajatuksia, tuho ja turmio on heidän teillänsä. Sananl.1:16. Room.3:15-18
- Anonyymi
Harvapa Jumalan ääntä on fyysisesti omilla korvillaan kuullut, jos kukaan. Paitsi ehkä ukonilmassa. Raamatussa Jumalan ääntä sanotaan usein ukkoseksi.
Älä siis välitä, kyse on vain kielikuvasta. Jos joku oikeasti väittää kuulleensa Jumalan äänen, syy on todennäköisesti vilkkaassa mielikuvituksessa. Tai sitten väittäjä valehtelee.- Anonyymi
Niinpä. Minä olen lähes 60 vuotias ja ollut uskossa teinistä lähtien. Vain yhden kerran olen ollut varma, että kuulin jonkun jumalallisen äänen. Huoneessa oli muitakin mutta muut eivät sitä kuulleet. Ääni vielä toisti saman viestin. Ääni oli kirkas ja selkeä. Noudatin viestin neuvoa, mikä aloitti tapahtumien sarjan, joka muutti elämäni ihmeellisellä tavalla paremmaksi.
Mutta en vielä tänäkään päivänä tiedä kuka puhui. Ääni ei esitellyt itseään. Ehkä se oli Jumalan enkeli.
Joten harvassapa ovat Jumalan puheet nykyihimisille. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Minä olen lähes 60 vuotias ja ollut uskossa teinistä lähtien. Vain yhden kerran olen ollut varma, että kuulin jonkun jumalallisen äänen. Huoneessa oli muitakin mutta muut eivät sitä kuulleet. Ääni vielä toisti saman viestin. Ääni oli kirkas ja selkeä. Noudatin viestin neuvoa, mikä aloitti tapahtumien sarjan, joka muutti elämäni ihmeellisellä tavalla paremmaksi.
Mutta en vielä tänäkään päivänä tiedä kuka puhui. Ääni ei esitellyt itseään. Ehkä se oli Jumalan enkeli.
Joten harvassapa ovat Jumalan puheet nykyihimisille.Olen ollut uskossa yli 50 vuotta ja en ole kuullut Jumalan ääntä enkä nähnyt enkeliä. Ennen uskoontuloa harrastin okkultismia siinä näin jopa aistihavannoin demonien toimintaa. Jumalan puhe tulee yleensä ohi omien ajatusten sisäisenä intuitiona johon liittyy rauha ja usein sitä on vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja asioiden kulussa on selvä logiikka. Minulle Jumalan puhe on enemmän johdatusta. Ja Jumala puhuu ennen kaikkea Sanansa kautta. Raamattu on Jumalan kirje koko ihmiskunnalle ja yksilöihmiselle!
- Anonyymi
Jes.30:19 Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa kohta. Jes.65:24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
- Anonyymi
Se viisauden pyytäminen Jumalalta on hyvin olennaista. Kuka sitä nyt tyhmänä haluaisi vaeltaa ja päättömiä kirjoitella. Jaakobin kirjeessä vielä luvataan, että Jumala antaa sitä auliisti sitä pyytävälle. Siinä on vain ehto että pitää pyytää uskossa eikä kelvottomasti kuluttaakseen sitä himoissaan. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi sitä ettei pyytäisi viisautta vain siksi, että olisi nokkelaa vinoilla muille viisaudella. Sitä Jumala ei tarkoita, vaan viisaus tulisi käyttää hyvään.
- Anonyymi
2Moos.19:19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä. 1Sam.7:8-12 Ja israelilaiset sanoivat Samulille: Älä kieltäydy huutamasta meidän puolestamme Herraa, meidän Jumalaamme, että hän pelastaisi meidät filistealaisten käsistä. Niin Samuel otti imevän karitsan ja uhrasi sen polttouhriksi, kokonaisuhriksi, Herralle; ja Samuel huusi Herraa Israelin puolesta, ja Herra kuuli häntä. Sillä kun Samuelin uhratessa polttouhria filistealaiset lähestyivät käydäkseen taisteluun Israelia vastaan, niin sinä päivänä Herra jylisi kovalla ukkosen jylinällä filistealaisia vastaan ja saattoi heidät hämminkiin, niin että Israel voitti heidät. Ja Israelin miehet lähtivät Mispasta ja ajoivat filistealaisia takaa, surmaten heitä aina Beet-Kaarin alapuolelle asti. Ja Samuel otti kiven ja pani sen Mispan ja Seetin välille ja antoi sille nimen Eben-Eser* ja sanoi: Tähän asti on Herra meitä auttanut. * Nimi merkitsee: avun kivi.
- Anonyymi
Jo Martti kirjoittaa katekismuksessa Jumalan puheesta. Muistan kaikki 55 vuoden jälkeen. Job kirjoittaa asiasta. Tämän päivä yksi teksti Jes. 6 Jumala puhui Jesajalle. Olen miehistön jäsen srk ssa. Kuulen joka päivä Jumalan äänen. Minun Jumalani on elävä Jumala, tulen Jumala. En palvele baalia, astertea, zeusta. Useimmiten helluntailaiset kiittävät Jumalaa kovalla äänellä. Ei Jumala eikä me olla mykkiä.
- Anonyymi
Ei Jumala enää puhu kenellekään.
- Anonyymi
Älä ole huolissasi, oikeasti ei ole kuullut kukaan muukaan. Siinä vaiheessa on syytä huolestua, jos alat kuulemaan mielikuvitusolentojen puhuvan. Sellaisiakin henkilöitä kyllä on, mutta sopivalla lääkityksellä äänet kyllä useinmiten häipyvät. Ja tämä ei siis ole pilaa. Tämä on mielenterveyteen liittyvä vakavasti otettava fakta.
- Anonyymi
Jos en ole kuullut Jumalan puhuvan kuin ihminen ihmiselle, se ei tarkoita, etteikö Jumala puhuisi ihmisille. "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt"lukee Johanneksen 1. kirjeen kohdassa 4:12. Mutta "Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" sanoo Herrani (Joh. 20:29). Jos me hellittämättä etsimme Jumalaa, me löydämme Hänet, sillä Jumala on hyvä ja rakastaa ihmisiä. Kun tulemme tuntemaan Jumalan rakkauden ja rakastamme niin kuin Jeesus opetti, Jumala pysyy meissä. Silloinkaan me emme näe, mutta Hengen kautta tulemme tietämään, mitä emme voi tietää ilman Henkeä.
Jos kertoisin, mitä Jumala on tehnyt, ei se hyödytä ketään, joka torjuu Jumalan. Ilman Jumalaa olemme vailla Henkeä ja etsimme ihmiselle ymmärrettäviä selityksiä asioille, joita emme ymmärrä. Kun olemme löytäneet sen, mistä emme tietäneet, mutta jonka tulimme tietämään, meidän tulee pitää kiinni löytämästämme kuten Pitari kirjoittaa 2. kirjeessä, 10-11.- Anonyymi
Niinpä ajattelinkin. Kyse onkin siis vain puheenparresta ja kielikuvasta.
- Anonyymi
Antakaa kusettaa itseänne uskolla, jos kerran haluatte.
- Anonyymi
Heiluntailaisuuden keskustassa niin voi käydä.
- Anonyymi
Ai niinkö, ettei ole nähnyt Jumalaa, kuten kommentoimasi aloitus esittää.
- Anonyymi
Joh.4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoillevat, niinden tulee rukoilla hengessa ja totuudessa. 2Kor.3:17-18 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siitä on vapaus. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoi katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirikkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki. 1Kor.13:12-13
- Anonyymi
1Joh.3:1-6 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mikä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisekseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänen sellaisena, kun hän on. Jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas. Ja jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. 1Joh.2:1-6.
- Anonyymi
Matteus 18
1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. - Anonyymi
Johannes 10
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."- Anonyymi
Johannes 6
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
- Anonyymi
3Joh.1:11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvää tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt. Ps.37:27 Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti. Sananl.2:20-22 Niin sinä vaellat hyvien teitä ja noudatat vanhurskasten polkua. Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle; mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistää pois. Sananl.10:7, 30
- Anonyymi
Ps.25:13 Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan. Pa.37:9-11 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne privät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja ilotsevat suuresta rauhasta. Ps.37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään. Ps.37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.
Emme näe tuulen voimaa, emme tiedä mistä se milloinkin saa alkunsa ja voimansa mutta kuulemme huminan ja seuraukset myrskyn silmässä. Sähkö on jokapäiväistä energiaa ja sitäkään emme näe, kuule ja emme näe uraaninkaan säteitä, mutta haittaa siitä on jo pienissä määrin keholle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195670- 173146
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192916Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6352162Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1552049Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701412Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421395Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31188Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061126Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641097