TM:n vertailu osoittaa, että Volvo on bensasyöppö.

Anonyymi

Volvo:
"Autojen taloudellisuus luodaan usein juuri pitkällä sähköisellä toimintamatkalla, joka vain paikkaa keskinkertaista polttomoottorin taloudellisuutta. Tästä hyvä esimerkki on juuri Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."

Lexus
"Paras esimerkki vertailun autoista on Lexus NX 450h . Tehokkaan hybridijärjestelmän ansiosta tyhjällä akulla auto eteni TM:n taajamakulutuslenkillä 6,5 litralla sataa kilometriä kohden, maantiellä arvo oli vain 5,7 l/100 km. Kun tähän yhdistää isohkon akun tuoman yli 65 kilometrin toimintamatkan, on lopputuloksena hyvin taloudellinen auto."

https://tekniikanmaailma.fi/paljonko-lataushybridi-kuluttaa-bensaa-kun-sahko-loppuu-tmn-katumaasturivertailussa-ero-autojen-valilla-oli-jopa-37-prosenttia/

22

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lataushybridin idea nyt vaan sattuu olemaan, että kaupunkiajot ajetaan sähköllä.

      Volvon vehkeillä kaupunkiajo onnistuu talvellakin niin, ettei polttomoottoria tarvitse lainkaan käynnistää. Idän ihmeillä yleensä ei, kun ei ole tarpeeksi tehokkaita sähkölämmittimiä tai sähkömoottorit vajaatehoisia ja tarvitsevat kiihdytyksissä polttomoottoria apuun.

      Reilu 60 km ajomatka tarkoittaa 1½ h pörräämistä taajamassa. Helsingin keskustassa keskinopeus jää ruuhka-aikojen ulkopuolellakin jonnekin 25 km/h pintaan eli noiden kilometrien tahkoamiseen kuluu siellä 3 tuntia /-. Isosti pitää päässä olla vikaa, jos päivittäin haluaa kaupungissa tätä pidempia matkoja kontata.

      No, siinä varmaan riittävästi pähkäiltävää tollolootaan hurahtaneelle helkamaraisupojalle. Jatka vaan lottovoitosta ja omasta itäautosta haaveilua...

      • Anonyymi

        Mikään tuossa edellä olevasssa tekstissä ei pidä paikkaansa. Vapisevin käsin kirjoitettua perusteetonta puolustusta.


      • Anonyymi

        Minä ajan pääkaupunkiseudulla kauppa ja asiointi reissuja.. Aina yli 20km. Toi 50 ei kauan pyöritä kehäteillä.


    • Anonyymi

      Vaikka Lexus olikin ylivoimaisesti taloudellisin niin se oli silti vain poikkeus vertailuun osallistuneiden joukossa. Volvo oli toiseksi taloudellisin.

      • Anonyymi

        "Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo oli noista neljästä autosta vasta kolmanneksi taloudellisin eli siis erittäin epätaloudellinen. Lähes yhtä huono kuin neljäs Range Rover. Maantiellä kuluus olikin samansuuruinen.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/05/23111222/graafi_kulutus_png.png

        Volvolla pääsee kuitenkin Lexuksen kanssa pisimmän matkan sähköllä. Siksi se sai toiseksi parhaat pisteet taloudellisuudesta. Lisäksi Volvo kiihtyy toiseksi nopeiten sähköllä jääden vain 1,1 sek. Lexukselle mutta voittaen yli 13 sek. Land Roverin.


    • Anonyymi

      On sulla murheet

      • Anonyymi

        Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.

        Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
        Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
        En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
        Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
        En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa.

        väärin, kyllä myös yksityiset ostaa ison osan Volvoja, mutta tietenkin työsuhdeautoilijan on merkittävä osa.
        Lexus on järjetön tuhnu tuossa hintaluokassa, ei mitään järkeä kun huollot on kaikkein kalleimmat, vaikka on Toyotan tekniikalla.


    • Anonyymi

      Tuo Lexus on Toyota RAV4:sta vastaava auto.

    • Anonyymi

      Jos lähtee hiukan pidemmälle kotoa . Eikä pysähdy kokoajan Volvo lataamaan niin
      Kaikenlaisia tulee laita bolvollolla raajat tyhjiä akkuja mukana

    • Anonyymi

      Hybridivolvo maksa sikana.. Jos ostan puolta halvemman bensa-auton.. jää vitusti bensarahaa,eikä tarvi repiä kapeleita!

      • Anonyymi

        Hybridi Volvo ei ole yhtään kalliimpi kuin vastaava bensa-auto.
        Kyllä halvemman voi ostaa, mutta silloin ei voi kyytiä ja mukavuutta edes verrata, tyypillistä persaukisen ininää


    • Anonyymi

      Volvot ovat aina olleet pensarosvoja, joten kauppa ei käy.

      • Anonyymi

        Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
        Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
        Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö.

        Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)

        Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)

        Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo.

        TM on polkenut näköjään Lexuxta perustettomilla hinnoilla.


    • Anonyymi

      Jatkan vielä tuohon äskeiseen että omistan sekä Volvon että Lexuksen mutta kumpikaan ei ole tuossa vertailussa oleva malli.

    • Anonyymi

      Volvoa myytiin ainoastaan kovilla kampanjoilla maaliskuussa. Muutoin on pitkät miinukset viime aikoina myyntimäärissä.

    • Anonyymi

      Isoin ongelma itselle tuossa Volvossa on vajaavetoisuus talvella. Se on takavetoinen sähköllä ja jos takarenkaat sutaisee niin sen jälkeen polttis pyöriikin 10min ennen kuin on lämmennyt ja sen jälkeenkin ain akun lähdetään liukkaasta risteyksestä.

      Volvossa köyhän miehen voimalinja. Muuten tuo Volvo on hieno peli. Ei kuitenkaan jatkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2368
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      182
      2038
    3. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      45
      2007
    4. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      30
      1718
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1663
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      165
      1374
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      191
      1302
    8. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1186
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      992
    10. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      80
      991
    Aihe