Volvo:
"Autojen taloudellisuus luodaan usein juuri pitkällä sähköisellä toimintamatkalla, joka vain paikkaa keskinkertaista polttomoottorin taloudellisuutta. Tästä hyvä esimerkki on juuri Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."
Lexus
"Paras esimerkki vertailun autoista on Lexus NX 450h . Tehokkaan hybridijärjestelmän ansiosta tyhjällä akulla auto eteni TM:n taajamakulutuslenkillä 6,5 litralla sataa kilometriä kohden, maantiellä arvo oli vain 5,7 l/100 km. Kun tähän yhdistää isohkon akun tuoman yli 65 kilometrin toimintamatkan, on lopputuloksena hyvin taloudellinen auto."
https://tekniikanmaailma.fi/paljonko-lataushybridi-kuluttaa-bensaa-kun-sahko-loppuu-tmn-katumaasturivertailussa-ero-autojen-valilla-oli-jopa-37-prosenttia/
TM:n vertailu osoittaa, että Volvo on bensasyöppö.
22
389
Vastaukset
- Anonyymi
Lataushybridin idea nyt vaan sattuu olemaan, että kaupunkiajot ajetaan sähköllä.
Volvon vehkeillä kaupunkiajo onnistuu talvellakin niin, ettei polttomoottoria tarvitse lainkaan käynnistää. Idän ihmeillä yleensä ei, kun ei ole tarpeeksi tehokkaita sähkölämmittimiä tai sähkömoottorit vajaatehoisia ja tarvitsevat kiihdytyksissä polttomoottoria apuun.
Reilu 60 km ajomatka tarkoittaa 1½ h pörräämistä taajamassa. Helsingin keskustassa keskinopeus jää ruuhka-aikojen ulkopuolellakin jonnekin 25 km/h pintaan eli noiden kilometrien tahkoamiseen kuluu siellä 3 tuntia /-. Isosti pitää päässä olla vikaa, jos päivittäin haluaa kaupungissa tätä pidempia matkoja kontata.
No, siinä varmaan riittävästi pähkäiltävää tollolootaan hurahtaneelle helkamaraisupojalle. Jatka vaan lottovoitosta ja omasta itäautosta haaveilua...- Anonyymi
Mikään tuossa edellä olevasssa tekstissä ei pidä paikkaansa. Vapisevin käsin kirjoitettua perusteetonta puolustusta.
- Anonyymi
Minä ajan pääkaupunkiseudulla kauppa ja asiointi reissuja.. Aina yli 20km. Toi 50 ei kauan pyöritä kehäteillä.
- Anonyymi
Vaikka Lexus olikin ylivoimaisesti taloudellisin niin se oli silti vain poikkeus vertailuun osallistuneiden joukossa. Volvo oli toiseksi taloudellisin.
- Anonyymi
"Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."
- Anonyymi
Volvo oli noista neljästä autosta vasta kolmanneksi taloudellisin eli siis erittäin epätaloudellinen. Lähes yhtä huono kuin neljäs Range Rover. Maantiellä kuluus olikin samansuuruinen.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/05/23111222/graafi_kulutus_png.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo oli noista neljästä autosta vasta kolmanneksi taloudellisin eli siis erittäin epätaloudellinen. Lähes yhtä huono kuin neljäs Range Rover. Maantiellä kuluus olikin samansuuruinen.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/05/23111222/graafi_kulutus_png.pngVolvolla pääsee kuitenkin Lexuksen kanssa pisimmän matkan sähköllä. Siksi se sai toiseksi parhaat pisteet taloudellisuudesta. Lisäksi Volvo kiihtyy toiseksi nopeiten sähköllä jääden vain 1,1 sek. Lexukselle mutta voittaen yli 13 sek. Land Roverin.
- Anonyymi
On sulla murheet
- Anonyymi
Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.
Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa.väärin, kyllä myös yksityiset ostaa ison osan Volvoja, mutta tietenkin työsuhdeautoilijan on merkittävä osa.
Lexus on järjetön tuhnu tuossa hintaluokassa, ei mitään järkeä kun huollot on kaikkein kalleimmat, vaikka on Toyotan tekniikalla.
- Anonyymi
Tuo Lexus on Toyota RAV4:sta vastaava auto.
- Anonyymi
Jos lähtee hiukan pidemmälle kotoa . Eikä pysähdy kokoajan Volvo lataamaan niin
Kaikenlaisia tulee laita bolvollolla raajat tyhjiä akkuja mukana - Anonyymi
Hybridivolvo maksa sikana.. Jos ostan puolta halvemman bensa-auton.. jää vitusti bensarahaa,eikä tarvi repiä kapeleita!
- Anonyymi
Hybridi Volvo ei ole yhtään kalliimpi kuin vastaava bensa-auto.
Kyllä halvemman voi ostaa, mutta silloin ei voi kyytiä ja mukavuutta edes verrata, tyypillistä persaukisen ininää
- Anonyymi
Volvot ovat aina olleet pensarosvoja, joten kauppa ei käy.
- Anonyymi
Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö.Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)
Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)
Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo.TM on polkenut näköjään Lexuxta perustettomilla hinnoilla.
- Anonyymi
Jatkan vielä tuohon äskeiseen että omistan sekä Volvon että Lexuksen mutta kumpikaan ei ole tuossa vertailussa oleva malli.
- Anonyymi
Volvoa myytiin ainoastaan kovilla kampanjoilla maaliskuussa. Muutoin on pitkät miinukset viime aikoina myyntimäärissä.
- Anonyymi
Isoin ongelma itselle tuossa Volvossa on vajaavetoisuus talvella. Se on takavetoinen sähköllä ja jos takarenkaat sutaisee niin sen jälkeen polttis pyöriikin 10min ennen kuin on lämmennyt ja sen jälkeenkin ain akun lähdetään liukkaasta risteyksestä.
Volvossa köyhän miehen voimalinja. Muuten tuo Volvo on hieno peli. Ei kuitenkaan jatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1179931Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki775012Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694822Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73290Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142497Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071730Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551530- 471526
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591444Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661382