TM:n vertailu osoittaa, että Volvo on bensasyöppö.

Anonyymi

Volvo:
"Autojen taloudellisuus luodaan usein juuri pitkällä sähköisellä toimintamatkalla, joka vain paikkaa keskinkertaista polttomoottorin taloudellisuutta. Tästä hyvä esimerkki on juuri Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."

Lexus
"Paras esimerkki vertailun autoista on Lexus NX 450h . Tehokkaan hybridijärjestelmän ansiosta tyhjällä akulla auto eteni TM:n taajamakulutuslenkillä 6,5 litralla sataa kilometriä kohden, maantiellä arvo oli vain 5,7 l/100 km. Kun tähän yhdistää isohkon akun tuoman yli 65 kilometrin toimintamatkan, on lopputuloksena hyvin taloudellinen auto."

https://tekniikanmaailma.fi/paljonko-lataushybridi-kuluttaa-bensaa-kun-sahko-loppuu-tmn-katumaasturivertailussa-ero-autojen-valilla-oli-jopa-37-prosenttia/

22

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lataushybridin idea nyt vaan sattuu olemaan, että kaupunkiajot ajetaan sähköllä.

      Volvon vehkeillä kaupunkiajo onnistuu talvellakin niin, ettei polttomoottoria tarvitse lainkaan käynnistää. Idän ihmeillä yleensä ei, kun ei ole tarpeeksi tehokkaita sähkölämmittimiä tai sähkömoottorit vajaatehoisia ja tarvitsevat kiihdytyksissä polttomoottoria apuun.

      Reilu 60 km ajomatka tarkoittaa 1½ h pörräämistä taajamassa. Helsingin keskustassa keskinopeus jää ruuhka-aikojen ulkopuolellakin jonnekin 25 km/h pintaan eli noiden kilometrien tahkoamiseen kuluu siellä 3 tuntia /-. Isosti pitää päässä olla vikaa, jos päivittäin haluaa kaupungissa tätä pidempia matkoja kontata.

      No, siinä varmaan riittävästi pähkäiltävää tollolootaan hurahtaneelle helkamaraisupojalle. Jatka vaan lottovoitosta ja omasta itäautosta haaveilua...

      • Anonyymi

        Mikään tuossa edellä olevasssa tekstissä ei pidä paikkaansa. Vapisevin käsin kirjoitettua perusteetonta puolustusta.


      • Anonyymi

        Minä ajan pääkaupunkiseudulla kauppa ja asiointi reissuja.. Aina yli 20km. Toi 50 ei kauan pyöritä kehäteillä.


    • Anonyymi

      Vaikka Lexus olikin ylivoimaisesti taloudellisin niin se oli silti vain poikkeus vertailuun osallistuneiden joukossa. Volvo oli toiseksi taloudellisin.

      • Anonyymi

        "Volvo, joka menee taajamassa 61 kilometriä sähköllä, sen jälkeen bensiiniä palaa 8,9 l/100 km – siis 37 prosenttia Lexusta enemmän."


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo oli noista neljästä autosta vasta kolmanneksi taloudellisin eli siis erittäin epätaloudellinen. Lähes yhtä huono kuin neljäs Range Rover. Maantiellä kuluus olikin samansuuruinen.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2022/05/23111222/graafi_kulutus_png.png

        Volvolla pääsee kuitenkin Lexuksen kanssa pisimmän matkan sähköllä. Siksi se sai toiseksi parhaat pisteet taloudellisuudesta. Lisäksi Volvo kiihtyy toiseksi nopeiten sähköllä jääden vain 1,1 sek. Lexukselle mutta voittaen yli 13 sek. Land Roverin.


    • Anonyymi

      On sulla murheet

      • Anonyymi

        Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla, vaan niillä, jotka ovat Volvon ostaneet.

        Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
        Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
        En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä Volvoja tai Lexuksia kukaan osta, lähes kaikki on yritysten hankkimia leasing- autoja .
        Niiden ajajia ei kiinnosta kulutus pätkän vertaa, päästellään vain menemään täydellä autoedulla. Ei tällaisia menopelejä kukaan edes kohtuullisen hyvätuloinen hanki., sillä se on silkkaa omien rahojen tuhlausta. Alemmissa hintaluokissa löytyy varmasti täysin tyydyttäviä menopelejä kohtuullisella hankintahinnalla niin hybridi -kuin täyssähköautona.
        En ymmärrä miksi lehdistö / tiedoitusvälineet hehkuttavat jutuissaan ajoneuvoja joita hyvätuloinen keskiluokka ei tule koskaan hankkimaan. Testaisivat sellaisia ajoneuvoja joiden hintaluokka kiinnostaa sitä valtaosaa Suomen kansasta eli keskituloisia ja näin ollen edistäisivät tämän kohderyhmän ostokäyttäytymistä autohankinnoissa.

        väärin, kyllä myös yksityiset ostaa ison osan Volvoja, mutta tietenkin työsuhdeautoilijan on merkittävä osa.
        Lexus on järjetön tuhnu tuossa hintaluokassa, ei mitään järkeä kun huollot on kaikkein kalleimmat, vaikka on Toyotan tekniikalla.


    • Anonyymi

      Tuo Lexus on Toyota RAV4:sta vastaava auto.

    • Anonyymi

      Jos lähtee hiukan pidemmälle kotoa . Eikä pysähdy kokoajan Volvo lataamaan niin
      Kaikenlaisia tulee laita bolvollolla raajat tyhjiä akkuja mukana

    • Anonyymi

      Hybridivolvo maksa sikana.. Jos ostan puolta halvemman bensa-auton.. jää vitusti bensarahaa,eikä tarvi repiä kapeleita!

      • Anonyymi

        Hybridi Volvo ei ole yhtään kalliimpi kuin vastaava bensa-auto.
        Kyllä halvemman voi ostaa, mutta silloin ei voi kyytiä ja mukavuutta edes verrata, tyypillistä persaukisen ininää


    • Anonyymi

      Volvot ovat aina olleet pensarosvoja, joten kauppa ei käy.

      • Anonyymi

        Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
        Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvoja menee niin paljon kun maahan saadaan. Nytkin on yli vuoden toimitusaikoja.
        Lexus on kaikkein kallein pitää, vaikka siitä ollaan tehty todella tuhnu, mutta kun huollot ja kaikki muu maksaa, eli täysin järjetön yhtälö.

        Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)

        Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että väki luulee että Lexuksen pitäminen on kallista, niin ei tarvitse ajaa samanlaisella autolla kuin puolenkymmentä naapuria. (Oikeasti sen huollattaminen on tasan saman hintaista kuin Toyotan kun ei vie luxus määräaikaishuoltoon Lexukselle niin kuin TM vaan Toyota-huoltoon. Sitten siihen ei tarvitse ostaa reilun kolmen tonnin talvirenkaan vanteita niin kuin TM käyttökuluissa oli mukana. Vakuutustakaan ei tarvitse oikeasti ottaa kalleimmasta yhtiöstä.)

        Mitä tarkoittaa tuhnu? Lexus kiihtyy 0-100 sähköllä 1,1 sekuntia nopeammin kuin Volvo.

        TM on polkenut näköjään Lexuxta perustettomilla hinnoilla.


    • Anonyymi

      Jatkan vielä tuohon äskeiseen että omistan sekä Volvon että Lexuksen mutta kumpikaan ei ole tuossa vertailussa oleva malli.

    • Anonyymi

      Volvoa myytiin ainoastaan kovilla kampanjoilla maaliskuussa. Muutoin on pitkät miinukset viime aikoina myyntimäärissä.

    • Anonyymi

      Isoin ongelma itselle tuossa Volvossa on vajaavetoisuus talvella. Se on takavetoinen sähköllä ja jos takarenkaat sutaisee niin sen jälkeen polttis pyöriikin 10min ennen kuin on lämmennyt ja sen jälkeenkin ain akun lähdetään liukkaasta risteyksestä.

      Volvossa köyhän miehen voimalinja. Muuten tuo Volvo on hieno peli. Ei kuitenkaan jatkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Mitä mietit Honey?

      Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

      Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      45
      777
    10. Missä kaikessa olet erilainen

      Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe