Jos ootte työtön niin teillä on aikaa kalastaa. Kalaa tulee ja sehän tarkoittaa ruokaa pöytään.
Menkää nyt kalaan
33
72
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kannata mennä kalaan vaan kelaan. Ja sen jälkeen ei kalaa vaan kaljaa…
- Anonyymi
En ole työtön ja keitin perunoita tänään sittn oli sipulisilliä salaattia,vaivannäkö oli se kun avasi sillipurkin kannen. Itsellä varaa ostaa kalaa niin miks perkeleessä vielä kalastaisin.
- Anonyymi
Kalastukseen pitää maksaa se hoitomaksu. Muista!
- Anonyymi
Säästyy rahaa jos ei maksa. Kerran 30 vuoden aikana on kysytty kalastuslupaa.
- Anonyymi
Ne kalastusluvat kuittaantuu jo ensimmäisillä saaliilla. Ja voihan sitä kalastaa ilman lupaakin laillisesti, jos käyttää mato-onkea tai pilkkiä tai litkaa silakoita. Ja yli 65 vuotiaiden ei tarvitse maksaa kalastonhoitomaksua, riittää vain vesialueen luvat, jotka vain muutamia euroja, katiskasta 4€, onko mukamas paljon!
Minullakin pari kolme katiskaa ollut vuosittain vesistössä, luvat paljoa siihen maksa ja yleensä jo heti tulee niin paljon kalaa, että ne kattaa hyvin kaikki lupamaksut, jolloin koko loppuvuosi on pelkkää voittoa.
On minullakin toki varaa ostaa kalaa, mutta miksi ostaisin, kun sitä saa vaivattomasti tuolta vesistöstä ja käytännössä ilmaiseksi. Ja kalaruokia on helppo valmistaa, tosi vaivattomia.
- Anonyymi
Hoitomaksut vehkeet ja ei kalojen myynti ole verotonta tuloa niinkuin tämä yks mainostaa köyhyyspalstalla. Ei kannata mainostaa kun joku kyylää kuitenki. Jos kelanpäivärahoilla ja jäät kiinni kalojen myynnistä niin tulee merkintä ja ei sitä poisteta. Verottaja on sama.
- Anonyymi
Kuka sitä seuraa jos myyt kalaa kavereille ja tutuille. Facebookissa on jopa sivu jossa ihmiset myy kalaa ihan vapaasti ja tuskin kukaan veroa niistä maksaa. Myyn kalaa kuule niin paljon kun tulee ja se menee aina kaupaksi. Ei mitään ongelmaa myydä kalaa. Monesti viikossa kysellään minulta onko tullut kalaa että haluis ostaa. Tänään sain taas ahvenia runsaasti. Heräsin viideltä olin jo ennen seiskaa kalassa. Huomenna sama juttu menen aikaisin kalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sitä seuraa jos myyt kalaa kavereille ja tutuille. Facebookissa on jopa sivu jossa ihmiset myy kalaa ihan vapaasti ja tuskin kukaan veroa niistä maksaa. Myyn kalaa kuule niin paljon kun tulee ja se menee aina kaupaksi. Ei mitään ongelmaa myydä kalaa. Monesti viikossa kysellään minulta onko tullut kalaa että haluis ostaa. Tänään sain taas ahvenia runsaasti. Heräsin viideltä olin jo ennen seiskaa kalassa. Huomenna sama juttu menen aikaisin kalaan.
Ei työttömyyskorvauksilla mitään kaloja myydä kysy vaikka kelasta tai verovirastosta,alatko väitteleen vai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ookko ollut työtön joku 10vuotta kun aivotoimintasi on häiriintynyt. Kuntouttavaantyötoimintaan tuollaiset ja sassiin prkl reppana et pysty ihmisten kanssa normaaliin keskusteluun,päihdeongelma on jo edennyt kohdallasi.
- Anonyymi
Kyllä tonnikalat ja makrillit ovat maittavia perunoiden kanssa.
- Anonyymi
Esimerkiksi lidlissä myytävä nixe tonnikala öljyssä on ihan ok.
katiskalla jos sais luvalla kalastaa särkiä tai särkikaloja tykkäisin. katiskakin on jo hintava..siis hyvä ja toimiva, Onki tai pilkki niin voi kalastaa ilmaiseksi melkein missä vain.
- Anonyymi
Kyllä ei ole katiska hintava, minä ostin kolme kokoontaittuvaa katiskaa n. 20 vuotta sitten, hyvin on kestäneet ja kestävät varmaan minun ikäni vielä, jos seuraavat 20 vuotta vielä kalastelen. Ei olleet kalliit, kun ne ostin tarjouksesta tuolta marketista. Ja tosin hyvin tulee noilla katiskoilla kalaa, kerralla tulee n. 15kg, kun hyvin sattuu, ennätys taisi olla yli 30kg. Yleensä pari kolme kiloa kalaa kuitenkin ihan varmasti.
- Anonyymi
Nam kalaa. Kesällä on hyvä kalastaa ja syksyllä tulee hyvin paljon ahventa niin voi täyttää pakastimen ahven fileillä joita riittää koko talveksi.
Laiskat ei tietenkään jaksa kalastaa koska tupakki palaa ja kalja lasi kädessä koko ajan. - Anonyymi
Vähän kuin se yksi kokkarenainen. Menkää metsään . . .
- Anonyymi
Niinpä. Ja hyvänä marjasyksynä sosialituet voisi pistää pariksi viikoksi tauolle.
- Anonyymi
Niin vois heh ja tämä kalanmyyjä saa 18eur ahvenfileestä heh heh kuka maksaa.Tehdä saa tehdä vaikka mitä mutta ei kannata mainostaa. Hakee toimeentulotukea ja ilmoittaa että marjojen myynnistä saanut 300eur. Joka paikassa kyylätään.Ei kannata mainostaa mitään mitä saat jostain myynnistä jos olet työttömyyspäivärahoilla.
- Anonyymi
Marjoja saa myydä työtönkin verottomasti jos itse kerää, miksei siis kalaa saa myydä jos itse kalastaa. Kalastus on vieläpä paljon vaikeampaa kun marjojen kerääminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marjoja saa myydä työtönkin verottomasti jos itse kerää, miksei siis kalaa saa myydä jos itse kalastaa. Kalastus on vieläpä paljon vaikeampaa kun marjojen kerääminen.
Saa myydä toki mutta sillon ei hae toimeentulotukea toki jotkut rajat että saa tienata. Sanoo mielummin että antaa kaloja ettei myy niinkuin tämä hyväkäs toki itse huumorilla kritisoin. Kyllähän jossain lapissa joku pamauttelee riekkoja ja sitten myy jobbarille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin kalastus on vaikeampaa, kuin marjojen poimiminen! Nyt et tiedä kalastuksesta ja marjastamisesta mitään!!!
Kalastaminen on tosi helppoa, käytännössä käyt vaan hakemassa kalat katiskasta, menee aikaa muutama minuutti ja sinulla on repullinen kalaa.
Marjastaminen on hitaampaa, poimit poimurilla jokaisen marjan, toki sekin käy nopeasti, mutta et siinä ajassa poimi sangollista marjoja, kun olet tyhjentänyt katiskat kaloista.
Olen tehnyt nyt molempia, minulla katiskat pyynnössä ja loppukesästä taas käyn marjastamassa. Kalastus on minulle vasemman käden juttu, voi marjareissullakin vain poiketa katiskoille kotimatkalla muutamaksi minuutiksi ja saalista on kotiin, mutta marjojen kanssa joudun viettämään paljon enempi aikaa siellä metsässä.
Onhan minulla kunnon poimurit marjanpoimintaan ja kunnollinen marjanpuhdistin, että marjat saa kyllä puhtaiksi vain kaatamalla ne puhdistimen läpi, mutta silti paljon enempi on työtä siinä hommassa.
- Anonyymi
Netissä voi esittää ihan mitä vaan ja laittaa lukemia nooh sen voi uskoa että joku 500eur toimeentulotuella.
- Anonyymi
Kalastamaan siis käsillä, näin: rannalle istumaan ja tuijottamaan veteen odottaen milloin tulee siihen kohdalle kala, SITTEN käsin sen voi siitä napata ja laittaa taskuun, viedä kotiin ja paistaa?
- Anonyymi
Kalastusvälineet ovat aika kalliita, ei normaali trooleriakaan, sellaista kalastusvenettäkään eurolla saa...
- Anonyymi
Mihin sitä venettä tarvitaan, kun köyhä kalastaa? Minulla kolme kokoon taittuvaa katiskaa ja rannalta laitan ne aina veteen pitkällä riu'ulla, sekä käyn nostamassa ne ylös, kun työpäivän jälkeen kotimatkalla käyn kokemassa ne katiskat.
Ne katiskat maksoi yhteensä muutaman kympin tuolla marketissa, kun ostin ne aikaa sitten n. 20 vuotta sitten ja kestävät minun lopun elämän, jos 20 vuotta vielä kalastelen. Ei ole kallista!
On minulla toki vene tai taitaa olla kaksi, mutta ei ole olleet vesillä moneen vuoteen. Jolla Terhi 245 maksoi 130€ ja iso soutuvene 35€, en vain ole niitä käyttänyt moneen vuoteen. Jollalla kävimme joskus lasten kanssa mato-ongella, nyt lapset jo kasvaneet ja ei olla ongittu.
Kalanpyydyksiä voi myös tehdä itse, mm. pitkäsiiman tekee muutamalla eurolla kierrätystarpeista ja hyvin tulee kalaa silläkin, mutta vene pitää olla siinä touhussa. Jollain 50€ veneellä pärjää ihan hyvin kalastuksessa, ei tarvitse olla kallista välinettä.
- Anonyymi
Ostin joskus pienen rysän joka on 7 metriä pitkä. Olen saanut sillä 30 kg ahvenia kerralla. Rysät maksaa pari sataa euroa.
- Anonyymi
Tänään on liian auringoinen päivä joten en mennyt kalaan tänään. Viikonloppuna on pilvistä ja lupasi vesisadetta joten parempi kalapäivä. Ahvenet menee piiloon jos on kirkasta ja tyyni keli niin ne ei liiku juuri ollenkaan joten odotan huonompaa keliä.
- Anonyymi
Niin olet krapuloissa voi voi.
- Anonyymi
Käsillä voi kalastaa, karhutkin kalastavat, käpälillä ne heittävät joestakin kaloja maalle :)
Silloin pitäisi olla kiimaisia holtittomia kaloja. Silloin voit toimia onkikarhuna karhun sijasta.
- Anonyymi
Voi, voi tätäkin ketjua. Joku fiksu kannustaa työttömiä ja yleenäskin vähävaraisia menemään kalaan ja laiskat työttömät ja vähävaraiset sitten keksii kaikkia verukkeita, miksi kalaan ei voi mennä. Samaan aikaan on hirvee valitus päällänsä, kuinka on nälkä ja kala on kaupoissa kallista. Laiskuutta ja saamattomuutta tuollainen on.
Sitä se teettää, kun yhteiskunnan pitää tuoda valmiiksi eläminen jokaiselle lusmurille. Mitään ei haluta tehdä oman taloutensa parantamiseksi. Valittaa vaan pitää kaiket päivät, jotta miten kurjaa kaikki on ja miten kaikki on yhteiskunnan syytä.
Odotan, että tähän taas tuputetaan sitä kuinka kallista kalastaminen on ja miten ei voi mennä kalaan, kun pitää maksaa luvat ja ei ole rahaa (ei muuten pidä mato-ongintaan maksaa mitään lupia ja mato-ongen saa eurolla), bensa on niin kallista ja kalastamaan pitää päästä suoraan autosta, bussit ei kulje lutakon ääreen ja fillari maksaa paljon tai siitä on kumi puhki, jalka on kipee, pääkin oli viikko sitten bilettämisen jälkeen kipee, lapsia pitää hoitaa, ei jaksa, kun menkat kestävät koko kuukauden, kaveri ei lähde mukaan...........jne. jne.... Kyllä laiska selityksiä keksii aivan samoin, kuin alkoholisti viinan puutteessa.- Anonyymi
Todellakin! On ihme valitusta, että kalastaminen on kallista ja ei voi jne. Minä olen kalastanut katiskalla vuodesta 1967, kun sain ensimmäisen katiskan 9v. syntymäpäivälahjaksi. Muutamia vuosia on ollut välissä, että on kalastus ollut vähemmällä, mutta aina olen kalastanut jollain lailla, vaikka sitten mato-ongella, mihin ei lupia tarvita.
Virvelillä en ole kalastanut, ei ole oikein minun juttu. Mato-ongella olen käynyt lasten kanssa ja ihan joskus yksinkin, silläkin saa hyvin ruokakalat kesäiseen aikaan. Tuskin koskaan on tarvinnut tulla ongelta ilman kalaa kotiin.
Katiskat on minun juttu, ne voi olla vesistössä pyytämässä ja minä voin tehdä jotain muuta sillä aikaa. Opin tämän jo isoisältäni, hän kalasti ruokakalat katiskoilla, oli aina tuoretta kalaa syödä ja tarjota vieraillekin. Roskakalaa mummo keitti kanoille rehuksi, kun heillä oli muutama kana, hyvin muuttui ne kalat vielä kananmuniksi niillä isoisän pyytämillä kaloilla. Mummolla oli pieni kasvihuone, isoisän tekemä vanhoista ikkunoista, siellä kasvoi kurkut ja tomaatit. Perunaakin oli kotitarpeiksi tontilla kasvamassa. Talon olivat itse rakentaneet tosi vähällä rahalla, kun köyhiä olivat. Talo on tehty suurelta osin haapahirrestä, kun niitä sai ilmaiseksi, kun itse kaatoi metsästä, vähän joutuivat ostamaan muutamia mäntyjä, siellä se talo on vieläkin hyvässä kunnossa serkkuni omistuksessa nykyään.
- Anonyymi
Joku valittaa että virvelit on kallliita. 50 eurolla saa virvelin jossa on vapa, kela ja siima. 20 eurolla ustimia tai jigejä. Kun saa ahvenia paljon niin sen virvelin hinta äkkiä unohtuu. Itse olen saanut kesän ja syksyn aikana 250 kg ahvenia joten ne maksaa sen virvelin hinnan takas moninkertaisesti. Opetelkaa kalastamaan ja käsittelemään kalaa niin siitä saa hyvää ruokaa.
- Anonyymi
Niinpä! Ja tuossa saa lisäksi liikuntaa, jos kävelee tai menee fillarilla ja hyvää raikasta ulkoilmaa. Ei ole ollenkaan huono harrastus ja tuore ruokakin tulee vielä kaupan päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi664087Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D823721- 423215
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192568Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222427Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522216- 482055
- 471778
- 361730
- 301576