Heikki Patronen Oulun yliopistosta kirjoittaa kirjassaan Fysikaalinen teologia, että tietoisuus olisi pohjimmiltaan hengen ominaisuus – ei aineen ominaisuus.
Ojensin häntä ystävällisesti tästä perustavan laatuisesta virheestä ja osoitin, että ihmisen tietoisuus on täysin riippuvainen toimivista aivoista ja ruumiista hermoratoineen.
Mitään muuta tietoisuuden tasoa ei ole tieteellisten tutkimusten kautta voitu todeta.
Tästä huolimatta kollegani jatkoi pimeää taivallustaan kristinuskon maassa ja yhä vielä hän sotkee tunnettuja hienoja nimiä oman deluusionsa taakse, vaikka tuskin kukaan hänen viittaamistaan tuoreimmista henkilöistä on tosissaan uskonut tietoiseen ja älykkääseen henkeen, jollaisena hihhulit Jumalaansa pitävät (ja enkeleitä myös).
Naurettavinta, mitä olen tällä palstalla kuullut, on se, että häiriköivä trolli uskoo minun olevan arvoisa Oulun yliopiston tutkiva tohtori, vaikka olen vain tällainen mielenterveysongelmista kärsivä koulupudokas, amispojujen pilkkaama trolli. ;)
Fysikaalinen teologia: perustavan laatuinen virhe
2
100
Vastaukset
- Anonyymi
Kun ihan itse taas aloit mainostamaan HP:a niin uskaltaisitkohan kohta jo tunnustaa olevasi itse HP?
Miksi tunnustaisin olevani henkilö, joka en ole, ja miksi arvostelisin kriittisesti kirjaa, jos olen sen itse kirjoittanut? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665944Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per522994- 312183
- 131797
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181730
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453