Millä tavoin ilmenee tämä todellinen, puhtaasti jumalainen motiivi ihmisen sielunelämässä; kuinka tulee hänessä näkyviin tuo halu totuuteen, Jumalaan? Luulen, että se useimmissa tapauksissa tulee näkyviin sillä tavoin, että ihminen tuntee itsessään, tavallaan tietää, mikä tämä hänen elämänsä on, mitä varten hän on olemassa ja mitä hänen pitäisi tehdä. Hän sanoo ikäänkuin itselleen: „Minä en tahdo asettaa itselleni mitään päämäärää; en tahdo itse millään tavoin määritellä, mikä minun elämäni on. Minä tahdon ainoastaan palvella itse elämää, totuutta, Jumalaa, ja tehdä ainoastaan sitä, mitä Jumala käskee minun tehdä. Minä luovun kaikista omista haaveiluistani, kaikesta onnen tavoittelusta, kaikesta, mitä minussa voi olla. Jos minulla on kykyjä, lahjoja, niin ne tahdon asettaa Jumalan, totuuden palvelukseen. Minä annan itseni kokonaan totuudelle, kunhan vain tietäisin, mikä elämä, totuus, Jumala on.
Kaikille jotka Jumalaan (oli ihmisen Sille antama nimi mikä tahansa)
Anonyymi
4
588
Vastaukset
- Anonyymi
En muista kirjoittajaa, mutta se ei taida olla olennaista.
- Anonyymi
uskovat. Jäi pois otsikosta.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18622066/uskonnollinen-fanatismi-on-kaikkein-vaarallisin-ilmio
Uskonnollinen fanatismi on historiallisesti ensimmäinen fanatismin muoto, ja sillä on erityinen asema sen muiden muunnelmien joukossa.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912