en minä tullut laista päästämään vaan

Anonyymi

Lakia täyttämään!

Jeesus on maksanut syntiinlangenneiden synnit hän on itse täyttänyt lain!

Mutta koska hän ei laista tullut päästämään,niin siksi kristityllä pitää olla mieli, en minä tahdo syntiä tehdä!

Se ei kuitenkaan ole lain alla olemista, vaan se on Jeesuksen omaa opetusta, ettei hän tullut laista päästämään!

Vaan jos kristitty uskon heikkoudessaan lankeaa syntiin, niin hänelle kuuluu sanat murheellisille on vapahtaja Jeesus Kristus joka on sovittanut maailman synnit! Ja sanan kautta hän saa ottaa armon vastaan todistuksen kautta: synnit on Jeesuksen nimessä anteeksi annettu!

Mutta koska Jeesus ei tullut laista päästämään, siksi ei kristitty ehdoin tahdoin halua syntiä tehdä, joskus voi synnin kiusaukset kasvaa ruumiissa niin suuriksi että lankeaa johonkin syntiin, tai kiivastuu hölmösti turhasta, sellaista voi käydä, mutta Jeesus on täyttänyt lain ja siksi kristitty saa olla hyvässä turvassa!

Hän on lain alla, joka ei ota öljyä lamppuunsa eli sanan eli Jeesuksen todistuksen kautta usko syntejään anteeksi,hän on lain alla ja hän on siveä farisealainen, joka ei tarvitse saada syntejä anteeksi Jeesuksen todistuksen kautta eli sanan kautta ja turvaa lihansa voimaan!

Jeesus ei saarnannut murheellisille uskosta, vaan nouse ja käy, eli suoraan synnit anteeksi eli sanan kautta armahti!
Ja se on elävän seurakunnan tuntomerkki että saarnataan suoraan synnit anteeksi!

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä. Laitoin aamupäivällä viinipullon jääkaappiin viilenemään.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Eli tahdot kuitenkin juoda!

        Ole varovainen ettei öljy valu maahan!


    • Nyt alkaa aloitus olla totuuden lähteillä armon ja lain suhteesta

    • Anonyymi

      Lihalle, eli tälle fyysiselle olemuksellemme kuuluukin laki. Sitä surmataan ja masennetaan koko ajan. Jos tämä taistelu lihan ja Hengen välillä puuttuu, kyse on kuolleesta uskosta. Nimittäin jos Jumalan sana pääsee ihmisen fasadien, (suojausten) lävitse, niin hänestä tulee SUURI syntinen, kadotukseen tumittu, hän siis havaitsee missä tilassa hän on. Tässä tilassa ihminen lähtee hakemaan apua, armahdusta ja syntiensä anteeksiantoa.

      Raamatusta näkyy sama kehitys. Kun Jeesus käyskeli ihmisten keskuudessa ja teki paljon ihmeitä, niin kansa tykästyi häneen, oli selvää että Messias pelastaa israelin kansa Rooman vallan alaisuudesta ja perustaa Daavidin aikaisen vapaan, suuren ja voimakkaan yhteiskunnan. Tämä oli selvää. Samanlaisia uskovia on tänäänkin paljon, puhutaan "tulkasa meille, Jeesus parantaa teidät, teistä tulee menestyviä.

      Kristinusko ei perustukkaan menestykseen vaan kärsimykseen, veren vuodattamiseen, lunastuksen hinta jonka Jeesus meistä maksoi kärsimällä ja kuolemalla viattomana ristillä, oli mittaamattoman suuri.

      Kun Jeesus alkoi puhumaan kuolemastaan, Pietari järkyttyi. "Älköön se tapahtuko sinulle!!! Syy oli selvä, eikö Jeesus tullutkaan perustamaan Daavidin valtakuntaa.
      Tilanne oli täysin toivoton, kun Jeesus sitten pidätettiin ja surmattiin raa'alla tavalla!

      Eli sellainen usko, joka luottaa menestyksen teologiaan tässä ajassa, on puhtaasti harhaoppia. Ristin tie on ihan erilainen, se on täynnä pilkkaa, häväistystä, kuolemaa. - Kristityitä surmataan nytkin joka päivä.

      Kavahtakaa ystävät viihdekristillisyyttä, se rakentuu hyvän olon tuottamiseen lihalle. Ikävä sanoa, mutta kun luette raamattua 50 vuotta, huomaatte mistä puhun.

      Joukossamme on paljon "evankelistoja", jotka tykkäävät omasta äänestään, edestakaisin teppaamisesta ja käsiensä huitomisesta. Välillä soi rymikäs tasnssittava jytä, Ja taas joku alkaa puhumaan "profetioitaan".

      • Anonyymi

        "Ikävä sanoa, mutta kun luette raamattua 50 vuotta, huomaatte mistä puhun."

        Ajatteletko, että se Raamatun lukemiseen käyttämäsi pitkä aika, 50 vuotta, tekee Sinusta viisaamman tai tietävämmän kuin seimerkiksi joku, joka on lukenut sitä vain kuukauden?
        Oletkohan vain hidas ymmärtämään?


    • Anonyymi

      "...en minä tullut lasta päästämään vaan tekemään...
      Ai niin, väärä osasto. "

    • Anonyymi

      Onkin ilmeisesti parempi seurata Jeesuksen omia opetuksia ja tekoja, kun niistä nyt ilmeisesti saa paremmin selvää kuin apostolien puheista. Jeesus oli kuitenkin ensimmäinen ja paras kristitty!

      • Anonyymi

        Ja hän oli paras työntekijä!


    • Anonyymi

      Tuosta selityksestä ei puutu enää kuin se että sapatti täytyy pitää. Ja että silti ei oltaisi lain alla, vaan se olisi ilon juhla, joka kuitenkin on täynnä sääntöjä.

      • Anonyymi

        Jos sinä voit huoran persettä nussia ja olla jumalanlapsi samaan aikaan, kyllä se taitaa olla niin, että sinun omatuntosi nukkuu!

        Jeesus itse sanoo, en minä tullut laista päästämään!

        Kristitty on lain alla, mutta ei niin kuin fariselainen, joka turvaa lihaansa,
        Kristitty kun saa aina kaikki syntisä anteeksi,
        Kun Jeesus on lain täyttänyt!

        Jos joku kristittyjen murhaaja opettaa jotakin toisin mitä Jeesus eli ensimmäinen ja paras työntekijä on opettanut, istukoot hän vain siellä omanvanhurskauden vankitornissa niin kuin siitä kirjoitettu on että vankilassa joutui istumaan, mutta
        Pysytään me muut kristityt
        Siinä opetuksessa mitä Jeesus itse opetti!

        Tosin Paavalin tulkinta laista on väärin ymmärretty,

        Paavali tarkoittaa vain ettei laista voi saada armoa, koska Jeesus on yksin täyttänyt lain, mutta armoitetulle kuuluu laki, mutta EI ARMOKSI VAAN OJENNUKSEKSI JA NUHTEEKSI!

        Joka muuta opettaa ei pysy Jeesuksen omassa opetuksessa vaan tahtoo tuoda jotakin uutta opetusta!
        Mitä Jeesus ei ole opettanut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä voit huoran persettä nussia ja olla jumalanlapsi samaan aikaan, kyllä se taitaa olla niin, että sinun omatuntosi nukkuu!

        Jeesus itse sanoo, en minä tullut laista päästämään!

        Kristitty on lain alla, mutta ei niin kuin fariselainen, joka turvaa lihaansa,
        Kristitty kun saa aina kaikki syntisä anteeksi,
        Kun Jeesus on lain täyttänyt!

        Jos joku kristittyjen murhaaja opettaa jotakin toisin mitä Jeesus eli ensimmäinen ja paras työntekijä on opettanut, istukoot hän vain siellä omanvanhurskauden vankitornissa niin kuin siitä kirjoitettu on että vankilassa joutui istumaan, mutta
        Pysytään me muut kristityt
        Siinä opetuksessa mitä Jeesus itse opetti!

        Tosin Paavalin tulkinta laista on väärin ymmärretty,

        Paavali tarkoittaa vain ettei laista voi saada armoa, koska Jeesus on yksin täyttänyt lain, mutta armoitetulle kuuluu laki, mutta EI ARMOKSI VAAN OJENNUKSEKSI JA NUHTEEKSI!

        Joka muuta opettaa ei pysy Jeesuksen omassa opetuksessa vaan tahtoo tuoda jotakin uutta opetusta!
        Mitä Jeesus ei ole opettanut!

        "Jos sinä voit..."

        Saat kaiketi jotain tyydytystä kielenkäytöstäsi, vai?


    • Anonyymi

      Eihän tuossa muutoinkaan ole mitään järkeä.

      Jeesus on sanonut jotain tärkeää, mutta jää kovin hämäräksi että mitä.

      • Anonyymi

        Tuntuuko että sellainen sumu käy vaan! Eikä oikein mistään saa selvää? Elämä vain kävelee ohitse?


    • Anonyymi

      Onko vielä lisää näsäviisauksia? Yritän parhaani mukaan vastailla!

    • Anonyymi

      Pitää ottaa todistus kristityn suun kautta että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä! Pitää ottaa öljyä lamppuun!

      Myös Jeesus saarnasi suoraan synnit anteeksi!

      Se ei ole mitään uutta oppia!

      Pitää myös olla jumalanlapsen mieli hänellä, joka on armoon tullut: että en minä tahdo syntiä tehdä=Jeesus:en minä tullut teitä laista päästämään!
      Armoitettukin voi vielä langeta syntiin, muista silloin Jeesuksen sanat:
      Minä tulin lakia täyttämään!
      Voit taas uudestaan ottaa öljyä lamppuusi ja sanan eli todistuksen kautta voit ottaa öljyä; synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!

      Ei ole mitään uutta oppia mutta samat henget jotka vihasivat Jeesusta kun hän paransi sairaita, samat henget vihaavat myös esikois ja vanhoillislaestaadiolaisia koska he saarnaavat synnit suoraan anteeksi,niin kuin Jeesuskin saarnasi synnit suoraan anteeksi, siitä se viha kumpuaa!

      • Anonyymi

        Vai siitäkö kumpuaa viha?

        Ei ole kysymyksessä viha. Kyseessä on sääli.
        Toisaalta, esikoislestadiolaiset ja vanhoillislestadiolaiset vihaavat jopa toisiaan ja kaikkia muita ihmisiä. Mistähän se heidän vihansa kumpuaa?

        "Saarnaavat synnit suoraan anteeksi", mieti nyt vähän mitä kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai siitäkö kumpuaa viha?

        Ei ole kysymyksessä viha. Kyseessä on sääli.
        Toisaalta, esikoislestadiolaiset ja vanhoillislestadiolaiset vihaavat jopa toisiaan ja kaikkia muita ihmisiä. Mistähän se heidän vihansa kumpuaa?

        "Saarnaavat synnit suoraan anteeksi", mieti nyt vähän mitä kirjoitat.

        En minä vihaa en esikois enkä vanhoillis laestaadiolaisia he tekevät samaa työtä kuin Jeesus Kristus saarnaavat parannusta ja syntien anteeksi saamista Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!


    • Anonyymi

      MItä on ehdoin tahdoin synnin tekeminen? Tekosyntiä? Mikä on synti(ä)? Mikä tekosyntiä?

      • Anonyymi

        Kun minulle annetaan/annettiin nämä sanat niin on vaikea kertoa mitä tarkoittaa,mutta uskoisin että tarkoittaa sitä, että kristitty ei halua tahalleen tehdä syntiä. Mutta sitä ainakin tarkoitin hengessä.

        Tekosyntiä ei tarvitse määritellä kun ymmärrät sen että ihminen on syntinen koko luonnostaan viittaa perisyntiin, kukaan ei ole lihan puolesta synnitön ja kiusauksista vapaa,
        Mutta ehdoin tahdoin synnin tekeminen on että tiedät jonkun vääräksi ja silti teet sitä tahalleen, vaikka sinulla olisi ollut voima sotia vastaan mutta et halunnut, ja niin teet syntiä armon päälle, koska kuitenkin saan kaikki anteeksi, se ei ole oikein,
        Siksi Jeesus sanoo etten minä tullut teitä laista päästämään!
        Että lain pitää nuhdella kristittyä, ei niin että laista armoa saisin, yksin Jeesuksen Kristuksen armosta saa kaikki synnit anteeksi,
        Mutta laista tulee se mieli, etten minä tahdo syntiä tehdä, vaan tahdon olla kuuliainen omantunnon ja pyhän hengen äänelle! En ainoastaan pojalle vaan myös isälle ja pyhälle hengelle! Että täydellinen kristillisyys olisi! Ettei mitään puuttuisi!
        Kun se on niin, että synnin kautta voi öljy valua maahan, siksi ei kannata tahalleen syntiä tehdä, kun voi menettää sen öljyn minkä saanut lamppuunsa kun on todistettu synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!


    • Anonyymi

      Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

      Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, ...
      *) ... että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

      Laki on lihalle, liha ei uudestisynny, eikä tee parannusta, liha on iha ja lihana pysyy.
      Kristityn taival, tämän elämän ajan, on USKOA syntisenä, vaihtoehtoja ei ole.

      Kaikki on hyvin selvää, koko maailma on syyn alainen kuolemantuomioon.

      On vain yksi tie, usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut. Kenelläkään ei ole mitään ansioita, eikä yhdelläkään ihmisellä ole tuomarinoikeuksia, ne on YKSIN Kristuksella.

      Hengellinen ylpeys on valheisiin uskomista, uskotaan itsestä sellaisia, mitä ei oikeasti olla. Aletaan ylpeilemään joillakin saavutuksilla, huomaamatta että sellainen on Jumalan pilkkaamista, jolta kaiken on saanut lahjaksi. Jumalan lapseksi kasvaminen on pieneksi kasvamista, Jumalan lahjoita iloitsemista.

      Lihamme, tuo vanha aasi on lain kuormien alla, se on koko ajan ristiriidassa Jumalan tahdon kanssa. Vanhurskauttaminen tarkoittaakin SYYTTÖMÄKSI JULISTAMISTA, JOKA TAPAHTUU JEESUKSEN KRISTUKSEN ANSION TÄHDEN. Vanhurskautettu elää
      - yksin armosta
      - yksin uskosta
      - yksin Kristuksen tähden.

      Kristitty todistaa Kristuksesta. Kristitty ylpeilee Kristuksesta. Siksi me julistamme tätä sanomaa, usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

      Kaiikenlaiset ihmisopit, ihmissäännöt, joiden avulla yritämme näyttää ihmisten silmissä, siis myös omissa silmissämme paremmilta, ovat ainoastaa lihan tyydyttämisen takia, jotta säilyttäisimme ylpeytemme ja itsearvostuksemme.
      Tyhjäksi tuleminen, tuo ahdas portti josta Raamattu puhuu, ei ole lihallemme helppo asia, YLPEYS kun on juuri tuo perisynnin juuri, siksi tällaisiin ihmisoppeihin ja muihin syynvieritysmekanismeihin tartutaan niin herkästi. Ja sen seurauksena aletaan vertailla itseä muihin, jotka ovat muka minua syntisempiä. Parannuksen tekoihin aletaan luottaa esimerkiksi, ripittäytymisiin, hengellisiin toimintoihin, ahkeruuteen näissä asioissa. Kaikenlaisiin oljenkorsiin tartutaan, jotta voisi itselleen selittää sen, että on noita muita ihmisiä parempi.

      Laki sulkee kuitenkin kaikki ihmiset synnin alle, kun nimittäin yhdessä kohtaa rikkoo, ( ei esimerkiksi rakasta murhaajia täydestä sydämestään), tulee koko laki rikotuksi.

      Pinnallinen syntikäsitys on viheliäinen peto, se tekee synneistä itselleen sopivan luettelon, jota sitten täyttää niska limassa, huomioimatta sitä, että joka päivä tulee koko laki rikotuksi tuhansia kertoja, ajatuksin sanoin teoin ja laiminlyönnein.

      Tämä väärä pinnallinen käsitys synnistä estää evankeliumin ymmärtämisen. Ihmisestä tulee omanvanhurskauden palvelija, joka luottaa enemmän taikka vähemmän omiin tekoihinsa ja kieltäymyksiinsä.

      ***) Gal. 3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

      • Anonyymi

        Opetuksesi oli hyvää suurimmalta osalta, kuitenkaan Jeesus ei saarnannut halvaantuneelle että ala uskomaan, vaan sanoi että nouse ja käy, eli hän saarnasi suoraan synnit anteeksi,
        Sitä opetusta ei voi väheksyä, koska ihminen tulee armoon yhdessä hetkessä syntien anteeksi saamisen kautta sanan kautta yhden sanan kautta; synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä!
        Yhdellä kertaa!

        Ja yksi usko!
        Mihin se viittaa?
        Se viittaa siihen ettei ole kuin yksi Jeesus Kristus ja yksi ruumis ja yksi seurakunta ja yksi paimen!

        Mutta Jeesus paransi sairaita sanansa kautta!

        Siksi elävässä seurakunnassa saarnataan synnit anteeksi myös sanan kautta eli:
        Synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä!
        Sanan kautta tulee armo,
        Ja se vesi joka on tässä sanassa, joka juo sitä vettä, hän tulee itsekin sen veden lähteeksi, joka kuohuu iankaikkiseen elämään!


    • Anonyymi

      Että tosiaan tunne tuota Paavalin opetusta, hänestä kyllä sen tiedän että oli kristittyjen murhaaja, ja myös sen, ettei hän itsekään saanut syntejä anteeksi uskon kautta vaan itki yksinäisyydessä ja Jumalan piti Ananias lähettää hänen tykönsä että paavalikin saisi synnit anteeksi sanan kautta!

      Se on alkuperäinen opetus ja alkuperäistä kristinuskoa että Jeesus paransi sairaita sanansa kautta, pelastu ja armo on siis itse sanassa; synnit on anteeksi annettu jne ....

      Koskaan ei Jeesus sanonut murheellisille että alkakaa uskomaan ja riisukaa omavanhurskaus ja oma parannus,

      Aina Jeesus paransi sanansa kautta,
      Eli synnit pitää saarnata anteeksi, ei uskon vaan sanan kautta;

      Jeesuksen nimessä ja veressä! (Yksi ilmaisumuoto, tärkeintä on todistus Jeesuksesta!)

      • Anonyymi

        Jeesus sanoo itsekin lähetyskäskyssään menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa parannusta ja syntien anteeksi saamista jne..

        Miksi pitää vääristellä puhdas oppi jonkun kristittyjen murhaajan vääristetyllä ja omalla järjellä tulkitulla uusheränneisyys kristinuskolla kun se ei ole yhteneväinen Jeesuksen oman opetuksen kanssa millään tavalla!


      • Anonyymi

        Tämä Ananiaasta valehteleminen on tyypillistä lestadiolaisuutta. Aika erikoinen tilanne, ettei lueta Raamatusta mitä Paavali itse kertoo näistä tapahtumista.

        Lukekaa vihdoinkin rakkaat ystävät, mitä Ananias sanoi Salukselle, kun hän oli pannut kätensä Sauluksen päälle ja -> Saulus SAI LUNNOLLISEN NÄKÖNSÄ!!!

        Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Kristukseen käskyn mukaisen kasteen lahjana ihminen saa syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen vanhurskaudella. Vanha ihminen upotetaan kuolemaan pois synnistä, yhdessä Kristuksen kanssa ja uusi Hengestä syntynyt ihminen nousee yhdessä Kristuksen kanssa. Niin kun Raamattu sanoo.
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        Niin, siis olen itsekin lestadiolainen, mutta uskon siten kun Raamattu opettaa. Niin opetetaanb myös minun hengellisessä kodissani.

        En tiedä kuka tuon keksi, Raattamaa sitä ensimmäiseksi käytti, kun kolutyttö vääntelehti synnin tuskassa, hän julisti tytölle synninpäästön Jeesuksen nimessä ja veressä. Aivan oikein hän teki tässä tapauksessa, koska tyttö uskoi sanoman ja pääsi taakoistaan.

        Mutta tuo, että tästä tapauksesta tehtiin suora johtopäätös, että tuo olisi ainut tapa uskoa evankeliumi, - se on puhtaasti ihmisoppia ja vastoin Jumalan sanaa. Synninpäästöhän julistetaan joka pyhä kirkoissammekin, aivan oikein. Eikä sellaista puhetta saarnaksi voi sanoakkaan jossa kuulijoita ei kehoiteta uskoaan syntinsä anteeksi Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman ja viattoman vuodatetun veren tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Ananiaasta valehteleminen on tyypillistä lestadiolaisuutta. Aika erikoinen tilanne, ettei lueta Raamatusta mitä Paavali itse kertoo näistä tapahtumista.

        Lukekaa vihdoinkin rakkaat ystävät, mitä Ananias sanoi Salukselle, kun hän oli pannut kätensä Sauluksen päälle ja -> Saulus SAI LUNNOLLISEN NÄKÖNSÄ!!!

        Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Kristukseen käskyn mukaisen kasteen lahjana ihminen saa syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen vanhurskaudella. Vanha ihminen upotetaan kuolemaan pois synnistä, yhdessä Kristuksen kanssa ja uusi Hengestä syntynyt ihminen nousee yhdessä Kristuksen kanssa. Niin kun Raamattu sanoo.
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

        Niin, siis olen itsekin lestadiolainen, mutta uskon siten kun Raamattu opettaa. Niin opetetaanb myös minun hengellisessä kodissani.

        En tiedä kuka tuon keksi, Raattamaa sitä ensimmäiseksi käytti, kun kolutyttö vääntelehti synnin tuskassa, hän julisti tytölle synninpäästön Jeesuksen nimessä ja veressä. Aivan oikein hän teki tässä tapauksessa, koska tyttö uskoi sanoman ja pääsi taakoistaan.

        Mutta tuo, että tästä tapauksesta tehtiin suora johtopäätös, että tuo olisi ainut tapa uskoa evankeliumi, - se on puhtaasti ihmisoppia ja vastoin Jumalan sanaa. Synninpäästöhän julistetaan joka pyhä kirkoissammekin, aivan oikein. Eikä sellaista puhetta saarnaksi voi sanoakkaan jossa kuulijoita ei kehoiteta uskoaan syntinsä anteeksi Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman ja viattoman vuodatetun veren tähden.

        Nimen omaan kehootetaan USKOMAAN MUTTA TÄMÄ ON OPETUSTA KRISTITTYJEN MURHAAJALTA MUTTA EI JEESUS NÄIN OPETA VAIN PAAVALI JOKA OLI KRISTITTYJEN MURHAAJA VAIN HÄN OPETTI NÄIN, KOKO MIU SEURAKUNTA OPETTI TOISIN, KETÄ USKOT? MURHAAJAA VAI JEESUSTA?

        Anteeksi kun huudan,menetän malttini kohta ja sitten menen pois, ja sitten teitä ei auta kukaan, koska tämä on vääräksi saarnattu olla täällä, voin tehdä tätä, koska en käy seuroissa,on ollut suunnitelmissa että alkaisin taas käymään,mutta siksi voin kirjoittaa täällä,koska en ole kenenkään alaisuudessa!

        Mutta Jeesus ei koskaan käskenyt murheellista uskoon vaan paransi aina, ja KÄSKI MYÖS OPETUSLAPSIAAN SAARNAAMAAN SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISTA!
        se on alkuperäinen oppi!
        Minä en halua tietää mitä murhaaja on opettanut!

        Minä haluan tietää mitä Jeesus Kristus on opettanut, hän on minun opettajani, hän on minun uskoni toivo eli pelastus, en minä uskosta pelastu vaan Jeesuksesta Kristuksesta ja hän on itse totinen ja elävä jumalansana ja pelastus on sanassa koska Jeesus on itse jumalansa ja siksi tulee saarnata syntien anteeksi saamista koska Jeesus Kristus asuu jumalansanassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan kehootetaan USKOMAAN MUTTA TÄMÄ ON OPETUSTA KRISTITTYJEN MURHAAJALTA MUTTA EI JEESUS NÄIN OPETA VAIN PAAVALI JOKA OLI KRISTITTYJEN MURHAAJA VAIN HÄN OPETTI NÄIN, KOKO MIU SEURAKUNTA OPETTI TOISIN, KETÄ USKOT? MURHAAJAA VAI JEESUSTA?

        Anteeksi kun huudan,menetän malttini kohta ja sitten menen pois, ja sitten teitä ei auta kukaan, koska tämä on vääräksi saarnattu olla täällä, voin tehdä tätä, koska en käy seuroissa,on ollut suunnitelmissa että alkaisin taas käymään,mutta siksi voin kirjoittaa täällä,koska en ole kenenkään alaisuudessa!

        Mutta Jeesus ei koskaan käskenyt murheellista uskoon vaan paransi aina, ja KÄSKI MYÖS OPETUSLAPSIAAN SAARNAAMAAN SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISTA!
        se on alkuperäinen oppi!
        Minä en halua tietää mitä murhaaja on opettanut!

        Minä haluan tietää mitä Jeesus Kristus on opettanut, hän on minun opettajani, hän on minun uskoni toivo eli pelastus, en minä uskosta pelastu vaan Jeesuksesta Kristuksesta ja hän on itse totinen ja elävä jumalansana ja pelastus on sanassa koska Jeesus on itse jumalansa ja siksi tulee saarnata syntien anteeksi saamista koska Jeesus Kristus asuu jumalansanassa!

        Herätkää nyt tyhmät synninunesta ja ottakaa vastaan sana syntien anteeksi saamisen armosta joka on Jeesuksessa Kristuksessa täydellinen sovitusuhri!

        Tulkaa seuroihin, tulkaa karitsan häihin, tulkaa ja pukekaa itsenne vanhurskauden häävaatteisiin, ottakaa vastaan todistus sanan kautta synnit on anteeksi annettu, silloin saatte nähdä tapetun karitsan herran Jeesuksen Kristuksen, ei hän asu missään rakennuksissa tai temppelissä tai kirkoissa vaan Jeesus Kristus asuu jumalansanassa iankaikkisesti maailman alusta maailman loppuun asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herätkää nyt tyhmät synninunesta ja ottakaa vastaan sana syntien anteeksi saamisen armosta joka on Jeesuksessa Kristuksessa täydellinen sovitusuhri!

        Tulkaa seuroihin, tulkaa karitsan häihin, tulkaa ja pukekaa itsenne vanhurskauden häävaatteisiin, ottakaa vastaan todistus sanan kautta synnit on anteeksi annettu, silloin saatte nähdä tapetun karitsan herran Jeesuksen Kristuksen, ei hän asu missään rakennuksissa tai temppelissä tai kirkoissa vaan Jeesus Kristus asuu jumalansanassa iankaikkisesti maailman alusta maailman loppuun asti!

        46. Niin Jesus tuli taas Galilean Kaanaan, jossa hän veden viinaksi tehnyt oli*. Ja oli kuninkaan mies, jonka poika sairasti Kapernaumissa.
        47. Kuin hän kuuli, että Jesus oli tullut Juudeasta Galileaan, meni hän hänen tykönsä ja rukoili häntä tulemaan alas ja parantamaan hänen poikaansa, joka oli kuolemallansa.
        48. Sanoi siis Jesus hänelle: ellette näe tunnustähtiä ja ihmeitä, niin ette usko.
        49. Sanoi kuninkaan mies hänelle: Herra, tule alas ennenkuin minun poikani kuolee.
        50. Jesus sanoi hänelle: mene, sinun poikas elää. Ja mies uskoi sanan, jonka Jesus sanoi hänelle, ja meni.
        51. Niin hänen mennessänsä, kohtasivat hänen palveliansa hänen ja ilmoittivat hänelle, sanoen: sinun poikas elää.

        Sanan kautta totisesti paransi herra Jeesus Kristus sairaita, se on alkuperäistä kristinuskoa, Paavalin murhauskontoa en tiedä, enkä halua tietää, haluan saada synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä! Vain Jeesuksen nimessä eli hänen sanassaan on armo ja pelastus!

        Ei kiitos kuollut usko!
        Tule herra Jeesus Kristus ja todista sanasi kautta synnit anteeksi siinä on totinen elämä ja autuus, on aina ollut ja on oleva loppuun asti!


    • Anonyymi

      Pelastus ei ole uskossa niin kuin kristittyjen murhaaja väittää heidän mielestään jotka järjellään tutkivat jumalansanaa (en usko että paavalikaan tahtoi rakentaa jonkin muun kuin Kristus kallion päälle),vaan pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa joka asuu jumalansanassa, siksi pitää saarnata syntien anteeksi saamista sanan kautta koska Jeesus asuu sanassa, ja sana todistaa synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä!

      Paavalilta voitte kysyä että onko oikein heittää kristityitä jotka todistavat parannusta ja syntien anteeksi saamista, niin onko oikein heittää heitä areenalle leijonien syötäväksi, käykää kysymässä jos taidatte!

      Kyllä ovat pahimpia villihenkiä esikois ja vanhoillis laestaadiolaiset kun noin saarnaavat synnit suoraan anteeksi sanan kautta, mutta niin oli Jeesuskin perkeleestä kun sairaita paransi ja söi ruokaa syntisten kanssa!

      Se on eksytyksen henki joka johdattelee pois sanasta joka on Jeesus Kristus joka todistaa parannusta ja syntien anteeksi saamista!

    • Anonyymi

      Jos paavalilla on otsaa nuhdella toista kristittyä josta Jeesus on itse sanonut että sinä olet kallio,sen jälkeen kun hän itse on syöttänyt kristityitä leijonille, niin istukoot Paavali vain siellä omanvanhurskauden vankitornissa niin kauan kunnes taas alkaa huutamaan Jeesukselta apua,ja ymmärtää sen ettei ihminen pelastu omastavanhurskaudesta vaan kristityn pitää pitää kaikki mitä Jeesus on käskenyt pitää, siihen ei voi lisätä oman aivoituksen ja oman järjen jälkeen yhtään mitään vaan kaikki mitä Jeesus on käskenyt pitää niin kristityn pitää pitää siitä kiinni. Jeesus ei tullut päästämään laista vaan täyttämään lakia, eli laista langenneille jotka katuvat syntejään kuulu armoevankeliumi usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!

      Mutta se ei poista lakia, laista ei vain saa armoa, mutta laki on myös jumalansanaa ja siksi ei ole turhaan annettu!

      • Anonyymi

        Ja niin pelastui paavalikin jumalansanasta eikä uskosta, Jumala tuli sanansa nuhtelemaan Paavalia damaskon tiellä ja Paavali sai armon jumalansanan kautta,

        Paavalin on turha siihen omiansa lisäillä omalla järjellään,

        Pysytään vain siinä opetuksessa minkä Jeesus antoi ja pidetään kaikki jumalansana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin pelastui paavalikin jumalansanasta eikä uskosta, Jumala tuli sanansa nuhtelemaan Paavalia damaskon tiellä ja Paavali sai armon jumalansanan kautta,

        Paavalin on turha siihen omiansa lisäillä omalla järjellään,

        Pysytään vain siinä opetuksessa minkä Jeesus antoi ja pidetään kaikki jumalansana!

        Paavalilla oli viha kristityitä kohtaan jotka tekivät parannusta ja pyysivät syntejä anteeksi ja todistivat Jeesuksen nimessä anteeksi siksi hän syötti heitä leijonille,

        Ja näyttääkin siltä että jotakin karvaita juuria jäi vielä sydämen pohjalle kun hän niin voimakkaasti tahtoo puhua vain uskosta ja hienosti yrittää vähän kierrellä armo evankeliumista joka ei ole ihmisen omassa uskossa vaan jumalansanassa eli Jeesuksessa Kristuksessa!

        Parannusta ja syntien anteeksi saamista pitää saarnata eikä mitään ihmisen omaa uskoa ja vahvistaa jotakin omanvanhurskauden tornia,

        Kaikki autuus ja elämä on yksin Jeesuksessa Kristuksessa ja jumalansanassa! Ja Jeesus asuu jumalansanassa,siksi saarnataan synnit anteeksi sanan kautta, koska Jeesus asuu siinä sanassa; synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä Golgatan ristillä!

        Jeesus on itse jumalansana!

        Jeesus itse paransi sanan kautta, ja sen pitää olla elävän seurakunnan muoto ja tuntomerkki että sanan kautta tapahtuu kaikki parannus ja syntien anteeksi saamisen saarna! Sanan kautta. Alussa oli sana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla oli viha kristityitä kohtaan jotka tekivät parannusta ja pyysivät syntejä anteeksi ja todistivat Jeesuksen nimessä anteeksi siksi hän syötti heitä leijonille,

        Ja näyttääkin siltä että jotakin karvaita juuria jäi vielä sydämen pohjalle kun hän niin voimakkaasti tahtoo puhua vain uskosta ja hienosti yrittää vähän kierrellä armo evankeliumista joka ei ole ihmisen omassa uskossa vaan jumalansanassa eli Jeesuksessa Kristuksessa!

        Parannusta ja syntien anteeksi saamista pitää saarnata eikä mitään ihmisen omaa uskoa ja vahvistaa jotakin omanvanhurskauden tornia,

        Kaikki autuus ja elämä on yksin Jeesuksessa Kristuksessa ja jumalansanassa! Ja Jeesus asuu jumalansanassa,siksi saarnataan synnit anteeksi sanan kautta, koska Jeesus asuu siinä sanassa; synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja veressä Golgatan ristillä!

        Jeesus on itse jumalansana!

        Jeesus itse paransi sanan kautta, ja sen pitää olla elävän seurakunnan muoto ja tuntomerkki että sanan kautta tapahtuu kaikki parannus ja syntien anteeksi saamisen saarna! Sanan kautta. Alussa oli sana...

        Ja sana oli Jumalan tykönä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sana oli Jumalan tykönä....

        Ja elämän veden virrat ne virtaavat Jumalansanan kautta!

        Siksi olla puhdas oppi, ja pitää pitää kaikki mitä Jeesus on käskenyt pitää, silloin me pysymme sanassa ja sana pysyy meissä ja Jeesus Kristus asuu jumalansanassa ja me pysymme oikein uskomassa kun kaiken pidämme minkä Jeesus on käskenyt pitää!


    • Anonyymi

      Jeesuksen omille opetuslapsille kristinusko oli selkeä kun Jeesus käski heitä pitämään kaiken minkä hän opetti heille!
      Mutta Paavali kun tuli tiedämme kyllä mistä, hänellä sitten oli vähän omaavanhurskautta ja hän tahtoi itse keksiä jumalansanaa ja opettaa vähän jotakin uutta mitä Jeesus ei opettanut!

      Mutta ihminen ei pelastu omasta uskosta eli itsestään vaan yksin Jeesuksesta Kristuksesta eli jumalansanasta!

      Ja ei voi pystyttää omanvanhurskauden torneja eli opettaa jotakin muuta mitä Jeesus opetti, Jeesus ei tullut päästämään jumalansanasta vaan ainostaan sovittamaan syntivelkamme eli täyttämään lain mutta ei päästämään yhdestäkään jumalansanasta!

      Mutta paavalikin sai synnit anteeksi ja armon jumalansanan kautta ja oli jumalanlapsi niin ei enempää hänestä puhuta pahaa mutta on hyvä selkeyttää näitä asioita kun apostolit eivät uskaltaneet, mutta minä uskallan, totuuden takia!

      • Anonyymi

        Ja sen takia Paavali sanoo minä jota en minä tahdo ja jota minä tahdon en minä tee, koska hän oli hyljännyt lain joka lihalle kurittaja, ja koska hänellä ei ollut kurittajaa eli lakia lihalle, siksi hän eli synnissä.

        Mutta eivät jumalanlapset elä synnissä ehdoin tahdoin, vaan jos johonkin vielä joutuvat niin kyllä tahto mieli on tehdä parannusta.

        Mutta ehdoin tahdoin syntiä tekevät he lain eli Jumalansanan hylkäävät ja alkavat rakentamaan omanvanhurskauden tornia eli alkavat luottamaan omaan järkeensä ja sen sijaa että pitäisivät kiinni siitä opetuksesta minkä Jeesus antoi, pitävätkin kiinni omasta opetuksestaan ja omasta järjestään,

        Ja ei silloin ole ihmekään jos joutuu tekemään sellaista mitä ei tahdo!

        Kun on hyljännyt Jumalansanan ja alkanut rakentamaan oman järjen päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen takia Paavali sanoo minä jota en minä tahdo ja jota minä tahdon en minä tee, koska hän oli hyljännyt lain joka lihalle kurittaja, ja koska hänellä ei ollut kurittajaa eli lakia lihalle, siksi hän eli synnissä.

        Mutta eivät jumalanlapset elä synnissä ehdoin tahdoin, vaan jos johonkin vielä joutuvat niin kyllä tahto mieli on tehdä parannusta.

        Mutta ehdoin tahdoin syntiä tekevät he lain eli Jumalansanan hylkäävät ja alkavat rakentamaan omanvanhurskauden tornia eli alkavat luottamaan omaan järkeensä ja sen sijaa että pitäisivät kiinni siitä opetuksesta minkä Jeesus antoi, pitävätkin kiinni omasta opetuksestaan ja omasta järjestään,

        Ja ei silloin ole ihmekään jos joutuu tekemään sellaista mitä ei tahdo!

        Kun on hyljännyt Jumalansanan ja alkanut rakentamaan oman järjen päälle!

        Paavali teki mitä ei hän tahtonut ja mitä hän tahtoi sitä hän ei tehnyt!

        Mutta ovatko ne hedelmät hyviä vai mätiä?

        Hyvä että sentään tunsi syntisyytensä sekin on armo, toivottavasti teki vielä parannusta! Ja otti sanan kautta armoevankeliumin vastaan Jeesuksessa Kristuksessa!

        Jumalansanan hylkääjät joutuvatkin tekemään kaikkea pahuutta koska sanan hylkääjissä ei asu sanan voima vaan oma voima joka on lihan puolesta lankeemus!

        Siksi Jeesus sanoi pitäkää kaikki mitä olen opettanut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali teki mitä ei hän tahtonut ja mitä hän tahtoi sitä hän ei tehnyt!

        Mutta ovatko ne hedelmät hyviä vai mätiä?

        Hyvä että sentään tunsi syntisyytensä sekin on armo, toivottavasti teki vielä parannusta! Ja otti sanan kautta armoevankeliumin vastaan Jeesuksessa Kristuksessa!

        Jumalansanan hylkääjät joutuvatkin tekemään kaikkea pahuutta koska sanan hylkääjissä ei asu sanan voima vaan oma voima joka on lihan puolesta lankeemus!

        Siksi Jeesus sanoi pitäkää kaikki mitä olen opettanut!

        Pahasti löyhkää nyt areiolainen mätä. 💩

        Kerinthos oli tosiaan suuri harhaopettaja, Paavali ei halunnut nähdäkkään häntä, emmekä me Jeesuksen seuraajat kukaan halua nähdä, emmekä kuulla areiolaisia paskanjauhajia täällä.


    • Anonyymi

      Sinä et tahdo pitää kiinni Jeesuksen opista johon kuuluu myös laki lihalle kuritukseksi, sinä haluat pitää kiinni kristittyjen murhaajan opista jonka Jumala herätti näyttääkseen voimansa eikä armonsa takia,

      Mutta Paavali ei pysynyt Jeesuksen opetuksessa kun ei pitänyt kaikkea jumalansanaa vaan hylkäsi lain joka on annettu lihalle kuritukseksi!

      Siksi Paavali eli synnissä,

      Siksi myös kaikki Paavalin opetuslapset elävät julki riettauksissa,jotka kyllä puhuvat uskosta kovaan ääneen, mutta ovat täynnä hengellistä ylpeyttä ja elävät synnissä tekien kaikkinaista riettautta ja epäjumalisuutta ja pahuutta!

      Mutta jumalanlapset tahtovat pysyä siinä opetuksessa jonka Jeesus antoi ja kaikki muut apostolit Paavalia lukuunottamatta tahtoivat myös pysyä siinä opetuksessa minkä Jeesus antoi!

      Paavalin opetuslapset varmaan ovat, jotka ovat ensimmäisenä pilkkaamassa kristityitä ja haukkumassa villihengiksi ja heittämässä heitä areenalle leijonan kitaan,
      He ovat ne jotka omaan uskoonsa ja omaan lihansa ylpeyteen turvaavat ja rakentavat hengellistä omanvanhurskauden tornia hengellisessä ylpeydessä ilman totuuden tuntoa elävässä Jeesuksessa Kristuksessa!
      He eivät tarvitse saada kuulla niitä sanoja että synnit on anteeksi annettu Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä! Vaan heille riittää heidän oma lihallinen uskonsa ja hengellinen ylpeytensä!
      Mädäntykööt siinä saatanan ja omanvanhurskauden liivassa iankaikkisesti,
      Mutta jumalanlapsilla on vieläkin tahto ottaa öljyä lamppuihinsa todistuksen sanan kautta iankaikkiseen elämään vuotavien vesilähteiden tykönä, jossa todistetaan syntien anteeksi saamisen armosta Jeesuksen nimeen ja annetaan karitsan veren vuotaa hänen valtaistuimeltaan! Siellä ovat jumalanlapset

      mutta Paavalin murhahenget he ovat jossakin täällä internetissä ja harhailevat omanvanhurskauden sumussa vailla päämäärää ympääriinsä tiemättä itsekään minne kulkevat!

      • Anonyymi

        JA KUULKAA KAIKKI JUMALANLAPSET,MIKSI JUMALA TEKI ETTÄ KRISTITTYJEN MURHAAN ARMAHTI!?
        HÄN NÄYTTI VOIMANSA!
        ETTÄ HEKIN JOTKA JUMALANLAPSIA PILKKAAVAT,
        HEKIN USKOVAT JEESUKSEEN, NIIN SUURI ON JUMALAN VOIMA!
        mutta älkää hyljätkö yhtään sanaa jumalansanasta, vaan kaikki mitä on sanottu, pitää pitää ja tallettaa sydämelle! Ei yhtäkään jumalansanaa voi pitää halpana!
        Ja siinä on lankeemus,jos alkaa omalla järjellä valikoimaan jumalansanaa. Ja paavalista me näemme sen lankeemuksen kun hän ei lakia suostunut ottamaan lihalle kuritukseksi niin sitten joutuvat kaikki Paavalin opetuslapset elämään synnissä!


      • Anonyymi

        Pöhkö, jatkatko sinä oikeasti vieläkin tuota julkeata Jumalan pilkkaamista täällä?
        Jeesuksen Kristuksen nimessä, - poistu pilkkaaja keskuudestamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöhkö, jatkatko sinä oikeasti vieläkin tuota julkeata Jumalan pilkkaamista täällä?
        Jeesuksen Kristuksen nimessä, - poistu pilkkaaja keskuudestamme.

        En minä pilkkaa,minä puhun asioita jota en minä eilen tiennyt, soita suuntasi vähän vielä niin vielä enemmän aukee näitä salaisuuksia,
        Kun lukee jumalansanassa, se ei ole minun omaa sanaani,

        Että tyhmät eivät ota öljyä lamppuihinsa,
        He ovat niitä pilkkaajia,jotka pilkkaavat niitä joilla öljyä on, jotka Jumala on herättänyt vain näyttääkseen voimansa eikä armahtaakseen heitä, koska he eivät tahdo ottaa öljyä lamppuihinsa vaan tahtovat pystyttää omanvanhurskauden torneja ja turvaavat itseensä luulouskollaan ja kieltävät syntien anteeksi saamisen armon, kieltävät Jumalansanan, hylkäsivät elävän seurakunnan, ja jossakin yksinäisyydessä, he ovat pilkkaajia, heillä ole muuta turvaa kuin lamppunsa eli luulo uskonsa jonka senkin saivat vain että oikeat kristityt saisivat olla rauhassa, että koska he itseään kristittyinä pitävät,siksi he eivät murhaa oikeita Jumalan lapsia!


    • Anonyymi

      Aukokaa päätänne vaan niin kerron lisää,mitä en vielä tiedä, mutta sen jälkeen tiedän kun suunne avaatte!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe