Ilmoitin, että 46 snt/km ei minulle riitä ja 10 snt/km pitää saada lisään . Ei kuulemma voida maksaa vastasi talouspuolen johtaja. Mennään sitten taksilla tai julkisilla ja nostetaan päivärahat yms mahdolliset korvaukset. Työsuhdeautoja ei firmassa duunareille ole annettu. Hankkikoot sitten omia tai liisatkoon henkilöautoja, jos haluavat vielä asiakkaita tavata. Pakuja ei tarvita työn luonteen vuoksi.
Oman auton käyttö työmatkoihin loppui tänään
16
128
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä. Tähän pitää kaikkien pyrkiä.
- Anonyymi
Noinhan meilläkin tehtiin, kun piti käydä neuvotteluissa Helsingin keskustassa. Taksilla ei ole pysäköintiongelmia ja laskusta näkee kustannukset. Toimii.
- Anonyymi
Kyse ei ole käynti asiakkaiden luona Helsingin keskustassa eikä muutenkaan Kehä 3 sisäpuolella!!
Tässä on taas jotakin, jota aloittaja ei tiedä tai ymmärrä.
€ 0,46 on se Verohallinnon palkanmaksajille antamien ohjeiden mukaan v. 2022
se km-veloitus jonka yritys verottomana työntekijälle saa maksaa, mikäli työn tekemiseen käytetään työntekijän omistuksessa tai hallinnassa olevaa autoa!
Summa on kieltämättä alhainen nykypolttoainehintojen vuoksi ja sitä olisi siis syytä vaikka kesken vuoden muuttaa.
Yli € 0,46 saa toki maksaa, mutta tästä ylimenevät sentit katsotaan työntekijän erotettavaksi tuloksi!
Haluaako ketjun aloittaja, että työnantaja kenties toimisi näin?!- Anonyymi
Sehän on 46€/100km.
Sillä saa 2,5€/l bensaa 18,4 litraa.
Jos auto kuluttaa vaikkapa siinä työajossa 7l/100km, niin...
7*2,5=17,50€
Joten auton muiden kulujen kustantamiseen jää 28,50€
Eiköhän sillä saa autoilun kulut katettua.
Arvonalenemista ja mahdollisia rahoituskuluja en ota huomioon, vaikka ne autoiluun kuuluu. - Anonyymi
Tuo verovapaa oman auton kulukorvaus voi hyvinkin nousta kesken vuoden, koska Kelakin nostaa 1.7. alkaen matkakulukorvausta omalla autolla kulkiessa. Kaikki riippuu eduskunnasta.
- Anonyymi
Talouspuolen johtaja laski ettei vaatimuksesi ole perusteltu. 10 snt/km lisäkorvausta et pysty polttoainekustannusten kasvulla perustelemaan.
Ja päivärahojen maksamiseen kulkuvälineellä ei ole vaikutusta. - Anonyymi
Jos minulta kysyttäisiin - ei tosin kysytä - avaajan kaltainen kiskuri saisi lähteä työpaikalta välittömästi. Kengän kuva takapuoleen ja adjö.
Avaaja loisii työnantajansa ja yleensäkin muiden kustannuksella. ja luultavasti luulee olevansa korvaamaton. Eikä varmuudella ole, vaikka miten yrittää pantata muilta omaa tietoa-taitoaan, siis jos sellaista ensinnäkään on.
Onhan näitä nähty. Kaikki mulle nyt heti. - Anonyymi
No mikä ihmeen into on pitää kynsin ja hampain kiinni polttomoottiautosta??
Sähköautolla sähkö maksaa muutaman euron ajella 100 km ja siitä saa samat 46 € km-korvausta.
Eiköhän talousjohtaja pidä ihan urpona, jos vielä joku ajelee polttomoottorivehkellä, mutta on silti tarkan rahan ihminen....- Anonyymi
Mutta ekana pitää laittaa se 50 k€ rahaa kiinni siihen sähköautoon.
Tarkan rahan ihminen tietää että autoilun suurin yksittäinen kuluerä vähänkin kalliimmassa autossa on arvonalenema ja jos kaikki kustannukset yhteenlaskettuna aikoo ajaa halvalla niin silloin vaihtoehto ei ole se uusi sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ekana pitää laittaa se 50 k€ rahaa kiinni siihen sähköautoon.
Tarkan rahan ihminen tietää että autoilun suurin yksittäinen kuluerä vähänkin kalliimmassa autossa on arvonalenema ja jos kaikki kustannukset yhteenlaskettuna aikoo ajaa halvalla niin silloin vaihtoehto ei ole se uusi sähköauto.Eli avaajalla ei ole varaa ostaa sähköautoa, eikä varaa ihan edes periaatteessa ostaa polttonestettä. Varaa ei ole kuin soittaa suutaan lämpimikseen.
Hyvä neuvo avaajalle: sanoudu irti työstäsi, niin johan pääsevät muutkin näkemään, mikä olet miehiäsi! - Anonyymi
"Sähköautolla sähkö maksaa muutaman euron ajella 100 km ja siitä saa samat 46 € km-korvausta."
Juu, pitää paikkansa, niin kauan kuin vanhan ja edullisen sähkösopimuksen sopimuskautta vielä riittää....
... MUTTA, kun se vanhan ja edullisen sähkösopimuksen sopimuskausi päättyy, niin sitten myös sähköautoilu muuttuu todella kalliiksi !
Taitaa halvinkin UUSI sähkösopimus olla 0,22 € / kWh ja tuohon vielä sähkönsiirtolasku päälle, sillä ilmoitettu hinta kattaa vain sähkön myynnin osuuden, eli ei sisällä sähkönsiirtoa eikä sähköveroa.
MIKSI muuten sähkövero on edes olemassa? Sähköstähän maksetaan jo muutenkin arvonlisäveroa kuten kaikesta muustakin. Erilliselle sähköverolle ei siis ole mitään järkevää perustetta, kuten ei ollut 1995 peritylle 9% televerollekaan, ja lopultahan Suomen valtio joutui maksamaan televeron takaisin operaattoreille, jotka kuitenkaan eivät tuota palautusta hyvittäneet asiakkailleen, vaan se maksettiin ylimääräisenä osinkona osakkeenomistajille.
Kun kerran televero on oikeuden päätöksellä todettu laittomaksi ja määrätty valtio palauttamaan aiheettomasti peritty televero operaattoreille, miksi ei sitten sähköveroa myös määrätä laittomaksi ? Perusteethan ovat molempien osalta täysin samat. Kaikista hyödykkeistä maksetaan arvonlisävero, eikä tuon lisäksi tulevilla muilla veroilla ole mitään järkeviä perusteita ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sähköautolla sähkö maksaa muutaman euron ajella 100 km ja siitä saa samat 46 € km-korvausta."
Juu, pitää paikkansa, niin kauan kuin vanhan ja edullisen sähkösopimuksen sopimuskautta vielä riittää....
... MUTTA, kun se vanhan ja edullisen sähkösopimuksen sopimuskausi päättyy, niin sitten myös sähköautoilu muuttuu todella kalliiksi !
Taitaa halvinkin UUSI sähkösopimus olla 0,22 € / kWh ja tuohon vielä sähkönsiirtolasku päälle, sillä ilmoitettu hinta kattaa vain sähkön myynnin osuuden, eli ei sisällä sähkönsiirtoa eikä sähköveroa.
MIKSI muuten sähkövero on edes olemassa? Sähköstähän maksetaan jo muutenkin arvonlisäveroa kuten kaikesta muustakin. Erilliselle sähköverolle ei siis ole mitään järkevää perustetta, kuten ei ollut 1995 peritylle 9% televerollekaan, ja lopultahan Suomen valtio joutui maksamaan televeron takaisin operaattoreille, jotka kuitenkaan eivät tuota palautusta hyvittäneet asiakkailleen, vaan se maksettiin ylimääräisenä osinkona osakkeenomistajille.
Kun kerran televero on oikeuden päätöksellä todettu laittomaksi ja määrätty valtio palauttamaan aiheettomasti peritty televero operaattoreille, miksi ei sitten sähköveroa myös määrätä laittomaksi ? Perusteethan ovat molempien osalta täysin samat. Kaikista hyödykkeistä maksetaan arvonlisävero, eikä tuon lisäksi tulevilla muilla veroilla ole mitään järkeviä perusteita !" MUTTA, kun se vanhan ja edullisen sähkösopimuksen sopimuskausi päättyy, niin sitten myös sähköautoilu muuttuu todella kalliiksi !"
Höpö höpö, jollain 30-35 snt/kWh -hinnallakin sähköauton "polttoainekulut" ovat alle puolet siitä mitä sama matka maksaa polttomoottoriautolla.
- Anonyymi
Joo tokihan työnantaja voi myös hankkia auton työajoja varten. Sitten ei tarvitse niitä kilometrikorvauksia työntekijälle maksella ollenkaan.
- Anonyymi
Korvauksen määrää verottaja, joten ilmoituksesi riittämättömyydestä meni väärään osoitteeseen.
- Anonyymi
Ei määrää verottaja, kyllä firma voi maksaa vaikka 100 euroa kilometriltä. Tuo 0,46 snt/km on vaan verottoman korvauksen yläraja, sen yli menevästä korvauksesta pitää maksaa ansiotulon mukaiset verot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771