Miksi kirkoissa on Jeesuksen kuvia mitä päin kumarrellaan?

Anonyymi

Kukaan ei tiedä miltä Jeesus näytti, silti useissakin kirkoissa kumarretaan valkoisen Jeesuksen suuntaan, raamatussa kuitenkin kielletään idolien palvonta sekä kuvien tekeminen kaikesta elävästä minkä Jumala luonut!

35

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne on muistoja hänestä ajalta jolloin hän eli maan päällä ihmisenä ei niitä palvo kukaan. Jeesus oli maan päällä ihmisenä näytti esimerkkiä miten käyttäydytään. Kuten autetaan toisia. Myös budhat muistaa heidän opettajaansa patsailla.

      • Anonyymi

        Heh, ja riehutaan temppelissä ja heitellään rahanvaihtajien pöytiä sekä ajetaan ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät pihalle. Jeesus vastusti Jahven temppeliä ja uhrikulttia sekä Mooseksen lakia ja rituaaleja. Ja päätyi näin saman uhrikultin uhriksi tosi Jumalana.


      • Anonyymi

        Mitä tekemistä buddhalaisilla on asian kanssa? Kymmenessä käskyssä kielletään kuvien tekeminen varsinkin Jumalasta.

        Onkohan kukaan edes lukenut kymmentä käskyä? Siellä on nimittäin pienellä präntättyä niin sanotusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä buddhalaisilla on asian kanssa? Kymmenessä käskyssä kielletään kuvien tekeminen varsinkin Jumalasta.

        Onkohan kukaan edes lukenut kymmentä käskyä? Siellä on nimittäin pienellä präntättyä niin sanotusti.

        Jeesus oli myös ihminen. Kyllä ihmisestä saa kuvan tehdä. Kunhan ei palvo sitä.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus näytti lähinnä juutalaiselta kun syntyi kuningas Davidin sukuun vaikka oli muuten taivaasta tullut.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, eräästä Paavalin kirjeestä päätellen Jeesus ei ollut ainakaan Benjaminin heimoon kuuluva kuten Paavali. Kohdasta pääsee siihen käsitykseen, että Jeesus olisi ollut Israelilainen.


      • Anonyymi

        Hän näytti palestiinalaiselta pitkine tutkineen ja ruskeina silmineen. Eli tämän päivän miehelle ,joita meillä on 2015 vuonna tullut paljon.oliko noin 35.000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan juutalaiset ovat Benjaminin heimoa, eräästä Paavalin kirjeestä päätellen Jeesus ei ollut ainakaan Benjaminin heimoon kuuluva kuten Paavali. Kohdasta pääsee siihen käsitykseen, että Jeesus olisi ollut Israelilainen.

        Onhan niitä muitakin heimoja kuin Benjaminin heimo. Jeesus oli juutalainen.


    • Anonyymi

      Etkö tiennyt KUNINGAS DAVIDIN sukua oli Jeesus ihmisyyden puolesta.

    • Anonyymi

      Ei kirkoissa kumarreta Jeesuksen kuvaa, vaan alttaria ja sitä pyhyyttä, jota alttari edustaa! Onhan alttarilla usein muukin kuva tai teos kuin Jeesuksen kuva. Etkö tätä tiennyt?

      • Anonyymi

        Missä kohtaa raamattua käsketään tekemään noin?


    • Anonyymi

      Hankkii kännykän niin ei tarvitse päätä nostaa.

    • Anonyymi

      Ei viitsitä käyttää sinunkaan kuvaa. Olet niin karmea ilmestys. Eikä ihme äitisi oli hampaaton luolanainen ja isäsi apina.

      • Anonyymi

        Oletko selvänäkijä ?


    • Kuvilla opetettiin ihmisille Raamattua silloin kun sitä luettiin latinaksi.
      Sieltä se on jääny, perintötavaraa.

    • Anonyymi

      Jeesus ei ole idoli. Idol = epäjumala.
      Eikä Jeesusta ole luotu.

      Hän on yksi Jumalan kolmesta persoonasta: "syntynyt Isästä, ei luotu".

      Huomaa, ettei aloittaja itse ole kristitty.

      • Anonyymi

        Jeesuksen mukaan kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia - ei hän ollut mikään erikoistapaus. Kristiusko ei ole sama asia kuin Jeesus opetuksineen, vaan kyseessä on Paavalin luoma Kristus-evankeliumi, ja vastaavasti Kristus on piispa Huovisen mukaan tuossa evankeliumissa uusi nimi Auringonjumala Sol Invictukselle, johon tuo tarinasi sopii. Kristinusko on siis pakanajumala Sol Invictuksen palvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia - ei hän ollut mikään erikoistapaus. Kristiusko ei ole sama asia kuin Jeesus opetuksineen, vaan kyseessä on Paavalin luoma Kristus-evankeliumi, ja vastaavasti Kristus on piispa Huovisen mukaan tuossa evankeliumissa uusi nimi Auringonjumala Sol Invictukselle, johon tuo tarinasi sopii. Kristinusko on siis pakanajumala Sol Invictuksen palvontaa.

        Tässä vakuudeksi - kyllä kait nyt sentään piispan tasoinen teologi nämä asiat tietää.

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-auringonpalvontaa

        Historiallinen Jeesus moraalisine ja eettisine opetuksineen on toinen juttu.


      • Anonyymi

        Ei olemassa mitään kolmea persoonaa.

        Tuo kerettiläisyyttää raamatun opetuksien mukaan.


    • Anonyymi

      Missä päin Raamattua on tällainen kohta? Laitatko lähteen, kiitän.

    • Anonyymi

      Eivät kristityt kuvia palvo, kuten aikoinaan epäjumalan palvojat valettuja tai veistettyjä elottomia jumaliaan. On järjetöntä kumarrella puupölkkyjä tai metallimöykkyjä. Ainakin minä palvon Raamatun Jumalaa. Kuvat ja risti ovat eräänlaisia sakramentteja, jotka muistuttavat meitä ainoasta elävästä Jumalasta.

      • Anonyymi

        Kylläpäs palvovat.

        Ei ole yhtäkään kuvaa Jeesuksesta olemassa joten se ristillä oleva ukko on jotain ihan muuta.


    • Anonyymi

      Juu ja Jeesus oli mamu joita täällä vainotaan.

    • Anonyymi

      Vaalea arjalainen iho, ehkä syntyi Saksan maalla?

    • Anonyymi

      Kaikki nuo kuvien tekemiset ovat katolisten keksintöä samaan tapaan kuin paavikin.

      Näyttäkää kohta raamatussa missä sanotaan että nykyisen kaltainen paavi on tarpeellinen? Samasta puljusta tulee kaikki muutkin harhakäsitykset minkä mukaan Jumalasta saisi tehdä kuvia.

    • Anonyymi

      Ei me kuville kumarreta. Pyllistetään pirulle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Harhaoppiset taasen kuvittelee että uskovan elämä on lakien noudattamista ja että uudessa liitossa elettäisiin kuten israelin kansa.

      Vain harhaoppiset kuvittelee niin.

    • Anonyymi

      Jeesuksella on monet kasvot. Kristittyjen Jeesus näyttää Afrikassa ihan toiselta kuin Suomen Viikinki-Jeesus.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli konkkanänäinen ruskea, ruskeasilmäinen 130cm normaali juutalainen sinä aikana.
        😁

        Pölyävän hiekan suodatuksen kehittynyt evoluution myötä.
        Kuumuudessa tarvitaan hengitysilman kosteutustakin
        😁


    • Anonyymi

      Pitäähän siihen kuvaan jonkinlainen naama piirtää. Eisitä kohtaa voi tyhjöksikään jättää. Yhtään piirrosta ei ole, josta voisi ottaa mallia. Yksi aikalaiskuvaus tosin on, jossa sanotaa että oli huomattavan vaalea juutalaiseksi.

      • Anonyymi

        Selitän tämän.
        Kuten juutalaiset tietävät, yksi jeesuksista, raamatun esimerkeistä oli Panthera nimisen roomalaissotilas isän poika.
        Valtava häpeä Marialle.
        Vois erittäin hyvin selittää, miksi Maria possu väitti että jumala makasi hänet.
        Komea sotilas se oli.
        😁


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe