Löytyykö Raamatusta sanaa 'kirkko'?

Anonyymi

Lyhyt 4 min video aiheesta 'seurakunta' vai 'kirkko'?

https://youtu.be/jaHMB4zrJ2k

259

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähän tyhmiä kysymyksiä jos et ole kristitty oikeastaan turhaa niitä on miettiä. Sana kirkko suomeksi tarkoittaa seurakunta eli viinipuu tai viinitarha Jumalan huone ja pelto.Rukoushuone.Prayer House.Ei sun tarvi miettiä moskeijassa tai SYNAGOGALLA näitä rentoudu siellä omassa uskonnossa.

      • Anonyymi

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Aikana ennen kuin Jeesus nousi kuolleista. On selvää ettet edes ymmärrä mitä luet. Jeesus meni synagogaan ennen ristiin NAULITSEMISTA.Oletko niin pahasti pilkkaaja paatunut ettet tajua mitään.Jeesus ajoi myyjät ulos ja lopulta kreikkalaiset ja arabit valtasi alueen. Olet niin saatana sarvet päässä ettet älyä mitään edes ajan tajua ei sinulla ole. Jeesus perusti ihan oman seurakunnan kirkon kun oli noussut kuolleista. Siihen ei kyllä kenelläkään ole mitään sanomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän tyhmän vastauksen annoit, ilmeisesti todelliset Herrasi tietävänä:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Pafos nimi on Kreikan saari. Siellä asui juutalaisia myös Kreetalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Ei kyllä synagoga ja kirkko erosi toisistaan kun Jeesus nousi kuolleista ja alkoi ihan uusi aikakausi maan päällä. Ei ole mitään yhteistä beliarilla ja Kristukselle hebreaksi Messias. Vääriä messiaita niille syntyy kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Juu juutalaiset ristiin naulitsi Messiaan siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Juutalaiset oli tehnyt rukkoushuoneesta myyntikojun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän tyhmän vastauksen annoit, ilmeisesti todelliset Herrasi tietävänä:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kreikka oli siihen aikaan myös ROOMAN valtakuntaa kuten Pafos ja turkkia ei ollut olemassakaan vielä. Eikä mitään venäjääkään.Juutaoaiset oli myös siihen aikaan Rooman tai Egyptin kansalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pafos nimi on Kreikan saari. Siellä asui juutalaisia myös Kreetalla.

        Ne oli Rooman valtakuntaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Onko täm tyhmä kysymys ?
        Miksi ei osata tai haluta opetella lausumaan sanaa evankeliumi oikein niinkuin se kirjoitetaan, vaan aina sen kuulee lausuttavan ärsyttävän kuuloisesti evanKELJUMI. Eihän se mikään kelju ole vaan KELIUMI. Helppo kait tuo olisi lausua evanKELIUMI, mutta suomalaisen papin ja saarnamiehen suussa se vääntyy aina keljumiksi.
        Toinen ärsyttävä väärä tapa on Isä meisän rukouksen kohta; äläkä saata meitä kiusaukseen!
        Ei yksikään pappi eikä saarnaaja osaa tai ei uskalla tuon vertaa, että lausuisi pehmeästi ÄLÄ saata meitä.... mutta kyllä olisi aika muuttaa jo tuo virke ihan toiseen muotton, eli Varjele meidät pahan vallalta... Onhan raamattuakin käänneety parempaan kieli asuun, samoin virret, joissa oli paljon hassunkurisia termejä. Eihän Jumala jodata meitä kiusauksiin, vaan se eräs toinen, joten on väärin kyllä Jumalle näin käskevään ja komentelevaan sävyyn pyytää olemaan johdattamatta syntiin, kun se toinen pimeyden ruhtinas kuuluisi mainita tässä yhteydessä syypääksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Joo ei Jeesus enää mennyt synagogalle kun hänet oli ristiin naulittu juutalaisten käskystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän tyhmän vastauksen annoit, ilmeisesti todelliset Herrasi tietävänä:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Juutalaisen noidan. Ymmärrätkö mitä luet?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Joo kristityt ei käy synagogalla oikeastaan koska vapaus on ristillä Jeesuksessa synti sovitettu eikä kristityt uhraa elukoitakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne oli Rooman valtakuntaa.

        Italiaa latinan kieli kyllä koko alueella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        No Paavalia rusikoi entisenä juutalaisena saatanan ( juutalainen siis) enkeli koska hän YLPEILI !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset oli tehnyt rukkoushuoneesta myyntikojun.

        Judet myi myös elukoita pyhäkössä ja myyntikojut oli ne ajettiin pois sieltä ne sama myy kamaa hellareissa ! Rahasta myy pelastusta.


      • Anonyymi

        Joulua kaikille ✝️ rauha rakkaus ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirkko > rukoushuone , synagooga,

        " ja hän meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan" Luuk: 4: 16

        "minun huoneeni kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi" Mark: 11: 17

        Älkää ostako mätiä ruokia esim.kaasuuntunut turvonnut tuote tai paketti tai missä on limaa outo haju. Palauttakaa. Jeesus ei myrkytä ketään.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Alkuseurakunta ei enää mennyt syngoogaan höpisemään jotain Toorasta, vaan he kokoontuivat ihmisten koteihin Hengen ilmoituksen mukaan. Uskonto oli nimenomaan yhteisöllisyyttä. Sitä että Henki yhdisti ihmisiä. Ei sitä että omassa mielessään yksin kuvitteli olevansa hurskaampi ja viisaampi kuin muut.

      • Anonyymi

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22


      • Tuossa on Totuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Jeesuksen oli vielä eläessään mentävä synagoogaan yms paikkoihin kertomaan ja kun Hän kuoli niin sitten tapahtui ero vanhasta liitosta joka loppui.
        Se loppui kun väliverho repesi ja Jeesus kuoli sillä hetkellä ristille.
        Uusiliitto tuli tilalle ja uskovat oli Jumalan Hengen temppeleitä, jotka kokoontuivat kodeissa kiittäen ja ylistäen Jumalaa.
        Jumalan Henki toimi voimakkaasti ja uusia kristittyjä tuli tuhansia ja taas tuhansia nopeasti ja kristinusko alkoi levitä kylistä kyliin.
        Kristittyjä myös vainottiin juutalaisten toimesta mutta kristinusko levisi vainoista huolimatta joita myös roomalaisetkin teki säälimättä Neron huvituksina.
        Mikään kuitenkaan ei voinut pysäyttää Kristusta ,kunnes nyt luopumuksen sukupolvi ja testaus ennen Kristuksen tulemusta tämän sukupolven aikana.
        Nyt koetellaan kuka on arvollinen Kristuksen omaksi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesuksen oli vielä eläessään mentävä synagoogaan yms paikkoihin kertomaan ja kun Hän kuoli niin sitten tapahtui ero vanhasta liitosta joka loppui.
        Se loppui kun väliverho repesi ja Jeesus kuoli sillä hetkellä ristille.
        Uusiliitto tuli tilalle ja uskovat oli Jumalan Hengen temppeleitä, jotka kokoontuivat kodeissa kiittäen ja ylistäen Jumalaa.
        Jumalan Henki toimi voimakkaasti ja uusia kristittyjä tuli tuhansia ja taas tuhansia nopeasti ja kristinusko alkoi levitä kylistä kyliin.
        Kristittyjä myös vainottiin juutalaisten toimesta mutta kristinusko levisi vainoista huolimatta joita myös roomalaisetkin teki säälimättä Neron huvituksina.
        Mikään kuitenkaan ei voinut pysäyttää Kristusta ,kunnes nyt luopumuksen sukupolvi ja testaus ennen Kristuksen tulemusta tämän sukupolven aikana.
        Nyt koetellaan kuka on arvollinen Kristuksen omaksi.

        Kiitos Mister Hyvis. Kauniita ja totuuden mukaisia ajatuksia. Pidän niistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Mister Hyvis. Kauniita ja totuuden mukaisia ajatuksia. Pidän niistä.

        Oleppa hyvä. Meillä on mahtava upea Kuningas Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        SAAAATANA PILKKAAJA riidan haastaja perkele lopeta heti. Joh21:22 JEESUS KULKI JUUTALAISTEN KÄSKYSTÄ GOLGATALLE SENKIN 🐒.Olitko mukana ristiin naulitsemassa Jeesusta ristille.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuossa on Totuutta.

        Täyttä eksytystå.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesuksen oli vielä eläessään mentävä synagoogaan yms paikkoihin kertomaan ja kun Hän kuoli niin sitten tapahtui ero vanhasta liitosta joka loppui.
        Se loppui kun väliverho repesi ja Jeesus kuoli sillä hetkellä ristille.
        Uusiliitto tuli tilalle ja uskovat oli Jumalan Hengen temppeleitä, jotka kokoontuivat kodeissa kiittäen ja ylistäen Jumalaa.
        Jumalan Henki toimi voimakkaasti ja uusia kristittyjä tuli tuhansia ja taas tuhansia nopeasti ja kristinusko alkoi levitä kylistä kyliin.
        Kristittyjä myös vainottiin juutalaisten toimesta mutta kristinusko levisi vainoista huolimatta joita myös roomalaisetkin teki säälimättä Neron huvituksina.
        Mikään kuitenkaan ei voinut pysäyttää Kristusta ,kunnes nyt luopumuksen sukupolvi ja testaus ennen Kristuksen tulemusta tämän sukupolven aikana.
        Nyt koetellaan kuka on arvollinen Kristuksen omaksi.

        Vain muslimit budhat juutalaiset elää luopumuksesaa eksyttää muita. Joka kieltää on antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Synagoga ei ollut alkuseurakunta. Toorarulla lainrikkoja.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuossa on Totuutta.

        Palautit mitä varastit sitten ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesuksen oli vielä eläessään mentävä synagoogaan yms paikkoihin kertomaan ja kun Hän kuoli niin sitten tapahtui ero vanhasta liitosta joka loppui.
        Se loppui kun väliverho repesi ja Jeesus kuoli sillä hetkellä ristille.
        Uusiliitto tuli tilalle ja uskovat oli Jumalan Hengen temppeleitä, jotka kokoontuivat kodeissa kiittäen ja ylistäen Jumalaa.
        Jumalan Henki toimi voimakkaasti ja uusia kristittyjä tuli tuhansia ja taas tuhansia nopeasti ja kristinusko alkoi levitä kylistä kyliin.
        Kristittyjä myös vainottiin juutalaisten toimesta mutta kristinusko levisi vainoista huolimatta joita myös roomalaisetkin teki säälimättä Neron huvituksina.
        Mikään kuitenkaan ei voinut pysäyttää Kristusta ,kunnes nyt luopumuksen sukupolvi ja testaus ennen Kristuksen tulemusta tämän sukupolven aikana.
        Nyt koetellaan kuka on arvollinen Kristuksen omaksi.

        Tarkoitat Rooman juutalaisia joita myös sotilaat oli koko alue oli Roomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä eksytystå.

        Menee oudosti nämä mihin kohtaan vastaus tulee..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain muslimit budhat juutalaiset elää luopumuksesaa eksyttää muita. Joka kieltää on antikristus.

        Älä höpötä


      • Anonyymi

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Kun Jeesus ristiin naulittiin synagogan käskystä hän ei mennyt enää synagogalle vaan kuoli ja nousi 3 päivänä kuolleista.SEURAA SINÄ JEESUSTA KUULE RISTILLE. NÄYTÄ ETTÄ SEURAAT. ( Ettet vaan olisi niitä kun liikkui karkuun. )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Seuraa sinä Jeesusta Golgatan ristille ....


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Älä höpötä

        Se on ANTI Kristuksen Messias HENKI RUACH joka kieltää ihmiseksi syntyneen pojan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Paavi ja Paavali on ihan eri persoonia eri aikakaudelta ja paavi ei ole juutalainen eikä paavalikaan ollut kun kääntyi. Paavali ei enää vainonnut kristittyjä kun kääntyi kristityksi. Paavi ei ole koskaan vainonnut kristittyjä hän on pappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Kyllä alussa Paulus Saul oli juutalainen rabbi joka kohtasi Jeesuksen ja kääntyi pois pahuudesta vihasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi ja Paavali on ihan eri persoonia eri aikakaudelta ja paavi ei ole juutalainen eikä paavalikaan ollut kun kääntyi. Paavali ei enää vainonnut kristittyjä kun kääntyi kristityksi. Paavi ei ole koskaan vainonnut kristittyjä hän on pappi.

        Vapaamuurareiden pappi ja kenties Jesuiittakin.


      • Anonyymi

        Rakentui yhteisestä uskosta Kristukseen ....


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesuksen oli vielä eläessään mentävä synagoogaan yms paikkoihin kertomaan ja kun Hän kuoli niin sitten tapahtui ero vanhasta liitosta joka loppui.
        Se loppui kun väliverho repesi ja Jeesus kuoli sillä hetkellä ristille.
        Uusiliitto tuli tilalle ja uskovat oli Jumalan Hengen temppeleitä, jotka kokoontuivat kodeissa kiittäen ja ylistäen Jumalaa.
        Jumalan Henki toimi voimakkaasti ja uusia kristittyjä tuli tuhansia ja taas tuhansia nopeasti ja kristinusko alkoi levitä kylistä kyliin.
        Kristittyjä myös vainottiin juutalaisten toimesta mutta kristinusko levisi vainoista huolimatta joita myös roomalaisetkin teki säälimättä Neron huvituksina.
        Mikään kuitenkaan ei voinut pysäyttää Kristusta ,kunnes nyt luopumuksen sukupolvi ja testaus ennen Kristuksen tulemusta tämän sukupolven aikana.
        Nyt koetellaan kuka on arvollinen Kristuksen omaksi.

        Ei kukaan ole arvollinen muu kuin Jeesus itse hänen on kunnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä alussa Paulus Saul oli juutalainen rabbi joka kohtasi Jeesuksen ja kääntyi pois pahuudesta vihasta.

        Eksytykseen sovellettu taru!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti,[9] mutta kertoi ylösnousseen Kristuksen ilmestyneen hänelle."


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuossa on Totuutta.

        Tuossa on valhetta Jeesus tapettiin synagogan käskystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palautit mitä varastit sitten ?

        Habakuk 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Oli mutta kääntyi kristityksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksytykseen sovellettu taru!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti,[9] mutta kertoi ylösnousseen Kristuksen ilmestyneen hänelle."

        Kyllä Paulus Saul oli siellä paikalla ristiin naulitun aikana fariseus rabbi ja vainosi kristittyjä myös stefanuksen murhan todistaja oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä alussa Paulus Saul oli juutalainen rabbi joka kohtasi Jeesuksen ja kääntyi pois pahuudesta vihasta.

        Raamatun tuella pakanoiksi.
        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paaval...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakanuus
        kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti,[9] mutta kertoi ylösnousseen Kristuksen ilmestyneen hänelle."

        Siis kyseessä on taru tai keksitty vale!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Mister Hyvis. Kauniita ja totuuden mukaisia ajatuksia. Pidän niistä.

        Levisi miekan voimalla!


        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain muslimit budhat juutalaiset elää luopumuksesaa eksyttää muita. Joka kieltää on antikristus.

        Nii-in ja...
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Kristittyjen mukaan noin mutta todellisuudessa Hän meni Pyhäkköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi ja Paavali on ihan eri persoonia eri aikakaudelta ja paavi ei ole juutalainen eikä paavalikaan ollut kun kääntyi. Paavali ei enää vainonnut kristittyjä kun kääntyi kristityksi. Paavi ei ole koskaan vainonnut kristittyjä hän on pappi.

        LUEhan oppisi tarkemmin ettei tarvitse jakaa laittomuuden tietoja väärennettynä:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Oleppa hyvä. Meillä on mahtava upea Kuningas Jeesus Kristus.

        Kehut oman lapsensa laittomasti kastanetta:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
        -
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain muslimit budhat juutalaiset elää luopumuksesaa eksyttää muita. Joka kieltää on antikristus.

        Jos tarkkoja ollaan niin eikö he jotka ovat uskontunnustuksen antaneet ole todellisellisuudessa ateisteja?
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkuseurakunta"

        Jeesus meni synagoogaan. > "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22

        Jeesus ristiin naulittiin MITEN RISTIIN NAULITTU VOI MENNÄ SYNAGOGAAN OLETKO HULLU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Paavali Roomalainen juutalainen?
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Oli Rooman eli Italian kansalainen kuten muutkin oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Habakuk 2

        Hoosea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Habakuk 2

        Kaikki vanhan testamentin profeetat ennusti Jeesuksen ja nuhteli judeja niiden pahoista teoista. Kristittyjä ei ollut vielä silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun tuella pakanoiksi.
        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paaval...
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakanuus
        kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti,[9] mutta kertoi ylösnousseen Kristuksen ilmestyneen hänelle."

        Siis kyseessä on taru tai keksitty vale!

        Mikä pakanoiden mitään ollut pelkkä Jeesuksen todistaja siitä tuli kaikille tietysti luetaan Paulus asui pitkään Arabiassa Aasiassa sitten Kreikassa Italiassa matkusti Kyproksella Maltalla todistamassa Jeesuksesta. ✝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levisi miekan voimalla!


        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        No no kyseessä ei ole mikään Jeesus sota vaan eri kieliset ihmiset ei ymmärrä toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in ja...
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        Lainattua teksiä kristittyjen historiasta:
        "Kristityt ovat vainonneet runsaasti myös toisiaan historiansa aikana. [[Ristiretket]] innostivat hyökkäykseen myös kristittyä [[Konstantinopoli]]a [[Neljäs ristiretki|neljännen ristiretken]] aikana vastaan vuonna 1204. Katolisen kirkon piirissä oli [[inkvisitio]] kerettiläisesti ajattelevia kohtaan. [[Ranska]]ssa katolilaiset vainosivat 1500-luvulla [[hugenotit|hugenotteja]]<ref>[http://www.huguenot.netnation.com/general/huguenot.htm History]. The National Hugenot Society.</ref>, minkä johdosta suuri osa Ranskan protestanteista pakeni [[Saksa]]an, [[Englanti]]in ja [[Alankomaat|Alankomaihin]]. Englannissa alettiin [[Uskonpuhdistus|Uskonpuhdistuksen]] jälkeen puolestaan vainota katolilaisia. 1500–1600-luvut olivat Euroopassa katolisten ja protestanttien välisten uskonsotien aikaa. Suurimpana tämän kauden sotana oli [[kolmikymmenvuotinen sota]] 1600-luvun alkupuolella. Uskonnonvapautta ei ollut, vaan kunkin maan hallitsija määräsi uskonnon harjoittamisesta."

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

        Ilmestyskirja onkin kristittyjen kirja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen mukaan noin mutta todellisuudessa Hän meni Pyhäkköön.

        Pyhäkön paikalla onkin moskeijat ,


    • Anonyymi

      Hieno kysymys, ajattele vapaasti ja uudistu mielesi hengeltä.

      • Anonyymi

        Tutkiaksenne mikä on hyvää ja otollista Jeesukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkiaksenne mikä on hyvää ja otollista Jeesukselle.

        Tai ainakin siitä kristittyjen vai kristillisten Kaikkivaltiaalle Jeesukselle.
        Molemmat ovat raamatuissanne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkiaksenne mikä on hyvää ja otollista Jeesukselle.

        Kaikki mikä on hyvää ja kiitettävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ainakin siitä kristittyjen vai kristillisten Kaikkivaltiaalle Jeesukselle.
        Molemmat ovat raamatuissanne....

        Ulkopuolella ovat pilalle ympärileikattu koirat


    • Anonyymi

      Näissä Raamatun käännöksissä on vielä sana 'seurakunta' (Matteus 16:18):

      - ensimmäinen Uuden Testamentin suomenkielinen käännös, Mikael Agricolan Uusi Testamentti 'Se Wsi Testamenti' vuodelta 1548.

      - Suomen ensimmäinen koko Raamattu, Biblia: Se on: Coco Pyhä Ramattu Suomexi 1642.

      - Biblia 1776

      - 1938-käännös

      Näissä käännöksissä on sana 'seurakunta' muutettu sanaksi 'kirkko':

      - 1992 - käännös

      - 2020 - käännös

      Ne molemmat ovat uusia kirkollisia käännöksiä.


      Kreikankielinen alkuperäissana on
      ἐκκλησίαν (ekklēsian).

      Se tulee kahdesta sanasta ἐκ (ek) ja καλέω (kaleó).

      (ek) tarkoittaa: ulos, ulos joukosta, mistä, viittaa sisäpuolelta ulospäin.

      (kaleó) tarkoittaa: kutsua, nimetä.

      Seurakunta eli ekklesian
      tarkoittaa siis kaikkia Jumalan lapsia, Kristuksen ruumista.

      Kirkko tarkoittaa arkikielessämme yhteiskunnassa toimivaa kirkkolaitosta ja kirkkorakennusta. Se tulee vanhasta saksankielisestä sanasta 'Kirche' joka tulee kreikankielisestä sanasta κυριακός (kuriakos).

      kuriakos = Herran, Herralle erityinen.

      Jossain vaiheessa apostolisen ajan jälkeen myöhäisempinä vuosisatoina on sana 'kirkko' tullut käyttöön, vaikka sitä ei löydy Raamatusta. Katolinen kirkko alkoi muodostumaan 300-luvulla, ja sitä kautta sana on levinnyt laajalti, mutta Jeesus ei perustanut yhtään kirkkoa.

      Yhteiskunnassamme toimii monta erilaista kirkkoa ja uskonsuuntaa.

      Helluntaiset
      luterilaiset
      katoliset
      baptistit yms...

      Olisi hyvä jos kirkkoihin kietoutuneet Jumalan lapset tulisivat pois sellaisesta mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista.

      Se on myös heille itsellensä hyväksi kun eivät enää ole erilaisten riivaajahenkien vaikutuksessa, jotka kirkoissa ja kirkkorakennuksissa toimivat ja mitkä yrittävät ajaa Jumalan lapset takaisin synnin tielle. Katolisessa kirkossa toimii vielä voimakas antikristuksen henki, joka tekee siitä erikoisen vaarallisen.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Hyvää tekstiä .Erinomaista.


      • Anonyymi

        KATSOKAA KUN ANTIKRISTUS VÄÄRENTÄÄ TAAS VALETTA TULEE SEHÄN ON VALEHTELIJA. JUUTALAISILLA EI OLE MITÄÄN ASIAA KIRKKOIHIN EIKÄ MUILLAKAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Juutalaisia kutsuttiin jo ennen Jeesusta laittomuuden tekijöiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Tunnusteot ja ihmeet on väärennöksiä. Usein lähde on budhahindu tai noituus.


      • Anonyymi

        Rooman kieli oli siihenkin aikaan LATINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KATSOKAA KUN ANTIKRISTUS VÄÄRENTÄÄ TAAS VALETTA TULEE SEHÄN ON VALEHTELIJA. JUUTALAISILLA EI OLE MITÄÄN ASIAA KIRKKOIHIN EIKÄ MUILLAKAAN.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimi kelpaa kristittyjen laittomuudelle!


      • Anonyymi

        Eklesia on ulos kutsuttujen joukko. Katolisessa kirkossa toimii Evankeliumin henki muslimien eksytyksestä huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Jeesus sanoi juutalaisista TE laittomuuksien tekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Helluntai mainokset , tule sisäänpääsy maksu tilinumerot täällä suuria ihmeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rooman kieli oli siihenkin aikaan LATINA.

        Vaikka Lukas kirjoitti apostolien teot hän ei ole ainoa kirjoittaja siellä on kirjoittajia jotka puhui sen ajan latinaa arameaa ja hebreaa.Kyllä Italian kieli on ollut laajasti puhuttua siihen aikaan.Saul oli Rooman kansalainen kirjoitti Rooman kristityille. Tietysti latinaksi myös.


      • Anonyymi

        Redeemer


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Juutalaisen noidan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisen noidan.

        Noidan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi juutalaisista TE laittomuuksien tekijät.

        Nii-in, kristittyjen raamatun mukaan!
        Kristillisten Kaikkivaltiaiden Jumalan ja Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kristityt palvelevat jo aikaisemmin mainittuja paavalin tekstien laittomuuden herrojaan mm rikoksia tehden. Esimerkiksi nämäkin kristittyjen uskovaisten tukemat laittomuuden saattaa aiheuttaa seurauksia joista opitte liian myöhään.
        Laittomuuden tukeminen; rahoittamallakin saattaa koitua epämiellyttäväksi seurauksineen:
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Sivitykää.... Historiaa Suomalaisittain....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • Anonyymi

        Vai synnin teille ja riivaajat kirkossa. Eiköhän ne ole muissa tiloissa ne riivaajat. Ja synti siellä arki elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rooman kieli oli siihenkin aikaan LATINA.

        Myös efeso ja muut oli Rooman valtakuntaa siihen aikaan. Pääkieli latina.Kreikan rahastusjumalia oli Artemis Zeus jne.sekä ne juutalaiset noidat jotka tienasi rahaa taikuudella ja tietäjät.Oli myös vääriä opettaja sekä juutalaisissa että muissa.Juutalaisia rabbeja fariseuksia saddukeuksia oli Rooman kansalaisia myös Egyptissä.Meedopersia oli jo olemassa Kaspian meren itäpuolella.Edom Moab esaun aluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimi kelpaa kristittyjen laittomuudelle!

        Rooman valtakuntaan kuului myös Egyptin Libyan alue ja Aleksandria suuri kaupunki missä asui myös juutalaisia toorarullia heistä esimerkkinä yksi kristityksi kääntynyt Apollos.Juutalaiset siellä otti oppia filosofiasta.


      • Anonyymi

        1korinttolaiskirje 1 on aika hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisia kutsuttiin jo ennen Jeesusta laittomuuden tekijöiksi.

        Entäs millä nimellä kutsut Luterilaisuun oppeja käyttäneen Hitlerin komennuksen alaisena olleen/olleet noin 4-miljoonan juutalaisten tappamiset keskitysleirillä vain sen takia, että olivat syntyneet juutalaisiksi???

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Juutalaisia sanottiin laittomuuden tekijät ja laista tietämättömiä erikseen juutalaiset oli myös lainrikkojien sukupolvi. Älä tapa älä tee huorin älä sano väärää...älkää tuomitko...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimi kelpaa kristittyjen laittomuudelle!

        Älä varasta terveisin Mooses älä väärennös terveisin Mooses Mooses Egyptistä 🦄.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, kristittyjen raamatun mukaan!
        Kristillisten Kaikkivaltiaiden Jumalan ja Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kristityt palvelevat jo aikaisemmin mainittuja paavalin tekstien laittomuuden herrojaan mm rikoksia tehden. Esimerkiksi nämäkin kristittyjen uskovaisten tukemat laittomuuden saattaa aiheuttaa seurauksia joista opitte liian myöhään.
        Laittomuuden tukeminen; rahoittamallakin saattaa koitua epämiellyttäväksi seurauksineen:
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Sivitykää.... Historiaa Suomalaisittain....
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Ei kuule kristittyjen raiskaajat on ollut muista uskonnoista ihan pilkkaajia ja ympärileikattuja. Myös homot on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1korinttolaiskirje 1 on aika hyvä.

        Myös galatalaiskirje 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs millä nimellä kutsut Luterilaisuun oppeja käyttäneen Hitlerin komennuksen alaisena olleen/olleet noin 4-miljoonan juutalaisten tappamiset keskitysleirillä vain sen takia, että olivat syntyneet juutalaisiksi???

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Juutalaiset on itse huijannut tehnyt syntejä älä tee huorin Mooses. Lutterin elämän ajan huomio olikin sama kuin katolisen oli ettei ihminen voi pelastaa itse itseään mitenkään.Sekin ettei peite lähde pois kuin Jeesuksella.


      • Anonyymi

        Mikäs katolisessa on vikana kunhan evankeliumia julistetaan ! Kaikki on syntisiä ei voi mitään. Itseasiassa kirkko tulee lähinnä latinasta ja Ruotsista osin englannista church suomeksi kun c lausutaan K. Aika paljon väärin käsityksiä tulee kielistä kun niitä käännetään toiselle kielelle missä äännetään erilailla. Meillä kun edelleen Carl on Kalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Juutalaiset oli laittomuuden tekijöitä siis 2000 vuotta sitten ja sitä ennen. Siksi temppeliin tuhottiin ja Babylon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimi kelpaa kristittyjen laittomuudelle!

        Jeesus aja tää riivaajahenki ulos tosta. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs millä nimellä kutsut Luterilaisuun oppeja käyttäneen Hitlerin komennuksen alaisena olleen/olleet noin 4-miljoonan juutalaisten tappamiset keskitysleirillä vain sen takia, että olivat syntyneet juutalaisiksi???

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Otetaan käsittelyyn sana HOLO. HEBREAN HOLO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ja kun ottaa huomioon kristittyjen maailman laajuiset laittomuudet, niin ei voi olla pienentäkään epäilystä siitä, etteivätkö he olosi eksytettyjä uskomaan kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa ja Kaikkivaltiasta Jeesus PILKATEN näiden herrajensa palvelijoina:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html 2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Barjesus oli juutalainen rahankerääjä taikuri LUKIHÖIRIÖ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Lukas kirjoitti apostolien teot hän ei ole ainoa kirjoittaja siellä on kirjoittajia jotka puhui sen ajan latinaa arameaa ja hebreaa.Kyllä Italian kieli on ollut laajasti puhuttua siihen aikaan.Saul oli Rooman kansalainen kirjoitti Rooman kristityille. Tietysti latinaksi myös.

        Pietari Paavali kirjoitti hebreaa latinaa kreikkaa tietysti asui Paavali myös Arabiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noidan

        Juutalainen noita. JOS JUUTALAINEN ON NOITANA SE ON JUUTALAINEN NOITA SILLOIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisia kutsuttiin jo ennen Jeesusta laittomuuden tekijöiksi.

        Noita barjesus kääntyi oikean Jeesuksen uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs millä nimellä kutsut Luterilaisuun oppeja käyttäneen Hitlerin komennuksen alaisena olleen/olleet noin 4-miljoonan juutalaisten tappamiset keskitysleirillä vain sen takia, että olivat syntyneet juutalaisiksi???

        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Vähän huono käännös ehkä väärennetty mutta tarkoittaa että olitpa kuinka paha tahansa voit kääntyä sieltä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan käsittelyyn sana HOLO. HEBREAN HOLO.

        Käännetään suomeksi sanat holo ja ha


    • Anonyymi

      Jumalalla ei ole yhtäkään kirkkoa, vaan ne ovat kaikki perustetut muista lähteistä.

      • Anonyymi

        Mistähän lähteistä budhan lähdevettä vai meditoimalla?


      • Anonyymi

        No jumala minkä Jumalan tällä kertaa.


      • Anonyymi

        Kyllä jehovilla on monia valtakunnan saleja ei kai Hitler ollut Jehova sitten ?


      • Anonyymi

        Jumala omistaa kaikki et sinä mitään omista


    • Anonyymi

      Linkistä ei löydy videota? Mitä pelleilyä tämä on?

      • Anonyymi

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        👿🦄🤡🌈🌈✡️✡️✡️👿👿👿🦄🦄🦄🤡🤡🤡🤡🤩🤩🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Perkele onkin toorassa pääosassa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        Herjaa pilkkaa sillä tervettä oppia et siedä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herjaa pilkkaa sillä tervettä oppia et siedä

        Tä ?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        Niinpä ja kristillisyys ei tunne kolminaisuutta, ei edes Kaikkivaltias Jeesus:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joten kristittyjen kolminaisuus oppi on heidän omaa oppia ilmeisesti tavoitteena salakavalasti Paavin aseman vahvistaminen jossa ikävä kyllä onnistuneetkin.


      • Anonyymi

        Et avaa mitään vakoilu ohjelmaa eniten niissä kun pääte on ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Paavi on pappi ei hänellä ole mitään tekemistä sinun syntiesi kanssa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        Vajonnut näkyihinsä ...ettei erinomaisten näkyjensä kanssa ylpeilisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Synagogan eläin uhri päivät


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        Jeesus pyhitti kaikki erikoisesti hönefn uskovat on pyhiä. Turha taistella tutkainta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synagogan eläin uhri päivät

        Polttouhreja antikristuksille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajonnut näkyihinsä ...ettei erinomaisten näkyjensä kanssa ylpeilisi.

        Ei oo mitään ylpeiltävää.Vastuuta sitäkin enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pyhitti kaikki erikoisesti hönefn uskovat on pyhiä. Turha taistella tutkainta vastaan.

        Ei pidä paikkaansa.Jeesus sanoi......Ei kaikki, jotka sanovat Herra Herra pääse taivaaseen vaan
        ne, jotka ovat uudestisyntyneet eli Kristus asuu heidän sisällään ja silloin kun taivaallinen instrumentti soittaa ja kutsuhuuto käy niin ne nousevat, joissa Henki on .
        Henki paljastaa Totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Paavi on hyvä tyyppi. Evankeliumi on iloinen sanoma. Hyvä uutinen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        ✝️✝️✝️✝️✝️


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei oo mitään ylpeiltävää.Vastuuta sitäkin enemmän.

        Rakkaudeton kielillä puhuminen on kylmää metallin kolinaa. Rakkaus puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pyhitti kaikki erikoisesti hönefn uskovat on pyhiä. Turha taistella tutkainta vastaan.

        Tarkoitit epäpyhiä tai olet väärän todistuksen levittäjä Jeesuksen Nimeen:
        Kristillisten Jeesuksen evankeliumia;
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on hyvä tyyppi. Evankeliumi on iloinen sanoma. Hyvä uutinen.

        Niinkö!!!
        No nyt hän on kai Kanadassa pyytämässä anteeksi kristittyjen tekemiä lasten murhia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Paavi tosin on vähän mutta kyllä Jeesus sielläkin on. Hellarivaparit kerää aneita että kun maksat niin saat mitä enemmän maksat vähemmän saat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on hyvä tyyppi. Evankeliumi on iloinen sanoma. Hyvä uutinen.

        Vain on hyvä, senkö vuoksi kun rukoilee kristittyjen rikokset anteeksi ja kiertelee maailmaa lasten tappajien rikoksia anteeksi pyytäjänä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on hyvä tyyppi. Evankeliumi on iloinen sanoma. Hyvä uutinen.

        Se hyvyys rajoittuu omien syntisten alaisten rikoksien Jumalalta anteeksi pyytämisiin ja lapsia laittomasti kohtelevien suojelemiseksi maallista Lakia vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttouhreja antikristuksille.

        KRISTITYT EI UHRAA MITÄÄN EIKÄ POLTA MUUTA KUIN GRILLIMAKKARAA JA SAUNA PUITA. UHRAATTE TAAS RUOKIA ELUKOITA SYNAGOGALLA JA MOSKEIJASSA VUOHIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö!!!
        No nyt hän on kai Kanadassa pyytämässä anteeksi kristittyjen tekemiä lasten murhia...

        KANADASSA EI KRISTITYT OLE TEHNYT MITÄÄN LASTEN MURHIA. KAIKISSA LUOSTAREISSA ON NORMAALIT HAUTAUSMAAT HULLUT TIETYSTI kuolleet haudataan normaalisti onhan hebrealaisilla omat hautausmaat myös menkää sinne kaivelee mitä siellä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain on hyvä, senkö vuoksi kun rukoilee kristittyjen rikokset anteeksi ja kiertelee maailmaa lasten tappajien rikoksia anteeksi pyytäjänä???

        Eihän paavi ole mitään tehnyt.Kristittyjä lavastetaan syylliseksi tai kyseessä on selvä väärin käsitys. Maapallolla on hautausmaita kaikkialla luonnollisesti kuolleita osa onnettomuuksissa osa sairaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on antikristus. Se on se vastustaja jota vastaan Jeesus on jo taistellut vuosia. Kirkot/ ym. ovat osa sitä huijausta.

        Paavi kyllä ulkoisesta kurjuudesta huolimatta tunnustaa Jeesuksen ihmiseksi tulleeksi sanaksi ja Jumalan pojaksi


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala näytti aikoinaan näyn Paavin valinnasta kun puolan paavi kuoli.
        Siinä näyssä näytettiin kun mies nosti paavin rakennuksen edessä maalattia viemärin kantta sellaista metallista.
        Se oli kolmion mallinen eli Pyhä kolminaisuus oli saastaa ja siksi esitettiin viemärin kantena.
        Tuli yhdellä näyllä selväksi katolisen kirkon arvo.

        Tietysti niille joilla ei ole poikaa ei ole isääkään sitten. Pojan kautta isän luokse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👿🦄🤡🌈🌈✡️✡️✡️👿👿👿🦄🦄🦄🤡🤡🤡🤡🤩🤩🤩

        Yksisarvinen on tosiaan siellä Arabiassa mesopotaniaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja kristillisyys ei tunne kolminaisuutta, ei edes Kaikkivaltias Jeesus:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joten kristittyjen kolminaisuus oppi on heidän omaa oppia ilmeisesti tavoitteena salakavalasti Paavin aseman vahvistaminen jossa ikävä kyllä onnistuneetkin.

        NIIN ISÄSSÄ POJASSA JA PYHÄSSÄ HENGESSÄ . USKO EI OLE JOKAMIEHEN. epäuskon synti. Peite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaudeton kielillä puhuminen on kylmää metallin kolinaa. Rakkaus puuttuu.

        ✝️✝️✝️✝️ ikuinen rakkaus ✝️✝️✝️ hyvää joulua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö!!!
        No nyt hän on kai Kanadassa pyytämässä anteeksi kristittyjen tekemiä lasten murhia...

        Jeesuksen RAUHAA ILOA RAKKAUTTA YSTÄVÄLLISYYS HENGESTÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain on hyvä, senkö vuoksi kun rukoilee kristittyjen rikokset anteeksi ja kiertelee maailmaa lasten tappajien rikoksia anteeksi pyytäjänä???

        Hyvä että rukoilee sekin on sekin on hyvä kun anteeksi antaa Jeesus kun käskee 70 kertaa 7 antaa anteeksi . Katsos kun kristittyjä raiskanneet kohtaa karun kohtalon kristityn ei tarvi miettiä paha saa palkkansa myös väärenjät saa samoin KUOLLEMAN JÄLKEEN ON TILINTEKO VASTA PAHOILLE.


    • Anonyymi

      Entäs käsite "kolminaisuus" taikka käsite että Jumala kiduttaa "pahoja" ihmisiä ikuisesti? Löytyykö tälläiset

      • Anonyymi

        Siellä manalasta huutelet sitten. 👿


      • Anonyymi

        Kyllä kiduttaa pahaa tekeviä. Voit oikein hirnua kuin aasi.


      • Anonyymi

        Kolmio Jeesus isäpoikapyhähenki. Mutta hyvä että pilkkaat erotut joukosta.


      • Anonyymi

        Kolme vai entä juutalaiset 7 henkeä jutut tai 4 tuulen jutut tai syötyjä kyyhkyjä mitkä uhrattu rauhanlinnun syöminen tai elukan sarviin puhaltelu täysi järkisen touhuja? Mihin vaivaan lampaan uhraaminen enää auttaa.Jumalakin on joku elukka leijona tai peura tai kotka lintu Egyptissä haukka. Lopettakaa jo !


    • Anonyymi

      Kirkko = kreikaksi : Kyriekee = Kristuksen ruumis.

      • Anonyymi

        On olemassa sana kuriakos = Herralle kuuluva.

        Kirkkoihin sotkeutuneet ihmiset ei kaikki ymmärrä, että Jeesus Kristus ei perustanut yhtään kirkkoa. Kirkot on ihmisten ja demonien keksintöä, jotka on syntynyt myöhäisempinä vuosisatoina. Antikristuksen ruumis = kirkko.

        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"." Joh. 3:3


        Seurakunta eli Kristuksen ruumis on kaikki Jumalan lapset, Pyhästä Hengestä eli Jumalasta uudestisyntyneet ihmiset ketkä ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen ja uskovat Häneen Raamatun mukaisella tavalla.

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38


      • Anonyymi

        No latinaksi kyllä löytyy ihan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sana kuriakos = Herralle kuuluva.

        Kirkkoihin sotkeutuneet ihmiset ei kaikki ymmärrä, että Jeesus Kristus ei perustanut yhtään kirkkoa. Kirkot on ihmisten ja demonien keksintöä, jotka on syntynyt myöhäisempinä vuosisatoina. Antikristuksen ruumis = kirkko.

        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"." Joh. 3:3


        Seurakunta eli Kristuksen ruumis on kaikki Jumalan lapset, Pyhästä Hengestä eli Jumalasta uudestisyntyneet ihmiset ketkä ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen ja uskovat Häneen Raamatun mukaisella tavalla.

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38

        🐒🐒🐒 eksyttää täällä taas. Älkää USKOKO näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sana kuriakos = Herralle kuuluva.

        Kirkkoihin sotkeutuneet ihmiset ei kaikki ymmärrä, että Jeesus Kristus ei perustanut yhtään kirkkoa. Kirkot on ihmisten ja demonien keksintöä, jotka on syntynyt myöhäisempinä vuosisatoina. Antikristuksen ruumis = kirkko.

        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"." Joh. 3:3


        Seurakunta eli Kristuksen ruumis on kaikki Jumalan lapset, Pyhästä Hengestä eli Jumalasta uudestisyntyneet ihmiset ketkä ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen ja uskovat Häneen Raamatun mukaisella tavalla.

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38

        Saatana on myös syyttäjä.


      • Anonyymi

        Käy kiroon luterilaisia katolisia jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on myös syyttäjä.

        Niin ja Paavalinkin teksteissä kristittyjen Jumala & Herra Jumala!


      • Anonyymi

        💒💒💒⛪⛪🏡 Herran huone ,ilosanoman kulmakivi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sana kuriakos = Herralle kuuluva.

        Kirkkoihin sotkeutuneet ihmiset ei kaikki ymmärrä, että Jeesus Kristus ei perustanut yhtään kirkkoa. Kirkot on ihmisten ja demonien keksintöä, jotka on syntynyt myöhäisempinä vuosisatoina. Antikristuksen ruumis = kirkko.

        "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"." Joh. 3:3


        Seurakunta eli Kristuksen ruumis on kaikki Jumalan lapset, Pyhästä Hengestä eli Jumalasta uudestisyntyneet ihmiset ketkä ovat vastaanottaneet Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen ja uskovat Häneen Raamatun mukaisella tavalla.

        "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Apt. 2:38

        Kristittyjen "Jeesus" on Paavalin tekstien Barjeesus jonka ei kerrota raamatussa sovittaneen syntejä. Tosin, hän saattoi olla se ryöväri joka pilkkasi kristillisten Jeesusta ristillä mutta mitään varmuutta ei siitäkään ole.
        Jokatapauksessa kristityt ilmeisesti häpeävät omia, laittomuudensa Herroja vaikka ne ovat raamatussa.


      • Anonyymi

        Kirkko ruotsiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Paavalinkin teksteissä kristittyjen Jumala & Herra Jumala!

        Perkele on jo han JUUTALAINEN keksintö Mooseksen kirjoissa 🐽🐽🐽🐏


    • Anonyymi

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." Joh. 3:6

      Jeesus sanoo tässä selvästi, että ihmisen tulee syntyä Pyhästä Hengestä. Kirkko opettaa, että jos on lapsikaste ja kuuluu kirkkoon niin on Jumalan lapsi ja menossa Taivaaseen.

      Kun Filippus kastoi Kandaken hoviherran, niin hän sanoi oikein, että kastetaan jos uskot kokosydämisesti

      "[Silloin Filippos sanoi hänelle: ”Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon.” Hoviherra vastasi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.”]" Ap. 8:37 RK (jae puuttuu joistain käännöksistä).

      Monet ihmiset luulevat, että kun kuuluu kirkkoon ja maksaa kirkollisveroa niin on kaikki hyvin Jumalan kanssa vaikkei ole koskaan tehnyt parannusta ja eikä usko Jeesukseen Kristukseen kokosydämisesti. Harmi homma...

      • Anonyymi

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.


      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus, otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin todistaen siten mm totuuden kasteestanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Kelpaako tämä vaihtona raamatun mukaisena....:
        Hakusanalla "Pyhäkkö"

        VT:
        Hakuehdolla löytyi 96 jaetta.

        UT:
        Hakuehdolla löytyi 22 jaetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        YHDEN KERRAN R A K E N N U S yhdistetään seurakuntaan nää on saatanalle niin vaikeita nää kirjaimen vanhassa jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus, otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin todistaen siten mm totuuden kasteestanne!

        Ajattelit sitten että Jeesus siitä ampaisi paratiisiin kaverin kanssa ristiin naulittuna ✝️ ja kaverilta katkaistiin jalat juutalaisten tavan mukaan. Sellainen paratiisi siinä sitten ja Jeesuskin kuoli siinä. Älä selitä ....paratiisi on se mikä kadotettiin se on Tuonela.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YHDEN KERRAN R A K E N N U S yhdistetään seurakuntaan nää on saatanalle niin vaikeita nää kirjaimen vanhassa jutut.

        Pilkut pitää viilata eikä kadonnut silti löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus, otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin todistaen siten mm totuuden kasteestanne!

        No siinähän ristillä juutalaiseen tapaan tietysti Jeesus juutalaisten kuningas teki tyhjäksi kaikki hölynpölyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaako tämä vaihtona raamatun mukaisena....:
        Hakusanalla "Pyhäkkö"

        VT:
        Hakuehdolla löytyi 96 jaetta.

        UT:
        Hakuehdolla löytyi 22 jaetta.

        Jeesuksen aikainen pyhäkkö on moskeija ja antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YHDEN KERRAN R A K E N N U S yhdistetään seurakuntaan nää on saatanalle niin vaikeita nää kirjaimen vanhassa jutut.

        Kirjain kuolettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkut pitää viilata eikä kadonnut silti löydä.

        Nielette kamelin siivilöitte hyttysen.


      • Anonyymi

        Eksyttää taas tämä syyttäjä. Mooseksen kirjan ja vanhan testamentin saatana ja sen joukot.Jeesusta se kiusasi psalmeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Ajattelit sitten että OVI on tässä oikea ovi 🤡🤡🤡🤡✡️✡️🌈🌈🦄🦄👿👿👿🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Juu muista ottaa lusikka ja lautanen esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus, otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin todistaen siten mm totuuden kasteestanne!

        Ryöväri oli uskossa Jeesukseen. Tee parannus väärä opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinähän ristillä juutalaiseen tapaan tietysti Jeesus juutalaisten kuningas teki tyhjäksi kaikki hölynpölyt.

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen evankeliumia;
        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Siis uskominen on kielletty kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen tekstissä ja syy miksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus, otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin todistaen siten mm totuuden kasteestanne!

        Miten niin ei uskossa? Ristinryöväri sanoi ennen kuolemaansa alla olevan...hän uskoi ja tiesi nyt että Jeesus on Kristus.

        "Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt." Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." Luukas 23:40-43


        Jeesus antoi kastekäskyn myöhemmin "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16


        Lisäksi, ristinryöväri roikkui ristillä, hänellä ei ollut mahdollisuutta enää mitään tehdä. Meillä tosin on koko elämä aika ottaa kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen uskoontulon jälkeen.


      • Anonyymi

        Jumalan Poika sille uskon kalliolle rakennettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Rakennus ja ovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit sitten että Jeesus siitä ampaisi paratiisiin kaverin kanssa ristiin naulittuna ✝️ ja kaverilta katkaistiin jalat juutalaisten tavan mukaan. Sellainen paratiisi siinä sitten ja Jeesuskin kuoli siinä. Älä selitä ....paratiisi on se mikä kadotettiin se on Tuonela.

        Tuonelan nimi on tässä kristillisten Kaikkivaltiaan antamana.
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikainen pyhäkkö on moskeija ja antikristus.

        Niin on, kristittyjen laittomuuden johdosta.... Paavali rukoili Herrastanne eroa kolme kertaa, raamatun mukaan Saatanan enkeleiden seurassa EROA saamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei uskossa? Ristinryöväri sanoi ennen kuolemaansa alla olevan...hän uskoi ja tiesi nyt että Jeesus on Kristus.

        "Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen? Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt." Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." Luukas 23:40-43


        Jeesus antoi kastekäskyn myöhemmin "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16


        Lisäksi, ristinryöväri roikkui ristillä, hänellä ei ollut mahdollisuutta enää mitään tehdä. Meillä tosin on koko elämä aika ottaa kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen uskoontulon jälkeen.

        ###
        Jeesus antoi kastekäskyn myöhemmin "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16
        ###
        Niin lukee raamatussa!
        MUTTA; kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei antanut tuotakaan oppia kristittyjen laittomuuden käyttöön eikä ole käskenyt kastaa KETÄÄN, LAPSIAKAAN; lapsiakin tappaneen ja tapattaneen laittomuuden jäseniksi.
        Joten ymmärtämisenne rajoittuu paavalilais-luterilaisuuden tekemiin tulkintoihin EIKÄ kristillisten Kaikkivaltiaiden Lain ja oppiehin!


      • Anonyymi

        Eiköhän kaikki ihmiset ole syntyneet äidinsä lapsivedessä. Uskontunnustuksissaan ihmisyydestä luopuneiden osalta en tunne asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko-sanaa merkityksessä rakennus tai instituutti ei löydy Raamatusta. Mutta yhden kerran rakennus yhdistetään seurakuntaan: Jeesus puhuu Laodekean seurakunnalle: Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        HAHAHAHAHA LUKIHÄIRIÖ HAHAHA PEITE EI NÄE EI KUULE HAHAHA


    • Anonyymi

      Asia on yksiselitteisen selvä. Raamatussa seurakunnasta ei käytetä sanaa kirkko. Mutta yhtä selvää on, että Jumalan seurakunta ei ole mikään laitos, yhdistys, rakennus tms. ihmisteko, vaan raamatullisesti uskossa Jeesukseen olevat ihmiset. Me olemme "elävän Jumalan seurakunta". 1 Tim. 3:15. Olemme 1 Kor. 3:16 mukaan " Jumalan temppeli". "Hänen huoneensa olemme me.." Hebr. 3:6. "Rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi." 1 Piet. 2:5. Olemme siis "eläviä kiviä", joista muodostuu uuden liiton hengellinen rakennus, jossa Pyhä Henki toimii. 1 Kor. 3:16.
      Seurakunnasta käytetään myös nimitystä "Kristuksen ruumis", "Hänen ruumiinsa temppeli", joka perustettiin "kolmessa päivässä" Golgatan ristillä. Joh. 2:19-22.
      Paikkakunnittain seurakunta on tarkoitettu olemaan uskossa Jeesukseen olevien perheyhteys. "Te olette samaa kansaa pyhien kanssa ja Jumalan perheväkeä, apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus. Hänessä koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä. " Efes. 2:19-22.
      Olemme Raamatun mukaan yksi perhe jokaisella paikkakunnalla. Voimme kokoontua monessa eri kokouspaikassa, tarpeen mukaan. Mutta nimikylteillä ja perustetuilla laitoksilla eriseuroiksi jaetut yhteydet ovat rikkoneet pyhien yhteyden. Sellaiset yhteiskristilliset uskontolaitokset, kirkot ym. seurakuntaa turmelevat lahkot eivät kuulu meille. "Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala turmelee hänet, sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette." 1 Kor. 3:17.
      Lue myös seurakunnan paikkakunnittain järjestäytymisestä Tiit. 1:5. ja Efes. 4:11-16.

      • Anonyymi

        Kristillisillä on "Pyhäkkö" Kaikkivaltiaidensa palvelemisiin.

        Kristityillä on ilmeisesti paavalilais-luterilaisuuden omat oppinsa Herroineen mm uskontunnustuksen merkityksen johdosta.


      • Anonyymi

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

        Todellisuudessa kyseessä pahimmillaan eksytetty alkaa palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiksi niitä uskoen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei omien opetuslapsien käskenyt mennä maailmalle saarnaamaan ja opettamaan kristittyjen Herra Jumalan ja Barjeesuksen oppeja.
        Ja
        kristityillä ei ole kirkkoa vaan Pyhäkkö jota kristitytkin käyttävät raamatussa eksytyksen tehostamiseksi.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu
        Hakusanalla "Pyhäkkö"
        VT:
        Hakuehdolla löytyi 96 jaetta.

        UT:
        Hakuehdolla löytyi 22 jaetta.


      • Anonyymi

        Juutalaisille selittää näitä nehän ei näe. Niillä on peite.


      • Anonyymi

        Hellarit pitää nostaa myyntipöytineen ulos kirkoista. Synagogalla on omat tilat. Voivat siellä kirota Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisillä on "Pyhäkkö" Kaikkivaltiaidensa palvelemisiin.

        Kristityillä on ilmeisesti paavalilais-luterilaisuuden omat oppinsa Herroineen mm uskontunnustuksen merkityksen johdosta.

        Jahvella taas kesäripuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

        Todellisuudessa kyseessä pahimmillaan eksytetty alkaa palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiksi niitä uskoen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä ja pelastuksesta.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Synti ei erota eikä mikään kristittyä Jeesuksen rististä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei omien opetuslapsien käskenyt mennä maailmalle saarnaamaan ja opettamaan kristittyjen Herra Jumalan ja Barjeesuksen oppeja.
        Ja
        kristityillä ei ole kirkkoa vaan Pyhäkkö jota kristitytkin käyttävät raamatussa eksytyksen tehostamiseksi.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu
        Hakusanalla "Pyhäkkö"
        VT:
        Hakuehdolla löytyi 96 jaetta.

        UT:
        Hakuehdolla löytyi 22 jaetta.

        Menet synagogamoskeija omiin tiloihin tai hellarivaparit telttoihisi beduiinien luvattu telttamaa.


      • Anonyymi

        Huomaatko itse vain tahallisestikko kahden Jumalallisuuden tietoja käytät?
        Paavalin teksteistä läydät kristittyjen Saatanan Herra Jumalana ja Barjeesuksen syntienne sovittajana!
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        .
        Näin opettaa kristillisten Kaikkivaltias Jeesus laittomuuden tukijoille tiedoksi:
        Matt.25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Kirkkaus ei muistuta juurikaan demokratiaa, eihän muistuta.

    • Anonyymi

      Seurakunnassa ei tule edes puhua demokratiasta. Raamattu opettaa ehdotonta teokratiaa, Jumalan yksinvaltaa, jota Hän pitää yllä Raamatun Sanan kanssa.

      • Anonyymi

        Kristittyjen vain kristillisten Jumala Kristillisillä ei ole raamattua vaan heille on tukea Kaikkivaltiaan antamana.
        Tästä kristityt jää ilman....:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 "Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


      • Anonyymi

        Mutta sinä et ole mikään kaikkivaltias vaikka halusit olla Jumala taivaassa et ole olet langennut enkeli Lucifer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä et ole mikään kaikkivaltias vaikka halusit olla Jumala taivaassa et ole olet langennut enkeli Lucifer.

        Ja sinua odottaa tuomio "Älä anna väärää todistusta" Lain rikkojana.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä ymmärtää, että seurakunta on Jumalan, ei ihmisten.

      • Anonyymi

        Onko tuo kristittyjen Paavalilais-Luterilaisuuden opia???


      • Anonyymi

        Raamatussa on kristittyjen Herra Jumala ja kristilliset Kaikkivaltias Jumala!
        Kristillisillä ei ole raamattua vaan saavat sielullisen "Tutuuden Henki" muodossa....
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


      • Anonyymi

        Ongelmaasi on tieto katekismuksessa ja vertaamalla tietoja kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen opetuslapsilleen antamiin tietoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo kristittyjen Paavalilais-Luterilaisuuden opia???

        Ei kun antikristuksen joukot sekoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on kristittyjen Herra Jumala ja kristilliset Kaikkivaltias Jumala!
        Kristillisillä ei ole raamattua vaan saavat sielullisen "Tutuuden Henki" muodossa....
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

        Todistaa Jeesuksesta.


    • Anonyymi

      Ei löydy sieltä ei löydy muutakaan sulle.

    • Anonyymi

      Uskonnon opetus on aina ollut puutteellista ja ilmeisesti tulee sellaisena pysymään. Kristityjen oppien mukaan syntyy ristiriitoja monesta syystä mutta perusta kun puuttuu niin ei ole perustaa mille asettaa tiedot.
      Tästä ei ilmeisesti ymmärretä eikä kouluteta:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
      -
      Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen Laille kuuliaisten Pyhän Hengen avulla raamatun mukaan:
      Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

      • Anonyymi

        Missä ei ole lakia ei ole syntiäkään. Laki saa aikaan vihaa. Olemme kuolleet pois laista vapauteen. Orjuus on poissa. Mutta minkä elukan uhrasit sapatiksi oinaan vai 🐓.


      • Anonyymi

        Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta....ei elämä ei kuolema ei mikään luotu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ei ole lakia ei ole syntiäkään. Laki saa aikaan vihaa. Olemme kuolleet pois laista vapauteen. Orjuus on poissa. Mutta minkä elukan uhrasit sapatiksi oinaan vai 🐓.

        "Olemme kuolleen..." on kristittyjen omaa oppia jossa itse itsensä tuomitsevat!
        Kun raamattunne Kaikkivaltiaan Jeesuksen opetukset kelpaa niin katso tarkemmin peiliin niin näet pakana. Kaltaisiasi on paljon ilmeisesti sillä uskonne tunnuksena on 'Meillä ei ole järkeä' 'Meillä ei ole ymmärrystä' 'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.' 'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.' 'Olemme syntisiä' 'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa' 'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ja 'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ei ole lakia ei ole syntiäkään. Laki saa aikaan vihaa. Olemme kuolleet pois laista vapauteen. Orjuus on poissa. Mutta minkä elukan uhrasit sapatiksi oinaan vai 🐓.

        Pakanallisten oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä ei ole lakia ei ole syntiäkään. Laki saa aikaan vihaa. Olemme kuolleet pois laista vapauteen. Orjuus on poissa. Mutta minkä elukan uhrasit sapatiksi oinaan vai 🐓.

        Niinhän te uskotte VAIKKA raamatun mukaan tuomio on anneetuna jo!


    • Anonyymi

      Älkää avatko .Be vakoilee.

    • Anonyymi

      Ei mutta venäjän stalinistit hoitaa kaasutukset

    • Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan. Matt.16:18 on 92 painoksessa
      Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. on 33 käänöksessä

      • Anonyymi

        Tuo kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antama oppi on kristittyjen laittomuuden käytössä ollut kauan ja tunnetaan kristittyjen omien oppien tukemisista kuten rippi, salarippi jossa laittomuus jakaa rikoksista sovituksia seurakunissa...


      • Anonyymi

        Apostolien teot 10 minkä Jumala on pyhittänyt sitä älä sinä sano epäpyhäksi/ saastaiseksi. Minkä Jumala on puhdistanut älä sinä sano epäpuhtaaksi. Pakana kansat ei ole mitään saastaisia tai jumalattomia kun ovat Messias Kristuksessa Jumalan kansaa pyhää heimoa pyhitettyjä lahja vanhurskaaksi otettuja lunastuksen lupauksen lapsia kutsuttuja pyhiä.Nekin jotka vielä ovat kääntymässä Kristuksen puoleen. Niitä messiaskristus kutsuu.Kielinerot tietää mitä Kreikan Kristus tarkoittaa ja hebrean aramean Messias.Aramea oli Syyriaa.


      • Anonyymi

        Voi perkele ordoksi jankkaa tota yhtä kohtaa mistä puuttuu sanat JUMALAN POIKA ON MESSIAS. Sille Jumalan Poika Messias uskolle rakennettu. Korjaa heti virheesi. Pietari ei pelasta ketään vaan usko POIKAAN.


      • Anonyymi

        Mikä se sun Kallio siinä on vai Pietari. Ei varmasti ole. Kallio on KRISTUS MESSIAS.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se sun Kallio siinä on vai Pietari. Ei varmasti ole. Kallio on KRISTUS MESSIAS.

        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt.6:18
        Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."
        Jeesus on pietarin kanssa voi olla kallio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot 10 minkä Jumala on pyhittänyt sitä älä sinä sano epäpyhäksi/ saastaiseksi. Minkä Jumala on puhdistanut älä sinä sano epäpuhtaaksi. Pakana kansat ei ole mitään saastaisia tai jumalattomia kun ovat Messias Kristuksessa Jumalan kansaa pyhää heimoa pyhitettyjä lahja vanhurskaaksi otettuja lunastuksen lupauksen lapsia kutsuttuja pyhiä.Nekin jotka vielä ovat kääntymässä Kristuksen puoleen. Niitä messiaskristus kutsuu.Kielinerot tietää mitä Kreikan Kristus tarkoittaa ja hebrean aramean Messias.Aramea oli Syyriaa.

        Pakana kansat ova jumalattomia, niin kauvan kuin ovat kuulleet evankeljumin sanoma ja kääntyneet.


    • Anonyymi

      Älkää avatko.

    • Anonyymi

      .be

    • Anonyymi

      Tarkoittaako kysymys, että kaikki käyttämämme ilmaisut pitää löytyä Raamatusta?
      No mistä sieltä löytyy "kirkkokuoro", "öylätti", "kasukka", "saarnatuoli", "kirkkosali", muutamia asioita mainitakseni.
      Pitääkö Raamatusta siis löytää siunaus kaikelle, mitä elämässämme nykyisin tarvitsemme? Pitääkö todellakin elää kuin 2000 v. sitten?
      Pois siis autot, tietokoneet, radiot, junat, kerrostalot, sähkö, sanomalehdet . . .
      Vaatetus sandaalit ja tooga.
      Kuinka pienet näköalat ihmiselle muodostuukaan, kun hän on kääntynyt jumaliseksi ja elää mielestään aitoa uskon elämää Raamatun ohjeita noudattaen! Hän valikoi mieleisensä ohjeet ja tuomitsee ne, jotka ovat valinneet ja löytäneet muita ohjeita, sillä niitähän riittää.
      Samalla hän unohtaa UT:n sanoman lähimmäisenrakkaudesta.

      • Anonyymi

        Raamatusta löytyy sana "kasukka" Vanhasta Testamentista "Kasukka tehtiin kullasta sekä punasinisistä..." 2. Mooses 39:2.

        Raamatusta ei löydy sanaa kirkko, vaan se on lisätty sinne jälkeenpäin. Se on vaikea kirkollisten ihmisten myöntää.

        Miten se voi olla lähimmäisen rakkautta että ihmisiä huijataan, että on paaveja ja arkkipiispoja ja huijataan kaikilla kirkollisissa opeilla mitkä ei ole totta? Sanoohan Raamattu:

        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." Jaakob 5:19-20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta löytyy sana "kasukka" Vanhasta Testamentista "Kasukka tehtiin kullasta sekä punasinisistä..." 2. Mooses 39:2.

        Raamatusta ei löydy sanaa kirkko, vaan se on lisätty sinne jälkeenpäin. Se on vaikea kirkollisten ihmisten myöntää.

        Miten se voi olla lähimmäisen rakkautta että ihmisiä huijataan, että on paaveja ja arkkipiispoja ja huijataan kaikilla kirkollisissa opeilla mitkä ei ole totta? Sanoohan Raamattu:

        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." Jaakob 5:19-20

        Raamatun mukaan on todellakin niin, että kristillisten Kaikkivaltias Jeesus antoi Uudenliiton Lain ja opit ihmisille ja ilmoitti opetuslapsilleen että he menisi maailmalle saarnaamaan ja opettamaan kaikkea sitä mitä Hän oli heille opettanut. Sen lisäksi Hän viittasi opeissaan muutamiin Mooseksen teksteihin jotka kannattee jokaisen tutkia MUTTA ei kaikkia.
        Mutta raamatusta on pois monia Hänen antamia opetuksia jne.

        Ja mitä tulee Jaakob 5 tekstiin niin tämäkin on osoitus siitä, ettei laittomuuteen tulisi ketään eksyttää:
        5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.


    • Anonyymi

      Kristus voitti kuoleman vallan NOUSEMALLA KUOLLEISTA JO. KALLIO ON KRISTUS ITSE.

    • Anonyymi

      Maailman eri kulttuureilla on tieteen mukaan yli 11-miljoonaa Jumalaa joista muutamia satoja kristittyjen.
      Yhteistä niille kaikille on se, ettei tieteen mukaan yhtäkään niistä voi todistaa olevan maailman kaikkeuden luoneeksi.
      Joten;
      manipuloinnin uhreina uskovaiset uskovat omaksi turmiokseen, toki se on Lailla suojattu oikeus mutta se ei anna oikeuksia rikkoa kristillisten Kaikkivaltiaiden antamaa Lakia, ei edes "Älä tapa käskyä" Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen nimeen . Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
      Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."

      2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Rahoittajatkin laittomuuden tukijoina ovat eksytettyjä samaa ryhmään joille ei kelpaa Kaikkivaltiaiden antamat Lait, ei edes "älä tapa" vaan tukevat tietoisesti mm lähetystyö rikollisuutta joissa syyttömiä, lapsiakin poltetaan pakanallisesti rovioilla Herralleen uhraten.

    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole esim. opetusta tai esimerkkiä, että rukouksessa pitäisi käyttää hokemaa: "isänpojanjapyhänhengennimeen". Mutta kirkkokäsikirjassa sellainen kummajainen opetetaan.

      • Anonyymi

        Se vahvistaa manipuloimisen tehoa! Muuten olisi vaikea eksyttää uskomaan, mm että palvellaan kristillisten Kaikkivaltiaita; Jumalaa ja Jeesus sekä Heidän Pyhää Henkeä kun verotetaan jäseniä maksamaan mm laittomuutta kustannuksia....
        Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimeen mm laittomuuksia...:
        2000-luvunkin vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta, mm "Älä tapa" Lain vastaisesti ja https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Kuten teot osoittavat: https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Anonyymi

      Älkää käyttäkö hokemia, vaan rukoilkaa aidosti.

    • Anonyymi

      Herran siunauksen lopussako ei ole sanoja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

    • Anonyymi

      Jeesuksen aikaan ei ollut teosta Uusi Testamentti.
      Se on kirjoitettu eri aikakausina uuden ajanlaskumme alkuvuosikymmeninä.
      Miksi kysytte, onko siellä sanaa "kirkko". Ei siellä on yhtään ainoata suomen kielen sanaa, sillä kirjoitukset on kirjoitettu niillä kielillä, joita Palestiinan alueilla tuolloin puhuttiin, arameaksi esimerkiksi.
      Pelkkää saivartelua ihmetellä tuollaisia asioita, mutta se osoittaa vain, kuinka kaukana ihmiset uskonnostaan ovat, kuinka käsittämätön se on monille. Kun asiaa ei ole sisältänyt, on helppo saivarrella ja kysyä tyhmiä.

    • Anonyymi

      Ai no tietysti kun olet kirjan oppinut ja opiskellut filosofiaa osaa kieliä että eri kielillä tietysti sana on aina kirjoitettu eri tavalla. Etsit sanakirjan ja sieltä opiskelet millä eri kielillä sana seurakunta kirjoitetaan eritavalla.Latinan kielellä se on eclesias.Englanniksi church ja suomeksi kirkko.Lyhenne tietysti kristittyjen yhteinen usko yhteisö.Koska olet ahkerasti opiskellut lukenut uutta testamenttia olet tietysti suomeksi käännetyt sanat lukenut seurakunta sana esiintyy aika usein vähemmän sana kirkko.Englannin kieliset uudet testamentit on kirkko sanaa käyttänyt church kirkko seurakunta kristittyjen yhteisö communion latinaksi.Aika paljon 2000 vuotta sitten oli kirkkoja jo olemassa jotka ei siis enää ollut synagogia yhtään koska Jeesus oli noussut kuolleista niin se muutti kaiken. Roomalaiskirje 2 otsikko on hyvä lukea pieneksi opiksi mitä luoja siinä opettaa. Ehkä galatalaiskirje 6 sopii hyvin. Tietysti 2000 vuotta vanha kirje efeson kirkolle on mielenkiintoinen siihen aikaan se oli osa italiaa Rooman valtakuntaa.Alue sijaitsee nykyisen faaraon Turkin alueella.Siellä on museo näiltä ajoilta.Mutta hienoa miettiä miten kauan sitten on ollut kristillistä toimintaa alueella jo.

      • Anonyymi

        Tee tutkimuksesi tarkemmin. Katso mistä sana church tulee. Se, että se on juuri englanninkielisessä käännöksessä ei tarkoita että se olisi oikein (vrt. alkuteksti). On olemassa parempia termejä kuten assembly ja congregation.

        Ymmärrän hyvin miksi kirkolliset ihmiset eivät pidä siitä Raamatussa ei ole sanaa kirkko, vaan se on lisätty sinne jälkeenpäin...olihan paaveillakin monta sataa vuotta kova vauhti päällä, kun totuus yritettiin pimittää.


    • Anonyymi

      Ei se ole tulkintaa sanoa, ettei Raamatussa ole "kirkko" sanaa seurakuntaa tarkoittavana. Se on fakta.

      • Anonyymi

        Näin Wikipediassa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko
        # Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön, joka on järjestynyt yhdeksi organisaatioksi. Se voi tarkoittaa myös erityisesti protestanttisessa terminologiassa yksittäistä uskonyhteisöä (ennemmin seurakunta) sekä laajempaa, uskontunnustuksen tai opinkäsitysten yhdistämää joukkoa (ennemmin kirkkokunta, jos kyseessä ei ole yksittäinen organisaatio).[1] Laajimmassa merkityksessään sanalla kirkko voidaan viitata myös kaikki kristityt kattavaan (hengelliseen) yhteisöön.[2]

        Kirkko-sanaa käytti jo Mikael Agricola teksteissään. Hänen raamatunkäännöksissään sillä viitattiin yksinomaan rakennuksiin. Kristittyjen yhteisöä tarkoittava kreikankielisen alkutekstin sana ekklesia (m.kreik. ἐκκλησία, ekklēsia "seurakunta", alun perin "(väen)kokous") käännettiin säännönmukaisesti sanalla seurakunta. Nykysanakirjoissa sanalla on myös merkitykset yksityisten seurakuntien muodostama kokonaisuus, kirkkokunta ja joskus koko kristikunta. Uudessa kirkkoraamatussa on kahdessa kohdassa käännetty kreikan sana ekklesia sanalla 'kirkko', kun vuoden 1938 käännöksessä koko sanaa ei käytetty lainkaan.[3][4]
        Kirkkososiologia tutkii kirkon ja muun yhteiskunnan välisiä yhteyksiä. Käsitystä kirkon hengellisestä merkityksestä kutsutaan teologiassa kirkko-opiksi eli ekklesiologiaksi. Eri kirkkokuntien kirkko-opillisia käsityksiä tutkitaan dogmatiikassa. #
        ------
        " Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön"

        Tuossa pyritään tekemään kristittyjen kirkkoa kristilliseksi VAIKKA se ei ole kristillinen. Eikä kristilliset Herroittele KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAITA asettamalla KAIKKIVALTIAAT hierarkiassa alas kuten esimeksiksi "Herra kirkkoherra" jne.
        Joten kristitty ei ole eikä tule uskomallakaan kristilliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Wikipediassa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko
        # Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön, joka on järjestynyt yhdeksi organisaatioksi. Se voi tarkoittaa myös erityisesti protestanttisessa terminologiassa yksittäistä uskonyhteisöä (ennemmin seurakunta) sekä laajempaa, uskontunnustuksen tai opinkäsitysten yhdistämää joukkoa (ennemmin kirkkokunta, jos kyseessä ei ole yksittäinen organisaatio).[1] Laajimmassa merkityksessään sanalla kirkko voidaan viitata myös kaikki kristityt kattavaan (hengelliseen) yhteisöön.[2]

        Kirkko-sanaa käytti jo Mikael Agricola teksteissään. Hänen raamatunkäännöksissään sillä viitattiin yksinomaan rakennuksiin. Kristittyjen yhteisöä tarkoittava kreikankielisen alkutekstin sana ekklesia (m.kreik. ἐκκλησία, ekklēsia "seurakunta", alun perin "(väen)kokous") käännettiin säännönmukaisesti sanalla seurakunta. Nykysanakirjoissa sanalla on myös merkitykset yksityisten seurakuntien muodostama kokonaisuus, kirkkokunta ja joskus koko kristikunta. Uudessa kirkkoraamatussa on kahdessa kohdassa käännetty kreikan sana ekklesia sanalla 'kirkko', kun vuoden 1938 käännöksessä koko sanaa ei käytetty lainkaan.[3][4]
        Kirkkososiologia tutkii kirkon ja muun yhteiskunnan välisiä yhteyksiä. Käsitystä kirkon hengellisestä merkityksestä kutsutaan teologiassa kirkko-opiksi eli ekklesiologiaksi. Eri kirkkokuntien kirkko-opillisia käsityksiä tutkitaan dogmatiikassa. #
        ------
        " Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön"

        Tuossa pyritään tekemään kristittyjen kirkkoa kristilliseksi VAIKKA se ei ole kristillinen. Eikä kristilliset Herroittele KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAITA asettamalla KAIKKIVALTIAAT hierarkiassa alas kuten esimeksiksi "Herra kirkkoherra" jne.
        Joten kristitty ei ole eikä tule uskomallakaan kristilliseksi.

        "Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi"
        Mark: 11: 17

        "Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Wikipediassa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkko
        # Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön, joka on järjestynyt yhdeksi organisaatioksi. Se voi tarkoittaa myös erityisesti protestanttisessa terminologiassa yksittäistä uskonyhteisöä (ennemmin seurakunta) sekä laajempaa, uskontunnustuksen tai opinkäsitysten yhdistämää joukkoa (ennemmin kirkkokunta, jos kyseessä ei ole yksittäinen organisaatio).[1] Laajimmassa merkityksessään sanalla kirkko voidaan viitata myös kaikki kristityt kattavaan (hengelliseen) yhteisöön.[2]

        Kirkko-sanaa käytti jo Mikael Agricola teksteissään. Hänen raamatunkäännöksissään sillä viitattiin yksinomaan rakennuksiin. Kristittyjen yhteisöä tarkoittava kreikankielisen alkutekstin sana ekklesia (m.kreik. ἐκκλησία, ekklēsia "seurakunta", alun perin "(väen)kokous") käännettiin säännönmukaisesti sanalla seurakunta. Nykysanakirjoissa sanalla on myös merkitykset yksityisten seurakuntien muodostama kokonaisuus, kirkkokunta ja joskus koko kristikunta. Uudessa kirkkoraamatussa on kahdessa kohdassa käännetty kreikan sana ekklesia sanalla 'kirkko', kun vuoden 1938 käännöksessä koko sanaa ei käytetty lainkaan.[3][4]
        Kirkkososiologia tutkii kirkon ja muun yhteiskunnan välisiä yhteyksiä. Käsitystä kirkon hengellisestä merkityksestä kutsutaan teologiassa kirkko-opiksi eli ekklesiologiaksi. Eri kirkkokuntien kirkko-opillisia käsityksiä tutkitaan dogmatiikassa. #
        ------
        " Kirkko (< m.kreik. κυριακή, kyriakē, ’Herralle kuuluva’) viittaa pääasiassa kristilliseen uskonyhteisöön"

        Tuossa pyritään tekemään kristittyjen kirkkoa kristilliseksi VAIKKA se ei ole kristillinen. Eikä kristilliset Herroittele KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAITA asettamalla KAIKKIVALTIAAT hierarkiassa alas kuten esimeksiksi "Herra kirkkoherra" jne.
        Joten kristitty ei ole eikä tule uskomallakaan kristilliseksi.

        Wikipedia ei ole auktoriteetti raamatullisissa asioissa.

        Vaikka selitykset olisivat kuinka taitavat niin totuus säilyy: Raamatun alkuteksteissä ei ole sanaa 'kirkko' seurakuntaa tarkoittavana. Se miten kirkolliset kääntäjät ovat päättäneet saman sana kääntää toisessa kohdin eri tavalla mielensä mukaisesti ei muuta tosiseikkaa.


    • Anonyymi

      Nimi Jumalan seurakunta tulee siitä, että olemme antaneet elämämme Jeesukselle Kristukselle. Olemme uudestisyntyneet ylhäältä ja tulleet näin Jumalan lapsiksi. Kuulumme Jumalalle.
      Tätä samaa Jumalalle kuuluvaa porukkaa on helluntailaisissa, vapaaseurakunnissa, jopa lutrerilaisissa, ym.
      Uudestisyntyneet ja sen jälkeen kastetut kuuluvat kaikki tähän samaan Jumalan seurakuntaan.
      Nimikyltit ainoastaan erottaa eri karsinoihin.
      Emme tietenkään kaikki mahdu saman katon alle. Kokoontumispaikkoja voi olla paljon.

      Jumalan seurakunta olemme me ihmiset. Kuulumme samaan Kristus-ruumiiseen.
      Raamattu opettaa näin.

      A. L.

      • Anonyymi

        Kun kristillisten Kaikkivaltias Jeesus imestyi opetuslapsilleen niin Hänen epäilevä opetuslapsi tarkisti arvet ja todistaa raamatunkin tekstissä, ettei Hänellä ollut ruumis vaan elävän KEHO,
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        (Epäilen, että "Herrani" on väärennös....
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        "Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä ja kristittyjen Jumalaa.")


    • Anonyymi

      Raamatusta ei löydy sanaa kirkko. Eipä löydy muitakaan nykykirkon käyttämiä traditoita siis perinteitä. Raamattu ei tunnusta palkattua papistoa. Raamattu ei kehota kutsumaan ketään ihmistä pyhäksi isäksi kuten katolisten paavia ja muita "johtoasemassa" olevia kutsutaan. Varhaiskristillisenä aikana seurakunnissa oli vain yksilöitä, joita kutsuttiin veljiksi ja sisariksi. Ei ollut palkattua papistoa. Seurakunnan johtoasemassa olevia kutsuttiin vanhimmiksi tai seurakunnan palvelijoiksi. Kaikki olivat nöyriä miehiä, jotka varoivat kaikenlaista ääriuskonnollisuutta ja vaatteilla ja rakennuksilla koreilemista kuten kirkoissa nykyään. Nyky kirkoissa ei ole MITÄÄN varhaiskristillisyydestä peräisin olevaa enää jäljellä.

      • Anonyymi

        Kirkko > Kyriake , esiintyy kahdesti Ut:ssa, ja tarkoittaa,

        - Kristuksen omat / Herralle kuuluvaa


    • Anonyymi

      Totta on näin. Kirkkolaitos ei ole Jumalan asialla, vaan on eksytys.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on 1900 -luvulla tuotu eksytys.

        on , "vihollisen MYÖHEMMIN kylvämää lustetta"

        helluntailaisille > "lue enemmän, niin luulet vähemmän"


      • Anonyymi

        Hyvin ja lyhyesti ilmaistu totuus, kiitos!


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on uususkonto, jonka perusti Martti Luther noin 1500 v. jKr. kun hän ei kyennyt toimimaan katolisessa kirkossa.

    • Anonyymi

      Seurakunta on syntynyt ristillä n. 2000 vuotta sitten. Ev.lut. kirkko perustettiin katolisen kirkon saksalaislahkoksi 1529 luvulla jKr.

      • Anonyymi

        Kaikki kristittyjen seurakunnat ovat Kaikkivaltiaiden kristillisyydestä eronneita lahkolaisten seurakuntia.


    • Anonyymi

      Aivan selviä tosiasioita.

    • Anonyymi

      Seurakunta on kokonaan eri asia kuin kirkko. Näin se ON.

    • Anonyymi

      Minun Raamatussa ei lue, että pitäisi kuulua johonkin seurakuntaan.Esim.Luterilaisuus, Jehovan todistajat, Helluntaiseurakunta, Adventistit,Ortodoksit...Tässä muutama.Jeesus on uskovien Seurakunta.

    • Anonyymi

      Raamatussa vanhan uuden testamentin teksteissä esiintyy Pyhäkkö :
      Hakuehdolla löytyi 118 jaetta.

    • Anonyymi

      Lukemalla löydät itsesi parhaiten kyllä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1700
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1339
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1152
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1051
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1043
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe