Moderni valtio on taloudellisesti tehokas ja vauras. Sen eettinen velvollisuus on turvata jokaisen kansalaisen elinmahdollisuudet. Parhaiten tämä tapahtuu kansalaispalkan maksamisella jokaiselle kansalaiselle.
Jokainen voi sen lisäksi hankkia lisää vaurautta palkkatyöllä, sijoittamalla tai muin tavoin. Lisäansioita pitää verottaa kevyesti, joten valtion tehtävänä ei ole tulojen tasaaminen, vaan ainoastaan peruselinehtojen turvaaminen. Parhaiten tämä toteutuisi tasaverolla niihin tuloihin, joita kansalainen lisäansioina tienaa. Progresiivinen verotus on siten epäeettistä.
Valtion velvollisuus on elättää ihmiset
Anonyymi
1
108
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittajalle! Johan pomppas! Kyllä asia nyt vain on niin, että sinulla on velvollisuus elättää itse itsesi, niin kuin kaikillla muillakin.
Valtiolla ei ole mitään velvollisuuksia koska ne valtion rahat tulevat työssä käyvien kukkarosta eikä mistään muualta. Eikä kenelläkään ole oikeutta vaatia elatusta toisten rahoilla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231732
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6811644Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3221294- 431258
- 251195
- 671155
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142