Mikä siis on AINOA oikea seurakunta?

Anonyymi

Onko Jumala perustanut monta eri kirkkokuntaa? Jos on niin mihin minun pitäisi liittyä? Mitä raamattu siitä sanoo? Mihin raamattu opettaa liittymään?

29

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala on perustanut kaikki uskonnot.

    • Anonyymi

      Pitäisi kypsyä sydämen ensin.

    • Anonyymi

      > Onko Jumala perustanut monta eri kirkkokuntaa? Jos on niin mihin minun pitäisi liittyä? Mitä raamattu siitä sanoo? Mihin raamattu opettaa liittymään?

      Raamattu kehottaa alkamaan Jeesuksen opetuslapseksi ja vanhurskauteen.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

    • Anonyymi

      Oman kokemukseni mukaan ei ainakaan kannata liittyä sellaisiin seurakuntiin missä ihmiset aloittavat joka toisen lauseen sanalla "minä".

    • Anonyymi

      Miksi Raamatussa ei ole opetusta seurakunnan perustamisesta tai liittymisestä seurakuntaan? Johtuisiko se siitä, että Jeesus perusti ristillä yhden ainoan ja ainutlaatuisen seurakunnan, joka alkuaikana LEVITTÄYTYI eri paikkakunnille, joissa uskoon tulleet kastettiin ja sitten kussakin kaupungissa järjestäytyi paikallisseurakunnaksi. Tiitus 1:5.

    • Anonyymi

      Uutta asiaa varmaankin kaikille.

    • Anonyymi

      Videon sanoma on harrasta ja pyhää. Se ei kuitenkaan vielä ole noussut pinnalle. Odotellaan.

    • Anonyymi

      Kaikki Paavalin kirjeethän ovat seurakunnille kuten hän ne aloittaa Jumalan seurakunnille, Jeesuken Kristuksen puhdistamat, Jumalan kutsumat.

      Galatalaisia hän ei niinkään kehu pyhiksi, vaan ihmettelee että ovat kääntyneet pois armosta ja alkaneet elää juutalaisten tapojen mukaan teskennellen eikä enää julistaen ilosanomaa.

      Efosolaisille hän kertoo Kristuksessa heidän saneen kaiken taivaallisen siunauksen joka tekee heistä Jumalan edessä pyhiä ja virheettömiä.

      Kollossalaille hän kertoo miten on kullut siitä rakkaudesta mikä Henki on synnyttänyt.

      Eli erlaisia seurakuntia oli ja niissä erilaiisia ihmisiä. Juuri ihmisten kautta se usko vaikuttaa eikä sillä tavalla, että joku kuvittelee yksin vain olevansa Kristuksen kanssa ja muut ovat jotenkin menneet seurkakunnissa vikaan.

    • Anonyymi

      Kyllä.
      Jokaisessa kaupungissa oli YKSI Jumalan seurakunta, jonka jakaminen oli synti.
      " 10 Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.
      11 Sillä minun korvilleni on tullut teistä, rakkaat veljet, Kloen perheen kautta, että riidat ovat teillä keskenänne.
      12 Niin minä sanon sitä, että kukin teistä sanoo: minä olen Paavalin, minä olen Apollon, minä Kephaan, minä Kristuksen.
      13 Lieneekö Kristus jaettu, vai onko Paavali teidän edestänne ristiinnaulittu? eli oletteko te Paavalin nimeen kastetut?
      14 Minä kiitän Jumalaa, etten minä ole yhtään teistä kastanut, vaan Krispuksen ja Gajuksen:
      15 Ettei kenkään saa sanoa, että minä minun nimeeni ketään kastin. 1 Kor. 1:10-15.


      3 Sillä te olette vielä lihalliset, sillä niinkauvan kuin teidän seassanne kateus ja riita ja eripuraisuus on, ettekö te ole lihalliset ja vaella ihmisten tavan jälkeen?
      4 Sillä koska joku sanoo: minä olen Paavalin, ja toinen: minä Apollon: ettekö te siis ole lihalliset?
      5 Mitäs Paavali on ja mikä Apollo muuta kuin palveliat, joiden kautta te olette uskoneet, ja niinkuin Jumala kullekin antanut on?
      6 Minä olen istuttanut, Apollo on kastanut mutta Jumala on kasvun antanut. 1 Kor. 3:3-6.

    • Anonyymi

      Siis eriseuroja oli. Ei Paavali eriseuralaisia kuitenkaan tuominnut helvettiin vai toivoi ettei niin olisi, mutta kuitenkin oli. Eikä halunnut toimia siten että niitä olisi tullut lisää, mutta ne olivat tulleet jäädäkseen ja silloin turha meidän tässä ajassa on hurskastella niistä jos niitä oli jo Paavalin aikaan.

    • Anonyymi

      Eri seurakunnat perustuvat erilaiseen tietoon ja ymmärrykseen. Mutta Raamatun mukaan Kristuksen rakkaus on kaikkea tietoa ja ymmärrystä korkeammalla.

      Efesolaiskirje 3:19
      "oppia tuntemaan Kristuksen rakkaus, joka on kaikkea tietoa ylempänä, että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."

      Todellinen seurakunta on se missä Kristuksen rakkaus on tietoa ylempänä. Jos tieto menee rakkauden edelle, syntyy lahko. Itse en ole kyennyt valitsemaan seurakuntaa niistä mitä on tarjolla. Olen jättänyt koko asian Herran haltuun. Jopa ns. uudistusliikkeissä painotetaan lähes aina ihmisen omia tekoja. Mutta Kristuksen Paavalin kautta antama ilmoitus korostaa sitä iankaikkista armoa mikä on Jeesuksen ristillä. Tähän seurakuntaan kuulun itse. Seurakuntaan joka on vanhurskas Jeesuksen ristin kautta. Joka pelastuu ja pyhittyy ristin kautta. Jonka jäsenet eivät ole yhtään mitään ilman Jeesusta.

      On hyvä karttaa ainakin sellaisia lahkoja joissa painotetaan oman opin puhtautta. Koska tuollaisessa lahkossa kerskataan jo ihmisistä ja heidän omaamastaan viisaudesta. Herrasta ja hänen rististään sopii kerskata. Tyhmänä oleminen on hyväksi ihmiselle. Omissa silmissään viisaas on eksynyt.

    • Anonyymi

      Vaikka se onkin nykyaikana aika tavalla hämärtynyt, niin rakkaudesta juuri tunnistaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapset. Niinhän Jeesuskin sanoi, että teidät tietää minun opetuslapsikseni siitä että rakastatte toisianne. Mutta sellainenhan olisi oikein kauhistus. Ihmiset enemmänkin aristelevat tosiaan, luimuilevat, etsivät vikoja ja ehkä vähän varovasti näyttelevät ystävällistä jos joku sattuu vahingossa olemaan samaa mieltä.

      Mitä enemmän teologiaa, mitä itseriittoisempi oppi, sitä vähemmän inhimillisyyttä ja rakkautta.

    • Anonyymi
    • Alku srk..kokoontuivat kristittyjen kotona.
      Pyrkimys, että 1 kokoontuminen yhdellä paikkakunnalla.
      Sama tulee vielä uudestaan.Kristityt tulevat menemään koteihin kokoontumaan.
      Tuollaisia piispoja yms keksittyjä ei ole kristittyjen keskuudessa ne on ihmisten tekosia .
      Kristus on se johonka keskitytään ja jokainen omalla tehtävällään.

      • Anonyymi

        Hyvät ajatukset.


    • Anonyymi

      Yksi seurakunta yhdellä paikkakunnalla ei edellytä vain yhteen samaan paikkaan kokoontumista. Kokouspaikkoja voi olla monia, tarpeen mukaan. Seurakunnan toimimisen voi järjestää esim. niin että jokaisessa kokouspaikassa on vastuuhenkilönä yksi vanhemmistoveli. Tiitus 1:5.

      • Anonyymi

        alkuseurakunnasta lähtöisin olevia kristillisiä kirkkoja

        katolilaisuus, ortodoksiuus, luterilaisuus, anglikaanisuus, kalvinismi, metodismi,

        näissä kaikissa on kristillinen kaste, joka on armoa välittävä salaisuus, eli sakramentti.

        1900- luvulla tulleet lahkot on sitä "vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkuseurakunnasta lähtöisin olevia kristillisiä kirkkoja

        katolilaisuus, ortodoksiuus, luterilaisuus, anglikaanisuus, kalvinismi, metodismi,

        näissä kaikissa on kristillinen kaste, joka on armoa välittävä salaisuus, eli sakramentti.

        1900- luvulla tulleet lahkot on sitä "vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"

        Alku srk toimii eikä sillä ole katolisia konjuktioita.


    • Anonyymi

      Se on niin että 2000 vuotta sitten ristillä perustettu Jumalan seurakunta on edelleen ainoa oikea seurakunta. Tottakai JUMALAN seurakunta on oikea. Raamatussa ei ole opetusta kirkkojen perustamiseen.

      • Anonyymi

        Se on juurikin näin.


    • Anonyymi

      Miksi sitten kirkkoja on perustettu, jos Raamattu ei opeta niin tekemään? Mutta jos Raamattu opettaa perustamaan kirkon, niin näyttäkää se Raamatusta.

    • Anonyymi

      Jumala ei todellakaan ole perustanut kaikkia uskontoja kuten joku tuolla rohkeni niin väittää vastoin Raamatun ilmoitusta. Jeesuksen aikana ja jänen kuoleman jälkeen oli vain yksi totuus ”kristillinen seurakunta” joka koostui luonnollisista Israelilsisista ja pakanoista muodostaen eheän ja rauhaisan yhteisön, jossa vallitsi rakkaus.
      Maailmassa on kymmeniä tuhansia luonteeltaan erilaisia uskontoja, joiden opillisen perusta on erilainen ja toisistaan poikkeava. Olisiko Kristus seurakunnan pään tosiaan perustanut nuo tuhannet erilaiset uskonnot? Koska ilman pyhää henkeä ei seurakuntia voi tulla olemassaoloon. Jeesus on seurakuntien pää ja valvoo niitä edelleen tänä aikana kuten Ilmestyskirjasta voidaan todeta.
      Tässä lyhyesti tosi uskonnon tunnusmerkit. Voit verrata omaa uskontoasi alla oleviin todisteisiin joiden avulla löydät tosi uskonnon, jolla on Jumalan hyväksyntä.


      Tosi uskonnon opetus perustuu Raamatussa olevaan totuuteen, ei ihmisviisauteen (Johannes 4:24; 17:17). Tosi uskonto esimerkiksi opettaa totuuden sielusta ja kertoo toivosta elää ikuisesti paratiisissa maan päällä (Psalmit 37:29; Jesaja 35:5, 6; Hesekiel 18:4). Se paljastaa myös rohkeasti uskonnolliset valheet (Matteus 15:9; 23:27, 28).

      Tosi uskonto auttaa ihmisiä tuntemaan Jumalan. Tähän sisältyy se, että ihmisille opetetaan myös Jumalan persoonanimu, sillä nimi Jumala on vain arvonimi kuten presidentti jne. Jumalalla on todellakin persoonanimi kuten kaikilla Raamatun henkilöillä. Sinullakin on oma tunnistettava nimesi. (Psalmit 83:18; Jesaja 42:8; Johannes 17:3, 6.) Tosi uskonto ei opeta, että Jumala on etäinen tai että häntä on mahdotonta käsittää. Sen sijaan se opettaa Jumalan haluavan, että meillä olisi läheinen suhde häneen (Jaakobin kirje 4:8).

      Tosi uskonto korostaa Jeesuksen Kristuksen tärkeää osaa Jumalan pelastusjärjestelyssä (Apostolien teot 4:10, 12). Tosi uskontoon kuuluvat tottelevat Jeesuksen käskyjä ja pyrkivät jäljittelemään hänen esimerkkiään (Johannes 13:15; 15:14).

      Tosi uskonto opettaa, että Jumalan valtakunta on ihmiskunnan ainoa toivo. Tosi uskontoon kuuluvat kertovat aktiivisesti toisille tuosta Valtakunnasta (Matteus 10:7; 24:14).

      Tosi uskonto kannustaa ilmaisemaan epäitsekästä rakkautta (Johannes 13:35). Se opettaa ihmisiä kunnioittamaan kaikkia etnisiä ryhmiä. Tosi uskontoon ovat tervetulleita ihmiset kaikista roduista, kulttuureista, kielistä ja taustoista (Apostolien teot 10:34, 35). Tosi uskontoon kuuluvat eivät osallistu sotiin, koska he rakastavat toisia (Miika 4:3; 1. Johanneksen kirje 3:11, 12).

      Tosi uskonnolla ei ole palkattua papistoa. Kenellekään tosi uskontoon kuuluvalle ei myöskään anneta komealta kalskahtavia uskonnollisia arvonimiä. (Matteus 23:8–12; 1. Pietarin kirje 5:2, 3.)

      Tosi uskonto on poliittisesti täysin puolueeton (Johannes 17:16; 18:36). Siihen kuuluvat kunnioittavat ja tottelevat oman maansa hallintoa ja lakeja. He noudattavat Raamatun käskyä: ”Maksakaa takaisin keisarille, mikä on keisarin [tarkoittaa hallitusviranomaisia], mutta Jumalalle, mikä on Jumalan.” (Markus 12:17; Roomalaisille 13:1, 2.)

      Tosi uskonto on elämäntapa eikä vain kokoelma rituaaleja tai muotomenoja. Tosi uskontoon kuuluvat pitävät kiinni Raamatun korkeista moraaliarvoista kaikilla elämän alueilla. (Efesolaisille 5:3–5; 1. Johanneksen kirje 3:18.) Sen sijaan että tosi uskontoon kuuluvat olisivat ahdasmielisiä tai synkkiä, he saavat paljon iloa palvellessaan ”onnellista Jumalaa” (1. Timoteukselle 1:11).

      Tosi uskontoon kuuluvat ovat vähemmistönä (Matteus 7:13, 14). Heitä halveksitaan, pilkataan ja vainotaan usein sen vuoksi, että he tekevät Jumalan tahdon (Matteus 5:10–12).

    • Anonyymi

      Shalom!

      Voi olla vaikea löytää se, jossa ominaisuudet on juuri sinun rukouksiisi sopivat..

      0 juutalaisuus pyhyys
      1 Roomalais katolisuus rakkaus
      2 Luterilaisuus toivo
      3 ortodoksisuus usko
      4 Jehovan todistajat oikeus
      5 Helluntaikirkko laupeus, armo
      6 Adventistit Totuus
      7 Vapaakirkko rauha
      8 anglikaanisuus
      9 mormonit
      10 jne

      Kullakin kirkolla on eri painotus Jumalaan ja siihen kuka Jeesus on.

      7 Jumalan Poika
      6 ihminen
      5 ihmisen Poika
      4 Kaikkivaltias Jehova
      3 pyhä kolminaisuus
      2 Herra, Herran henki
      1 kristus
      0 Karitsa

      Jokaiselle on oma autuaaksi julistus

      0 Autuaita ovat Herraa odottavat
      1 hengellisesti köyhät
      2 murheelliset
      3 hiljaiset
      4 vanhurskauden nälkä ja jano
      5 armahtavaiset
      6 puhdassydämiset
      7 rauhantekijät

      Jokaiseen liittyy yksi taivasten valtakunnan vertauskuva:

      0 kylväjä joka kylvää neljään maaperään
      1 pelto joka kasvaa itsekseen viljaa
      2 sinapinsiemen
      3 nainen hapate 3 vakkaa jauhoja
      4 kauppias löytää aarteen pellosta
      5 kauppias löytää yhden helmen
      6 verkko joka kerää kaikenlaisia kaloja
      7 jne

      Miten voi oikeaan päätyä? Yleensä synnytään johonkin, mutta jos kiehtoo yksittäinen teema joka jollakin seurakunnalla on niin silloin voi tulla tarve kokeilla sydämen uskoa. Mutta pitää osata mennä portista lampaita varoillaan tukien eikä kuin ryöväri muualta. Portti on Kristus ja hän sanoi myykää kaikki ja antakaa köyhille. Ja alkuseurakunnassa kaikki oli yhteistä.

      Vielä on eri uskontoja joilla on omat rikkaat aarteensa, viisautensa, tietonsa ja oppinsa.
      Nekin voi oppia tuntemaan. Netissä on paljon Nykyisin niitä koskevia dokumentteja.



      Shalom!

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä vapaiden suuntien seurakunnissa. Herätyskristillisyys on Raamatun malli. Helluntaiseurakuntia ja vapaaseurakuntia on Suomessa jokaisessa kylässä. Myös Baptistiseurakunnat ja OneWay on ok. Sinne rohkeasti vaan.

    • Anonyymi

      Raamatullinen seurakunta olemme me USKOON TULLEET IHMISET, joiden sydämissä on Pyhän Hengen sinetti. Me uudesitsynnyimme Pyhästä Hengestä kuultuamme ja ottaessamme vastaan pelastussanoman ristin veriuhrin armossa. Jeesuksen veri puhdisti synnistä. Meistä tuli uusia luomuksia, ja vanha ihmisemme "haudattiin kasteen kautta kuolemaan". Room. 6:4.
      ME olemme Jumalan seurakunta. Miten toimimme ja järjestäydymme, ei muuta tätä ikuisesti varmaa Jumalan totuutta.
      Raamatullisessa uskossa Jeesukseen olevat IHMISET ovat Jumalan seurakunta.

    • Anonyymi

      Tämän kaikki tiedämme. Mutta miten uskoon tulleiden kuuluu toimia ja kokoontua?

      • Anonyymi

        Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään.

        Kaverini on pitänyt uskollisesti kodissaan solua jo yli 15 vuoden ajan vaikka usein on vain kaksi henkilöä paikalla. Kerran viikossa kokoontuu.

        Jeesus on paikalla näkymättömänä tai jossakin osallistuvassa henkenä vaikka ei tapahtuisi kymmeneen vuoteen mitään merkittävää.
        JT opettaa että voi kulua 40 vuotta ennen kuin paikkakunnalla muutos on mahdollinen. Jos ei 40 vuodessa muutos tule niin sitten ei koskaan.

        Monet aloitti 1995 tienoilla messiaanisen toiminnan kun internet www tuli. On kulunut 25 vuotta. Vielä 15 vuotta on messiaanisuus mahdollista. Hedelmä on tähän mennessä ollut laihaa, mutta pitää silti uskollisesti yrittää.....


    • Anonyymi

      Ongelma on siinä että jos jokin seurakunta nousee nimittämään itseään ainoaksi oikeaksi, he kerskaavat silloin oman oppinsa puhtaudesta eivätkä enää Herrasta ja hänen rististään. Jeesus salasi opetuslapsiltaankin asioita. Eikä hän meillekään anna tarpeetonta ymmärrystä. Mutta lienee niin että jokainen seurakunta jossa Jumala ristiinnaulittuna ja ylösnousseena on keskiössä, seuraavat Paavalia ja Paavalin kautta Kristusta. Ihmetelläänkö seurakunnassa sen opettajien puheita ja tekoja, vai Jumalan tekoja Jeesuksessa?

    • Anonyymi

      Herättävä ajatus syntyy tuosta väitteestä, ettei Raamattu opeta perustamaan seurakuntia. Väite on tosi. Mutta mistä johtuu, että silti Raamattu puhuu monista seurakunnista?
      Linkistä löytyy Raamatun selitys asiaan:
      https://Jeesus-on-Herra.com/taivassanomat-7-2020/

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe