Hellarien kikkailut totuutta vastaan

Anonyymi

Jumalan sanassa Raamatussa yksin on totuus. Ei ihmisten tarinoissa, kokemuksissa, tunteissa eikä luulotteluissa, todistuksissa.

Kristityt tuovat keskutelussa palstalle suoria lainauksia Raamatusta.

Ne työllistää kovasti hellareita, kun he yrittävät selittää tyhjäksi Raamatun totuudet, sanomalla niitä vertauskuviksi, symbooleiksi, käännösvirheiksi, pilkku tai piste on kuulemma väärässä paikassa ja heidän mukaan se muuttaa koko lauseen ihan toiseksi!

41

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hellarit on yleensä täysin maallikoita saarnamiehiä myöten, joidenkin Parhamin oppeihin liittyvien kirjekurssin lukeneet. Eivät osaa alkukieliä.

      Mutta jostain syystä he löytävät Kirkkoraamatusta niitä käännösvirheitä kaikkein eniten!

      • Anonyymi

        Luterilaiset vauvakastetut jättäisit Raamatusta pois Apostolien teot ja kirjeet.
        Ne ei sovi luterilaiseen oppiin.


    • Anonyymi

      Kielioppisäännöt ei koske helluntailaisia ollenkaan.
      Suomen kielen ja-sana on ns. rinnastuskonjunktio, joka ilmaisee asioiden rinnastusta ja luettelointia. Ei asioiden järjestystä. Siihen on omat ilmauksensa. Sitten, sen jälkeen. ensin, toiseksi, myöhemmin jne.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset kieltää koko syntiinlankeemuksen eli perisynnin kaikki syntisiksi ja siksi kadotustuomion alaiseksi tekevän kirouksen.

      Yhden ihmisen teon kautta kadotustuomio tuli kaikkien osaksi.

      Kaikki ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. Kuolema on synnin palkka.

      Jos ihminen olisi synnitön syntyessään niin kukaan lapsi ei kuolisi. Jokainen järkevä ihminen käsittää, että helluntailaiset ovat harhaoppisia.

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

      • Anonyymi

        Et käsitä puhettasi - mitä se edustaa. Eli kuvaat Jumalasi hirvittäväksi kiduttajaksi - ilman sinun pakanallista vauvavalelua. Valamattomat ovat teidän jumalanne kidutushelvetissä, jos kuolevat, eli pitäkää vain omat kirkonkirjanne - ne eivät ole Elämänkirjallisia, vaan todistavat pakanajumalanne olemassaolon. Eli älä pidä muita jumalia Hänen rinnallaan.


    • Anonyymi

      Niinkö se vaikuttaa olevan?

      Katsotaanpa tässä aloittajan viesti toisesta ketjusta:

      >>Anonyymi
      23.06.2022 22:05

      Ap. t. 22:16
      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Ap. t. 16:33
      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

      Vanginvarjan kotoa löytyi vettä, jolla miesten haavat oli puhdistettu, sillä samalla vedellä kastettiin koko pesue keskellä yötä.

      Kasteella on kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.>>

      Kun luemme tämän lainaamani kommentin, niin eikö tässä juuri ole kysymys "Raamatulla kikkailemisesta" ja myös sen yli menemisestä, mikä kirjoitettu on.

      Katsotaanpa, mitä tapahtui Filippissä vanginvartijaan liittyen.

      30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
      32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

      Sanotaanko tässä, kuten aloittaja väittää, eli :

      >> Vanginvarjan kotoa löytyi vettä, jolla miesten haavat oli puhdistettu, sillä samalla vedellä kastettiin koko pesue keskellä yötä. >>

      Ei sanota, eli aloittaja menee yli sen, mikä kirjoitettu on, eli syyllistyy siihen, mistä hän toisia syyttää.

      Tämän tekstikohdan mukaan vanginvartija "ottaa heidät mukaansa" jonnekin toisaalle, missä haavojen peseminen ja kaste tapahtuu.

      Sen jälkeen vanginvartija vie heidät asuntoonsa ja laittaa heille aterian.

      Tekstikohdan mukaan kaste ei tapahdu vanginvarijan kotona.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Nuo vauvakastefanaatikot ovat aktivoituneet viimeaikana ja koska kirkosta pakenee jatkuvasti paljon ihmisiä, he kuvittelevat, että mustamaalaamalla helluntailaisia tuo jäsenkato loppuisi.
        Kirko jäsenkato johtuu siitä, että lut kirkko on alkanut seurata Setan ohjeita ja ajaa homoaatetta kuin käärmettä pyssyyn. Tosiuskovat eivät voi sietää tuollaista touhua ja siksi monet eroavat kirkosta.
        Mutta nämä vauvakasteen palvojat kuvittelevat, että syy on helluntailaisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vauvakastefanaatikot ovat aktivoituneet viimeaikana ja koska kirkosta pakenee jatkuvasti paljon ihmisiä, he kuvittelevat, että mustamaalaamalla helluntailaisia tuo jäsenkato loppuisi.
        Kirko jäsenkato johtuu siitä, että lut kirkko on alkanut seurata Setan ohjeita ja ajaa homoaatetta kuin käärmettä pyssyyn. Tosiuskovat eivät voi sietää tuollaista touhua ja siksi monet eroavat kirkosta.
        Mutta nämä vauvakasteen palvojat kuvittelevat, että syy on helluntailaisten.

        Helluntailaisuus on kuuluisien piii...miesten perustama uskonlahko. Sekä Amerikassa, että tänne Suomeen tuonut piip..olivat molemmat niitä miehiä..


      • Anonyymi

        On se, ja paniikissa myös


      • Anonyymi

        Olen käynyt helluntailaisten kokouksissa enkä ole kuullut puhetta vauvoista e nkä myöskään homoista. Missä seurakunnassa sinä olet sellaista (jatkuvaa) puhetta kuullut mitä väität?


    • Anonyymi

      Ap. t. 16:33

      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat JA HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA KASTETTIIN HETI..

      VANGINVARTIJAN KOKO PERHEKUNTA KASTETTIIN HETI KESKELLÄ YÖTÄ.

      Miehet oli pakomatkalla vankilasta, verille hakatuina ja haavat juuri sidottuina.

      Hellareiden mielestä he lähtivät keskelä yötä pimeässä viemään koko vanvinvartijan perhekuntaa jonnekin Juutalaisten pyhille lammikoille kokonaan veteen upottamista varten.

      Raamatun termi PERHEKUNTA on vielä laajempi kuin PERHE ja PUOLISOT.

      PERHEKUNTAKASTE käsitti kaikki samassa taloudessa elävät ja siitä riippuvaiset ihmiset perheineen, lapsineen, vanhukset ja isovanhemmat. Kaikki kastettiin heti samaan uskoon perheenpään kanssa.

      Ketään perheeseen tai perhekuntaan kuuluvaa ei jätetty kastamattomaksi seurakunnan eli Kristuksen ruumiin ulkopuolelle, kuten hellarit yrittävät eksyttää.

      Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että suurin kerralla kastettu PERHEKUNTA käsitti 500 ihmistä, joista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria aikuisten lisäksi.

      Sekauskoisia perheitä/perhekuntia ei hyväksytty siihen aikaan, Yhteiskunta oli täysin patriarkaalinen. Perheenpää määräsi mihin uskontoon hänen perhekuntansa kastetaan.

      • Anonyymi

        Raamatussa samalla kertaa perheenpään kanssa kristityiksi kastettiin myös perheenpään taloudesta toimeentulonsa saavat palvelijat ja orjat perheineen ja lapsineen heti samaan uskoon perheenpään kanssa.
        Lyydia oli rikas vaatealan yrittää, jolla oli paljon työntekijöitä, orjia ja palvelijoita, joiden kasteen hän järjesti heti välittömästi kaskekäskyn saatuaan ja koko PERHEKUNTA kastettiin kristityiksi välittömästi perheenpään mukaiseen uskoon. Vapaa kasvatus ja vapaa valinta ei kuulunut sen ajan yhteiskuntaan ollenkaan, kuten Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuuden tekniikka on yksitellen houkutella ihmisiä kääntymään helluntailaiseksi.

        "Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."

        Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos"

        "ottaa vaarin" totella kastekäksyä ja hoitaa koko perhekunnan kastaminen heti syntien anteesisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. (Apt.2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa samalla kertaa perheenpään kanssa kristityiksi kastettiin myös perheenpään taloudesta toimeentulonsa saavat palvelijat ja orjat perheineen ja lapsineen heti samaan uskoon perheenpään kanssa.
        Lyydia oli rikas vaatealan yrittää, jolla oli paljon työntekijöitä, orjia ja palvelijoita, joiden kasteen hän järjesti heti välittömästi kaskekäskyn saatuaan ja koko PERHEKUNTA kastettiin kristityiksi välittömästi perheenpään mukaiseen uskoon. Vapaa kasvatus ja vapaa valinta ei kuulunut sen ajan yhteiskuntaan ollenkaan, kuten Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuuden tekniikka on yksitellen houkutella ihmisiä kääntymään helluntailaiseksi.

        "Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."

        Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos"

        "ottaa vaarin" totella kastekäksyä ja hoitaa koko perhekunnan kastaminen heti syntien anteesisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. (Apt.2)

        Taivaa vauvakastefanaatikoilla olla hirveä paniikki kun yrittävät tunkea sitä vesiteoriaansa tälle palstalle näin juhannuksena. Samat litaniat viikosta toiseen.
        Ymmärtäähän sen, koska väki pakenee lut kirkosta ja papit ja piispat ajavat vain homojen ja lesbojen asiaa.
        Juhannuksena taas viina virtaa ja laulu soi. Sellaista uskoa se vesi saa aikaan.


      • Anonyymi

        Ei tässä ole kysymys nyt "hellareiden mielestä", vaan "sinun mielestäsi", sydämesi kyllyydestäsi.

        Sieltä ammennat vihaa toisia kohtaan, kaihtamatta käyttää vääristelyä Raamatun ilmoitusta kohtaan.

        Kirkkohistoria ei ole Raamatun ilmoitus, vaan siinä on mukana ihmisten perinnäissääntöjen aikaansaama vaikutus.

        Raamatun ilmoitukseen me voimme luottaa, ja jos sitä siteerataan, niin tulee pysyttäytyä siinä, mikä Raamatun ilmoituksessa kirjoitettu on.

        Jos perustat oppisi kirkkohistoriaan, niin tuo se esille sotkematta sitä ja Raamatun ilmoitusta
        ikään kuin yhdenveroisina.

        Siis tuossa tekstikohdassa ei ole kysymys "hellareiden mielestä", vaan se on Raamatun ilmoitus siitä, kuinka vanginvartijalle ja hänen perheelleen julistettu pelastuksen evankeliumi vaikutti uskon kuuijoissa ja kasteesta.

        Tämähän tapahtui Filippissä, roomalaisessa siirtokunnassa ja vanginvartija ol i roomalainen.

        Ajatuksesi ei voi mitätöidä, sitä mikä kirjoitettu on.
        Valoa oli tarjolla pimeyteen.

        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        Vanginvartija pyysi valoa pimeään yön hetkeen, eli valoa oli yön pimeyttä varten saatavilla.
        Mutta ennen kaikkea vanginvartija sai pyytämäänsä valoa hätäänsä.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 26)

        Tapahtui pimeydestä kääntyminen.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tapahtui se, mihin tehtävään Herra Jeesus Paavalin asetti.

        Ja kuten tekstikohta kertoo, vanginvartija vei kasteen jälkeen heidät kotiinsa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaa vauvakastefanaatikoilla olla hirveä paniikki kun yrittävät tunkea sitä vesiteoriaansa tälle palstalle näin juhannuksena. Samat litaniat viikosta toiseen.
        Ymmärtäähän sen, koska väki pakenee lut kirkosta ja papit ja piispat ajavat vain homojen ja lesbojen asiaa.
        Juhannuksena taas viina virtaa ja laulu soi. Sellaista uskoa se vesi saa aikaan.

        Taitaa tuolla uudestikastefanaatikolla olla kova paniikki päällä kun puhuu Raamatun opetuksista vesiteoriana. Samat litaniat sillä on viikosta toiseen. Ymmärtäähän sen miten nuo porukat on niin pieniä kun siellä puhutaan vain homoista ja lesboista.

        Juhannuksena viina virtaa ja lapsia raiskataan. Sellaista on uudestikastajien vesiusko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole kysymys nyt "hellareiden mielestä", vaan "sinun mielestäsi", sydämesi kyllyydestäsi.

        Sieltä ammennat vihaa toisia kohtaan, kaihtamatta käyttää vääristelyä Raamatun ilmoitusta kohtaan.

        Kirkkohistoria ei ole Raamatun ilmoitus, vaan siinä on mukana ihmisten perinnäissääntöjen aikaansaama vaikutus.

        Raamatun ilmoitukseen me voimme luottaa, ja jos sitä siteerataan, niin tulee pysyttäytyä siinä, mikä Raamatun ilmoituksessa kirjoitettu on.

        Jos perustat oppisi kirkkohistoriaan, niin tuo se esille sotkematta sitä ja Raamatun ilmoitusta
        ikään kuin yhdenveroisina.

        Siis tuossa tekstikohdassa ei ole kysymys "hellareiden mielestä", vaan se on Raamatun ilmoitus siitä, kuinka vanginvartijalle ja hänen perheelleen julistettu pelastuksen evankeliumi vaikutti uskon kuuijoissa ja kasteesta.

        Tämähän tapahtui Filippissä, roomalaisessa siirtokunnassa ja vanginvartija ol i roomalainen.

        Ajatuksesi ei voi mitätöidä, sitä mikä kirjoitettu on.
        Valoa oli tarjolla pimeyteen.

        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        Vanginvartija pyysi valoa pimeään yön hetkeen, eli valoa oli yön pimeyttä varten saatavilla.
        Mutta ennen kaikkea vanginvartija sai pyytämäänsä valoa hätäänsä.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 26)

        Tapahtui pimeydestä kääntyminen.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tapahtui se, mihin tehtävään Herra Jeesus Paavalin asetti.

        Ja kuten tekstikohta kertoo, vanginvartija vei kasteen jälkeen heidät kotiinsa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Raamatussa usko ja uskollisuus eli totteleminen on ihan sama sana.

        Lyydia otti vaarin eli totteli kuulemaansa kastekäksyä ja hoiti koko perhekuntansa kastamisen heti kuultuaan mitä kasteessa tapahtuu kastettavalle syntiselle ihmiselle. Syntien pois peseminen ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamisen.

        Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä ja tarvitsevat kasteen syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

        Helluntailaiseen uskoon kääntyminen ei pese ihmisen syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä.
        Helluntaialisuus on Amerikasta sodomiasta tavatun miehen perustama lahkoliike ja antikristuksen hengen synnyttämä eksytys eli heresia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole kysymys nyt "hellareiden mielestä", vaan "sinun mielestäsi", sydämesi kyllyydestäsi.

        Sieltä ammennat vihaa toisia kohtaan, kaihtamatta käyttää vääristelyä Raamatun ilmoitusta kohtaan.

        Kirkkohistoria ei ole Raamatun ilmoitus, vaan siinä on mukana ihmisten perinnäissääntöjen aikaansaama vaikutus.

        Raamatun ilmoitukseen me voimme luottaa, ja jos sitä siteerataan, niin tulee pysyttäytyä siinä, mikä Raamatun ilmoituksessa kirjoitettu on.

        Jos perustat oppisi kirkkohistoriaan, niin tuo se esille sotkematta sitä ja Raamatun ilmoitusta
        ikään kuin yhdenveroisina.

        Siis tuossa tekstikohdassa ei ole kysymys "hellareiden mielestä", vaan se on Raamatun ilmoitus siitä, kuinka vanginvartijalle ja hänen perheelleen julistettu pelastuksen evankeliumi vaikutti uskon kuuijoissa ja kasteesta.

        Tämähän tapahtui Filippissä, roomalaisessa siirtokunnassa ja vanginvartija ol i roomalainen.

        Ajatuksesi ei voi mitätöidä, sitä mikä kirjoitettu on.
        Valoa oli tarjolla pimeyteen.

        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        Vanginvartija pyysi valoa pimeään yön hetkeen, eli valoa oli yön pimeyttä varten saatavilla.
        Mutta ennen kaikkea vanginvartija sai pyytämäänsä valoa hätäänsä.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 26)

        Tapahtui pimeydestä kääntyminen.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tapahtui se, mihin tehtävään Herra Jeesus Paavalin asetti.

        Ja kuten tekstikohta kertoo, vanginvartija vei kasteen jälkeen heidät kotiinsa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Perhekasteet ja niitä laajemmat perhekuntakasteet alkoivat heti helluntaina, kun miehet ja heidän lapsensa kastettiin saman päivän aikana kun 3000 eri ikäistä ihmistä pelastui ja sai syntinsä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole kysymys nyt "hellareiden mielestä", vaan "sinun mielestäsi", sydämesi kyllyydestäsi.

        Sieltä ammennat vihaa toisia kohtaan, kaihtamatta käyttää vääristelyä Raamatun ilmoitusta kohtaan.

        Kirkkohistoria ei ole Raamatun ilmoitus, vaan siinä on mukana ihmisten perinnäissääntöjen aikaansaama vaikutus.

        Raamatun ilmoitukseen me voimme luottaa, ja jos sitä siteerataan, niin tulee pysyttäytyä siinä, mikä Raamatun ilmoituksessa kirjoitettu on.

        Jos perustat oppisi kirkkohistoriaan, niin tuo se esille sotkematta sitä ja Raamatun ilmoitusta
        ikään kuin yhdenveroisina.

        Siis tuossa tekstikohdassa ei ole kysymys "hellareiden mielestä", vaan se on Raamatun ilmoitus siitä, kuinka vanginvartijalle ja hänen perheelleen julistettu pelastuksen evankeliumi vaikutti uskon kuuijoissa ja kasteesta.

        Tämähän tapahtui Filippissä, roomalaisessa siirtokunnassa ja vanginvartija ol i roomalainen.

        Ajatuksesi ei voi mitätöidä, sitä mikä kirjoitettu on.
        Valoa oli tarjolla pimeyteen.

        27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
        28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
        29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        Vanginvartija pyysi valoa pimeään yön hetkeen, eli valoa oli yön pimeyttä varten saatavilla.
        Mutta ennen kaikkea vanginvartija sai pyytämäänsä valoa hätäänsä.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ( Apt 26)

        Tapahtui pimeydestä kääntyminen.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tapahtui se, mihin tehtävään Herra Jeesus Paavalin asetti.

        Ja kuten tekstikohta kertoo, vanginvartija vei kasteen jälkeen heidät kotiinsa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kyllä se haavojen puhdistus ja sitominen tapahtui vanginvartijan kotona. Asunnon muotoa ja kokoa on vaikea tietää enää 2000 v. päästä näillä tiedoilla. Pesutilat oli mahdollisesti eri tilassa ja keittiö ja asuntotilat erikseen, jossa ruokailu tapahtui.
        Haavojen pesemiseeen ja kastamiseen ja ruuanlaittoon käytettiin samaa puhdasta vettä, mitä siellä silloin oli käytettävissä. Kantovesi kaivosta oli yleinen siihen aikaan. Vettä ammennettiin kaivosta. Ei sinne kaivoon niitä ihmisiä upotettu.

        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa samalla kertaa perheenpään kanssa kristityiksi kastettiin myös perheenpään taloudesta toimeentulonsa saavat palvelijat ja orjat perheineen ja lapsineen heti samaan uskoon perheenpään kanssa.
        Lyydia oli rikas vaatealan yrittää, jolla oli paljon työntekijöitä, orjia ja palvelijoita, joiden kasteen hän järjesti heti välittömästi kaskekäskyn saatuaan ja koko PERHEKUNTA kastettiin kristityiksi välittömästi perheenpään mukaiseen uskoon. Vapaa kasvatus ja vapaa valinta ei kuulunut sen ajan yhteiskuntaan ollenkaan, kuten Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuuden tekniikka on yksitellen houkutella ihmisiä kääntymään helluntailaiseksi.

        "Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        Ja kun hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."

        Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos"

        "ottaa vaarin" totella kastekäksyä ja hoitaa koko perhekunnan kastaminen heti syntien anteesisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. (Apt.2)

        >>>hän järjesti heti välittömästi kaskekäskyn saatuaan ja koko PERHEKUNTA kastettiin kristityiksi välittömästi perheenpään mukaiseen uskoon.<<<

        Missä Raamatussa sanotaan, että ihmisiä kastetaan kristityiksi? Minä en ole sellaista kohtaa Raamatusta löytänyt. Entä missä Raamatussa sanotaan jonkun kastetun toisen ihmisen uskon perusteella? Eikö Jeesus sanonut: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu".

        Ihmisellä täytyy olla henkilökohtainen usko Jeesukseen. Sitten tulee kaste.
        Ihmisellä, jolla on henkilökohtainen usko Jeesukseen, ottaa Sanan, ts. Jeesuksen
        vastaan. Sitten hänet voidaan kastaa. Ensin siis usko ja sitten kaste.

        Uskoa taas edellyttää julistus, kuuleminen tai Sanan lukeminen ja sen ymmärtäminen.
        Siksi Jeesus käski julistaa evankeliumia kaikille ihmisille. "Ne, jotka ottivat hänen sanansa
        vastaan, kastettiin."

        https://www.jumala-kanssamme.se/439652359


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se haavojen puhdistus ja sitominen tapahtui vanginvartijan kotona. Asunnon muotoa ja kokoa on vaikea tietää enää 2000 v. päästä näillä tiedoilla. Pesutilat oli mahdollisesti eri tilassa ja keittiö ja asuntotilat erikseen, jossa ruokailu tapahtui.
        Haavojen pesemiseeen ja kastamiseen ja ruuanlaittoon käytettiin samaa puhdasta vettä, mitä siellä silloin oli käytettävissä. Kantovesi kaivosta oli yleinen siihen aikaan. Vettä ammennettiin kaivosta. Ei sinne kaivoon niitä ihmisiä upotettu.

        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

        Aloittaja-anonyymi kirjoitti:

        >> Kyllä se haavojen puhdistus ja sitominen tapahtui vanginvartijan kotona. ...... >>

        Raamatun ilmoituksen mukaan ei tapahtunut.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
        ( Apt 16)

        Välillä käytiin jossakin muualla, "hän otti heidät mukaansa", missä kastaminenkin sitten tapahtui.

        Sitten hän vei heidät asuntoonsa.

        33 Ja hän otti heidät sillä hetkellä yöstä tykönsä ja pesi heidän haavansa, ja hän kohta kastettiin ja kaikki hänen perheensä,
        34 Ja vei heidät kotiansa, ja valmisti heille pöydän, ja iloitsi, että hän koko huoneensa kanssa tuli Jumalan päälle uskovaiseksi. ( Biblia)

        33 And he took them the same hour of the night, and washed their stripes; and was baptized, he and all his, straightway.
        34 And when he had brought them into his house, he set meat before them, and rejoiced, believing in God with all his house. ( KJ)

        33 Redan vid denna tid på natten tog fångvaktaren dem med sig och tvättade deras sår. Och han och de som hörde till hans familj döptes genast.
        34 Sedan förde han dem upp till sin bostad och dukade ett bord, jublande glad över att han med hela sin familj hade kommit till tro på Gud. ( Folkbibeln)

        Raamatun ilmoitus ei julista ollenkaan tuollaista, mitä sinä julistat.
        Ei ilmoita mitään kaivosta tms., vaan ilmoittaa sen, että välillä käytiin jossakin, missä sitten kastekin tapahtui.

        Raamatun ilmoitus ei vahvista sanojasi, vaan paljastaa ne sinun ajatuksiksi, kuinka haluaisti Raamatun ilmoittavan, mutta Raamatun ilmoitus ei ajatuksiasi vahvista.

        Ei pidä mennä yli sen, mikä kirjoitettu on, vaikka oma oppi sitä vaatisi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kristukseen kastamaton ei kuulu Kristuksen ylösnousemusruumiiseen, joka kerran temmataan taivaaseen ylösnousemuksessa. Ketään Perhekuntalaista ei jätetty Kristuksen ruumiin eli kasteen ulkopuolelle kastamattomaksi tähän maailmaan.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      Amerikasta tänne tuotu helluntailisuus ei ole ollenkaan tervettä Kristinuskoa.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu paha harhaoppi ja heresia kaksine erilaisine kasteineen. Eksytyksessä agressiivisella käännyttämisellä synnytetään ihmiseen sielullinen uskontila, joka on pelkää päänuskoa ja villitsevät henget hoitaa lopun.

      Helluntailaisilta puuttuu kokonaan kristittyjen yksi synnit pesevä ja uskon Hengen lahjan tuova Kristityksi tekevä kaste. Helluntailaisilla on villitsevä hurmoshenki.

      Gal. 5:22

      Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO hiljaisuus, puhtaus.

      Kristillisten oikeiden kirkkojen yksi kaste - kolme yhtäpitävää todistajaa.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    • Anonyymi

      Miten sodomiaa harjoittanut mies voi perustaa kristillisen uskonliikkeen?

      Valit. 5:7

      Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

      En ole koskaan kuulut, että helluntailaiset tunnustaisivat ja pyytäisivät anteeksi sen Parhaimin syntejä ja sen opin tänne Suomeen tuoneen Gerhard Olsen-Smidt:in tekemien sodomiasyntien puolesta.

      • Anonyymi

        En ole koskaan kuullut helluntailaisen käyttävän sanaa "SYNTIVELKA"

        3. Moos. 26:40

        "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut helluntailaisen käyttävän sanaa "SYNTIVELKA"

        3. Moos. 26:40

        "Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan,"

        >>>En ole koskaan kuullut helluntailaisen käyttävän sanaa "SYNTIVELKA"<<<

        Johtuisiko se siitä, ettet ole istunut helluntailaisten kokouksissa etkä edes
        seurustellut helluntailaisten ka?


    • Anonyymi

      Parhami on helluntailaisten oppien ja henkien isähahmo. Parhamin raamattukoulussa ne opit on hyväksytty koko sille lahkoliikkeelle.
      Gerhard Olsen-Smidt toi helluntailaisuuden opit Suomeen kun perusti ja istutti tänne 40 ens. helluntaiseurakuntaa Helsingistä aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti.

      Helluntailaisten harhaopit tekee Parhamin seuraajista kieroutuneita.

      10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

      Ei hurmoslahkoissa mitään Jeesuksia kohdata. Villitsevät henget siellä ihmisiä johdattelee mielensä mukaan.

      "Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä."

      • Anonyymi

        Sodomiamiesten perustamien uskonlahkojen kautta ei mitään siunauksia jaeta.

        Sodomassa ei edes lapset säätyneet niiden syntien takia, eikä armoa annettu.


    • Anonyymi

      Vanginvartija ja Paavali ja Siilas olivat pakomatkalla vankilasta.

      Keskellä yötä verille hakattujen miesten haavat puhdistettiin vedellä ja sidottiin puhtailla siteillä.

      Sitten koko perhekunta herätettiin keskellä yötä ja lähdettiin porukalla pimeässä otsalamput päässä aasien vetämillä vaunuilla Jordanille tekemään sitä upotuskastetta. Pakko oli upottaa kokonaan veden alle, jotta kaste olisi pätevä.

      Juutalaisten pyhille lammikoille ja mikve-altaisiin jos Kristityt olisivat menneet omia rituaalejaan tekemään niin heidät olisi kivitetty.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset opettivat yhteen aikaan, että Paavali veti lähetysmatkoillaan hevosten vetämää betonista valettua suurta kasteallasta. Mutta kun se oli niin painava, siksi ne lähetysmatkat kestivät niin kauan. Laivassa se painava kasteallas aiheutti laivan kaatumisen ja upposi mereen, eikä sitä ole sen jälkeen löydetty.


      • Anonyymi

        Niin se näyttää Raamatun ilmoitus loukkaavan.

        Jos Raamatun ilmoitus ei ole opilleen mieluisa, niin sitä vastaan hyökätään ja ivallisesti ilveillään.

        30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

        Tämän Raamattu ilmoittaa tapahtumasta, kaikki mitä siihen lisätään tai pois jätetään on pahasta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Luterilaiset vauvakastetut tykkäävät Lutherin opeista, koska siinä saa tuhota vastustajat.

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty halua a tappaa uskovia ja seurata parhamia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useamman kerran kylvetetty halua a tappaa uskovia ja seurata parhamia

        Juu, äitisi on kylvettänyt sinut monta kertaa, jatkaa äitisi vieläkin paapomistasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, äitisi on kylvettänyt sinut monta kertaa, jatkaa äitisi vieläkin paapomistasi?

        Useamman kerran kylvetetty mäkisee tuskaansa. Aiotko tappaa luterilaisia uskovia?


    • Anonyymi

      Luterilainen Kirkkoraamattu on luterilaisten sanaa,
      luterilaisten harhaoppia epäjumalasta eikä mitään Herra Jumalan sanaa.
      Paavali kirjottaa Room. 1:18-32.

      • Anonyymi

        jatkan vielä epäjumalasta..

        tuo on Isä, Sana, Poika, Pyhä Henki ja luterilainen Kirkkoraamattu.


    • Anonyymi

      Peukalopaikka saarnaajat palstalla eivät ole totuudentuojia, vaan pakanauskonnon hapattamia lähetteiläitä. Melleriläisiä peukalo - sanomalehtisaarnaajia.
      Siinä kristillisesti edelleen tapetaan veljeä, kuin kirkkohistoria kertoo näitten ruumiskasojen äärellä.

    • Anonyymi

      "pilkku tai piste on kuulemma väärässä paikassa ja heidän mukaan se muuttaa koko lauseen ihan toiseksi!"

      Raamatun heprean- ja kreikankielissä ei ollut välimerkkejä eikä erikseen isoja ja pieniä kirjaimia. Totta helvetissä pilkun paikkaa muuttamalla saadaan lauseen merkitys muuttumaan.

    • >>Jumalan sanassa Raamatussa yksin on totuus.>>

      Maa ei liiku.

      1 Chronicles 16:30

      Tremble before Him, all the earth;
      Indeed, the world is firmly established, it will not be moved.

      Psalm 93:1

      The Lord reigns, He is clothed with majesty;
      The Lord has clothed and girded Himself with strength;
      Indeed, the world is firmly established, it will not be moved.

      Psalm 96:10

      Say among the nations, “The Lord reigns;
      Indeed, the world is firmly established, it will not be moved;
      He will judge the peoples with equity.

      • Anonyymi

        ÄLKÄÄ HÖPÖTTÄKÖ OMIA OPPEJANNE { = SUOMEN EKUMEENISEN NEUVOSTON SÄÄNTÖJÄ].

        Paavali ei tuo missään esille, että ”Yksin luterilainen Kirkkoraamattu”-oppi on heidän oppinsa perusta ja että tuo kirja on pyhä, opin ylin ja ainoa auktoriteetti ja että tuo kirja olisi Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa].
        [Kun Paavali kirjoitti kirjeensä vuosina 51- 67, niin Paavali ei tunne oppia, että ”Kristus on Sana/Poika”].
        VAAN mitä Paavali KIRJOITTAA TUOLLOIN KÄYTÖSSÄ OLLEISTA Tanakin [toora, profeetat ja kirjoitukset] pyhistä kirjoituksista, on kirjoitettu seuraavissa jakeissa:
        2. Tim. 3:15
        ”ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut VIISAAKSi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.”
        2. Tim. 3:16
        ”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta, on myös HYÖDYLLINEN opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,”


        Totean, että tuolloin Paavalin aikaan kirjoitukset ovat tarkoitettu tekemään lukijansa viisaaksi ja ovat hyödyllisiä lukijalleen, eikä mitään muuta tarkoitusta ilmene, eikä mitään tarkoitusta ilmene siten kuin tänä päivänä v2022 opetetaan luterilaisesta Kirkkoraamatusta, sen oppiarvosta [Jumalan Sanaa, Kristuksen sanaa] ja uskonnollisesta merkityksestä lukijoilleen sekä uskosta, uskon rajoista ja Kirkkoraamatun noudattamisen säännöistä [Tunnustuskirjojen kokonaisuus käsittää:
        kolme vanhan kirkon uskontunnustusta,
        Augsburgin tunnustuksen,
        Augsburgin tunnustuksen puolustuksen,
        Lutherin Vähä ja Iso Katekismukset,
        Schmalkaldenin opinkohdat
        Paavin valta ja johtoasema -kirjoituksen, joka kuuluu Augsburgin tunnustukseen sekä
        Yksimielisyyden ohje]
        [Lisäksi Pelastusopillisia sisältöjä ovat mm. Sakramentit, Kasteen ja Ehtoollisen sakramentit, kaikki tuo osana kunkin uskovan vanhurskautta, osana uskovan Pelastuksesta osallisuutta].
        [Lisäksi on tuo sopimus v 1999 Vanhurskauttamisopista]
        Nykyinen Kristillisyys on v2022 kaukana oppiharhoissaan ja valheen hengessä siitä mitä Jeesus ja apostoli Paavali opettivat v30-68 [Ap. t. 11:26 ”Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.]
        Tuo Jeesuksen, apostoli Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja Juudan opetus on totuus v30-68.
        Apostoli Johanneksen evankeliumi ja Johanneksen kirjeet, Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja ovat Vanhan kirkon toimesta jo tahrittu oppiharhoissa ja valheen hengessä pilalle alkaen noin v90 -400, päättyen Rooman valtakunnankirkon Kirkkoraamatun Vulgatan julkaisemiseen v 405.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLKÄÄ HÖPÖTTÄKÖ OMIA OPPEJANNE { = SUOMEN EKUMEENISEN NEUVOSTON SÄÄNTÖJÄ].

        Paavali ei tuo missään esille, että ”Yksin luterilainen Kirkkoraamattu”-oppi on heidän oppinsa perusta ja että tuo kirja on pyhä, opin ylin ja ainoa auktoriteetti ja että tuo kirja olisi Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa].
        [Kun Paavali kirjoitti kirjeensä vuosina 51- 67, niin Paavali ei tunne oppia, että ”Kristus on Sana/Poika”].
        VAAN mitä Paavali KIRJOITTAA TUOLLOIN KÄYTÖSSÄ OLLEISTA Tanakin [toora, profeetat ja kirjoitukset] pyhistä kirjoituksista, on kirjoitettu seuraavissa jakeissa:
        2. Tim. 3:15
        ”ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet PYHÄT KIRJOITUKSET, jotka voivat tehdä sinut VIISAAKSi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.”
        2. Tim. 3:16
        ”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta, on myös HYÖDYLLINEN opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,”


        Totean, että tuolloin Paavalin aikaan kirjoitukset ovat tarkoitettu tekemään lukijansa viisaaksi ja ovat hyödyllisiä lukijalleen, eikä mitään muuta tarkoitusta ilmene, eikä mitään tarkoitusta ilmene siten kuin tänä päivänä v2022 opetetaan luterilaisesta Kirkkoraamatusta, sen oppiarvosta [Jumalan Sanaa, Kristuksen sanaa] ja uskonnollisesta merkityksestä lukijoilleen sekä uskosta, uskon rajoista ja Kirkkoraamatun noudattamisen säännöistä [Tunnustuskirjojen kokonaisuus käsittää:
        kolme vanhan kirkon uskontunnustusta,
        Augsburgin tunnustuksen,
        Augsburgin tunnustuksen puolustuksen,
        Lutherin Vähä ja Iso Katekismukset,
        Schmalkaldenin opinkohdat
        Paavin valta ja johtoasema -kirjoituksen, joka kuuluu Augsburgin tunnustukseen sekä
        Yksimielisyyden ohje]
        [Lisäksi Pelastusopillisia sisältöjä ovat mm. Sakramentit, Kasteen ja Ehtoollisen sakramentit, kaikki tuo osana kunkin uskovan vanhurskautta, osana uskovan Pelastuksesta osallisuutta].
        [Lisäksi on tuo sopimus v 1999 Vanhurskauttamisopista]
        Nykyinen Kristillisyys on v2022 kaukana oppiharhoissaan ja valheen hengessä siitä mitä Jeesus ja apostoli Paavali opettivat v30-68 [Ap. t. 11:26 ”Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.]
        Tuo Jeesuksen, apostoli Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja Juudan opetus on totuus v30-68.
        Apostoli Johanneksen evankeliumi ja Johanneksen kirjeet, Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja ovat Vanhan kirkon toimesta jo tahrittu oppiharhoissa ja valheen hengessä pilalle alkaen noin v90 -400, päättyen Rooman valtakunnankirkon Kirkkoraamatun Vulgatan julkaisemiseen v 405.

        jatkan vielä tuosta Vanhan kirkon ja nykyisten kirkkojen kikailuista totuutta vasttaa..

        ON TÄRKEÄÄ MUISTAA AINA, ETTÄ TE OLETTE APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA ” pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, KULMAKIVENÄ ITSE Kristus Jeesus,” [Ef. 2 :19-20]

        Tuo PROFEETTOJEN perusta on totuus ja on aivan muuta perustuksena kuin luterilaisen Kirkkoraamatun Uusi testamentti, jonka kirjoituksissa monia Jumalan käskyjen ja tahdon mukaisia asioita vääristellään ja petetään lukijoita esim. Joh. evankeliumi, jossa kulmakivenä on epäjumala.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe