Lappalaisen markkinat Kolarissa!!

Anonyymi

Tuon seurakuntahajoittajan, harhaoppien levittäjän, vieraan, toisen evankeliumin edistäjän markkinat jälleen Kolarissa!!

Katsokaa hänen maneereitaan, niin ymmärrätte, ettei Jumalan Pyhä Henki ole lähimaillakaan hänen hokemiaan!

Rahankeruupuheet; Uhrataan Jumalalle, ei ihmisille, Jeesuksen nimessä, hallelyyyjaa!! Valhetta ja kosiskelua!

Katsokaa miten ulkokohtaista hänen puheensa on ja kerjuunsa räikeää!

Jatkuva hokema, "Jeesuksen nimessä", on iljettävän kuuloista: Hän määräilee kahta miestä keräämään muoviämpäreihin uhria Jeesuksen nimessä!!

Hokemaa, jossa ei todellakaan ole Jeesuksen Henki läsnä! Ja ihmiset rientävät tuota rosvoamista kuulemaan ja kannattamaan läsnäolollaan ja varoillaan! Järkyttävää bisnestä!!

Noiltakin juhlilta koteihinsa palaa monta hengessään saastutetuiksi tullutta. Niitä, jotka saastaisten käsien alle ovat tarpeinensa menneet ja avanneet sydämensä VIERAAN HENGEN kosketukselle! Jo edellisten juhlien jäljiltä, vuosien varsilta on suuri joukko hengellisesti rampautuneita. Mm saarnamiehiä, jotka ovat menneet kokeilumielessä katsomaan ja antautuneet saastahengelle, ovat menettäneet armoituksensa ja hengellisen näkökykynsä!

Historiasta hyvin muistissani ovat nahkahousuinen noitarummun paukuttaja Norjasta ja mielipuolen lailla salia edestakaisin juossut Patrick Tianen. Nuorukainen valheprofetioilla "voideltuna", valhenäkyjään esittelevä ja petos mielessään elänyt ja vaeltanut hätäkeskuspäivystäjä nykyään!!! Kuinka HARHAAN Lappalainen ja monet muut hänen imussaan menivät ja saivat sen noitahengen, jonka hän oli Afrikasta mukaansa saanut!!!!

Lappalaisen historia on järkyttävä. Srkn hajoittaja Kolarissa, harhaoppilähettiläiden kutsuminen Lappiin, omat harhaoppinsa ja niiden kanssa alueiden saastutus Venäjällä, Norjassa, koko Lappi ja osa Ruotsin Lappia sekä Pohjois-Karjala ja Varsinais-Suomi, jossa Loimaan harhaoppisrk = ent hell srk!!!

Yhden tiedän ja siitä olen täysin varma! Kun nämä saastanlevittäjät kerran seisovat Herran edessä, varmoina ansioistaan ja ylpeinä toimistaan "Herran nimissä", saavat kuulla kylmäävät sanat Herran suusta; Menkää pois, minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut!!!

Siis se puhdas ja totuudellinenkin vaellus on pyyhkiytynyt Herran silmistä pois näillä toisen evankeliumin saastaretkillä!!

Suurta Armoa on se, etten ole koskaan sortunut noihin vietteleviin virtoihin! Yksi Torontokokous elokuussa 1995 Hgin Saalemissa vei minut tutkimaan harhaoppiliikkeiden ovelutta.

Samana syksynä RVssa joku herätysliikkeen sokea vastuunkantaja totesi nauruherätyksestä kuolettavat sanat ja turmiollisen ajatuksen;" Pyhä Henki toimii niin monella eri tavalla, jäädä katsomaan!!!"

Lopputulema on historiaa ja tätä päivää!!!

DoctorT

33

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niilo Ylivainio aloitti karismaattisen sekoilun Suomen helluntaiseurakunnissa. Ilman Niilon kaatumis temppuja kukaan ei olisi eksynyt torontolaisuuteen.

• Anonyymi

Niilo ei pidä sotkea näihin tyyppeihin. Ja jättäkää kuollut rauhaan muutenkin.

• Anonyymi

Oletteko joteenkin kateellinen tohtori Toope? Oletan olevan kovaa elää noin suuressa kaunassa ja katkeruudessa.

Niilo ei tuonut karismaattisuutta helluntailaisuuteen. Pyhän Hengen suuresti siunaama, joidenkin mielestä ”sekoilu”, alkoi perustuspaikoilla L.A. Azusakadulla. Tuota ihanata menoa onkin jatkunut, palokuntalaisista huolimatta, näihin päiviin saakka. Kamreerit ja virkamiehet menevät mieluummin adeventisteihin potemaan virkayskäänsä. Eikö niin?

• Anonyymi

EN TODELLAKAAN KADEHDI EKSYNEITÄ JA HARHAANTUNEITA!

KAUHISTELEN menoa! Näkemystä ja kokemusta on ihan riittävästi ja laajalla kulmalla!

Puhun TOTUUTTA sellaisena persoonana, joka on harjaantunut erottamaan oikean väärästä! Prkleen hengen Totuuden Hengestä!! Siinä tarvitaan hiukan kasvua ja armoitusta!

Yli-Vainion herätys oli AITO!! Millä perusteella? Sillä, että uskoon tuli ihmisiä tuhansittain ja ihmeet ja merkit seurasivat julistettua sanaa!!

Olen tämän niin monesti kertonut ja todennut!

Kolari, Loimaa , Keuruu jne , ovat kalpeita jäljitelmiä Jumalan toiminnasta! Se, minkä Lappalaisesta olen todennut usein, ei ole muuttunut vuosien saatossa pyhemmäksi, pahemmaksi kyllä!!

DoctorT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KAUHISTELEN menoa! Näkemystä ja kokemusta on ihan riittävästi ja laajalla kulmalla!

Puhun TOTUUTTA sellaisena persoonana, joka on harjaantunut erottamaan oikean väärästä! Prkleen hengen Totuuden Hengestä!! Siinä tarvitaan hiukan kasvua ja armoitusta!

Yli-Vainion herätys oli AITO!! Millä perusteella? Sillä, että uskoon tuli ihmisiä tuhansittain ja ihmeet ja merkit seurasivat julistettua sanaa!!

Kolari, Loimaa , Keuruu jne , ovat kalpeita jäljitelmiä Jumalan toiminnasta! Se, minkä Lappalaisesta olen todennut usein, ei ole muuttunut vuosien saatossa pyhemmäksi, pahemmaksi kyllä!!

DoctorT

Tosiasiaa on kuitenkin että Niilon aikalaisistakin monet eivät enää ole uskomassa. Samaa julisti Loimaallakin eilen muuan nuori julistaja omista aikalaisistaan. Kristityn vaellus kun on maratooni, eikä suinkaan sadan metrin sprintti. Kuten hän noin väkevästi todistikin. Kylväjävertaus on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

DoctorT

Kannattaa lukea Niilon päiväkirja..
        En tunne enkä tiedä tätä Lappalaista,enkä myöskään kuuntele häntä, kerran kuuntelin ja se riitti minulle. Tätä Loimaan porukkaa myös vierastan.
        Kuten Torontolaisuuttakin. Kerran olin jo päättänyt mennä tähän toronto kokoukseen, mutta se estettin ja hyvä niin.

• Anonyymi kirjoitti:

Tosiasiaa on kuitenkin että Niilon aikalaisistakin monet eivät enää ole uskomassa. Samaa julisti Loimaallakin eilen muuan nuori julistaja omista aikalaisistaan. Kristityn vaellus kun on maratooni, eikä suinkaan sadan metrin sprintti. Kuten hän noin väkevästi todistikin. Kylväjävertaus on totta.

MInä kävin Niilon koukouksissa 1970-luvulla. En ollut silloin vielä uskossa. Mutta sen jälkeen aloin miettiä uskon asioita. Aloin kuunnella hengellisiä lauluja. Jonkin ajan kuluttua tulin uskoon ja olen edelleen.

• Anonyymi

Niilo kaatoi ihmisiä sielun voimalla rukousjonoissa. Onneksi sentään Eino Ahonen ei hyväksynyt sitä toimintaa. Kaatuminen rukousjonoissa on lapsellista, eikä se ole Pyhän Hengen vaikuttamaa vaan ihmisen oman sielun toimintaa. Siinä Helluntailaiset menivät harhaan.

• Anonyymi

Ei kun PH-voimalla. Mistäs muuten tiedät että EA ei moista hyväksynyt? Kaatuminen rukousjonossa ole sen nolompaa tai lapsellisempaa kuin kastuminenkaan kastealtaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun PH-voimalla. Mistäs muuten tiedät että EA ei moista hyväksynyt? Kaatuminen rukousjonossa ole sen nolompaa tai lapsellisempaa kuin kastuminenkaan kastealtaassa.

Lukekaa historiaa ja erityisesti Mauno Saaren elämänkerta Niilosta!!

EOA oli helluntaiherätyksen piispa tai paavi!! Häntä kumarsivat kaikki, koska hänen tapansa johtaa oli kova ja härski!!

Pauhasi TVn sopimattomuudesta helluntaikoteihin, kuoli itse seuratessaan Ylen ohjelmaa kesän -77 konferenssista!!! Merkillistä, eikö?

Kuinka paljon talouden väärinkäytöksiä liittyykään tuohon valtakauteen mm konferenssin ympäriltä. Parikymmentä vuotta sitten Hesari teki suuren jutun Lehijärven konferenssin vai oliko vielä Katinalaa? Eräs saarnamies hoiteli bussiliikennettä Hmlaan ja kassa oli muovikassissa!!! Nimenkin muistan,mutta olkoonpa,vanhamies, jos hengissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukekaa historiaa ja erityisesti Mauno Saaren elämänkerta Niilosta!!

EOA oli helluntaiherätyksen piispa tai paavi!! Häntä kumarsivat kaikki, koska hänen tapansa johtaa oli kova ja härski!!

Pauhasi TVn sopimattomuudesta helluntaikoteihin, kuoli itse seuratessaan Ylen ohjelmaa kesän -77 konferenssista!!! Merkillistä, eikö?

Kuinka paljon talouden väärinkäytöksiä liittyykään tuohon valtakauteen mm konferenssin ympäriltä. Parikymmentä vuotta sitten Hesari teki suuren jutun Lehijärven konferenssin vai oliko vielä Katinalaa? Eräs saarnamies hoiteli bussiliikennettä Hmlaan ja kassa oli muovikassissa!!! Nimenkin muistan,mutta olkoonpa,vanhamies, jos hengissä?

Varsin uskottavaa. Tuo rahaliikenne on ollut piireissä ennen muinoin suurpiirteistä. Kuin myös puheet ja teot. Itse asiassa luulen että nykyään on tarkempaa. Yhteiskuntakin vaatii nykyään tarkkaa kirjanpitoa raha-asioissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on Aksel Pierardin hyvä kirjoitus
        http://www.kristitynfoorumi.fi/kaataa.htm
        "Haluan aluksi tehdä selväksi sen, että uskon Raamattuun. Uskon täysin siihen, että Jumala toimii, puhuu ja vaikuttaa armolahjojen kautta edelleen tänä päivänä. Uskon myös, että olemme velvolliset tutkimaan tarkasti eli koettelemaan kaikkea. Se, mikä on Jumalasta, kestää kyllä päivän valoa ja tarkastelua.
        Nykyään hengellisissä kokouksissa on usein käytössä nk. "kaatuminen Jumalan voimasta". Tämä käytäntö on levinnyt moniin eri seurakuntiin, varsinkin karismaattisissa piireissä."

"Kun Pyhä Henki tuli helluntaipäivänä ja täytti uskovat, he eivät kaatuneet maahan tai tehneet muutakaan sellaista, mitä nykyisin tapahtuu "ihmekokouksissa". He eivät myöskään olleet juovuksissa niinkuin eräät väärin opettavat, vaan jotkut pilkkasivat heitä ja väittivät niin, koska eivät keksineet muuta. Raamattu sanoo, että sana rististä on hullutus tälle maailmalle, mutta se ei oikeuta meitä käyttäytymään typerästi, sillä silloin olemme häpeäksi Jumalalle. Kun ihminen tulee uskoon, jotkut pilkkaavat ja sanovat että "Se on mennyt sekaisin!". Sanoma on siis hullutus tälle maailmalle."

• Anonyymi

Uskon, että vertauksessa kymmenestä neitsyestä tyhmät olivat niitä, jotka eivät suostuneet Herran kuritukseen. Heillä oli tietoa Sanasta ja Herran paluusta, mutta he eivät olleet kuuliaisia. He eivät pyrkineet pyhitykseen, eivätkä luopuneet vääryydestä. Siksi Herra ei tunne heitä omikseen. He eivät tutkineet, mikä on Herran tahto, eivätkä koetelleet itseään, ovatko uskossa ja asuuko Kristus heissä. He luottivat uskonratkaisuunsa, jonka olivat joskus tehneet.

Lopuksi haluan vielä mainita profetiasta, joka tuli, kun helluntaiherätys syntyi n. 100 vuotta sitten:

"Lopunaikana on kolme asiaa, jotka tulevat olemaan tunnusomaisia helluntaiherätykselle: 1) Vanhurskaan elämän sijasta ylikorostetaan voimaa, 2) ylikorostetaan Jumalan ylistämistä rukouksen kustannuksella, 3) ylikorostetaan Hengen lahjoja Jeesuksen Herruuden kustannuksella."

• Anonyymi

Tyhmät neitsyeet ovat juuri näitä Kolarin ja Loimaan markkinoilla juoksevia, sielullisia ja harhaanjohdettuja, toisen hengen seuraajia!!

Viisaat taas niitä, jotka valvoivat tässä ajassa ja varoittivat ja pyrkivät torjumaan harhaoppien vyörytystä.

Molemmilla oli öljyastiat ja molemmat nukahtivat! Valvoneilla oli tuore yhteys Herraan ja vain Häneltä tullutta öljyä joka päivä lamppu piripinnassa.

Tyhmät lankesivat etsimään sielullisia kokemuksia, uskoa ihmisiin ja meuhkaajiin, joiden lähteiltä ei öljyä herunut!!

Näin se menee!

DoctorT

• Anonyymi

Loimaan juhlan toiseksi viimeisen tilaisuuden lopussa uhrin puhuja kertoi maksavansa kymmenykset ja Jumala siunasi, sai lahjana auton arvo yli 40 tuhatta ja rahana 50 tuhatta euroa.
      Sanoi ettei tämä ole menestysteologiaa.

• Anonyymi

DoctorT on vuosia kirjoittanut täyttä asiaa helluntailiikkeen harjoittamista harhaoppimenoista!

Hän on uskaltanut nostaa pöydälle nämä irvokkaat toimijat, kuten Markku Koivisto, Patrick Tiainen, Lappalainen, Paavo Järvinen ja monet muut. Iisebeleistä puhumattakaan!

DoctorT on vartija muurinaukossa ja erittäin hyvin perillä asioista. Ja nähnyt ja ollut kokemassa riettaiden toimintoja eri puolilla!

Hän on nimenomaan "kokemuksesta harjaantunut erottamaan oikean väärästä".

• Anonyymi

Ai hää on oikeaoppisten ylin piispa ja vääräoppisten suurin piiska? Ei semmoiseen virkaan ole kristikentässä tarvetta. Jokainen seisoo tahi kaatuu Herransa Jumalansa edessä, mutta, Jumala on voimallinen itse kunkin kankun pystyssä pitämään. Kysymys onkin ihmisestä itsestään, ja rehellisyydestä itseään kohtaan.

• Anonyymi

Mauno Mattila siirtyi siitä pois ja meni luterilaiseen kirkkoon. Siellä saa olla kaukana elämästä

• Anonyymi

Paavo Hiltunen ja Juhani Aitomaa paljastivat torontolaisuuden ja menestysteologian harhat. Myös Matti Pyykkönen ja Pauli Rahkonen kirjoittivat asiasta.

Ilkka Vakkurin Ylen podcast Saarnaajat on hyvää kritiikkiä myös.

Toivottavasti joku uskaltaa ottaa myös Niilo Ylivainion kaatumistemput tutkimuksen kohteeksi.

• Anonyymi

Myös Tapani Suonto on kritisoinut uuskarismaatikkojen harhoja.

• Anonyymi

Miksi Tapani poistatti kysymykseni eikä vastannut siihen että koska hän itse aikoo tehdä kaiken paremmin kuin muut.

• Anonyymi

Varmaan viisaana ja arvonsa tuntevana Jumalan Palvelijana näki, että sinä olet idiootti kirjoituksinesi!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan viisaana ja arvonsa tuntevana Jumalan Palvelijana näki, että sinä olet idiootti kirjoituksinesi!!

Olet tapani itse idiootti. Vastaa nyt meille että milloin me saamme nähdä sen että sinä teet asiat paremmin.

• Anonyymi

Vastaan DoctorT;n puolesta.

Ulkopuolella saastaisen leirin, hän on enempi valona ja suolana kuin yksikään helluntailainen hänen paikkakunnallaan!!

Sellaiseksi tulee vain vaeltaessaan Totuudessa ja muistuttaessan niin itselleen kuin muillekin, mitä JUMALA SANASSAAN tästäkin ajasta on jo ammoin ilmoittanut.

Tohtori on tohtori ja erittäin hyvin perillä TAUDISTA, joka maahamme pandemian tavoin 1995 rantautui ja tulokset ovat olleet nähtävissä käytännössä kaikissa vapaissa seurakunnissa, eräät baptistisrkt ja metodistit poislukien.

Paljon hengellistä kuolemaa! Runsaasti, valtavasti, rikkirevittyjä Jumalan seurakuntia ja saastutettuja seurakuntia.
      Raamatun ohjeiden jopa rienaa ja häpäisyä herran nimissä, kuten naiset opettajina ja vanhimpina ja helluntaikirkon kaikki muu taloudellinen ja organisaatoorinen vääryys.

Hengellinen pandemia lähti saastuneesta, raha - ja valtakeskeisestä hengellisyydestä USAssa ja Kanadassa. Wilkerson uskalsi varoen näistä varoittaa ja tässä ollaan.

Kolari ja Loimaa, saman miehen tuotoksia!!

• Anonyymi

Höh! Ei näissä virtauksissa muuta vaaraa liene kuin mahdolliset seksuaalisuuden alueella ilmaantuva yliaktiivisuus joka on seurausta ruumiinliikkeistä ja eläväisyydestä. Estyneisyytä ja hiljaista Jumalan odotusta edustaa hiljainen huojunta, silmät kiinni. Etuna eittämättä irtonaisuus ympäristöstä ja vääristä vaikutteista. Nykyään on myös muotia erottautua esittelemällä hebrean kielen ilmaisuja Jumalan eri ominaisuuksista. Jehova Roi ja mitä noita nyt onkaan. Kaikki semmoinen on mielestäni hölynpölyä, ja tuo lähinnä mieleen jehovien höpötykset. Muuten kukin olkoot vapaat vapalahdet tekemään jumalanpalveluksensa.

• Anonyymi

Taisi doctor Tapani olla itse puolestansa puhuja🤣

• Anonyymi

Sä voisit Tapio savolainen itse alkaa järjestämään konferensseja. Oot kyllä kova arvostelemaan muita mutta missäs se sinun hengellinen työsi on. Tuskin edes kykenisit moiseen. Eloa on paljon mutta työmiehiä vähän, eipä ole miestä juuri näkynyt missään. Paitsi täällä netissä huutelemassa ja arvostelemassa muita. Ylensä ne arvostelee jotka ei itse tee mitään. On se vain kumma kun sua näkee joka palstalla haukkumassa kaikki ihmiset jotka sentään tekee jotakin lähetyskäskyn eteen.

• Anonyymi

mitä apua ja kenelle noista konferensseista on ollut ja on ?

• Anonyymi

Kyllä Doctor T on oikeassa. Eksyttäjiä ja pitää olla hullu,joka kiinnostuu tuollaisesta toiminnasta.
      Lappalaiset ja muut hörhöt onneksi pysyy omissa piireissään ja kukaan terve uskovainen ei noihin sorru,eikä sekaannu!

Taitaa DoctorT olla sellainen luu,että hellareilla ja harhauttajilla lyö tahdistin tyhjää...
      Mies kun oikeassa.

• Anonyymi

Se vain että DoctorT Tapani Savolainen. On narsistinen katkeroitunut kaappijuoppo joka ei saa itse mitään aikaiseksi. Osoittaa sormella muita ja näkee rikan muissa vaikka itsellään on malka silmässään. Se on hyvä muita arvostella kun itse ei tehdä mitään.

• Anonyymi

Sinä itse saastutat sanoillasi Jumalan seurakuntaa.

.
      Jos osaat edes niin rukoile ja siunaa jormaa

Teepä pikaisesti parannus ennen kuin ku

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4919
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      173
      4861
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      90
      4360
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      117
      2710
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2688
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2227
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      32
      2134
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1900
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1811
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      90
      1806
    Aihe