Onko näillä sivuilla uskovia adventisteja, vai onko kyseessä vain pilkkaaminen?

Anonyymi

Minusta tuntuu aika turhalta tulla tälle sivulle, eihän täältä löydy uskovia, ainoastaan katkeroituneita ex-adventisteja ja muiden uskontojen puolestapuhujia.

Eikö näille voisi avata oman sivun: Katkeroituneet ja käännyttäjät?

107

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Adventistit eivät ole uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia, vaan maailman ihmisiä, miksi ihmettelet?

      • Anonyymi

        Tuo on vain sinun väärä väitteesi. Ei tällä palstalla adventisteja enää ole ollut pitkiin aikoihin.


    • Anonyymi

      Kyllä palstaa lukevat mielellään adventistit ja monet ovat alkaneetkin miettiä yhteisönsä touhuja ja kaikkea sitä mitä heille viikoittain syötetään puhujakorokkeelta.
      Papit ja pastorit ylentävät itsensä rahvaan yläpuolella ja Raamattu kertoo, mitä sellaiselle henkilölle tapahtuu, joka itsensä ylentää.

      • Anonyymi

        Montako advaria palstalla kirjoittelee !

        kysynpävaan.


    • Anonyymi

      Onko harhaopille edes niin kovin paljon kysyntää.

      • Anonyymi

        Jeesuksen elinaikana kaikki muut opit olivat harhaoppeja, paitsi juutalaisuus.


    • Anonyymi

      Oikeat, ellen-akkaan uskovat adventistit ovat hellaripalstalla kiusaamassa Jeesuksen omia.

      • Anonyymi

        Uskovaiset eivät nimittele toisia akoiksi!

        Ei monikaan pysty kirjoittamaan niin ylentävää kirjaa kuin esimerkiksi "Aikakausien toivo", jonka Ellen White kirjoitti Jeesuksen elämästä. Eikä siinä edes haukuta toisia uskovia!

        Jos olet kyllästynyt adventistien kirjoihin, osta muita! Niitä on vaikka kuinka paljon. löydät mieleisesi.

        Minäkin luen eri kristittyjen kirjoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät nimittele toisia akoiksi!

        Ei monikaan pysty kirjoittamaan niin ylentävää kirjaa kuin esimerkiksi "Aikakausien toivo", jonka Ellen White kirjoitti Jeesuksen elämästä. Eikä siinä edes haukuta toisia uskovia!

        Jos olet kyllästynyt adventistien kirjoihin, osta muita! Niitä on vaikka kuinka paljon. löydät mieleisesi.

        Minäkin luen eri kristittyjen kirjoja!

        ellen white ei ollut Jeesukseen uskova, vaan monien noidaksi tunnistama satujen kertoja.
        "Poistimme seiniltämme kaikki perhevalokuvat, koska Ellen White sanoi sen olevan epäjumalien palvontaa. Peruutin henkivakuutuksemme, koska Ellen White käski välttää sijoittamista sellaiseen. Menin jopa niin pitkälle, että pyysin vaimoani vaihtamaan gynekologinsa naispuoliseen. Ellen White sanoi, että naisen oli epäsopivaa mennä miesgynekologille.

        havaitsin, että Ellen White oli todellakin nähnyt pelastuksen oven olevan suljettu 1844 ainakin yhdessä näyssään. Luin näyn yhä uudelleen ja ponnistelin ymmärtääkseni sen. Vaikka kuinka painiskelin näyn parissa käyttäen kaikki henkiset kapasiteettini muuttaakseni sen järkeväksi, en pystynyt siihen. Se ei muuttunut miksikään. Ellen White oli nähnyt valheellisen näyn. Olin sekaisin ja pettynyt. Päätin tutkia asiaa lisää ennen kuin tekisin päätökseni.

         Lopullinen niitti oli sovituspäivä. Luin 3.Moos. 16 luvun ja Hepr.9 ja 10 luvun. Luin ne yhä uudelleen ja uudelleen. Otin esille kreikan sanakirjan ja etsin sieltä sanoja. Kaikki lukemani vakuutti, että Kristus meni kaikkeinpyhimpään taivaaseen astumisensa yhteydessä. Ilman Ellen Whiten näkyä en saanut sovituspäivää sijoitettua vuodelle 1844.  Raamattu osoitti sen selkeästi olevan 31 jKr.
        Minun täytyi vihdoin myöntää ylivoimaisten todisteiden valossa, ettei Ellen White ollut Jumalan profeetta.
        Se mursi minut.  Sairastuin fyysisesti ja olin kuusi päivää vuodepotilaana. Masennuin ja lamaannuin. Vasta monen kuukauden päästä erosin adventtikirkosta. En voinut enää tukea järjestelmää, joka ei ollut rehellinen Ellen Whitea koskevassa asiassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset eivät nimittele toisia akoiksi!

        Ei monikaan pysty kirjoittamaan niin ylentävää kirjaa kuin esimerkiksi "Aikakausien toivo", jonka Ellen White kirjoitti Jeesuksen elämästä. Eikä siinä edes haukuta toisia uskovia!

        Jos olet kyllästynyt adventistien kirjoihin, osta muita! Niitä on vaikka kuinka paljon. löydät mieleisesi.

        Minäkin luen eri kristittyjen kirjoja!

        Aikakausien toivo oli kyllä aika puiseva kirja. Mutta mitä voisi keskinkertaiselta kirjailijalta muuta odottakaan...paitsi ehkä toisten plagiointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ellen white ei ollut Jeesukseen uskova, vaan monien noidaksi tunnistama satujen kertoja.
        "Poistimme seiniltämme kaikki perhevalokuvat, koska Ellen White sanoi sen olevan epäjumalien palvontaa. Peruutin henkivakuutuksemme, koska Ellen White käski välttää sijoittamista sellaiseen. Menin jopa niin pitkälle, että pyysin vaimoani vaihtamaan gynekologinsa naispuoliseen. Ellen White sanoi, että naisen oli epäsopivaa mennä miesgynekologille.

        havaitsin, että Ellen White oli todellakin nähnyt pelastuksen oven olevan suljettu 1844 ainakin yhdessä näyssään. Luin näyn yhä uudelleen ja ponnistelin ymmärtääkseni sen. Vaikka kuinka painiskelin näyn parissa käyttäen kaikki henkiset kapasiteettini muuttaakseni sen järkeväksi, en pystynyt siihen. Se ei muuttunut miksikään. Ellen White oli nähnyt valheellisen näyn. Olin sekaisin ja pettynyt. Päätin tutkia asiaa lisää ennen kuin tekisin päätökseni.

         Lopullinen niitti oli sovituspäivä. Luin 3.Moos. 16 luvun ja Hepr.9 ja 10 luvun. Luin ne yhä uudelleen ja uudelleen. Otin esille kreikan sanakirjan ja etsin sieltä sanoja. Kaikki lukemani vakuutti, että Kristus meni kaikkeinpyhimpään taivaaseen astumisensa yhteydessä. Ilman Ellen Whiten näkyä en saanut sovituspäivää sijoitettua vuodelle 1844.  Raamattu osoitti sen selkeästi olevan 31 jKr.
        Minun täytyi vihdoin myöntää ylivoimaisten todisteiden valossa, ettei Ellen White ollut Jumalan profeetta.
        Se mursi minut.  Sairastuin fyysisesti ja olin kuusi päivää vuodepotilaana. Masennuin ja lamaannuin. Vasta monen kuukauden päästä erosin adventtikirkosta. En voinut enää tukea järjestelmää, joka ei ollut rehellinen Ellen Whitea koskevassa asiassa."

        White oli oman aikansa kasvatti. Siihen aikaan pidettiin hyveellisenä sitä, että kirkon hoitoloissa mieslääkärit hoitivat miehiä ja naislääkärit naisia. Käytäntö oli yleinen muuallakin kuin adventtikirkon laitoksissa.

        Ei nykyadventtikirkko opeta henkivakuutuksista tai valokuvista yhtään mitään. Se ymmärtää, että tuollaiset ajatukset ovat olleet oman aikansa kulttuurisidonnaista ajattelua.

        Mitä suljetun oven teoriaan, White on kirjoittanut ymmärtäneensä näkynsä väärin. Näin voi käydä kenelle tahansa näkyjä näkevälle.

        Miksi otit jonkun Ellen Whiten niin tosissasi? Ei Jumalaan uskominen ja joku kirjailijan planttu liity toisiinsa mitenkään. Eihän White edes tuonut seurakuntaan sovituspäivään liittyviä tai mitään muitakaan oppeja vaan toisteli muiden sen ajan uskovien ajatuksia.

        Kuva Whitesta on sellainen, joksi itse sen olet luonut. Minua ei liikauta Whiten kirjoitukset pätkääkään. Sen sijaan minä ihmettelen kovin sitä, ettei Adventtikirkko julkisesti kerro, miten tavallinen ihminen White todellisuudessa oli virheineen päivineen, kertoessaan omia aikaansa sidottuja kulttuurisidonnaisia ajatuksiaan. Esimerkkinä se, että White lainasi kirjoissaan runsaasti toisten kirjoittajien ideoita ja tekstiä kysymättä heiltä siihen lupaa. Tätä sanottaisiin nykyaikana plagioinniksi. Esimerkiksi Suomen adventtikirkko ei ole koskaan kertonut tästä asiasta virallisesti tiedotusvälineissään eikä kirkon saarnastuolista. Silti pastorini sanoi minulle, että asia on ollut laajasti keskustelun aiheena kirkon sisällä. Tavalliselle riviuskovalle asiasta ei kuitenkaan ole kerrottu.

        Onhan Whitellä muutakin nykyuskovalle käsittämättömiä lausuntoja mm. lakin käytöstä, hameista, ruoasta, masturboinnista, ym...


    • Anonyymi

      On vain vahinko jos Ellen ei hauku toisia uskovia tai adventisti yleensä. Se on harhaopin yleisin erityispiirre, että kaikki muut ovat eksyneet ja vain me olemme oikeassa ja jäännös, joka pelastuu. Harhaopin viehätys perustyy juuri siihen että sillä ruokitaan ihmisen luonehäiriötä asettua muiden yläpuolelle ja otetaan vain siteeksi Raamattu. Ei se ole uskoa vain ovelaa psykologista vaikuttamista.

    • Anonyymi

      Harhaoppi saa ihmiset myös selittelemään tosi sekavia ja lainaamaan Raamattua mitenkään asiayhteyteen liittymättä. Siinä ei Henki ohjaa ihmistä, vaan sairas mieli.

      • Anonyymi

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

        Minkähän takia Luterilainen pappi sanoo että 10 käskyä on voimassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän takia Luterilainen pappi sanoo että 10 käskyä on voimassa ?

        Luterilainen pappi sanoo että 10 käskyä on voimassa? Koska luterilainen pappi on Lutherin seuraa ja Lutherin oppilas. Keskiajalla elänyt, katolisen kirkon munkki asettaa luterilaisille papeille rajat ja riman, jota ei saa ylittää.
        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen pappi sanoo että 10 käskyä on voimassa? Koska luterilainen pappi on Lutherin seuraa ja Lutherin oppilas. Keskiajalla elänyt, katolisen kirkon munkki asettaa luterilaisille papeille rajat ja riman, jota ei saa ylittää.
        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.

        Olet siis sitä mieltä. että sinut voi lyödä kuoliaaksi, eikä siinä tekisi mitään syntiä?

        Jos ei kymmenen käskyn laki ole voimassa, riittää kun maalliset viranomaiset eivät saa kiinni. Taivaaseen pääsee silloin ilman mitään moitteita, koska ei ole rikkonut mitään käskyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä. että sinut voi lyödä kuoliaaksi, eikä siinä tekisi mitään syntiä?

        Jos ei kymmenen käskyn laki ole voimassa, riittää kun maalliset viranomaiset eivät saa kiinni. Taivaaseen pääsee silloin ilman mitään moitteita, koska ei ole rikkonut mitään käskyä!

        Niin, koska et ole uskossa Jeesukseen, niin et tunne Jeesuksen antamaa uuden liiton lakia.
        Paavali kirjoitti: (Mooseksen) Lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-
        Jeesuksen seuraajat ovat Kristuksen käskyjen alaisia: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Jos tapat minut, rikot Jeesuksen antamaa käskyä. Tappaminen on pahaa:
        Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus (Kristuksen) lain täyttämys.
        Viimeisella tuomiolla kysytään, ei sapatinviettoa, vaan Kristuksen lain täyttämistä: minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda.
        Ne, jotka ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, luonnostaan täyttävät uuden liiton eli Kristuksen lain: Kantakaa toistenne kuormia.
        Vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä. että sinut voi lyödä kuoliaaksi, eikä siinä tekisi mitään syntiä?

        Jos ei kymmenen käskyn laki ole voimassa, riittää kun maalliset viranomaiset eivät saa kiinni. Taivaaseen pääsee silloin ilman mitään moitteita, koska ei ole rikkonut mitään käskyä!

        Uskosta osattomalla maailman ihmiselle murhaaminen käy noin vain. Maailman ruhtinaan oman mieleen nousee ensimmäiseksi: murha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen pappi sanoo että 10 käskyä on voimassa? Koska luterilainen pappi on Lutherin seuraa ja Lutherin oppilas. Keskiajalla elänyt, katolisen kirkon munkki asettaa luterilaisille papeille rajat ja riman, jota ei saa ylittää.
        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.

        No etpähän sinä ainakaan luterilaisen papin opetuksia tiedä. Lutherin opetuksista on nykyluterilaisessa kirkossa jäljellä enää rippeet. Kirkko on muuttanut opetuksiaan....viimeksi mm. lähentymällä katolista kirkkoa opeissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koska et ole uskossa Jeesukseen, niin et tunne Jeesuksen antamaa uuden liiton lakia.
        Paavali kirjoitti: (Mooseksen) Lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-
        Jeesuksen seuraajat ovat Kristuksen käskyjen alaisia: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Jos tapat minut, rikot Jeesuksen antamaa käskyä. Tappaminen on pahaa:
        Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus (Kristuksen) lain täyttämys.
        Viimeisella tuomiolla kysytään, ei sapatinviettoa, vaan Kristuksen lain täyttämistä: minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda.
        Ne, jotka ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, luonnostaan täyttävät uuden liiton eli Kristuksen lain: Kantakaa toistenne kuormia.
        Vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

        Siis jos rakastan Jumalaa, minun velvollisuuteni hyvänä uskovana on halveksia niitä käskyjä jotka Jumala omalla sormellaan kirjoitti Siinalla kivitauluihin?

        Jaak.4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. 12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
        Jaak.2:8Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; 9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. 10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. 11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. 12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. 13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

        Minä ainakin uskon enemmän Raamattua kuin niitä jotka opettavat, että Kymmenen käskyn halveksiminen on heidän pelastuksensa edellytys!

        En näe mitään ristiriitaa rakkauden käskyn ja kymmenen käskyn välillä!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kristukseen lakiin nähden kymmenen käskyä ja sen pitäminen ovat laittomuuden tekemistä ja syntiä. Se on täysin lihallista toimintaa jossa voi kiemurrella synnin kanssa miten tahtoo etsien porsaanreikiä ja ollen mieleltään täydellinen pahantekijä näyttäen vain ulospäin hurskaalta.

    • Anonyymi

      Kaikki uskonto sivut ovat täynnä pilkkaajia. Minusta se kertoo vain siitä, että ei itse ole saanut Pyhää henkeä ja siksi pitää pilkata eri tavalla uskovia. Jos olisi onnellinen omassa uskossaan, ei olisi tälläiselle tarvetta.

      • Anonyymi

        Hyvä huomio.


    • Anonyymi

      Harhaopit perustuvat juuri pilkkaamiseen ja sanakiistojen kipeyteen. Niissä omataan erinomainen oppi, jonka muukaan muut ovat laittomuuden tekijöitä eivätkä vaella oikein ja heitä tulee siitä herjata. Sitten kun itseään puolustetaan voidaan sivulausessa sanoa, että Jumala on rakkaus, mutta kaikki hengellisyys on vain aihe herjaan ja vain opin tutkiskelu ja siitä väittely on oikeaa uskonelämää.

      Sellaiset uskovat kuin mitä oppi.

    • Anonyymi

      Kyllä me adventistinuoret ainakin käymme lukemassa näitä palstoja, koska tiedämme hyvin, mitä yhteisömme touhuaa selkämme takana.
      Emme välitä, koska touhuamme omia hommiamme ja annamme pastoreidemme ja muiden kirkkomme palkkaa nauttivien touhuta mitä lystää, se on aivan sama.

      Useat meistä ovat käyneet koulunsa Toivonlinnassa ja on luonnollista, että siellä muodostunutta kaveripiiriä ja sen touhuja voi pitää yllä. Adventtikirkon piirissä yhteiset sessiot onnistuvat, kun kirkolla on puitteet, jossa touhuta.
      Mitä taas niihin kymmenyksiin ja kolehteihin tulee, niin kyllä aika harva meistä maksaa mitään adventtikirkolle.
      Antakoon ne hautaan kaatuneina olevat mummelit ja papat rahojaan, jos kerran ovat niin tyhmiä, että uskovat antavansa rahojaan jumalille. Yksikään sentti ei mene jumalalle, vaan kyllä adventtikirkko joka sentin käyttää itse, mihin lystää. Välillä tietysti se raha on kirkon toimesta viskattu 'kaivoon', mutta adventtikirkko ei siitä välitä, kun sen rahan eteen ei ole tarvinnut paljoa vaivaa nähdä, niin se on yksi lysti, jos niistä varoista katoaa jotain.

      • Anonyymi

        Todellisessa elävässä seurakunnassa ihmisillä on vapaus olla oma itsensä,ei tarvitse elää toisten kaavan mukaan. Eikä tarvitse vahtia meneekö joku kuuntelemaan viereisen kirkon puhujaa. Eikä kaikkien tarvitse uskoa siihen että Venäjä on pohjan kuningas ja hyökkää Israeiin, ennustukset voi tulkita monila tavoin.

        Koska on olemassa virallinen kanta, johon kaikkien tulee sopeutua, keskustelut tyrehtyvät siihen.

        Seurakuntayhteyden perustana ei tulisi olla sama usko, vaan sama henki! Jos joku muista kirkoista sattuisi eksymään kokoukseen, siitä ei pitäisi tehdä numeroa tai ruveta käännyttelemään, vaan osoittaa huomaavaisuutta ja hellyyttä sellaista kohtaan, samoin kuin kaikkia muitakin kohtaan seurakunnassa,

        Jos joku rikkoo tahallaan kymmentä käskyä vastaan, sellaisen voi pyyhkiä pois seurakunnan kirjoista ja kohdella häntä kuin seurakunnan ulkopuolella olevia.

        Se että pastoreita arvostellaan, ei varmaankaan paranna seurakunnan hengellistä tilaa, elleivät itse seurakuntalaiset tule aktiivisiksi, jolloin voi vaikka potkaista pastorin pois tarpeettomana. Alkuseurakunnassa pastorit eivät olleet palkattuja, van heillä oli muu työ jolla elivät. Ei edes Paavali saanut aina avustusta. Pastori oli luottamustyö ja kunnia, mutta ei ammatti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisessa elävässä seurakunnassa ihmisillä on vapaus olla oma itsensä,ei tarvitse elää toisten kaavan mukaan. Eikä tarvitse vahtia meneekö joku kuuntelemaan viereisen kirkon puhujaa. Eikä kaikkien tarvitse uskoa siihen että Venäjä on pohjan kuningas ja hyökkää Israeiin, ennustukset voi tulkita monila tavoin.

        Koska on olemassa virallinen kanta, johon kaikkien tulee sopeutua, keskustelut tyrehtyvät siihen.

        Seurakuntayhteyden perustana ei tulisi olla sama usko, vaan sama henki! Jos joku muista kirkoista sattuisi eksymään kokoukseen, siitä ei pitäisi tehdä numeroa tai ruveta käännyttelemään, vaan osoittaa huomaavaisuutta ja hellyyttä sellaista kohtaan, samoin kuin kaikkia muitakin kohtaan seurakunnassa,

        Jos joku rikkoo tahallaan kymmentä käskyä vastaan, sellaisen voi pyyhkiä pois seurakunnan kirjoista ja kohdella häntä kuin seurakunnan ulkopuolella olevia.

        Se että pastoreita arvostellaan, ei varmaankaan paranna seurakunnan hengellistä tilaa, elleivät itse seurakuntalaiset tule aktiivisiksi, jolloin voi vaikka potkaista pastorin pois tarpeettomana. Alkuseurakunnassa pastorit eivät olleet palkattuja, van heillä oli muu työ jolla elivät. Ei edes Paavali saanut aina avustusta. Pastori oli luottamustyö ja kunnia, mutta ei ammatti!

        "Jos joku rikkoo tahallaan kymmentä käskyä vastaan, sellaisen voi pyyhkiä pois seurakunnan kirjoista ja kohdella häntä kuin seurakunnan ulkopuolella olevia."

        Ahaa...sinun rakkautesi syntistä kohtaan ei riitä. Onneksi Jeesuksen riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos joku rikkoo tahallaan kymmentä käskyä vastaan, sellaisen voi pyyhkiä pois seurakunnan kirjoista ja kohdella häntä kuin seurakunnan ulkopuolella olevia."

        Ahaa...sinun rakkautesi syntistä kohtaan ei riitä. Onneksi Jeesuksen riittää.

        Tarkoitit kai "rakkautesi syntiä kohtaan". Miksi meidän pitäisi sallia esimerkiksi kiroilijoita kirkossa? Ei Jeesus pane ketään rikkomaan kymmentä käskyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit kai "rakkautesi syntiä kohtaan". Miksi meidän pitäisi sallia esimerkiksi kiroilijoita kirkossa? Ei Jeesus pane ketään rikkomaan kymmentä käskyä!

        Mikään käsky Raamatussa ei kiellä kiroilemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit kai "rakkautesi syntiä kohtaan". Miksi meidän pitäisi sallia esimerkiksi kiroilijoita kirkossa? Ei Jeesus pane ketään rikkomaan kymmentä käskyä!

        Raamattu ei mainitse sanallakaan kiroilua. Kiroilu on aikakausisidonnaista, kulttuurisidonnaista ja ihmisten itse keksimään. Samoin on kiroilun vastaisten ihmisten vouhotus kiroilua vastaan.

        Et ole ainakaan adventisti. Adventistit ymmärtävät Jeesuksen rakkauden ja Jumalan armon. Yksikään ihminen ei kykene olemaan synnitön. Kaikki synti on enemmän tai vähemmän tahallista, sillä kun laki kertoo synnin, kukaan ei voi tehdä syntiä tietämättä, mitä tekee, eli silloin synti on tahallista.

        Se ei ole rakkautta syntiä kohtaan, että tiedostaa faktat ja pyrkii elämään Jumalan tahdon mukaan hyväksyen syntisen luontonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei mainitse sanallakaan kiroilua. Kiroilu on aikakausisidonnaista, kulttuurisidonnaista ja ihmisten itse keksimään. Samoin on kiroilun vastaisten ihmisten vouhotus kiroilua vastaan.

        Et ole ainakaan adventisti. Adventistit ymmärtävät Jeesuksen rakkauden ja Jumalan armon. Yksikään ihminen ei kykene olemaan synnitön. Kaikki synti on enemmän tai vähemmän tahallista, sillä kun laki kertoo synnin, kukaan ei voi tehdä syntiä tietämättä, mitä tekee, eli silloin synti on tahallista.

        Se ei ole rakkautta syntiä kohtaan, että tiedostaa faktat ja pyrkii elämään Jumalan tahdon mukaan hyväksyen syntisen luontonsa.

        "Raamattu ei mainitse sanallakaan kiroilua." Adventistin raamatuntuntemus, hahahahaah haaheheeee!!!!!
        katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
        koska hän palkkasi heitä vastaan Bileamin kiroamaan heidät,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään käsky Raamatussa ei kiellä kiroilemasta.

        Siis Jumalauta ei ole kiroilua ja Jumalan nimen turhaan lausumista, vaan vilpitön rukous että Jumala auttaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ei mainitse sanallakaan kiroilua." Adventistin raamatuntuntemus, hahahahaah haaheheeee!!!!!
        katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
        koska hän palkkasi heitä vastaan Bileamin kiroamaan heidät,

        Älä venkoile! Tiedät, mitä tarkoitan. Kiroilua on ihmisten juttuja, eikä Jumala välitä siitä paskan vertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Jumalauta ei ole kiroilua ja Jumalan nimen turhaan lausumista, vaan vilpitön rukous että Jumala auttaisi?

        Sinä et edes tiedä, mitä Jumalan nimen turhaan lausuminen tarkoittaa. Käsky kieltää esiintymästä Jumalan nimen edustajana sellaisella tavalla, mikä ei edusta Jumalan arvoja, identiteettiä ja olemusta. Se ei liity jumalautoihin mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu ei mainitse sanallakaan kiroilua." Adventistin raamatuntuntemus, hahahahaah haaheheeee!!!!!
        katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
        koska hän palkkasi heitä vastaan Bileamin kiroamaan heidät,

        Sekös pääsee taivaaseen joka eniten osaa Raamattua nänkö se menee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekös pääsee taivaaseen joka eniten osaa Raamattua nänkö se menee ?

        Sekös pääsee taivaaseen joka eniten osaa valehdella nänkö se menee ? Kun osaa Raamatun ulkoa, niin eivät adventistit hypi harhaoppeineen silmille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekös pääsee taivaaseen joka eniten osaa valehdella nänkö se menee ? Kun osaa Raamatun ulkoa, niin eivät adventistit hypi harhaoppeineen silmille!

        Ei se lukeminen ketään auta jos ei ymmärrä lukemaansa.


    • Anonyymi

      Ihmisellä on aina syntinen luonto hyväksyi sen tai ei. Se myös saa hänet rikkomaan Jumalan lakia vaikka miten kiivailisi lain puolesta. Silti hän on täysin samalla viivalla suurimman syntisäkin kanssa. Hän on itsekin se laittomuuden tekijä.

      Raamatussa meidän kehoitetaan tavoittelemaan jotain parempaa, jonka Jumala antaa ja jota emme voi itse hankkia teorioilla tai ansioilla. Raamattu kauniiseen käteen ja Paavalin kirjeitä lukemaan, niin löydämme sen verrattoman tien minkä hän lupaa.

      • Anonyymi

        Miten voi rikkoa lakia jota ei muka enää ole? Miten kukaan voi olla laittomuuden tekijä ilman lakia?

        Luetaan sitten Paavalia:

        Room-7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista (sinä kuolit, ei laki) Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. 5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet (me olemme kuolleet, laki ei) pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". (Kymmenen käskyä on yhä voimassa)

        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, (Laki todisti minut syylliseksi)

        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. ( Laki elää, minä kuolin)

        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. (Lain tehtävä on saada meidän oma minämme kuolemaan)

        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. (Ei sanaakaan siitä, että kymmenen käskyä olisi poistettu)

        13 Onko siis hyvä (Laki on hyvä) tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. ( Kymmenen käskyä ovat voimassa ja todistavat minut syntiseksi)

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. 15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. 16Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. 17Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. (Paavali myöntää, että kymmenen käskyn laki on hyvä)

        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; 19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. 21Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; 22


        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, (Paavali ei halveksinut kymmentä käskyä)
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        24Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? (Paavali tunsi avuttomuutensa nähdessään lain hengellisyyden ja korkeat vaatimukset)

        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. (Paavali ymmärsi, että Kymmenen käskyn vaatimukset olivat lihalliselle ihmiselle mahdottomat täyttää, mutta hän ei suinkaan pyyhkäissyt pois kymmentä käskyä, vaan luvussa 8 hän kertoo, kuinka hän oppi lepäämään omista teoistaan, ja antoi Jumalöan Hengen vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
        Se että ihminen voisi elää omaa elämäänsä ja rikkoa kymmentä käskyä, on hänelle vieras käsite: Paavalin vanhan ihmisen täytyi kuolla, ja käskyt olivat muuttumattomina, mutta Paavali antoi ne Hengen täytettäviksi, koska hän ei siihen itse pystynyt Lue Room.6:6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi rikkoa lakia jota ei muka enää ole? Miten kukaan voi olla laittomuuden tekijä ilman lakia?

        Luetaan sitten Paavalia:

        Room-7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista (sinä kuolit, ei laki) Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. 5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet (me olemme kuolleet, laki ei) pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". (Kymmenen käskyä on yhä voimassa)

        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, (Laki todisti minut syylliseksi)

        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. ( Laki elää, minä kuolin)

        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. (Lain tehtävä on saada meidän oma minämme kuolemaan)

        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. (Ei sanaakaan siitä, että kymmenen käskyä olisi poistettu)

        13 Onko siis hyvä (Laki on hyvä) tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. ( Kymmenen käskyä ovat voimassa ja todistavat minut syntiseksi)

        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. 15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. 16Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. 17Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. (Paavali myöntää, että kymmenen käskyn laki on hyvä)

        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; 19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. 21Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; 22


        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, (Paavali ei halveksinut kymmentä käskyä)
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        24Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? (Paavali tunsi avuttomuutensa nähdessään lain hengellisyyden ja korkeat vaatimukset)

        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. (Paavali ymmärsi, että Kymmenen käskyn vaatimukset olivat lihalliselle ihmiselle mahdottomat täyttää, mutta hän ei suinkaan pyyhkäissyt pois kymmentä käskyä, vaan luvussa 8 hän kertoo, kuinka hän oppi lepäämään omista teoistaan, ja antoi Jumalöan Hengen vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
        Se että ihminen voisi elää omaa elämäänsä ja rikkoa kymmentä käskyä, on hänelle vieras käsite: Paavalin vanhan ihmisen täytyi kuolla, ja käskyt olivat muuttumattomina, mutta Paavali antoi ne Hengen täytettäviksi, koska hän ei siihen itse pystynyt Lue Room.6:6

        Juuri näin käy kun ei ymmärrä lukemaansa.


    • Anonyymi

      Paavali antoi ne Hengen täytettäviksi: Pyhä Henkikö kivittää sapatinrikkojat?

      • Anonyymi

        Kumpi hoitaa sinun sapattikysymyksesi, vanha Aatu vai uusi hengellinen luomus?

        Jos tahdot tahallasi rikkoa lepopäiväkäskyä, mieti oletko todella luovuttanut elämäsi Jeesukselle!
        Minä haluan antaa Jeesukselle vapauden hoitaa myös minun lepopäiväkysymykseni. Ja koska rakkaus Jumalaan on se että pidämme Hänen käskynsä, haluan osoittaa rakkautta Häntä kohtaan !

        Enhän minä tee epäjumalankuvaakaan kristityn vapauden varjolla, kunnioitan niitä käskyjä, jotka meille on annettu elämänohjeeksi. Ei tässä ole mitään ristiriitaa.

        Luonnollinen ihminen taas ei halua alistua Jumalan lain alle, sanoo Paavali.


    • Anonyymi

      Muutama viidesläinen ja helluntailainen riehuu kaikilla palstoilla. Helluntailaisilla on omakin palsta, mutta ei nämä lahkolaiset siellä viihdy.

    • Anonyymi

      ekavampaa harhaoppista selitystä ei voi olla että Henki pitää lain kun emme itse pysty ja silti kiivailen laista ja syytän muita laittomuuden tekijöiksi. Se on todellista harhaopin aatelia.

      Raamattu sinällään kertoo aivan oikein, että Hengessä täytämme lain, mutta johtopäätökset siitä ovat vain harhaoppiset.

      Hengessä me täytämme vapauden lain, jossa hengellinen ihminen on myös sisimmältään Jumalan tahdon mukainen eikä vain ulkokultainen fariseus lakikiivailuineen. Hengellinen ihminen ei riko lakia siksi, että hän sisimmässään puhdas eikä ole mitään väliä mitä hän lauantaina tekee. Hänelle ei lueta siitä tuomiota. Hän ei tee syntiä eikä tarvitse mitään kieroja selityksiä omille lihallisille teoilleen.

      Paavali kirjoittaa myös siitä miten ja milloin laki on voimassa. Se on heti silloin voimassa kun ihminen ei ole hengellinen, kun häne ei elä Pyhän Hengen voimasta. Silloin tulee laki hänet tuomitsemaan. Samoin kuin jumalattomat. Eli laki on voimassa ja se näyttää synnin. Mutta vain sellaisille ihmiselle, jotka menevät helvettiin. Niille, joita Henki ei vapauta eikä tarjoa Kristuksen armoa .

      • Anonyymi

        Luterilainen pappi opettaa että 10 käskyä on voimassa.
        Samoin John Wesley, Billy Graham, Dwight L. Moody, Charles Haddon Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Jean Calvin, Osmo Tiililä, T. B. Barratt, helluntaiherätyksen uranuurtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen pappi opettaa että 10 käskyä on voimassa.
        Samoin John Wesley, Billy Graham, Dwight L. Moody, Charles Haddon Spurgeon, Aapeli Saarisalo, Jean Calvin, Osmo Tiililä, T. B. Barratt, helluntaiherätyksen uranuurtaja.

        Luettelosta puuttui itse antikristus. Mutta huomaa, Raamattu opettaa, ettei Mooseksen laki ja siihen kuuluva lain sydän vanhan liiton lain taulujen kirjoitus, ei koske Jeesuksen omia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luettelosta puuttui itse antikristus. Mutta huomaa, Raamattu opettaa, ettei Mooseksen laki ja siihen kuuluva lain sydän vanhan liiton lain taulujen kirjoitus, ei koske Jeesuksen omia.

        Mooses ja Jeesus ovat eri henkilö, eikä Jeesuksen käskyt ole samat kuin Mooseksen laki. Kymmenen käskyä kuului Mooseksen lakiin, joka tehtiin Siinailla vain juutalaisten kanssa.
        Sana todistaa: Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö...siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut.
        Eli ensimmäiseen liittoon kuuluivat; manna ja Aaronin ylipappeus ja liiton taulut. Kymmenen käskyä kuuluivat Sanan mukaan ensimmäiseen, toisin sanoen vanhaan liittoon.
        Sana todistaa liittoja olevan kaksi: Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        Onko liian vaikea ymmärtää???
        Hebrelaiskirjeessä on kirjoitettu: te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi... ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen". Ne, jotka haluavat seurata Jeesusta eivät käy Siinain vuorella astuakseen Mooseksen lakiliittoon.
        Vaan ne, jotka seuraavat Jeesusta käyvät Sanan mukaan: vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
        ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
        Mooses oli vanhan liiton välimies ja Jeesus on uuden liiton välimies.
        Uuden liiton laki ei ole kirjoitettu kivitauluihin, vaan te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        Jeesus itse sanoo: minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        Omilleen Jeesus lupaa antaa toisen opettajan ja puolustajan, Pyhän Hengen, Mooses ei ole uuden liiton opettaja.


    • Anonyymi

      Pilkkaajia riittää. Ajan loppua kohti mentäessä, aina vaan enenevässä määrin.

      • Anonyymi

        Valoa pimetyteen:
        Mooseksen lain vouhkaajat toistavat Jeesuksen sanoja: "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa”, mutta he eivät kuitenkaan usko Jeesusta. Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain melskaajat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
        Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muitten lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelu, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
        Älä tapa käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valoa pimetyteen:
        Mooseksen lain vouhkaajat toistavat Jeesuksen sanoja: "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa”, mutta he eivät kuitenkaan usko Jeesusta. Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain melskaajat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
        Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muitten lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelu, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
        Älä tapa käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.

        Sinä olet olevinasi Jeesuksen seuraaja!

        Eikö Jeesus sanonut että sinun vanhurskautesi täytyy olla paljon korkeampi kuin kirjanoppineiden nja fariseusten? Miten voit edes vihjailla että saisit valehdella ja juoruilla lähimmäisestäsi rikkomatta yhtä kymmenestä käskystä? Etkö ymmärrä käskyjä sen syvällisemmin?
        Älä tapa tarkoittaa alun perin samaa kuin Älä murhaa! Kuitenkin sen hengellinen merkitys on että ei saa edes vihata. Ei Jeesus sitä käskyä poistanut, vaan laajensi.

        Käskyyn kunnioittaa isäänsä ja äitiänsä ei liittynyt muuta rangaistusta kuin jääminen vaille siunausta ja pitkää ikää. Sen sijaan annettiin myöhemmin ohjeita siitä miten eri tilanteissa voi toimia juutalaisen lainsäädännön mukaan. Käytännössä tuskin kukaan isä tai äiti toi poikansa kivitettäväksi, mutta se antoi vanhemmille arvovaltaa lapsiinsa nähden ja sai ne kenties tottelemaan.

        Ellet halua pyhittää lepopäivää, tee työtä joka päivä. äläkä valita! Jos kuitenkin haluat levätä, älä tee sitä silloin kuin käsky sanoo, ettet osoittautuisi lain alaiseksi. Anna muiden viettää kokouksensa sapattina tai sunnuntaina, älä siitä välitä, tee sinä töitä, että olet onnellinen! Eiväthän pedon palvelijatkaan levänneet kumartamisestaan päivällä, eikä yöllä, mikä kysyi uskollisilta pyhiltä kärsivällisyyttä Ilm.14:11,12. (kumartavat= jatkuvaa toimintaa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet olevinasi Jeesuksen seuraaja!

        Eikö Jeesus sanonut että sinun vanhurskautesi täytyy olla paljon korkeampi kuin kirjanoppineiden nja fariseusten? Miten voit edes vihjailla että saisit valehdella ja juoruilla lähimmäisestäsi rikkomatta yhtä kymmenestä käskystä? Etkö ymmärrä käskyjä sen syvällisemmin?
        Älä tapa tarkoittaa alun perin samaa kuin Älä murhaa! Kuitenkin sen hengellinen merkitys on että ei saa edes vihata. Ei Jeesus sitä käskyä poistanut, vaan laajensi.

        Käskyyn kunnioittaa isäänsä ja äitiänsä ei liittynyt muuta rangaistusta kuin jääminen vaille siunausta ja pitkää ikää. Sen sijaan annettiin myöhemmin ohjeita siitä miten eri tilanteissa voi toimia juutalaisen lainsäädännön mukaan. Käytännössä tuskin kukaan isä tai äiti toi poikansa kivitettäväksi, mutta se antoi vanhemmille arvovaltaa lapsiinsa nähden ja sai ne kenties tottelemaan.

        Ellet halua pyhittää lepopäivää, tee työtä joka päivä. äläkä valita! Jos kuitenkin haluat levätä, älä tee sitä silloin kuin käsky sanoo, ettet osoittautuisi lain alaiseksi. Anna muiden viettää kokouksensa sapattina tai sunnuntaina, älä siitä välitä, tee sinä töitä, että olet onnellinen! Eiväthän pedon palvelijatkaan levänneet kumartamisestaan päivällä, eikä yöllä, mikä kysyi uskollisilta pyhiltä kärsivällisyyttä Ilm.14:11,12. (kumartavat= jatkuvaa toimintaa)

        Jeesuksen vanhurskaus, johon olen armossa saanut pukeutua on korkeampi kuin fariseusten ja adventistien, jotka saavat oman vaunhurkauten ellen-kirkon sääntöjä noudatten.
        Toden totta vanhurskauden täytyy olla paljon korkeampi kuin fariseusten Mooseksen lain kirjainta noudattaen saavuttama. Mitä onkaan adventistien oman kirkon sääntöjen noudattamisesta saatu vanhurskaus?
        Otat laista ,johon ei saanut piirtoakaan muuttaa tai ottaa pois pois ja johon ei saanut listä mitään pois: ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä, ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Et pelkää vääristää lakia!!!
        Jokainen päivä on minulle lepopäivä, aivan kuin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä. Seitsemännen päivän jälkeen ei Jumalakaan alkanut tehdä uutta luomistyötä. Jumala lupaa: joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. Olen saavuttanut Jumalan antaman levon.

        Adventisteille Jumalan armo on kauhistus!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet olevinasi Jeesuksen seuraaja!

        Eikö Jeesus sanonut että sinun vanhurskautesi täytyy olla paljon korkeampi kuin kirjanoppineiden nja fariseusten? Miten voit edes vihjailla että saisit valehdella ja juoruilla lähimmäisestäsi rikkomatta yhtä kymmenestä käskystä? Etkö ymmärrä käskyjä sen syvällisemmin?
        Älä tapa tarkoittaa alun perin samaa kuin Älä murhaa! Kuitenkin sen hengellinen merkitys on että ei saa edes vihata. Ei Jeesus sitä käskyä poistanut, vaan laajensi.

        Käskyyn kunnioittaa isäänsä ja äitiänsä ei liittynyt muuta rangaistusta kuin jääminen vaille siunausta ja pitkää ikää. Sen sijaan annettiin myöhemmin ohjeita siitä miten eri tilanteissa voi toimia juutalaisen lainsäädännön mukaan. Käytännössä tuskin kukaan isä tai äiti toi poikansa kivitettäväksi, mutta se antoi vanhemmille arvovaltaa lapsiinsa nähden ja sai ne kenties tottelemaan.

        Ellet halua pyhittää lepopäivää, tee työtä joka päivä. äläkä valita! Jos kuitenkin haluat levätä, älä tee sitä silloin kuin käsky sanoo, ettet osoittautuisi lain alaiseksi. Anna muiden viettää kokouksensa sapattina tai sunnuntaina, älä siitä välitä, tee sinä töitä, että olet onnellinen! Eiväthän pedon palvelijatkaan levänneet kumartamisestaan päivällä, eikä yöllä, mikä kysyi uskollisilta pyhiltä kärsivällisyyttä Ilm.14:11,12. (kumartavat= jatkuvaa toimintaa)

        "Sen sijaan annettiin myöhemmin ohjeita siitä miten eri tilanteissa voi toimia juutalaisen lainsäädännön mukaan" hheeh Hahaa!!!!
        Käskyn: kunnioita isääsi ja äitiäsi rangaistus löytyy Mooseksen laista: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        niin hänen isänsä ja äitinsä ottakoot hänet ja viekööt kaupunkinsa vanhinten eteen, asuinpaikkansa porttiin,
        Samoin lupaus: Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        Leikkaat lakia, josta on sanottu: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
        Kuka antoi adventisteille valtuuden silputa lakia ja ottaa kuin rusinat pullasta itselle mieluisat kohdat?


    • Anonyymi

      Puolestademokratialaisuus valitaan ihan itse. Tyhmäksi ei pitäisi kasvaa.

    • Anonyymi

      'Älä sano väärää todistusta' käsky kuuluu: Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
      Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
      niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina. Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
      niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi. Ja muut kuulkoot sen ja peljätkööt, niin ettei kukaan enää tekisi sellaista pahaa sinun keskuudessasi.

      • Anonyymi

        Billy Grahamin aikana käsitettiin 10 käskyä vielä toisella tavalla kuin tänä päivänä mistähän se johtuu ?

        kysynpävaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Billy Grahamin aikana käsitettiin 10 käskyä vielä toisella tavalla kuin tänä päivänä mistähän se johtuu ?

        kysynpävaan.

        Maailmassa ollut lukuisia harhanopettajia, jotka ovat joko täysin pimeyden palvelijoita tai tuovat kristilliseen n oppiin väärää puhetta.
        Kristityt eivät ole amerikkalaisen bisnesmiehen seuraajia. Billy Graham ei ole Jumala!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Billy Grahamin aikana käsitettiin 10 käskyä vielä toisella tavalla kuin tänä päivänä mistähän se johtuu ?

        kysynpävaan.

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kymmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        " Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä."

        Mooseksen lait perustuivat Jumalan ikuiseen moraalikoodiin: rakkauden lakiin. Se laki on edelleen voimassa. On ollut alusta asti.


    • Anonyymi

      Kymmenen käskyä on voimassa. Niin Paavali kirjoittaa. Mutta ei Hengen mukaan vaeltaville. Heitä ei tuomitse laki, vaan Jumalan Henki kaikissa teoissa ja jokaisessa hetkessä. Eikä vain vain tuomitse, vaan johdattaa, auttaa ja antaa voimaa.

      Kymmenen käskyä on voimassa jumalattomille, syntisille siten että eivät voi itseään millään puolustaa kuten Raamattu sanoo. Se sana sulkee pois myös automaattisen pelastuksen teologian mukaan. Pelastus tulee vain Hengen kautta kun ihminen vaeltaa kelvollisesti Pyhän Hengen johdatuksessa.

      • Anonyymi

        Mooseksen laki, johon kymmenen käskyä kuuluivat, oli muinaiselle Israelin valtiolle annettu laki. Pakanoille ei ole koskaan annettu Mooseksen käskyjä. Jumala loi ihmisen kuvakseen. Yhä vieläkin, vaikka ihminen on turmeltunut, hänessä on jotain piirteitä Jumalan luonteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen laki, johon kymmenen käskyä kuuluivat, oli muinaiselle Israelin valtiolle annettu laki. Pakanoille ei ole koskaan annettu Mooseksen käskyjä. Jumala loi ihmisen kuvakseen. Yhä vieläkin, vaikka ihminen on turmeltunut, hänessä on jotain piirteitä Jumalan luonteesta.

        "...oli muinaiselle Israelin valtiolle annettu laki. "

        Todistapas tuo valtio-jutska Raamatulla.


    • Anonyymi

      Laki on nimenomaan voimassa siksi, ettei kukaan voi lain kautta pelastua. Sekä siksi ettei ole mitään teologista pelastusta, koska silloin ihminen tuomitaan lain mukaan ja siitä tuomiosta ei selviä. Harhaoppiset selittävät ristiriitaisen lainkiivailunsa sillä, että kun vain yrittää täyttää lain, niin Kristus täyttää loput. Se ei vain ole raamatullinen näkemys, vaan silkkaa harhaoppia.

      Pelastumme lain kirouksesta sillä, että saamme anteeksiannon Kristuksessa ja Pyhän Hengen, joka sitten meitä johtaa sen mukaan miten nöyriä ja avoimia olemme ottamaan sen vastaan. Heti kun korostamme itseämme, heti kun lihallinen minä ohjaa meitä, niin joudumme taasen lain alle ja sen tuomittavaksi.

      • Anonyymi

        Aapeli Saarisalo ja muut jotka sanovat että 10 käskyä on voimassa ovatko he lakihenkisiä ?
        Onko sinulla parempi Raamatun tuntemus kuin heillä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aapeli Saarisalo ja muut jotka sanovat että 10 käskyä on voimassa ovatko he lakihenkisiä ?
        Onko sinulla parempi Raamatun tuntemus kuin heillä ?

        Pyhä Henki opettaa ja kertoo omilleen totuuden. Saarisalo ei ole Pyhä Henki eikä Jumala. Saarisalo on saanut oppinsa tämän maailman kouluista.


      • Anonyymi

        Pakanuudesta kääntyneet eivät pelastu lain kirouksesta, eihän ole tarvetta, sillä Mooseksen laki eikä lain kiroukset ole koskaan koskeneet pakanakansoja.
        Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä;
        ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanuudesta kääntyneet eivät pelastu lain kirouksesta, eihän ole tarvetta, sillä Mooseksen laki eikä lain kiroukset ole koskaan koskeneet pakanakansoja.
        Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä;
        ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.

        Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi.
        Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan Mooseksen käskyjen täyttämisellä lain paikattuun viittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aapeli Saarisalo ja muut jotka sanovat että 10 käskyä on voimassa ovatko he lakihenkisiä ?
        Onko sinulla parempi Raamatun tuntemus kuin heillä ?

        Jerusalemin vanhimmat kiistelivät jo pari tuhatta vuotta sitten pakanoitten velvollisuudesta täyttää Mooseksen laki. Vanhimmat päättivät: heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Huomaa, ei sanaakaan kymmenestä käskystä. Jos ja kun Sarisalo opettaa kymmentä käskyä, hän on astut Jumalan Sana yli ja ottanut oppinsa tästä maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerusalemin vanhimmat kiistelivät jo pari tuhatta vuotta sitten pakanoitten velvollisuudesta täyttää Mooseksen laki. Vanhimmat päättivät: heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Huomaa, ei sanaakaan kymmenestä käskystä. Jos ja kun Sarisalo opettaa kymmentä käskyä, hän on astut Jumalan Sana yli ja ottanut oppinsa tästä maailmasta.

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa että oli kaksi liittoa: Yksi kymmenen käskyn liitto Siinailta, ja toinen liitto joka perustui niihin sääntöihin jotka Mooses asetti arkin ulkopuolelle ja joka koski pyhäkköpalvelusta ja maallista lainkäytäntöä. Älkää väittäkö Raamattua vastaan!
        5. Moos.29:1 (28:69)
        Nämä ovat sen liiton sanat, jonka Herra käski Mooseksen tehdä israelilaisten kanssa Mooabin maassa, sen liiton lisäksi, jonka hän oli tehnyt heidän kanssaan Hoorebilla.

        KAKSI LIITTOA !

        5.Moos.31:24Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti, 25käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen: 26"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
        TOINEN LAKI JONKA MOOSES KIRJOITTI; PANTIIN LIITONARKIN SIVULLE TODISTUKSEKSI ISRAELIN KANSAA VASTAAN !

        TÄMÄ TOINEN LAKI; TOORA; TULI TARPEETTOMAKSI KUN JEESUS TÄYTTI KAIKKI ENNUSTUKSET JA UHRASI ITSENSÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa että oli kaksi liittoa: Yksi kymmenen käskyn liitto Siinailta, ja toinen liitto joka perustui niihin sääntöihin jotka Mooses asetti arkin ulkopuolelle ja joka koski pyhäkköpalvelusta ja maallista lainkäytäntöä. Älkää väittäkö Raamattua vastaan!
        5. Moos.29:1 (28:69)
        Nämä ovat sen liiton sanat, jonka Herra käski Mooseksen tehdä israelilaisten kanssa Mooabin maassa, sen liiton lisäksi, jonka hän oli tehnyt heidän kanssaan Hoorebilla.

        KAKSI LIITTOA !

        5.Moos.31:24Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti, 25käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen: 26"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
        TOINEN LAKI JONKA MOOSES KIRJOITTI; PANTIIN LIITONARKIN SIVULLE TODISTUKSEKSI ISRAELIN KANSAA VASTAAN !

        TÄMÄ TOINEN LAKI; TOORA; TULI TARPEETTOMAKSI KUN JEESUS TÄYTTI KAIKKI ENNUSTUKSET JA UHRASI ITSENSÄ.

        Kol.2:14
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

        Tuo toinen käsinkirjoitettu säännösten kokoelma joka oli todistukseksi ihmisiä vastaan, loppui Jeesuksen kuoleman yhteydessä. Ei ollut kysymys kymmenestä käskystä, tappaminen ja varastaminen on yhä syntiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kol.2:14
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

        Tuo toinen käsinkirjoitettu säännösten kokoelma joka oli todistukseksi ihmisiä vastaan, loppui Jeesuksen kuoleman yhteydessä. Ei ollut kysymys kymmenestä käskystä, tappaminen ja varastaminen on yhä syntiä!

        Jeesus, Paavali, , Jaakob ja Johannes kaikki todistivat että kymmenen käskyä ovat yhä voimassa.

        Matteus 19:17
        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
        Johannes 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        Johannes 15:10
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        1. Timoteuskirje 6:14
        että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        1. Johanneksen kirje 2:3
        Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        1. Johanneksen kirje 3:22
        ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
        1. Johanneksen kirje 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        Jak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; 9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. 10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. 11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. 12. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. 13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        Room.7:7Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". 8Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. 11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. 12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, Paavali, , Jaakob ja Johannes kaikki todistivat että kymmenen käskyä ovat yhä voimassa.

        Matteus 19:17
        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
        Johannes 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        Johannes 15:10
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        1. Timoteuskirje 6:14
        että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        1. Johanneksen kirje 2:3
        Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        1. Johanneksen kirje 3:22
        ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
        1. Johanneksen kirje 5:3
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

        Jak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; 9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. 10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. 11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. 12. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. 13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        Room.7:7Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". 8Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. 11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. 12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki. Mooseksen lakia. Laki ei ole koskaan koskenut pakanakansoja. Väitteet, joiden mukaan osa laista, vanhan liiton lain tauluihin kirjoitetut kymmenen käskysanaa olisivat voimassa, on tuulesta temmattu ja tyhjän jauhantaa.
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."
        TÄSSÄ EI LUE, ETTÄ PIDÄMME KYMMENEN KÄSKYÄ, VAAN HÄNEN KÄSKYNSÄ.
        meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kol.2:14
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

        Tuo toinen käsinkirjoitettu säännösten kokoelma joka oli todistukseksi ihmisiä vastaan, loppui Jeesuksen kuoleman yhteydessä. Ei ollut kysymys kymmenestä käskystä, tappaminen ja varastaminen on yhä syntiä!

        Kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen eli i vanhan liiton lain taulut ovat tyhjät. Kymmenen käskyä kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laki oli sopusoinnussa muiden säädösten kanssa. Laista löytyy sotalakeja eli lain mukaan piti olla valmiina sotaan ja tappamaan sodassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki. Mooseksen lakia. Laki ei ole koskaan koskenut pakanakansoja. Väitteet, joiden mukaan osa laista, vanhan liiton lain tauluihin kirjoitetut kymmenen käskysanaa olisivat voimassa, on tuulesta temmattu ja tyhjän jauhantaa.
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."
        TÄSSÄ EI LUE, ETTÄ PIDÄMME KYMMENEN KÄSKYÄ, VAAN HÄNEN KÄSKYNSÄ.
        meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."

        Raamatussa ei ole kymmenen käskyn lakia. Vaan Raamattu ilmoittaa Mooseksen lain ja Mooseksen laki on satojen käskyjen kokonaisuus, josta on todistettu: Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Mooseksen omat sanat ja lain käsky:
        Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois." Jeesuksen opetti Mooseksen käskyn mukaisesti: Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kymmenen käskyn lakia. Vaan Raamattu ilmoittaa Mooseksen lain ja Mooseksen laki on satojen käskyjen kokonaisuus, josta on todistettu: Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Mooseksen omat sanat ja lain käsky:
        Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois." Jeesuksen opetti Mooseksen käskyn mukaisesti: Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Jeesus oli lain juutalainen ja Mooseksen lain alainen. kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan. Mooseksen laki oli voimassa vain Israelin rajojen sisäpuolella.
        Mooseksen laki ja sen kautta saatava vanhurskaus päätyi sen jälkeen kun Jeesus oli astunut taivaalliseen kaikkeinpyhimpään.
        Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Jeesuksen aikoihin juutalaisilla oli itsehallinto ja heillä oli omat, Moosekseen pohjautuvat lait. Mooseksen laki oli itsenäisen valtion laki. Mooseksen laki piti järjestystä yllä Israelissa, aivan kuin Suomellakin on omat lait, jotka rankaisevat murhaajia ja varkaita. "tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille"
        Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
        Kristityt noudattavat suomessa Suomen lakeja, eivät muinaisen Israelin lakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa että oli kaksi liittoa: Yksi kymmenen käskyn liitto Siinailta, ja toinen liitto joka perustui niihin sääntöihin jotka Mooses asetti arkin ulkopuolelle ja joka koski pyhäkköpalvelusta ja maallista lainkäytäntöä. Älkää väittäkö Raamattua vastaan!
        5. Moos.29:1 (28:69)
        Nämä ovat sen liiton sanat, jonka Herra käski Mooseksen tehdä israelilaisten kanssa Mooabin maassa, sen liiton lisäksi, jonka hän oli tehnyt heidän kanssaan Hoorebilla.

        KAKSI LIITTOA !

        5.Moos.31:24Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti, 25käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen: 26"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
        TOINEN LAKI JONKA MOOSES KIRJOITTI; PANTIIN LIITONARKIN SIVULLE TODISTUKSEKSI ISRAELIN KANSAA VASTAAN !

        TÄMÄ TOINEN LAKI; TOORA; TULI TARPEETTOMAKSI KUN JEESUS TÄYTTI KAIKKI ENNUSTUKSET JA UHRASI ITSENSÄ.

        Vainko KAKSI? Mitä tapahtui liitoille Abramin kanssa ja Nooan kanssa. Ja olihan niitä liittoja muitakin. Laki oli kuitenkin olemassa jo ennen Siinaita. Mieti sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kymmenen käskyn lakia. Vaan Raamattu ilmoittaa Mooseksen lain ja Mooseksen laki on satojen käskyjen kokonaisuus, josta on todistettu: Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Mooseksen omat sanat ja lain käsky:
        Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois." Jeesuksen opetti Mooseksen käskyn mukaisesti: Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Ei Raamattu tuossa maininnut mistä laista oli kyse. Lakeja on Raamatussa puolentusinaa erilaista: mm. Siviililait, seremonialait, juutalaiset misvot-lait, kymmenen käskyn laki, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki opettaa ja kertoo omilleen totuuden. Saarisalo ei ole Pyhä Henki eikä Jumala. Saarisalo on saanut oppinsa tämän maailman kouluista.

        "Pyhä Henki opettaa ja kertoo omilleen totuuden"

        Adventistit eivät tietääkseni opeta tuollaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki. Mooseksen lakia. Laki ei ole koskaan koskenut pakanakansoja. Väitteet, joiden mukaan osa laista, vanhan liiton lain tauluihin kirjoitetut kymmenen käskysanaa olisivat voimassa, on tuulesta temmattu ja tyhjän jauhantaa.
        Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        "tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."
        TÄSSÄ EI LUE, ETTÄ PIDÄMME KYMMENEN KÄSKYÄ, VAAN HÄNEN KÄSKYNSÄ.
        meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut."

        Ei Paavali , eivätkä muut apostolit, sanoneet: "Tämä kohta on vain juutalaisille, teidän toisten ei tarvitse välittää kymmenestä käskystä!"

        Joten ole hyvä ja rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi ja yritä samalla rikkoa kymmentä käskyä, jos siihen pystyt!


    • Anonyymi

      Helpottaa elämää, kun hyväksyy ihmisen, tuomitseminen uskon takia , onko hyväksi?

    • Anonyymi

      En tiedosta kuka on harva-oppinen,
      kuka Advari? Aavistan, että käytetään paljon energiaa tähän keskusteluun.
      Miksi? No, eihän rahalla ole mitään tekemistä asian kanssa?

    • Anonyymi

      John Wesley Aikoinaan Eglannin huomattavimpia herätyssaarnaajia.
      Tässä hänen lausuntonsa : "Mutta moraalilakia kymmeneen käskyyn sisältyvänä ja profeettain kautta korostettuna ei ole poistettu. Hänen tulemuksensa tarkoitus ei ollut kumota mitään osaa siitä. Tämä on laki, jota ei tule koskaan rikkoa, vaan joka on pysyvä kuten uskollinen todistaja taivaalla. Moraalilaki on kokonaan erilaisella perustalla kuin seremonia-eli rituaalilaki. Jokaisen osan tästä laista täytyy olla voimassa koko ihmiskuntaa ja kaikkia aikakausia varten"

      Saisiko tähän asiallisia vastauksia kiitos.

      • Anonyymi

        En tunne ketään John Wesleytä. Jeesus itse sanoo: kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä.
        Seuraan Jeesusta, en tuntematonta jo aikoja sitten kuollutta henkilöä. Jeesus elää!
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        John Wesley ei ole Jeesus. John Wesley kirjoitti satuja.
        Olen jo kirjoittanut vastauksia. Voisitko olla hyvä ja lukea?
        Mooseksen laki, jonka liiton tauluihin oli kirjoitettu kymmenen käskysanaa, kuului jo kumottuu vanhaa, vain israelilaisille annettuun lakiin. Kymmenestä käskystä on sanottu: mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin,
        Laista on myös sanottu: elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        En ole koskaan, eikä kukaan muukaan pakanuudesta kääntynyt ole ollut Mooseksen lain alainen. Paavali kirjoitti juutalaisille.
        Mutta näetkö: kymmenen käskyä kuului kuoleman lakiin, sen jälkeen on sanottu, että Jeesukseen uskovat ovat vapautetut synnin ja kuoleman laista.
        Elämän Hengen laki on uskon laki ja Mooseksen laki tekojen laki. Jos et usko etkä edes halua uskoa, mutta haluat näyttää jumaliselta, niin valitset tekojen lain eli itse valitun jumalanpalveluksen: Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.


      • Anonyymi

        Miksi Wesley julisti kymmentä käskyä? Tässä uudestaan selvitys: Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Wesley julisti kymmentä käskyä? Tässä uudestaan selvitys: Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan paikattuun viittaan.

        Vanhan liiton lain tauluja säilyttiin liiton arkussa. Liiton arkusta on profetoitu: Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        Voi sanoa Wesleytä satujen kertojaksi: (Kymmenen käskyä) "joka on pysyvä kuten uskollinen todistaja taivaalla". Liiton lain taulut olivat valkoista kiveä. Sana todistaa: joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


      • Anonyymi

        Wesley oli ymmärtänyt väärin! Se oli dekalogi, joka sisältyi Rakkauden lakiin, ei toisin päin. Rakkauden laki on ollut olemassa alusta asti. Mooseksen laki annettiin vasta 430 vuotta Aabrahaminlle annetun lupauksen jälkeen, tottelemattomuuden takia.

        Jeesus saarnasi Rakkauden lakia.


    • Anonyymi

      Jean Calvin, Sveitsin uskonpuhdistaja: "Laki ei ole menettänyt mitään arvovallastaan, vaan sen tulisi aina saada meiltä osakseen samaa kunnioitusta ja kuuliaisuutta".

      • Anonyymi

        Et ottanut San ilmoitusta vastaan. Paadutit itsesi ja aloit vängätä taas eksytystäsi. Sinulle eivät Herran Jeesuksen Sanat merkitse mitään. Olet valinnut osaksesesi uskonnon, et Jeesuksen seuraamista.
        Oletko koskaan nähnyt Raamatusta, mitä Jeesus sanoo: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. Olet ottanut Jeesuksen veriliiton tilalle vanhan, eläinten verellä vahvistetun liiton. Hylkäät Sanan opetuksen: niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
        Olet mennyt Mooseksen, vanhan liiton välimiehen tykö ja asetat Mooseksen Jeesuksen yläpuolella: Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt"
        Sana varoittaa: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!


      • Anonyymi

        Mooseksen laki oli koston laki, sillä Aabelin veri huusi kostoa.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi Jeesus itse sanoo: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        Jeesus ei kutsunut älä tapa-käskyä Jumalan sormella kirjoitetuksi ja ikuisesti pysyväksi, vaan aivan arkisesti: "olette kuulleet sanotuksi vanhoille". Jeesus jatkaa: "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion". Suomeksi, Mooses sanoi: "älä tapa" ja Minä, Jeesus sanon sen sijaa: "joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion" Se, mitä Jeesus sanoi ei ole lainkaan sama, mitä Mooses oli sanonut ja mikä oli kirjoitettuna ensimmäisen liiton tauluissa.
        Älä-tapa- käsky tarkoitti vain murhaamista, mutta lakiin kuuluvat kostot ja kivitykset ja sodat olivat sallittuja.


      • Anonyymi

        Vai, että ei mitään arvovallastaan? Kyllä lakien merkitys muuttui Uuden liiton myötä. Joten ihan varmasti lakien arvovaltakin muuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ottanut San ilmoitusta vastaan. Paadutit itsesi ja aloit vängätä taas eksytystäsi. Sinulle eivät Herran Jeesuksen Sanat merkitse mitään. Olet valinnut osaksesesi uskonnon, et Jeesuksen seuraamista.
        Oletko koskaan nähnyt Raamatusta, mitä Jeesus sanoo: Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. Olet ottanut Jeesuksen veriliiton tilalle vanhan, eläinten verellä vahvistetun liiton. Hylkäät Sanan opetuksen: niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
        Olet mennyt Mooseksen, vanhan liiton välimiehen tykö ja asetat Mooseksen Jeesuksen yläpuolella: Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt"
        Sana varoittaa: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        "Et ottanut San ilmoitusta vastaan. Paadutit itsesi ja aloit vängätä taas eksytystäsi. Sinulle eivät Herran Jeesuksen Sanat merkitse mitään. Olet valinnut osaksesesi uskonnon, et Jeesuksen seuraamista."

        Haisee TODELLA pahasti omahyväiseltä ylimielisyydeltä ja tuomitsemiselta. Luuletko todellakin olevasi täydellisen oikeassa uskosi kanssa? Että olet ymmärtänyt KAIKEN täysin oikein? Ja että sinulla vai on ainoa oikea totuus? Häpeäisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Et ottanut San ilmoitusta vastaan. Paadutit itsesi ja aloit vängätä taas eksytystäsi. Sinulle eivät Herran Jeesuksen Sanat merkitse mitään. Olet valinnut osaksesesi uskonnon, et Jeesuksen seuraamista."

        Haisee TODELLA pahasti omahyväiseltä ylimielisyydeltä ja tuomitsemiselta. Luuletko todellakin olevasi täydellisen oikeassa uskosi kanssa? Että olet ymmärtänyt KAIKEN täysin oikein? Ja että sinulla vai on ainoa oikea totuus? Häpeäisit!

        Jumala on täydellinen, et sinä eikä sinun ellen-sapattiuskontosi!
        Sinule Jumalan Sana haisee todella pahalla, totta tosiaan, sillä Sana todistaa: kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai, että ei mitään arvovallastaan? Kyllä lakien merkitys muuttui Uuden liiton myötä. Joten ihan varmasti lakien arvovaltakin muuttui.

        Väittämällä: "Kyllä lakien merkitys muuttui Uuden liiton myötä", talaat Herran Jeesuksen Sanat jalkoihisi: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on täydellinen, et sinä eikä sinun ellen-sapattiuskontosi!
        Sinule Jumalan Sana haisee todella pahalla, totta tosiaan, sillä Sana todistaa: kadotukseen joutuvien joukossa: näille tosin kuoleman haju kuolemaksi,

        Sori mutta minä en ole adventisti. Kuka Ellen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittämällä: "Kyllä lakien merkitys muuttui Uuden liiton myötä", talaat Herran Jeesuksen Sanat jalkoihisi: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Täytyy olla sokea jos ei Raamatusta näe, että lakien merkitys muuttui.

        Jeesus itse tulkitsi lakeja toisella tavalla ja muutti niiden merkitystä.

        Vanhan liiton kymmenen käskyn laista tärkeimmäksi otettiin...hmmm....EI YHTÄKÄÄN, vaan alkuperäisen Rakkauden lain kaksi käskyä. Ennen niin tärkeät dekalogin lait jäivät Rakkauden lain jalkoihin vähempiarvoisina. Kyllä siinä tapahtui ISO muutos lain merkityksessä.

        Ja onhan Raamatussa kolmisenkymmentä kohtaa, joissa joku muuttaa lakia tai sen merkitystä. Mutta sinua kiinnostaa enemmän tuomitseinen kuin lähimmäisen rakkaus...se toinen niistä tärkeimmistä...


    • Anonyymi

      Onko kammottavampaa opin lähdettä kuin murhamies ja kristittyjen vainooja Martti Luther?
      Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
      Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
      Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
      Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
      Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
      aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
      Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
      Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
      Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:
      Miksi pitää hylätä Sanan selvä ja yksinkertainen opetus ja ottaa tilalle Lutherin, kansanmurhaajan opit?
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

      • Anonyymi

        Mooses oli vain ihminen eikä Jeesus ole yhtä kuin Mooses. Jeesus ei koskaan sanonut Mooseksen lakia omaksi laikseen, vaan Jeesus puhui yksiselitteisesti Mooseksen laista:
        Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
        Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
        Mitä Mooses on teille säätänyt?
        Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.

        Jeesus antoi uuden käskyn: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Ei sanaakaan kymmenestä käskystä, ei sapatin pyhittämistä.
        Sana todistaa lain tauluista: hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
        Sanan todistus jatkuu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa". Lain tauluihin oli kirjoitettuna synnin ja kuoleman laki.
         pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 
        Jeesus pyyhi pois lain taulujen kirjoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses oli vain ihminen eikä Jeesus ole yhtä kuin Mooses. Jeesus ei koskaan sanonut Mooseksen lakia omaksi laikseen, vaan Jeesus puhui yksiselitteisesti Mooseksen laista:
        Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
        Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
        Mitä Mooses on teille säätänyt?
        Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.

        Jeesus antoi uuden käskyn: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        Ei sanaakaan kymmenestä käskystä, ei sapatin pyhittämistä.
        Sana todistaa lain tauluista: hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
        Sanan todistus jatkuu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa". Lain tauluihin oli kirjoitettuna synnin ja kuoleman laki.
         pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. 
        Jeesus pyyhi pois lain taulujen kirjoituksen.

        Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. Niissä on taivaan Jumala ilmoittanut pyhän tahtonsa ihmiskunnalle. Niitä ei ole koskaan nimitetty Mooseksen laiksi. Niihin ei myöskään ole lisätty mitään säädöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. Niissä on taivaan Jumala ilmoittanut pyhän tahtonsa ihmiskunnalle. Niitä ei ole koskaan nimitetty Mooseksen laiksi. Niihin ei myöskään ole lisätty mitään säädöksiä.

        "Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. "

        Kukas niin sanoo? Vapauden lakiin kuuluu parikin käskyä, joita ei löydy dekalogista: "älä katso henkilöön" ja "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi". Ne löytyvät kyllä Vanhan testamentin laeista Egyptistä vapautumisen jälkeen. Joten dekalogi ei voi olla vapauden laki eli Rakkauden laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. "

        Kukas niin sanoo? Vapauden lakiin kuuluu parikin käskyä, joita ei löydy dekalogista: "älä katso henkilöön" ja "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi". Ne löytyvät kyllä Vanhan testamentin laeista Egyptistä vapautumisen jälkeen. Joten dekalogi ei voi olla vapauden laki eli Rakkauden laki.

        Luther oli uudesti syntymätön maailman ihminen. Ilman Pyhää Henkeä Luther ei voinut ymmärtää Jumalan ilmoitusta. Jaakob puhui, ei Mooseksen lain teoista, vaan uskon teoista.
        "ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta." Jaakobin mainitsemat teot ovat uskon tekoja. Kaiken kaikkiaan Jaakob kirjoitti hyvin vähän Mooseksen laista. Mooseksen laki ei ole vapauden laki. "joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään". Vanhan liiton laki ei myöskään ole täydellinen.
        Samoin Paavalikin kirjoitti kahdesta laista: Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Mooseksen laki oli tekojen laki. Paavali jatkaa: Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman (Mooseksen) lain tekoja.
        Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kirjoitti koko luvun uskon teoista.
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
        Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        Arkin rakentaminen oli uskon teko. Aabrahamin lähteminen luvattuun maahan oli uskon teko.
        Ihminen tulee vanhurskaaksi armosta. Usko Jeesukseen näkyy uskon teoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. Niissä on taivaan Jumala ilmoittanut pyhän tahtonsa ihmiskunnalle. Niitä ei ole koskaan nimitetty Mooseksen laiksi. Niihin ei myöskään ole lisätty mitään säädöksiä.

        Raamatussa ei ole kymmenen käskyn lakia. Kymmenen käskyä, joka oli kirjoitettuna lain kivitauluihin, oli osa Mooseksen lakia. Mooses sanoi:
        Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kymmenen käskyn sanotaan olevan täydellinen ja vapauden laki. "

        Kukas niin sanoo? Vapauden lakiin kuuluu parikin käskyä, joita ei löydy dekalogista: "älä katso henkilöön" ja "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi". Ne löytyvät kyllä Vanhan testamentin laeista Egyptistä vapautumisen jälkeen. Joten dekalogi ei voi olla vapauden laki eli Rakkauden laki.

        Mooseksen laki ei ole täydellinen: sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.


    • Anonyymi

      Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainomaisesta suhtautumisesta sapattiin, ei itse sapatista. Ja miksi hän olisi kiistellyt rabbiinien kanssa sapatista, jos hän kerran aikoi lopulta kumota sen ? Tämän tapauksen yhteydessä Jeesus ei antanut pienintäkään vihjettä siitä, että lepopäivä siirrettäisiin sunnuntaille. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli viettää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että yhteiskunta palkitsee jumalattomuuden ja uskovaiset kannustavat rikkomaan kymmentä käskyä, he kun muka rakastavat Jumalaa ja lähimmäistään.

      Tässä on jotain mitä en ymmärrä! Kenties voisin kokeilla ensi äitienpäivänä kirjoittaa kortin äidilleni, jossa sanon: "Rakastan sinua niin kauheasti, että opetan muitakin halveksimaan sinun ohjeitasi!" Äiti varmaan ilostuu kovasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe