Asuntolainojen korot nousevat...entä sitten ?

Anonyymi

Asuntolainojen korot nousevat noin 2-3 % . Entä asunnon arvo ? Inflaatio nyt 8,1 % ja loppuvodesta inflaatio on taatusti kaksinumeroinen, ilman pilkkua. Rakennuskustannusindeksi nousee samassa ajassa 15-18 %. Pankissa rahan talletuskorko samassa ajassa nousisi n. 1-1,5 %. Jos tästä yhtälöstä poistetaan Tampere - Turku - Helsinki alueen asuntojen hintakupla ja asuntojen hintaa tarkastellaan laajemmin... niin asunnon ostaminen nyt on hyvä suoja inflaatiota vastaan. Vai kuinka on ekonomistit ?

10

1084

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinpä ja ei noilla osakemarkkinoillakaan hyvin mene. Maata kannattaa aina ostaa, kun sen valmistus on lopetettu. Nyt jo näkyy metsäkauppa kuumenevan ja tietynlaiset rantakiinteistöt max. 150 km Helsingistä menevät kaupaksi. Normaalia inflaation mukanaan tuomaa pöhinää.

• Anonyymi

Kyllähän maata saa tehty. Ajaa Mount Everestin kivimurskan läpi ja tekee merisepeliä, jolla täyttää merta.

• Anonyymi

suurinosa asunnoista on sijoittajilla siis keskustoissa , korkojen nousu saa myynnin aikaiseksi , sillä vuokratulot ei kata korkomenoja ja lainan lyhennystä !!!

• Anonyymi

2% taitaa olla ylitetty , kun ei ole moneen päivään 12kk euriboria näkynyt 🤣

• Anonyymi

taas viive 2.5% jälkeen vai ovatko viikonloppuvapaalla 🤣

• Anonyymi

Hintojen romahdus tulee olemaan pahempi kuin ysärinä , eivätkä palaudu pohjasta vuosikymmeniin 🤔

• Anonyymi

Viimeksi palautuivat nokian vuoksi , maailman suurin yritys alallaan 5miljoonan kansalla .
        Tesla näytti tekevän nokiat 🤣hinta käväisi 1200miljardissa

eivät ole satuilleet enää uudesta nokiasta , koska se tapahtuu vain kerran 300v sisällä.

• Anonyymi

Kokemusta on

• Anonyymi

nyt jo julkisesti sanovat asuntojen hintojen laskevan , hurreissa pudonneet jo 15%
        Suomessa putoavat ainakin 30% tai enemmän ja voivat olla pitkään pohjissa 10v ?

• Anonyymi

1993 vuodesta asuntojen hinnat nousseet , nyt vasta laskevat 🙄
      muistan 3v syklin muinoin 3v ylös 3alas ja tämä toistui aina

30v ylös niin tullaanko nyt 30v alas ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      69
      4642
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3515
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      38
      3276
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2668
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      49
      2663
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2149
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2034
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      1950
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      398
      1571
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1458
    Aihe