Vaaralliset ohittelijat ja hiostajat

Anonyymi

Mikä helvatan kiiree on kun täytyy lähtee ohitteleen vaikka vastaan tulee autoja .ja keltaisella viivalla sekä mutkassa.???? Ensin hiostetaan puskurissa ja koukitaan että löytyykö edes jonkinlaista paikkaa.. sitten lähdetään ja toivotaan että joku väistää. En ymmärrä .. jos on kiire esim aamulla töihin niin miksei voi lähteä kotoa vaikka 15 min aikaisemmin niin ei tarvi vaarantaa itseään ja muita. Itseäni ei muiden hätä ja kiireet jaksa kiinnostaa ...Ajan sallittua ajonopeutta ja harkitsen oman ajamiseni hyvinkin tarkkaan en roiku edellä ajavan puskurissa kiinni kunnon turvavälin ei turhia ohittuksia ja kiihdytyksiä tämä lisää ajamisen taloudellisuutta koska autoilu on kallista puuhaa muutenkin.

159

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se kiireestä johdu. Joidenkin ajotapa vain.

      • Anonyymi

        Näennäinen kiire sen tekee. Ahdistus ja vitutus sitten siitä seuraa, kun luulee että itsellä on kiire eikä pääse etenemään kuten haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näennäinen kiire sen tekee. Ahdistus ja vitutus sitten siitä seuraa, kun luulee että itsellä on kiire eikä pääse etenemään kuten haluaisi.

        Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...

        Sama on käynyt itsellä monesti ajatuksissani ohitellut reippaammin ja kamera välähtänyt. Eipä tuolta ole mitään kuulunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hymyilytti torstaina kun 6-tiellä satasen alueen loputtua hiljenneltiin jonoa kahdeksaankymppiin. Takaa tuli musta GTi-teiniGolf ensin keltaisen viivan ja lopulta myös sulkualueen yli koko jonosta ohi ja suoraan linnunpönttökameraan. Ehkä muitakin jonossa vähän nauratti salaman räpsähtäessä. Mutta kun kiire on...

        Kerran havaitsin että takana tuleva liikenneperseilijä pukkelehti jonossa , kiilasi ja roikkui edelläajavien puskureissa. Tiesin että jonkun matkan päässä on aktiivinen kameratolppa ja kun tämä maanteiden urho tuli kohdalleni aloin kiihdyttämään ja psyyykkaamaan tyyppiä.
        Vähän ennen kameraa jarruttelin sallittuun nopeuteen ja kisaan lähtenyt urpo ajoi suoraan miinaan. Räps ja lompakko auki 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran havaitsin että takana tuleva liikenneperseilijä pukkelehti jonossa , kiilasi ja roikkui edelläajavien puskureissa. Tiesin että jonkun matkan päässä on aktiivinen kameratolppa ja kun tämä maanteiden urho tuli kohdalleni aloin kiihdyttämään ja psyyykkaamaan tyyppiä.
        Vähän ennen kameraa jarruttelin sallittuun nopeuteen ja kisaan lähtenyt urpo ajoi suoraan miinaan. Räps ja lompakko auki 🤣

        Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois

        Älä usko, unta se vain oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet vaarallinen kusipää, jolta pitäisi ottaa ajo-oikeus pois

        Ja sinunko mielestäsi tuon ohittelija urpon pitäisi saada pitää korttinsa. Kas kun eitvielä mitalia rintaan vaadi tuollaiselle Teiden kingille.


    • Anonyymi

      Kusi on ehtymätön luonnonvara.

      • Anonyymi

        Ja sitä näyttää löytyvän yhä useamman päästä tänä päivänä.


    • Anonyymi

      Joka paikka on ohituspaikka.
      Itse ainakin ohitan aina kun tiedän että potku riittää menemään. Eniten vitutti tänään nämä oikeinajavat kiinni toistensa perseissä ettei väliin mahdu.
      Luulis että ois sama pitää se 50m väliä jos ei ole ohitushaluja.

      • Anonyymi

        Oikein ajava ei ole kiinni kenenkään perseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ajava ei ole kiinni kenenkään perseessä.

        Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
        Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
        Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
        Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
        Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä.

        Jos se oma nopeusmittari näyttää suunnilleen suurinta sallittua, niin tilanne on kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se oma nopeusmittari näyttää suunnilleen suurinta sallittua, niin tilanne on kunnossa.

        Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.

        Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä.


      • Anonyymi

        Minun ei tarvitse koskaan ohitella, mitä nyt joskus työkoneita tai muita tavanomaista hitaammin ajavia. Traktoriakaan ei juuri kannate ohittaa, koska yleensä ne siirtyvät pian tieltä toiselle peltolohkolle. Jotenkin vaan tuo ohittelun hurma on iän myötä jäänyt pois, eikä siten kiinnosta se hurja meno. Juhannuksen menoliikenteessä sen taas näki oikein selvästi, miten järki ei päässä monellakaan liiku, vaan ainoana pakottavana muoti-ilmiönä on saada ohitella ja mennä lujaa. Oli hauskaa ja jännääkin seurata sitä poukkoilua, mitä juhannuksen liikenteessä saattoi seurata. Kellään ei tietenkään tullut pieneen mieleenkään, että rauhallisella ajo tavalla säästää kallista menovettä. Ajoin Vantaalta Ouluun saakka, enkä kertaakaan ohitellut ketään, en rekkojakaan, koska niiden vauhti ei paljoa alhaisempi ole yleisistä rajoituksista. Ja mitä ihmeen järkeä on pitkässä jonossa ohitella ? Ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei eikä tee jonoja yksin vaan ajaa muiden mukana.
        Yksi hyvä tapa oppia on se että kun tulee tunne että kaikki ohittavat on joko katsoa nopeusmittaria tai sitten alkaa ajamaan muiden mukana samaa vauhtia.
        Ei ne poliisit koko letkaa pysäytä.

        Minun vakio nopeuteni tänä kalliin polttonesteiden aikana on 80 km/h ja se riittää minulle oikein hyvin. On lystiä ajaa kaikessa rauhassa letkan perässä kaukana muista, kuin perä perää ilman turva välejä sumpussa. Sieltä takaa on hauskaa seurata muiden poukkoilua ja jarru valojen kirkasta palamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.

        Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä.

        Minua ei ärsytä ei sitten tipan tippaa vaikka joku ajaa alle rajoitusten. Kuinkahan iso oli taaskin sakkosaldo tältä juhannuksen ajan liikenteeltä ja moniko toope sai laittaa ajokorttinsa kuivumaan tai peräti ajokiellon. Minua ei viehätä ei sitten tippaakaan tuo kova vauhti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti. Edellä oleva kun ajaa hyvässä kelissä tarpeettoman hitaasti. Jos kerää jonoa peräänsä, niin olisi kohteliasta päästää jono jossain kohtaa ohi.

        Toki ylinopeusyrjöt ovat myös syy jonojen syntymiseen. He taas synnyttävät sen jonon toisesta suunnasta. Jos kaikki ajaisivat mahdollisimman samaan nopeutta, niin liikenne sujuisi paljon jouhevammin. Tähän ei varmaankaan päästä, mutta siihen kannattaisi minusta silti pyrkiä.

        Miksi se ärsyttää? Etkä sinä pysty sitä määrittelemään, että onko jonkun nopeus tarpeettoman hidas vai ei. Se toinen kuski on omista syistään valinnut sen nopeuden jolla hän ajaa, ja sinun tulee sopeutua tilanteeseen joko ajamalla samalla nopeudella tai tilaisuuden tullen menemällä ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se ärsyttää? Etkä sinä pysty sitä määrittelemään, että onko jonkun nopeus tarpeettoman hidas vai ei. Se toinen kuski on omista syistään valinnut sen nopeuden jolla hän ajaa, ja sinun tulee sopeutua tilanteeseen joko ajamalla samalla nopeudella tai tilaisuuden tullen menemällä ohi.

        Se ärsyttää, että on jumissa takana eikä pääse ohi, tietäen että matkanteko voisi olla jouhevampaa. Jos on hyvin ohituspaikkoja niin se on sitten asia erikseen. Näin ei todellakaan aina ole.

        En pystykään määrittelemään kenenkään valittua nopeutta. Puhuinkin siitä, että on kohteliasta päästää jono ohi, mikäli sellaista kerää taakseen ajamalla paljon hitaammin kuin nopeusrajoitus. Jos edetään nopeusrajoitusten mukaista nopeutta joka on lähellä suurinta sallittua, niin en valita asiasta tippaakaan. Ylinopeutta ei ole kenenkään pakko ajaa (eikä edes saa ajaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ärsyttää, että on jumissa takana eikä pääse ohi, tietäen että matkanteko voisi olla jouhevampaa. Jos on hyvin ohituspaikkoja niin se on sitten asia erikseen. Näin ei todellakaan aina ole.

        En pystykään määrittelemään kenenkään valittua nopeutta. Puhuinkin siitä, että on kohteliasta päästää jono ohi, mikäli sellaista kerää taakseen ajamalla paljon hitaammin kuin nopeusrajoitus. Jos edetään nopeusrajoitusten mukaista nopeutta joka on lähellä suurinta sallittua, niin en valita asiasta tippaakaan. Ylinopeutta ei ole kenenkään pakko ajaa (eikä edes saa ajaa).

        Toki on hyvä päästää jono ohi, jos ajaa selvästi rajoituksen alle. Mutta nyt oli puhe tilanteesta, jossa ajetaan suunnilleen suurinta sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki on hyvä päästää jono ohi, jos ajaa selvästi rajoituksen alle. Mutta nyt oli puhe tilanteesta, jossa ajetaan suunnilleen suurinta sallittua.

        Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."

        Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."

        Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista.

        Tietysti se on näkemyskysymys, että mikä on suunnilleen rajoituksen mukaan ajamista. Se voi olla tuon verran alle kuin sanoit, tai se voi olla vähän ylikin. Mutta jos tuntuu siltä, että joku ajaa tarpeettoman hitaasti, niin kannattaa pyytää poliisi paikalle toteamaan tilanne. Ärsyyntyminen ja varma tieto siitä, että nyt tuo tekee tuon tahallaan, ovat turhia manööverejä.

        Hieno juttu muuten, että onnistumme vaihtamaan ajatuksia hyvässä hengessä. Monessa muussa keskustelussa olisimme jo kuspäitä, homoja ja mielenvikaisia, emmekä osaisi ollenkaan ajaa niillä autonromuillamme 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei tarvitse koskaan ohitella, mitä nyt joskus työkoneita tai muita tavanomaista hitaammin ajavia. Traktoriakaan ei juuri kannate ohittaa, koska yleensä ne siirtyvät pian tieltä toiselle peltolohkolle. Jotenkin vaan tuo ohittelun hurma on iän myötä jäänyt pois, eikä siten kiinnosta se hurja meno. Juhannuksen menoliikenteessä sen taas näki oikein selvästi, miten järki ei päässä monellakaan liiku, vaan ainoana pakottavana muoti-ilmiönä on saada ohitella ja mennä lujaa. Oli hauskaa ja jännääkin seurata sitä poukkoilua, mitä juhannuksen liikenteessä saattoi seurata. Kellään ei tietenkään tullut pieneen mieleenkään, että rauhallisella ajo tavalla säästää kallista menovettä. Ajoin Vantaalta Ouluun saakka, enkä kertaakaan ohitellut ketään, en rekkojakaan, koska niiden vauhti ei paljoa alhaisempi ole yleisistä rajoituksista. Ja mitä ihmeen järkeä on pitkässä jonossa ohitella ? Ei mitään.

        Kuinkas sattuikaan miten tuo kirjoituksesi on kovin tuttu useamman vuoden takaa.
        Niin rekkojen ohittamisen tarpeettomuudesta kuin kyvyttömyydestä ohittaa edes traktoria.
        Kun nuo varsin maltilliset nopeusrajoitukset kirvoittaa kirjoittamaan niiden salliman nopeuden olevan "hurjaa menoa" niin väistämättä nousee mieleen kysymys, että asian kohdallasi kertomallasi tavalla ollen niin voisitko harkita, kun varsin minä minä keskeinen muita piinaava ja muista piittaamaton kuski olet, poistua kokonaan liikennettä haittaamasta ja vaarantamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas sattuikaan miten tuo kirjoituksesi on kovin tuttu useamman vuoden takaa.
        Niin rekkojen ohittamisen tarpeettomuudesta kuin kyvyttömyydestä ohittaa edes traktoria.
        Kun nuo varsin maltilliset nopeusrajoitukset kirvoittaa kirjoittamaan niiden salliman nopeuden olevan "hurjaa menoa" niin väistämättä nousee mieleen kysymys, että asian kohdallasi kertomallasi tavalla ollen niin voisitko harkita, kun varsin minä minä keskeinen muita piinaava ja muista piittaamaton kuski olet, poistua kokonaan liikennettä haittaamasta ja vaarantamasta.

        Miksi olet noin hyökkäävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet noin hyökkäävä?

        Miksi kykenet vain tuohon jo varsin tutuksi tulleeseen mökellyksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kirjoitettiin kylläkin että "Kyllä ärsyttää joskus kun tietää, että voisi ajaa lähes 10 km/h nopeammin ja ihan laillisesti."

        Se on sitten eri asia, että mikä on "suunnilleen" suurinta sallittua ajamista. Onko se 2 km/h, 6 km/h vai jokin muu nopeus alle rajoitusnopeuden? Omasta mielestä 10 km/h alle ei enää ole "suunnilleen" rajoitusnopeutta ajamista.

        Samaa mieltä kanssasi tuosta "bensansäästäjien" suunnilleen suurinta sallittua ajamisesta.
        Tänään viimeksi kohtasin varsin monta "suunnilleen" suurinta sallittua ajavaa jotka 100km/h alueella olivat tulkinneet 80km/h tai hiukan alle nopeutensa "suunnilleen " suurimmaksi sallituksi.
        Mainittakoon, että tiellä vastantuleva liikenne oli sen verran vilkasta ettei juurikaan ohitus mahdollisuuksia ollut. Eikä tietenkään "suunnilleen" ajavat katsoneet mitenkään tarpeelliseksi antaa sallittua nopeutta ajaville ohitus mahdollisuutta esim. bussi pysäkille tai levähdysalueelle väistämällä, vaikka auto letka perässään oli parhaimmillaan useita satoja metrejä pitkä.
        Ei voi välttyä ajatukselta, että mainitut "suunnilleen" ajavat on joko ajokyvyltään varsin alas vajonneita tai sitten erikoisen vaarallisia minä minä kuskeja tai jopa molempia. Oli kysymys kummasta tahansa mainitusta, liikenteen sujuvuus ja turvallisuus näistä kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kykenet vain tuohon jo varsin tutuksi tulleeseen mökellyksesi?

        Erikoinen oletus. Miksi olet noin hyökkäävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen oletus. Miksi olet noin hyökkäävä?

        Mitäs erikoista tuossa on? Olethan tuota samaa typeryyttäsi tarjoillut jo vuosikaupalla, ilman selventävää selitystä, että mikä on se sana tai sanamuoto kommentissa joka saa sinulla keittämään yli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs erikoista tuossa on? Olethan tuota samaa typeryyttäsi tarjoillut jo vuosikaupalla, ilman selventävää selitystä, että mikä on se sana tai sanamuoto kommentissa joka saa sinulla keittämään yli?

        Olen siis kiinnittänyt huomiota typerään käytökseesi ja huomannut, ettet hallitse sitä. Oletko edes yrittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis kiinnittänyt huomiota typerään käytökseesi ja huomannut, ettet hallitse sitä. Oletko edes yrittänyt?

        Tuo suoltamasi psykopaska on myös varsin tuttua jo varsin pitkältä ajalta. Et sitten kuitenkaan pysty antamaan minkäänlaista edes suunnilleen järkevää vastausta esitettyihin kysymyksiin.
        Kun olet huomannut jotain sellaista mikä on vain kuvitelmaasi pääsi sisällä jota ei siis oikeassa elämässä ole olemassakaan, niin tuskin se kenenkään yrittämisellä sieltä päästäsi poistuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo suoltamasi psykopaska on myös varsin tuttua jo varsin pitkältä ajalta. Et sitten kuitenkaan pysty antamaan minkäänlaista edes suunnilleen järkevää vastausta esitettyihin kysymyksiin.
        Kun olet huomannut jotain sellaista mikä on vain kuvitelmaasi pääsi sisällä jota ei siis oikeassa elämässä ole olemassakaan, niin tuskin se kenenkään yrittämisellä sieltä päästäsi poistuisi.

        Ei nyt suuttua tarvitse, vaikka et typerää käytöstäsi pystykään hallitsemaan.


      • Anonyymi

        Pemarijonne älähti🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt suuttua tarvitse, vaikka et typerää käytöstäsi pystykään hallitsemaan.

        Kuka tässä nyt on mitenkään suuttunut?
        Sinäkin voisit tuon typeryyteen yltävän psykopaskan jauhamisen sijaan vastata, että mikä sana tai sanamuoto on se joka saa sinut kirjoittamallasi tavalla raivostumaan?


    • Anonyymi

      Eikö me mitenkään pystyttäisi olemaan reippaita ja kohteliaita liikenteessä, niin ohitettavat kuin ohittajat?

      • Anonyymi

        No sillä ehdolla, että minä aina ensin. 😆


      • Anonyymi

        Vidud siellä kavereita olla etsimässä! Hanaa vaan ja ohi ja over.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vidud siellä kavereita olla etsimässä! Hanaa vaan ja ohi ja over.

        Sanonta kuuluu että: "kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy".


    • Anonyymi

      Pidä se Toyotasi vauhti lähellä suurinta sallittua, niin kaikki ei pyri ohitsesi.

    • Anonyymi

      Audi- ja Bemaripellet ne vaan tekee jatkuvasti vaarallisista ohituksista vaikka tiet täynnä ruuhkaa!

      • Anonyymi

        Eikö nämä pellet sitten välitä ollenkaan siitä, kun saavat ison sakon. Tänä aikana, kun polttonesteitten hinnat ovat pilvisssä, ei siihen kaivata yhden yhtä sakkoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nämä pellet sitten välitä ollenkaan siitä, kun saavat ison sakon. Tänä aikana, kun polttonesteitten hinnat ovat pilvisssä, ei siihen kaivata yhden yhtä sakkoa

        Eivät sitten näköjään välitä sakoista. Tai sitten sekoilevat autojensa kanssa kun ei ole kameravalvontaa. Poliisia kaipais edes joskus näkyvän. mutta ei näy. Liikkuva poliisi kun on lakkautettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sitten näköjään välitä sakoista. Tai sitten sekoilevat autojensa kanssa kun ei ole kameravalvontaa. Poliisia kaipais edes joskus näkyvän. mutta ei näy. Liikkuva poliisi kun on lakkautettu.

        Tämä ja eipä tällä nykytekniikalla saa sakkoja vaikka miten antais mennä.


    • Anonyymi

      Älä viitti taas aloittaa, ethän sä ole missään edes käynytkään. Pellkä provo.

    • Anonyymi

      Poukoilijoita vituttaa,kun ei ole rakoja moiseen harrastukseen!

      • Anonyymi

        "Harrastaa" kannattaa myös muualla, kuin liikenteessä muiden seassa.


    • Anonyymi

      Tekee williamit ja hakee marketista muutaman fosterin. Ruuhkat on muuten hikisiä sinänsä.

    • Anonyymi

      Ne ohittelijat eivät halua näytellä muille autoilijoille ruostunutta peltiä ,,siitä tulee se kiire !!

    • Anonyymi

      Se vain hauskaa ajaa reippaasti. Perseeseen ja ohi. Joskus nuorena harrastin.

      • Anonyymi

        En koskaan hiestanut ketään. Sukkelasti heti ohi,kun baanaa aukes!


      • Anonyymi

        Ei oo niin kiire että täytys ajaa talla pohjassa.


    • Anonyymi

      varmaan hiostaa toijotistia kun ei ilmastointi pellaa toijotassa

    • Anonyymi

      Tieraivo. Tähän päästäänkin kätevästi aasinsiltaa pitkin. Mm. edellinen tilanne voi suomessa johtaa vaaralliseen ja aggressiiviseen käyttäytymiseen. Suomalaisen itsetunto on edelleen heikko, ja se näkyy valitettavasti myös liikenteessä. Kun varsinkin autolla ajaessaan suomalainen saattaa tuntea olevansa ”omassa valtakunnassaan”, hän helposti kokee tulleensa loukatuksi tai muutoin epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi. Tästä seuraa kostonhalu, joka pahimmillaan kietoutuu aggressiiviseen ja vaaralliseen käyttäytymiseen. Onneksi Suomessa ei tieraivon osalta olla sentään ihan ”edelläkävijöitä” – esim. rakkaan itänaapurimme puolelta löytyy huomattavasti rankempaa toimintaa. Mutta ”hyvällä” alulla touhu täälläkin on…

      • Anonyymi

        Jokainen minun ohittaja nöyryttää minua? Näin suomalainen ajattelee!


      • Anonyymi

        Jos muut liikenteessä olevat tuntuvat vastustajilta, niin omissa asenteissa on paljon korjaamisen tarvetta. Jos he tuntuvat vihollisilta, niin asiat taitaa olla todella huonossa jamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muut liikenteessä olevat tuntuvat vastustajilta, niin omissa asenteissa on paljon korjaamisen tarvetta. Jos he tuntuvat vihollisilta, niin asiat taitaa olla todella huonossa jamassa.

        Näin on valtaosalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on valtaosalla!

        Mistäs tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät?

        Etkö tosissaan tiennyt Olipa aukko tiedoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosissaan tiennyt Olipa aukko tiedoissa

        Kerro vaan, mistä tiedät.


      • Anonyymi

        Minua vituttaa kun ei noudateta liikennesääntöjä ja rajoituksia ja ajetaan lyhyillä turvaväleillä ja nopeusjojoillaan. Onko minulla heikko itsetunto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vituttaa kun ei noudateta liikennesääntöjä ja rajoituksia ja ajetaan lyhyillä turvaväleillä ja nopeusjojoillaan. Onko minulla heikko itsetunto?

        Asiasta sen enempää tietämättä ja varsinkaan ymmärtämättä voisin kommentoida, etten tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaan, mistä tiedät.

        Seuraa edes uutisia akuankan sijaan!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Puskurissa nuohoaminen on ikävä ilmiö ja melko yleiseksi tavaksi muodostunut. Kuvitteleeko nämä kuskit että matkanteko jotenkin nopeutuu kun hiostaa tosen perälaudassa? Olen joskus pysähtynyt ja käynyt kysymässä että opetetaanko tällaista käyttäytymistä jossain vai onko synnynnäinen mulkkuus tullut jo äidinmaidosta.

      • Anonyymi

        Turvaväli ei saa olla liian pitkä! Alle puoli sekuntia on hyvä, ja missään tapauksessa ei saa olla yli sekunnin. Vain tarpeeksi lyhyet välit pitämällä liikenne on turvallista, sujuvaa ja joustavaa. Pitää vielä muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)


      • Anonyymi

        Mitäpä kysymykseesi vastattiin?


      • Anonyymi

        No mitä vastattiin?


    • Anonyymi

      Ohi sa mennä vapaasti mutta jos roikkuu puskurissa tulee yllätyksenä jarrutus ja katsotaan kummallako se paremmat jarrut on. Kusiaisia pitää kokeilla.

      • Anonyymi

        Kyllä se niska naksahtaa vittumaisesti peräänajetulla. Haluatko kokeilla.


      • Anonyymi

        Se on kiva kun etukenossa nykäiset ton tempun.
        Siinä saa peräänajaja katsella ihmeissään kun sua nostellaan niskatuettuna paskat housussa ulos autosta vaan tuon takia.
        Saattaisin ajatella että näyttäisin vaikka vilkulla ennemmin takanatulevalle että ohi vaan kuin äkkijarrutuksella.
        Sä et todella voi tietää mitä takana tuleva meinaa ja se on hölmöintä kuvitella että se ei aja sun päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kiva kun etukenossa nykäiset ton tempun.
        Siinä saa peräänajaja katsella ihmeissään kun sua nostellaan niskatuettuna paskat housussa ulos autosta vaan tuon takia.
        Saattaisin ajatella että näyttäisin vaikka vilkulla ennemmin takanatulevalle että ohi vaan kuin äkkijarrutuksella.
        Sä et todella voi tietää mitä takana tuleva meinaa ja se on hölmöintä kuvitella että se ei aja sun päälle.

        Ei siinä pidäkään tehdä nopeaa jarrutusta, vaan himmata nopeutta hiljalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä pidäkään tehdä nopeaa jarrutusta, vaan himmata nopeutta hiljalleen.

        Ketä se palvelee? Kenen mieli paranee?
        Eikö nuo jonojen nopeudet vispaa jo muutenkin niin pitääkö viel erikseen nostella ? Monesti ihmetelly miksi ei älytä pitää väliä edessämenevään reilummin? Siihen mahtuu joko ohittaja tai sitten se tasaa sitä edessämenevän vauhdin heilumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä se palvelee? Kenen mieli paranee?
        Eikö nuo jonojen nopeudet vispaa jo muutenkin niin pitääkö viel erikseen nostella ? Monesti ihmetelly miksi ei älytä pitää väliä edessämenevään reilummin? Siihen mahtuu joko ohittaja tai sitten se tasaa sitä edessämenevän vauhdin heilumista

        Turvallisuus paranee, eli palvelee kaikkia, jotka ovat tilanteessa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvallisuus paranee, eli palvelee kaikkia, jotka ovat tilanteessa mukana.

        No sitten on turha kirjoitella jos tulee vähän ohitettua ym kiilattua.
        Ihan oikein teille jos tuo linja otetaan.
        Apinat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten on turha kirjoitella jos tulee vähän ohitettua ym kiilattua.
        Ihan oikein teille jos tuo linja otetaan.
        Apinat

        Ei se kiilailu paranna turvallisuutta. Miksi et ohittaisi turvallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kiilailu paranna turvallisuutta. Miksi et ohittaisi turvallisesti?

        Koetan mutta joutuu vetää 170kmh jonosta ohi kun väliin ei mahdu


    • Anonyymi

      Ei tarvi ajaa kauan hidasta tietä vähän yli sallitun,kun jostain ilmestyy perseronkija.. Pikkukylissä melkein heti!

    • Anonyymi

      En ole huomannut, tulee ohitettua kaikki ja ajettua omaa ajoa vahtimatta muita.

    • Anonyymi

      Aloittaja taitaa olla Toyotalla liikenteessä. Aina kaikkien edessä hidastelemassa alinopeudellaan ja ihmettelee taakse kertynyttä jonoa sekä ohitustarvetta.

      Olenkin sitä mieltä, että Toyotat ja niiden kuljettajat pitäisi kieltää suomalaisessa tieliikenteessä suurimpana yksittäisenä liikennevaaran aiheuttajana.

      Tällaisten matelijoiden liikkumismuoto on julkinen liikenne, ei oma auto.

      • Anonyymi

        Eilenkin punainen vanha Corolla veti 2-tiellä kahta rekkaa ja vaihtevasti muita autoja perässään 100 alueella. Siitä voitte päätellä Corollan nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilenkin punainen vanha Corolla veti 2-tiellä kahta rekkaa ja vaihtevasti muita autoja perässään 100 alueella. Siitä voitte päätellä Corollan nopeuden.

        Tuskin tuo mainitsemasi liikenteen hidastaminen , haittaaminen, häiritseminen ja jopa vaarantaminen mitenkään automerkistä johtui, vaan olisiko sittenkin kysymys autoa kuljettanen kuskin kyvyistä liikkua liikennevirran mukaisella nopeudella.


    • Anonyymi

      Ärsyttävintä on kun moottoritiellä ohituskaistalla joku ääliö ajaa perään kiinni ja pahimmillaan vilkuttelee vielä pitkiä vaikka omakin nopeus on lähempänä 130km/h. Ihan kun ei saisi rauhassa mennä koko letkaa ohi vaan pitäisi päästää kaahaaja ohi eli itse siirtyä pikaisesti oikealle kaistalle vaikka 10 sekunnin päästä on taas seuraava rekka ohitettavana.

      Näihin on toki itsellä aina sama ratkaisu eli vauhdin pudottaminen tasan sallittuun nopeuteen (alinopeutta ei kehtaa kuitenkaan ajaa). Sitten körötellaan kaksikaista tietä tarvittaessa toisen rinnalla sopivan aikaa ja estetään näin oikealta ohittaminen. Jos pysyy ihan perässä, niin ahkera tuulilasin pesu jostain syystä saa perässä roikkujan kierrokset kohoamaan. Nämä samat keinot toki toimivat myös maantiellä jos joku perässä roikkuu eikä pääse tai mene ohi.

      • Anonyymi

        Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.


      • Anonyymi

        Itse en reagoi niihin mitenkään. Teen ohitukseni loppuun, ja siirryn sitten oikealle kaistalle. Jos joku siitä raivostuu, niin ei haittaa. Se raivoaa siellä omassa autossaan, ja minä istun omassani mukavasti hyvää musiikkia kuunnellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en reagoi niihin mitenkään. Teen ohitukseni loppuun, ja siirryn sitten oikealle kaistalle. Jos joku siitä raivostuu, niin ei haittaa. Se raivoaa siellä omassa autossaan, ja minä istun omassani mukavasti hyvää musiikkia kuunnellen.

        Seuraa sentään peilistä,jos sillä otsasuoni paukahtaa ja tuulilasi vereentyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.

        Ei se minulle stressiä aiheuta, tuo jopa jostain syystä hyvän olon tunnetta. Jos ajan 130km/h niin ei kenenkään tarvitse kaahata kovempaan, ainakaan niin että minun pitää oikein häntä väistää ja tehdä tietä. Toki kun ei ole ohitettavia näköpiirissä, niin luonnollisesti ajetaan oikealla.

        Kanssasi samaa mieltä siinä tapauksessa jos ohittelisin esim 115km/h vauhdilla 110km/h ajavia moottoritiellä. Näitäkin näkyy ja ne ärsyttää kyllä itseänikin, mutta en sentään sen takia puskuriin kiinni aja, valoja vilkuttelisi saatika torvea painaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeammat päästetään ohi käväisemällä oikealla kaistalla sopivan välin kohdalla (10 sekunnin väli on jo enemmänkin kuin riittävä) ja jatketaan omaa letkan ohitusta taas sen jälkeen. Sinun ohjeisiisi verraten tällä tavalla matkanteko edistyy paljon turvallisemmin ja vähemmällä stressaamisella kuin sinun ohjeitasi noudattaen.

        Jos itse ajaa jo suurinta sallittua, niin silloin ei ole mitään tarvetta käväistä siellä oikealla kaistalla.


      • Anonyymi

        Näkökanta takaa tulijasta.
        Ajat moottoritiellä suurinta sallittua nopeutta ja saavutat edessäajavaa.
        Kun tulee ohitushetki niin edessäajavan nopeus nousee suurimpaan sallittuun jolloin luonnollisesti keskeytät ohituksen.
        Harmi vain että sen jälkeen alkaa nopeuden pudotus saavutetussa autossa ja kohta ajellaan 20 km/h alle nopeimman sallitun.
        Kun taasen yrität ohi alkaa sama leikki uudelleen.

        Parhaiten pääsee ohi kun yllättää edessäajajan ja kiihdyttää pikkuisen ylinopeuteen.
        Yllättäminen onnistuu ajamalla melkein oikean piennarviivan päällä ja viime hetkellä siirtyy ohitustilanteeseen, ohittajalle ei jää aikaa kiihdyttää.

        Toinen on 100 km/h rajoitusalueella ajetaan 80 ja kun tulee ohituskaista tai ohituspaikka niin kiihdytetään pikkuiseen ylinopeuteen, estäen tällöin laillinen ohitus.
        Tätä kun on jatkunut muutamia kymmeniä kilonmetrejä niin ohitus tehdään vaikka väkisin että päästään tuollaisesta häiriköstä.

        Eli se vaaran aiheuttaja ei ole aina se ohittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkökanta takaa tulijasta.
        Ajat moottoritiellä suurinta sallittua nopeutta ja saavutat edessäajavaa.
        Kun tulee ohitushetki niin edessäajavan nopeus nousee suurimpaan sallittuun jolloin luonnollisesti keskeytät ohituksen.
        Harmi vain että sen jälkeen alkaa nopeuden pudotus saavutetussa autossa ja kohta ajellaan 20 km/h alle nopeimman sallitun.
        Kun taasen yrität ohi alkaa sama leikki uudelleen.

        Parhaiten pääsee ohi kun yllättää edessäajajan ja kiihdyttää pikkuisen ylinopeuteen.
        Yllättäminen onnistuu ajamalla melkein oikean piennarviivan päällä ja viime hetkellä siirtyy ohitustilanteeseen, ohittajalle ei jää aikaa kiihdyttää.

        Toinen on 100 km/h rajoitusalueella ajetaan 80 ja kun tulee ohituskaista tai ohituspaikka niin kiihdytetään pikkuiseen ylinopeuteen, estäen tällöin laillinen ohitus.
        Tätä kun on jatkunut muutamia kymmeniä kilonmetrejä niin ohitus tehdään vaikka väkisin että päästään tuollaisesta häiriköstä.

        Eli se vaaran aiheuttaja ei ole aina se ohittaja.

        Tuo nopeuden nostaminen ohituskaistan ajaksi tai muutoin hyvällä suoralla on käsittämätöntä. Mikä lie refleksi kyseessä? Tällöinkö huomaa hetkellisesti että ajaa liian hiljaa, kun muut meinaa ohittaa. Vai leveämmällä tielläkö vasta uskaltaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Vaikea uskoa että se varsinaista tahallista kiusantekoa on, kun sen verran yleistä ja eivät nämä kuskit varsinaisesti näytä stereotyyppiseltä liikennekiusaajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nopeuden nostaminen ohituskaistan ajaksi tai muutoin hyvällä suoralla on käsittämätöntä. Mikä lie refleksi kyseessä? Tällöinkö huomaa hetkellisesti että ajaa liian hiljaa, kun muut meinaa ohittaa. Vai leveämmällä tielläkö vasta uskaltaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Vaikea uskoa että se varsinaista tahallista kiusantekoa on, kun sen verran yleistä ja eivät nämä kuskit varsinaisesti näytä stereotyyppiseltä liikennekiusaajalta.

        Itse seuraan nopeusrajoituksia. On paljon sellaisia paikkoja, jossa nopeus nousee ohituskaistan kohdalla. Ajan siis suurinta sallittua nopeutta kaikissa tilanteissa.

        Jos ennen ohituskaistaa on 80 km/h, niin ajan sitä. Jos nopeus muuttuu ohituskaistalla 100 km/h niin nostan nopeuteni siihen. Jos rajoitus muuttuu jälleen ohituskaistan jälkeen pienemmäksi, niin lasken nopeuteni siihen. Ajan siis suurinta todellista nopeutta ja siitä on turha kenenkään ottaa pulttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos itse ajaa jo suurinta sallittua, niin silloin ei ole mitään tarvetta käväistä siellä oikealla kaistalla.

        Ihan hyvin siellä voi silti käväistä. Vittuako luulet hyödyttävän sen, että pidättelet sitä takana tulijaa? Arveletko että parantaa tapansa ja ajaa siitä lähtien rajoitusten mukaan?


    • Anonyymi

      Homoajo puskurin nuolenta kansalinen tapa! Etenkin vikolopulikenteessä yleinen!

      • Anonyymi

        Håmåt tykkäävät takapuskurista.


    • Anonyymi

      Annan hyvän neuvon kaikille niille, joita "alinopeudella" ajavat ärsyttävät: myykää auto ja lakkauttakaa ajokorttinne. Elätte näin paljon pitempään ja onnellisempina!

      Enkä tarkoita tällä liikenneonnettomuuksien välttämistä vaan elimistöänne jatkuvasti auton ratissa kuluttavaa stressitilaa, joka lyhentää elinikäänne, kiduttaa aivojanne ja masentaa mieltänne! Ja saa oksentamaan pahan olonne tänne Suomi24 palstoille!

      P.S. "Alinopeudella" eli alle nopeusrajoituksen ajavat eivät tule koskaan poistumaan - parempi vain hyväksyä tämä tosiasia!

      • Anonyymi

        Ei kenkään elimistö siitä mitenkään vaarannu tai vaurioidu vaikka liikenteen rytmissä pysymätöntä kuskia ohjeistetaankin tarkistamaan ajotapansa ja ennen kaikkea ajo kuntonsa.
        Varmasti on totta että, vain reilusti alle rajoituksen ajamaan kykenevät, suurten ikäluokkien vanhetessa, jopa nykyisestään lisääntyvät. Juuri siksi ja sen tähden on varsin tärkeää muistuttaa heitä siitä suuresta vaarasta ja haitasta jonka normaalissa ajokunnossa oleville aiheuttavat.
        Joten suosittelemasi , vain hyväksyminen, ei ainakaan ole omiaan mitenkään parantamaan tätä tilannetta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenkään elimistö siitä mitenkään vaarannu tai vaurioidu vaikka liikenteen rytmissä pysymätöntä kuskia ohjeistetaankin tarkistamaan ajotapansa ja ennen kaikkea ajo kuntonsa.
        Varmasti on totta että, vain reilusti alle rajoituksen ajamaan kykenevät, suurten ikäluokkien vanhetessa, jopa nykyisestään lisääntyvät. Juuri siksi ja sen tähden on varsin tärkeää muistuttaa heitä siitä suuresta vaarasta ja haitasta jonka normaalissa ajokunnossa oleville aiheuttavat.
        Joten suosittelemasi , vain hyväksyminen, ei ainakaan ole omiaan mitenkään parantamaan tätä tilannetta,

        Ei sinulla kuitenkaan mitään oikeutta ole ohjeistaa, eikä opastaa toista autoilijaa esimerkiksi ajamalla takapuskurissa kiinni. Minulla on takana kamera, jonka tallenteen voin lähettää poliisille. Eikö pelota, jos siinä tarpeeksi pitkään viihdyt?

        Etkö kykene pitämään välimatkaa ja ohittamaan sopivassa tilanteessa? Et tietenkään.


      • Anonyymi

        Nimenomaan, jos muiden ajaminen ärsyttää niin hirveästi, on järkevämpää siirtyä julkisten kulkuvälineiden käyttäjäksi. Ei sinne liikenteeseen tunteilemaan ole tultu.


    • Anonyymi

      Tämä on normaalia menoa ollut jo vuosia. Tilanne tulee vain huonommaksi koko ajan. Hyvä nopeus olisi kesällä vähintään 250 km/h, mieluummin 300 km/h ja yli. Turhat roikkujat jäävät pois takaa. Kesällä hyvä matkanopeus on yli 350 km/h. Talvella kelistä riippuen 150 . . 250 km/h. Näillä nopeuksilla ohittaminen on kätevää.

      • Anonyymi

        Joku, joka kirjoittaa tuollaisista nopeuksista, niin tuskin edes on omaa ajo-oikeutta ensinnäkään. Pelkästään tyhjänpäiväistä provoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku, joka kirjoittaa tuollaisista nopeuksista, niin tuskin edes on omaa ajo-oikeutta ensinnäkään. Pelkästään tyhjänpäiväistä provoilua.

        Toki, ja on aivan samaa kuin tuo ylempänä oleva "hyvä neuvo" ja "parempi hyväksyä tilanne" kirjoittajan näkemys asiasta.


    • Anonyymi

      Ei ole valvontaa. Tämä on perusongelma. Suomen järjestelmä perustuu sakkotulojen keräämiseen valtiolle ei liikenneturvallisuuden parantamiseen. Pitäisi olla sama käytäntö kuin Norjassa. Maanteillä meno on kuin Venäjällä. Poliiseja ei ole enää tienpäällä, millään ei ole mitään väliä.

      • Anonyymi

        Automaattinen keskinopeuteen perustuva valvonta on ratkaisu ylinopeuteen. Yhtäkkiä autoilu muuttuisi niin kalliiksi ja korttikin voisi lähteä kuivumaan, jos ei onnistu ajamaan tiettyä välimatkaa ylinopeutta ajamatta.

        Hitaasti saattaisi liikennekulttuurikin muuttua, ettei ajettaisi toisen perässä kiinni ja nyrkkiä heristellen, kun sakkoihin riittäisi jo se, että ajaisi matkasta osan alle sakkorajan, mutta kuitenkin jatkuvasti rakenteellista ylinopeutta.

        Tarve ohitella johtuu nimenomaan siitä, että ajaa aina muuta liikennettä nopeammin, eli aina jotain +10 km/h ylitse sallitun. Ajaminen muuttuu yhdeksi hermoiluksi siitä, että milloin pääsee taas ohittamaan. Ihanko totta. Eikö matkojaan voi suunnitella siten, että voi ajaa normaaleja nopeuksia.


      • Anonyymi

        Valvontaa on kyllä. Ajan päivittäin 45km työmatkaa ja useamman kerran viikossa tulee tutka-auto vastaan enkä varmasti kaikkia edes huomaa. Jos olisi tapana ajaa merkittävää ylinopeutta kortti lähtisi hyllylle nopeasti.

        Olen töissä jenkkifirmassa ja meidän tieturvakoulutuksessa kerrottiin mun mielestä aika hyvin, että 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista autoista ovat vaarallisimmat. Noiden hitaiden vaarallisuutta ei Suomessa mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valvontaa on kyllä. Ajan päivittäin 45km työmatkaa ja useamman kerran viikossa tulee tutka-auto vastaan enkä varmasti kaikkia edes huomaa. Jos olisi tapana ajaa merkittävää ylinopeutta kortti lähtisi hyllylle nopeasti.

        Olen töissä jenkkifirmassa ja meidän tieturvakoulutuksessa kerrottiin mun mielestä aika hyvin, että 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista autoista ovat vaarallisimmat. Noiden hitaiden vaarallisuutta ei Suomessa mainita.

        Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?

        Hei ”vaarantavat” heidät, joilla osaaminen ei riitä huomioimaan ne hitaat liikenteessä ja joiden logiikka ei asian osalta muuhun taivu. Oikeasti vaarantavat siis itse itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei ”vaarantavat” heidät, joilla osaaminen ei riitä huomioimaan ne hitaat liikenteessä ja joiden logiikka ei asian osalta muuhun taivu. Oikeasti vaarantavat siis itse itsensä.

        Ylinopeusyrjöt vaarantavat itse itsensä, kun eivät osaa huomioida muita liikenteessä, kuten kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin ne hitaimmat ovat vaarallisia?

        Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.

        Jonon aiheuttaa se ensimmäinen perään tullut, joka ei ohita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheuttavat tarpeetonta jonoutumista ja lisäävät ohituksia. Suomen nopeusrajoitukset ovat niin alhaisia, että kaikki pystyisivät kyllä turvallisesti ajamaan samalla nopeudella kuin muutkin. Pieni nopeusero rajoitukseen nähden ei ole se riski vaan nopeusero muuhun liikenteeseen nähden.

        Jos haluaa mennä nopeammin, niin ajaa ohi. Jos se ei onnistu, niin sitten ajaa siellä takana ja huolehtii turvavälistä. Ei aiheudu vaaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonon aiheuttaa se ensimmäinen perään tullut, joka ei ohita.

        Tai toinen tai kolmas... sitten se jono alkaa kumuloitumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa mennä nopeammin, niin ajaa ohi. Jos se ei onnistu, niin sitten ajaa siellä takana ja huolehtii turvavälistä. Ei aiheudu vaaraa.

        Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.

        Silloin se on se kuumakalle, joka on vaarallinen. Ei ne ohitettavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin se on se kuumakalle, joka on vaarallinen. Ei ne ohitettavat.

        Jos siellä tiellä ei olisi noita alinopeutta lyllertäviä Yariksia joilla ei edes pääse kenestäkään ohi, niin noita letkoja ei muodostuisi niin paljon. Eli jos otetaan liikenteestä pois se nopein 10% JA hitain 10% niin liikenne sujuu paljon paremmin. Tuo hitain 10% häiritsee 90% liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku ajaa kiltisti mummelin perässä alinopeutta, monet ei malta tai pysty. Sitten tulee letkaan joku kuumakalle joka menee ohi eikä meinaa. Joskus aivan väärässä paikassa ja hyvinkin reipasta vauhtia.

        Alinopeutta ei ole. Nopeusrajoitus on suurin sallittu maksiminopeus. Alle saa jaa. Missään ei ole määritelty, että paljonko alle saa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siellä tiellä ei olisi noita alinopeutta lyllertäviä Yariksia joilla ei edes pääse kenestäkään ohi, niin noita letkoja ei muodostuisi niin paljon. Eli jos otetaan liikenteestä pois se nopein 10% JA hitain 10% niin liikenne sujuu paljon paremmin. Tuo hitain 10% häiritsee 90% liikenteestä.

        En tiedä, onko noin, mutta siitä ei edes ole kyse. Kysymys kuului, että miten ne hitaimmat ovat vaarallisia, ja siihen ei ole vielä tullut vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, onko noin, mutta siitä ei edes ole kyse. Kysymys kuului, että miten ne hitaimmat ovat vaarallisia, ja siihen ei ole vielä tullut vastausta.

        Parin miljoonan kilometrin päästä jo ymmärrät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin miljoonan kilometrin päästä jo ymmärrät.

        En aio lähteä niin kauas. Kiva kun tulit kertomaan, ettet osaa vastata. Nyt tiedämme sentään sen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio lähteä niin kauas. Kiva kun tulit kertomaan, ettet osaa vastata. Nyt tiedämme sentään sen.

        No tiedämme nyt ainakin sen, ettet oikeasti ymmärrä liikenteen dynamiikasta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tiedämme nyt ainakin sen, ettet oikeasti ymmärrä liikenteen dynamiikasta yhtään mitään.

        Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän liikenteen dynamiikasta paljonkin. Esimerkiksi sen, että joku jotakuta muuta hitaammin ajava ei ole vaarallinen.

        Paljastit heti tietämättömyytesi etkä halua edes halua oppia mitään uutta.


    • Anonyymi

      95% tienkäyttäjiä on tehnyt salaisen sopimuksen. Auton vakionopeudensäädin asennetaan autoon tai muuten ajetaan mittarin mukaan 90kmh kahdeksan kympin alueella. Jos kuulun heihin 5% jotka ajaa mittarin mukaan 80kmh (joka on autosta riippuen 65-76kmh välillä) olet tientukko ja jarruttaja. Jarrutat muiden tiellä kulkua. Kaasua! En yhtään ihmettelisi että kiilaisivat tieltä ja pieksäisivät mokoman jarruttelijan mene johonkin kärrypoluille ajelemaan tai ota taksi.
      Mikä siinä on ettei voi painaa kaasua?

      • Anonyymi

        No minä ainakin annan sinun mennä ohi, koska ajat aivan liian lähellä, mutta kun et edes osaa ohittaa.


      • Anonyymi

        Joillain se kaasu vielä seilaa.
        Ohituskaistoilla hirveä ylinopeus,
        kiihdytetään jos joku ohittaa ja
        välillä vauhti käy 60kmh:ssa 80-alueella.

        Se touhu on vaan jo niin raskasta pelkästään katsoa, että parempi jättää sekoilija taakse ja keskittyä normaaliin ajamiseen.
        Itsekin yleensä menossa jonnekin, niin ei viitsi kylähullujen kanssa jäädä oleskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain se kaasu vielä seilaa.
        Ohituskaistoilla hirveä ylinopeus,
        kiihdytetään jos joku ohittaa ja
        välillä vauhti käy 60kmh:ssa 80-alueella.

        Se touhu on vaan jo niin raskasta pelkästään katsoa, että parempi jättää sekoilija taakse ja keskittyä normaaliin ajamiseen.
        Itsekin yleensä menossa jonnekin, niin ei viitsi kylähullujen kanssa jäädä oleskelemaan.

        Onhan se raskasta ajaa perässä kiinni, kun joutuu ajamaan toisen ehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se raskasta ajaa perässä kiinni, kun joutuu ajamaan toisen ehdoilla.

        Menen ohi. Ei viitsi jokaisen tupauunon hyrbidicorollan perässä lyllertää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen ohi. Ei viitsi jokaisen tupauunon hyrbidicorollan perässä lyllertää.

        Ohihan niistä mennään.

        Jokapäiväisistä työmatkoista kun on kyse, niin olisi vaan kiva ajaa taloudellisesti ja rennosti tasaista nopeutta.

        Joskus on sattunut sellaisia aikaisia aamuja, että kaikki ajavat hyvin ja tasaisesti, vaikka liikennettä olisikin jo aika paljon.
        Harvinaista, mutta on se mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohihan niistä mennään.

        Jokapäiväisistä työmatkoista kun on kyse, niin olisi vaan kiva ajaa taloudellisesti ja rennosti tasaista nopeutta.

        Joskus on sattunut sellaisia aikaisia aamuja, että kaikki ajavat hyvin ja tasaisesti, vaikka liikennettä olisikin jo aika paljon.
        Harvinaista, mutta on se mahdollista.

        Viime kesänä sattui 2 tuollaista aamua.
        Ei hidastelijoita, hyvät turvavälit ja liittymiset siististi vetoketjuperiaatteella.
        Ei panikointeja kiihdytyskaistoilla tai kameroiden kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kesänä sattui 2 tuollaista aamua.
        Ei hidastelijoita, hyvät turvavälit ja liittymiset siististi vetoketjuperiaatteella.
        Ei panikointeja kiihdytyskaistoilla tai kameroiden kohdalla.

        Eilen tulin vajaat 400km vitostietä etelään päin. Keli loistava ja liikenne vilkasta. Siellä seassa oli sitten yksi auto joka körötteli Kuopion motarin jälkeen 60km/h @80km/h. Keräsi peräänsä ainakin sadan auton letkan heti alkuunsa. Olin jotain viides letkassa ja letkan kärki pääsi siitä ohi muutaman 20 kilometrin matkalla. Tosin ohitukset ei tainneet olla mistään Ensio Itkosen oppikirjasta. Sen jälkeen letka eteni tasaisesti jotain 85km/h kapeammankin osuuden.

        Tuo hidastelija luuli varmaan ajavansa erityisen turvallisesti, mutta kyllähän se oli itsekin koko ajan korotetun riskin kohteena. Olisi laittanut 30km/h lisää kyytiä mittariin, niin homma olisi sujunut paljon siistimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen tulin vajaat 400km vitostietä etelään päin. Keli loistava ja liikenne vilkasta. Siellä seassa oli sitten yksi auto joka körötteli Kuopion motarin jälkeen 60km/h @80km/h. Keräsi peräänsä ainakin sadan auton letkan heti alkuunsa. Olin jotain viides letkassa ja letkan kärki pääsi siitä ohi muutaman 20 kilometrin matkalla. Tosin ohitukset ei tainneet olla mistään Ensio Itkosen oppikirjasta. Sen jälkeen letka eteni tasaisesti jotain 85km/h kapeammankin osuuden.

        Tuo hidastelija luuli varmaan ajavansa erityisen turvallisesti, mutta kyllähän se oli itsekin koko ajan korotetun riskin kohteena. Olisi laittanut 30km/h lisää kyytiä mittariin, niin homma olisi sujunut paljon siistimmin.

        Ja sinä luulet ajavasi turvallisesti jonossa puolen sekunnin välillä 85 km/h ? Onhan näitä luuloja.

        Jos joku ajaa perässä kiinni, voi nopeutta tasaisesti laskea, jotta tämä ohittaisi. Voi myös etsiä pysäkkiä jonka kautta käydä, jos se on edes mahdollista turvallisesti, koska takana ajava ajaa niin lähellä.

        On aivan yhdentekevää ajaako sakkorajalla, siellä aina on joku liimautuneena takapuskuriin kiinni. En lähde kilpailemaan, enkä ajamaan toisen mielen mukaan. Jos ajaminen ei ole turvallista, pitää ajaa liikennetilanteen mukaan ja tuolloin voi hyvinkin ajaa alle rajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä luulet ajavasi turvallisesti jonossa puolen sekunnin välillä 85 km/h ? Onhan näitä luuloja.

        Jos joku ajaa perässä kiinni, voi nopeutta tasaisesti laskea, jotta tämä ohittaisi. Voi myös etsiä pysäkkiä jonka kautta käydä, jos se on edes mahdollista turvallisesti, koska takana ajava ajaa niin lähellä.

        On aivan yhdentekevää ajaako sakkorajalla, siellä aina on joku liimautuneena takapuskuriin kiinni. En lähde kilpailemaan, enkä ajamaan toisen mielen mukaan. Jos ajaminen ei ole turvallista, pitää ajaa liikennetilanteen mukaan ja tuolloin voi hyvinkin ajaa alle rajoituksen.

        Siinä kun suma purkautui oli välit hyvinkin 50-100 metriä eli pari kolme sekuntia. Ihan ok. Siinä kun se tulppa on edessä, välit on tietenkin pienemmät koska ohituspaikat täytyy käyttää tarkkaan.

        Tuo 80km/h on nopeutena hyvin alakanttiin tuolle tielle, viime viikolla mentiin samalla tiellä, samoissa olosuhteissa satasta. Se liikkuva shikaani olisi hyvin voinut ajaa kovempaa. Jos ei pysty, niin onko hän sitten edes ajo-oikeuden arvoinen? Tuollaiset tulpat, paitsi aiheuttavat turhaa häiriötä liikenteelle, oikeastaan varastavat aikaa sadoilta ihmisiltä. Minä saan matka-ajalta toki palkan mutta ei silti viitsi turhia tuolla korvessa körötellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä kun suma purkautui oli välit hyvinkin 50-100 metriä eli pari kolme sekuntia. Ihan ok. Siinä kun se tulppa on edessä, välit on tietenkin pienemmät koska ohituspaikat täytyy käyttää tarkkaan.

        Tuo 80km/h on nopeutena hyvin alakanttiin tuolle tielle, viime viikolla mentiin samalla tiellä, samoissa olosuhteissa satasta. Se liikkuva shikaani olisi hyvin voinut ajaa kovempaa. Jos ei pysty, niin onko hän sitten edes ajo-oikeuden arvoinen? Tuollaiset tulpat, paitsi aiheuttavat turhaa häiriötä liikenteelle, oikeastaan varastavat aikaa sadoilta ihmisiltä. Minä saan matka-ajalta toki palkan mutta ei silti viitsi turhia tuolla korvessa körötellä.

        Kai ymmärrät logiikan, että sinulle tarjotaan ihan tietä, että ohittaisit, kun et osaa pitää väliä.

        Kai nämä tulpat ajaisivat lujempaa, jos siellä perässä ei roikuttaisi.

        Varaan aikaa 10-15min enemmän tai pidemmällä matkalla enemmänkin juuri liikenteen takia. Joudun yleensä ohittamaan ainoastaan mopoautoja tai traktoreita. Siksipä en näe ongelmaksi nopeuden vaihtelua.

        Olen minäkin ajanut hermoillen ja etsien ohituspaikkaa, mutta olisi varmaan jo stressi aiheuttanut aivoverenvuodon tai olisin joutunut onnettomuuteen. En vaan koe esim. 5-10min ajansäästöä sen arvoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ymmärrät logiikan, että sinulle tarjotaan ihan tietä, että ohittaisit, kun et osaa pitää väliä.

        Kai nämä tulpat ajaisivat lujempaa, jos siellä perässä ei roikuttaisi.

        Varaan aikaa 10-15min enemmän tai pidemmällä matkalla enemmänkin juuri liikenteen takia. Joudun yleensä ohittamaan ainoastaan mopoautoja tai traktoreita. Siksipä en näe ongelmaksi nopeuden vaihtelua.

        Olen minäkin ajanut hermoillen ja etsien ohituspaikkaa, mutta olisi varmaan jo stressi aiheuttanut aivoverenvuodon tai olisin joutunut onnettomuuteen. En vaan koe esim. 5-10min ajansäästöä sen arvoiseksi.

        Ei tämäkään tulppa mitään tietä tarjonnut. Siinä vaan törötti koska sillä on oikeus töröttää alinopeutta tien tukkona. Minua jo hävettäisi vetää sadan auton letkaa...

        Jokaisen mummelin perään jos kuhnimaan, niin meneehän tuollaisella 400km siivulla helposti yli puoli tuntia tai jopa tunti ylimääräistä ihan vaan näiden avuttomien kanssa-autoilijoiden takia. Mut hittooks niiden kanssa leikkimään, ohi vaan. Ohittaminen on sinänsä helppo ja täysin luonnollinen osa liikennettä kun on vaan asianmukainen ajoneuvo alla ja kuski joka osaa autoilun alkeet. Mutta toki täysin tarpeeton liikennehäiriö yksittäisen autoilijan avuttomuuden takia kun ohituksissa näkee joskus heikompiakin suorituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämäkään tulppa mitään tietä tarjonnut. Siinä vaan törötti koska sillä on oikeus töröttää alinopeutta tien tukkona. Minua jo hävettäisi vetää sadan auton letkaa...

        Jokaisen mummelin perään jos kuhnimaan, niin meneehän tuollaisella 400km siivulla helposti yli puoli tuntia tai jopa tunti ylimääräistä ihan vaan näiden avuttomien kanssa-autoilijoiden takia. Mut hittooks niiden kanssa leikkimään, ohi vaan. Ohittaminen on sinänsä helppo ja täysin luonnollinen osa liikennettä kun on vaan asianmukainen ajoneuvo alla ja kuski joka osaa autoilun alkeet. Mutta toki täysin tarpeeton liikennehäiriö yksittäisen autoilijan avuttomuuden takia kun ohituksissa näkee joskus heikompiakin suorituksia.

        No ei tarvitse olla ikäkuski, että ajaa hiljempaa. Riittää vain, että joku tulee sinne perää haistamaan, niin eipä aikaakaan kun liikenne hidastuu. Syy on yksinkertaisesti, ettei jätetä väliä ja ei sieltä voi edes ohittaa kun ei ole väliä.

        Tyydyn ajamaan vähän kauempana tilannetta ihmetellen ihmisten silkkaa typeryyttä. Joudun ehkä perille 10 min myöhemmin ilman mitään verenpaineen nousua. Eikä harmita yhtään.

        Pienestä on kiinni nykyään ihmisten harmistukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tarvitse olla ikäkuski, että ajaa hiljempaa. Riittää vain, että joku tulee sinne perää haistamaan, niin eipä aikaakaan kun liikenne hidastuu. Syy on yksinkertaisesti, ettei jätetä väliä ja ei sieltä voi edes ohittaa kun ei ole väliä.

        Tyydyn ajamaan vähän kauempana tilannetta ihmetellen ihmisten silkkaa typeryyttä. Joudun ehkä perille 10 min myöhemmin ilman mitään verenpaineen nousua. Eikä harmita yhtään.

        Pienestä on kiinni nykyään ihmisten harmistukset.

        Se olit siis sinä, se liikennehäiriö-mummeli?
        Selittelystä päätellen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olit siis sinä, se liikennehäiriö-mummeli?
        Selittelystä päätellen...

        Entä jos mummolta menee tohvelit sekaisin ja tekeekin jarrutuksen ja sun Yaris menee lunastukseen? Hetkeä ennen näytit mummolle nyrkkiä.

        Ihan oikeasti en mä luota muihin niin paljon, että uskaltaisin ajella perässä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mummolta menee tohvelit sekaisin ja tekeekin jarrutuksen ja sun Yaris menee lunastukseen? Hetkeä ennen näytit mummolle nyrkkiä.

        Ihan oikeasti en mä luota muihin niin paljon, että uskaltaisin ajella perässä kiinni.

        Mummon kinneri tuskin pysähtyy kuin seinään ja kukaan ammattinsa vuoksi paljon ajava, ei tyydy mihinkään Yarikseen. Paitsi Rovanperä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummon kinneri tuskin pysähtyy kuin seinään ja kukaan ammattinsa vuoksi paljon ajava, ei tyydy mihinkään Yarikseen. Paitsi Rovanperä.

        Nykyautoissa on hätäjarruavustin, joka jarruttaa täydellä voimalla, jos jarrupoljinta edes hipaisee nopeasti. Kaikki eivät sitä osaa käyttää ja helposti tulee peräänajo. Roikkuminen takana on varsin järjetöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautoissa on hätäjarruavustin, joka jarruttaa täydellä voimalla, jos jarrupoljinta edes hipaisee nopeasti. Kaikki eivät sitä osaa käyttää ja helposti tulee peräänajo. Roikkuminen takana on varsin järjetöntä.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Et vaan taida tietää tai ajat jollain tosi vanhalla kinnerillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan taida tietää tai ajat jollain tosi vanhalla kinnerillä.

        Sattuneesta syystä, ymmärrän autojen tekniikkaa hyvinkin pitkälle. Noita hätäjarrutehostimia alkoi tulla siviilivehkeisiin jotain 30-vuotta sitten, mutta ei ne autot vieläkään pysähdy kuin seinään. Aika harvoin näkyy perusteettomia hätäjarrutuksia tuolla tien päällä. En ole tainnut nähdä vielä yhtään viimeisen kahden miljoonan kilometrin aikana.


    • Anonyymi

      Oikeanlainen nopeus on tärkeää. Kesällä ajelen reilusti yli 300 km/h erityisesti pitkillä suorilla. Talvella vähintään 200 km/h ja suorilla osuuksilla reilusti yli. Huomattavasti vähemmän on liian lähellä ajavia. Kaupungeissa öisin on myös syytä pitää kunnon nopeuksia, vähintään 150 . . 200 km/h. Keskityn omaan ajoon ja annan toisten ajaa rauhassa.

      • Anonyymi

        Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.

        Penis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sun tojota edes kulje noin kovaa. Lapsellista uhoa.

        Varmaan kirjoitettu tarkoituksella tähän tyyliin. Tarkoitus on varmaan herättää keskustelua. Tuohon tyyliin mennään liikenteessä nykyisin. Ei ihan noin lujaa mutta ei kaukana välttämättä totuudesta. Valvontaa ei käytännössä ole enää. Huono juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kirjoitettu tarkoituksella tähän tyyliin. Tarkoitus on varmaan herättää keskustelua. Tuohon tyyliin mennään liikenteessä nykyisin. Ei ihan noin lujaa mutta ei kaukana välttämättä totuudesta. Valvontaa ei käytännössä ole enää. Huono juttu.

        Siltähän se varmaan näyttää kun ei itse pysty ajamaan yli kuuttakymppiä edes motarilla. Valvontaa on yllättävän paljonkin, mutta et sitä huomaa kun tuijotat vain sitä nopeusmittaria.


    • Anonyymi

      Mitäs tollot ajaa niin hiljaa ja hidastelee. En minä sellaisten takia kehtaa 30 km työmatkaan tuntia kuluttaa kun koko matka on maantietä. Ohi vaan pässeistä.

      • Anonyymi

        Sinunkin kiireesi päättyy joskus. Voit toki itse vaikuttaa asiaan. Ei ole vielä liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin kiireesi päättyy joskus. Voit toki itse vaikuttaa asiaan. Ei ole vielä liian myöhäistä.

        Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
        Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.

        Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
        Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
        Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
        Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.

        Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
        Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
        Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina.

        Luulisi että pysyy enemmän skarppina, kun pitää kytätä mitä se sekoilija siinä edessä milloin mitäkin aikoo tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole välttämättä ole kiirettä.
        Haluaa vaan ajaa rauhassa ja normaalisti ajosuoritteensa.

        Sekoilijoista ohi ja jättää ne taakseen.
        Paljon turvallisempaa ja taloudellisempaa.
        Vähemmän rasittavaakin pidemmillä matkoilla ja jaksaa pidempään skarppina.

        Et tainnut ymmärtää.

        Monelta on kiire päättynyt,ettei enää tarvita edes ambulanssia. Ymmärsitkö nyt?

        Jatka vaan fiilistelyä. Kotona on skumppaa ja kaviaaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää.

        Monelta on kiire päättynyt,ettei enää tarvita edes ambulanssia. Ymmärsitkö nyt?

        Jatka vaan fiilistelyä. Kotona on skumppaa ja kaviaaria.

        Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.

        Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.

        Mikä asenteessani on vikana kun en halua kupata turhaan maantiellä. Ei minulla ole tarvetta kaahata, mutta en minä kehtaa körötelläkään jotain 75- 78. Kmh. Jos ajoneuvo ei pysy käsissä 100 kmh suoralla maantiellä ei se pysy 80 kmh:aan. Ettekö osaa itse yhtään ajatella tilanne nopeutta. Talvinopeusrajoituksissa on järkeä vain huonolla säällä. Varmaan käsitätte mikä on huono sää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi että pysyy enemmän skarppina, kun pitää kytätä mitä se sekoilija siinä edessä milloin mitäkin aikoo tehdä.

        Yleensä kannattaa siirtyä sen sekoilijan etupuolelle ja kadota horisonttiin. Varsinkin moottoripyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksessa kuvastuu hyvin nykyiset asenteet liikenteessä. Voithan sä ajaa vaikka ojaan. Moni on ajanut.

        Luulen, että sillä tojota-mummolla on ojaan ajo paljon lähempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän täällä on kun ei millään tahdota ymmärtää että en aja kenenkään käskystä alle kahdeksaakymppiä tai edes kahdeksaa kymppiä hyvissä kesään verrattavissa olosuhteissa. Jatkuvasti tulee joutavaa paskaa että kyllä se kiire loppuu. P... kele ajataanhan sitä satasta kesälläkin. Minnekäs silloin on sen enemmän kiire. Kuiva ja jäätön tie on kuiva tähänkin aikaan vuodesta ja autoissa on valot.

        Mikähän on kun ei ymmärretä, että en aja kovempaa sen takia, että joku roikkuu perässä ja auton valot vilkkuu ilmeisesti tärinästä, kannattaisi viedä se auto huoltoon.


    • Anonyymi

      Eli teidentukko olet, mittarivirhe +5. Olet varmaan se kaveri joka lisäävauhtiaan jonkun ohittaessa. Varmaan siinä kohtaa ei ole turha kiihdytys.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe