Naapurilla on varmaan ainoat vaatteet, jotka on päällä ja taas sunnuntai illtana 23.00 pesukone linkoaa, että saa aamuksi puhtaat vaatteet. Niin ne taitaa olla useimmalla Tamperelaisella, kun meidänkin talossa yleinen pyykkipäivä on sunnuntai. Perkele, ettei voi arkena pestä, kun muutenkin ovat koko päivän kotona. 20v sitten bussissa kaksi olevinaan hienoja rouvia keskusteli: tulis nyt jo kesä, että saa laittaa kesätakin päälle, kun tätä takkia olen jo pitänyt monta kuukautta, sillä meni varmaan töihin, kauppaan, juhliin, ym? Kun ei muita talvivaatteita ollut ja kaikki oli nähnyt ne sata kertaa. Köyhä, mikä köyhä, ehkä oli siivooja tai konttoriapulainen tai ompelija, silloin, kun Tampereella oli vielä tuottavia työpaikkoja, nythän ne kaikki on tuki-tai harjoittelupaikkoja, mutta vientiteollisuutta ei olekkaan, ne on pormestarit ajanut rakentamisinnossaan muualle. Vetovoimainen kaupunki: työttömät, eläkeläiset, narkkarit, kaappijuopot ja mamut, ei paljon tule verotuloja ja ihmiset ei enään saa vaatteita, kuten katukuvasta näkee, vanhoissa isoisän alushousuissa mennään ja naisetkin miesten kalsareissa, toisilla on 5e puuttunut, niin kangasta on riittänyt vain vähän polven alapuolelle, onkohan vanha rippikoulupuku? On Suomi köyhä ja siksi jää, kohta ei ole kellään mitään, kun naiset johtaa.
Pyykinpesu yöllä
87
2207
Vastaukset
- Anonyymi
Voi tuota katkeruuden määrää... Kannattaisiko muuttaa muualle?
- Anonyymi
Kenen sanavarastossa on konttoriapulainen vuonna 2022
- Anonyymi
Työnimike muuttuu, mutta työ pysyy samana. Niin, että ihan sama miksi sitä sanotaan, kun palkkakin on alinta luokkaa.
Hienosto nimiä käyttävät vain ns, itseään paremmat ihmiset.-> tai kuvittelevat olevansa.
Työmies on työmies, vaikka sitten mihkä ammatti kuntaan kuuluisi.
Rikkaat ovat asia erikseen, miljonäärit->dilöjonäärit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnimike muuttuu, mutta työ pysyy samana. Niin, että ihan sama miksi sitä sanotaan, kun palkkakin on alinta luokkaa.
Hienosto nimiä käyttävät vain ns, itseään paremmat ihmiset.-> tai kuvittelevat olevansa.
Työmies on työmies, vaikka sitten mihkä ammatti kuntaan kuuluisi.
Rikkaat ovat asia erikseen, miljonäärit->dilöjonäärit.Saatko tarpeeksi vitamiineja ruokavaliostasi
- Anonyymi
Konttori apulainen on joku jäänne ennen internetin tuloa? Oletan aloiteen tekijä on vanha eläkellä oleva henkilö,joka on katkeroitunut elämäänsä? Jokainen vähävarainen voi kuitenkin kodistan liikua ulkona.Kirjastot.asukastalot. Kuin eläkeläisillä on paljon mahdolisuuksia mennä mukaan palvelutalojen kerhot,rymätoiminat ymm.OVAT AVOIMIA PALVELUTALON ULKOPUOLELLA ASUVILLE! Jokainen kaupunki on kirkko, jolla aktivitettia eläkeläisillekin.Eivät kysy kulutko kirkoon.On myös sama diakonisalaitos ja punainen risti. Kenenkän ei tarvitse olla yksin koti ja katkeroitua.Nähädä katkeroitunena ihmisenä vain ympäristö negativivsena. Nytkin helteet ulos vaan varjoon. Mukan kirja.nitä saa kirjastot laina ilmaseksi ,ei ole rahasta kinni.on van itsestä lähtee ihmisten ilmoilleEIKÄ KATKEROIDU KOTINSA. Itsekin Itä-Helsinki asun yksin.olen yksin.ihmisiä elämästäni kuollut kahden vuoden aikan 17 kpl. Lähden ovesta ulos.hellepäivänäkin.Lähistön lasten leikki puisto on varjo paioja ja penkejä vapaana.Kirja mukana.vesipullo ja kulokeilla kuntelen radiota.Radio nostalakia. Ei ole kesä mökiä ymm. Silti elän päiväni nin hyvin kuin osaan yksin. sempiä.Mutsi 69 v.itä Helsinki.ps naisen työ eläke pienepi kuin miehen.Kun halitsee rahan käytön pärjää.Kun ei tupakoi,ei kapakoi,Pärjää vaikka ei loma matkoja,risteilyjä ymm.pärjää.Itse voi oman mielen vaikutaa ninmonin tavoin. ja joita ärsytää luki häiriöni teksti virheeni.Kansa koulu nihiin ei saanut tukea,opetus. Hyvää Kesää vaan kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konttori apulainen on joku jäänne ennen internetin tuloa? Oletan aloiteen tekijä on vanha eläkellä oleva henkilö,joka on katkeroitunut elämäänsä? Jokainen vähävarainen voi kuitenkin kodistan liikua ulkona.Kirjastot.asukastalot. Kuin eläkeläisillä on paljon mahdolisuuksia mennä mukaan palvelutalojen kerhot,rymätoiminat ymm.OVAT AVOIMIA PALVELUTALON ULKOPUOLELLA ASUVILLE! Jokainen kaupunki on kirkko, jolla aktivitettia eläkeläisillekin.Eivät kysy kulutko kirkoon.On myös sama diakonisalaitos ja punainen risti. Kenenkän ei tarvitse olla yksin koti ja katkeroitua.Nähädä katkeroitunena ihmisenä vain ympäristö negativivsena. Nytkin helteet ulos vaan varjoon. Mukan kirja.nitä saa kirjastot laina ilmaseksi ,ei ole rahasta kinni.on van itsestä lähtee ihmisten ilmoilleEIKÄ KATKEROIDU KOTINSA. Itsekin Itä-Helsinki asun yksin.olen yksin.ihmisiä elämästäni kuollut kahden vuoden aikan 17 kpl. Lähden ovesta ulos.hellepäivänäkin.Lähistön lasten leikki puisto on varjo paioja ja penkejä vapaana.Kirja mukana.vesipullo ja kulokeilla kuntelen radiota.Radio nostalakia. Ei ole kesä mökiä ymm. Silti elän päiväni nin hyvin kuin osaan yksin. sempiä.Mutsi 69 v.itä Helsinki.ps naisen työ eläke pienepi kuin miehen.Kun halitsee rahan käytön pärjää.Kun ei tupakoi,ei kapakoi,Pärjää vaikka ei loma matkoja,risteilyjä ymm.pärjää.Itse voi oman mielen vaikutaa ninmonin tavoin. ja joita ärsytää luki häiriöni teksti virheeni.Kansa koulu nihiin ei saanut tukea,opetus. Hyvää Kesää vaan kaikille.
Kaikkea se öinen pyykinpesu saakin aikaan.
- Anonyymi
Olen ensio 94v
- Anonyymi
Mulla on pyykinpesukoneessa yö asento , mutta en koskaan pese yöllä.
- Anonyymi
Joku autisti? Normaali ihminen ei pese pyykkejä kello yhdeksän jälkeen illalla.
- Anonyymi
Kerrostaloissa kello 22.00 jälkeen alkaa niin sanottu hiljaisuu, sen jäkeen ei pesukoneneita saa käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloissa kello 22.00 jälkeen alkaa niin sanottu hiljaisuu, sen jäkeen ei pesukoneneita saa käyttää.
Miksi ei saisi? Ihan normaalia elämää, kuten pyykinpesua ja suihkussa käyntiä, saa elää myös hiljaisuuden aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei saisi? Ihan normaalia elämää, kuten pyykinpesua ja suihkussa käyntiä, saa elää myös hiljaisuuden aikaan.
Ei saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa.
Kyllä saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusavuttomat eivät tätä käsitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusavuttomat eivät tätä käsitä!
Ehkä kukaan ei vaan osaa selittää sitä sinulle tarpeeksi helposti.
- Anonyymi
Onko aloittaja keskustellut naapurin kanssa asiasta? Kertonut pesukoneen häiritsevän?
Näille keskustelupalstoille kirjoittelu ei paljon auta, jos haluaa parannusta asioihin.- Anonyymi
Isännöitsijälle ilmoitus riittää tulee merkintä häiriöstä, meidän talossa oli sellanen yöpesiä joka sai häädön , kun ei noudattanut taloyhtiön sääntöjä.
- Anonyymi
On se jännä, jotkut eivät edes vedä vessaa yöllä ettei talo heräisi ja jotkut taas ovat sitä mieltä että ulko-ovia paiskotaan yötä myöten ja pyykkikoneet jyllää hiljaisuuden aikana.
- Anonyymi
Kerrostaloissa on hiljaisuus 22.00-06.00 , pyykkejä ei tule pestä hiljaisuuden aikana, näitä yhteiskunnan elätit ei säännöistä välitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostaloissa on hiljaisuus 22.00-06.00 , pyykkejä ei tule pestä hiljaisuuden aikana, näitä yhteiskunnan elätit ei säännöistä välitä.
Normaali elämä ei ole kielletty hiljaisuuden aikana. Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaali elämä ei ole kielletty hiljaisuuden aikana. Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään.
Pyykinpesu lasketaan samankaltaiseksi toiminnoksi kuin siivous eli se on meteliä aikaansaava. Eli et siis imuroi yöllä saatikka käytä muitakaan kodinkoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyykinpesu lasketaan samankaltaiseksi toiminnoksi kuin siivous eli se on meteliä aikaansaava. Eli et siis imuroi yöllä saatikka käytä muitakaan kodinkoneita.
Kello 22:n jälkeen käytän siivouksee harjaa ja rikkalapiota, pyykkini pesen pyykkilaudalla. paitsi hieman likaisempaa pyykkiä joskus joutuu pieksämään pesukartulla. Näin toimien säilyy naapurisopu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voithan sinä sen laskea sellaiseksi, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kerrostalossa saa yöllä pestä pyykkiä, eikö teidän taloissa ole järjestyssääntöjä? Kaikki vajaaälyiset muuttakoon sinne pakolaisten ja romaanien kanssa, ne elää öisin ja päivät nukkuu. Ja, ne on yhteiskunnan suojeluksessa, niitä ei saa komentaa säännöillä. Normaali elämä on sallittu yöaikanakin, mutta ei saa muita häiritä imuroimalla, pesukonetta käyttämällä, steroitten jytkyttämistä tai juhlimista. Minullakin oli sellainen naapuri, että elämä alkoi vasta 22.00 jälkeen, kun tuli kuntosalilta, laittoi vaatteet pesuun, televisiota en tarvinnut, kuului minulla naapuriin, kävi suihkussa ja paukutti ovia, ym. Minä tein aamulla kuuden jälkeen samoin ja joka kerta, kun naapuri meni vasta 03.00 nukkuun, kun ei käynyt töissä, laitoin stereon soimaan, pesukoneen päälle ja imuroin ja kunnon herätyskellon soimaan vielä 7.00 makuuhuoneeseen metalliseen pesuvatiin, kun ei isännöitsijään saanut vauhtia? Siinä kävi niin, että naapuri muutti kuukauden päästä, eikä ikinä tervehtinyt, oli kai kuuromykkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kerrostalossa saa yöllä pestä pyykkiä, eikö teidän taloissa ole järjestyssääntöjä? Kaikki vajaaälyiset muuttakoon sinne pakolaisten ja romaanien kanssa, ne elää öisin ja päivät nukkuu. Ja, ne on yhteiskunnan suojeluksessa, niitä ei saa komentaa säännöillä. Normaali elämä on sallittu yöaikanakin, mutta ei saa muita häiritä imuroimalla, pesukonetta käyttämällä, steroitten jytkyttämistä tai juhlimista. Minullakin oli sellainen naapuri, että elämä alkoi vasta 22.00 jälkeen, kun tuli kuntosalilta, laittoi vaatteet pesuun, televisiota en tarvinnut, kuului minulla naapuriin, kävi suihkussa ja paukutti ovia, ym. Minä tein aamulla kuuden jälkeen samoin ja joka kerta, kun naapuri meni vasta 03.00 nukkuun, kun ei käynyt töissä, laitoin stereon soimaan, pesukoneen päälle ja imuroin ja kunnon herätyskellon soimaan vielä 7.00 makuuhuoneeseen metalliseen pesuvatiin, kun ei isännöitsijään saanut vauhtia? Siinä kävi niin, että naapuri muutti kuukauden päästä, eikä ikinä tervehtinyt, oli kai kuuromykkä?
Kyllä on sinullakin erikoiset harrastukset. Meidän talossa oli yks asukas joka kuuli päässään kaikenlaisia ääniä. Oletko varma että olet ihan terve?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan missä tahansa kerrostalossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yörauha ei tarkoita täyshiljaisuutta mutta häiritsevät äänet tulee saada hiljaisuuden aikaan minimiin. Ihan normaali täysjärkinen ihminen ymmärtää asian, ilman että täytyy ladella seimerkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yörauha ei tarkoita täyshiljaisuutta mutta häiritsevät äänet tulee saada hiljaisuuden aikaan minimiin. Ihan normaali täysjärkinen ihminen ymmärtää asian, ilman että täytyy ladella seimerkkejä.
Tuntuu siltä että ihmiskunta on menossa takasin puuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mikä on seimerkki, mutta en toisaalta tiedä sitäkään, miten jonkun naapurin pyykinpesu tai muu normaali elämä häiritsisi minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mikä on seimerkki, mutta en toisaalta tiedä sitäkään, miten jonkun naapurin pyykinpesu tai muu normaali elämä häiritsisi minua.
Jos satut asuun kerrostalossa ja yläpuolellasi pestään pyykkiä yöllä, ensinnäkin kun pyykkikone ottaa vettä se kohina kuuluu varsinkin vanhemmissa kerrostaloissa.
Kun pyykkikone alkaa linkoukset niin sitten alkaa se rummutus johon viimeistään herää.
Nää yö pesijät ovat yleensä näitä työtävieroksuvia, joten heidän päivärytminsä poikkee normaalin ihmisen elintavoista.
Vieläkun pyykkikoneet on laakerivikasia ja asennettu miten sattuu , joten pyykkikone alkaa linkouksilla oman rumnutuksen, nuku nyt sitten siinä metelissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän talossa alkaa yöelämä puolen yön aikaan.
Silloin myös siivotaan, kuljetaan paiskaamalla ovia.
Meteliä on kaikemlaista. Herkkäuninen ei taatusti nuku. Nämä ovat yhteiskunnan eli verommaksajien elätit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos satut asuun kerrostalossa ja yläpuolellasi pestään pyykkiä yöllä, ensinnäkin kun pyykkikone ottaa vettä se kohina kuuluu varsinkin vanhemmissa kerrostaloissa.
Kun pyykkikone alkaa linkoukset niin sitten alkaa se rummutus johon viimeistään herää.
Nää yö pesijät ovat yleensä näitä työtävieroksuvia, joten heidän päivärytminsä poikkee normaalin ihmisen elintavoista.
Vieläkun pyykkikoneet on laakerivikasia ja asennettu miten sattuu , joten pyykkikone alkaa linkouksilla oman rumnutuksen, nuku nyt sitten siinä metelissä.Miksi ihmeessä asut sellaisessa paikassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä asut sellaisessa paikassa?
Sinun kaltaisia on vaikee karttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jos ei ole päivällä töissä on aikaa pestä vaatteensa päivällä. Kukaan normaali ihminen ei pese yöllä pyykkiänsä eikä siivoa yöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jos ei ole päivällä töissä on aikaa pestä vaatteensa päivällä. Kukaan normaali ihminen ei pese yöllä pyykkiänsä eikä siivoa yöllä.
Työtävieroksuvat ovat ihan oma ryhmänsä, jotka luulevat että saavat tehdä mitä tykkäävät.
Se ei kuitenkaan onnistu kerrostalossa jossa ovat vuokralla. Talossa on suurin osa omistusasuntoja.
Ja hallitus ja isännöitsijä laittavat pois sellaiset päivä- ja yökiitäjät, jotka ovat jatkuvasti menossa tai tulossa ja hyppäävät kanakopissa alhaalla?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtävieroksuvat ovat ihan oma ryhmänsä, jotka luulevat että saavat tehdä mitä tykkäävät.
Se ei kuitenkaan onnistu kerrostalossa jossa ovat vuokralla. Talossa on suurin osa omistusasuntoja.
Ja hallitus ja isännöitsijä laittavat pois sellaiset päivä- ja yökiitäjät, jotka ovat jatkuvasti menossa tai tulossa ja hyppäävät kanakopissa alhaalla?!Laittaa hallituksen puheenjohtajan asioille ja kuka ylipäätänsä noille vuokraa asuntoja. Jos asuu omistusasunnossa ni ei tarvi kuunnella mitään ylimääräisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkun pyykkikoneet on laakerivikasia ja asennettu miten sattuu , joten pyykkikone alkaa linkouksilla oman rumnutuksen, nuku nyt sitten siinä metelissä.Olen vartiointiliike Securitas Oy:llä vartijana töissä ja teen aamu-, päivä- ja yövuoroja.
Sain vain yhdet vaatteet, jotka laitan usein pesuun illalla/yöllä kun tulen töistä.
Että näin.
- Anonyymi
Kertokaa Arto Rastaalle että on olemassa yörauha!
- Anonyymi
Niin eipä järjestyssääntöjä kerrostalossa huvin vuoksi ole laadittu eikä klo 22.00-06.00 hiljaisuus ole mahdoton toteuttaa.Yleiseen jakoon järjestyssäännöt. Jos työssäkäyvä ni moni menee nukkuun klo 22 hujakoilla tai on just nukahtanu se on prkl jos heräät johonki pyykinpesukoneen ääneen.
- Anonyymi
Hiljaisuuden aikana ei saa metelöidä. Normaalia elämää saa elää, kuten esimerkiksi voi käydä vessassa, ottaa suihkun tai pestä pyykkiä.
- Anonyymi
Vessa voi vetää ja yöllä käydä suihkussa vaikka esim, näillä keleillä. Voihan kenellä vaan tulla tilanne hitto ehtoolla täytyy pestä pyykkiä. Löyty sitten näitä ihmisiä joilla kiristää vanne pän ympärillä joka äänestä.
- Anonyymi
Voihan se vanne sitten kiristää kun yöllä heräät kesken unien, kun joku älypää pesee pyykkiä ja kone pomppii pitkun seiniä.
Ittellä on on aamu viiteen töihinmeno kyllä sitä mieluusti nukkuisi yöllä kun valvoo jonkun pyykinpesijän vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se vanne sitten kiristää kun yöllä heräät kesken unien, kun joku älypää pesee pyykkiä ja kone pomppii pitkun seiniä.
Ittellä on on aamu viiteen töihinmeno kyllä sitä mieluusti nukkuisi yöllä kun valvoo jonkun pyykinpesijän vuoksi.Hanki parempi pesukone.
- Anonyymi
On elämähallinnassa ongelmia jos yöllä pitää pyykkiä pestä. Miksi sinulle on vaikeaa ottaa muut ihmiset huomioon? Saitko pesäpallon kakarana päähäsi?
- Anonyymi
Kannattaa ottaa huomioon, että jotkut tekevät vuorotyötä. Esim. hoitoalalla on yleistä, että joutuu tekemään myös paljon ylitöitä ja pitkää päivää sekä pitkiä putkia. Onhan pesijä vaikka voinut ajatella pesevänsä pyykkiä edeltävänä päivänä, mutta sitten onkin joutunut jäämään pitkään eli iltaan aamuvuoron jälkeen ja seuraavakin päivä on ollut pitkä 7-21. Jos vaatteet ovat loppu, niin väistämättä joutuu tuollaisessa tilanteessa pesemään pyykit kun pääsee klo.21 pitkästä vuorosta kotiin.
- Anonyymi
Kannattaa näiden pyykkääjien ottaa se huomioon että siellä seinän takana saattaa nukkua joku kaksi vuoroa tehnyt joka tarvii sen unensa. Unirytmin tuhoutuminen voi aiheuttaa sydänkohtauksen. Haluatko tappaa oman itsekkyytesi takia jonkun ihmisen? Ilmeisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa näiden pyykkääjien ottaa se huomioon että siellä seinän takana saattaa nukkua joku kaksi vuoroa tehnyt joka tarvii sen unensa. Unirytmin tuhoutuminen voi aiheuttaa sydänkohtauksen. Haluatko tappaa oman itsekkyytesi takia jonkun ihmisen? Ilmeisesti.
Nukkukoon ihan rauhassa ja antakoon muidenkin elää normaalia elämää.
- Anonyymi
Olen tehnyt töitä pitkiäpäiviä jne, mutta yöllä ei ole tarvinnu pestä,
- Anonyymi
Itse laitan aina pyykkikoneen päälle kun tulen iltavuorosta ihan vain kiusallani, sitten tiskaan, menen suihkuun, laitan ruuan itselleni.
Terveisin Tampereen mies 47v. - Anonyymi
Minä rupean aina poraamaan. Kyllä reikä seinään pitää yölläkin saada. Onhan se ihan normaalia.
- Anonyymi
Mitä häiritsevää joku muu tekee niin enhän minä.....niinkö.Voi olla syy miks laittaa pyykkikoneen päälle vielä klo 22 heh asuu omakotitalossa ni se kenellekkään kuulu asiana. Joku kitisee jostain pesukoneen äänestä mutta kuitenkin itse kuuntelee muusikkia läpi yön turpa täynnä.Helvetin kitisijöitä löytyy aina.
- Anonyymi
Kerrostalosta oli kysymys, ja niitä helvetin älypäitäkin asuu kerrostaloissa jotka elää minä itte tyylillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrostalosta oli kysymys, ja niitä helvetin älypäitäkin asuu kerrostaloissa jotka elää minä itte tyylillä.
Niimpä....joka asiasta valittaja eikä huomaa omia möykkäyksiä. Ketjun aloittaja varmaan kuvittelee olevansa itse täydellisyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä....joka asiasta valittaja eikä huomaa omia möykkäyksiä. Ketjun aloittaja varmaan kuvittelee olevansa itse täydellisyys.
Oli miten oli, jos asutaan kerrostalossa rivi/paritalossa eli niin sanotusti yhteiselossa niin silloin pitää toisetkin asujat huomioida.
Aikuisen ihmisen luulisi tämän tiedostavan.
- Anonyymi
Suomessa on noin 400 000 yötyötä tekevää. He nukkuvat päivällä.
- Anonyymi
Elämäntapatyöttömät eivät välitä säännöistä.
Rapussa ei tarvi olla kuin yksi porukka joka häiriköi yöllä ja pesee pyykkinsä , niin koko rappu kärsii tästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rapussa ei tarvi olla kuin yksi porukka joka häiriköi yöllä ja pesee pyykkinsä , niin koko rappu kärsii tästä.Häiriköinnistä kärsii. Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään, eikä se häiritse muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häiriköinnistä kärsii. Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään, eikä se häiritse muita.
Omakotitalossa saa kyllä pestä yölläkin siinä olet ihan oikeessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rapussa ei tarvi olla kuin yksi porukka joka häiriköi yöllä ja pesee pyykkinsä , niin koko rappu kärsii tästä.Yhtiökokouksessa ottaa asian esille ja jos möykkää niin hallituksen puheenjohtaja vois viedä kirjelmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omakotitalossa saa kyllä pestä yölläkin siinä olet ihan oikeessa.
Tietysti saa. Saahan kerrostalossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan saa, ja toisaalta hyviin tapoihin on aina kuulunut ettei konettä käytetä tietyn kellonajan jälkeen. Mistä aavikolta nämä yöpesijät ovat Suomeen lampsineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan saa, ja toisaalta hyviin tapoihin on aina kuulunut ettei konettä käytetä tietyn kellonajan jälkeen. Mistä aavikolta nämä yöpesijät ovat Suomeen lampsineet.
Miksi ei saisi? Ei kerrostalo ole mikään armeija, vaan rakennus, johon ihmiset voivat tehdä kodin ja elää normaalia elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei saisi? Ei kerrostalo ole mikään armeija, vaan rakennus, johon ihmiset voivat tehdä kodin ja elää normaalia elämää.
Ei yhteiskunta ole mikään hollitupa vaan säännöstö, jossa ihmiset ottavat muut ihmiset huomioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pesen nyrkkipyykkiä kun ei varaa ostaa uuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhteiskunta ole mikään hollitupa vaan säännöstö, jossa ihmiset ottavat muut ihmiset huomioon.
En näe ristiriitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häiriköinnistä kärsii. Pyykinpesu kuuluu normaaliin elämään, eikä se häiritse muita.
Jos on moderni ja hiljainen pesukone, niin ei kenties häiritse niin paljon. Itse en kuitenkaan imuroi, pese pyykkiä tai käytä muitakaan vastaavia ääntä pitäviä laitteita öiseen aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on moderni ja hiljainen pesukone, niin ei kenties häiritse niin paljon. Itse en kuitenkaan imuroi, pese pyykkiä tai käytä muitakaan vastaavia ääntä pitäviä laitteita öiseen aikaan.
Ei sinun tarvitsekaan. Sinulla, kuten kaikilla muillakin, on täysi vapaus päättää, milloin siivoat ja peset pyykkiä.
- Anonyymi
Sanonta kuuluu: "Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy".
- Anonyymi
Nuorempi sukupolvi viisveisaa säännöistä, elävät minä itte periaatteella.
Yhteisasumisessa on vaan omat sääntönsä.
- Anonyymi
Kaikki moottorilla toimivat sähkölaitteet aiheuttaa runkoääntä. Ei ne uudet koneet ole yhtään hiljaisempia sen suhteen kuin vanhat. Helsingissä tällaista matalaäänistä tärinää joka kuului erityisesti yöaikaan aiheutti voimalaitoksen koneet jotka sijaitsi kilometrien päässä talosta, joka on rakennettu tiilistä. Nämä betonielementeistä rakennetut talot resonoi vielä pahemmin.
- Anonyymi
Minä pesen pyykkini aina keskiyön aikaan pesukoneellani. Silloin kun ei ole pyykkiä, niin vittuillakseni naapureille, laitan koneeseen kiviä pyörimään kaikkein pisimmällä ohjelmalla. T. Reiska Rööperistä.
- Anonyymi
Toivottavasti nämä öisin pyykkinsä pesevät, imuroijat, ja kaikki jotka haluavat elää 24/7-elämää, muistavat olla valittamatta muiden asukkaiden aiheuttamista äänistä.
Eikä kiukutella lehdenjakajille hissin metelistä, öisin kulkevien ovien paiskomisesta, tuuletusparvekkeiden käytöstä, mattojen tamppaamisesta pihalla, jne jne.
Samat oikeudet kaikille, tai samat velvollisuudet kaikille!- Anonyymi
Ihan kaikilla on oikeus pestä pyykkiä kotonaan silloin, kun se heille itselleen sopii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kaikilla on oikeus pestä pyykkiä kotonaan silloin, kun se heille itselleen sopii.
Kyllä kerrostaloissa päivällä ja aikavälillä 7- 22.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kerrostaloissa päivällä ja aikavälillä 7- 22.
Ja muulloinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muulloinkin.
Joo mökillä voi muulloinkin pyykätä, kun siitä niin tykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mökillä voi muulloinkin pyykätä, kun siitä niin tykkää.
Juu. Ja kotonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Ja kotonaan.
Jos sä olet mun naapuri ja jyllytät konettasi yöllä nin tulen ja heitän sut ikkunasta ulos ja saat valita heitänkö Uposi ensin vai sinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sä olet mun naapuri ja jyllytät konettasi yöllä nin tulen ja heitän sut ikkunasta ulos ja saat valita heitänkö Uposi ensin vai sinut.
Etpä ole oven taakse ilmestynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä ole oven taakse ilmestynyt.
Naapurit vaihtuu ja kusipäät pysyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapurit vaihtuu ja kusipäät pysyy.
Köyhät joutuu harrastaan reppureissaamista, kusipää voi olla rauhassa aloillaan, haluan siten olla se kusipää.
- Anonyymi
Älä huoli meidän äiti pesee ja minä kuljeskelen päivät akkunassa.
- Anonyymi
Naapurilla on aina viimeiset viinakset käytössä olen kuullut on kaupunki tuolla nääs.
- Anonyymi
Riippuu vähän koneen äänestä. Itse en yöllä pestessäni käytä suurinta linkousnopeutta, ja pesukoneeni on vain kuusi vuotta vanha, joten ei ihan äänekkäintä mallia.
Talon järjestyssäännöissä pitäisi erikseen olla kielto äänekkäiden sähkölaitteiden käyttämiskiellosta öiseen aikaan, muuten se ei ole kiellettyä, sillä huoneenvuokralaki ei vaadi yöhiljaisuutta. - Anonyymi
Pörssisähkö sopimuksen tehneet pakko pestä yöllä, mutta nyt sekin niin
kallista että ihan sama koska kone pyörii. Seuratkaa kilovatti hintoja niin silmät
aukeaa ja leviää.- Anonyymi
ei voi käyttää kuivaustoimintoa 🤔
- Anonyymi
Naapuri talon kone pitää melkoista jyskettä öisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1453579Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri2162443IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl702421Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al932278Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/81763- 1601714
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1211544Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161260- 1261121
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241086