Mielisairaala voi olla hyvä lepokoti

Anonyymi

elää jossakin laitoksessa
saada ruokaa aamuin illoin
käydä saunassa ja kerhoissa

kuka on väsynyt kaikkeen eikä enää tahdo mitään
mielisairaala tai sen kaltainen lepokoti on aika hyvä paikka

tervekin ihminen iästä riippumatta voisi elää laitoksessa

kuvitelkaa asuintalo yhtiö, jossa on laitoksen ominaisuuksia sisällään

tärkeätä on että ei ole lukkoja ja seiniä, jotka erottavat ihmisiä toisistaan

kuin kommuuniasunto

7

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene sinä aloittaja sitten sinne niin kehumaasi ja kaikille suosittelemaasi laitokseen. Mutta älä sitten kadu, kun huomaatkin, ettei se mikään paratiisi ollutkaan.

      • Anonyymi

        miksi se ei paratiisi ollut, rouva?


      • Anonyymi

        Voitko hyvin?

        Haluatko kertoa minulle lapsuudestasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi se ei paratiisi ollut, rouva?

        En ole rouva. Mutta tässä jonkin verran sinulle listaa siitä, miksi minkään sortin psykiatriseen hoitopaikkaan, sairaalaan tms. ei kannata koskaan mennä ja hakeutua: olet automaattisesti ja koko loppuelämäsi stigmattu hulluksi. Sinua kohdellaan vain aiemmin jonkun sinusta tehtyjen päätelmien perusteella sairaana yksilönä. Potilaita kohdellaan vain heille joskus annetun diagnoosin perusteella, ei elämässäsi tapahtuneiden ikävien ja traagisten asioiden, traumojen tai muiden kokemusten perusteella. Oireilujesi taustalla olevia syitä ei koskaan selvitetä ja niihin ei keskitytä. Somaattisia sairauksiasi ei koskaan tutkita ja hoideta. Hoitohenkilökunta on negatiiivisia, töykeitä ja asenteellisia mt-oireilevia kohtaan. Koska terveydenhuollossa ajatellaan aina systemaattisesti, että eihän mt-potilaat voi koskaan (tietenkään) sairastua somaattisesti. Voi miten strereotypisesti ja rajoittuneesti ajateltu! Potilaita kiusataan terveydenhuollossa. Jos sattuu vielä saamaan pakkohoitopäätöksen, et voi vaikuttaa omaan hoitoosi ja hoitojakson pituuteen ja lääkityksiin millään tavalla. Sinulta viedään kaikki ja perus ja ihmisoikeudet. Päätöksistä voi toki valittaa, mutta niistä ei ole hyötyä, sillä ne kantelut yms. eivät johda mihinkään. Tässä muutamia mainitakseni.

        Riittääkö?


    • Anonyymi

      Eihän se mikään viiden tähden hotelli ole, mutta ei siellä enää anneta mitään insuliini tai kylmähoitoja, eikä sähkösokkejakaan saa tilaamatta.

      • Anonyymi

        sähkösokki kiinnostaa normaalia ihmistä


        yhteiskunta on laitoksia täynnä, mutta miten valita itselleen sopivan
        se on vaikeata
        joskus laitokset itse tulevat vastaan elämän taipaleella
        ja joskus ei pääse mihinkään laitokseen vaikka yrittää


        mutta kyllä oma paikka pitäisi olla ja vapaus mennä ja tulla
        SEKÄ VAPAUS ILMAISTA ITSEÄÄN ELÄMÄSSÄ


    • Anonyymi

      Minä olen terve, minä olen Gomer Pyle.

      Tule tänne, niin saat pullaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe