elää jossakin laitoksessa
saada ruokaa aamuin illoin
käydä saunassa ja kerhoissa
kuka on väsynyt kaikkeen eikä enää tahdo mitään
mielisairaala tai sen kaltainen lepokoti on aika hyvä paikka
tervekin ihminen iästä riippumatta voisi elää laitoksessa
kuvitelkaa asuintalo yhtiö, jossa on laitoksen ominaisuuksia sisällään
tärkeätä on että ei ole lukkoja ja seiniä, jotka erottavat ihmisiä toisistaan
kuin kommuuniasunto
Mielisairaala voi olla hyvä lepokoti
7
222
Vastaukset
- Anonyymi
Mene sinä aloittaja sitten sinne niin kehumaasi ja kaikille suosittelemaasi laitokseen. Mutta älä sitten kadu, kun huomaatkin, ettei se mikään paratiisi ollutkaan.
- Anonyymi
miksi se ei paratiisi ollut, rouva?
- Anonyymi
Voitko hyvin?
Haluatko kertoa minulle lapsuudestasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi se ei paratiisi ollut, rouva?
En ole rouva. Mutta tässä jonkin verran sinulle listaa siitä, miksi minkään sortin psykiatriseen hoitopaikkaan, sairaalaan tms. ei kannata koskaan mennä ja hakeutua: olet automaattisesti ja koko loppuelämäsi stigmattu hulluksi. Sinua kohdellaan vain aiemmin jonkun sinusta tehtyjen päätelmien perusteella sairaana yksilönä. Potilaita kohdellaan vain heille joskus annetun diagnoosin perusteella, ei elämässäsi tapahtuneiden ikävien ja traagisten asioiden, traumojen tai muiden kokemusten perusteella. Oireilujesi taustalla olevia syitä ei koskaan selvitetä ja niihin ei keskitytä. Somaattisia sairauksiasi ei koskaan tutkita ja hoideta. Hoitohenkilökunta on negatiiivisia, töykeitä ja asenteellisia mt-oireilevia kohtaan. Koska terveydenhuollossa ajatellaan aina systemaattisesti, että eihän mt-potilaat voi koskaan (tietenkään) sairastua somaattisesti. Voi miten strereotypisesti ja rajoittuneesti ajateltu! Potilaita kiusataan terveydenhuollossa. Jos sattuu vielä saamaan pakkohoitopäätöksen, et voi vaikuttaa omaan hoitoosi ja hoitojakson pituuteen ja lääkityksiin millään tavalla. Sinulta viedään kaikki ja perus ja ihmisoikeudet. Päätöksistä voi toki valittaa, mutta niistä ei ole hyötyä, sillä ne kantelut yms. eivät johda mihinkään. Tässä muutamia mainitakseni.
Riittääkö?
- Anonyymi
Eihän se mikään viiden tähden hotelli ole, mutta ei siellä enää anneta mitään insuliini tai kylmähoitoja, eikä sähkösokkejakaan saa tilaamatta.
- Anonyymi
sähkösokki kiinnostaa normaalia ihmistä
yhteiskunta on laitoksia täynnä, mutta miten valita itselleen sopivan
se on vaikeata
joskus laitokset itse tulevat vastaan elämän taipaleella
ja joskus ei pääse mihinkään laitokseen vaikka yrittää
mutta kyllä oma paikka pitäisi olla ja vapaus mennä ja tulla
SEKÄ VAPAUS ILMAISTA ITSEÄÄN ELÄMÄSSÄ
- Anonyymi
Minä olen terve, minä olen Gomer Pyle.
Tule tänne, niin saat pullaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4367456Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai936156Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2085642Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse1645319Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r344487Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi914368Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s283610Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163590Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673578HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok833524