Elämä on lahja

Anonyymi

Sinä et ole syntynyt tänne sattumalta, vaan Jumala on sinut luonut. "sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa." Ps.139:13. Kuolemassa elämän henki jättää ihmisen ja ihminen tulee maaksi jälleen ja tietoisuus lakkaa. "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin." Saarn.12:7
"Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa. Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin" Ps.146:3,4
Kuoleman jälkeen, joskus ajan lopussa, ihminen herää joko elämän-tai tuomion ylösnousemukseen, jolloin tietoisuus jälleen palaa. Tulee viimeinen tuomio ja pelastetut perivät iankaikkisen elämän ja pelastumattomat tuhoutuvat tulijärvessä tomuksi jälleen, "Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman"1Moos.3:19

33

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Elämä on elämää ja kuolema on elämän vastakohta, jossa elämä lakkaa täysin. Kuolema on rauhallinen, hiljainen, täysin tiedoton ja syvä uni, josta herätään vasta ylösnousemuksen aamuna. "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen." Joh.5:28,29.
      Huomaa: mistä he tulevat esiin? Taivaastako? Helvetistäkö? Ei suinkaan vaan haudoistaan. Se on oikea osoite kuoleman ja ylösnousemuksen välisen ajan.

• Anonyymi

Elämä on elämää ja kuolema on elämän vastakohta, jossa elämä lakkaa täysin.

Keho/ruumis kuolee,ei SIELU !

Lutu ei kuole koskaan,ellet tee pahempää kuin lusifer.
        Tappoiko Jumala lusiferin vaikka hän loi sen valon enkelin?

• Anonyymi

Huomaa: mistä he tulevat esiin? Taivaastako? Helvetistäkö? Ei suinkaan vaan haudoistaan.

Haudoissa on vain eletty keho,sielu on toivon mukaan löytänyt valon !

• Anonyymi

Job.10:1-22 Minun sieluni on kyllästynyt elämään; minä päästän valitukseni valloilleen ja puhun sieluni murheessa, minä sanon Jumalalle: Älä tuomitse minua syylliseksi; ilmaise minulle, miksi vaadit minua tilille. Onko sinulla hyötyä siitä, että teet väkivaltaa, että oman käsialasi hylkäät, mutta valaiset jumalattomain veuvoa? Onko sinulla lihan silmät, katsotko, niinkuin ihminen katsoo? Ovatko sinun päiväsi niinkuin ihmisen päivät, ovatko vuotasi niinkuin miehen vuodet, koska etsit vääryyttä minusta ja tutkit minun syntiäni, vaikka tiedät, etten ole syyllinen ja etten ole ketään, joka sinun käsistäsi auttaa? Sinun kätesi ovat minun luoneet ja tehneet; yhtäkaikki minut perin juurin tuhoat. Muista, että sinä olet muovaillut minut niinkuin saven, ja nyt muutat minut tomuksi jalleen. Etkö sinä valanut minua niinkuin maitoa ja juoksuttanut niinkuin juustoa? Sinä puetit minut nahalla ja lihalla ja kudoit minut luista ja jänteistä kokoon. Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni. Mutta sinä kätkit sydämeesi tämän; minä tiedän, että tämä oli sinun mielessäsi; jos minä syntiä tein, niin sinä vartioitsit minua, ja minun rikostani et antanut anteeksi. Jos olisin syyllinen, niin voi minua! Ja vaikka olisin oikeassa, en kuitenkaan voisi päätäni nostaa, häpeästä kylläisenä ja kurjuuttani katsellen. Jos minun pääni nousee, niin sinä ajat minua niinkuin leijona ja teet yhä ihmeitäsi minua vastaan. Sinä hankit yhä uusia todistajia minua vastaan, ja vihasi minuun kasvaa, ja sinä tuot vereksiä joukkoja minun kimppuuni. Miksi toit minut ilmoille äitini kohdusta? Jospa olisin kuollut, ihmissilmän näkemätönnä! Niin minä olisin, niinkuin minua ei olisi ollutkaan; minut olisi kannettu äidin kohdusta hautaan. Ovathan päiväni vähissä; hän antakoon minun olla rauhassa, hän kääntyköön minusta pois, että hiukkasen ilostuisin, ennenkuin lähden, ikinä palajamatta, pimeyden ja synkeyden maahan, maahan, jonka pimeys on synkkä pilkkopimeä ja sekasorto ja jossa valkeneminenkin on pimeyttä.

• Anonyymi

Joh.5:24-29 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee JA ON JO, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylönousemukseen. Dan.12:2-3

• Anonyymi

Milloin he saavat elää - se on jyvitetty raamatussa. Eli nyt kuullaan, ja kuuleva tekee ratkaisun siitä, on hän halullinen elämään sisälle. Jo ok. hän on kuullut ja kun Jeesuksen tilantekohomma on valmis, hän saapuu hakemaan omansa.
        Eli haudasta - kuoleman unesta herätään ja sitte he - jotka täällä tieten valintoja tekee, niin h-hetki on yhtä-aikainen

• Anonyymi

Ajankulukseen voi kinastella helvetistä ja kuolemasta. Jumalattomat saavat myös huvitusta kun seuraavat sitä miten uskovat ovat joka asiasta eri mieltä.

• Anonyymi

Mielenkiintoista panna merkille, että kenelläkään heillä, jota Jeesus herätti kuolleista, ei ollut yhtään mitään kerrottavaa siitä, mitä he olivat kokeneet kuolleena ollessaan. Miksi näin? Siksi, että "kuolleet eivät tiedä mitään." Saarn.9:5

• Anonyymi

Mielenkiintoista panna merkille, että kenelläkään heillä, jota Jeesus herätti kuolleista, ei ollut yhtään mitään kerrottavaa siitä, mitä he olivat kokeneet kuolleena ollessaan.

Kysyikö kukaan,ei varmasti?
        Jos olisi ,niin sitä ei olisi kirjoitettu.
        Koska ....

• Anonyymi

Ps.68:19 Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herra Jumalan tykönä. Ef.4:5-10 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikken ja kaikkien kautta ja kaikissa. Sentähden on sanottu: Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaiken.

• Anonyymi

1Piet.3:19. 1Piet. 4:6-7

• Anonyymi

Jos kaikki uskoisivat, niin kuin Raamattu opettaa, ei mitään kinastelua syntyisi. Mutta kun jotkut pitävät kynsin hampain kiinni käärmeen esittämästä valheesta "ette suinkaan kuole", niin täytyyhän meidän, jotka tunnemme Jumalan rakkauden ja Raamatun totuuden, oikaista heitä rakkauden hengessä. Kehottaahan Paavalikin, että "ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä;" Gal.6:1 "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden" 2Tim.2:25

• Anonyymi

Myös iankkainen elämä on lahja, oikein armolahja Jumalalta. "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Roo.6:23
      Jumalattomilla ei tätä armolahjaa ole ja siksi he kuolevat toisen kuoleman helvetin tulessa samoin kuin paholainen. "minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät" Hes.28:18

• Anonyymi

Hebr.10:28-29 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi

Paholainenkin hävitetään lopullisesti tulessa, joten eivät hänen seuraajansakkaan siellä ikuisesti kidu, vaan palavat tuhkaksi ja kokevat toisen kuoleman. "Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."" Hes.27:26

• Anonyymi

Hebr.10:35-39 Älkää siis heitäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on. Sillä vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskossa, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. Room.1:17. Gal.3:11-15

• Anonyymi

Eläessään on hyvä kiittää ja ylistää Jumalaa, sillä kuoleman ja ylösnousemuksen välillä se ei ole enää mahdollista "Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista." Ps.115:17

• Anonyymi

Kyllä Paavali kieltää kinastelun. Älkää kiisteltkö sanoista, jotka eivät ole miksikään hyödyksi hän kirjoittaa. Ei usko ole sanoista ja teologiasta kiistelyä. Tai jos on, niin kyse on harhaopin syöttämisestä.

Kun Paavalilla oli erimielisyyksiä joidenkin seurakuntalaisten kanssa ja hän oli menossa tapaamaan heitä, hän kirjoitti, että ei mene ottamaan selkoa niiden sanoista, vaan voimasta. Ei hän mennnyt sinne kinastelemaan että näin ja näin pitää joku sana ymmärtää tai jotain muuta, vaan hän meni tutkimaan onko näissä ihmisissä Jumalan voima, jonka kautta he toimivat ja puhuvat.

Sanallinen kinastelu on lihallista syntiä. Se vain kertoo siitä ettei ihminen vaella Jumalan voimassa eikä sinällään tee autuaaksi vaikka on kinastelematta, jollei omaa Jumalan voimaa Hengessä.

• Anonyymi

Hes.28:11-26 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyrön kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia, ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmstetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä astelin sinun pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säikyväin kivien keskellä. Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. Sunun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen. Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät. Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti. Ja minulle tuli tämä Herran sana: Ihmislapsi, käännä kasvosi Siidonia kohti ja ennusta sitä vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Siidon, ja näytän kunniani sinun keskuudessasi. Ja tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä siinä panen toimeen tuomiot ja täytän siinä pyhyyteni. Minä lähetän sinne ruton ja verta sen kadulle, ja kaatuneita on viruva sen keskellä, kaatuneita miekkaan, joka käy sen kippuun joka taholta. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. Sitten ei Israelin heimo enää ole pistävänä orjantappurana eikä vaivaavana ohdakkeena yksikään sen naapureista, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra. Näin sanoo Herra, Herra: Kun minä kokoan Israelin heimon kansoista, joiden sekaan he ovat hajoitetut, silloin minä näytän pyhyyteni heissä pakanakansain silmien edessä, ja he saavat asua maassansa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille. He asuvat siinä turvallisesti ja ranetavat taloja ja istuttavat viinitarhoja. Turvallisesti he asuvat, kun minä panen tuomiot kaikille heidän naapureillensa, jotka ovat heitä halveksineet. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, heidän Jumalansa. Jes.23:1-18.

• Anonyymi

Jer.30:7-11 Voi! Suuri on se päivä, ei ole sen kaltaista. Se on Jaakobille ahdistuksen aika, mutta hän on pelastuva siitä. Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä särjen ikeen sinun kaulastasi ja katkaisen sinun siteesi. Eivät tee enää muukalaiset heitä palvelijoikseen, vaan he saavat palvella Herraa, Jumalaansa, ja Daavidia, kuningastansa, jonka minä herätän. Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajoittanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.46:27-28 Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, älä säiky, Israel. Siilä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä. Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kiaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Jer.10:24-25 Kurita minua, Herra, mutta hohtuudella, äläkä vihassasi, ettet minua ylen vähäiseksi tekisi. Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja sukukuntain ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avuksensa huuda. Sillä he ovat syöneet Jaakobin, ovat syöneet ja lopettaneet, ja tehneet autioksi hänen asuinsijansa. Ps.79:6-7 Vuodata vihasi pakanain ylitse, jotka eivät sinua tunne, ja valtakuntien ylitse, jotka eivät sinun nimeäsi avukseen huuda. Sillä he ovat syöneet Jaakobin ja tehneet hänen asuinsijansa autioksi. Jes.64:10-12

• Anonyymi

Elämä on siis kirous; saatanallinen kierto, johon epäpuhtaat paskiaiset on märätty. Jumalaa ei ole, vain jumaluuksia, ja kun ne on tyytyväisiä, ei tarvii enää syntyä "elämään", eli tänne Helvetiin.
      Kun kierto päättyy, on pelastunut, ja elämä alkaa, joka on ansaittua. Täällä elämä on vain sairas toive, jota toivetta ilman ei olisi elämää täällä, mutta se on pelkkä horisontti, jota ei koskaan saavuta.
      Sen sijaan, luopuminen vääristä uskomuksista, kuten Jumal-uskosta, voi alkaa tiet, joka johtaa jumaluuksien hyvksyntään, jotka vartoi tämän Helvettin ovia kuin Erdogan Nato-ovia.
      Luopukaa kuvittelelisen Jumalan palvonnalta, ja luopukaan Juho Kusti Jeesuksen korottamisesta Jumalaksi, koska se on jumaluuksien pilkkaa ja johtaa ihmisiä harhaan, joka perustuu diktaatorien, auktoriteettien, porvarien jne. uskoon ja ylistykseen, vaikka he olisivat miten p:stä. Opettaako kristinoppi esim. missä asioissa Raamatun henkilöt ovat väärässä? Onko asiat esitetty tieteellisesti, vai vain sokeaa uskoa ilman täyttä järkeä?
      Hylätkää Jumala, ja hylätkää Jessuksen Jumaluus-asema ja suhtautukaa Jeesukseen kuten Jesseen, joka hän oli. Esim. ette te jotain filosofia ole nostaneet jumal-asemaan, niin miksi sitten Jeesuksen? Koska uskotte epäjumaluuteen.

• Anonyymi

Raamatun selvä ja kirkas totuus on se, että kuolleet nukkuvat syvää ja rauhallista unta ja heräävät vasta ajan lopussa osaansa, niin kuin Danielkin, jolle sanottiin: "Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."Dan.12:13

• Anonyymi

Tuohan on selvää Jumalan sanaa.

• Anonyymi

Job tajusi elävänsä vain niin kauan, kuin hänellä oli Jumalan alussa ihmiseen puhaltamaa elämän henkeä jäljellä. "niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieramissani" Job.27:3, "ja sen jälkeen-vainajien tykö! tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin" Saar,12:7 ja "kuolleet eivät tiedä mitään." Saarn.9:3,5

• Anonyymi

Tuo oli hyvin sanottu.

• Anonyymi

On mieluista aatella taivasta ja sinne pääsemme kaikki uskovat yhdessä vasta sitten, kun Jeesus meidät sinne noutaa. "tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen." Joh.14:3 Sitä ennen "Jos kuinka toivon, on tuonela (eli hauta) asuntoni" Job17;13 paitsi, jos olen elossa Jeesuksen tullessa ja Herra muuttaa kuolematta maistamatta kuolemattomuuteen. "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme"1Kor.15:51,52"sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."1Tess.4:17

• Anonyymi

Selkeitä Raamatun paikkoja.

• >>Elämä on elämää ja kuolema on elämän vastakohta, jossa elämä lakkaa täysin. Kuolema on rauhallinen, hiljainen, täysin tiedoton ja syvä uni, josta herätään vasta ylösnousemuksen aamuna. >>

Jos elämä lakkaa täysin se lakkaa täysin. Se ei ole unta. Se on olemattomuutta josta ei herätä.

• Pääsee ikuiseen olemattomuuteen. Ei tarvitse pelata pasianssia miljardia vuotta.

Vielä pahempaa jos taivaassa käytetään kirpputorilta hankittuja 1990-luvun tietokoneita joissa Windows 3.1. Joutuu pelaamaan miljardi vuotta MIINAHARAVAA!
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Tuohan on selvää Jumalan sanaa!

• Anonyymi

Ihmisen tajunnassa kuoleman ja ylösnousemuksen välinen aika on kuin silmänräpäys, vaikka siinä kuluisi todellisuudessa pitkäkin aika. Jumala, "Minun aikani ovat sinun kädessäsi" Ps. 331:15

• Anonyymi

Sinä synnyt uudestaan,jos elämäsi eu oikeuta ylöspöin,eli ylös nousemukseen vaikka et nouse KOTIIN,nouset silti parempaan elämään.
      Tämä elämä ei ole kuolema !
      Elämäsi,silläkö nouset taivaasen,eli mistä lähdit?

• Anonyymi

Me olemme vanki planeetalla,kaikki !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4265
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2259
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1420
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1161
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1059
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1006
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      95
      976
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      128
      936
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      103
      901
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      855
    Aihe