Hoi ihmiset!
Kaipasin AVULIAITA vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Keskeytin armeijan 7v sitten J-kauden loppupuolella (6kk palvelus) erilaisten henkisten ja fyysisten rasitteiden takia. Myöhemmin minulle määrättiin vapautus rauhanajan palveluksesta, ja olen
siitä lähtien vain elänyt normaalia elämää, opiskellut, ollut työelämässä ja armeija aiheet jäänyt pois elämästäni ja mielestäni. Nyt on elämäntilanne hyvin erilainen ja olisin fyysisesti että henkisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan aikaisemmin ja ajattelin että perkele voisin lähteä suorittamaan tuon varusmiespalvelukseni loppuun.
Olisiko minulla mahdollisuus vielä yrittää AUKKIIN? vai onko minun nakki jo kiveen hakattu, kun olen jo P-kauden käynyt ja 6kk palvelus oli myös jo tiedossa. Jos nyt lähtisin suorittamaan palveluksen loppuun, olisi aika kiva jos siinä olisi "a little something something" kylkiäisiksi, kuten tämä aliupseerikurssi.
Jos pystyn lääkärin kanssa puhumaan ja todistamaan olevani henkisesti terve, ja saanut apua sen suhteen näiden vuosien aikana, haittaakohan se silti mahdollisesti jos hakisin vaikka jälki AUKKIIN jos en enään normi AUKKIIN pääsisikään.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
C-paperit takas armeijaan. AUK?
6
1349
Vastaukset
- Anonyymi
Hmm yleensä on puhe ollut että palvelusaika ei voi muuttua sen ilmoitetun ajan jälkeen, mutta toisaalta sulla tuskin on sodanajan paikka kiveenhakattu jos se on kesken jäänyt. Kannattais varmaan kysellä joltain kapiais tutulta tai kysellä lisätietoja AU santsareitahan kyllä on yleensä
- Anonyymi
Oletko reservissä? jos olet, niin https://intti.fi/reservin-taydennyskurssit
- Anonyymi
Mielenkiinnosta… itsellä vähän samanlainen tilanne tällä hetkellä. Kuinka tuon tilanteen kanssa kävi? Palasitko koskaan armeijaan, jos palasit jatkuiko palvelus ns samasta päivästä, kuin silloin kuin sait C-paperit?
Mulla ois ollut noin kuukausi palvelusta jäljellä, C-papereilla kotiin ja tekis niin perkeleesti mieli suorittaa loppuun.- Anonyymi
Soita sotilaspiirisi esikuntaan tai käy siellä. Ei tätä kysymystä kukaan voi millään keskustelupalstalla ratkaista. Saattaahan olla että vielä nykyäänkin lähetetään muutamaksi vuodeksi kotiin kasvamaan ja sitten uusi yritys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soita sotilaspiirisi esikuntaan tai käy siellä. Ei tätä kysymystä kukaan voi millään keskustelupalstalla ratkaista. Saattaahan olla että vielä nykyäänkin lähetetään muutamaksi vuodeksi kotiin kasvamaan ja sitten uusi yritys.
Riippuu vähän siitä miksi on C-paperit..itse halusin laivastoon taistelusukeltajaksi. Kutsunnoissa kumminkin siitepöly allergian vuoksi pudottivat A2 luokkaan mutta pyysin että laittavat A1 luokkaan koska tiesin että pärjään vaikkakin joskus pentuna kesällä löi aivan tukkoon nenän ja hengitystiet kun menin helteellä pölyallergia oireista uimaan.
Pärjäisin kumminkin intissä. Alokasaikaan oli vähän oireita metsässä ja sulkeiskentällä. Sen jälkeen en oireillut.
Joten jos halua on suorittaa intti niin kannattaa yrittää nostaa kuntoisuusluokka ja inttiin vaan.
Intin jälkeen monien mutkien kautta päädyin Norjaan öljynporauslautoille ja kun oli ammattikoulutus hitsaajaksi (levyseppä) niin sieltä sain sukeltajana töitä. Nyt olen jo eläkkeellä enkä enää edes uimaan mene.
- Anonyymi
Kyllä C-luokan nostomiehenä kesken varusmiespalvelun siviiliin vapautettu otetaan ilman pääsykokeita kadettikouluun, sen kuin vain ilmoitat koska tulet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.16810330- 552823
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan812539- 852371
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1472104Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2431937- 441402
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131385Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1151197Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei34873