Joku huolimaton koiranomistaja karkuutti koiransa Pankalammen koira-aitauksesta. Peto raateli kaksi avutonta joutsenenpoikaa hengiltä. Mikä olisi sopiva rangaistus koiranomistajalle? Sakko? Eläintenpitokielto? Ajatelkaa, ne joutsenenpojat olisivat halunneet elää... Ja mikä suru emolla. :(
Koira tappoi joutsenenpojat :(
38
425
Vastaukset
- Anonyymi
Ei helvatta tätä sun tilitystä aiheesta... :D
- Anonyymi
Koiranomistaja? Ei kukaan muu voi sanoa noin. Sitähän varten koko Suomi24 on alun perinkin keksitty! Ei helvata noita joidenkin purkauksia.
- Anonyymi
Valitettavasti näin tapauksen enkä ehtinyt tehdä mitään muuta kun karjua ja juosta kun se prkle oli ne jo tappanut, ei ollut mitään kättä pidempää edes lähettyvillä jolla olisi voinut sitä hätistää. Olisi kyllä voinut jäädä näkemättä, vaikea unohtaa sitä karmeaa näkyä. Ei saanut omistaja kai mitään seuraamuksia. Vika oli ilmeisesti koirapuiston portissa, toivottavasti joku tarkistaa että niin tosiaankin on. Kyllä tapaus valitettavasti muutti suhtaantumistani koiriin tästä lähin.
- Anonyymi
Porttiako syytetään jos koira olisi narskinut vaikka pikkulasta? Tauti on useimmiten siellä remmin päässä kuin vaistojensa varassa koheltavassa koirassa.
- Anonyymi
Vika on koirine omistajassa!
- Anonyymi
Oli varmaan laulujoutsenia. Rauhoitettuja ja niistä korvaushinta valtiolle on 2018e/kpl
- Anonyymi
Näitkö tapauksen ? Teitkö asian tiimoilta jotain toimenpiteitä ? Hautasitko joutsenet, vai toimititko minne ?
- Anonyymi
Otin mukaan konttiin "haudattavaksi".
Kohta pääsee grillaamaan joutsenta.
On muuten hyvee lihhoo. - Anonyymi
Kyllä valitettavasti näin ihan kokonaan, poliisit sinne soitettiin ja kävivät hakemassa ne pikkuiset raadot pois. Mutta en viitsi enempää asiaa ainakaan täällä kommentoida kun tietää miten törkeäksi jutut täällä yleensä menee...**tuttaa muutenkin ihan tarpeeksi vieläkin koko juttu, olisi voinut tosiaan jäädä näkemättä :( .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä valitettavasti näin ihan kokonaan, poliisit sinne soitettiin ja kävivät hakemassa ne pikkuiset raadot pois. Mutta en viitsi enempää asiaa ainakaan täällä kommentoida kun tietää miten törkeäksi jutut täällä yleensä menee...**tuttaa muutenkin ihan tarpeeksi vieläkin koko juttu, olisi voinut tosiaan jäädä näkemättä :( .
Lasku koiran omistajalle! Pari tonnia per tapettu poikanen. Turha syytellä mitään porttia..joku jättänyt portin sulkematta kunnolla. Näin on käynyt muuallakin mutta ei ollut onneksi joutsenperhettä tapettavaksi kun hurtta on karannut.
- Anonyymi
saako muuten pullasorsia syyvä?
- Anonyymi
Eläintenpitokielto omistajalle ja koirasta rukkaset.
- Anonyymi
Eläintenpitokielto, omaisuus pois.
- Anonyymi
toinen kitui vielä pitkään kun ihmiset voivotteli siinä mutta kukaan ei uskaltanu polkasta sitä hengiltä.tarvittiin "tosi rohkea" mies tekemään se.
- Anonyymi
Hienoa, joutsenia on ihan liikaa.
- Anonyymi
No ihmisillä on varmaan vähiten varaa sanoa mitä lajeja täällä on "liikaa" kun ovat itse syövän lailla ylikansoittaneet maapallon, eikä mikään muu laji kykene samanlaista tuhoa tekemään kuin juurikin upea ja niin viisas ihminen ;) .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihmisillä on varmaan vähiten varaa sanoa mitä lajeja täällä on "liikaa" kun ovat itse syövän lailla ylikansoittaneet maapallon, eikä mikään muu laji kykene samanlaista tuhoa tekemään kuin juurikin upea ja niin viisas ihminen ;) .
Uhanalainen kaikesta valittaja siellä kirjoittaa?
Lakkauta syöpä omalta osaltasi. Kukaan ei pakota sinua elämään. - Anonyymi
Se on kuule sellanen homma, että kaikkea tässä maailmassa on aivan liikaa, alkaen ihmistä.
- Anonyymi
Turhaa vouhotusta joutsenia on liikaa😎
- Anonyymi
....vaan laki on laki vaikka työväentalolla pikkupioneeria olisi miten ohjeistettu... ja rauhoitettu lintu ja eläin on rauhoitettu ...eli koiranomistaja on syyllistynyt rikokseen ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....vaan laki on laki vaikka työväentalolla pikkupioneeria olisi miten ohjeistettu... ja rauhoitettu lintu ja eläin on rauhoitettu ...eli koiranomistaja on syyllistynyt rikokseen ...
Toivottavasti viranomainen tekee työnsä, eikä "unohda" vaatia sakkomaksua. Syyllistyy silloin virkavirheeseen. Pitääpä seurata jutun etenemistä.
- Anonyymi
Sinä et sitä päätä ja sinä ett edes tiedä kuinka paljon joutsenia Suomessa on, joten aivan turhaa
nokan koputusta. - Anonyymi
Ett ole tainut koskaan edes nähdä joutsenta. Joutsenia ei Suomessa ole koskaan
liikaa, mutta saman ajatusmallin omaavia ihmaisiä on Suomessa aivan liikaa,
Sinä ett joutsenten määrää tiedä, ekä myöskään siitä päätä. - Anonyymi
Sinä olet ajatuksinesi liikaa.
- Anonyymi
Niin surullista kun useamman vuoden ajan joutsenet saaneet sen 5-6 poikasta ja aina joku elukka käy sen pari kappaletta pistämässä hengiltä. Viime kesänä kettu sai hengiltä myöskin pari poikasta ja nyt sitten koira. Ja kyllä olivat laulujoutsenen poikasia.
- Anonyymi
mikä koira tiijättäkö?
- Anonyymi
Fix rekisterissä oleva muka rotukoira chihuahua
- Anonyymi
Onko asiasta ilmoitettu virannomaisille?
Vai täälläkö jokun määrää sanktiot koiran omistajalle? - Anonyymi
Se on 2000€ sakkoa per joutsen, eli 4000€ laskua koiran omistajalle.
- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
Tässä se nyt nähdään, minkälainen turhake koira on, aina kissoja syytetään, kun tappavat lintuja, mutta samanlainen tappaja se on koirakin.
- Anonyymi
Ihan turhaa olla koiria, paitsi poliisikoirat. Hyysätään ja hössötetään niiden kanssa, rahaa menee paljon, tuottavat lisää ilmastopäästöjä valtavasti.
- Anonyymi
jaa
- Anonyymi
Koiranomistajat ajattelevat koiran aivoilla. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Koiranpito luvanvaraiseksi, vähän kuin aseenkantoluvissa. Liian monella nyt asenne:"minä minä ja mun koira - MINÄ".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koiranpito luvanvaraiseksi, vähän kuin aseenkantoluvissa. Liian monella nyt asenne:"minä minä ja mun koira - MINÄ".
Kännykkää tuojottavilta flexi taluttajilta koira pois myös.
- Anonyymi
Koiralta nirri pois. Koiria on maapallolla aivan liikaa, semmoiset 90% voisi lahdata heti.
- Anonyymi
Ja tapetut rakit voisi rahdata Aasiaan kansalaisten ruuaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst12010790- 2564666
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1774021Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1783523PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija833351Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58443182Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,803138Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i272749Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.681831Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1841674