Koronaluvut jälleen kohta nousussa.

Anonyymi

No hyvä niin on Hus ottanut kantaa ja jopa THL, vaikka ovat olleet pitkän aikaa melko hiljaisia.

Pandemia ei ole vielä mihinkään hävinnyt ja kuolemia on 10 viikossa. Eli siis kuukaudessa kuolemia on 40 ja luku suurenee syksyyn mentäessä. Miksi näin? Suomi on ollut jälleen maskiton, käsidesitön, vapaalla jalalla laitumilla, ei rajoituksia, ei kahden metrin turvavälejä jne. Mutta näinhän se on mennyt koko koronapandemian ajan. eli AUKI - KIINNI - AUKI - KIINNI - AUKI - KIINNI,.....JNE

Suomessa koronakuolemat ovat suhteutettuna väkilukuun maailman kärkipäätä.

Järjettömän Suomen koronanhoito on kyllä näkynyt. Hautajaisissa on niin monet joutuneet käymään kolmen viimeisen vuoden aikana.

14

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on varma että syksyllä Uudellamaalla on valtava koronapandemia taas. Toivottavasti eivät levitä sitä joka paikkaan Suomessa.

    • Anonyymi

      Ravintolat sais laittaa kiinni taas vähintään vuodeksi.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole vieläkään rahaa käydä ravintolassa. Ikävää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole vieläkään rahaa käydä ravintolassa. Ikävää....

        Hyvin ovalettu. Surimat hutajat ne joilla ei rahaa ravintola mailman.sen enempään ristelilyt,konsertit loma matkat! Ei minulakan mutta elämän on jatkutava yhteiskuntaaa ei voi pitää kinni korona muntoviruksien takia jotka jäänet elämän koko maailmaan kuin Suomenkin.


      • Anonyymi

        Pysyvästi tulee laittaa viinaravintolat, se on koko Suomen etu.


    • Anonyymi

      ''Suomessa koronakuolemat ovat suhteutettuna väkilukuun maailman kärkipäätä.''

      Höpö höpö höpö:))) Ei edes lähellä:)))

      • Anonyymi

        Suomen sijoitus kuolleiden maailmancupissa 73. Eli, on 72 valtiota joissa on kuolleita enemmän suhteutettuna valtion väestöön.


      • Anonyymi

        kyllähän Suomi on aina ollut vastaavissa asioissa maailman kärkeä ja edelläkävijä, kuten kunnianhimoisissa homo ja ilmastoasioissa
        -epämiellyttävät asiat vain salataan


    • Anonyymi

      Hyvä nyt jokainen vastaa koronaa vastaan suojautua miten parhaaksi haluaa.

      • Anonyymi

        juu, kyllä valta ja suojauminen kaikilla samanarvoista, sitä minä en sitten tiedä miksi pääminteri nostaa rahat


    • Anonyymi

      festarit tuhoaa taas kaiken levittämällä tuota tautia, pitäs kieltää lailla koko tapahtumat

    • Kaksissa hautajaisissa olen ollut vastikään. Nyt vaan ainakin Helsingissä sinnekin saa jonottaa. Viimeksi anoppini haudattiin ja aikaa kirkko ym. juttuihin sai odottaa melkein kuukauden ja silloinkin ainoa kellonaika oli 9.15.

      Kiirettä pitää heilläkin. Kukkalaitteet ym. kannattaa tilata hyvissä ajoin. Hautajaiset näkyvät heilläkin.

      Poikani hautasin reilut neljä vuotta sitten. Hautajaiset sai kahdessa viikossa siitä kun hautauslupa oli annettu. Kivikin oli paikoillaan haudalla reilut kahdessa viikossa.
      Anoppi saa omaansa odottaa puolisen vuotta.

      Omaisille olisi tärkeää että tämä kaikki pakollinen touhu kuolemaan liittyen menisi suht nopeasti ja voisi unohtaa käytännön järjestelyt.
      Pääsisi aloittamaan varsinaisen surrutyön omassa rauhassaan.

    • Anonyymi

      Saakelin koronahullu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe