Koronaluvut jälleen kohta nousussa.

Anonyymi

No hyvä niin on Hus ottanut kantaa ja jopa THL, vaikka ovat olleet pitkän aikaa melko hiljaisia.

Pandemia ei ole vielä mihinkään hävinnyt ja kuolemia on 10 viikossa. Eli siis kuukaudessa kuolemia on 40 ja luku suurenee syksyyn mentäessä. Miksi näin? Suomi on ollut jälleen maskiton, käsidesitön, vapaalla jalalla laitumilla, ei rajoituksia, ei kahden metrin turvavälejä jne. Mutta näinhän se on mennyt koko koronapandemian ajan. eli AUKI - KIINNI - AUKI - KIINNI - AUKI - KIINNI,.....JNE

Suomessa koronakuolemat ovat suhteutettuna väkilukuun maailman kärkipäätä.

Järjettömän Suomen koronanhoito on kyllä näkynyt. Hautajaisissa on niin monet joutuneet käymään kolmen viimeisen vuoden aikana.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on varma että syksyllä Uudellamaalla on valtava koronapandemia taas. Toivottavasti eivät levitä sitä joka paikkaan Suomessa.

    • Anonyymi

      Ravintolat sais laittaa kiinni taas vähintään vuodeksi.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ole vieläkään rahaa käydä ravintolassa. Ikävää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole vieläkään rahaa käydä ravintolassa. Ikävää....

        Hyvin ovalettu. Surimat hutajat ne joilla ei rahaa ravintola mailman.sen enempään ristelilyt,konsertit loma matkat! Ei minulakan mutta elämän on jatkutava yhteiskuntaaa ei voi pitää kinni korona muntoviruksien takia jotka jäänet elämän koko maailmaan kuin Suomenkin.


      • Anonyymi

        Pysyvästi tulee laittaa viinaravintolat, se on koko Suomen etu.


    • Anonyymi

      ''Suomessa koronakuolemat ovat suhteutettuna väkilukuun maailman kärkipäätä.''

      Höpö höpö höpö:))) Ei edes lähellä:)))

      • Anonyymi

        Suomen sijoitus kuolleiden maailmancupissa 73. Eli, on 72 valtiota joissa on kuolleita enemmän suhteutettuna valtion väestöön.


      • Anonyymi

        kyllähän Suomi on aina ollut vastaavissa asioissa maailman kärkeä ja edelläkävijä, kuten kunnianhimoisissa homo ja ilmastoasioissa
        -epämiellyttävät asiat vain salataan


    • Anonyymi

      Hyvä nyt jokainen vastaa koronaa vastaan suojautua miten parhaaksi haluaa.

      • Anonyymi

        juu, kyllä valta ja suojauminen kaikilla samanarvoista, sitä minä en sitten tiedä miksi pääminteri nostaa rahat


    • Anonyymi

      festarit tuhoaa taas kaiken levittämällä tuota tautia, pitäs kieltää lailla koko tapahtumat

    • Kaksissa hautajaisissa olen ollut vastikään. Nyt vaan ainakin Helsingissä sinnekin saa jonottaa. Viimeksi anoppini haudattiin ja aikaa kirkko ym. juttuihin sai odottaa melkein kuukauden ja silloinkin ainoa kellonaika oli 9.15.

      Kiirettä pitää heilläkin. Kukkalaitteet ym. kannattaa tilata hyvissä ajoin. Hautajaiset näkyvät heilläkin.

      Poikani hautasin reilut neljä vuotta sitten. Hautajaiset sai kahdessa viikossa siitä kun hautauslupa oli annettu. Kivikin oli paikoillaan haudalla reilut kahdessa viikossa.
      Anoppi saa omaansa odottaa puolisen vuotta.

      Omaisille olisi tärkeää että tämä kaikki pakollinen touhu kuolemaan liittyen menisi suht nopeasti ja voisi unohtaa käytännön järjestelyt.
      Pääsisi aloittamaan varsinaisen surrutyön omassa rauhassaan.

    • Anonyymi

      Saakelin koronahullu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe