Miksi meidän kaikkien vihaamalle Venäjälle annetaan periksi tässä asiassa?

Anonyymi

Liettua sallii Venäjän tavarakuljetukset Kaliningradiin

EU on antanut tänään lausunnon, jonka mukaan Liettuan on sallittava venäläisten tavarakuljetukset Venäjän eksklaaviin Kaliningradiin. Asiasta kertoo Reuters.

Liettuan ulkoministeriö on tänään tiedottanut toimivansa EU:n ohjeiden mukaisesti. Venäjä kertoi aiemmin tänään odottavansa EU:n päätöstä asiasta.

EU:n toimeenpanoviranomaisen mukaan sanktioiden alaiset tuotteet voivat jatkossa kulkea blokin alueen läpi Kaliningradiin rautateitse, muttei maanteitse.

– EU:n toimenpiteiden mukaan sanktioitujen tavaroiden kauttakulku maanteitse venäläisten toimijoiden kanssa ei ole sallittua. Vastaavaa kieltoa ei ole rautatieliikenteessä, EU kirjoitti tiedotteessaan.

EU päätti kesäkuussa uudesta pakotepaketista, jonka osana Liettua aikoi rajoittaa pakotteiden alaisten tuotteiden kuljetuksia yhdelle Venäjän tärkeimmistä sotilasalueista.

Kesäkuun päätöksen jälkeen Venäjä on toistuvasti uhannut Liettuaa ja EU:ta ja vaatinut, että pakotteet perutaan.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      " Kaasua saadaan Erooppaan, jos liikenne sallitaan Kalingradiin ". Joku sopimus on taustalla.

      • Anonyymi

        veikkaan että ei kuulu tuohon diiliin haha siihen vaaditaan rahojen palautusta sekä ukrainan armeijan avustamisen lopetus.
        toki mitä pidemmälle mennään, aika se on ukrainan vihollinen numero 1
        veikkaan että intia sekä kiina että muu maailma on jo ostanut osan euroopan heivaamasta energiasta, joten edelleen tulee kylmä sekä hintojen nousua


    • Anonyymi

      Eihän Liettua aiemminkaan toiminut EU:n päätösten mukaisesti. Liettua teki omia lakejaan ikäänkuin "sopivasti".

    • Anonyymi

      Minä en vihaa venäläisiä - vain bolsevikkeja HALVEKSIN.

      • Anonyymi

        Vain vähä älyinen vihaa


    • Anonyymi

      Ei ole annettu mitään periksi.
      Noudatetaan sitä, mistä on aiemmin päätetty.

      • Anonyymi

        miks kaikkien vihaamalle USAlle annettiin NATO-miljardit vaikka Suomi konkurssissa jo nyt.


    • Anonyymi

      Aseita ja ammuksia menee junalasteittain ihme jos toisen maan läpi saisi mitä vaan viedä

    • Anonyymi

      En minä vihaa Venäjää. Se vain herättää minussa vastenmielisiä tunteita, ihan kuten hapansilakka.

      • Kiva nähdä kommentoiko putleri tätä selvää myönnytystään mitenkään. Hykertelee kyllä.
        Eikä tarvitse koko venäjän kansaa nyt valkoiseksi pestä. Iso osa heistä ovat olleet ja ovat putlerin raakamaisien tekojen puolustajia ja ymmärtäjiä.

        Vaikka olisi mikä niin venäjä on tappanut kauhean määrän ihmisiä. Kerrostalojen pommituksissa ovat menneet niin äidit ja isovanhemmat kuin lapsetkin, myöskin isiä jotka eivät syystä tai toisesta ole olleet sodassa mukana.

        Ei voida nyt yhtä äkkiä ymmärtää venäjän kuljetussysteemejä, olihan heillä meri vielä käytettävissä. Hidas mutta kuitenkin. Paska juttu. Mitä seuraavaksi EU.


    • Anonyymi

      Katson jo kohti aikaa, kun voin vierailla turistina Pietarissa ajattelematta käveleväni siellä kidutettujen ukrainalaislasten luiden päällä ja rahoillani kannattavani Hallitsijan hirmuhallintoa.

    • Anonyymi

      Periksi on annettu koska diplo-kanavia myöten Venäjän uhkasi asevoimin tunkea Liettuan ja Puolan läpi. EU ja NATO molemmat mukana neuvotteluissa.

    • Anonyymi

      Luonnollista, arvattavissa, sekä kukaan tervejärkinen ei usko että oman maan päättäjät haluavat menettää kaiken, talvi tulossa, nälkä tulossa, sekä talvella loppuu ukrainan vastarinta juurikin kylmyyteen sekä nälkään että kansalaisten kapinaan.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö. Ukraina alkaa pikkuhiljaa vallata alueita miljoonan sotilaan armeijallaan ja länsimaisella kalustolla takaisin. Venäjällä ei ole mitäään mahdollisuutta voittaa tätä sotaa. Venäjä ei mitenkään pysty valloittamaan koko Ukrainaa ja se tarkoittaa että venäjän pitää jatkaa taisteluita Ukrainassa seuraavat kymmenen vuotta, koska ukraina ottaa omansa heti takaisin jos Venäjä ei taistele. Tämä tarkoittaa vähintään miljoonaa kuollutta venäläistä. Tiedän että Putin on valmis helposti tapattamaan miljoona omaa poikaa, mutta putinkaan ei onneksi elä ikuisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe