Nyt se nopeusrajoitus autoihin ja heti!

Anonyymi

Helppoakin helpompi toteuttaa ja vain hyviä asioita seuraa. 90km/h piste.
Naama punaisena huutavat vähä älyiset etteivät ehdi ja on niin hyvä auto turva varusteineen tai juuri kortin saanut teini bmw romulla ajava läpi yöt , juuri teidän takia se nopeus rajoitus on!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008929921.html

81

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo on kateus rajoitin joka ei tule.
      Kaikkea sinä Toyota tuhnu toivotkin kateuksissasi.

      • Anonyymi

        Miten joku on muka kateellinen toisen nopeudelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten joku on muka kateellinen toisen nopeudelle?

        Suomessa se on mahdollista 🤣


    • Anonyymi

      Suomessa voisi ihan hyvin jokaisen siviiliajoneuvon rajoittaa noin 140 km/h tietämille. Suurin sallittu nopeus Suomessa on 120 km/h joten paljon sitä lujempaa ei mikään ajoneuvo tarvitse kulkea.

      • Anonyymi

        Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
        Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
        Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.

        Mitenkä ne 200000 tuhatta törttöä jotka ajavat 100 alueella 80, ja ohi pitäisi päästä. Hyvää päivää valo 💡


      • Anonyymi

        Suomessa ei ole mitenkään määritelty "suurinta sallittua nopeutta".
        Itse olen useastikin ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole mitenkään määritelty "suurinta sallittua nopeutta".
        Itse olen useastikin ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.

        Nopeusrajoitus -liikennemerkki tuon määrittää. Suoraan tieliikennelain Liite 1, kohdasta C32 Nopeusrajoitus, jossa lukee seuraavaa:

        "Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."

        Suomen tieliikennelaissa asia määritellään, kuten asian voi selkeästi todeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitus -liikennemerkki tuon määrittää. Suoraan tieliikennelain Liite 1, kohdasta C32 Nopeusrajoitus, jossa lukee seuraavaa:

        "Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon ja raitiovaunun suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa."

        Suomen tieliikennelaissa asia määritellään, kuten asian voi selkeästi todeta.

        Oletko aivan oikeasti noin tyhmä.
        Et ymmärrä edes muutaman sanan lausetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aivan oikeasti noin tyhmä.
        Et ymmärrä edes muutaman sanan lausetta.

        Kyllä se on juuri noin tyhmä. Mutta aina pitää muistaa, että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.
        Sen kun pitää mielessä, niin pääsee helpommalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on juuri noin tyhmä. Mutta aina pitää muistaa, että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.
        Sen kun pitää mielessä, niin pääsee helpommalla.

        Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.

        Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
        Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.

        Sama rajoitus junillekin, vaikkei niitä ajoneuvoiksi lasketakaan. Säästyy energiaa, ja mikä kiire niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.

        Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa...

        " Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa..."
        Ja miksi pitäisi "kaasujalkaa keventää"? Eihän sillä mitään tosiasiallisesti edes säästä.
        Monessa tapauksessa nyt käytettävä lähes olematon ylinopeus sujuvoittaa liikennettä niin, että jopa polttoainetta säästyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen se vaan menee niin, että tieliikennelaki määrittelee suurimman sallitun ajonopeuden. Se on taajamassa 50 km/h ja taajaman ulkopuolella 80 km/h. Muuta voidaan osoittaa liikennemerkeillä, kuten ajokortin omaavien pitäisi tietää. Samoin kuin se, että suurinta tiellä sallittua nopeutta ei ole joka hetki pakko ajaa.

        Se, että sallittuja nopeuksia yleisesti ylitetään, on ihan oma juttunsa. Sen valvonnassa todella tarvittaisiin lisää resursseja. Jännää, että edes yli kahden euron litrahinnat polttoaineille eivät ole juurikaan saaneet porukkaa keventämään kaasujalkaa...

        Tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olen ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.
        Ja edelleen, Suomessa ei ole määritelty suurinta sallittua nopeutta.
        Mutta voin kertoa, että olen ajanut Suomessa yli 200 km/h nopeutta aivan laillisesti, eikä kyse ole työstä, tms., vaan lähinnä harrastukseen liittyen.

        Mutta oletettavasti olet niin tyhmä, ettet ymmärrä mistä on kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla jo aiemmin kirjoitin, että olen ajanut huomattavasti lujempaa ja aivan laillisesti.
        Ja edelleen, Suomessa ei ole määritelty suurinta sallittua nopeutta.
        Mutta voin kertoa, että olen ajanut Suomessa yli 200 km/h nopeutta aivan laillisesti, eikä kyse ole työstä, tms., vaan lähinnä harrastukseen liittyen.

        Mutta oletettavasti olet niin tyhmä, ettet ymmärrä mistä on kyse

        Palsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.

        Ei kannata kiinnittää huomiota yksittäisiin poikkeuksiin.
        Tietysti rallissa saa ajaa kahtasataa, mutta muulta liikenteeltä suljetulla tiellä.
        Junalla saa myös ajaa kahtasataa, mutta ei maantiellä.
        Ja hälytysajoneuvoilla on omat poikkeuksensa tieliikennelaissa nekin.

        Onhan se hienoa, että saa kehua ajaneensa kahtasataa. Mutta sitä ei pitäisi pitää normikansalaisen käytöksenä normiliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on "Yleistä liikenteestä". Liikenne tässä yhteydessä on ihmisten ja tavaroiden kuljettamista paikasta toiseen. Tieliikennelaki määrää liikennesäännöt Suomessa. Liikenne on tässä yhteydessä myös liikkumista julkisilla teillä. Ajaminen kisoissa tai moottoriradalla ei ole määrityksen mukaista liikennettä.

        Mutta niissä kisoissa voi ajaa kadulle rekisteröidyllä autolla, tai moottoripyörällä.
        Joten ainakin minulla on tarve ajaa lujempaa kuin 140 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta niissä kisoissa voi ajaa kadulle rekisteröidyllä autolla, tai moottoripyörällä.
        Joten ainakin minulla on tarve ajaa lujempaa kuin 140 km/h.

        Sinä voit työntää sen tarpeesi vaikka prrsseseessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit työntää sen tarpeesi vaikka prrsseseessi.

        Alkoiko pikku homppelia harmittamaan, kun osoitin sinun tyhmyytesi.
        Ja jos noi perseleikit niin kiinnostaa, niin työnnä vaikka peukalo perseeseesi, kun se aiheena tuntuu sinua kiehtovan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen ja kaikille ajoneuvoille ja kaikille teille niin ei kenenkään tarvi ohitella ja energiaa säästyy ja ihmishenkiä. Ei kellään pidä olla niin kiire etteikö ehtisi. Aina voi lähteä ajoissa. Ylinopeussakot voisi tuplata ja törkeät triplata.
        Siirreltäviä peltipoliiseja ja oikeita poliiseja lisää.

        Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!

        Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
        Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
        Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!

        Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!

        Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
        Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
        Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!

        Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja!

        Peltipoliisi valvoo nopeuksia. Se on ihan omaa tyhmyyttä, jos haluaa valtion sponsoriksi ryhtyä ajamalla yli nopeusrajoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen vähintään taloudellinen ajoa automaatilla pitää ajaa että vaihtaa isoimman vaihteen automaatti jos ajetaan 89 km automaatti ei vaihda isointa ja kierrokset on silti noin 1500 rpm siis dieselillä! Siksi mieluummin 100 km/h!

        Eikä taida ohituskolareissa kuolon uhreja senkään takia niin enään paljon että ohi pääsee helposti!
        Kun ennen alitehoinen 100 heppainen 2.0 litrainen oli hidas tuhnu nyky autolla jopa mittaisella vauhti piisaa!
        Sakot on jo nyt kovin suuret vai onko oikein että tyhjällä suoralla tiellä 20 km /h ylinopeus johtaa keskituloisen n 600 suuruisen sakkoon!

        Peltipoliisi on sakotus automaatti! Turvallisuuteen naamioitu ryöstö kuten vaikka 3 tien remontti Hämeenkyrössä 60 rajoitus ja tientekijät ovat kaukana kaiteiden takana huomattavasti isommissa laitteissaan turvassa ja töissä päiväsaikaan mutta nopeusrajoitus 24/7 on yksi esimerkki saada liikenne turvallisuuden nimissä aikaan vain liikenne sääntöjen vastaisesti toimimista ja varsinkin kun siihen laitetaan poliisin kamera-auto tilittämään valtiolle, jonottain sakkoja!

        Minä tiedän, miten sakkojen ottamisen voi välttää. Mutta en kerro sinulle!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ajamista pelkäävän olisi syytä viedä ajolupansa poliisille. Avaaja on taatusti teiden ja katujen tukko ja panikoi jos joku menee ohi, mutta kokeile rohkeasti valoisalla ja kuivalla kelillä kisuttaa se Toyotasi suurimpaan sallittuun nopeuteen ja siihen 5-10 km/h yli, niin todellinen nopeutesi on silloin oikein ja huomaat kuinka vähän sinua ohitellaan ja matkasi on stressitöntä ja jollet koe näin, niin tosiaan aika ja ajotaitosi on ajanut sinusta ohi ja paras kaikille on, että siirryt julkisiin ja taksiin, säästäisit rahaakin.

      • Anonyymi

        Laillista ajamista hyjeksivän liikenneterroristin ei tarvi sitä tuoretta korttia viedä minnekkään kun poliisi ihan itse ottaa sen pois röllin selittelyistä huolimatta.


      • Anonyymi

        Ei toimi, ohi menevät silti. Ei hyödytä mitään. Aivan hyvin voi tyytyä ajamaan 10km/h alle rajoituksen, mikään ei muutu, ohi mennään edelleen mutta bensaa säästyy. Se jos mikä on hyödyllistä nykypäivänä.


      • Anonyymi

        Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi, ohi menevät silti. Ei hyödytä mitään. Aivan hyvin voi tyytyä ajamaan 10km/h alle rajoituksen, mikään ei muutu, ohi mennään edelleen mutta bensaa säästyy. Se jos mikä on hyödyllistä nykypäivänä.

        Juu, sillä säästöllä pääsee kuuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.

        "melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.

        En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!

        Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!

        Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!

        T: Audimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!

        Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!

        T: Audimies

        Miksi sinä niin hitaalla nopeudella ohitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!

        Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!

        T: Audimies

        Kyllä Audimies on todella teiden king!!

        Audi King
        -Teiden King- 💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat satasen alueella 85 km/h keräät perääsi helvetinmoisen jonon. Takanasi tulevista joka toinen auto ei vaan uskalla lähteä ohittamaan, joten jono venyy kilometrin mittaiseksi. Ts. ohi ei vaan pääse! Tai sitten pitää tehdä vaarallinen ohitus >200 km/h, onneksi meikäläisellä on auto joka kykenee tähän!

        Kannattaa mennä välillä bussipysäkille ja päästää muut ohi. Muuten joudut sietämään noita 250 km/h ohi posottavia Audeja ja Bemareita. Jonoissa en rupea tuhnuilemaan!

        T: Audimies

        Aivan sama, millä nopeudella köyhillä on kiire pyörätuoliin tai puupalttooseen. Oma valinta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi piirulleen ajaa suurinta sallittua, kunhan ei aja ylinopetta. Jos jollain köyhällä on kiire niin ajakoon ohi! Ei haittaa!

        Siksi kaikkien pitäisi ajaa "piirulleen" samaa suurinta sallittua koska tasainen ja mahdollisimman sama nopeus sujuvoittaa liikennettä. Mitä enemmän on eri nopeuksilla eteneviä tai nopeuspumppaajia, niin sitä huonommin liikenne sujuu.

        Hyvällä kelillä on siis suurinta sallittua ja tasaista nopeutta ajaminen paras asia sujuvuuden kannalta. Raskas kalusto on ihan riittävä asia sekoittamaan kuviota, joten ei pienempien ajoneuvojen tarvitse samaan ryhtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "melko tarkasti" no sinne päin. Tietäähän no Toyotan mittarit, 50 alueella heittää 5-6 ja satasella 10-15.

        Kännykän sovellus näyttää "melko tarkasti", eli ½ km/h heitto korkeintaan, väittäisin. Sillä saa selvitettyä itsellensä paljonko se auton mittari valehtelee eri nopeuksissa.


      • Anonyymi

        Hah, hah, näitä valehtelijoita. Vaikka nopeuskorjaus tehtäisiin, niin siitä huolimatta 60 -nopeusrajoitusaleeella nämä hurjastelijat ajavat vähintään 80 km/h:ssa ja moottoriteillä vähintään 140-150 km/h:ssa ja näiden mukaan muka tarkalleen oikeaa ja todellista nopeutta ajavat ovat näiden hurjastelijoiden tukkona autojen väärien nopeustietojen vuoksi. Näiden hurjastelijoiden toimintaan on puututtava, sillä he tekenevät myös muita laittomuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisen nopeuden saa aika helposti tietoonsa, jos on nykyaikainen älypuhelin. Siihen vaan "nopeusmittari-sovelllus", joka näyttää melko tarkasti sen todellisen nopeuden.

        Kännykän käyttö on ajon aikana kielletty. Auton nopeuden näkee auton omasta nopeusmittarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännykän käyttö on ajon aikana kielletty. Auton nopeuden näkee auton omasta nopeusmittarista.

        Kännykän käyttö ajaessa ei ole kielletty.
        Opettele laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännykän käyttö ajaessa ei ole kielletty.
        Opettele laki.

        On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.

        "98 §
        Teknisen laitteen käyttäminen

        Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)

        Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.

        "98 §
        Teknisen laitteen käyttäminen

        Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)

        Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään."

        Kännykkä voidaan sijoittaa telineeseen näyttämään sitä nopeutta, aivan kuten navigaattori. Silloin sitä ei pidä kädessä, vaan sitä vilkaistaan vain pikaisesti, kuten auton omaa nopeusmittaria. Tällöin käyttö ei aiheuta haittaa tai vaarantaa ajamista.


      • Anonyymi

        Ei voi hybridi-Toyotalla ajella muiden mukana kun menee eco-pisteet pakkaselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kielletty jos se aiheuttaa haittaa tai vaarantaa ajamista. Kännykkä on tekninen laite. Lisäksi sitä ei saa käyttää siten, että pitää sitä kädessään ajon aikana. Kännykkä kun on myös viestintäväline.

        "98 §
        Teknisen laitteen käyttäminen

        Ajoneuvossa ja raitiovaunussa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajamista. (17.12.2020/1040)

        Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään."

        Siinä on taas yks tojota-mies jolla on Finlex tulostettuna hanskalokeroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on taas yks tojota-mies jolla on Finlex tulostettuna hanskalokeroon.

        Jep, osaa auttavasti lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, osaa auttavasti lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa

        Tieliikennelaki määrää asian. Kuka ymmärtää lukemaansa ja kuka ei. Fiksut ymmärtävät varmasti mikä kännykkä on ja saako sitä käyttää millä tavalla ajoneuvoa ajaessa.


    • Anonyymi

      Mielensä pahoittanut Tojo-Tero on jäänyt 2-litraisella "isolohko"-anjoviksellaan jonkun yks-piste-äkäsen Rönöön jalkoihin ja parkuu nyt pahaa oloaan.

      • Anonyymi

        Sinäkin räkänokka jäät sillä 1.0L räsälläsi kuin täi tervaan, kun rinnalle tulee 1,6 vanha corolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin räkänokka jäät sillä 1.0L räsälläsi kuin täi tervaan, kun rinnalle tulee 1,6 vanha corolla.

        En tiedä miksi, mutta tuo juttusi on jotenkin kiihottava.


    • Anonyymi

      Paras tapa ja ekonomisesti fiksu olisi myydä tavallisille autoilijoille tutkakalustoa ja kameroita, jotta kuka hyvänsä innokas voisi virittää tutkan sopivaksi katsomaansa paikkaan. Toimintaperiaate sama kuin peltipoliiseilla. Kalustoa voitaisiin myydä myös autoon asennettavaksi. Johan alkaisi ylinopeudet ja muu hurjastelu väheneen.

      Ja jotta innostusta riittäisi, jokaisesta sakkoon johtaneesta valokuvasta ja nopeusdatasta yms., sen toimittajalle vaikkapa 10 % provikka, sakon maksamisen jälkeen.

    • Anonyymi

      Toteuta kokeeksi omaan autoosi ja raportoi sitten miten teit ja kuinka helposti ja hyvin onnistui!

      • Anonyymi

        Minulla on sellainen jo. Se on oma oikea jalkani, jolla säädän ajoneuvon nopeutta. Kykenen noudattamaan rajoituksia ilman mitään lisälaitteita tai tekniikkaa.


    • Anonyymi

      On kyllä hassua että raskalla liikenteellä ole no maksiminopeuden rajoitin mutta muulla liikenteellä ei sitten ole. Puhutaan ensin ihan alkuun siitä että ainoa missä oikeasti on nopeudenrajoitin on yli 5000kg painavissa ajoneuvoissa vai oliko se yli 3500kg niin taisi olla, hassua sikäli että ambulanssienkin painot menee jo tuon yli nykyään mutta ei rajoitusta ole.

      Mihin se nopeus pitäisi rajoittaa ja miten on kysymys?
      Ajoneuvoa fyysisesti voi rajoittaa helposti nopeudessa mutta jos se rajoittaminen tapahtuisi muuttuvien nopeuksien mukaan niin riittääkö huomioiden kohtuulliset järkevät kustannukset suhteessa saatuun todelliseen hyötyyn alkaa rajoittaa ajoneuvojen nopeuksia vaikka gps paikannukseen perustaen vai mihin?

      • Anonyymi

        Raskailla on rajoitin siksi, että sellaisen lähtiessä käsistä jälki on aina rumaa pitkällä matkalla.

        Muiden kuin hälytysajoneuvojen nopeuksia voisi ihan hyvin rajoittaa. Kuolonkolareissa yli puolessa voidaan osoittaa ylinopeuden olleen yksi merkittävästi tapahtumiin vaikuttava syy. Siksi nopeuden pitäminen pakolla joissain järkevissä rajoissa on varsin hyvin perusteltavissa ihmishenkien säästöllä. Mieti omalle kohdallesi: Kuka läheisistäsi joutaa kuolla kiireisen kanssakulkijan vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskailla on rajoitin siksi, että sellaisen lähtiessä käsistä jälki on aina rumaa pitkällä matkalla.

        Muiden kuin hälytysajoneuvojen nopeuksia voisi ihan hyvin rajoittaa. Kuolonkolareissa yli puolessa voidaan osoittaa ylinopeuden olleen yksi merkittävästi tapahtumiin vaikuttava syy. Siksi nopeuden pitäminen pakolla joissain järkevissä rajoissa on varsin hyvin perusteltavissa ihmishenkien säästöllä. Mieti omalle kohdallesi: Kuka läheisistäsi joutaa kuolla kiireisen kanssakulkijan vuoksi?

        Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.

        Ylinopeus voi kuitenkin olla osasyy. Ylinopeuden vuoksi voi tulla muita ilmiöitä, jotka sitten johtavat siihen kolariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeus voi kuitenkin olla osasyy. Ylinopeuden vuoksi voi tulla muita ilmiöitä, jotka sitten johtavat siihen kolariin.

        Mikä muu syy tahansa voi olla osasyy ja varsin usein pientä tai jopa suurempaa ylinopeutta merkittävämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastojen mukaan ylinopeus on aiheuttajana alle 2%:ssa kuolonkolareissa.

        Mihin tilastoihin viittaat?


    • Anonyymi

      Ei ihmisen liikkumista pidä rajoittaa. Nykyään ihminen joutuu käymään töissä pitkienkin matkojen päässä ja sitä ei saa hankaloittaa lisää, koska työvoimapula on olemassa jne....
      Muutenkaan ei kehityksessä pitäisi mennä taaksepäin ja taannuttaa maan kehitystä jne....

      • Anonyymi

        Sehän on kehitystä jos liikennekuolemat vähenisivät. Ei ihmisten tappaminen ole oikeutettua taloudellisin perustein.


      • Anonyymi

        Ihmisen kannattaa muuttaa lähelle työpaikkaa, että voi kävellä tai pyöräillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kannattaa muuttaa lähelle työpaikkaa, että voi kävellä tai pyöräillä.

        Pitäisi saada vielä kaverit ja sukulaiset siihen lähelle. Puhumattakaan mökistä ja harrastuksista.


      • Anonyymi

        Kyllä pitää mennä taaksepäin. Jokainen asumaan maakuoppaan ja syömiseksi uusiutuvaa sammalta ja jäkälää.


    • Minun autossani on jo nopeudenrajoitin. Nopeus on rajoitettu 250 km/h lukemaan.

      Se on todellakin ihan hyvä. Pitäisi olla vähän erilainen auto, että voisi turvallisesti ajaa lujempaa.

      • Anonyymi

        Hyvin voisi säätää rajoitinta satasella, eli asettaa 150 km/h tasoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voisi säätää rajoitinta satasella, eli asettaa 150 km/h tasoon.

        Miksi? Mites sitten kun turvallisuuden takia olisi syytä ajaa nopeammin?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi? Mites sitten kun turvallisuuden takia olisi syytä ajaa nopeammin?

        120 km/h on suomen teillä suurin sallittu nopeus. Tuossa on vielä 30 km/h "turvarajaa" ylöspäin, jos joskus olisi siihen syystä tai toisesta tarve.


      • Anonyymi kirjoitti:

        120 km/h on suomen teillä suurin sallittu nopeus. Tuossa on vielä 30 km/h "turvarajaa" ylöspäin, jos joskus olisi siihen syystä tai toisesta tarve.

        Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?

        Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?

        Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.

        Tässä pitää nyt jonkun aloittaa viikkoja kestävä väittely siitä, että mitkä nopeudet on turvallisia ja mitkä ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pitää nyt jonkun aloittaa viikkoja kestävä väittely siitä, että mitkä nopeudet on turvallisia ja mitkä ei.

        Miksi siitä pitäisi väitellä? Sehän riippuu tilanteesta aina.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi haluat rajata ajamisen vain Suomeen? Pistetäänkö rajat kiinni vai poistetaanko sinun rahoillasi rajoittimet autoista kun siirrytään ulkomaille?

        Täysin normaali tilanne: ajat keskikaistaa 160 km/h, päätät lähteä ohittamaan edelläkuppaavaa kuskia, mutta vasen kaista etenee noin 200 km/h... Toki suomalaiseen tapaan siihen voi puikata väliin 40 km/h muita hitaammin, mutta sivistysmaissa moisesta toiminnasta voi tulla vaikka sakot. Tai onnettomuus.

        Tietenkin rajaan tilanteet suomeen kun Suomessa ollaan. Rajaan tilanteet myös suomen tieliikennelain mukaan koska Suomessa ollaan. On asennevammaista kuvitella itseään lain yläpuolelle.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi siitä pitäisi väitellä? Sehän riippuu tilanteesta aina.

        En tiedä. Mutta sellainen tarve sinulla on ollut jo vuosia.


      • TheRat
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin rajaan tilanteet suomeen kun Suomessa ollaan. Rajaan tilanteet myös suomen tieliikennelain mukaan koska Suomessa ollaan. On asennevammaista kuvitella itseään lain yläpuolelle.

        Minä taas rajaan tilanteet Eurooppaan, kun Euroopassa ollaan. Paikallisia sääntöjä tulee noudattaa kaikkialla. On asennevammaista kuvitella että emme olisi osa Eurooppaa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Minä taas rajaan tilanteet Eurooppaan, kun Euroopassa ollaan. Paikallisia sääntöjä tulee noudattaa kaikkialla. On asennevammaista kuvitella että emme olisi osa Eurooppaa.

        Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.

        Siis suositeltu maksiminopeus on autobahojen kohdalla tuo mainittu 130 km/h.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voidaan autojen rajoittimet hyvin rajoittaa Euroopan maksimi-nopeusrajoituksien mukaan, pois lukien Saksan autobahn. Sielläkin tosin suositeltu nopeus on 130 km/h ja jotkut haluavat myös noille autobahnoille todelliset nopeusrajoitukset.

        Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?

        Ei kukaan ole niin tekemässä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi pitäisi rajata Euroopan parhaat tiet pois käytöstä?

        Puhehan oli sopivasta auton maksiminopeuden rajoittamisesta eurooppalaisiin autoihin ja Suomen teille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhehan oli sopivasta auton maksiminopeuden rajoittamisesta eurooppalaisiin autoihin ja Suomen teille.

        Mutta kyllähän ne yleensä on jo rajoitettu. Omassakin 250 km/h. Sopii eurooppalaiseen autoon ja vieläpä aika hyvin Suomen teille. Eikä ole edes ongelma muun Euroopan teillä.

        Vai pitäisikö rajoittaa silleen, että sopii Helsingin keskustaan? 40 km/h, vaikka se onkin 33% ylinopeutta...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Mutta kyllähän ne yleensä on jo rajoitettu. Omassakin 250 km/h. Sopii eurooppalaiseen autoon ja vieläpä aika hyvin Suomen teille. Eikä ole edes ongelma muun Euroopan teillä.

        Vai pitäisikö rajoittaa silleen, että sopii Helsingin keskustaan? 40 km/h, vaikka se onkin 33% ylinopeutta...

        Nyt jonkun pitää väittää vastaan ja todeta, että 250hm/h on liian korkea huippunopeus. Sitten pääsee väittelemään ajonopeuden vaikutuksesta turvallisuuteen niin moneksi kuukaudeksi kuin vain haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jonkun pitää väittää vastaan ja todeta, että 250hm/h on liian korkea huippunopeus. Sitten pääsee väittelemään ajonopeuden vaikutuksesta turvallisuuteen niin moneksi kuukaudeksi kuin vain haluaa.

        Niinpä niin. Fiksut ihmiset kuitenkin luulisi tajuavat mistä keskustellaan ja mikä on asian pihvi. Patologiset väittelijät ovat asia erikseen.


      • Anonyymi

        Moktar.Gubtahab se siinä. Juu 250km /h


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe