Mitään ei kannata ostaa näkemättä ja koeamatta

Anonyymi

Autoa ei kannata ostaa jos et ole autoa vierestä katsellut ja testannut, ajanut, kuunnellut. Vain sillä todetaan kunto.

Annat muuten kaikki kortit huijareille ja esim huutokaupoissa on pääosin kaikki viallisia, autoja.

Et tiedä huutokaupan autosta vaikka siellä kone nakuttaa tai jakoketju ja rattaat on loppu tai jos vaihteisto on viallinen, monia muita vikoja joiden takia huutotilanteessa edulliselta vaikuttavaan autoon voi tulla helposti 500-1000-1500 eur korjauslasku tai suurempi. Ja suurin osa nettisivulta huutavan auton ostaja olettaa että mitään tarvitse korjata jos tekstissä ei ole.

Tuossa heitä käytetään hyväksi ja he nielevät vielä että heitä huojataan ja suomessa valehtelijoita riittää.

Kuvat ei kerro tekniikan kuntoa ollenkaan ei jousituksen, alustan, moottorin, ilmastoinnin, vaihteiston, sähkölasien, lukkojen.


Neuvon vaan niin ette pety.

8

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Amen.

    • Anonyymi

      Kaikki pitää ostaa näkemättä ja ajamatta se on nykyaikaa senkin Kalkkisten kalkkis. Huutokaupoissa ehjät pelit

    • Anonyymi

      Varoitin samasta asiasta erästä jonka tunnen. Hän piti minua vanhanaikaisena ja koki saaneensa hyvää palvelua. Myöhemmin selvisi myös että sai auton jossa oli kiusallinen vika, jota ei saatu kuntoon.

      • Anonyymi

        myyjä vastaa


    • Anonyymi

      Samaa haluaisin varoitella autokauppiaista jotka tuovat auton kotiovellesi. Iso riski myös ostaa auto sokkona.

      Ja ennenkuin edes on hankkimassa autoa niin pitää muodostaa itselle sopiva top 3 vaihtoehtoa ja keskittyä niiden tyyppivikojen tutustumiseen internetistä etsien tietoa. Eli perustasolla tutkia mitä riskejä automalliin voi liittyä esim. fordin ecoboost koneita on hajonnut melko paljon suhteessa kilometreihin vaikka on tainnut voittaa vuoden moottori palkinnon useana vuonna, joten huonolla onnella tämä riski voi realisoitua omalle kohdalle.

      Kyllä auton ympärillä pitää pystyä pyörimään vähintään tunnin kokeillen kaikkia sähkölaitteita, katella konetilaan, avata ovia/luukkuja, kurkistaa pohjaa, tarkistaa renkaat, tutkia huoltohistoriaa jne. Ja sitten vähintään myös puoli tuntia erilaista koeajoa hitailla ja nopeilla nopeuksilla, ajaen pieniin kuoppiin kuunnellen kolinoita...

    • Anonyymi

      liian hyväää keikaripalveluu kannattaa välttäää. mashtas vtuttaa kun auto tuodaan pihaan ja et ole koeajanut ja tsekannut ja lähdet ajaan sillä eka kerran ja jotain ilmenee

    • Minua on koko ajan ihmetyttänyt nämä jo parhaat päivänsä nähneen auton "kotiovelle toimitettuna" ostavat!
      Onko Suomi tosiaan niin suuri maa, että katsotaan mahdollisen sopivan
      ostokohteen sijaitsevan liian kaukana, jotta siihen myyntiliikkeessä itse voisi tutustua.
      Muutaman satasen matkakulut ovat pieniä verrattuna siihen, että kotipihalle
      toimitettu auto ei miltään osin vastaa ilmoitettua.
      Kyllä Suomenmaassa autoja riittää lähempänäkin.
      Toisaalta voi olla niin, ettei autokuumeessa tiedosteta riskiä.
      Itse kauppakirjan sisältö on etäkaupassa lisäksi osattava tehdä niin, että lakiin kirjatut etämyyntisäännökset ( 14 pv) myös täyttyvät.
      Monet kauppiaat osaavat jo tavalla tai toisella kiertää nämä, eivätkä ainakaan
      heti lähde kuljettamaan autoa takaisin.
      Harmeista pienin on se, että heti joutuu käymään rengasliikkeessä.

    • Anonyymi

      Eikä maitoa maistamatta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      295
      9606
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2173
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1970
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      31
      1817
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1808
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1308
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      48
      1175
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      48
      1164
    Aihe