Bensa ruiskupuhdistusaine? Forteko se parhain,muita?

Anonyymi

160tkm ajettu 98e bensalla ja nyt sijoitan kesälomarahat autoon. Tiedän että osa pitää rahan haaskauksena mutta omia kulutan. Mikä on se puhdistava hyvä merkki? Joskus oli kipparilehdessä testiä ja eroja löytyi mutta hukkasin sen jutun hmm tai poistettiin eräältä sivustolta luettavissa oleva juttu ja nyt se on maksumuurin takana. Fortella on niin julmetun kalliita aineita ja samaan tulokseen pääsi halvemmalla. Autossaniei ole mitään ongelmia tai oireita vaan toimii kuten japsit aina toimii,moitteetta. Bensa järjestelmän puhdistaisin vain nyt. Rvs jo onkin ja sen kuuli mittauksissa siis äänet kun mikrofoneilla tuttu äänifakiiri teki mittaukset ennen ja 1000km jälkeen samoissa olosuhteissa. Äänet ei korvakuulomuistilla oikein muuttuneet jo ennestäänkin hienosti käyvästä moottorista mutta genelegeiden kautta huomasi raudassa kiinni olevien mikrofonien kautta moottoriäänien muuttuneen vaimeammaksi ja joku ääni tuli paremmin esille yleisen äänen vaimentumisen tähden. Rvs toimii. Ja ei se romusta tee ehjää.

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Foerte on hyvä tuote, mutta melko kallis. On niitä muitakin hyviä ainakin mitä itse olen kokeillut. STP, Millers, LiquiMoly ym.

      LiquiMolyn moottorin sisöpesuaine (Engine Flush) on tehokasta. Venttiilikoppa oli auki jakohihnan vaihdon yhteydessä. kun nokka piti lukita. Venttiilikoneisto oli ihan musta. Edellinen omistaja oli ajellut jollain halpistavaralla ja/tai liian pitkillä vaihtoväleillä eikä ole kyennyt sitomaan epäpuhtauksia ja oli hartsiutunut kuumille pinnoille.
      Laitoin tuon sisäpesuaineen ja käytin moottoria ohjeen mukaan. Öljyt ulos jotka olivat tosi mustia. Kippasin koneeseen vielä halvat huuhteluöljyt ja käytin parikymmentä minuuttia. Uloslaskiessa nekin näyttivät vielä melko tummille. Niiden ulos valuessa avasin ventiilikopan. Venttiilikoneisto oli puhdistunut todella hyvin. Sitten uusi öljynsuodatin ja hyvät synteettiset koneeseen. Öljyt ovat melko vaalean näköiset vielä kolmen tuhannen kilometrin jälkeen. Paras mikä tuosta oli niin yksi hydraulinen nostin vähän naputti. Naputus katosi.

    • Anonyymi

      Käyttelen itse menestyksellisesti vastaavia Resurs metall tuotteita

    • Anonyymi

      Hankalaksi menee, jos pitää lisäaineiden kanssa puljata.

      Itse ostan parasta myytävänä olevaa bensaa ja se riittää oikein hyvin.
      Paikallinen Neste myy yli 0,2€/l kalliimpaa bensaa kuin muut, joten vain paras kelpaa.
      Jos joskus tulee käytyä läheisessä kylässä, niin tankkaan sieltä vielä parempaa bensaa.

      Olen mikroskoopilla ja spektrillä kuunnellut suuttimien ääntä ja on kuulostanut todella hyvältä.

      Lisäksi otan kerran viikossa pakokaasunäytteen ja lähetän sen VTT:lle tutkittavaksi.
      Aina on tullut 10 pistettä ja papukaijamerkki.

    • Anonyymi

      Kokeiltu on sekä Redlinen aine sekä Forte Fuel System Clean. Molemmilla kyllä HC ja CO päästöt pieneni katsastuksessa enemmän kuin mitä normaalisti vaihtelee.

      Redline laitoin noin 260tkm ajettuun kaasutinautoon, Forte noin 190tkm ajettuun ruiskuautoon.

      Eihän niitä kannata jatkuvasti kaadella siinne mutta esim 50tkm välein ei välttämättä ole huono idea kun pakokaasutestin mukaan parantaa polttoaineen täydellistä palamista.

    • Anonyymi

      Huollossa laittoivat jotain Tec4 ainetta kun ei käynyt focus hyvin. käynti tuntui tasaantuvan ja savutus loppui.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe