Miksi Suomessa karsastetaan ulkomaalaistaustaisia suomalaisia?

Anonyymi

Hei! Olen 24-vuotias Vaasan yliopiston opiskelija joka on jo asunut yli 4 vuotta Vaasassa. Ensiksi haluaisin sanoa, että pidän Vaasan kaupungista kovasti, kaikki tarvittava on riittävän lähellä eikä tarvitse mennä suurkaupunkiin ostoksia tekemään. Olen taustaltani ulkomaalaistaustainen eli toinen vanhempani on ulkomaalainen, joten minussa näkyy ulkomaalaista fenotyyppiä. Viime aikoina olen huomannut, että monia paikallisia häiritsee jostain syystä mun läsnäolo ja he yleensä pyrkivät ilmaisemaan tämän. Esimerkiksi kaduilla jotkut ovat mumisseet musta joitain termejä joita en edes viitsi mainita, ihmiset tekevät kaikenlaisia eleitä jatkuvasti joista voi helposti päätellä että juuri mun olemassaoloni häiritsee heitä ja että en ole "oikeanlainen". Jotenkin tuntuu kuin minua kohdeltaisiin rikollista vaikka en ole tehnyt mitään laittomuksia, en ole edes koskaan ollut vankilassa. Aina kun menen ulos niin riittävän moni ihminen saa mut tuntemaan "vääränlaiselta" ja "ei halutulta". Onneks mulla on hyviä ystäviä yliopistosta jotka antaa energiaa mennä eteenpäin, mut sitten on nämä ihmiset jotka näkevät mut jotenkin "kilpailijana" tai "uhkana" vaikka olisin vain kävelemässä kadulla. Osaako joku kertoa mikä oikein saa näiden ihmisten sapen kiehumaan pelkästään mun läsnäolosta, toivon hartaasti ettei se johdu siitä, että mun toinen vanhempi sattuu olemaan ulkomaalainen. Aina kun meen ulos niin mut yksilöidään ja nämä ihmiset tekevät kaikkensa saadakseen mut tuntemaan pahalta ja "väärältä". Joten pyydän jos joku vois sopuisasti ja rehellisesti selittää mistä on kyse niin ei tarvis miettii mitä oikein on meneillään, ilman kuittailua kiitos

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos viitsit paneutua kansamme historiaan ja siihen miten meitä on kohdeltu vuosisatoja ja päälle nykyajan ihmeellinen Suomi-viha tajuat ehkä miksi tämä pieni syrjitty mollattu kansa ei enää ole niin avoin muunmaalaisille. Menkää vähän itseenne ja ottakaa asioista selvää ennen kuin rupeatte syyllistämään tätä kurjaa kansaa ja sen käytöstä.
      Ettekö tajua ettei tässä maassa "tummemmat" tepastelleet ennen 90-lukua ja nyt yrittävät ottaa tosissaan vallan täällä ja sinä vingut siitä kun väsyneet suomalaiset eivät pokkuroi sinulle/teikeläisille/muille.

• Anonyymi

kerro mitä opiskelet yliopistossa ? humanismia 🤣🤣🤣

• Anonyymi

on päässyt kiinitiöillä opiskelemaan "tieteitä" 🤣

• Anonyymi

mulatin tunnistaa jokainen , on puoliksi suomalainen 🤔 jakaa vanhempien ominaisuudet !

• Anonyymi

kannattaa suomesta lähettää suvakit sotaa käyviin maihin , ihmisistä tulee normaaleja 🙂

• Anonyymi

Sano reilusti vaan väri ja miten se yhdistetään kokemuksiin muista samanvärisistä. Jenkki, britti, keskieurooppalainen ei suuremmin herätä huomiota eikä antipatioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2297
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1413
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1208
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      889
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      831
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      822
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      202
      799
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      17
      792
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      765
    Aihe