Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mark. 11:23-24

Anonyymi

Mark. 11:23-24 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi. Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Näin Kristus kertoi.
Mitä se käytännössä tarkoittaa?

10

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyisessä jesidialueella kuulemma suutari oli siirtänyt vuoren. Suutari oli kenkiä sovittessaan joutunut asiakkaan hameen helmoissa lihan himoihin. Takahuoneessa repäisi suutarin koukulla oikea silmänsä pois.

      • Anonyymi

        jatkoa, väelle ilmaantui pakottava tarve siirtää vuori. He ihmettelivät kenellä on niin suuri usko, jotta vuori siirtyy. Etsivät ja löysivät yksisilmäisen suutarin siirtämään vuoren.


    • Anonyymi

      "Näin Kristus kertoi.
      Mitä se käytännössä tarkoittaa?"
      Tarkoittaa juurikin sitä, että satukirjassa kerrotaan satuja.

    • Anonyymi

      Jeesus välillä puhui kuvauksin (Matteus 13:34, Markus 4:33) ja joskus käytti hyperbolaa iskoistaakseen viestin/ajatuksen apostolien mieleen. Heillä ei ollut nauhureita taikka aina kirjoitusvälineitäkään joten tälläiset auttoivat kuulijoita pitämään sanotut asiat mielessä.

      Vähän niinkuin kun hän sanoi että on helpompi kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan mennä Jumalan valtakuntaan. Sitä ei tarkoitettu kirjaimellisesti.

      Viesti tässä vuoren tapauksessa oli siis yksinkertaisesti että jos hänen seuraajillaan on tarpeeksi uskoa Jumalaan, heidän uskonsa auttaa heitä poistamaan jopa vuorenkaltaiset esteet elämästään jotta voivat pitää huolta päivittäisistä tarpeistaan (ruoka, vaatetus, ja niin edelleen) ja tehdä Jumalan tahdon.

      Huom että Jumalan tahdon tekeminen on omalle itsellesi tärkeämpää kuin mikään muu asia Jeesuksen sanojen mukaan, kahdesta syystä:

      1. Tämä nykyinen maailmamme on väliaikainen ja tulee päättymään tämän maailman loppuun
      2. Ne jotka tekevät Jumalan tahdon pelastuvat. Jumalan tahdon tekeminen taas ei ole erityisen vaikeaa mutta se ei myöskään ole pelkästään että "uskoo Jeesukseen". Jumalan tahdon tekeminen ei myöskään vaadi minkään rahan maksamista kellekkään.

      • Anonyymi

        "Jumalan tahdon tekeminen ei myöskään vaadi minkään rahan maksamista kellekkään." Mistä niin varmasti tiedät? - mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille.. - maksakaa / antakaa Keisarille, mitä keisarille kuuluu ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu.. JUMALAN TAHDON TEKEMINEN EI OLE ERITYISEN VAIKEAA? -- elävässä elämässä se ei ole vain vaikeaa vaan mahdotonta.. Rakkaintaankin voi olla vaikea rakastaa, mutta rakasta vihollistasi aina ja kaikissa tilanteissa.. Jeesus täytti Jumalan tahdon kaikessa (!). Ei ollut helppoa - ei ainakaan kivutonta ja tuskatonta...."Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?"


    • Anonyymi

      Vuoren siirtäminen sanoilla on mahdotonta. Samoin jatko. Rukoilen Ukrainan sodan päättymistä - niin tekee miljoonat muutkin.. Päättyy se joskus. Mitä tapahtuu, kun rukoilen sen päättymistä tänään? Rukoile kanssani.
      Korona on kiusannut meitä pitkään. "Herra, päästä meidät koronasta."
      Läheinen sairastaa masennusta. "Herra Jeesus, paranna, tuo ilo."
      Mitä Jeesus muuta tarkoittaa, kuin sen mitä lukutaitoinen tekstistä ymmärtää?
      En todellakaan tiedä tai ymmärrä, mitä ko. jae käytännössä tarkoittaa.
      Herra, anna meille uskoa! Minä uskon, auta epäuskoani.

      • Anonyymi

        Raamatun ilmoituksen mukaan vuoren siirtäminen on mahdollista sanoilla, uskon kautta.


    • Anonyymi

      1Kor.13:1-13 Vaikka minä puhuisin ihmiseen ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitää olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehti, ei kerskaa, ei pöyhkeille, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muista kärsimäänsä pahaa, ei ilotse vääryydestä, vaan ilotsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, minä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, minkä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsekin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niitä on rakkaus. 1Joh.4:15-21

    • Anonyymi

      Eräänä yönä sanoi eräs tosi uskis Linnanmäelle että nouse ja lennä Korvatunturille ja se lensi. Sinä yönä Joulupukki tonttuineen, ilosta hihkuen , ajoivat koko yön vuoristoradalla. Aamulla varhain, Linnanmäen mukana seurannut tosi uskis käski Linnanmäen nousta ja lentää takaisi Helsinkiin. Siitä ei kerrottu uutisissa eikä Hesarissa, koska kaikki hesalaiset nukkuivat sikeästi sinä yönä. Enkä minä valehtele. Kysykää vaikka Pukilta ensi jouluna, jos ette usko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe