Mistä kolmiyhteisyys sai alkunsa?

Anonyymi

Kolmiyhteisyys, ja se käsite että Jeesus on samanveroinen Isänsä kanssa, ei ole Raamatusta. Jeesuksesta tehtiin Jumala vasta Konstantinus Suuren poliittisesta aloitteesta Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325.

Konstantinuksen syy tähän johtui hänen halustaan varmistaa poliittinen asemansa. Jokin aika tämän päätöksen jälkeen kaikki muut uskonnot kuin kristinusko myös kiellettiin Rooman valtakunnan alueella.

(Tässä yhteydessä yhdistettiin uskonnollisia traditioitakin, kuten talvipäivänseisauksen vietto mikä tuli "Sol Invictus" kultista. Paavin titteli "Pontifex Maximus" ja muita juttuja tuli toisista sen aikaisista uskonnoista).

Poliittinen syy kaikkeen tähän oli aika yksinkertainen: aivan kuten Konstantinus oli itse tehnyt, muutkin Rooman armeijan johtajat saattoivat väittää armeijalleen että ovat saaneet näyn Apollolta (tai joltain muulta monista Rooman alueella palvelluista jumaluuksista) ja että tämä jumala oli käskenyt heitä tappamaan Rooman keisarin.

Minimoidakseen tälläisen uhan, Konstantinus halusi yhtenäistää kansan yhden ainoan jumalan alle. Koska hän oli aiemmin väittänyt että kristittyjen jumala oli näyttäytynyt hänelle ja auttanut häntä saamaan voiton Roomasta, se sopi hänelle tehdä tästä jumalasta kansakunnan ainoan jumalan.

Mutta koska kristityille Jeesus oli myöskin eräänlainen jumal-olento, jäljellä oli pieni riski että joku väittäisi olevansa keisari jeesuksen nimessä. Poistaakseen tämänkin riskin, hän tuki ajatusta että Jeesus ja Jumala olivat yksi ja sama henkilö.

Tämän järjestelyn alaisuudessa Jeesus-Jumala oli se ainoa jumala ja Konstantinus oli se jonka Jeesus-Jumala oli asettanut valtaan.

Päätös Jeesuksen jumaluudesta tehtiin Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325. Tässä ei kuitenkaan mainittu mitään Pyhästä Hengestä. Eli tämä oli enemmäkin "kaksinaisuus-oppi" kunnes Pyhä Henki lisättiin osaksi teamia joku n 50 vuotta myöhemmin.

143

1318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Konstantinus Suuren propaganda sisälsi ajatuksen siitä että hän voitti Rooman keisari Marcus Aurelius Valerius Maxentiuksen "Jumalan tahdosta" koska Maxentius oli epäjumalanpalvelija.

      Koska Roomassa tulisi olemaan vain yksi Jumala, hänelle oli tärkeää saada mahdolliset Jumal-olennot yhdistettyä.

      Kuitenkin joitain aikoja ennen "Jeesus-jumalalta" saamaansa näkyä Konstantinus oli väittänyt saaneensa näyn Apollo-jumalalta. Tästä Apollon antamasta näystä ei paljoakaan puhuta (se kai saisi hänen seuraavan näkynsä vaikuttamaan valheelta) mutta siitä voi lukea vaikkapa alla olevasta englannin kielisestä artikkelista.

      Vision of Constantine before the battle of the Milvian Bridge
      https://imperiumromanum.pl/en/article/vision-of-constantine-before-the-battle-of-the-milvian-bridge/

    • Anonyymi

      Jotkut lainaavat Johanneksen 1 luvun jaetta 1 todisteeksi siitä että Jeesus on Jumala.

      On kuitenkin hyvät perusteet sanoa, että Johannes ei ajatellut ”Sanan” olevan Kaikkivaltias Jumala. Ensinnäkin edellisessä ja seuraavassa lauseessa sanotaan selvästi, että ”Sana” oli ”Jumalan luona”.

      Johanneksen 1. luvun kahdessa ensimmäisessä jakeessa lukee näin:

      ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν.

      Kreikan sana theós (θεόν) esiintyy jakeissa 1 ja 2 kolme kertaa. Niistä ensimmäisessä ja viimeisessä kohdassa sitä sanaa edeltää kreikan määräinen artikkeli τὸν (vähän niinkuin englannin kielen "the") kun taas keskimmäisessä kohdassa ei ole tätä artikkelia.

      Monet tutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että määräisen τὸν artikkelin puuttuminen keskimmäisen theós-sanan edeltä on merkityksellistä. Kun määräistä artikkelia käytetään, theós tarkoittaa Kaikkivaltiasta Jumalaa (engl. "the God"). Kun keskimmäisessä esiintymiskohdassa artikkelia ei käytetä, pelkkä theós-sana tarkoittaa kieliopillisessa rakenteessa "Sanan" luontoa/rakennetta/laatua/ominaisluonnetta.

      Siksi tämä kohta käännetään joissain englannin-, ranskan- ja saksankielisissä raamatunkäännöksissä sanoilla ”jumala” (pienellä j-kirjaimella), ”jumalolento”, ”jumalallinen” tai ”jumalankaltainen”.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vähän sama kuin 1. Johanneksen kirjeen 1:5, jossa sanotaan: ”Jumala on valo.” Kreikan kielessä tässä jakeessa ”Jumalasta” käytetään ilmausta ho the·osʹ, eli sanaa Jumala edeltää määräinen artikkeli.

        Mutta ’valoa’ tarkoittavan fōs-sanan edellä ei ole artikkelia. Tätä kohtaa on kommentoitu näin: ”Jumalasta voidaan aina sanoa – –, että valo on Hänelle tunnusomaista; valosta ei voida aina sanoa, että se on Jumala.”

        No, tälläinen selitys tosin kertoo vain mitä tapahtuu jos se määräinen artikkeli (”the”) puuttuu. Johanneksen 1:1 tapauksessa siinä siis ei sanottu että Sana oli kaikkivaltias Jumala vaan että hän oli henkiolento kuten Jumalakin


      • Anonyymi

        Sana Jumala on pelkkä sana ei mikään erisnimi. Jeesus on nimi sekä sana pelastaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama kuin 1. Johanneksen kirjeen 1:5, jossa sanotaan: ”Jumala on valo.” Kreikan kielessä tässä jakeessa ”Jumalasta” käytetään ilmausta ho the·osʹ, eli sanaa Jumala edeltää määräinen artikkeli.

        Mutta ’valoa’ tarkoittavan fōs-sanan edellä ei ole artikkelia. Tätä kohtaa on kommentoitu näin: ”Jumalasta voidaan aina sanoa – –, että valo on Hänelle tunnusomaista; valosta ei voida aina sanoa, että se on Jumala.”

        No, tälläinen selitys tosin kertoo vain mitä tapahtuu jos se määräinen artikkeli (”the”) puuttuu. Johanneksen 1:1 tapauksessa siinä siis ei sanottu että Sana oli kaikkivaltias Jumala vaan että hän oli henkiolento kuten Jumalakin

        Väärin . Jeesus on valkeus. Valaisee pimeyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana Jumala on pelkkä sana ei mikään erisnimi. Jeesus on nimi sekä sana pelastaja.

        Jeesuksen isälläkin on erisnimi ja sen on kristikunta väärin perustein poistanut Raamatusta.

        Jeesus kuitenkin sanoi, Johanneksen evankeliumin 17. luvun jakeissa 25 ja 26:

        "Vanhurskas Isä, maailma ei ole oppinut tuntemaan sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja tulen edelleen tekemään sen tunnetuksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama kuin 1. Johanneksen kirjeen 1:5, jossa sanotaan: ”Jumala on valo.” Kreikan kielessä tässä jakeessa ”Jumalasta” käytetään ilmausta ho the·osʹ, eli sanaa Jumala edeltää määräinen artikkeli.

        Mutta ’valoa’ tarkoittavan fōs-sanan edellä ei ole artikkelia. Tätä kohtaa on kommentoitu näin: ”Jumalasta voidaan aina sanoa – –, että valo on Hänelle tunnusomaista; valosta ei voida aina sanoa, että se on Jumala.”

        No, tälläinen selitys tosin kertoo vain mitä tapahtuu jos se määräinen artikkeli (”the”) puuttuu. Johanneksen 1:1 tapauksessa siinä siis ei sanottu että Sana oli kaikkivaltias Jumala vaan että hän oli henkiolento kuten Jumalakin

        Valkeus ja valaisee pimeyden. On luonut sanallakaan sana tuli lihaksi. Isänä poikana pyhänä henkenä tietysti se kolmikko tarkoittaa Jumala tuli ihmiseksi sana tuli lihaksi.


      • Anonyymi

        "Alussa oli sana, ja sana oli Jumalalle, ja Jumala oli sana."


      • Anonyymi

        Luin tuosta kirjasta "The Translator’s New Testament" ja "Truth In Translation" (jälkimmäisen kirjoittanut amerikkalainen teologi Jason BeDuhn) . Niiden mukaan Johanneksen 1:1 ei pitäisi lukea "Sana oli Jumala" vaan "jumalallinen", tuon määräisen artikkelin puutteen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen isälläkin on erisnimi ja sen on kristikunta väärin perustein poistanut Raamatusta.

        Jeesus kuitenkin sanoi, Johanneksen evankeliumin 17. luvun jakeissa 25 ja 26:

        "Vanhurskas Isä, maailma ei ole oppinut tuntemaan sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja tulen edelleen tekemään sen tunnetuksi"

        "Jeesuksen isälläkin on erisnimi ja sen on kristikunta väärin perustein poistanut Raamatusta."

        Totta. Ja tuo erisnimikin on ollut Raamatussa alusta pitäen. Kristikunta poisti sen osaksi siksi koska se olisi voinut kyseenalaistaa koko kolminaisuusopin.


    • Anonyymi

      Tässä seuraa joitain esimerkkejä siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Isäänsä, Jumalaan, nähden. Nämä on Suomen kirkkoraamatusta mutta löytyvät ihan samoin muistakin Raamatun käännöksistä.


      Johannes 8:42
      "Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"

      (Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)

      **********

      Matteus 24:36
      "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tiennyt sen päivän ja hetken ihan samoin kuin Jumala)

      **********

      Luukas 22:41,42
      "Itse hän meni vähän edemmäs, kivenheiton päähän, polvistui ja rukoili: »Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun.»"

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat yksi ja sama, Jeesus olisi tässä rupatellut itsekseen ja pyytänyt itseltään että hänen oman tahtonsa sijaan tapahtuisi hänen oma tahtonsa)

      **********

      Johannes 14:28
      "Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."

      (Jos Jumala ja Jeesus ovat yksi ja sama, Isä ei olisi suurempi kuin Jeesus)

      **********

      Matteus 20:23
      "Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"

      (Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)

      • Anonyymi

        Ota huomioon, että tulkitset kristittyjen raamatun tekstiä ja raamatun Paavalin tekstien mukaan kristittyille on omat Herransa jotka eivät ole kristillisten Kaikkivaltiaat sekä Heidän Pyhä Henki jotka ovat yhdessä Lait ja oppit antaneet.

        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Joten uskominen on todellisuudessa näin....
        Usko/uskominen on sitä, että uskoo ja palvelee kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen kristittyjen laittomuuden "Jumalaa" ja "Barjeesusta" pilkaten siten Kaikkivaltiaita ja Heidän Pyhää Henkeä jonka pilkkaamista ei anneta raamatun mukaan anteeksi.
        Joka toisin väittää niin todistakoon kristittyjen nämäkin laittomuudet muiden kuin kristittyjen laittomuuden asettamiksi:
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


      • Anonyymi

        Jumalan sanan Pyhää raamattua ei ole ole koskaan ilmeisesti ollut kirjoitetussa muodossa. Ja raamatun kirjoittaja ihmiset eivät liioin täydellisiä joten siten syntyy ristiriitoja teksteissä ja entenkin kristittyjen tekemisistä omista tulkinnoista joilla eksytetään edelleen ihmisiä.
        Toisaalta, maailman eri kulttuureilla on tieteen mukaan yli 11-miljoonaan Jumalaa joille kaikille on tieteen mukaan yhtistä se, että heistä yksikään ole pystynyt maailman kaikkeuta luomaan. Joten uskomukset eivät ole totuuksia vaan olettamuksia joita ilman ihminen tulee hyvään suhteeseen muutenkin sillä vaikka kristillisten Kaikkivaltias Jeesus kielsi uskomasta vääriin profeettoihin, niin Hänen antamaan kieltoa rikkovat kristityt ovat menettäneet tämän edun:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 "Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon, että tulkitset kristittyjen raamatun tekstiä ja raamatun Paavalin tekstien mukaan kristittyille on omat Herransa jotka eivät ole kristillisten Kaikkivaltiaat sekä Heidän Pyhä Henki jotka ovat yhdessä Lait ja oppit antaneet.

        Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        Joten uskominen on todellisuudessa näin....
        Usko/uskominen on sitä, että uskoo ja palvelee kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen Nimeen kristittyjen laittomuuden "Jumalaa" ja "Barjeesusta" pilkaten siten Kaikkivaltiaita ja Heidän Pyhää Henkeä jonka pilkkaamista ei anneta raamatun mukaan anteeksi.
        Joka toisin väittää niin todistakoon kristittyjen nämäkin laittomuudet muiden kuin kristittyjen laittomuuden asettamiksi:
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        >>>10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Unohtamatta siis mitä Jeesus tuolla tarkoitti.

        Koska Johannes 17:11 kohdassa hän rukoili seuraajistaan "jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä". Jeesus ei kuitenkaan tällä tarkoittanut että esim. Pietari, Johannes, Tuomas, Andreas jne yhdistyisivät kaikki yhteen ja samaan henkilöön. Vaan että he olisivat yhtenäisiä, ihan kuten Jeesus ja hänen Isänsä ovat kaksi eri henkilöä jotka toimivat saman päämäärän puolesta.

        Johannes 17:11, kirkkoraamatun mukaan:

        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä."


    • Anonyymi

      Aloitus on areiolaisen tekemä ja valehtelee kolminaisuusopista. Se vääristää sitä, mitä kristillinen kirkko on Jumalasta opettanut ja opettaa.

      • Anonyymi

        Kirkko tehnyt nikea ja athanioksen uskontunnustukset vasteena jollekin toiselle opille. Minkälainen ihminen perustaa uskonsa siihen, että se on vastaan jotain toista oppia. Eihän se ole mikään oman uskon tunnustus. Kirkon harhaoppi alkoi noista tunnustuksista. Vain apostolinen eli se ensimmäinen on oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko tehnyt nikea ja athanioksen uskontunnustukset vasteena jollekin toiselle opille. Minkälainen ihminen perustaa uskonsa siihen, että se on vastaan jotain toista oppia. Eihän se ole mikään oman uskon tunnustus. Kirkon harhaoppi alkoi noista tunnustuksista. Vain apostolinen eli se ensimmäinen on oikea.

        Vastasin siihen, että valehtelet aloituksessasi noiden uskontunnustuksien sisällön.

        Katolinen kirkko myös otti käyttöönsä tuon käsitteen "apostolinen", jota kuitenkin haluat käyttää. Te anabaptistit varastatte eri asioita kristityiltä.

        Kirkolliskokousten laatima Pyhä Raamattukin on teille kelvannut, kunnes saitte orvoilta ja leskiltä huijattua riittävästi rahoja ja rakentelitte sitten oman "uuden maailmanjärjestyksen käännöksenne", joka ei ole mikään Raamattu. Senkin kohdalla käytätte kristittyjen pyhälle kirjalle antamaa nimitystä "Raamattu" ("Raamattu kansalle"), vaikka muutoin kiellätte kristityt ja kaikki kirkolliskokoukset alimpaan helvettiin!

        Oma, anabaptistinen uskontokuntasi on perustettu nimenomaan hyökkäämään kristittyjen uskoa eli kristinuskoa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko tehnyt nikea ja athanioksen uskontunnustukset vasteena jollekin toiselle opille. Minkälainen ihminen perustaa uskonsa siihen, että se on vastaan jotain toista oppia. Eihän se ole mikään oman uskon tunnustus. Kirkon harhaoppi alkoi noista tunnustuksista. Vain apostolinen eli se ensimmäinen on oikea.

        Siis mielipiteesi mukaan kristillisten Kaikkivaltias Jeesus oli väärässä:
        24:23 -24"Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi

        No jos nyt joku tajuaa niin luoja joka on Jumala ja jumalien Jumala otti orjan muodon tuli ihmiseksi Kristuksessa messiaassa. Kyllä hän on yksi ja sama mutta ilmestynyt ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt joku tajuaa niin luoja joka on Jumala ja jumalien Jumala otti orjan muodon tuli ihmiseksi Kristuksessa messiaassa. Kyllä hän on yksi ja sama mutta ilmestynyt ihmisenä.

        Kristus ja Messias ovat sama sana, eri kieltä vain. Tarkoittaa siis Messiasta. Mielenkiintoista miksi suomalaisissa Raamatuissa ei käytetä Messias-sanaa, joka on selvempi, vaan kreikkalaista "hienoa" Kristus-sanaa. Liittyisikö jotenkin 300-luvun kääntäjien kiistaan.

        Raamatussa ei myöskään sanota että Jumala otti orjan muodon, vaan että Jeesus eli Messias otti orjan muodon. Jeesus oli ja on Jumalan ainoa Poika. Yleinen väärrennös on lause: "Jumala tuli ihmiseksi." Sellaista ei kuitenkaan löydy Raamatusta, vaan sieltä löytyy kaikille tuttu ja rakas pienoisevankeliumi Joh.3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin siihen, että valehtelet aloituksessasi noiden uskontunnustuksien sisällön.

        Katolinen kirkko myös otti käyttöönsä tuon käsitteen "apostolinen", jota kuitenkin haluat käyttää. Te anabaptistit varastatte eri asioita kristityiltä.

        Kirkolliskokousten laatima Pyhä Raamattukin on teille kelvannut, kunnes saitte orvoilta ja leskiltä huijattua riittävästi rahoja ja rakentelitte sitten oman "uuden maailmanjärjestyksen käännöksenne", joka ei ole mikään Raamattu. Senkin kohdalla käytätte kristittyjen pyhälle kirjalle antamaa nimitystä "Raamattu" ("Raamattu kansalle"), vaikka muutoin kiellätte kristityt ja kaikki kirkolliskokoukset alimpaan helvettiin!

        Oma, anabaptistinen uskontokuntasi on perustettu nimenomaan hyökkäämään kristittyjen uskoa eli kristinuskoa vastaan.

        Ehkä kautta aikojen ongelmaa pahentaa se, ettei kouluissa ole tarpeeksi suurella pätevyydellä pystytty nuorisolle opettemaan tietoja kahdesta eri raamatullisesta suunnasta ja samasta syystä varttuneidenkin on vaikeaa....

        Raamattu ei ole kristillisten vaan kristittyjen kirjoittama ja molemmilla on omat linjansa Lain ja oppien suhteen jne.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja Herra Jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita.
        -
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen Laille kuuliaisten Pyhän Hengen avulla raamatun mukaan:
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus ja Messias ovat sama sana, eri kieltä vain. Tarkoittaa siis Messiasta. Mielenkiintoista miksi suomalaisissa Raamatuissa ei käytetä Messias-sanaa, joka on selvempi, vaan kreikkalaista "hienoa" Kristus-sanaa. Liittyisikö jotenkin 300-luvun kääntäjien kiistaan.

        Raamatussa ei myöskään sanota että Jumala otti orjan muodon, vaan että Jeesus eli Messias otti orjan muodon. Jeesus oli ja on Jumalan ainoa Poika. Yleinen väärrennös on lause: "Jumala tuli ihmiseksi." Sellaista ei kuitenkaan löydy Raamatusta, vaan sieltä löytyy kaikille tuttu ja rakas pienoisevankeliumi Joh.3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

        Antoi pojan mutta....

        Kukahan näistä on/oli Jumalan Ainoa Poika?
        1.Mooseksen kirja:
        6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita. '
        -
        Missä herran pojat?
        Missä ovat herran tytöt?
        5.Mooseksen kirja:
        32:19 Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä.


    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen mukaan mitään kolminaisuutta ole, joten se oppina koskee kristittyjä....

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

      • Anonyymi

        Kyllä meillä viitataan isään poikaan ja pyhään henkeen.


      • Anonyymi

        >>>10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Unohtamatta että mitä Jeesus tuolla siis tarkoitti.

        Koska Johannes 17:11 hän rukoili kirkkoraamatun mukaan seuraajistaan "jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä". Jeesus ei kuitenkaan tällä tarkoittanut että esim. Pietari ja Johannes olisivat yksi ja sama henkilö. Vaan että he olisivat yhtenäisiä, jotta kristinusko siis pysyisi kasassa järjestönä.

        Johannes 17:11:
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä."


    • Anonyymi

      Ymmärsin vasta pari vuotta sitten että jotkut oikeasti pitää Jeesusta Jumalana. Ihmettelinkin pitkään, miksi kaikki aina hokivat Jeesusta, eivätkä ikinä Isää. Minulla on ollut lapsen usko, eli olen aina uskonut Jumalaan. Ja se on ollut ihan selvää, että vain Isä on Jumala. Ei Jeesus eikä Pyhä Henki. Eihän tuollaista ole edes Raamatussa. Toki Jeesusta voi rukoilla ja kunnoitetaan sen takia koska Hän on se meidän vapahtaja ja Jumalan Poika, mutta kyllä minun rukoukseni menevät edelleen Taivaan Isälle eli yhdelle ainoalle Jumalalle. Kolmiyhteinen Jumala ei ole Jeesus henki, vaan Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Ihmettelen miksi se Jeesus on väkisin tehtävä Jumalaksi. Jopa siinä yhdessä versiossa kolminaisuudesta jossa Isä, Poika ja Ph ovat kaikki "yhtä suuria". Miten se Jeesus sitten on suurempi kuin Isä? Tai toisessa versiossa väitetään ne samaksi persoonaksi, joka välillä on ihmisenä maan päällä(jeesus) ja sitten isänä taivaassa(missä se oikea Isä sitten on?) Kaikista oudoin oppi on että uskotaan että Isä ei ole Jeesus, eikä Jeesus Isä, mutta kuitenkin rukoilaan Isä meidän-rukousta koska Jeesus opetti..En vieläkään saanut selvää rukoillaanko siinä nyt sitten Isää vai Jeesusta..Ikinä ei saa suoria vastauksia näiltä jotka näihin uskoo, esim. Miten Jeesus rukoilisi itseään? Ei mitään järkeä. Jos joku nyt haluaisi vielä vakuuttaa minut että Jeesus on Jumala, niin nyt olisi mahdollisuus. Jos taas on niin ,että ette itsekään tiedä ketä rukoilette, niin eikö se ole epäjumalan palvontaa, niin kuin Paavalin lähetysmatkalla näki patsaan "tuntemattomalle jumalalle". Tuolta se teidän uskonne nimittäin kuulostaa sellaisen korvaan, joka ei ole perehtynyt kolminaisuuoppiin kuten minä aiemmin.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi.

        "Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi."

        Niin ja siitä ei olekaan ollut kyse tässä ketjussa. Kyse oli siitä että kirkko teki Jeesuksesta Jumalan vaikka hän ei edes väittänyt olevansa edes Jumala tai Jumalan vertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi.

        Miksi Häntä sitten rukoillaan? Eikö Hän käskenyt rukoilla Jumalaa eikä itseään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Häntä sitten rukoillaan? Eikö Hän käskenyt rukoilla Jumalaa eikä itseään?

        Ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani - Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani - Jeesus.

        Onko Isä jotenkin saavuttamattomissa vai miksi Jeesuksen kautta pitää Häntä lähestyä? Toivoisin että vastaisit omin sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi."

        Niin ja siitä ei olekaan ollut kyse tässä ketjussa. Kyse oli siitä että kirkko teki Jeesuksesta Jumalan vaikka hän ei edes väittänyt olevansa edes Jumala tai Jumalan vertainen.

        Kirkko oppeineen ja Jumalineen on moni Jumalallinen. Esiintyvät kristittyinä kristilisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen mutta teot ja osittain opitkin on Paavalin tekstien mukaisia:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus ole väittänyt olevansa Isää, Jumalaa, suurempi.

        Tiedätkö koska et usko Jeesukseen voit lopettaa myös rienaamisen pilkkaamisen ja tämän vastustamisen mikä ei johda mihinkään. Et voi voittaa Luojaa etkä ole häntä suurempi tai viisaampi. Olet vain luotu tänne syntiä tekemään hetkeksi ja kuolet joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Häntä sitten rukoillaan? Eikö Hän käskenyt rukoilla Jumalaa eikä itseään?

        Jolla on poika on isä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isä jotenkin saavuttamattomissa vai miksi Jeesuksen kautta pitää Häntä lähestyä? Toivoisin että vastaisit omin sanoin.

        Sen takia koska sun uhrit on saastaa sun synnit on niin suuret ettei niitä mikään elukka sovita. Koska ilman sovitusta ei kukaan voi pelastua saada anteeksi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia koska sun uhrit on saastaa sun synnit on niin suuret ettei niitä mikään elukka sovita. Koska ilman sovitusta ei kukaan voi pelastua saada anteeksi mitään.

        Tietysti Jeesus sovitti syntimme ja Hän on välimies Jumalan ja meidän välillä. Mutta Jeesus ei ole sama asia kuin Isä Jumala. Jeesus itse avasi sen tien meille tuntemaan yksi ja ainoa Jumala eli Isä. Jeesuksen Isä. Niin Jeesus opetti Isä meidän-rukouksen. Se menee siis Isälle, ei Jeesukselle.


      • Anonyymi

        Sinun tekstistäsi tulee mieleeni veljeni kanssa käymät kovat keskustelut
        ja väittelyt Raamatun opeista. Hän ei tuntenut Herraa Jeesusta Krstusta
        omana vapahtajanaan ja Herranaan. Hän ihmetteli minulle sitä, että minä
        puhuin hänelle Jeesuksesta. Hänen mielestään minun tulisi puhua enemmän
        Jumalasta.

        Muutama vuosi meidän keskustelujemme alkamisesta hän puhui itsekin
        Jeesuksesta Kristuksesta, Jeesuksesta, joka aikaisemmin oli ollut hänelle
        etäinen sivupersoona ei ollenkaan mikään tärkeä persoona.

        Mitä hänelle oli tapahtunut?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tekstistäsi tulee mieleeni veljeni kanssa käymät kovat keskustelut
        ja väittelyt Raamatun opeista. Hän ei tuntenut Herraa Jeesusta Krstusta
        omana vapahtajanaan ja Herranaan. Hän ihmetteli minulle sitä, että minä
        puhuin hänelle Jeesuksesta. Hänen mielestään minun tulisi puhua enemmän
        Jumalasta.

        Muutama vuosi meidän keskustelujemme alkamisesta hän puhui itsekin
        Jeesuksesta Kristuksesta, Jeesuksesta, joka aikaisemmin oli ollut hänelle
        etäinen sivupersoona ei ollenkaan mikään tärkeä persoona.

        Mitä hänelle oli tapahtunut?

        https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774

        Mvh J - K

        Poika on siis tärkeämpi persoona kuin Isä?


    • Anonyymi

      Tuohan on siis epäjumalanpalvelusta jos tekee Jeesuksesta Jumalan vaikka hän ei sitä ole. Pitäis kai rukoilla Jumalalle eikä Jeesukselle sitten?

      • Anonyymi

        Nimeät siis Jeesuksen epäjumalaksi? Selkein sanoin kielsit Jeesuksen jumaluuden.

        Antikristillinen (vapaamuurarien) anabaptismi kantaa teissä eräissä jo komeaa hedelmää. Teillä on täällä näköjään oikein ammattimainen eksyttäjä johdattamassa teitä Kadotukseen.

        Joh. 8: 24-25
        24 Sen tähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko MINUA SIKSI, JOKA MINÄ OLEN, niin te kuolette synteihinne." (Jumalan Pyhä Nimi: "Minä Olen Se Joka Minä Olen")
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

        Joh. 10:26
        Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.

        Joh. 10: 33
        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        Joh. 12:44
        Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Joh. 14: 8-11
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        Joh. 16: 7-11
        7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

        2. Tess. 2: 7-12
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sen tähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sen tähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        .


      • Anonyymi

        Joka näkee minut näkee isän - Jeesus Isä ja minä olemme yhtä - Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka näkee minut näkee isän - Jeesus Isä ja minä olemme yhtä - Jeesus

        Niinhän mekin näemme jumalan lähimmäisessämme, mutta ei se meistä tee jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän mekin näemme jumalan lähimmäisessämme, mutta ei se meistä tee jumalia.

        Näette ilmeisesti kristittyjen Paavalin tekstien Jumalana...


    • Tämä on turhaa hengelliseen kiistelyyn yllyttävää teoretisointia (2. Tim. 2:23).
      Jos Jumala on nähnyt hyväksi ilmaista itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, jotta me ihmiset, jotka emme loppujen lopuksi voi käsittää, millainen Isä on, niin eikö silloin ollisi syytä keskittyä ylistämään ja kiittämään Isää tästä lahjasta.

      Lisäksi on hyvä pohtia, että miten suurelta osin käsityksemme Jumalasta muodostuu juuri Jeesuksen sanoista.

      • Anonyymi

        Pohtimisesta sen sen verran, että kumpaa raamatun Jeesuksista tarkoitat!
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus Uudenliiton Lain ja oppien kera ei kristityille kelpaa!
        Mutta toivotaan, kristittyjen Barjeesus sovitti syntinne!


      • Anonyymi

        Miten voi kiittää ja ylistää sellaista Jumalaa jota ei tunne? Minä en ainakaan siihen pysty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi kiittää ja ylistää sellaista Jumalaa jota ei tunne? Minä en ainakaan siihen pysty.

        Rehellistä puhetta. Sellainen kiittäminen ja ylistäminen olisi teeskentelyä.
        Tunteminen on osuva sana. Jumalasta voi tietää paljonkin ilman että tuntee hänet. Niin ihmisen kuin Jumalankin voi oppia tuntemaan avoimessa vuorovaikutuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohtimisesta sen sen verran, että kumpaa raamatun Jeesuksista tarkoitat!
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus Uudenliiton Lain ja oppien kera ei kristityille kelpaa!
        Mutta toivotaan, kristittyjen Barjeesus sovitti syntinne!

        Bar Jeesus oli JUUTALAINEN NOITA JOS PYSYISIT TOTUUDESSA voisit myös lukea mitä hänelle tapahtui sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi kiittää ja ylistää sellaista Jumalaa jota ei tunne? Minä en ainakaan siihen pysty.

        Riittää että LUOJA TUNTEE LUOTUNSA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohtimisesta sen sen verran, että kumpaa raamatun Jeesuksista tarkoitat!
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus Uudenliiton Lain ja oppien kera ei kristityille kelpaa!
        Mutta toivotaan, kristittyjen Barjeesus sovitti syntinne!

        Valehtelija taas. Sanoo juutalaista noitaa kristityksi. Mutta voi olla että noita kääntyi pois pahoilta teiltään.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Rehellistä puhetta. Sellainen kiittäminen ja ylistäminen olisi teeskentelyä.
        Tunteminen on osuva sana. Jumalasta voi tietää paljonkin ilman että tuntee hänet. Niin ihmisen kuin Jumalankin voi oppia tuntemaan avoimessa vuorovaikutuksessa.

        Jeesushan opetti tuntemaan Jumalan(Isän) ja se kaikki mitä Raamatussa Hänestä on sanottu, pitäisi meille riittää. En usko ollenkaan tuollaiseen psykologian ja uskonnon sekoittamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bar Jeesus oli JUUTALAINEN NOITA JOS PYSYISIT TOTUUDESSA voisit myös lukea mitä hänelle tapahtui sitten.

        Sovittiko hän kristittyjen rikokset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija taas. Sanoo juutalaista noitaa kristityksi. Mutta voi olla että noita kääntyi pois pahoilta teiltään.

        Kristittyjen raamattu valehtelee mutta sen vuoksi on kyse "uskosta" eikä totuudesta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan opetti tuntemaan Jumalan(Isän) ja se kaikki mitä Raamatussa Hänestä on sanottu, pitäisi meille riittää. En usko ollenkaan tuollaiseen psykologian ja uskonnon sekoittamiseen.

        Kiitos kommentista. Valitettavasti en seurannut keskustelua, joten vastaan aika myöhään.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että se, mitä Jumala on hyväksi nähnyt ilmoittaa, riittää. Silti en ymmärrä puhettasi psykologiasta. Onhan Raamatun valossa selvää, ettei kukaan löydä Jeesuksen luo, ellei Jumala häntä opeta (Joh 6:44-45). Jumalan Henki liikkuu missä tahtoo ja opettaa ihmisiä niinkuin tahtoo. Tuo opetus tapahtuu ihmisen subjektiivisessa todellisuudessa eikä kyse ole psykologiasta, vaan tuon ihmisen koko teodellisuuskuvasta. Kun Jumalan Henki valaisee hänelle Sanan hänen subjektiivisessa todellisuudessaan, se tulee hänelle todeksi ja eläväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija taas. Sanoo juutalaista noitaa kristityksi. Mutta voi olla että noita kääntyi pois pahoilta teiltään.

        "Voi olla margariiniä" todellisuudessa!
        Tosin kristittyjen raamatussa on paljon puutteita mutta ei omien Herrojensa osalta Paavalin tekstien osalta. Sen vuoksi, kristillisten Kaikkivaltias Jeesus; jota ilmeisesti tietoineen yrität väheksyä antoi omilleen arvokkasta oppia jonka kritittynä olet hyljännyt.
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja VÄÄRIÄ PROFEETTOJA nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi kiittää ja ylistää sellaista Jumalaa jota ei tunne? Minä en ainakaan siihen pysty.

        Kouluissa uskonnon opinnoissa aivopestyksi alistuit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija taas. Sanoo juutalaista noitaa kristityksi. Mutta voi olla että noita kääntyi pois pahoilta teiltään.

        Mutta kristityt eivät kääntyneet. Paavali on raamatun tekstien mukaan edelleen Saatanaa "Herranaan" palveleva vaikka rukoili eroa kolme kertaa Saatanan enenkeleiden seurassa mutta ero jäi saamatta! Lue tämäkin kokonaan: 2. Kor. 4:4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija taas. Sanoo juutalaista noitaa kristityksi. Mutta voi olla että noita kääntyi pois pahoilta teiltään.

        Paavalin tekstit ovat kristittyjen tekstejä Herroineenkin.


    • Anonyymi

      Se sai alkunsa siitä kun kristityt tarvitse oppeihinsa tukea MATKIMALLA kristillisten oppeja, mm tästä:
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä jonka pilkkaamista ei anneta anteeksi:
      Matteuksen evankeliumi:
      12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."
      ...
      "Ihmisille" ei ilmeisesti koske ihmisyydestään uskontunnustuksissaan luopuneita...:
      "......... uskonne tunnuksena on 'Meillä ei ole järkeä' 'Meillä ei ole ymmärrystä' 'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.' 'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.' 'Olemme syntisiä' 'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa' 'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' ja 'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'"

    • Anonyymi

      Jeesus-jumalaan uskoville pari kysymystä.
      Jos Jeesus on Jumala, niin onko sillä kroppa, sehän on ylösnoussut?
      Miten määrittelet Isän ja Pyhän Hengen, miten ne eroaa Jeesuksesta?
      Minkälaiseen Jumalaan ajattelette juutalaisten uskovan?
      Onko Isä jotenkin saavuttamattomissa kun rukoukset pitää mennä Jeesuksen kautta/Jeesukselle?

      • Anonyymi

        Vastatkaa nyt edes johonkin noista kysymyksistä. Vai mikä se ongelma on , ette osaa vastata, ette halua vai teitä ei kiinnosta?


      • Jeesuksella on uusi, erilainen ylösnousemusruumis.
        Ihminen ei voi noita nimiä tyhjentävästi määritellä. Se, mitä niistä voidaan tietää, on Raamatussa. Jumala on luoja. Hänellä on poika, jonka kautta hän on Hengellään luonut kaiken. Jeesus, eli Jumalan poika toimii kuten hänen Isänsä Henki häntä johtaa. Jeesus siis ilmentää Isäänsä ihmisen ruumiissa. Silti hän on samalla täysin ihminen.
        Juutalaiset uskovat Vanhassa testamentissa Abrahamille ilmestyneeseen Jumalaan, joka on Moosekselle ilmoittanut nimekseen "Minä olen".
        Rukoukset voi kohdistaa Jumalalle. Koska Jumalan olemusta ei voi käsittää, Jeesuksen lähestyminen tekee helpommaksi lähestyä Jumalaa.


      • Anonyymi

        >>>"Jeesuksen kautta Jeesukselle"<<<

        Jeesus käskee rukoileen "Isää",

        "Vaan sinä kun rukoilet, rukoile ISÄÄSI, ja sinun ISÄSI, joka salassa näkee maksaa sinulle"
        Matt: 6:


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesuksella on uusi, erilainen ylösnousemusruumis.
        Ihminen ei voi noita nimiä tyhjentävästi määritellä. Se, mitä niistä voidaan tietää, on Raamatussa. Jumala on luoja. Hänellä on poika, jonka kautta hän on Hengellään luonut kaiken. Jeesus, eli Jumalan poika toimii kuten hänen Isänsä Henki häntä johtaa. Jeesus siis ilmentää Isäänsä ihmisen ruumiissa. Silti hän on samalla täysin ihminen.
        Juutalaiset uskovat Vanhassa testamentissa Abrahamille ilmestyneeseen Jumalaan, joka on Moosekselle ilmoittanut nimekseen "Minä olen".
        Rukoukset voi kohdistaa Jumalalle. Koska Jumalan olemusta ei voi käsittää, Jeesuksen lähestyminen tekee helpommaksi lähestyä Jumalaa.

        Jos Jumala on Isä, niin silloinhan Jeesus ei ole Jumala. Vai onko teillä kaksi Jumalaa? Miten juutalaisten Jumala sitten eroaa kristittyjen Jumalasta?


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesuksella on uusi, erilainen ylösnousemusruumis.
        Ihminen ei voi noita nimiä tyhjentävästi määritellä. Se, mitä niistä voidaan tietää, on Raamatussa. Jumala on luoja. Hänellä on poika, jonka kautta hän on Hengellään luonut kaiken. Jeesus, eli Jumalan poika toimii kuten hänen Isänsä Henki häntä johtaa. Jeesus siis ilmentää Isäänsä ihmisen ruumiissa. Silti hän on samalla täysin ihminen.
        Juutalaiset uskovat Vanhassa testamentissa Abrahamille ilmestyneeseen Jumalaan, joka on Moosekselle ilmoittanut nimekseen "Minä olen".
        Rukoukset voi kohdistaa Jumalalle. Koska Jumalan olemusta ei voi käsittää, Jeesuksen lähestyminen tekee helpommaksi lähestyä Jumalaa.

        Tarkentava kysymys vielä, onko Jeesus siis edelleen ihminen taivaassa ja ilmentää Isäänsä? Vai tarkoititko maan päällä ollutta Jeesusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala on Isä, niin silloinhan Jeesus ei ole Jumala. Vai onko teillä kaksi Jumalaa? Miten juutalaisten Jumala sitten eroaa kristittyjen Jumalasta?

        Kiito kysymyksestä.
        Jeesuskin yhtyy juutalaiseen uskontunnustukseen, joka sanoo, että Jumala on yksi.
        Lisäksi Raamattu ilmoittaa, että Jumala on Henki.
        Jumala on jotain, mitä ei voi kokonaan ymmärtää. Hän ilmoittaa Moosekselle olevansa "minä olen", joten hän on ainakin subjekti ja toimija.
        Raamatussa Jumala ilmoittaa itsestään vähä vähältä enemmän ja enemmän, jotta ihmiset voisivat löytää vuorovaikutussuhteen hänen kanssaan. Hän on nähnyt hyväksi ilmaista itsensä tällä tavalla, jotta ihmisten olisi helpompi lähestyä häntä. Kaikki tähtää persoonalliseen vuorovaikutukseen hänen kanssaan. Jos Jumala ei olisi Jeesuksen elämän, sanojen ja tekojen kautta ilmaissut asenteitaan meitä kohtaan, hän olisi paljon etäisempi ja vaikeammin lähestyttävä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkentava kysymys vielä, onko Jeesus siis edelleen ihminen taivaassa ja ilmentää Isäänsä? Vai tarkoititko maan päällä ollutta Jeesusta?

        Raamatun mukaan Jeesuksella on taivaassa uusi kirkastettu ruumis, joka mittasuhteiltaan on ihmisen kaltainen, mutta muuten täysin toisenlainen. Tästä on kuvaus Ilmestyskirjan alussa.(Ilm. 1:9-20).


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Kiito kysymyksestä.
        Jeesuskin yhtyy juutalaiseen uskontunnustukseen, joka sanoo, että Jumala on yksi.
        Lisäksi Raamattu ilmoittaa, että Jumala on Henki.
        Jumala on jotain, mitä ei voi kokonaan ymmärtää. Hän ilmoittaa Moosekselle olevansa "minä olen", joten hän on ainakin subjekti ja toimija.
        Raamatussa Jumala ilmoittaa itsestään vähä vähältä enemmän ja enemmän, jotta ihmiset voisivat löytää vuorovaikutussuhteen hänen kanssaan. Hän on nähnyt hyväksi ilmaista itsensä tällä tavalla, jotta ihmisten olisi helpompi lähestyä häntä. Kaikki tähtää persoonalliseen vuorovaikutukseen hänen kanssaan. Jos Jumala ei olisi Jeesuksen elämän, sanojen ja tekojen kautta ilmaissut asenteitaan meitä kohtaan, hän olisi paljon etäisempi ja vaikeammin lähestyttävä.

        "Jos Jumala ei olisi Jeesuksen elämän, sanojen ja tekojen kautta ilmaissut asenteitaan meitä kohtaan, hän olisi paljon etäisempi ja vaikeammin lähestyttävä."

        Oliko tälläinen Jumala VT:ssä oleva "Minä olen"? Puhuihan Hänkin Mooseksen ja profeettojen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Jumala ei olisi Jeesuksen elämän, sanojen ja tekojen kautta ilmaissut asenteitaan meitä kohtaan, hän olisi paljon etäisempi ja vaikeammin lähestyttävä."

        Oliko tälläinen Jumala VT:ssä oleva "Minä olen"? Puhuihan Hänkin Mooseksen ja profeettojen kautta.

        Raamatussa Jumalan puhe ihmisen kanssa muuttuu sitä mukaa, kun ihmisen kyky olla vuorovaikutuksessa hänen kanssaan kehittyy. Jeesus ei vain toista vanhaa. Hänen kauttaan paljastuu uusia puolia Jumalan suunnitelmasta.
        Niinpä Moosekselle ilmoitettu "Minä Olen" -nimikään ei ole ennakoitavissa siitä, mitä Jumala puhui Abrahamille. Kyse on dynaamisesta prosessista, joka etenee. Kun Jeesus tulee aikanaan takaisin, maailma muuttuu ennennäkemättömästi. Jumalalla on suunnitelmaa siitä eteenpäinkin.


      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltiaalla Jeesuksella ei ollut raamatun mukaan ylösnousseena ruumista vaan kristillisten opetuslapsen tarkistaman KEHO!
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        "Uskovinen" voi olla korvas "tiedossa oleva" tai vastaava sillä uskomisen on kristillisten Kaikkivaltias itse kieltänyt. Tuon tyyppisiä tulkinta eksytyksiä on raamatuss paljon.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesuksella on taivaassa uusi kirkastettu ruumis, joka mittasuhteiltaan on ihmisen kaltainen, mutta muuten täysin toisenlainen. Tästä on kuvaus Ilmestyskirjan alussa.(Ilm. 1:9-20).

        Kenen KEHON se Kaikkivaltiaan Jeesuksen opetuslapsi tarkisti?
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesuksella on uusi, erilainen ylösnousemusruumis.
        Ihminen ei voi noita nimiä tyhjentävästi määritellä. Se, mitä niistä voidaan tietää, on Raamatussa. Jumala on luoja. Hänellä on poika, jonka kautta hän on Hengellään luonut kaiken. Jeesus, eli Jumalan poika toimii kuten hänen Isänsä Henki häntä johtaa. Jeesus siis ilmentää Isäänsä ihmisen ruumiissa. Silti hän on samalla täysin ihminen.
        Juutalaiset uskovat Vanhassa testamentissa Abrahamille ilmestyneeseen Jumalaan, joka on Moosekselle ilmoittanut nimekseen "Minä olen".
        Rukoukset voi kohdistaa Jumalalle. Koska Jumalan olemusta ei voi käsittää, Jeesuksen lähestyminen tekee helpommaksi lähestyä Jumalaa.

        Kristillisten Lait ja opit antaneen Jeesuksen ehtoollinen:
        Katekismuksen herran ehtoollisen nauttiminen on törkeä Jeesuksen pilkkaus.
        Onko Barjeesuksen ehtoollisenne on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksineen!!???
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
        "Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisten Lait ja opit antaneen Jeesuksen ehtoollinen:
        Katekismuksen herran ehtoollisen nauttiminen on törkeä Jeesuksen pilkkaus.
        Onko Barjeesuksen ehtoollisenne on laitettu korvaamaan Lait antaneen kaikki valtiaan Jeesuksen opin ehtoollisen ja siitä tietoisena Paavali antoi vakavan varoituksineen!!???
        Matteuksen evankeliumi:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

        1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
        "Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita."

        Kannibalismi on pakanallisuuden tunnus! Jo tuhansia vuosi sitten alkuasukkaat mm etelä amerikan viidakoissa huumasivat lapsia ja uhrasivat heitä pakanallisesti vaaran tai vuoren huipulla jumalilleen polttamalla...


    • Anonyymi

      Tuosta Konstantinuksen Apollo-jumalalta muka saamasta näystä ei usein kuulla. Yleensä puhutaan näystä jonka hän jokin aika myöhemmin väitti saaneensa kristittyjen jumalalta.

      Kuitenkin silnä myöhemmässä (kristittyjen jumalalta saadussa) näyssä oli myös joitain yhtäläisyyksiä Apollon palvontaan.

      Yksi oli se että tämä myöhempi näky näkyi (Eusebiuksen kertoman mukaan) taivaassa auringon yläpuolella. Ennen väitettyä kääntymystään kristinuskoon Konstantin Suuri oli palvonut "Voittamatonta Aurinkoa" ("Sol Invictus") joka yleensä yhdistettiin juuri Apollo-jumalaan.

      Sol Invictuksen syntymäpäivä muuten oli 25. joulukuuta, Joten nyt tiedätte mistä lähteestä tuli uskonkappale että se olisi Jeesus-Jumalan syntymäpäivä.

    • Anonyymi

      Jumala sanoi Tulkoon valkeus, ja valkeus tuli. Näin syntyi Jeesus.

    • Anonyymi

      Muuten kirjeessään Galatalaisille (Galatalaiskirje 4:14) Paavali viittasi Jeesukseen ei Jumalana vaan Jumalan enkelinä:

      "Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen."

      Myöskin Luukkaan 6:12 kertoo meille että Jeesus vietti koko yön rukoillen Jumalaa:

      "Samoihin aikoihin Jeesus meni vuorelle rukoilemaan ja vietti siellä koko yön rukoillen Jumalaa."

      Mutta jos Jeesus siis ON Jumala, hän olisi viettänyt koko yön palvomassa itseään (koska rukous on myös kunnioittavaa palvontaa) tai kuitenkin puhumassa itselleen.

      Ja samoin Johanneksen evankeliumin 20:17 Jeesus sanoi Marialle sen jälkeen kun hänet oli herätetty kuolleista:

      "Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»"

      Miksi Jeesuksen piti nousta Jumalan luo jos hän on Jumala?

      Kolminaisuusopin tarkoitus on saada ihmiset palvomaan Jeesusta Jumalan sijaan.

      • Ilman kolminaisuusoppiakin Jeesuksessa puhuu ja toimii Raamatun mukaan Jumala.

        Jeesus ei ollut enkeli:
        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. Hepr:1:5

        Kun Jeesus rukoili Isää, ei hän itseään rukoillut, sillä hän oli myös ihminen, jonka piti selvitä elämästä samoilla ehdoilla kuin muidenkin ihmisten ollakseen täydellinen uhri kaikkien ihmisten syntien puolesta..

        Jeesus oli maan päällä alennustilassa. Siksi hänen nousemisensa ylös Isän luo merkitsi hänen palaamistaan siihen jumalalliseen tilaan, josta hän oli tullut maan päälle. Oppilaat näkivät siitä vilahduksen kirkastusvuorella.

        Jeesuksen palvominen Jumalan Poikana on kirjoitettu Raamattuun sisään, ei se kolminaisuusopista johdu.

        Sitten hän [Jeesus] sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." Joh. 21:27-29


      • Anonyymi

        Tuon kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ilmoitti omilleen.
        Tästä selviää kristillisten ja kristittyjen raamatullinen jako:

        Kristityt = Paavalin kumppaneineen perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        --------------------------------
        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Ilman kolminaisuusoppiakin Jeesuksessa puhuu ja toimii Raamatun mukaan Jumala.

        Jeesus ei ollut enkeli:
        Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut:
        - Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        Ei myöskään näin:
        - Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. Hepr:1:5

        Kun Jeesus rukoili Isää, ei hän itseään rukoillut, sillä hän oli myös ihminen, jonka piti selvitä elämästä samoilla ehdoilla kuin muidenkin ihmisten ollakseen täydellinen uhri kaikkien ihmisten syntien puolesta..

        Jeesus oli maan päällä alennustilassa. Siksi hänen nousemisensa ylös Isän luo merkitsi hänen palaamistaan siihen jumalalliseen tilaan, josta hän oli tullut maan päälle. Oppilaat näkivät siitä vilahduksen kirkastusvuorella.

        Jeesuksen palvominen Jumalan Poikana on kirjoitettu Raamattuun sisään, ei se kolminaisuusopista johdu.

        Sitten hän [Jeesus] sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." Joh. 21:27-29

        Kolminaisuus oppi on pelkästään kristittyjen omaa oppia samoin kuin rippi, salarippi, lapsikaste jne joita ei ole raamatussa.


      • Anonyymi

        Pitää ottaa huomioon raamattua tutkiessa ja sen tietoja tulkittaessa, että se on kristittyjen; Paavalilais-Luterilaisuuden kirjoitettu.
        Kristillisillä ei ole omaa raamattua!
        MUTTA; kristityt jäävät ilman kristillisten saman avusta....
        Kristillisillä on tukena sielullinen avun lähettäjät.

        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan
        24:49 "Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppi on Saatanan keino saada ihmiset palvomaan jotain toista kuin Luoja Jumalaa.

      Koska Jeesus ei ole Jumala, Jeesukselle rukoilu ja Jeesuksen palvominen Jumalana on epäjumalanpalvontaa.

      • Anonyymi

        Se alkoi Paavalin ajoilta kun Paavali rukoili Herrastaa eroa raamatun mukaan Saatanan enkeleiden seurassa kolme kertaa EROA SAAMATTA.
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se alkoi Paavalin ajoilta kun Paavali rukoili Herrastaa eroa raamatun mukaan Saatanan enkeleiden seurassa kolme kertaa EROA SAAMATTA.
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Ehkä tässäkin monille ajattelemisen aihetta:
        https://www.bing.com/search?pc=MOZI&q=Paavin vierailu Kanadassa sai mielenosoittajat liikkeelle.htm


      • Anonyymi

        Samalla tuomiset ilmeisesti ymmärtämättäsi Kaikkivaltiaan Jumalankin epäjumalaksi!
        Tai mainostatat Paavalin tekstien kristittyjen laittomuuden Herra Jumalaa!


    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi: 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      Jeesus on Jumala.

      • Anonyymi

        Miksi Jeesus sitten rukoili itseään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus sitten rukoili itseään?

        Raamattu ei ole kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan Sanaa vaan kristittyjen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus sitten rukoili itseään?

        Tai kristittyjen Barjeesus esiintyy kristillisten Kaikkivaltiaana Jeeksena kuten:
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


    • >>Vastatkaa nyt edes johonkin noista kysymyksistä. Vai mikä se ongelma on , ette osaa vastata, ette halua vai teitä ei kiinnosta? >>

      Ei kiinnosta.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Tässä kaikki Raamatussa Isä Poika ja Pyhä Henki, kolmiyhteinen Jumala). Ovat olleet iankaikkisesta saakka ja ovat ikuisuuteen saakka.

      Kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Johanneksen evankeliumi: 14:9: Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      Onko jotain epäselvää?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        TUOTA KÄSKYÄ EI KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAS JEESUS ANTANUT KRISTITTYJEN LAITTOMUUDELLE!

        Matteuksen evankeliumi:
        10:1 " Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
        10:2 Ja nämä ovat niiden kahdentoista apostolin nimet: ensimmäinen oli Simon, jota kutsuttiin Pietariksi, ja Andreas, hänen veljensä, sitten Jaakob Sebedeuksen poika, ja Johannes, hänen veljensä,
        10:3 Filippus ja Bartolomeus, Tuomas ja Matteus, publikaani, Jaakob, Alfeuksen poika, ja Lebbeus, lisänimeltä Taddeus,
        10:4 Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama, joka hänet kavalsi.
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,"


      • Anonyymi

        Lailla suojattu uskonvapaus on HENKILÖKOHTAINEN VALINTA, TAI OLETKO SAANEET SEN Laillisen OIKEUDET?
        Lakien hierarkia:
        -Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki
        -Suomen Perustuslaki
        -kirkkolaki (ei saa olla ristiriidassa yllä olevien Lakien suhteen)

        "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Tuon ylläolevan Lain vastaisesti kirkkolaki toimii lainvastaisesti:
        Kirkkolaki 15 §
        "Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
        Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931054
        3 §
        "Jäsenet
        Kirkon jäseneksi otetaan kasteessa. Kirkkojärjestyksessä määrätään, miten jo kastettu henkilö otetaan kirkon jäseneksi."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


    • Anonyymi

      Kristittyjen oppina se keksittiin kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamasta tästä tiedosta:
      KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

      • Anonyymi

        keksittiin, ei kun ilmoitettiin, Jeesus ilmoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keksittiin, ei kun ilmoitettiin, Jeesus ilmoitti.

        No eikö Jumalan olemus sitten olisi simppeliä, kun kerran he ovat yhtä? Miksi sitten aina sanotaan että ei ymmärretä sitä olemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keksittiin, ei kun ilmoitettiin, Jeesus ilmoitti.

        "Keksittiin" kun kristittyjen Barjeesus on laittomuuden Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        keksittiin, ei kun ilmoitettiin, Jeesus ilmoitti.

        Varmaa on, ettei kristillisten Kaikkivaltias Jeesus lapsia siunatessaan käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin laittomasti kohtelevien kristittyjen laittomuuden jäseniksi.
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
        Jokainen lapsikaste on Lailla suojeltu henkiläkohtainen valinta.
        Kristillisten Jeesus ei lapsikastetta asettanut VAAN ANTOI SELVÄT TIEDOT LAPSIA SIUNATESSAAN lapsia toisin kohteleville:
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 "Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen."
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 "Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä."
        JOTEN: Matt. 24:23 - 24 on hyvä muistaa....
        Matteuksen evankeliumi:
        24:12 "Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö Jumalan olemus sitten olisi simppeliä, kun kerran he ovat yhtä? Miksi sitten aina sanotaan että ei ymmärretä sitä olemusta.

        Ilmeisesti ei ole kun kristityille ei kelpaa kristillisten Kaikkivaltias Jumala ja Hänen Kaikkivaltis Poika Lain ja Pyhän Hengen Kanssa vaan kristityillä omat laittomuuden Herransa Paavalin tekssä joita todellisuudessa palvelevat Kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen jotta eksyisitte uskomaan vääriä profeettoja!


    • Anonyymi

      Ilman kristillisten Kaikkivaltiaita ei ole Pyhää Henkeä.

      • Anonyymi

        Huomatkaa, ETTÄ kristillisten Pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta anteeksi.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan
        ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."

        Joten Pyhän Hengen Nimeen tunnustetaan todelliset Herrat sitä ymmärtämättä!


    • Anonyymi

      #Kolmiyhteisyys, ja se käsite että Jeesus on samanveroinen Isänsä kanssa, ei ole Raamatusta. Jeesuksesta tehtiin Jumala vasta Konstantinus Suuren poliittisesta aloitteesta Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325.#
      Hän sai vasta silloin tietää kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman opetuksen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla Heistä yhdestä, luopuu Heistä.
      Kristillisten KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää tai/ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

    • Anonyymi

      Kolmiyhteys on suoraan Jumalan omaa sanaa, jonka aloittaja kieltää.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on samanveroinen Isän kanssa? Ja tähän nyt ei käy se olemme yhtä, koska se ei todista mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on samanveroinen Isän kanssa? Ja tähän nyt ei käy se olemme yhtä, koska se ei todista mitään.

        Jeesus sanoi, että Isä on häntä suurempi. Se tarkoittaa, että Jeesus on riisunut itseltään taivaalliset valtuutensa, kun hän tuli ihmiseksi ihmisten keskelle. Hän ei toimi omissa nimissään eikä omalla valtuutuksellaan vaan Isän valtuutuksella. Koska kaikki hänen sanansa ovat Isältä, kukaan ei pääse hänen ohitseen taivaaseen, koska Isä on niin päättänyt.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Isä on häntä suurempi. Se tarkoittaa, että Jeesus on riisunut itseltään taivaalliset valtuutensa, kun hän tuli ihmiseksi ihmisten keskelle. Hän ei toimi omissa nimissään eikä omalla valtuutuksellaan vaan Isän valtuutuksella. Koska kaikki hänen sanansa ovat Isältä, kukaan ei pääse hänen ohitseen taivaaseen, koska Isä on niin päättänyt.

        Eli onko tämä voimassa vieläkin kun Jeesus on jo Isän oikealla puolella taivaassa uudessa kirkastusruumiissaan? Miten Hän on riisunut valtuudet, jos Hän kerran on Jumala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli onko tämä voimassa vieläkin kun Jeesus on jo Isän oikealla puolella taivaassa uudessa kirkastusruumiissaan? Miten Hän on riisunut valtuudet, jos Hän kerran on Jumala?

        Jeesuksen maan päällä puhumat sanat pysyvät edelleen voimassa, vaikka hän istuu nyt Isän oikealla puolella taivaassa.
        Valtuuksien riisuminen tarkoittaa sitä, että hän eli maan päällä samoilla ehdoilla kuin kuka tahansa ihminen. Hän ei siis voinut tehdä Jumalallisilla keinolla omaa elämäänsä helpommaksi kuin muilla. Hän eli ennen julkista toimintaansa 30v aivan tavallisen ihmisen elämää kaikkine haasteineen. Tuona aikana kaikki pitivät häntä tavallisena ihmisenä.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesuksen maan päällä puhumat sanat pysyvät edelleen voimassa, vaikka hän istuu nyt Isän oikealla puolella taivaassa.
        Valtuuksien riisuminen tarkoittaa sitä, että hän eli maan päällä samoilla ehdoilla kuin kuka tahansa ihminen. Hän ei siis voinut tehdä Jumalallisilla keinolla omaa elämäänsä helpommaksi kuin muilla. Hän eli ennen julkista toimintaansa 30v aivan tavallisen ihmisen elämää kaikkine haasteineen. Tuona aikana kaikki pitivät häntä tavallisena ihmisenä.

        Eli edelleen Jeesus toimii Isän valtuuksilla, niinkö? Mitä se Isä sitten tekee, tuntuu olevan ihan työttömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on samanveroinen Isän kanssa? Ja tähän nyt ei käy se olemme yhtä, koska se ei todista mitään.

        Se tieto on kätkettynä kristittyjen raamatussa sillä kristityillä on Paavalin tekstien mukaan Saatana Jumalana ja Barjeesus syntiensä sovittajana.
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        KaikkivaltiaanJeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Kuten esimerkiksi 2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Isä on häntä suurempi. Se tarkoittaa, että Jeesus on riisunut itseltään taivaalliset valtuutensa, kun hän tuli ihmiseksi ihmisten keskelle. Hän ei toimi omissa nimissään eikä omalla valtuutuksellaan vaan Isän valtuutuksella. Koska kaikki hänen sanansa ovat Isältä, kukaan ei pääse hänen ohitseen taivaaseen, koska Isä on niin päättänyt.

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Jo Paavalin ajoilta kristityt alkoivat laatimaan omia oppejaan omien Herrojensa palvelemisiin kristillisten Kaikkivaltiaden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen.
        2.Korinttolaiskirje:11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Mutta kristittyjen laittomuudet todistavat heidän todelliset Herransa vaikka esiintyvät Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen mm laittomuuksiaan tehden sen todistamalla:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkausta ja "Älä tapa" Lain vastaista rikollisuutta...:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Sen lisäksi luterilaisuuden uskontunnustuksen antaneet ovat luopuneet tietämättään eksytettyinä ja ymmärtämättöminä ihmisille annetun Lain noudattamisista jne ja noiden ominaisuuksien omaavan manipuloidun uskovaisten on mahdottomuus ilman ulkopuolista totuuden tukea ymmärtää sitä mitä totuus todellisuudessa on. Katekismuksen internetti versiosta on hiljattain poistettu uskontunnustuksen sisällön merkitys selitteet jotka ilmeisesti antoivat tukea mm papistolle työssään.
        Ihmisyyden sielullisten arvojen tilalle asetetut laittomuuden Herrojen palvelmisen laittomuuden arvottomuudet ovat uskovaisille vaikeasti ymmärrettäviä ja se tulee esiin mm niin, että viellä 2000 luvulla pakanalliset; mm noitarovio rituaalit uskovat hyväksyvät joukko ilmiönä vaikka joukossa imeisesti on rehellisesti mm "älä tapa" Lain ja Jumalan pilkkaus Lain ymmärtäneitä. "Joukkoissa tyhmyys tiivistyy" oli aikoinaan tunnettu ilmaisu etenkin sodista kokemuksineiden uskovaistenkin miesten omantunnon kolkuttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli edelleen Jeesus toimii Isän valtuuksilla, niinkö? Mitä se Isä sitten tekee, tuntuu olevan ihan työttömänä.

        Edelleen kristillisten sielullisesti mutta kristittyt ovat eksytettyjä laittomuuden oppeihin joiden toiminta käytännössä tapahtuu kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen mm näin:
        Nykyisin ovat vaihtaneet asetta; miekasta kiduttamis aseen käyttöön ja samalla rikkovat kahta eri Lakia;
        "älä tapa" ja Jumalan pilkkaa"
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


      • Anonyymi

        Kristittyjen Paavalin tekstien mukaan Saatana Jumalana ja Barjeesus syntienne sovittajana ja niistä ei epäpyhää hengeä laittomuudelle liikene!
        Ja kun kolminaisuuden joukkoon kuuluu Paavi monien mielestä niin kristittyjen laittomuuden kolminaisuus oppi onkin sitten valmis.
        Joten kristittyjen esiintymiset kristillisinä on kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen on pelkkää uskovaisiksi eksyttämistä.
        Pilkkaamalla Heistä yhtä, pilkkaa Heitä:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Matteuksen evankeliumi:
        12:31 "Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan
        ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli edelleen Jeesus toimii Isän valtuuksilla, niinkö? Mitä se Isä sitten tekee, tuntuu olevan ihan työttömänä.

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus toi ihmiskunnalle Uudenliiton Lait ja opit.

        Lakien hierarkia:
        -Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki
        -Suomen Perustuslaki (Ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen)
        -kirkkolaki (ei saa olla ristiriidassa yllä olevien Lakien suhteen)


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Jeesus sanoi, että Isä on häntä suurempi. Se tarkoittaa, että Jeesus on riisunut itseltään taivaalliset valtuutensa, kun hän tuli ihmiseksi ihmisten keskelle. Hän ei toimi omissa nimissään eikä omalla valtuutuksellaan vaan Isän valtuutuksella. Koska kaikki hänen sanansa ovat Isältä, kukaan ei pääse hänen ohitseen taivaaseen, koska Isä on niin päättänyt.

        Noin eivät kaikki uskovaisetkaan ajattele. Tähänkö kristittyjen suhtautuminen juutalaisiis, kristillisten Kaikkivaltiaisiinkin johtuu johtuu?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Luther#Lutherin_kuolema

        "Kun sinä näet jonkun juutalaisen tai häntä ajattelet, niin puhu itseksesi näin: katso, tuo turpa, jonka tuolla näen, on joka lauantai kironnut, sadatellut ja syljeskellyt minun rakasta Herraani Jeesusta Kristusta".......

        ".......Toisten Luther-tutkijoiden mukaan taas Lutherin suhde juutalaisiin on ollut johdonmukainen ja varsin muuttumaton. Luther inhosi juutalaisia muun muassa sen tähden, että joutui heidän käännyttämisensä kohteeksi ja kirjoitti kirjassaan Juutalaisista ja heidän valheistaan: ”Kolme oppinutta juutalaista tuli luokseni siinä toivossa, että he saisivat minusta uuden juutalaisen, koska me täällä Wittenbergissä aloimme lukea hepreaa”[9]. Hän saarnasi juutalaisten noudattavan pahoja epäkristillisiä tapoja, sillä juutalaiset olivat muun muassa herjanneet Neitsyt Mariaa huoraksi ja Jeesusta äpäräksi. (s. 157) Koska Jeesus on Raamatun mukaan Jumala, juutalaiset syyllistyivät Lutherin mielestä jumalanpilkkaan. Lisäksi juutalaiset pyrkivät käännyttämään kristittyjä juutalaiseen uskontoon ja katsoivat, ettei kristittyä esivaltaa tarvitse kunnioittaa....."
        (Lisää Wikipediassa)


      • Anonyymi

        Raamatussani ei ole edes sitä sanaa!
        Jaat ilmeisesti kristittyjen laittomuuden Herra Jumalan oppia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli edelleen Jeesus toimii Isän valtuuksilla, niinkö? Mitä se Isä sitten tekee, tuntuu olevan ihan työttömänä.

        Entäs jos Kaikkivaltias "Isä" antoi Kaikkivaltiudensa Pojalleen uudenliiton ehtojen tuomiseksi ihmikunnalle Lain ja oppien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin eivät kaikki uskovaisetkaan ajattele. Tähänkö kristittyjen suhtautuminen juutalaisiis, kristillisten Kaikkivaltiaisiinkin johtuu johtuu?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Luther#Lutherin_kuolema

        "Kun sinä näet jonkun juutalaisen tai häntä ajattelet, niin puhu itseksesi näin: katso, tuo turpa, jonka tuolla näen, on joka lauantai kironnut, sadatellut ja syljeskellyt minun rakasta Herraani Jeesusta Kristusta".......

        ".......Toisten Luther-tutkijoiden mukaan taas Lutherin suhde juutalaisiin on ollut johdonmukainen ja varsin muuttumaton. Luther inhosi juutalaisia muun muassa sen tähden, että joutui heidän käännyttämisensä kohteeksi ja kirjoitti kirjassaan Juutalaisista ja heidän valheistaan: ”Kolme oppinutta juutalaista tuli luokseni siinä toivossa, että he saisivat minusta uuden juutalaisen, koska me täällä Wittenbergissä aloimme lukea hepreaa”[9]. Hän saarnasi juutalaisten noudattavan pahoja epäkristillisiä tapoja, sillä juutalaiset olivat muun muassa herjanneet Neitsyt Mariaa huoraksi ja Jeesusta äpäräksi. (s. 157) Koska Jeesus on Raamatun mukaan Jumala, juutalaiset syyllistyivät Lutherin mielestä jumalanpilkkaan. Lisäksi juutalaiset pyrkivät käännyttämään kristittyjä juutalaiseen uskontoon ja katsoivat, ettei kristittyä esivaltaa tarvitse kunnioittaa....."
        (Lisää Wikipediassa)

        Hitleri, upseerinsa tuella tapatti noin 4-miljonaa juutalaista vain sen vuoksi, että he olivat syntyneet juutalaiksi.
        Onkohan sama oppi nykyisiin kristittyjen tekemiin noitavinoihin uhreina laittomuuden Herroille!
        # Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[19] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[20] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[21] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[22] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia ”noitia”. Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[23]#


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli edelleen Jeesus toimii Isän valtuuksilla, niinkö? Mitä se Isä sitten tekee, tuntuu olevan ihan työttömänä.

        Eikö raamatussasi ole tietoa, että.... Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö raamatussasi ole tietoa, että.... Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tätä te jaksatte jankata että Isä ja Jeesus on yhtä. Ja sitten kun kysyy kuka Isä on, niin ei mitään tietoa...Jos he ovat yhtä niin eikö Isä ole silloin yhtä kuin Jeesus? Mutta sitten tuleekin seuraava dilemma, miten selittää kolmiyhteisyys, kun siinä Isä ja Jeesus eivät ole sama persoona. Ja keksitte taas jonkun uuden tavan miten saatte sepitettyä Raamatun sanan omaan oppinne mukaiseksi. Helppo vinkki, jättäkää kaikki mitä olette oppineet Raamatun ulkopuolelta ja lukekaa mitä siellä Raamatussa oikeasti Jeesus puhuu itsestään ja Isästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa sanotaan että Jeesus on samanveroinen Isän kanssa? Ja tähän nyt ei käy se olemme yhtä, koska se ei todista mitään.

        Ilmeisesti kristittyjen Barjeesusta palveleivien asenne eksytyksien kera sillä....:
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus

        HUOM!
        Kiellon ja Lakien rikkomisen seurauksista...
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Anonyymi

      Kiitos kommentista.

      Kolminaisuus todella on joskus vaikea mmärtää. Niin kuin myös esimerkiksi Pyhän Hengen persoonan olemus jne.

      Kyllä kuitenkin kolminaisuuden ymmärrys perustuu täysin Raamattuun. Vain Raamattua tutkimalla siiheh varhaisen kirkon edustajat ovat ihan vilpittömästi ja aidosti päätyneet.

      Myös Jeesuksen omat opetukset Evankeliumissa ja hänen tekonsa sekä Isän, Jahven todistukset hänestä kertovat vahvaa kieltään. Ei Jumala lähettänyt edes vahvinta enkeliään vapauttamaan ihmiskuntaa, vaan näidenkin käskettiin kumartamaan Jeesusta. Jeesuksen sanottiin olevan taivaan ja maan Herra, mikä liitetään vahvasti myös Isän, Jumalan olemukseen.

      Tämän lisäksi Jeesus kastekäskyssään nimenomaan käskee kastamaan ihmisiä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Tässä lyhyesti perusteluja. Tutki edelleen antaumuksella Raamattua. Ole Siunattu!

      • Anonyymi

        #Tämän lisäksi Jeesus kastekäskyssään nimenomaan käskee kastamaan ihmisiä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.#
        Mutta kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei lähettynyt kristittyjen tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin kehitysmaihinkaan joten niistä roikoksista ovat kristityt Herrojaan palvelevina Lain rikkojina vastuussa...
        Joten tunnustakaa yhteinen laittomuudenne herranne ja palvelkaa Heitä omissa nimissään eikä kristillisten Kaikkivaltiaita pilkaten Heidän ja Heidän Pyhän Hengen nimeen rikoksia tehden.
        Eri kulttuureiden uskomukset helvetistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
        Kristittyjen todistus helvetistä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        "älä tapa" ja Jumalan pilkkaa"
        "Älä tapa" https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Ja
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


      • Anonyymi

        Olkaa rehellisiä, historianne todistaa valheellisuudet!
        Tässähän ne kristittyjen raamatulliset Herranne ovat joita häpeätte ja sen vuoksi palvelette heitä kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa rehellisiä, historianne todistaa valheellisuudet!
        Tässähän ne kristittyjen raamatulliset Herranne ovat joita häpeätte ja sen vuoksi palvelette heitä kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Täältä selviää tietoa siitä kuinka suomalaisten ymmärrys on lisääntynyt ja uskonkuntiin kuulumattomien joukko kasvaa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Suomessa
        Joten ihmisyyden Lain jne tärkeyden arvostus kasvaa, ilmeisesti jatkuvasti paljastuvien lapsiin kohdistuvien laittomuuksien johdosta maailmalla eikä vain suomessa.
        Joten lehdistö tietojen mukaan kolminaisuus on laittomuuden oma oppi jossa Herrojanne edustaa maallinen johtaja joka kiertelee maailmaa ympäri ja kertoo pyytäneensä alaistensa rikoksia anteeksi Jumalaltaan sillä kristillisten Kaikkivaltias Jumala tuskin armollisesti rikoksia palkitsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä selviää tietoa siitä kuinka suomalaisten ymmärrys on lisääntynyt ja uskonkuntiin kuulumattomien joukko kasvaa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Suomessa
        Joten ihmisyyden Lain jne tärkeyden arvostus kasvaa, ilmeisesti jatkuvasti paljastuvien lapsiin kohdistuvien laittomuuksien johdosta maailmalla eikä vain suomessa.
        Joten lehdistö tietojen mukaan kolminaisuus on laittomuuden oma oppi jossa Herrojanne edustaa maallinen johtaja joka kiertelee maailmaa ympäri ja kertoo pyytäneensä alaistensa rikoksia anteeksi Jumalaltaan sillä kristillisten Kaikkivaltias Jumala tuskin armollisesti rikoksia palkitsee!

        Merkille pantavaa on mainitusta linkistä selviävä selvyys siitä, että kun uskottomiin kuulumattomien ryhmän prosentti nousee niin samaan tahtiin valtionkirkon prosentti luku laskee.
        Ehkä syynä laskuun on se, että yhä useammat lasten vanhemmat jättävät lapsensa kastamatta etteivät riko rakastamiensa lastensa Suomen Perustuslain uskonvapautta koskevaa lasten oikeutta joka on henkilökohtainen oikeus eikä anna oikeutta uskopuolisten päättää.


      • Anonyymi

        #Pyhän Hengen persoonan olemus jne.#
        Pyhän Hengen olemassa oleminen ei ole silmin nähtävissä vaan Pyhän Isän sekä Pyhän Pojan sielullisuudessa Heidät yhdistävänä ihmiskunnalle annettujen Lakien ja oppien suhteen.
        ................
        Jumalallisuuksista eri kulttuureissa:
        Toisaalta, pelkästään teoreettisesti tieteen tutkimuksien mukaan maailman eri kulttuureilla on yli 11-miljoonaa Jumalaa; kristittyjen Jumalat mukaan laskettuina.
        Yhteistä Heille kaikille on se; ettei yhtäkään Heistä voida todistaa maailman kaikkeuden luoneeksi.
        Tuo tietona on paljon kysymyksiä herattävä mutta samalla osoittavat mm kristinuskon ihan eri valossa raamatullisestikkin.
        Jos tutkimus olisi ollut vain yhden tekemä niin sen voisi kyseen alaistaa mutta kyseinen tutkimus tehtiin liittämällä USA;n eri yliopistojen toisiinsa ja siten teoriat uskomuksineen ja faktat pystyttiin asettamaan tietokoneiden avulla niille kuuluviin paikkaansa.
        Itse ihmettelin sitä, että kuinka monta tietonetta tarvittiin Aasian eri kulttuureiden uskontojen tietojen arviointiin KUN eräässä kulttuurissa Jumalia voi syntyä uusia päivittäin!!! En saanut mistään vastausta joten epäilen edelleen, että mahdottomuuden suljettiin pois tutkimuksista rasittamasta tietokoneiden kapasiteettia ja ehkä samoin tekivät mm eri alkuasukkaiden Jumalien suhteen.

        Täällä keskustelussa on erän tuonut varovaisesti julki saman ratkaisun Maailman kaikkeuden luomisesta kuin mitä itse olen ajatellut mutta jota käytän varovasti jos edes silloinkaan. Mieluummin odottelen tieteen hurjaa kehittymistä avaruudessa olevien teknillisten laitteiden suorastaan yllättävien tietojen mahdollista lopullista ratkaisusta maailman kaikkeuden syntymisen suhteen....


    • Anonyymi

      Tuon saman selityksen Jeesuksen tulemisesta Jumalaksi kuulin yhden amerikkalaisen professorin Gregory S Aldrete (Univ. of Wisconsin–Green Bay) puheelta. Puhe koski Rooman ajan jumalien palvontaa. Rooman valtakunnan alueella niitä oli paljon, jotkut enemmän ja toiset vähemmän tunnettuja, ja kristinusko yhdisti kaiken palvonnan yhden Jumalan alle.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa!
        Se että hallitsijat asetettiin Jumalan paikalle ilmiö oli jo tuhansia vuosia vanhempi Faaraoiden ajoilta. Japanin Keisari ollenee edelleen arvokkaasti kansaliastensa Herra.
        Suomen ollessa alistettuna Ruotsin vallan alle oli sama ilmiö lievempänä sillä Jumalaa kutsuttiin Kaikkivaltiaana Herrana ja siten suomalaisissakin oli sellaisia jotka ymmärtämättään jumaloivat kuningasta ja asian ymmärtäneillä oli sanontana mm "kuningasten kuningas" jne ilmaisut.
        Arvaan, että ehkä Tukholman vanhoissa museoissa säilytettäisiin vanhoja kirjoituksia joista kirkon toiminta Kuningas kunnassa oli säädetty.


    • Anonyymi

      Varsinaista kastekäskyä ei ole kristillisten Kaikkivaltias Jeesus antanut mutta kristittyjen rituaalina todistaa uskovaisten mieleen asetettua uskomusta.

      Missään kohtaan raamattua ei kristillisten Kaikkivaltias ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan; lapsiakin viellä 2000 luvulla elävinä rovioilla polttamalla.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Kaste_sylilapsia_kastavissa_kristillisissä_yhteisöissä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Trolli taas vahdissa täällä, pelottaako sinua kuulla erilaisia näkemyksiä kolmiyhteydestä, vai miksi täällä sotket ja jaat noita linkkejä? Olisi helpompaa jos vastaisisit asiallisesti, niin voitaisiin keskustella eri näkemyksistä.

      • Anonyymi

        Olet mahtava laittomuuksia tekevien puolustaja!
        Olkoon palkkiosi sen mukainen.


    • Anonyymi

      Arvoisat kristittyjen uskovaiset!

      Tiedätte, että usko kristillisten Kaikkivaltaan antamaa kieltoa ja silti esiinnytte kristtyinä kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen mm rikoksia maailmallakin tehden.
      Ymmärtäkää ainakin senverran, että ne rikokset joita kristityt mm lähetyönä tekevät ovat kristittyjen omia Herroja palvelevien rikoksia niin miksi väitelette ja puolustelette kristittyinä kristiltillisten Kaikkivaltiaiden Nimeen valheellisuuksianne oman raamattunne vastaisesti!
      EI KAIKKIVALTIAISTA TULE KRISTITTYJEN RIKOKSIIN KÄSKYN ANTAJIA RAAMATUN MUKAAN MUTTA TE VAAN USKOTTE NIIN JA SAMALLA TODELLISET HERRANNE NAUTTIVAT USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISUUDESTANNE!

      Uskossanne ette usko edes omaan raamatun tietojen selvyyksiin:

      Kristillisyydessä on selvyys:
      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan: 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

      MUTTA

      Kristityt ovat eksytettyjä palvelemaan laittomuudensa Herroja kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heitän Pyhän Hengen Nimeen samalla rikkoen Lakia ja uskomalla profeettaan johon uskomisen Kaikkivaltias Jeesus kielsi!
      Jakomielisyydenne on eksyttäjän aikaan saama mutta uskovaisilla on oma HENKILÖKOHTAINEN vastuunsa olla tai ei olla REHELLINEN.
      "Älä anna väärää todistusta"
      ..............................
      2.Mooseksen kirja:
      20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

      5.Mooseksen kirja:
      5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

      Matteuksen evankeliumi:
      19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
      26:59 Mutta ylipapit ja koko neuvosto etsivät väärää todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet,

      Markuksen evankeliumi:
      10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

      Luukkaan evankeliumi:
      18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"

    • Anonyymi

      Se että "Sol Invictus" kultin talvipäivänseisauksen vietosta tehtiin TÄRKEÄ juhlapäivä (siis ei minkään vähäpätöisen tapahtuman tai henkilön muistopäivä vaan itse Jumal-Jeesuksen synttäripäivä) johtui varmaankin siitä että Konstantinus Suuri oli itse "Sol Invictus" ("Voittamattoman Auringon") kultin uskovainen ja vietti sen kultin juhlapäiviä.

      Tämä saattoi olla syy siihenkin miksi Konstantinus väitti nähneensä Jumalalta saaneensa merkin juuri erityisesti auringossa.

      • Anonyymi

        Selittää myös senkin miksi jokin aika tuon Nikaian kokouksen päätöksen jälkeen kaikki muut uskonnot kuin kristinusko kiellettiin koko Rooman valtakunnan alueella. Koska joku olisi saattanut huutaa itsensä seuraavaksi keisariksi jonkun toisen jumalan tai jumaluuden nimessä. Parempi yhdistää kaikki mahdolliset sellaiset yhteen Jumala-pakettiin ja väittää että Konstantinus Suuri on hänen valittunsa.


    • Anonyymi

      Tähän en ole saanut vastausta: Jos Jeesus on Jumala ja samanarvoinen Isän kanssa, mutta ei ole kuitenkaan Isä, niin MITEN isä ja poika sitten eroavat toisistaan?

      • Anonyymi

        >>>Jos Jeesus on Jumala ja samanarvoinen Isän kanssa, mutta
        ei ole kuitenkaan Isä, niin MITEN isä ja poika sitten eroavat toisistaan?<<<

        Jeesus on samanarvoinen Isän kanssa koska Isän ja Pojan Henki
        on yksi ja sama Henki: Jumala. Siksi Jeesus on myös Isä.

        Olemme uskovina syntyneet Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta.
        Koska Sana ja Henki on YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa
        ihmisenä, uskovan Taivaallinen Isä on Herra Jeesus Kristus.

        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537118

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Kolmiykseys on monesti käsitetty väärin.
      Jumala ei ole kolme toisistaan erillistä persoonaa.
      Jumala on YKSI persoona, joka ilmentää itseään
      kolmella eri tavalla Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

      Lyhyesti asia voidaan ilmoittaa näin:

      1 Isä on Pyhä Henki; Jumala
      2 Poika on Jumalan Sana, Henki, Jumala lihassa ihmisenä
      3 Pyhä Henki on Isän ja Pojan Henki, siis YKSI Henki.

      https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        En tiedä, kuulostaa filosofiselta monimutkaisuudelta, miksi Jumala haluaisi ilmoittaa itsensä noin sekavasti?


    • Anonyymi

      Kun kristityt ovat oppeineen oppineet ymmärtämään, että todelliauudessa heidät eksytetään palvelemaan kristittyjen laittomuuden Herroja KRISTILLISTEN Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen ja sitä osoittamaan järjettömyydellaan KRISTILLISTEN KAIKKIVALTIAITA syyllisiksi kristittyjen rikoksiin joihin todellisuudessa syyllisiä ovat kristittyjen laittomuuden Herrojaan palvelevat.

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesu

      Kiellon ja Lakien rikkomisen seurauksista...
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Jotkut tuossa aloituksessa mainituista pointeista tuli esiin yhdellä professori Gregory S. Aldreten luennolla (University of Wisconsin - Green Bay yliopistolta).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe