Tänään köyhä syö

Anonyymi

Silliä ja uusia perunoita.

13

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä! Kaivoin juuri kasvimaasta uusia perunoita ja ostin keskiviikkona Lidlistä silliä useamman purkillisen. Pihasaunan pistin lämpiämään, kyllä kelpaa köyhän löylytellä ja nauttia saunomisen jälkeen uusista perunoista sillin kanssa!

      Lottoakin tein yhden rivin, sitä tietysti jännitän vielä loppuillasta.

      • Anonyymi

        Perunat ja erilaiset sillit on juuri erinomainen vaihtoehto kesäruokailuun.


    • Anonyymi

      Oboy silli on parasta. Sitä ostan.

      • Anonyymi

        Kyllä köyhä pystyy ostamaan enemmän perunaa ja silliä kuin mitä maha vetää.
        Surkeat makaroonit voi julistaa boikottiin.


      • Anonyymi

        Oboy on kaakaovalmiste.

        Boyn sipulisilli tuoteseloste
        Ravintosisältö 100 g:sta
        Energia 812 kJ / 194 kcal
        Rasva 10 g
        josta tyydyttynyttä 2,5 g
        Hiilihydraatit 17 g
        josta sokereita 17 g
        Proteiini 9 g
        Suola 3 g

        Tuota kun syö 200g pottujen kanssa ylittyy komeasti jo suolan vrk-suositukset , kuten rasvankin. Kiva saada myös suolaisen ruuan aterialla 34g sokeria.

        Syökää vain!
        Kyytipojaksi leipää, voita ja kaljaa!
        Nam nam!
        Ottakaa vielä lisääkin!
        Huoltosuhde kiittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oboy on kaakaovalmiste.

        Boyn sipulisilli tuoteseloste
        Ravintosisältö 100 g:sta
        Energia 812 kJ / 194 kcal
        Rasva 10 g
        josta tyydyttynyttä 2,5 g
        Hiilihydraatit 17 g
        josta sokereita 17 g
        Proteiini 9 g
        Suola 3 g

        Tuota kun syö 200g pottujen kanssa ylittyy komeasti jo suolan vrk-suositukset , kuten rasvankin. Kiva saada myös suolaisen ruuan aterialla 34g sokeria.

        Syökää vain!
        Kyytipojaksi leipää, voita ja kaljaa!
        Nam nam!
        Ottakaa vielä lisääkin!
        Huoltosuhde kiittää!

        Kuka nyt 200g silliä kerralla syö! Minulla ainakin riittää sillipurkki viikon uusien perunoiden kanssa. Muutaman sillipalan syön vain aterialla perunoiden kanssa.
        Broileria syön uusien perunoiden kanssa enempi, se on hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt 200g silliä kerralla syö! Minulla ainakin riittää sillipurkki viikon uusien perunoiden kanssa. Muutaman sillipalan syön vain aterialla perunoiden kanssa.
        Broileria syön uusien perunoiden kanssa enempi, se on hyvää.

        Ihminen tarvitsee proteiinia 1-1,5g per painokilo per vrk. Oletetaan, että keskiverto kevytrakenteinen mies tarvitsee 1,2g proteiinia per 75 painokiloaan. Silloin proteiinin tarve on 90g per vrk.

        Boyn sillissä on vain 9g proteiinia per 100g.

        Miten saat tarvitsemasi proteiinit per päivä, jos syöt yhdestä sillipurkista kokonaisen viikon? Aterialla pitäisi saada reilusti proteiinia.

        Avatun sillipurkin säilymisaika ei varmaan ole kokonaista viikkoa jääkaappilämpötilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee proteiinia 1-1,5g per painokilo per vrk. Oletetaan, että keskiverto kevytrakenteinen mies tarvitsee 1,2g proteiinia per 75 painokiloaan. Silloin proteiinin tarve on 90g per vrk.

        Boyn sillissä on vain 9g proteiinia per 100g.

        Miten saat tarvitsemasi proteiinit per päivä, jos syöt yhdestä sillipurkista kokonaisen viikon? Aterialla pitäisi saada reilusti proteiinia.

        Avatun sillipurkin säilymisaika ei varmaan ole kokonaista viikkoa jääkaappilämpötilassa.

        Minä en Boy silliä juuri syö, vaikka nyt minua siitä herkistit. Avattu sillipurkki säilyy kyllä jääkaapissa viikon. Ja jos luit kirjoitukseni, niin syön enempi broileria uusien perunoiden kanssa. Eli saan kyllä proteiinia ihan riittävästi!
        Syön myös muuta kalaa, kuin pelkkää silliä, koska kalasta ahkerasti. Silliä syön vain kohtuullisesti, koska suolaakin tulee. Ruokiin en lisää suolaa ja ruokien valmistuksessa en käytä suolaa, koska olen laskenut saavani suolaa ihan riittävästi muutenkin.


    • Anonyymi

      Ei yhdestä sillipurkista riitä kun kaksi annosta. Keitän perunia ja syön sillin kanssa. usein syön myös pelkkää silliä koko purkin.

      • Anonyymi

        Ja kuinka paljon syöt suolaa päivässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuinka paljon syöt suolaa päivässä?

        Olen syönyt mm. keitetyn kananmunan ilman suolaa koko ikäni .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syönyt mm. keitetyn kananmunan ilman suolaa koko ikäni .

        Ja tuolla vastauksellako tarkoitat, että söisit suositusten mukaisen määrän suolaa?

        Laske vaikka Finellin ruokapäiväkirjan avulla tavallisen sillipäiväsi ravintoarvot. Saatat yllättyä, kun suolaa onkin 10g päivässä (suositus korkeintaan 5), vihanneksia, kuituja ja proteiinia liian vähän ja hiilihydraatteja mieletön määrä.


    • Viruta sillit ei tuu suolaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe