Silliä ja uusia perunoita.
Tänään köyhä syö
13
111
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä! Kaivoin juuri kasvimaasta uusia perunoita ja ostin keskiviikkona Lidlistä silliä useamman purkillisen. Pihasaunan pistin lämpiämään, kyllä kelpaa köyhän löylytellä ja nauttia saunomisen jälkeen uusista perunoista sillin kanssa!
Lottoakin tein yhden rivin, sitä tietysti jännitän vielä loppuillasta.- Anonyymi
Perunat ja erilaiset sillit on juuri erinomainen vaihtoehto kesäruokailuun.
- Anonyymi
Oboy silli on parasta. Sitä ostan.
- Anonyymi
Kyllä köyhä pystyy ostamaan enemmän perunaa ja silliä kuin mitä maha vetää.
Surkeat makaroonit voi julistaa boikottiin. - Anonyymi
Oboy on kaakaovalmiste.
Boyn sipulisilli tuoteseloste
Ravintosisältö 100 g:sta
Energia 812 kJ / 194 kcal
Rasva 10 g
josta tyydyttynyttä 2,5 g
Hiilihydraatit 17 g
josta sokereita 17 g
Proteiini 9 g
Suola 3 g
Tuota kun syö 200g pottujen kanssa ylittyy komeasti jo suolan vrk-suositukset , kuten rasvankin. Kiva saada myös suolaisen ruuan aterialla 34g sokeria.
Syökää vain!
Kyytipojaksi leipää, voita ja kaljaa!
Nam nam!
Ottakaa vielä lisääkin!
Huoltosuhde kiittää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oboy on kaakaovalmiste.
Boyn sipulisilli tuoteseloste
Ravintosisältö 100 g:sta
Energia 812 kJ / 194 kcal
Rasva 10 g
josta tyydyttynyttä 2,5 g
Hiilihydraatit 17 g
josta sokereita 17 g
Proteiini 9 g
Suola 3 g
Tuota kun syö 200g pottujen kanssa ylittyy komeasti jo suolan vrk-suositukset , kuten rasvankin. Kiva saada myös suolaisen ruuan aterialla 34g sokeria.
Syökää vain!
Kyytipojaksi leipää, voita ja kaljaa!
Nam nam!
Ottakaa vielä lisääkin!
Huoltosuhde kiittää!Kuka nyt 200g silliä kerralla syö! Minulla ainakin riittää sillipurkki viikon uusien perunoiden kanssa. Muutaman sillipalan syön vain aterialla perunoiden kanssa.
Broileria syön uusien perunoiden kanssa enempi, se on hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka nyt 200g silliä kerralla syö! Minulla ainakin riittää sillipurkki viikon uusien perunoiden kanssa. Muutaman sillipalan syön vain aterialla perunoiden kanssa.
Broileria syön uusien perunoiden kanssa enempi, se on hyvää.Ihminen tarvitsee proteiinia 1-1,5g per painokilo per vrk. Oletetaan, että keskiverto kevytrakenteinen mies tarvitsee 1,2g proteiinia per 75 painokiloaan. Silloin proteiinin tarve on 90g per vrk.
Boyn sillissä on vain 9g proteiinia per 100g.
Miten saat tarvitsemasi proteiinit per päivä, jos syöt yhdestä sillipurkista kokonaisen viikon? Aterialla pitäisi saada reilusti proteiinia.
Avatun sillipurkin säilymisaika ei varmaan ole kokonaista viikkoa jääkaappilämpötilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen tarvitsee proteiinia 1-1,5g per painokilo per vrk. Oletetaan, että keskiverto kevytrakenteinen mies tarvitsee 1,2g proteiinia per 75 painokiloaan. Silloin proteiinin tarve on 90g per vrk.
Boyn sillissä on vain 9g proteiinia per 100g.
Miten saat tarvitsemasi proteiinit per päivä, jos syöt yhdestä sillipurkista kokonaisen viikon? Aterialla pitäisi saada reilusti proteiinia.
Avatun sillipurkin säilymisaika ei varmaan ole kokonaista viikkoa jääkaappilämpötilassa.Minä en Boy silliä juuri syö, vaikka nyt minua siitä herkistit. Avattu sillipurkki säilyy kyllä jääkaapissa viikon. Ja jos luit kirjoitukseni, niin syön enempi broileria uusien perunoiden kanssa. Eli saan kyllä proteiinia ihan riittävästi!
Syön myös muuta kalaa, kuin pelkkää silliä, koska kalasta ahkerasti. Silliä syön vain kohtuullisesti, koska suolaakin tulee. Ruokiin en lisää suolaa ja ruokien valmistuksessa en käytä suolaa, koska olen laskenut saavani suolaa ihan riittävästi muutenkin.
- Anonyymi
Ei yhdestä sillipurkista riitä kun kaksi annosta. Keitän perunia ja syön sillin kanssa. usein syön myös pelkkää silliä koko purkin.
- Anonyymi
Ja kuinka paljon syöt suolaa päivässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuinka paljon syöt suolaa päivässä?
Olen syönyt mm. keitetyn kananmunan ilman suolaa koko ikäni .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt mm. keitetyn kananmunan ilman suolaa koko ikäni .
Ja tuolla vastauksellako tarkoitat, että söisit suositusten mukaisen määrän suolaa?
Laske vaikka Finellin ruokapäiväkirjan avulla tavallisen sillipäiväsi ravintoarvot. Saatat yllättyä, kun suolaa onkin 10g päivässä (suositus korkeintaan 5), vihanneksia, kuituja ja proteiinia liian vähän ja hiilihydraatteja mieletön määrä.
Viruta sillit ei tuu suolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592