Missä on ilosi, tai mistä iloitset? Miten voit iloita Nyt Jumalan edessä ja kerran TAIVAASSA?

Anonyymi

Missä on ilosi, tai mistä iloitset?

Mikä on ensimmäinen seikka mitä Herra itse, Jumala Kaikkivaltias, tekee häissä?
Herran Sanan mukaan:

Matt. 26:
29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Mark. 14:
25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."

Juo VIINIÄ meidän kanssa ja sitten juhlimme!
ja iloitsemme ja riemuitsemme.

jos joku ei voi itseään hillitä, vaan juopottelee, mikä avuksi?

mitä sanoo Apostoli Paavali:

Gal. 5:
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.

ITSEHILLINTÄ!
ja miten sen saa:

Ef. 5:
18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

Jos Pyhän Hengen, osuus ja vaikuts eli valta ihmisessä on heikkop tulee täyttyä, Hengellä ja Henki vaikuttaa ITSEHILLINTÄÄ niin ettei juopottele!

ja sitten voi iloilla mennä Herran kasvojen eteen nauttimaan kaikesta mitä Herra on tehnyt ja antanut, kuten viiniä ja väkijuomaan :)

Miten on miehet ja veljet, jotka opettavat, tosiin kuin Jumala on opettanut, niin
Apostoli Paavalin joka sai oppinsa SUORAAN Jumalalta, kuten Mooses joka opettaa sen mitä Herra käski.

nyt, joka kiero ja paha opettaja opettaa ettei Jumala hyvksy sitä että viinistä, Abrahamin aikana mahdollisesti jo OLUESTA ja väkiviinasta, ei saa iloita?

mitä sanoo Jumalan VASTAUS:

5. Moos. 14:29
26 ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

VIINIÄ ja VÄKIJUOMAA!
ja ILOITSE!
vielkin Jumala sanoo iloitse ja riemuitse Jumalan Kasvojen edessä!

eikä vain sinä vaan KOKO perheesi!
lapsille tosin voi antaa mehua, mutta toki vedellä laimennettu viini käy kuten Ranskalaiset tekevät.
mutta tuskin Suomalainen ;)


"Ilolla ei tarkoitettu humaltumista, vaan kiitollisuutta.

Tätä on usein tarjottu puolustukseksi, että Jumala hyväksyy juopottelun, mutta se juopottelun puolustelu on virhe.

Kohdat, jotka Suomalaisessa Raamatussa on käännetty viiniksi, tarkoittaa lähinnä eri hedelmistä puristettua mehua.

Vanhassa hepreassa on yli kymmenen sanaa, jotka tarkoittavat rypäleistä, tai hedelmistä saatavia juomia, ja puristemehuja.

Ne lähes kaikki tarkoittaa muuta kuin Suomen kielen viini, tai viina, vaikka ne on käännetty siten."

Ainakin Jeesus TEKI viiniä josta tuli känniin!
eli ei mehua!

joten kavahtaa ja varokaa, niitä jotka vääristelevät Jumalan opetukset ja Sanat!

eli on paljon 'sanoja' joiden sisältö pyritään muuttamaan!

joten viini on eräs joka mukamas tarkoittaa mehua!

KAVAHTAKAA VÄÄRIÄ OPETTAJIA, jotka Jumalan SELVÄN ja SUORAN kehoituksen vääntävät, pahuudeksi!
Iloitkaa ja riemuikaa ja käyttäkäämme kymmenykset ja maan sato ja sen hedelmä ilolla Herran edessä, juhlien :)

tosin jos Seurakunnan ehtollisella nautin omaa viiniä liikaa, niin se ei ole hyvä ,sillä tiedä sitten jos jollain ei ole varaa ostaa omaa pulloa tahi kahta!

1. Kor. 11:
20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.

Joten, pidä huoli että sitten myös köyhä saa viiniä tarpeeksi, jso ei mene toiseen huoneeseen juopumaan!

Jos ei voi itseään HILLITÄ, ja ei ole ITSEHILLINTÄÄ, toki on sitten hyvä vain täyttyä Hengellä, mutta jos Herra sitten kehoittaa nautimaan kaikkea, niin toki se on hyvä:

mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

ja muista että ilo Herrassa on voima!

aj sitten lisää kahvia :)

vielä
KAVAHTAKA VÄÄRIÄ joista Paavali sanoo:
Gal. 1:
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Joten tämä on vielä pahempaa sillä siinä, Jumalaa pidetään pilkkana ja vääristellään Jumalan antama oikeus!
MAran ata

15

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varokaa niitä jotka OMAA korvasyhyynsä opettavat ja VÄÄRISTÄVÄT Jumalan SANAN, eli Jumalan Sana on Herra Jeesus!



      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Varokaa niitä jotka OMAA korvasyhyynsä opettavat

        Korvapunkit on varsinkin lahkolaisilla ja ymmärrärtämättöillä,jotka elävät pelossa vaikka heidän pitiäsi elää valossa ja ilossa.
        Te korvapunkit luulette,että elämä on tässä ja nyt? Eikö?
        Te,ette elä elämää mikä teille on annettu vaan elätte 1300-1800-lukua,miksi?
        Ettekö usko ?
        Te,elätte aina koska teidät on luotu !
        Elämä on kokemus matka ja te,elätte niin pitkään kunnes olette oppineet mitä teille on määrä annettu.
        Sinä uskot siihen ja siihen ja ET ELÄ OIKEASTI,elämä on oikein kun kunnioitat 10.käskyä ja se riittää.
        Jos elät hyvin alistuvaa ja VANHAA uskonnollista elämää,että suljet monet mahdollisuudet pois..
        Silloin et koe sitä mitä sinulle on tarkoitte antaa vaan kotiin on pitempi matka.
        No,moni ajatteelee,että muurhaisena se elo vie taivaaseen?
        Niin,sait elämän ja etkö halua koe,nähdä ja tuntea mutta hyvissä rajoin?
        Kaiken tämän tarkoituksena on,ELÄMÄ OPETTAA !
        Jos et koe mihin sinulla on mahdollisuus,et pääse eteenpäin vielä!!!!!!


    • Anonyymi

      Varokaa, padassa on KUOLEMA!

      eli jotain hyvää on esillä, mutta sen taustalla on kauheea koinruohoa, MYRKKYÄ!

      Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa!

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Erikoinen on Jobin kertomus. Jossakin oli hiljakkoin, että Job on vanhin kertomus Raamatusta?
      Mielenkiintoista kaikenkaikkiaan - Herramme ajatukset ovat tutkimattomat.

      Job 23

      10 Sillä hän tietää, kussa minä kuljen. Jos hän tutkisi minut, kullan kaltaisena minä selviäisin.
      11 Hänen askeleissaan on minun jalkani pysynyt, hänen tietänsä olen noudattanut siltä poikkeamatta.
      12 Hänen huultensa käskystä en ole luopunut, hänen suunsa sanat minä olen kätkenyt tarkemmin kuin omat päätökseni.
      13 Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee.
      14 Niin, hän antaa täydellisesti minulle määrätyn osan, ja sellaista on hänellä vielä tallella paljon.
      15 Sentähden valtaa minut kauhu hänen kasvojensa edessä; kun sitä ajattelen, peljästyn häntä.
      16 Jumala on lannistanut minun rohkeuteni, Kaikkivaltias on minut kauhistuttanut.
      17 Sillä en menehdy pimeän tähden, en oman itseni tähden, jonka pimeys peittää."
      jatkuu...

      • Anonyymi

        ....jatkuu Job 24
        1 "Miksi ei Kaikkivaltias ole varannut tuomion aikoja, ja miksi eivät saa ne, jotka hänet tuntevat, nähdä hänen päiviänsä?
        2 Jumalattomat siirtävät rajoja, ryöstävät laumoja ja laskevat ne laitumelle.
        3 Orpojen aasin he vievät, ottavat pantiksi lesken lehmän.
        4 He työntävät tieltä köyhät, kaikkien maan kurjain täytyy piileskellä.
        5 Katso, nämä ovat kuin villiaasit erämaassa: lähtevät työhönsä saalista etsien, aro on heidän lastensa leipä.
        6 Kedolta he korjaavat rehuviljaa ruuakseen, ja jumalattoman viinitarhasta he kärkkyvät tähteitä.
        7 Alastomina, ilman vaatteita, he viettävät yönsä, eikä heillä ole peittoa kylmässä.
        8 He ovat likomärkiä vuorilla vuotavasta sateesta, ja vailla suojaa he syleilevät kalliota.
        9 Äidin rinnoilta riistetään orpo, ja kurjalta otetaan pantti.
        10 He kuljeskelevat alastomina, ilman vaatteita, ja nälkäisinä he kantavat lyhteitä.
        11 Jumalattomain muuritarhoissa he pusertavat öljyä, he polkevat viinikuurnaa ja ovat itse janoissansa.
        12 Kaupungista kuuluu miesten voihkina, ja haavoitettujen sielu huutaa; mutta Jumala ei piittaa nurjuudesta.
        13 Nuo ovat valon vihaajia, eivät tunne sen teitä eivätkä pysy sen poluilla.
        14 Ennen päivän valkenemista nousee murhaaja, tappaa kurjan ja köyhän; ja yöllä hän hiipii kuin varas.
        15 Avionrikkojan silmä tähyilee hämärää, hän arvelee: 'Ei yksikään silmä minua näe', ja hän panee peiton kasvoillensa.
        16 He murtautuvat pimeässä taloihin, päivällä he sulkeutuvat sisään, tahtomatta tietää valosta.
        17 Sillä pimeys on heille kaikille aamun vertainen, koska pimeyden kauhut ovat heille tutut." -
        18 "Hän kiitää pois vetten viemänä, kirottu on hänen peltopalstansa maassa, hän ei enää poikkea viinimäkien tielle.
        19 Kuivuus ja kuumuus ahmaisevat lumiveden, samoin tuonela ne, jotka syntiä tekevät.
        20 idin kohtu unhottaa hänet, madot syövät hänet herkkunaan, ei häntä enää muisteta; niin murskataan vääryys kuin puu.
        21 Hän ryösti hedelmättömältä, joka ei synnytä, ja leskelle hän ei hyvää tehnyt." -
        22 "Väkivaltaiset Jumala ylläpitää voimallansa; he pysyvät pystyssä, vaikka jo olivat epätoivossa hengestään.
        23 Hän antaa heidän olla turvassa, ja heillä on vahva tuki; ja hänen silmänsä valvovat heidän teitänsä.
        24 He ovat kohonneet korkealle-ei aikaakaan, niin ei heitä enää ole; he vaipuvat kokoon, kuolevat kuin kaikki muutkin, he taittuvat kuin vihneet tähkäpäästä.
        25 Eikö ole niin? Kuka tekee minut valhettelijaksi ja saattaa sanani tyhjiksi?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....jatkuu Job 24
        1 "Miksi ei Kaikkivaltias ole varannut tuomion aikoja, ja miksi eivät saa ne, jotka hänet tuntevat, nähdä hänen päiviänsä?
        2 Jumalattomat siirtävät rajoja, ryöstävät laumoja ja laskevat ne laitumelle.
        3 Orpojen aasin he vievät, ottavat pantiksi lesken lehmän.
        4 He työntävät tieltä köyhät, kaikkien maan kurjain täytyy piileskellä.
        5 Katso, nämä ovat kuin villiaasit erämaassa: lähtevät työhönsä saalista etsien, aro on heidän lastensa leipä.
        6 Kedolta he korjaavat rehuviljaa ruuakseen, ja jumalattoman viinitarhasta he kärkkyvät tähteitä.
        7 Alastomina, ilman vaatteita, he viettävät yönsä, eikä heillä ole peittoa kylmässä.
        8 He ovat likomärkiä vuorilla vuotavasta sateesta, ja vailla suojaa he syleilevät kalliota.
        9 Äidin rinnoilta riistetään orpo, ja kurjalta otetaan pantti.
        10 He kuljeskelevat alastomina, ilman vaatteita, ja nälkäisinä he kantavat lyhteitä.
        11 Jumalattomain muuritarhoissa he pusertavat öljyä, he polkevat viinikuurnaa ja ovat itse janoissansa.
        12 Kaupungista kuuluu miesten voihkina, ja haavoitettujen sielu huutaa; mutta Jumala ei piittaa nurjuudesta.
        13 Nuo ovat valon vihaajia, eivät tunne sen teitä eivätkä pysy sen poluilla.
        14 Ennen päivän valkenemista nousee murhaaja, tappaa kurjan ja köyhän; ja yöllä hän hiipii kuin varas.
        15 Avionrikkojan silmä tähyilee hämärää, hän arvelee: 'Ei yksikään silmä minua näe', ja hän panee peiton kasvoillensa.
        16 He murtautuvat pimeässä taloihin, päivällä he sulkeutuvat sisään, tahtomatta tietää valosta.
        17 Sillä pimeys on heille kaikille aamun vertainen, koska pimeyden kauhut ovat heille tutut." -
        18 "Hän kiitää pois vetten viemänä, kirottu on hänen peltopalstansa maassa, hän ei enää poikkea viinimäkien tielle.
        19 Kuivuus ja kuumuus ahmaisevat lumiveden, samoin tuonela ne, jotka syntiä tekevät.
        20 idin kohtu unhottaa hänet, madot syövät hänet herkkunaan, ei häntä enää muisteta; niin murskataan vääryys kuin puu.
        21 Hän ryösti hedelmättömältä, joka ei synnytä, ja leskelle hän ei hyvää tehnyt." -
        22 "Väkivaltaiset Jumala ylläpitää voimallansa; he pysyvät pystyssä, vaikka jo olivat epätoivossa hengestään.
        23 Hän antaa heidän olla turvassa, ja heillä on vahva tuki; ja hänen silmänsä valvovat heidän teitänsä.
        24 He ovat kohonneet korkealle-ei aikaakaan, niin ei heitä enää ole; he vaipuvat kokoon, kuolevat kuin kaikki muutkin, he taittuvat kuin vihneet tähkäpäästä.
        25 Eikö ole niin? Kuka tekee minut valhettelijaksi ja saattaa sanani tyhjiksi?"

        ... Jatkuu Jobin koettelemus ja
        Elämänsä loppupuoli oli Jobilla vielä parempaa kuin alkupuoli
        Job 42

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.

        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
        12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... Jatkuu Jobin koettelemus ja
        Elämänsä loppupuoli oli Jobilla vielä parempaa kuin alkupuoli
        Job 42

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.

        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.

        11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
        12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.

        ...jatkuu Jobin kirjoituksen tiimoilta
        Aloittaja:
        "Varokaa niitä jotka OMAA korvasyhyynsä opettavat ja VÄÄRISTÄVÄT Jumalan SANAN, eli Jumalan Sana on Herra Jeesus!"

        Jeesus on tänään turvanamme. Hän ei jättänyt meitä , vaan antoi Pyhän Henkensä, joka meitä ohjaa, opettaa , varoittaa , muistuttaa jne. edelleen.

        Suomalaiset, länsimaalaiset eivät huomanneet, missä vaiheessa alettiin saarnata muuta "evankeliumia" jokapäiväisenä leipänä kansoille, kuin mitä Apostolit saarnasivat.
        Ehkä jopa jo 100 v sitten alkoi lehdistön ja sähköisen viestinnän tuotos ja sen mukainen opettajien koulutus , joka ei aina ollut lähellekään Raamatun totuutta. Kun niissä paha paisu ja sai kokonaan siivet alleen jo nettikin apunaan, niin ollaan tilanteessa nyt, että lapsille ei saa opettaa kouluissamme Sanaa Jumalan totuudessa . Selkeä päätös tietysti siihen nähden, kun valheopetuksenkin annettiin jatkua, eli ei ole estetty ja noustu pyytämään totuuden opetusta. Ei tietenkään ristiriitaisuuksia enää opeteta , mutta ei valittu totuudenkaan tietä.. Nykyisessä opetuksessa on jo hälyyttävän paljon kumottu Jumalan 10 käskyä ja kristikunta vaikenee. Ettäkö muka joillakin tahoilla on valta noin hävittää maastamme krisitnusko pikkuhiljaa? Eivät ymmärrä, että vielä Jumala puhuu! On aina puhunut tavalla ja toisella! Jos kansa johdetaan harhaan, se on turmion tie. Miksi masennuslääkkeiden tarve nuoremmalla kansanosallamme on huikeasti noussut 2000-luvulle tultaessa? Ei edes runsastunut alkoholin ja huumeiden käyttö riitä!
        Silti tämän lisäksi nuoret sidotaan kirjanoppimaan jo kolmasosan elämästään. Sananpaikka: Kavahtakaa?


    • Anonyymi

      "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.!!!

      Matt. 6:
      1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

      Matt. 7:
      15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

      Matt. 10:
      17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;

      Matt. 16:
      6 Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta".

      Matt. 16:
      11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."

      Mark. 8:
      15 Ja hän käski heitä sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta".

      Luuk. 12:
      1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

      Luuk. 12:
      15 Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".

      Luuk. 20:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,

      Fil. 3:
      2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

      - - -

      Monet, teot ovat ulkokultaista, mahdollista pahinta syntiä mitä voi tehdä, itselle, pettää itseään!
      kuvittelee jos tekee, oman mielenmukaan Jumalan palvelusta, se on hyvä.

      Kol. 2:
      16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
      19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
      20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
      21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
      22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
      23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      Nyt jos olisi mehusta kyse, niin sekö on sitten tuomittavaa?
      eli Monet, menevät tähän wannabe, juutalaisten omahyväiseen, ulkokultaiseen, tillie mittaamiseen!

      ja HUOM
      23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      Nyt tämä itse valittu Jumalan palvelus ei ole, sanan muodoissa, vapaata valintaa vaan pakkoa, kuten joku/jotkut:
      Fil. 3:
      2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

      Kuka ja ketkä, ovat pilalleleikkattuja? eikö ympärileikatut, ja wannabe juutalaiset käännynnäiset!
      Joten Paavalin VAROITUS;
      KAVAHTAKAA HEITÄ!

      23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      ja tämä taas on sitä lihan himoa, mitä mukamas, Jumalan edessä nautittu, viini (olut)ja väkiviina mukamas on!
      ei kait Jumala kehoita, tahi Herra tee ansaa ja paulaa, omilleen!
      eli sanoo, juokaa ja syökää, ja ILOITKAA!

      Nyt, kuitenkin tulee pitää kohtuus, sillä Herra sanoo, tämän asian tiimoilta, joka vuosi, tahi joka kolmas vuosi, tuo KYMMENYKSET MAAN sadosta Herran eteen, jos matka on pitkä, muuta se rahaksi ja osta sillä viiniä (olutta) ja väkiviinaa.

      eli, vieläkin sanon teille, kavahtakaa noita
      Matt. 16:
      11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."

      OPETUSTA, joka ei kaiken lisäksi ole, se ilosanoma jota Paavali opettaa, ja sitten tulee kovas sana:
      Gal. 1:
      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

      Joten katsokaa, ettette ole OSALLISIA heidän synteihin, KIROUKSEEN!

      Herra olkoon meille armollinen!
      ja sitten lisää kahvia :)
      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Fil. 3:
        2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

        KRISTUS RAKASTAA HEITÄKIN !
        Hän on tie ja totuus !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fil. 3:
        2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

        KRISTUS RAKASTAA HEITÄKIN !
        Hän on tie ja totuus !

        Fil. 3:
        2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

        "KRISTUS RAKASTAA HEITÄKIN !
        Hän on tie ja totuus !"

        Totta, Jumala rakastaa kaikkia; JOPA

        - - - kavahtakaa noita pahoja TYÖNTEKIJÖITÄ!
        - - - kavahtakaa noita pilalleleikattuja. PILALLELEIKKATTUJA = väärät juutalaiset, siis ei Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä vaan, perkeleen omia, saataana synagoogasta!

        Erikoisesti, Jumala Rakastaa, Aabrahmin simentä, USKOVIA ,sekä Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja vielä Joosefin että sitten Efraimin jälkeläisiä.
        ja kaikkia ihmisiä.

        nyt, ne jotka ovat Seurakunnan SISÄLLÄ, heitä tullee kovasti, VAROITTAA ja HEISTÄ tulee kovasti ja jatkuvasti, koko aika ja aamusta iltaan ja illasta aamuun, loppumattomasti VAROITTAA ja heitä tulee KAVAHTAA!

        Jumala Siunautkoon, Aabrahamin, IIsakin, ja Jaakon jälkeläiset, suurella ja ihmeellisellä armolla ja rauhalla, ja PELASTUKSELLA

        Paavali sanoo, Jumalan Opettamana;

        Gal 1
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Julistaisi, opettaisi, saarnaisi!

        Paavali ei kiroa, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin, ekä Joosefin tahi, vielä vähemmän Efraimin jälkeläisiä, jotka Julistavat, kuten Paavali opetti ja kehoitti!

        ja sitten lisää kahvia!

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Tämä opetus on samaa lajia kuin, pahojen juutalaisten opetus:

      Ap 15
      1 Ja Juudeasta tuli sinne muutamia, jotka opettivat veljiä: "Ellette ympärileikkauta itseänne, niinkuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua".

      Nyt tämä myrkky on paketoitu hienoon pakettiin, ja se n sisältö on:
      PADASSA, on KUOLEMA ja kirous!

      KAVAHTAA, VAROKAA heitä, ja tätä erästä seurakuntaa!

      KAIKKI, opit mitä olen tästä kirjoittajasta tutkinut, on tavalla tahi toisella, kieroa, wannabe juutalaista opetusta, juutalaiseten tavoista ja Herrasta eli vapaudesta luopumista!

      eli sama mistä olen usein teille kirjoittanut:
      GALATALAISkirjeen sisältö!

      Luopus, Herran antamasta VAPAUDESTA, LAIN orjuuteen!

      Paavalin selvä ja selkeä opetus on:

      1. Kor. 10:
      25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
      27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
      28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
      29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
      30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?

      aj Kuten tästä Herra sanoo:
      Iloitkaa ja juokaa väkiviinaa sekä viiniä että amhdollisti olutta!

      " Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?"

      Joten tutkikaa itse KAIKKI!

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Juoppo "Viskiprofeetta" käy kuumana.

      1.Kor.6:10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

      Gal.5:21. kateus, juomingit, mässäily ja muut sellaiset. Sanon teille etukäteen, kuten ennenkin olen sanonut, että ne, jotka tällaista tekevät, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      Alkoholi on himo juopoille kuten sinä olet.

    • Anonyymi

      Olkoon malja kelle se käy,kuten Kristus joi myös viiniä.
      Mutta lahkolaiset,he fariseukset..heidän oppi mukaan pitäisi elää:)
      Sinäkin et ole löytänyt vielä itseäsi,elät toisten tahdon mukaan mitä he opettavat.
      Et ole löytänyt vapaata tahtoa?
      Mikähän se mahtais olla?
      Paljon on ihmisä jotka ovat lahkon määräyksessä ja eivät tiedä,mitä on elämän tarkoitus?
      Muutamia vl lestaadiolaisia tiedän,he ovat itse ymmärtäneet asian.
      Mikä on aivan hienoa !
      Mutta on näitä amerikan puupäitä, he eivät ymmärrä,kuin helvetti on perseen alla kohta yms..
      He amerikan lahkolaiset ei ymmärrä..mutta tulee aika kun teidät vapautetaan lahko orjuudesta.

      • Anonyymi

        Taidat olla täysi alkoholisti joka kuvittelee olevansa uskossa.


    • Anonyymi

      Jeesus käski rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä;siinä oli laki ja profeetat.Rakkaus on se mikä punnitsee meidät.Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä.mutta minulla ei olisi rakkautta.olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe