Sakramentti on Jumalan salaisuus "secret"

Anonyymi

Jeesus on läsnä sanansa lupauksen mukaisesti maan päällä kasteessa ja ehtollisessa näkyvien aineiden välityksellä jakamassa armoaan ihmisen syntiongeman takia kaikille ihmisille, koska kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä.

Jeesuksen ihmeisiin tarvitaan aina maallinen osuus ja taivaalinen osuus. Henki ei luo uutta Hengestä, vaan vedestä ja Hengestä.

Kasteessa Jumala luo synnin turmeleman ihmisen kokonaan uudeksi sanansa voimalla vedestä ja Hengestä. Jumalan Henki liikkuu vetten yllä. Kaste on ihmisen uudestiluominen, josta seuraa ihmisen uudestisyntyminen.

1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

Kannattaa varoa helluntailaisten lahkoissa ihmisiä villitseviä "irtohenkiä" ja niiden kosketuksia, joita he luulevat siellä kasteiksi. Lahkoissa kristinuskon perusasiat on hylätty ja vaihdettu ne villitseviin henkiin ja riivaajien oppeihin.

322

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jes. 45:15

"Totisesti sinä olet salattu Jumala, sinä Jumala, Israelin Vapahtaja."

• Anonyymi

Ei jäänyt 24.7. ilman ettet tuonut tänne kippokastettasi. Olet agitaattori, sivistyksestä et tiedä mitään. Olet ainut Suomessa.

• Anonyymi

Helluntailaiset vanhuksia koko ikänsä kastamattomia kuolee kastamatta teilläkin varastetut vaatteet ruuat huonekalut huumekuljetukset on varaa syytellä muita kuin saatana vaikka omat syntisi huutaa taivaaseen asti.

• Anonyymi

Jos ateisti kastatta itsensä, niin pelastuuko hän Jumalanvaltakuntaan? Kristityillä on Pyhän Hengen kaste ja lapsikaste. Pyhän Hengen kaste on sama, kuin uskoontulo. Uskoon voi tulla missä tahansa, kunhan mieli on avoinna ottamaan vastaan Jeesuksen sovitustyön vilpittömästi. Vaikea uskoa , että pelkkä vesi voisi tuoda Pyhän Hengen ihmiseen. Lapsikaste tuo lapsen seurakunnan jäseneksi ja hänelle annetaan nimi. Hänelle rukoillaan siunausta ja johdatusta koko elämänsä ajaksi. Näin hän ei jää yksin seurakunnan ulkopuolelle, vaan saa olla vanhempiensa kanssa samass seurakunnassa.

• Anonyymi

Raamatussa ilman Jumalan sanan voimaa, vettä ja Henkeä ei luoda mitään uutta eikä mikään synny uudeksi ilman niitä.

2. Piet. 3:5

"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."

Kannatta varoa helluntailaisten ja muiden sen kaltaisten uskonlahkojen pelkkiä "henkioppeja", joilla ihmisiä niissä luodaan uudeksi.

Joh. 3:5

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. "

8 Anden, vattnet och blodet; och de tre vittna ett och detsamma.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

• Anonyymi

Luterilainen pride-kirkko saa itse pitää sakramenttinsa!
      Sakramentit on Luterilaisen kirkon maallisen vallanväline.

• Anonyymi

KAIKISSA kristinuskon kirkoissa, seurakunnissa on: sakramentit.

ei noi herjaajat erota edes sitä , mikä on lahko ja mikä on alkuseurakunnan kristinuskon seurakunnat / kirkot.

1900 -luvulla tulleet lahko on > alkuseurakunnan JÄLJITELMIÄ, joissa ei kristinuskon sanoma "totuudessa"

eksyttävät lahkot:
        "ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen
        2 Tim: 3: 7

jäljitelmä = jäljitelmä , "vaikka voissa paistais"

• Anonyymi kirjoitti:

KAIKISSA kristinuskon kirkoissa, seurakunnissa on: sakramentit.

ei noi herjaajat erota edes sitä , mikä on lahko ja mikä on alkuseurakunnan kristinuskon seurakunnat / kirkot.

1900 -luvulla tulleet lahko on > alkuseurakunnan JÄLJITELMIÄ, joissa ei kristinuskon sanoma "totuudessa"

eksyttävät lahkot:
        "ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen
        2 Tim: 3: 7

jäljitelmä = jäljitelmä , "vaikka voissa paistais"

Ei sakramenteillä pelastuta. Jeesus on ainoa tie taivaaseen Jumalan luo.

Vaikka yrittäisit palvoa kuinka paljon tahansa sakramenttejä, ne eivät pelasta ketään. Vain usko Jeesukseen pelastaa.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Ei sakramenteillä pelastuta. Jeesus on ainoa tie taivaaseen Jumalan luo.

Vaikka yrittäisit palvoa kuinka paljon tahansa sakramenttejä, ne eivät pelasta ketään. Vain usko Jeesukseen pelastaa.

Sinulla ääliöllä on riivaajien usko ja riivaajat ja helluntailaiset ovat yhtä mitä vapinaan ja tärinään tulee. Kaatuilu kuuluu myös helluntailaisten sakramenttiin sillä se sinetöi oman sekä riivaajien uskon.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ääliöllä on riivaajien usko ja riivaajat ja helluntailaiset ovat yhtä mitä vapinaan ja tärinään tulee. Kaatuilu kuuluu myös helluntailaisten sakramenttiin sillä se sinetöi oman sekä riivaajien uskon.

Oletko sinä synnitön, joka pystyt ihmisiä syyttämään, että heillä on riivaajien usko. Onko sinulle Jumala ilmoittanut, että minulla on riivaajien usko ? Oletko täydellinen ihminen, joka Jumalan edessä pystyy syyttämään toisia uskovia, jotka eivät ole kaikessa sinun kanssasi samaa mieltä ? Pitäisikö meidän kaikkien uskovien olla samaa mieltä kanssasi, että olisit tyytyväinen ?

MInä en ole kaikkien uskovien kanssa samaa mieltä, mutta en uskalla mennä heitä syyttämään, että heillä on riivaajien usko. Esim. seurakunnan ylösotosta on monta mielipidettä. Tuleeko Jeesus hakemaan seurakunnan ennen vihan aikaa, vihan ajan puolivälissä vai lopussa, siitä on monta mielipidettä. Me näemme sen toteutuvan, olimme sitten, mitä mieltä tahansa.

Mutta edelleen sanon sen, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ristin ryövärin tarvinnut mennä kasteelle ennen kuolemaansa ristillä. Miten kävisi sen ihmisen, joka ottaa Jeesuksen vastaan ja ei ehtisikään mennä kasteelle ennen kuolemaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole edes mielenkiintoista mutta pieleen nyt vaan meni ja kunnolla. En tunnusta yhdenkään kirkkokunnan tai seurakunna uskontoa. Kun yksikin asia menee noin pahasti pieleen, ei kai muuhunkaan kirjoittamaasi voi luottaa. Varsinkaan kun teksti on lastentarhaosastoa.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Oletko sinä synnitön, joka pystyt ihmisiä syyttämään, että heillä on riivaajien usko. Onko sinulle Jumala ilmoittanut, että minulla on riivaajien usko ? Oletko täydellinen ihminen, joka Jumalan edessä pystyy syyttämään toisia uskovia, jotka eivät ole kaikessa sinun kanssasi samaa mieltä ? Pitäisikö meidän kaikkien uskovien olla samaa mieltä kanssasi, että olisit tyytyväinen ?

MInä en ole kaikkien uskovien kanssa samaa mieltä, mutta en uskalla mennä heitä syyttämään, että heillä on riivaajien usko. Esim. seurakunnan ylösotosta on monta mielipidettä. Tuleeko Jeesus hakemaan seurakunnan ennen vihan aikaa, vihan ajan puolivälissä vai lopussa, siitä on monta mielipidettä. Me näemme sen toteutuvan, olimme sitten, mitä mieltä tahansa.

Mutta edelleen sanon sen, että Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ristin ryövärin tarvinnut mennä kasteelle ennen kuolemaansa ristillä. Miten kävisi sen ihmisen, joka ottaa Jeesuksen vastaan ja ei ehtisikään mennä kasteelle ennen kuolemaansa.

"Me näemme sen toteutuvan, olimme sitten, mitä mieltä tahansa."

En tule näkemään noita. Tulen näkemään raamatunmukaisimman version siitä. Version, jossa Jeesus ei tule heti edes ahdistuksen ajan jälkeen.

• Anonyymi kirjoitti:

"Me näemme sen toteutuvan, olimme sitten, mitä mieltä tahansa."

En tule näkemään noita. Tulen näkemään raamatunmukaisimman version siitä. Version, jossa Jeesus ei tule heti edes ahdistuksen ajan jälkeen.

Tarkoitin, että Jeesuksen tulemus seurakunnalle tapahtuu niin, kuin se on Jumala tarkoittanut. Se, miten minä sen ajattelen ja joku muu ajattelee, ei tarvitse nousta riidan aiheeksi. Odotetaan sitä hetkeä kuitenkin palavasti, koska maailma synkkenee koko ajan. Tapahtuu paljon asioita, joista Jeesus jo opetuslapsilleen kertoi.

• Anonyymi

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei sellaiset pahat miehet perusta mitään uusia kristillisiä seurakuntia, mitä Parhami miesystävineen Amerikkaan laittoi alulle ja organisoi niitä omiin tarkoituksiinsa lihan himojen tyydyttämiseksi.

Kristinusko tuli Suomeen ihan eri suunnasta jo ensimmäisellä vuosituhannella oikeiden vanhojen kirkkojen lähetystyön tuloksena. Niillä on katkeamaton historia Betlehemin seimen lapseen.

Kristinusko on laaja totuus, siinä ei ole kysymys pelkästään helluntain kieli-ihmeestä, Kristinusko ei perustu pelkästään helluntain keromuksiin ainutkertaisiin tapahtumiin, kuten helluntailaisuus käyttää helluntailain tapahtumista keksimiään sovelluksia ja tulkintoja omiin tarkoituksiinsa.

• Anonyymi

Porttokirkolla on käytössään sakramentit eli salaisuudet: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, SALAISUUS: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Katolinen kirkko ja katolisen kirkon lahko, luterilaiset ovat murhanneet kymmeniä miljoonia Jeesuksen omia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Porttokirkolla on käytössään sakramentit eli salaisuudet: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, SALAISUUS: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Katolinen kirkko ja katolisen kirkon lahko, luterilaiset ovat murhanneet kymmeniä miljoonia Jeesuksen omia.

Helluntailaiset yrittävät puhua salaisuuksia molisemalla ettei kukaan ymmärtäisi mitä he puhuvat. henki ottaa ihmisen äänielimet haltuunsa ja alkaa pitää yhteyttä molisemalla sinne henkivaltoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Parhami ollut miesten kanssa makaava mies. Sai syytteen sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        24.07.2022 17:54 Sinunko kanssa se makasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet "Anonyymi 24.07.2022 17:54"
        Vihasi on menettänyt rajansa.

Vihan ja katkeruuden KYLVÄMINEN
        Kylvät katkeruutta ja vihaa uskonveljiä kohtaan. Raamattu opettaa päinvaastoin.

Hepr. 12:
        14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
        15. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu,
        16. ja ettei kukaan ole haureellinen tai epäpyhä niin kuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
        17. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin tahtoi periä siunauksen, hänet hylättiin, eikä hän saanut mahdollisuutta muutokseen, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu huumekuskina kunnostautuu hellarivaparit varastetut autot.

• Anonyymi

Juutalaiset joutui Babylon pakkosiirtoon mesopotanissaan Wikipedia mesopotania.

• Anonyymi

1. Piet. 3:4

Teidän kaunistuksenne olkoon katoamatonta: SALASSA oleva sydämen ihminen, lempeä ja sävyisä henki. Tämä on Jumalan silmissä kallisarvoista.

• Anonyymi

Kasteessa ihminen pestään pois synnistä ja kätketään Kristuksen rumiin jäseneksi.

Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

Jeesus ilmestyy takaisin vasta aikanaan.

Ei ne lahkohenkien molotukset ja ihmisten tönimiset nurin ole mitään Jeesuksen ilmestymisiä eikä mitään henkikasteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa ihminen pestään pois synnistä ja kätketään Kristuksen rumiin jäseneksi.

Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

Ei ne lahkohenkien molotukset ja ihmisten tönimiset nurin ole mitään Jeesuksen ilmestymisiä eikä mitään henkikasteita.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Hengen hedelmiin ei näytä kuuluvan aikuisille ja ymmärtäväisille helluntailaisille suoritettu upotuskaste. G. Olsen- Smidt täytti helluntailaisten hengen vaatimat teot, homoseksualismi mukaan luettuna. Parham oli myös samanhenkinen suostuessaan pahan hengen valtaan. Olen lukenut uudestisyntyneiden helluntailaisten suorittamista massamurhista ja paljon olisi lisää kertomista siitä Parhamilaisuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Hengen hedelmiin ei näytä kuuluvan aikuisille ja ymmärtäväisille helluntailaisille suoritettu upotuskaste. G. Olsen- Smidt täytti helluntailaisten hengen vaatimat teot, homoseksualismi mukaan luettuna. Parham oli myös samanhenkinen suostuessaan pahan hengen valtaan. Olen lukenut uudestisyntyneiden helluntailaisten suorittamista massamurhista ja paljon olisi lisää kertomista siitä Parhamilaisuudesta.

Oetko sinä se synnitön, joka voit heitellä kiviä. Jeesus ei heittänyt kiviä, vaikka nainen oli tavattu tekemästä aviorikosta. Fariseukset olisivat naisen kivittäneet, vaikka itse olivat syntisiä. Jeesus oli synnitön, mutta hän ei heittänyt naista kivillä.

Sinä taidat olla omasta mielestäsi synnitön, hurskas ja kaikin puolin Jumalalle kelpaava ihminen, koska pystyt haukkumaan Jeesuksen omia. Jumala tuntee meidän sydämemme. Jeesus tuntee kaikki omansa. Joskus ajattelen, kuinka paljon hän suree sitä, kun hänen omansa riitelevät.

Meidän pitäisi muistaa, kun heittelemme toistemme päälle kiviä, me voimme joskus joutua noukkimaan niitä kiviä. Ja se ei ole mitään mukavaa.

Miksi on niin paljon helpompaa haukkua, kuin rakastaa. On helpompi tuomita, kuin armahtaa. On helpompi lyödä maahan, kuin nostaa ylös.

Joh. 13: 35-35 "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Jos me vihaamme toisiamme, me Jeesuksen omat, miten kukaan viitsii tulla meidän joukkoomme. Maailmassa on ihmisillä riitaa ja toraa, mutta eihän kukaan viitsi tulla uskovien joukkoon, koska uskovat verissä päin haukkuvat toisiaan. Ei sellainen kutsu ketään luokseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Joh. 4:
        13. Jeesus vastasi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, tulee uudelleen janoiseksi,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, sille ei ikinä tule jano. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."

Joh.3:
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Oetko sinä se synnitön, joka voit heitellä kiviä. Jeesus ei heittänyt kiviä, vaikka nainen oli tavattu tekemästä aviorikosta. Fariseukset olisivat naisen kivittäneet, vaikka itse olivat syntisiä. Jeesus oli synnitön, mutta hän ei heittänyt naista kivillä.

Sinä taidat olla omasta mielestäsi synnitön, hurskas ja kaikin puolin Jumalalle kelpaava ihminen, koska pystyt haukkumaan Jeesuksen omia. Jumala tuntee meidän sydämemme. Jeesus tuntee kaikki omansa. Joskus ajattelen, kuinka paljon hän suree sitä, kun hänen omansa riitelevät.

Meidän pitäisi muistaa, kun heittelemme toistemme päälle kiviä, me voimme joskus joutua noukkimaan niitä kiviä. Ja se ei ole mitään mukavaa.

Miksi on niin paljon helpompaa haukkua, kuin rakastaa. On helpompi tuomita, kuin armahtaa. On helpompi lyödä maahan, kuin nostaa ylös.

Joh. 13: 35-35 "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Jos me vihaamme toisiamme, me Jeesuksen omat, miten kukaan viitsii tulla meidän joukkoomme. Maailmassa on ihmisillä riitaa ja toraa, mutta eihän kukaan viitsi tulla uskovien joukkoon, koska uskovat verissä päin haukkuvat toisiaan. Ei sellainen kutsu ketään luokseen.

Jeesuksen tehtävään ei kuulu kivittäminen. Maallisen hallituksen Suomessa pitäisi lähettää lahkolaiset mahdollisimman kauas, ehkä kuuhun jahka Parham olisi siellä?
        Uudestikastajat ovat saaneet oppinsa, uskonsa ja henkensä perkeleeltä. He eivät ole veljiäni. Jos joku lahkoriivattu alkaisi puhumaan veljeydestä potkaisisin sitä ääliötä perseelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tehtävään ei kuulu kivittäminen. Maallisen hallituksen Suomessa pitäisi lähettää lahkolaiset mahdollisimman kauas, ehkä kuuhun jahka Parham olisi siellä?
        Uudestikastajat ovat saaneet oppinsa, uskonsa ja henkensä perkeleeltä. He eivät ole veljiäni. Jos joku lahkoriivattu alkaisi puhumaan veljeydestä potkaisisin sitä ääliötä perseelle.

Onpa sinussa paljon rakkautta. Onko sinut Jeesus pelastanut ? Oletko ottanut hänen rakkautensa vastaan ? Mistä johtuu tuo kauhea viha toisia ihmsiä kohtaan ?

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Onpa sinussa paljon rakkautta. Onko sinut Jeesus pelastanut ? Oletko ottanut hänen rakkautensa vastaan ? Mistä johtuu tuo kauhea viha toisia ihmsiä kohtaan ?

Ai sinä ääliö olet ottanut rakkaudenkin vastaan yhdessä humauksessa. Ääliöiden käsitys Jumalan teoista on sellaista uskoa joka on perkeleilläkin. Epäilen että joku lihava helluntailaishempukka tahtoo olla joku erikoinen. Onkohan se ruunaliisa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sinä ääliö olet ottanut rakkaudenkin vastaan yhdessä humauksessa. Ääliöiden käsitys Jumalan teoista on sellaista uskoa joka on perkeleilläkin. Epäilen että joku lihava helluntailaishempukka tahtoo olla joku erikoinen. Onkohan se ruunaliisa?

En voi ymmärtää moista katkeruutta ja vihaa, mitä sinä suollat kynästäsi. Mahtaa elämäsi olla herkkua...

• Anonyymi

Kaikennäköistä hihhulointia! Kyllä kaste ja ehtoollisen ovat ihan ihmisten itse keksimiä rituaaleja.

• Anonyymi

Kastekäsky.

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen astumista.

Mitään muuta kastekäskyä/ kieltoa/muutosta/täydennystä/tarkennusta tähän Jeesuksen antamaan määräykseen ei kukaan ihminen ei voi antaa.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastekäsky.

Mitään muuta kastekäskyä/ kieltoa/muutosta/täydennystä/tarkennusta tähän Jeesuksen antamaan määräykseen ei kukaan ihminen ei voi antaa.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

käyttämässäsi " Anonyymi 24.07.2022 16:41" käännöksessä on käännösvirhe .

Kastamalla ei tehdä Jeesukselle opetuslapsia, vaan alkutekseissä on :
        Matt. 28:
        19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Alkutekstien mukaisesti ensin tehdään opetuslapsia ja sitten heidät kastetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastekäsky.

Matt.28

Kastetta ei tarvita. Alunperin pakanallinen riitti, jonka jälkeen pakanapapit saivat valtuuden harjoittaa epäjumalanpalvelusta. Liitetty kristinuskoon vasta 80-luvulla jKr. Tuskin siis Jessen omia sanoja.

• Anonyymi

Herran Pyhä Ehtoollinen syntien anteeksisaamiseksi!

Matt.26
      26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
      29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

• Anonyymi

Niinpä mutta vain tuossa kannussa, josta Jeesus tarjoili. Ja huom! Hän puhui tietylle 12 Hengen porukalle. Ei sinulle, eikä minulle.

• Anonyymi

Sama mylly pyörii tänäänkin . Aloittaja, olet trolli.

• Anonyymi

Jumalan ja Jeesuksen tekemiin ihmeisiin maan päällä liittyy vesi hyvin kiinteästi.

-maailman luominen vedestä ja Hengestä Jumalan tekona
      -Kaste vedestä ja Hengestä
      -Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.
      -veden päällä kävely
      -Punaisen Meren ylitys vesi/kasteihmeen kautta, Israelin koko kansa sai kasteen
      -veden muuttaminen viiniksi
      -jne.
      -Jeesus teki sokealle uuden silmän syljestä ja savesta "tahnan"
      -Kristuskallioon lyöminen veden saaiseksi
      -Jeesuksen rinnasta vuoti verta ja vettä

• Anonyymi

-Siiloan lammikkoon piti mennä veteen niin enkeli paransi.
        -Jordanin jokeen hyppääminen spitalin parantamiseksi
        -Kirveen nouseminen vedestä
        -Merkin pyytäminen villojen kastelu vedellä
        -jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-Siiloan lammikkoon piti mennä veteen niin enkeli paransi.
        -Jordanin jokeen hyppääminen spitalin parantamiseksi
        -Kirveen nouseminen vedestä
        -Merkin pyytäminen villojen kastelu vedellä
        -jne.

Taivaat on luotu vedestä, niin toki taivaitten tulevien asukkaiden uudestisyntymiseen tarvitaa vettä ja Henkeä, molempia. Ei vain toista niistä ja vielä eri aikaan.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Raamatun mukaan ns, kaksoisvirta on veden ja Hengen yhdistelmä. Minne se tulee, se saa kaiken eläväksi, vaikka olisi kuollut.

• Anonyymi

Oman aikansa kulttuuria. Pelkkä symboli, joka ei nykypäivässä merkitse enää juuri mitään.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki ihmiset kuolivat perisynnissä ja ovat hengellisesti kuolleessa tilassa, kunnes heidät kuolleessa tilassa kastetaan. Kasteessa, jossa heidät herätetään uuteen elämään yhdessä Kristuksen kanssa.

Hes. 47:9

Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee.

• Anonyymi

Jes. 12:3

Profetia uuden liiton kasteesta.

"Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

• Anonyymi

"Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

3 Och I skolen ösa vatten med fröjd ur frälsningens källor

3 Therefore with joy shall ye draw water out of the wells of salvation.

3 haurietis aquas in gaudio de fontibus salvatoris

• Anonyymi

Veden pelastavan merkityksen kasteena se rikas mieskin tajusi - mutta liian myöhään.

24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

"vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena" mikä ei ole ulkoisen lian ja epäpuhtauksien pesemistä, vaan syntien pois pesemistä uuden liiton kaste tarkoittaa.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi

Kaste ei ole ulkoisen lian pois pesmistä, vaan syntien pois pesemistä, minkä tekee yksin Jumala Kristuksen veren tähden.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste ei ole ulkoisen lian pois pesmistä, vaan syntien pois pesemistä, minkä tekee yksin Jumala Kristuksen veren tähden.

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Helluntailaisilla on väärä kaste, se ei pese syntejä pois.

Eihän ne edes tunnusta olevansa syntisiä ennen kastetta.

Hurluntouhua, sellaiset helluntailaisten kaatobileet, synnit jää päälle vaivaamaan.

• Anonyymi

Hah, hah, hah????
        Ja tuo Raamatunkohtako on ainoa puolustus teidän väkivaltaiselle vauvakasteelle:
        "24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!"

Tuon perusteellahan sormenpää pitäisi kastaa veteen eikä ripotella vettä vauvan otsalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Hurluntouhua, sellaiset helluntailaisten kaatobileet, synnit jää päälle vaivaamaan.

Mistä moinen viha helluntailaisia kohtaan ?

Oletko jutellut kaikkien helluntailaisten kanssa, koska olet tietavänäsi, että he eivät tunnusta olevansa syntisiä. Sinäpä tiedät meistä helluntailaisista kaiken. Onko sinulla yliluonnollisia kykyjä, että tiedät minustakin kaiken.

Älä tuomitse meitä omien mielikuviesi mukaan. Oletko sinä luulojesi orja. Luulet paljon ja tiedät vähän. Luulo ei ole tietämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan ilmoituksen mukaan ei kastetta anneta ennen uskoontuloa.

Apt.3: 19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois

Hepr. 5: 9. Kun hän oli tullut täydelliseksi, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen aikaansaaja kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaisia.

Matt. 3:
        4. Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö. Hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja luonnonhunaja.
        5. Hänen luokseen tuli paljon ihmisiä Jerusalemista ja kaikkialta Juudeasta sekä Jordanin ympäristöstä.
        6. Hän kastoi heidät Jordanissa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
        8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.
        9. Älkää luulko, että voitte sanoa: 'Onhan Abraham meidän isämme.' Minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Abrahamille.
        10. Kirves on jo pantu puiden juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauva ei voi nousta ja huutaa avukse hänen nimeään. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.

1. Piet. 3
        17. Onhan parempi, jos niin on Jumalan tahto, kärsiä hyväntekijänä kuin pahantekijänä.
        18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
        19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

• Anonyymi

Irrotit lauseen asiayhteydestään. Kaste on pelkkä symboli.

“Tämän vertauskuvan (eli symbolin) mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,” (1Piet 3:21, FinRK)

• Anonyymi

Miksi et pysy omiesi joukossa, siis luterilaisten joukossa sakramentteineen. Siis haluat tulla tänne väittelemään joka päivä. Siellä kun ei synny väittelyjä. Kevyttä on elämäsi. Kaukana olet Jumalan tahdosta.

• Anonyymi

Kastehörhö on kaukana Jumalasta ja lähellä ja sisällä pimeydessä. Kastekeskustelua varten on oma palsta.

• Anonyymi

Ei sitä Jumalan sanaan yhdistettyä synnistä puhdistavaa vettä kasteessa sankokaupalla tarvita, koska kyse ei ole ulkoisen lian pesemistä,

Eikä kasteessa tarvi veteen pyllistyä. Sellaiset kokonaan veteen menemiset oli niitä Juutalaisten rituaalipesuja esim. kuukautisten vuoksi.

Juutalaisten Kirjoituksista ne se ajan viisaat Jumalaa pelkäävät ihmiset niitä Jumalan totuuksia etsivät, mitä kasteessa syntiselle ihmiselle tapahtuu.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi

Synnit pesevällä Kristillisellä kasteella on kova kiire, koska syntien pesu kasteessa tarkoittaa pelastusta.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Teetkö tällä palstalla huomenna lapsikasteesta aloituksen ? On sekin outoa kun omistaja ei valvo että otsikossa pysytään . Missään muualla tällainen ei vaan onnistu.

• Anonyymi

Mitä horiset? Tämä on nimen omaan keskustelupalsta. Viestien mielivaltainen poisto tai tekstien muokkaaminen on yksi tyrannian muoto. Otsikkohan on siis helluntailaisuus eli kaikki, mitä se sisältää ja mitä ilmiöitä siihen liittyy.

• Anonyymi

Pietari selittää, että kasteessa ei ole kysymys Juutalaisten rituaalipesujen, lihan epäpuhtauksien pesusta, kuten kuukautisten vuoksi tehty rituaalipesut on eri asia kuin Kristillinen kaste, jossa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä tähden pesemällä kaiken syntirasitteen pois Kristuksen veren tähden.

Kasteessa Jumala pesee SYNNIT pois, niin seuraa hyvä omatunto ja pelastus.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kristittyjen Yksi Kaste on uuden liiton sinetti. Jumalan tekemä ikuinen liitto. Vanhan liiton sijaan tullut.

• Anonyymi

“Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,” (1Piet 3:21, FinRK)

Vertauskuva = symboli. Itse Kaste ei tee yhtään mitään.

• Anonyymi

Pelastava sydämen eli Hengen tason uskon yhteys Jumalan kanssa ei tule salaman tavoin mistään taivaalta, kuten eräät uskonkultit ja lahkot eksyttävät luulemaan.

Pelastava sydämen usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen hedelmä, joka kypsyy ihmisen sydämessä ja vaatii oman kypsymisaikansa. Kaikella on oma aikansa auringon alla. Jumalalla on kaikille oma suunnitelmansa ja aikataulunsa.

• Anonyymi

2. Kor. 4:13

Mutta koska meillä on sama USKON HENKI niinkuin kirjoitettu on: "MINÄ USKON, sentähden minä puhun"

Room. 12:3

Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Kor. 4:13

Mutta koska meillä on sama USKON HENKI niinkuin kirjoitettu on: "MINÄ USKON, sentähden minä puhun"

Room. 12:3

Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

Matt. 21:16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi

Jeesuksen mukaan ensin Kasteessa syntisen sielu pestään ja lasketaan Kristuskalliolle. Uutta viiniä vuodatetaan vain uuteen, puhtaaseen ja tyhjään leiliin.

Kristuskalliolle kasteessa laskettu ja yhdistetty on perustus, joka kestää tuulet ja tyrskyt. Sillä se perustus kestää, sillä se on Kalliolle rakennettu.

Jeesus tarkoitti itseään ja kastetta: Tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani!

Omiin uskonratkaisuihin ja omaan vaellukseen luottaminen autuuden perustana on sitä hiekalle rakentamista.

• Anonyymi

Jumala on armon Jumala ja Jeesus on totuuden Jeesus. Parempi on että vauvakastetut käyvät ehtoollisella omissa seurakunnissaan ja uskovaisena kastetut käyvät ehtoollisella omissa seurakunnissaan.

Tässä hyvä laulu kaikille uskovaisille

https://youtu.be/OW9fESAO1CU

• Anonyymi

LAPSI

Matt. 18:
      1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.

• Anonyymi

Huom! Lapsia ei oltu kastettu.

• Anonyymi

Apt. 20:21
      21. Todistaessani juutalaisille ja kreikkalaisille olen julistanut parannusta ja kääntymistä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

Mark. 1:15
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."

• Anonyymi

Kasteessa Jeesus ottaa lapsen omiin nimiinsä, eli tunnustaa lapsen omakseen.
      Omaksi opetusLAPSEKSI. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun!

Jeesuksenkin kasteessa Isä Jumala tunnusti julkisesti Jeesuksen omakseen.:"Tämä on minun rakas poikani" Jumala tunnustaa kasteessa isyytensä, koska uudestisynnyttää lapsen kasteessa omaksi opetuslapseksi. Tänä päivänä minä sinut synnytin (kastepäivä)

"Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut."

• Anonyymi

"Joka ei ota vastaanJumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne pääse sisälle."

Jumalan valtakunta tarkoittaa kasteessa lahjaksi saatavaa Pyhää Henkeä.

• Anonyymi

Kristittyjä uudestikastavien lahkolaisten suunnittelemilla käännytystekniikoilla aikaansaatu uskontila on pirullinen lahkousko, joka ei ketään pelasta yhtään mistään, eikä pese syntejä pois eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengenstä. Sellaista uskoa tulee karttaa. Uskoja on erilaisia, montaa eri lajia. Ei ne kaikki ole puhdasta Pyhän Hengen hedelmän aikaansaamaa oiketa uskoa.

• Anonyymi

Sinulla on siis vesilaitos sisälläsi.

• Anonyymi

Vauvakastetuille jumalattomille pride-kirkon jäsenille kaikki on salattu.

• Anonyymi

Matt. 6:4 jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

• Anonyymi

Kirjoitit: "Kasteessa Jeesus ottaa lapsen omiin nimiinsä" eli luterilainen kirkko on Jumala ja Jeesus", sillä kasteessa luterilainen kirkko ottaa lapsen omiin nimiinsä.

• Anonyymi

Hellarit eivät ymmärrä edes Raamatun perusasioita, Jenkkilahkojen väärät lahko-opit on sokaissut heidät täydellisesti.

Kastamaton pakanalapsi ei ole Jeesuksen opetuslapsi, eikä kuulu Kristuksen ruumiiseen.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi

Kristillisten kirkkojen toimittama yksi uuden liiton kaste:

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi kirjoitti:

Hellarit eivät ymmärrä edes Raamatun perusasioita, Jenkkilahkojen väärät lahko-opit on sokaissut heidät täydellisesti.

Kastamaton pakanalapsi ei ole Jeesuksen opetuslapsi, eikä kuulu Kristuksen ruumiiseen.

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Kun en ollut uskossa, en ollut Jeesuksen opetuslapsi, vaikka minut oli kastettu lapsena. Tein kaikkea sitä, mikä on väärin Jumalan sanan mukaan. Yritin itsemurhaa, mutta epäonnistuin. Käänsin selkäni Jumalalle ja elin itselleni. Kunnes koitti se päivä, kun kohtasin Jeesuksen ja otin hänet vastaan elämääni. Sain anteeksi syntini ja sain mahdollisuuden elää Hänen kanssaan, joka kuoli minunkin syntieni tähden. Jeesus on nyt kaikkeni ja Hän on kaikkeni.

Tiedän, missä olisin, jos olisin kuollut silloin, kun yritin itsemurhaa. Vaikka minut oli kastettu, mutta elin vieraana Jumalalle ja Jeesukselle.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Minä uskon siihen, että Jeesus on ainoa tie Isän luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha kiivailla asioista, jotka on muutenkin ihmisten keksimiä rituaaleja.

• Anonyymi

Pentecostalimin perustaja teki pahoja tekoja, mutta paljastui ja vietiin vankilaan.

Samoin Suomen Parhami Gerhard Olsen-Smidt olivat alan miehiä.

Ef. 5:12 "Mitä sellaiset ihmiset salassa tekevät, on häpeällistä sanoakin"

• Anonyymi

Entä kansanmurhaaja Luther? Luther ei peitellyt pahuuttaan ja murhanhimoaan.

• Anonyymi

Aloituksen väitteet ovat kokonaan Raamatun opetusten ulkopuolella.

• Anonyymi

Hellarien pyhät kirjat eivät ole mitään Raamattuja, vaan Parhamin puheista koottuja novumeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarien pyhät kirjat eivät ole mitään Raamattuja, vaan Parhamin puheista koottuja novumeja.

Kaikki Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ovat hakeneet helluntaisuuden keskeiset opit ja ohjeet Amerikasta käymällä Parhamin perustaman raaamattu/kielikoulun.

Helluntailiikkeen opillinen ja hengellinen isä Charles Fox Parham oli pelkkä maallikko ja vapaamuurari, jotka opit näkyy selvästi helluntailaisten opeissa. Helluntailaisuuteen on tuotu lisäksi Hindujen kaato-opit ja monta muuta Kristinuskolle vierasta oppia mukaan.

googlaa: shaktipat, hindujen vanha keino kaataa ihmisiä nopealla otsakosketuksella-

• Anonyymi

Suomessa Helluntailaisten opit kasteesta ja ehtoollista ovat peräisin baptisteilta. Ruotsin ensimmäinen Helluntaikseurakunta oli Filadelfia jonka pastori oli entinen baptisti Lewi Petrus. Suomessa ensimmäisen Helluntaiseurakunnan perusti baptisti Albin Kervinen.

• Anonyymi

Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 ensimmäistä helluntaiseurakuntaa Helsingistä aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti. Gerhard sai Amerikassa helluntailaisilta sen kiistellyn helluntailaisten "henkikasteen" juuri ennen Suomeen tuloa.

Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
        Donald ja Ruth Gee.
        Helsingin Saalem-seurakunnassa Donald Gee, Jalmari Kauppala, Lauri Hokkanen, K. A. Hellman, Eino I. Manninen noin 1933.
        Lauri Hokkanen

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 ensimmäistä helluntaiseurakuntaa Helsingistä aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti. Gerhard sai Amerikassa helluntailaisilta sen kiistellyn helluntailaisten "henkikasteen" juuri ennen Suomeen tuloa.

Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
        Donald ja Ruth Gee.
        Helsingin Saalem-seurakunnassa Donald Gee, Jalmari Kauppala, Lauri Hokkanen, K. A. Hellman, Eino I. Manninen noin 1933.
        Lauri Hokkanen

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[23]

Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhiivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastroi J. H. King.[10]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhiivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastroi J. H. King.[10]

Miehimys suoritti ensimmäiset helluntailaisten kasteet Suomessa. Näin on näreet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehimys suoritti ensimmäiset helluntailaisten kasteet Suomessa. Näin on näreet.

Parhami kastoi ensimmäiset helluntailaiset Amerikassa ja Gerhard -setä Suomessa.

Amen ja hallet sille!

• Anonyymi

Kun niin paljon kirjoitatte historiaa , kirjoittaakaa Kurt Kuhlmeystä. Ilman häntä Suomi olisi menettänyt itsenäisyytensä. Näin vaan on, vaikka sitä ei ole saanut sanoa menneinä vuosikymmeninä. Veteraanit kyllä tiesivät asian. Teidän historian kirjoitusta en usko pätkääkään.

• Anonyymi

Aino Kassinen oli parempi ennustaja kuin kukaan helluntailainen ennustaja.

Oudun seudulla vaikuttu Korpela -liike tuli kuuluisaksi hurmostouhuistaan.

Sigfrid Siikavaara oli samon hyvin kuuluisa lahkkolainen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Lauri Hokkanen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lauri Hokkanen

Charles Fox Parham perusti koko helluntailiikkeen ja organisoi sen lahkoliikkeeksi Amarikassa. Oli miehimys.
        Gerhard Olsen-Smidt sai sieltä sen henkikasteen ja toi Suomeen helluntailaisuuden ja perusti tänne 40 ens. helluntaiseurakuntaa. Oli miehimys.

• Anonyymi

1. Kor. 6:9

Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.

• Anonyymi

Hyvä Raamatun paikka vauvakastetuille!
        Tätä kaikkea me näemme Suomen kansassa.

• Anonyymi

Olsen-Smidt tutustui Amerikan Parhamilaisiiin ja henkikasteisiin ja toi oppinsa kahdesta erillisestä kasteesta sieltä tänne Suomeen. Kristityksi lapsena kastetulle helluntailaisilla on tarjolla vielä kaksi erillistä kastetta, vesikaste ja siitä irrallinen henkikasta.
        Raamatun mukaan uuden liiton kaste on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on vesi ja Henki ja Kristuksen veren osallisuus.
        Ef.4:5 "Yksi kaste", Hen Baptisma, hen=numeraali yksi, ett, one

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Raamatun paikka vauvakastetuille!
        Tätä kaikkea me näemme Suomen kansassa.

katsokaa te vaan ihmisiin, ja seuratkaa ihmisiä
        me kristityt taas katsomme ,

>"katse kiinnitettyinä usko ALKAJAAN ja TÄYTTÄJÄÄN Jeesukseen "
        Hebr: 12: 2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olsen-Smidt tutustui Amerikan Parhamilaisiiin ja henkikasteisiin ja toi oppinsa kahdesta erillisestä kasteesta sieltä tänne Suomeen. Kristityksi lapsena kastetulle helluntailaisilla on tarjolla vielä kaksi erillistä kastetta, vesikaste ja siitä irrallinen henkikasta.
        Raamatun mukaan uuden liiton kaste on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on vesi ja Henki ja Kristuksen veren osallisuus.
        Ef.4:5 "Yksi kaste", Hen Baptisma, hen=numeraali yksi, ett, one

Jokainen uskovainen lukija käsittää, että ei sellaisten pahojen Jenkkimiesten ja miehimysten käsistä mitään
        Pyhää vuodateta kehenkään, vaikka kuinka käsiään ojentelisivat ihmisten päälle ja aameniaan ja halleeluujaa -huutojaan huutaisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen uskovainen lukija käsittää, että ei sellaisten pahojen Jenkkimiesten ja miehimysten käsistä mitään
        Pyhää vuodateta kehenkään, vaikka kuinka käsiään ojentelisivat ihmisten päälle ja aameniaan ja halleeluujaa -huutojaan huutaisivat.

1. Kun. 18:29

Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajien homoseksuaalisuus on yleisessä tiedossa oleva facta.

Charles Fox Parham (4. kesäkuuta 1873 – 29. tammikuuta 1929) oli yhdysvaltalainen saarnaaja. Hän oli keskeinen henkilö nykyisen helluntailaisuuden muodostumisessa.

In 1907 in San Antonio, in the heat of July and Pentecostal revival, Charles Fox Parham was arrested. Parham, the father of Pentecostalism, the midwife of glossolalia, was arrested on charges of "the commission of an unnatural offense," along with a 22-year-old co-defendant, J.J. Jourdan.The main claim, in these reports, is that Parham was having homosexual sex with the younger man. In their words, he was a "sodomite." (Daniel Silliman)

• Anonyymi

Job 14:4

Voiko saastaisesta tulla puhdas? Ei koskaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Job 14:4

Voiko saastaisesta tulla puhdas? Ei koskaan!

Parham höpöttöjä on saatainen, sillä kaste ei puhdista saatasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parham höpöttöjä on saatainen, sillä kaste ei puhdista saatasta.

Vauvakaste on niin suuri salaisuus, että Jumalakaan ei tiedä siitä mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajien jumala on sitten eri jumala kuin Raamatussa sillä Raamatun Jumala on kaikkitietävä!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noin sanoo sellainen joka EI USKO, Jumalan SANAAN.

"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte MINUN käskyni"
        Joh: 14: 15

Jeesus antoi kaste-KÄSKYN:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Mt: 28: 19

uskoa Jeesuksen käskyt, "punnitsematta", laskelmoimatta",
        yksinkertaisesti > u s k o m a l l a,

"Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän USKOA maan päältä"
        Luuk: 18: 8

• Anonyymi

Kristittyjä omiin lahkoihinsa haaliva uudestikastaja on paholaisesta lähtöisin,
      joka haluaa eksyttää niin paljon ihmisiä kuin mahdollista.
      Ei Raamattu turhaan lopun aikana ilmestyvistä ja rehottavasta lahkolusteesta varoita.

• Anonyymi

Amerikassa sodomia tarkoittaa homoseksuaalisuuden lisäksi lapsiin sekaantumista ja eläinten kanssa parittelua.
      Keksi siitä nyt sitten lapsille iltasatuja sen uskonlahkon pyhistä miehistä ja suojelusenkeleistä?

• Anonyymi

Ei helluntailaiset oikeaan Raamattuun usko.

Ne uskoo sen Parhamin oppeihin, teeseihin ja novumeihin, joita ne opettelee toisiltaan.

• Anonyymi

Kaikilla Jenkkilahkoilla (Mormonit,Helluntailaiset,Jehovat jne.) niillä on kaikilla omat opit ja väitteet, joita ne puolustaa loppuun asti. Paha henki on sitonut ne valheiden liekaan kovasti kiinni. Siitä ei pääse irti ennen kuin maksat sen viimeisenkin rovon, jos lahkoihin menet.

• Anonyymi

Kristityt uskovat vanhemmat uskovat Raamatun todeksi ja tottelevat kastekäskyä ja vievät heti lapsensa kastettavaksi kristityiksi saamaan kaikki kasteen siunaukset ja Pyhä Hengen lahjan kasteessa, koulutettujen pätevien pappien kastettavaksi, eikä minkään lahkosaarnaajan, usein linnakundin, joka voi olla murhamies ja narkkarin syliin paijailtavaksi kasteen korvikkeena. Ei niin tyhmä pidä olla että uskoo Parhamin oppeihin ja helluntailaisten selityksiin.

• Anonyymi

Nyt olet ymmärtänyt Raamatun sanoman täysin väärin: "Kristityt uskovat vanhemmat uskovat Raamatun todeksi ja tottelevat kastekäskyä ja vievät heti lapsensa kastettavaksi"???

Noin Raamattu ei opeta, vaan siellä kehoitetaan uskoontulleita antamaan kastaa itsensä!!!
        Lasten kastamisesta tuossa ei puhuta mitään! Eihän luterilaiset vanhemmat edes lue Raamattua.

"Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN teistä kasteen..." Ap 2:40

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt olet ymmärtänyt Raamatun sanoman täysin väärin: "Kristityt uskovat vanhemmat uskovat Raamatun todeksi ja tottelevat kastekäskyä ja vievät heti lapsensa kastettavaksi"???

Noin Raamattu ei opeta, vaan siellä kehoitetaan uskoontulleita antamaan kastaa itsensä!!!
        Lasten kastamisesta tuossa ei puhuta mitään! Eihän luterilaiset vanhemmat edes lue Raamattua.

"Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN teistä kasteen..." Ap 2:40

Parannus ennen kasetta (kreikaksi metanoia) tarkoittaa juuri sitä syntisyyden ja avun tarpeen myöntämistä.

Kasteessa on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Pietari käski kastaa heti miehet ja miesten kotona olevat lapset, jotka heti kastettiin saman päivän aikana kun 3000 ihmistä kastettiin helluntaina syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Kasteet tehtiin miesten kotona perhekunnittain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannus ennen kasetta (kreikaksi metanoia) tarkoittaa juuri sitä syntisyyden ja avun tarpeen myöntämistä.

Kasteessa on aina kova kiire, koska kyse on syntien pesusta eli pelastuksesta.

Pietari käski kastaa heti miehet ja miesten kotona olevat lapset, jotka heti kastettiin saman päivän aikana kun 3000 ihmistä kastettiin helluntaina syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Kasteet tehtiin miesten kotona perhekunnittain.

Lapset käskettiin heti kastaa Jeesuksen opetuslapsiksi ja niin tehtiin.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset käskettiin heti kastaa Jeesuksen opetuslapsiksi ja niin tehtiin.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne,

Lapset käskettiin heti pelastaa kastamalla, koska Jeesuksen paluuta odotettiin heti kohta helluntain jälkeen.
        Kristillinen kaste on kaste vedestä ja Hengestä, Ihminen tuo veden kasteeseen ja Jeesus tuo verensä osallisuuden ja Hengen lahjansa kasteeseen..

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Helluntailaisuus on Antikristillinen uskonlahko, jossa ei ole ollenkaan syntejä pesevää kastetta. Muita villitseviä henkiä ja riivaajien oppien perässä juoksemista se koko lahko on. Kannattaa kiertää kaukaa sellaiset lahkotouhut.

• Anonyymi

Luterilaisella kirkolla on koulutettuja päteviä pride-pappeja avuttomia vauvoja kastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset käskettiin heti pelastaa kastamalla, koska Jeesuksen paluuta odotettiin heti kohta helluntain jälkeen.
        Kristillinen kaste on kaste vedestä ja Hengestä, Ihminen tuo veden kasteeseen ja Jeesus tuo verensä osallisuuden ja Hengen lahjansa kasteeseen..

Helluntailaisuus on Antikristillinen uskonlahko, jossa ei ole ollenkaan syntejä pesevää kastetta. Muita villitseviä henkiä ja riivaajien oppien perässä juoksemista se koko lahko on. Kannattaa kiertää kaukaa sellaiset lahkotouhut.

Luterilaiset hyväksyvät riivaajien opit, kun heillä on pride-pappeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisella kirkolla on koulutettuja päteviä pride-pappeja avuttomia vauvoja kastamaan.

sulla viiraa, kun tuota sääntöjen vastaista massapostitusta tehtailet,

Palstan aihe on helluntailaisuus. Eikä muiden uskonsuuntien herjaaminen, johon käytät kaiken energiasi. Mohikaani27 teki tuota samaa pyhien asioiden herjaamista, kunnes Jumala lopetti sen touhun lyhyeen.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstan aihe on helluntailaisuus. Eikä muiden uskonsuuntien herjaaminen, johon käytät kaiken energiasi. Mohikaani27 teki tuota samaa pyhien asioiden herjaamista, kunnes Jumala lopetti sen touhun lyhyeen.

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Juud. 10

Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. [2. Piet. 2:12]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juud. 10

Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon. [2. Piet. 2:12]

Helluntailaiset eivät tunne Kristillisen yhden, uuden liiton kasteen merkitystä ollenkaan.
        Kristityt kastaa lapsensa Kristuksen ruumiin jäseniksi uuden liiton kasteella.
        Mitään muita uusia kasteita ei tarvita, koska Kristillinen yksi kaste on Jumalan teko.
        Jeesuksen ei tarvi mennä ristille toista kertaa.

Juud. 10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä helluntailaisuus sisältää myös mahdollisuuden kritiikkiin ja arvosteluun.

• Anonyymi

Pyhän Hengen lahja lapselle kasteessa on ihan välttämätön lahja, jonka Jeesus lapselle mielellään antaa,, koska Jeesus sanoo, että jolla ei ole Kristuksen Henkeä ei ole hänen omansa eikä opetuslapsensa ollenkaan.

Pyhästä Hengestä puhutaankin lasten lahjana. Jeesus rakastaa lapsia ja antaa Henkensä lahjaksi juuri lapsille mielellään kasteessa, kuten sanan lupaus kuuluu.

• Anonyymi

Vain Paholainen apureineen yrittää estää lapsia saamasta Jeesuksen Hengen lahjaa kasteessa.

• Anonyymi

Olet täällä agitaattori. Sekö on elämäntehtäsi. Olet kaukana kristityn tehtävästä. Tervejärkinen suomalainen ei usko sinuakaan. Turha kirjoitella.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin paholainen lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.

Raamatun mukaan lapset pääsee kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan Jeesuksen syliin.

Paholainen lahkoapureineen käy enää epätoivoista viivytystaistelua yrittäessään estää lapsien kastamisen Jeesuksen opetuslapsiksi Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

Kristityt kastaa lapsensa Jeesuksen omiksi opetuslapsiksi.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Joh.3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
      hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Eikö ole väittelijöitä luterilaisuus osuudella kun on pakko tulla tänne väittelemään. Tai horjuuko lapsikaste perustus ? Voin sanoa , kun elät viimeisiä metrejä, silloin se ei kestä, saati ikuisuudessa. Täältä et saa yhtään käännynnäistä. Mene raukka edes mustikkaan.

• Anonyymi

Anabaptisteille ei kannattaisi tuoda esiin mitään kristityille pyhiä asioita, ne joutuvat vain pilkatuiksi. Jeesuskin varoitti tästä:

Matt. 7:6
      Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

"Koira" on lähi-itäistä kuvakieltä ja tarkoittaa hengellisesti likaista ja saastaista ihmistä, erilaista huorintekijää, ennustelijaa, väärääprofeettaa ja noitaa. Tässä ei kielteisesti kuvata Jumalan luomaa eläintä.

Ottakoot itse selville, jos asia heitä kiinnostaa, se ei ole muiden asia. Niin makaavat kuin ovat pedanneetkin. Ei se ole uskovilta pois.

Jokaisen velvollisuus on itse etsiä ja mahdollisesti jopa löytää Jumala. Jos ei löydy... no, silloin ei ehkä enää ole Jumalan kutsu voimassa. Ehkä joskus aiemmin oli, mutta nämä vain tapojensa mukaan pilkkasivat.

• Anonyymi

sakramentit ei kuulu helluntailahkoon, koska eivät tunnusta sakramentteja eivätkä kastetta eivätkä ehtoollista.
        kun on "peite silmillä", niin , - antaa heidän olla
        helluntailaisuus on tullut vastustamaan kristinuskoa, turhaa helluntailaisille antaa "Pyhää koirille"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sakramentit ei kuulu helluntailahkoon, koska eivät tunnusta sakramentteja eivätkä kastetta eivätkä ehtoollista.
        kun on "peite silmillä", niin , - antaa heidän olla
        helluntailaisuus on tullut vastustamaan kristinuskoa, turhaa helluntailaisille antaa "Pyhää koirille"

Sakramentti = kun Jumalan sana liittyy aineeseen.

Vesi = pelkkä vesi.
        Kasteen sakramentti = Vesi siihen liitetty Jumalan sana. Ei "sen kanssa", vaan "siinä".

Leipä ja viini = leipä ja viini.
        Eukaristia / HPE = kun Jumalan sana siunauksella ja uskolla yhdistetään leipään ja viiniin, (nämä kunnioituksella pyhitetään HPE:een) niin luterilaisuudessa: uskon kautta ja uskonmaailmassa ne eivät enää ole leipä ja viini, vaan Jeesuksen Kristuksen pyhä ruumis ja veri.

Katolisen opin mukaan sakramentin asettamisessa tapahtuu aineen muutos eli leipä ja viini kokevat muutoksen aineena (lihassa). Luterilaisuus ei opeta näin, vaan opettaa tuon muutoksen tapahtuvan uskossa, uskon maailmassa. Leipä ja viini siis aineena pysyvät leipänä ja viininä, mutta Jumalan oman sanan tähden, eivät "muutu", vaan OVAT Kristuksen pyhä ruumis ja veri.

Helluntailaiset pilkkaavat kristittyjä "Jumalan syöjiksi" ja tottahan tämä onkin. Saatana kyllä itselleen tyypillisesti sanoo näin totuuden, mutta pilkallisesti, eli samalla hengessä kieltäen ja pilkaten sen.

Helluntailaisten epäuskon "muistoateria" kiistää kristinopin mukaisen konsentraation, eli muuttumisen. Vaikka helluntailaiset eksyttävätkin käyttäen muistoateriastaan "ehtoollinen"-nimitystä, se ei ole sama ehtoollinen kuin kristityillä, eikä kristittyjen ja helluntailaisten välillä ole ehtoollisyhteyttä, eli kristityn on tunnustettava jompaa kumpaa, molempia ei voi samaan aikaan tunnustaa.

Helluntailaiset kuitenkin rikkovat tätä sopimusta jatkuvasti. Mitä helluntailainen sopii ja allekirjoittaa, sillä ei ole heille mitään merkitystä, "koska luterilaisille saakin valehdella" (olen omin korvin kuullut mm. tätä pilkallista opetusta heiltä: kristittyjen huijaamisen periaate on heillä sama kuin juutalaisilla ja muslimeilla.)

• Anonyymi

Synnin, koska he eivät usko Jeesukseen.

7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9 synnin, koska he eivät usko minuun
      ( Joh 16)

Usko Jumalaan Suomessa hiipuu kaiken aikaa.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Missä mahtaa olla vika?

Kuka on Suomen osalta vastuussa tällaisesta tilanteesta?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Miten tämä liittyy aloitukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Aloituksessa mainitaan kasteen vaikutuksesta syntyvän uusia luomuksia Kristukseen.

Lasten ja nuorten keskuudessa usko Jumalaan on kirkon tutkimuksen mukaan hiipumassa Suomessa.

Ja Raamatun ilmoituksen mukaan uusi luomus Kristuksessa ei saata Herraansa kieltää.

Kieltämällä uskon Jeesukseen Kristukseen, ihminen valitsee synnin, syntielämän.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        ( Joh 3)

Liittyy siis hyvinkin aloitukseen ja kysymymykseen, kenen on vastuu?

Lainaus kirkko ja kaupunki lehden kirjoituksesta.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kun-lapsikasteet-vahenevat-yha-useampi-nuori-kastetaan-riparin-yhteydessa

"Nuoret, jotka eivät kuulu kirkkoon eikä heitä ole kastettu, ovat osallistuneet koulussa elämänkatsomustiedon opetukseen uskonnonopetuksen sijaan. Hyryn mukaan se ei juurikaan näy rippikouluopetuksessa ja siinä, millaiset pohjatiedot nuorella on.

– Nuorten perustiedot kristinuskosta ovat ylipäätään heikentyneet, joten ei se tiedon puute mitenkään tule silmille riparilla."

Miksi näin? Nuorten tietämys kristinuskosta on heikentynyt, eikä eroa juuri ole kastamattomiin nuoriin.

Kuinka se voi olla mahdollista?

Lapsena kastaminen Suomessa vähenee, mutta se ei näytä erottuvan heidän kristinuskon tietämyksessään.

Eli ei ole suurta eroa, onko kastettu lapsena vaiko ei, kristinuskon tietämys on heikentynyt.

Ko. artikkelissa mainitaan:

"Rippikoulun voi käydä kuka tahansa, mutta konfirmoitavan on oltava kastettu kirkon jäsen."

" – Kastettava tulee paikalle omin jaloin, alba päällään. Häneltä kysytään: tahdotko, että sinut kastetaan kristilliseen uskoon. Suurin ero on siinä, että kastettava on täysin tietoinen ja tiedostava, Hyry kuvailee."

Mutta siltikin.

"Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

Kuka on vastuussa?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksessa mainitaan kasteen vaikutuksesta syntyvän uusia luomuksia Kristukseen.

Lasten ja nuorten keskuudessa usko Jumalaan on kirkon tutkimuksen mukaan hiipumassa Suomessa.

Ja Raamatun ilmoituksen mukaan uusi luomus Kristuksessa ei saata Herraansa kieltää.

Kieltämällä uskon Jeesukseen Kristukseen, ihminen valitsee synnin, syntielämän.

18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        ( Joh 3)

Liittyy siis hyvinkin aloitukseen ja kysymymykseen, kenen on vastuu?

Lainaus kirkko ja kaupunki lehden kirjoituksesta.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kun-lapsikasteet-vahenevat-yha-useampi-nuori-kastetaan-riparin-yhteydessa

"Nuoret, jotka eivät kuulu kirkkoon eikä heitä ole kastettu, ovat osallistuneet koulussa elämänkatsomustiedon opetukseen uskonnonopetuksen sijaan. Hyryn mukaan se ei juurikaan näy rippikouluopetuksessa ja siinä, millaiset pohjatiedot nuorella on.

– Nuorten perustiedot kristinuskosta ovat ylipäätään heikentyneet, joten ei se tiedon puute mitenkään tule silmille riparilla."

Miksi näin? Nuorten tietämys kristinuskosta on heikentynyt, eikä eroa juuri ole kastamattomiin nuoriin.

Kuinka se voi olla mahdollista?

Lapsena kastaminen Suomessa vähenee, mutta se ei näytä erottuvan heidän kristinuskon tietämyksessään.

Eli ei ole suurta eroa, onko kastettu lapsena vaiko ei, kristinuskon tietämys on heikentynyt.

Ko. artikkelissa mainitaan:

"Rippikoulun voi käydä kuka tahansa, mutta konfirmoitavan on oltava kastettu kirkon jäsen."

" – Kastettava tulee paikalle omin jaloin, alba päällään. Häneltä kysytään: tahdotko, että sinut kastetaan kristilliseen uskoon. Suurin ero on siinä, että kastettava on täysin tietoinen ja tiedostava, Hyry kuvailee."

Mutta siltikin.

Kuka on vastuussa?

Usko Toivonen

Kristityt ovat vastuussa.

Ei Raamatun oppia voi korjailla vaikka ihmiset eivät usko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt ovat vastuussa.

Ei Raamatun oppia voi korjailla vaikka ihmiset eivät usko

Aloittaja syyttää "lahkoja".

>> Lahkoissa kristinuskon perusasiat on hylätty >>

Nyt kuitenkin kirkon edustaja myöntää, että valtauskonnon keskuudessa nuoret eivät tunne kristinuskon perusasioita.

"– Nuorten perustiedot kristinuskosta ovat ylipäätään heikentyneet, joten ei se tiedon puute mitenkään tule silmille riparilla." ( Kirkko ja kaupunki )

Kuka on siitä vastuussa?

Mitä aloituksen tekijä itse aikoo tehdä, jotta usko Jumalaan rippikoulun käyneiden ikäluokassa oli oppinsa mukaista.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja syyttää "lahkoja".

>> Lahkoissa kristinuskon perusasiat on hylätty >>

Nyt kuitenkin kirkon edustaja myöntää, että valtauskonnon keskuudessa nuoret eivät tunne kristinuskon perusasioita.

"– Nuorten perustiedot kristinuskosta ovat ylipäätään heikentyneet, joten ei se tiedon puute mitenkään tule silmille riparilla." ( Kirkko ja kaupunki )

Kuka on siitä vastuussa?

Mitä aloituksen tekijä itse aikoo tehdä, jotta usko Jumalaan rippikoulun käyneiden ikäluokassa oli oppinsa mukaista.

Usko Toivonen

Noin valitettavast on. Osaatko sinä sanoa kuka on vastuussa siitä että lahkoissa on Raamatunn opetukseia hylätty?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin valitettavast on. Osaatko sinä sanoa kuka on vastuussa siitä että lahkoissa on Raamatunn opetukseia hylätty?

Tuosta artikkelista käy ilmi, että nuorten perustiedot kristinuskosta ovat heikentyneet.

Ei ole juurikaan eroa sillä, onko nuori lapsena kastettu, vaiko ei.

Tämä siis Suomen valtauskontokunnan edustajan todistama tilanne.

Voihan olemattomia "lahkoja" syyttää, mutta ensin kannattaa ottaa se malka sieltä omasta silmästä pois.

Jos tilanne on sellainen, että kastamattomat elämänkatsomustiedon opetusta saaneet nuoret ovat suunnilleen yhtälaisella tietämystasolla kristinuskosta, kuin lapsena kastetutukin uskonnon opetusta saaneet nuoret.

Ja usko Jumalaan, se hiipuu Suomessa.

http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

Eli juuri rippikoulun käyneiden ikäryhmästä on kysymys, nuorista, vielä lapsista.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kirkollisilla tempuilla ei ol emitään merkitystä taivaosan saamisessa, ei pienintäkään.

ettäkö Jumala olisi riippuvainen katolisen munkin sepustuksista voi yksinkertaisuuden määrää !

• Anonyymi

Älä hermostu, vaan ymmärrä mitä anabaptisti sanoo: hän nimittää Jeesuksen HPE:n asetussanoja "kirkollisiksi tempuiksi" sekä "munkin sepustuksi".

Hän ei itse voi koskaan tulla osalliseksi Herran p. ruumiista ja verestä, hänessä ei ole tätä Henkeä.

Siksi hän käkättää. Ollen tähän tuomittu koko loppuelämänsä ajan, yli kuoleman rajan ja pilkkanauraen Kristukselle koko tulevan iankaikkisuutensa, yhdessä muun anabaptistikuoron kanssa.

• Anonyymi

>"aloitukseen<"

sakramentit ei kuulu helluntailaisuus-sivustolle.

loppu.

• Anonyymi

"sakramentit ei kuulu helluntailahkoon, koska eivät tunnusta sakramentteja eivätkä kastetta eivätkä ehtoollista."?????

Miksihän luterilainen lahko ei toimita kaikkia katolisen kirkon keksimiä sakramentteja, esim ruumiin voitelua tai sairaiden voitelua?
        Helluntaiseurakunnissa vietetään ehtoollista ja kastetaan uskoontulleita, joten puhuit pötyä. Ei kai sillä ole väliä millä nimellä niitä kutsutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sakramentit ei kuulu helluntailahkoon, koska eivät tunnusta sakramentteja eivätkä kastetta eivätkä ehtoollista."?????

Miksihän luterilainen lahko ei toimita kaikkia katolisen kirkon keksimiä sakramentteja, esim ruumiin voitelua tai sairaiden voitelua?
        Helluntaiseurakunnissa vietetään ehtoollista ja kastetaan uskoontulleita, joten puhuit pötyä. Ei kai sillä ole väliä millä nimellä niitä kutsutaan.

Mutta luterilaisen kirkko tunnustaa ja luterilaiseen kirkkoon kuuluvat sakramentit eli salaisuudet: Sana puhuu myös salaisuuksista eli sakramenteista: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Luterilainen kirkko on murhannut miljoonia Jeesuksen omia. Luterilaisen kirkon näkyvällä paikalla ovat sakramentit eli salaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta luterilaisen kirkko tunnustaa ja luterilaiseen kirkkoon kuuluvat sakramentit eli salaisuudet: Sana puhuu myös salaisuuksista eli sakramenteista: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Luterilainen kirkko on murhannut miljoonia Jeesuksen omia. Luterilaisen kirkon näkyvällä paikalla ovat sakramentit eli salaisuus.

Niin tunnustaa Raamattukin kasteen ja ehtoollisen

Kirkko ei ole muranut ketään, ihmiset kyllä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on totta että sakrementit eli KRistuksen sovitustyö ja ylösnosuemus ovat luterilaisuudessa näkyvällä paikalla

Helluntailaisuudessa näin ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän helluntailahko ei voitele ruumista tai voitele sairaita kuten Raamatussa?

• Anonyymi

Voisiko tuon vapaamuurari-luciferistien hengen enää selvemmin ilmaista?

Loppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on totta että sakrementit eli KRistuksen sovitustyö ja ylösnosuemus ovat luterilaisuudessa näkyvällä paikalla

Helluntailaisuudessa näin ei ole

Kasvoin koko lapsuuteni ja nuoruuteni helluntailaisuudessa.

En ole elämässäni yhtä ainoaa kertaa kuullut helluntailaisten rukoilevan / lukevan Isä Meidän-rukousta.

Hgin Saalem-seurakunnassa senkin sanottiin olevan katolisten munkkien sepittämää.

• Anonyymi

Vauvakastetuille kaikki on salattu.
      Kun Luterilaisessa kirkossa ei tapahdu mitään, niin pitää selittää, että sakramenteissa tapahtuu jotain, mutta ei tapahdu todellisuudessa mitään.

• Anonyymi

Hienoa, että olet käynyt kylvyssä useamman kerran. Mutta se on outoa, että et usko Raamattuun.

• Anonyymi

"älkää kaikkia henkiä uskoko"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"älkää kaikkia henkiä uskoko"

Luterilaisuus ei ole kristinoppia eikä luterilaisen kirkko julista Herran reimuvuotta. Luterilainen kirkon oppi on eksytys, joka vie kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus ei ole kristinoppia eikä luterilaisen kirkko julista Herran reimuvuotta. Luterilainen kirkon oppi on eksytys, joka vie kadotukseen.

luterilaisuus on kristinusko, niinkuin kaikki kristinuskon seurakunnat
        lahkot on tulleet monta sataa vuotta myöhemmin, kun kristinusko Suomessa jo ollut.

lahkot on: "vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on reimuvuosi? Sellaisesta ei luterilaisuudessa puhuta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, uudestikastajien mielestä luterilaisen kirkon oppi jossa Jeesus on sovittanut syntmme, vie kadotukseen.

Hyvin tiivistit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, uudestikastajien mielestä luterilaisen kirkon oppi jossa Jeesus on sovittanut syntmme, vie kadotukseen.

Hyvin tiivistit

Vauvakastetut uskovat Jeesukseen, hahahaha

Jeesus ei pelasta ketään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin tiivistit

Jaa muutit oppiasi. Kuukaudesta toiseen olet vouhottanut mieltä vailla: Vettä otsaa ja vesi pelastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa muutit oppiasi. Kuukaudesta toiseen olet vouhottanut mieltä vailla: Vettä otsaa ja vesi pelastaa.

Vesi kyllä pelastaa mutta ei vetenä vaan kasteena Kristukseen.

Sitähän te ette usko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luterilaisuus on kristinusko, niinkuin kaikki kristinuskon seurakunnat
        lahkot on tulleet monta sataa vuotta myöhemmin, kun kristinusko Suomessa jo ollut.

lahkot on: "vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"

Helluntailaiset ovat aina kieltäneet kristittyjen olevan kristittyjä. He aivan silmät kirkkaina esittävät valheitaan koskien kristinuskon historiaa. He sanovat itse edustavansa kristinuskoa, vaikka uususkontonsa sai alkuna kristillisten kirkkojen vastaisesta, 1500-luvulla syntyneestä anabaptismista.

Helluntailaisuus itsessään on päälle 100 vuotta sitten USA:ssa (vapaamuurarien ja Ku klux klanin) kehittelemä, kaikista kristinuskon kieltämistä vanhoista ja uudemmistakin harhaopeista tietoisesti koostettu, kristinuskon vastainen uususkonto / antiuskonto.

https://www.ortodoksi.net/index.php/Alkukirkon_harhaopit

Kun tutustuu näihin harhaoppeihin, hämmästyksekseen (?) hetkessä huomaa (jos hellareita tuntee), että he, tosin uusin, ja näennäisesti hyvin, mutta pinnallisin, "raamatullisisilta" kuulostavin korusanoin ja sepustuksin opettavat näitä (lähes?) kaikkia. Sattumaa tämä ei ole, vaan pohjalla on free mason - luciferistinen tarkoitusperä. "Viimeisten aikojen suuri eksytys", huijaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset ovat aina kieltäneet kristittyjen olevan kristittyjä. He aivan silmät kirkkaina esittävät valheitaan koskien kristinuskon historiaa. He sanovat itse edustavansa kristinuskoa, vaikka uususkontonsa sai alkuna kristillisten kirkkojen vastaisesta, 1500-luvulla syntyneestä anabaptismista.

Helluntailaisuus itsessään on päälle 100 vuotta sitten USA:ssa (vapaamuurarien ja Ku klux klanin) kehittelemä, kaikista kristinuskon kieltämistä vanhoista ja uudemmistakin harhaopeista tietoisesti koostettu, kristinuskon vastainen uususkonto / antiuskonto.

Kun tutustuu näihin harhaoppeihin, hämmästyksekseen (?) hetkessä huomaa (jos hellareita tuntee), että he, tosin uusin, ja näennäisesti hyvin, mutta pinnallisin, "raamatullisisilta" kuulostavin korusanoin ja sepustuksin opettavat näitä (lähes?) kaikkia. Sattumaa tämä ei ole, vaan pohjalla on free mason - luciferistinen tarkoitusperä. "Viimeisten aikojen suuri eksytys", huijaus.

Kaikki, jotka ovat uskossa Jeesukseen ja seuraavat Jeesusta, ovat kristittyjä. Luterilaisen kirkon jäsenistä vain ani harva on kristitty.
        Kristityn määritelmä Sanan ilmoituksen mukaan: Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. Huomaa, opetuslapsi ei ole pikkuvauva, vaan uskoon tullut Jeesuksen oppilas. Kristityksi tullaan evankeliumin Sanan kuulemisen ja kääntymyksen kautta: Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omien vainoajat eivät ole kristittyjä. Luterilaiset ovat murhanneet miljoonia Jeesuksen omia. Kaikki, jotka käyttävät itsestään nimitystä luterilainen ovat syyllisiä kristittyjen murhiin. Jumala antaa anteeksi ja kehottaa: Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen omien vainoajat eivät ole kristittyjä. Luterilaiset ovat murhanneet miljoonia Jeesuksen omia. Kaikki, jotka käyttävät itsestään nimitystä luterilainen ovat syyllisiä kristittyjen murhiin. Jumala antaa anteeksi ja kehottaa: Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Siksi sinä et ole kristitty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on reimuvuosi? Sellaisesta ei luterilaisuudessa puhuta

Riemuvuosi, pari kirjainta väärässä järjestyksessä. Luterilaiset eivät julista riemuvuotta, sovitusta, eivät syntien anteeksi saamista, eivätkä luterilaiset julista kääntymystä ja parannuksen tekoa. Luterilaisilla on vain Raamatun kertomuksia ja kauniita, ihmismielen mukaisia ajatuksia ja tarinoita.
        Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta. Herran otollinen vuosi on riemuvuosi.
        Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi sinä et ole kristitty

Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu antikristillinen henkivalta, harhaoppi, eksytys eli heresia. Ei oikeata ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleen (rasismi?-) rikoksen tunnusmerkistön täyttävä uhkailuviesti.

Mahd. sama henkilö, joka juutalaisella foorumilla on jo vuosia levitellyt näitä kristittyjen vastaisia viha- ja valheväittämiä, mm. "luterilaisten murhaamista miljoonista Jeesuksen omista".

Mm.: >>Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat hyväksyväsi juutalaisten joukkomurhat.<< Muistaakseni tein tuosta viestistä rikosilmoituksen poliisille, mutta... Edustin väärää uskoa.

Tällaiset väitteet kun pitää myös pystyä todistamaan.

Missä näin on tapahtunut? Missä luterilai-SET ovat MURHANNEET... miljoon-IA " Jeesuksen om-IA? Faktoja esiin!

Ed. kirjoittaja itsehän ei ole Jeesuksen oma, eikä kristitty.

Teistä valhe lähtee ihan kepeästi: luotatte, että esim. seurakuntiinne kuuluvat poliisit arvovaltaansa käyttäen estävät eri rikostenne laajemmat rikostutkinnat.

>>Kaikki, jotka käyttävät itsestään nimitystä luterilainen ovat syyllisiä kristittyjen murhiin. <<

Nettipoliisille lienee turha ilmoitella vapaamuurariuskoisten rikoksia. Muurariveljet pitävät huolen, että rikosuhrit nauretaan tiskiltä pihalle.

Ed. kirjoittaja ei taatusti ole persu. Muutoin Etsivä Hellaripoliisi soittaisi ovikelloa (aamuyöllä) / kyttäauto kaappaisi kyytiin kesken maidonhaku reissun, jo ilman erillisiä ilmoituksiakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riemuvuosi, pari kirjainta väärässä järjestyksessä. Luterilaiset eivät julista riemuvuotta, sovitusta, eivät syntien anteeksi saamista, eivätkä luterilaiset julista kääntymystä ja parannuksen tekoa. Luterilaisilla on vain Raamatun kertomuksia ja kauniita, ihmismielen mukaisia ajatuksia ja tarinoita.
        Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta. Herran otollinen vuosi on riemuvuosi.
        Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.

Aivan suoraa valetta luterilaisesta opista.

Koska helluntailaiset väittävät olevansa synnittömiä, he eivät tietenkään koe minkäänlaista synnintuntoa, tarvetta rehellsyyteen, vaan aivan selkein sanoin ovat yli 100 vuotta julistaneet valheita kristityistä.

Tunnen luterilaisen teologian varsin hyvin, tiedän varmasti mikä oli Martti Lutherin sekä luterilaisen kirkon alkuperäinen oppi ja opetus. Se, että monet papit tai yksityiset jäsenet eivät julista oikeaa, lutherilaista oppia, elävät sen vastaisesti, tai ovat saastuttaneet kirkon julkista toimintaa muilla vääryksillä, ei silti tee tyhjäksi itse kirkon alkuperäistä oppia, vaan on näiden kunkin yksityinen synti. Täälläkin eräs luterilainen opettaa kasteesta itseasiassa ohi kirkon oikean opin ja näin luo väärää mielikuvaa luterilaisuuden olemuksesta, mutten ole jaksanut sekaantua asiaan.

Tunnen myös helluntailaisuuden kuin omat taskuni, sillä olen ollut tuon perkeleellisen antiuskonnon uhri jo aivan vauvasta asti.

Helluntailaiset ovat aina rakastaneet tuoda julki ja häväistäväksi kristittyjen syntejä, hehän itse opettavat olevansa täysin synnittömiä. Koska heidän omat sikailunsa ovat kuitenkin ilmeiset, he kieltävät kyseessä kuitenkaan olevan synnin, mutta "virheitä, erheitä ja vajavuuksia, joita heidän herransa heissä ymmärtää." (Opetusta Hgin Saalemissa.) Eikä tuo heidän herransa vaadi mitään parannusta.

"Ja mehän emme mitään Saatanan virsiä veisaa (= vanhat, syvälliset, luterilaiset virret) vaan me laulamme ilolauluja herralle!" (TErään, tuo "srk:n" nk. vanhimmiston edustajan pilkkapuhetta ja aivan riivattua -räkänaurua Hgin Saalem srk:n lavalla.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan suoraa valetta luterilaisesta opista.

Koska helluntailaiset väittävät olevansa synnittömiä, he eivät tietenkään koe minkäänlaista synnintuntoa, tarvetta rehellsyyteen, vaan aivan selkein sanoin ovat yli 100 vuotta julistaneet valheita kristityistä.

Tunnen luterilaisen teologian varsin hyvin, tiedän varmasti mikä oli Martti Lutherin sekä luterilaisen kirkon alkuperäinen oppi ja opetus. Se, että monet papit tai yksityiset jäsenet eivät julista oikeaa, lutherilaista oppia, elävät sen vastaisesti, tai ovat saastuttaneet kirkon julkista toimintaa muilla vääryksillä, ei silti tee tyhjäksi itse kirkon alkuperäistä oppia, vaan on näiden kunkin yksityinen synti. Täälläkin eräs luterilainen opettaa kasteesta itseasiassa ohi kirkon oikean opin ja näin luo väärää mielikuvaa luterilaisuuden olemuksesta, mutten ole jaksanut sekaantua asiaan.

Tunnen myös helluntailaisuuden kuin omat taskuni, sillä olen ollut tuon perkeleellisen antiuskonnon uhri jo aivan vauvasta asti.

Helluntailaiset ovat aina rakastaneet tuoda julki ja häväistäväksi kristittyjen syntejä, hehän itse opettavat olevansa täysin synnittömiä. Koska heidän omat sikailunsa ovat kuitenkin ilmeiset, he kieltävät kyseessä kuitenkaan olevan synnin, mutta "virheitä, erheitä ja vajavuuksia, joita heidän herransa heissä ymmärtää." (Opetusta Hgin Saalemissa.) Eikä tuo heidän herransa vaadi mitään parannusta.

"Ja mehän emme mitään Saatanan virsiä veisaa (= vanhat, syvälliset, luterilaiset virret) vaan me laulamme ilolauluja herralle!" (TErään, tuo "srk:n" nk. vanhimmiston edustajan pilkkapuhetta ja aivan riivattua -räkänaurua Hgin Saalem srk:n lavalla.)

Täh: "Tunnen myös helluntailaisuuden kuin omat taskuni, sillä olen ollut tuon perkeleellisen antiuskonnon uhri jo aivan vauvasta asti."????

Onko tuo perkele riivannut sinua ja aivan lapsesta asti?

• Anonyymi

Jokainen järkevä lukija käsittää, että vanhat Kirkot on kristittyjä varten.

Lahkon on lahkoja, kirkosta ja terveestä kristinuskosta eronneita yhdistyksiä,
      ne on niitä antikristillisiä "kirkkoja" joilla on omat opit ja pastorit ja rituaalit.

Pentecostalismin lahko esim. on Amerikkalaisen homppelimiehen perustama lahkoliike, mikä tuli Suomeen vasta 100 v. sitten.

• Anonyymi

Kristittyjä omilla uskonopeillaan uudestikasteilleen houkuttelevat uskonlahkot eli
      henkiliikkeet on Perkeleestä!

henkien erottaja

• Anonyymi

Vanhat kirkkokunnat ovat niitä varten, jotka luottavat uskosta osattomien pilkkaajien ja julkijumalattomien opetukseen Jumalan valtakunnasta ja pelastuksesta, niitä varten, jotka ottavat tien pelastukseen tämän maailman ruhtinaalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhat kirkkokunnat ovat niitä varten, jotka luottavat uskosta osattomien pilkkaajien ja julkijumalattomien opetukseen Jumalan valtakunnasta ja pelastuksesta, niitä varten, jotka ottavat tien pelastukseen tämän maailman ruhtinaalta.

Homppelipoika keksi ja perusti helluntailaisten uskonnon. Kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homppelipoika keksi ja perusti helluntailaisten uskonnon. Kannattaa kiertää kaukaa.

Helluntalaiset kuuluvat selvästi kristittyihin. kristinuskon seinät ovat kyllin laveat, että kaikki Jeesuksen sovitustyön ja Raamatun Jumalan sanomaksi tunnustavat kuuluvat yhteiseen uskoon. Meidän kuuluu rakastaa toisiamme ja niinhän olen havainnut tapahtuvan. Täällä keskustelupalstalla riehuu provokaattoreita, jotka tekeytyvät jonkun lahkon kannattajiksi ja mollaavat toisia näkemyksiä. Kokenut kristitty huomaa kyllä ansat, mutta aloittelija saattaa liittyä näiden harhauttajien laulukuoroon, sillä suurin valhe on tehokkain valhe.

• Anonyymi

Sakramentit ovat ihmisten keksimiä valheita, väärennöksiä Jumalan Sanasta.

• Anonyymi

Olipa typerä väite. Jeesus itse asetti kasteen ja ehtoollisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa typerä väite. Jeesus itse asetti kasteen ja ehtoollisen

Jeesus kyllä asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Hän ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastuksen välineiksi, niinkuin monet kirkot valehtelevat.

Yksikään ihminen ei pelastu pelkkien rituaalien avulla. Pakanauskonnot ovat usein rituaaliuskontoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kyllä asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Hän ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastuksen välineiksi, niinkuin monet kirkot valehtelevat.

Yksikään ihminen ei pelastu pelkkien rituaalien avulla. Pakanauskonnot ovat usein rituaaliuskontoja.

Jeesus on läsnä kasteessa ja ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia.

Kaste nyt teidätkin pelastaa, mikä on uusi liitto Jumalan kanssa syntien pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Kristuksen sovintoveren tähden.

Ehtoollisessa Jeesuksen veri ja ruumis (viini ja leipä) varmasti poistaa kaikki synnit.

Kasteessa ihminen saa sen oikean Pyhän Hengen lahjan, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

Helluntailaiset ovat luopuneet terveestä kristinuskosta ja lähteneet seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan syntien anteeksiantoa välittämään Jeesus ne asetti

Jeesus ei asettanut mitään ssymboleja kuten jotkut yrittävät valehdella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on läsnä kasteessa ja ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia.

Kaste nyt teidätkin pelastaa, mikä on uusi liitto Jumalan kanssa syntien pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Kristuksen sovintoveren tähden.

Ehtoollisessa Jeesuksen veri ja ruumis (viini ja leipä) varmasti poistaa kaikki synnit.

Kasteessa ihminen saa sen oikean Pyhän Hengen lahjan, jota helluntailaisilla ei ole ollenkaan.

Helluntailaiset ovat luopuneet terveestä kristinuskosta ja lähteneet seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Kasteessa saatu 'oikea pyhä henki' käskee vainoamaan ja valehtelemaan ja pilkkaamaan.

• Anonyymi

Tunnen hellintailaisia jonkun verran. Kotikaupunkini helluntaitemppelissä he ovat pyhiä mutta vain ulkoapäin.
      Yksi heistä on työterveyslääkäri. Valehtelee työnsä puolesta, tuo lääkkeitä työmaalta omiin tarkoituksiinsa, tehtailee reseptejä kotoa käsin, on sekaantunut suojelemaan rikollista kollegaa joka on yritti murhaa.

• Anonyymi

Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja
        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.

• Anonyymi

Sana ei anna uskosta osattomille maailman ihmisille kehotusta käydä ehtoollisella syntien anteeksi saamiseksi,
        vaan Sana ilmoittaa selkeästi: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana ei anna uskosta osattomille maailman ihmisille kehotusta käydä ehtoollisella syntien anteeksi saamiseksi,
        vaan Sana ilmoittaa selkeästi: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

Vaikka uskonpuhdistuksen periaatteisiin kuului yksilön velvollisuus etsiä kristillisyytensä suunta Raamatusta, kaikkia radikaaliuskonpuhdistuksen versioita vainottiin. Vaino oli erityisen ankaraa. Niin ankaraa, että jotkut historioitsijat ovat päätyneet siihen käsitykseen, että suurin kristittyjen marttyyrien ryhmä koko kristillisen historian aikana ovat uskonpuhdistuksen aikana kuolleet anabaptistit, uudelleenkastajat. Heitä vainosivat niin protestantit kuin katoliset. Zürichissä reaktio oli niin voimakas, että jokainen, joka oli vain läsnä kasteenuudistajien kokouksessa, hukutettiin. Sama kohtalo odotti niitä, jotka eivät suostuneet siihen, että heidän lapsensa kastettiin. Sveitsin kirkkojen kokous päätti, että vettä haluava saakoon sitä. Hukuttamista pidettiin parhaana vastamyrkkynä uudelleen kastajien opille.
        Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuseurakunnan aikaan kansa luotti Vanhan liiton ympärileikkauksen liittoon, ja heidän piti muuttaa mielensä, ja uskoa ainoastaan Jeesukseen ottamalla kaste, jonka käskyn Jeesus antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

nykyisin vuonna 2000 , ei kukaan enää ole elänyt Vanhan liiton aikaa, eikä myöskään Jumalan säätämää ympärileikkauksen , Jumalan säätämää liittoa.

"ja niin minun LIITTONI on merkitty teidän lihanne iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

"Tämän esikuvan mukaa vesi nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan
        saastan poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne iankaikkisen LIITON"
        1 Piet: 3: 21

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuseurakunnan aikaan kansa luotti Vanhan liiton ympärileikkauksen liittoon, ja heidän piti muuttaa mielensä, ja uskoa ainoastaan Jeesukseen ottamalla kaste, jonka käskyn Jeesus antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

nykyisin vuonna 2000 , ei kukaan enää ole elänyt Vanhan liiton aikaa, eikä myöskään Jumalan säätämää ympärileikkauksen , Jumalan säätämää liittoa.

Kaste ei poistanut lihan saastaasi. Olet yhä edelleen saastaisen aivan kuin toistat päivästä toiseen. Saastaiset eivät peri Taivasten valtakuntaa.
        siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
        Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
        Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseleville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on uusi liitto minun veressäni, Jeesus sanoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste ei poistanut lihan saastaasi. Olet yhä edelleen saastaisen aivan kuin toistat päivästä toiseen. Saastaiset eivät peri Taivasten valtakuntaa.
        siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten.

"ei kulje saastainen"

"liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa" 1 Kor: 15: 50

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
        Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
        Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseleville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt.

Luterilaiset rakastavat oppiherraansa yli kaiken!

ihan sama kuinka sokea ja pimeä olisi munkin arkielo ollut.

ei sitä ilman suurta oluen kaatamista ääntä kohden noin jumalattomiin tekoihin pääse.

• Anonyymi

kene puolesta sinä mahtanet puhua pascaa koittaisit kertoa sen lukijoillekkin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on uusi liitto minun veressäni, Jeesus sanoi.

>>>"uusi liitto minun veressäni<<<"

"SILLÄ kolme on jotka todistavat: HENKI ja VESI ja VERI, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5: 7-8
        kristillisessä kasteessa > "nämä kolme yhtä pitävät"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"uusi liitto minun veressäni<<<"

"SILLÄ kolme on jotka todistavat: HENKI ja VESI ja VERI, ja ne kolme yhtä pitävät"
        kristillisessä kasteessa > "nämä kolme yhtä pitävät"

mitä kuvittelet ymmärtäväsi tuosta kolmen todistamisesta j amiten se liittyy pikkulapsen kastamiseen voi pimeyttä !

lutterillakin oli muutama kirkas päivä jolloin hän totesi että mitä pikimmin on lakattava pikkulasten kastamisista ettei ihan pelleilyksi mene Jumalan pyhä sana,,,!

• Anonyymi

Todellakin pääsit asian ytimiin kuten aina, eli kääkän kimppuun !

olet todella korkealla ääoolla varustettu lutterin heimolainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä kuvittelet ymmärtäväsi tuosta kolmen todistamisesta j amiten se liittyy pikkulapsen kastamiseen voi pimeyttä !

lutterillakin oli muutama kirkas päivä jolloin hän totesi että mitä pikimmin on lakattava pikkulasten kastamisista ettei ihan pelleilyksi mene Jumalan pyhä sana,,,!

helluntailaiset ei ainakaan ymmärrä eivätkä usko Raamatun Sanaa
        "kolme ovat jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne KOLME YHTÄ PITÄVÄT"

helluntailaiset huutaa ERIKSEEN , henkeä, erikseen vesi, erikseen veri, ei ne huutamalla tule, vaan "kasteen KAUTTA", > "Henki, vesi ja veri" > yhtä pitävät",

NIIN sanoo RAAMATTU.

• Anonyymi

suomessakin karkotettiin lopulta kymmeniä ihmisiä kotimaastaan tuon mielettömän kasteopin takia melko varmaan kuolemaan, syysmerelle pikku paatilla ilman paluuoikeutta.

ja tuollaista kirkkoa suomalaiset rakastaa hohoijaa !!??

• Anonyymi

valehtelun kurssinkin olet käynyt !

oliko monivuotinen ja saitko avustusta jostain tapulirahastosta?

• Anonyymi

Kuten näemme puuäijän kanssa keskustelu olisi sata kertaa tuloksekkaampaa kuin näiden lutterkiivailijoiden.

näillä raukoilla ei ol eminkäänlaista kykyä vastata faktoihin, ainoa mihin he kykenevät on ampua pianisti heti ovensuusta.

• Anonyymi

äitis on kaiketi nyt onnellinen pojastaan kun niin viisaita raapustaa koko mailman ikkunaan !

onnea vaan mammalle.

• Anonyymi

<<<<<<Jeesus kyllä asetti kasteen ja ehtoollisen mutta Hän ei asettanut niitä sakramenteiksi, pelastuksen välineiksi, niinkuin monet kirkot valehtelevat.

Yksikään ihminen ei pelastu pelkkien rituaalien avulla. Pakanauskonnot ovat usein rituaaliuskontoja.>>>>

Näin juuri. Luterilaisten kommentit täällä todistavat, että tuo pitää paikkansa.

Ei kukaan tule uskoon ikäänkuin nappia painamalla rituaalien kautta. Luterilaiset hylkäävät evankeliumin kuulemisen (sydämellä) ja sydämen uskon.

Roomalaiskirje:
      10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Apostolien teot:
      15:7 Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
      15:8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin,
      15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

• Anonyymi

Luterilaiset ei hylkää mitään evankeliumia vaan uskovat vain evankeliumin uskomalla voi pelastua

• Anonyymi

Vauvakastettu on taas humalassa. Teksti sammaltaa.
      Vauvakastetut ovat kovia juomaan viinaa 10 l / henkilö 100% alkoholiksi muutettuna / suomalainen.
      Ei se ole ihme, kun vauvakaste ei pelasta.
      Vauvakastettujen kirjoituksista näkee, että alkoholilla on osuutta teksteihin.

• Anonyymi

Nämä kiihkeimmät ja juopoimmat vauvakastetut ovat nähtävästi STLK:n ja Luther Säätiön porukkaa?

• Anonyymi

joo heill e on tärkeää tunnustaa lutterin kaikki synnit ja seurata niitä !

kuinkahan monta kylpytynnyrillistä lutteri kittas olutta elonsa aikana, kas siinä arvoitus.

• Anonyymi

Luterilaiset eivät anna vauvojen itsensä uskoa vaan he yrittävät ulkopuolisina uskoa vauvojen puolesta mutta ei Raamattu niin opeta, se on harhaoppi. Luterilaiset eivät oikeastaan anna aikuistenkaan uskoa evankeliumia vaan he pakottavat aikuisetkin uskomaan sakramenttien voimaan. Tällä tavalla ihmiset liimataan kirkon yhteyteen sakramenttien avulla. Mutta ne ihmiset eivät ole pelastuneita. Se että siellä joukossa on pieni osa aidosti evankeliumin kuulleita ei muuta suurta kuvaa, suurin osa luterilaisista ei ole pelastuneita.

• Anonyymi

Jokainen uskoo itse, Jumalan työnä

Tuo kirjoittaja osoittaa ettei tiedä asioista mitään, ei sakramentteihin uskominen ole eri saia kuin Kristuksen työhön uskominen vaan ne liittyvät toisiinsa. Mutta seon totta että Kristuksen asettamien kasteen ja ehtoollisen avulla ihmisiä on liimattu Kristuksen kirkon yhteyteen jo 2000 vuotta

• Anonyymi

usko evankeliumiin , Jeesuksessa Kristuksessa > kasteessa.

kuvitteletko, että yli kahdeksan miljardia ihmisten jokaisen tulisi oltava kirjanoppinut,

Jeesus sanoo: "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja juuri todistavat MINUSTA" Joh: 5: 39

uskoa evankeliumin sanoma, eikä niinkuin "kirjanoppineet", ei se elämä siellä "kirjoitukissa ole, vaan uskomalla > "ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39

usko ja kaste > liittyä Jeesukseen > uskoa mitä evankeliumi kertoo JEESUKSESTA.

• Anonyymi

Okkultismi tarkoittaa salaperäisiä mystisiä salaoppeja. Okkultismin tarkoitus on piilottaa ihmisiltä totuus. Sakramentteihin liittyvä "secret"-sana on juuri okkulttismia. Ei Jumala halua piilottaa ihmisiltä mitään pelastukseen liittyvää. Jumala haluaa, että evankeliumia julistetaan avoimesti ja rehellisesti.

• Anonyymi

Haham, on epätoivoinen yritys! Jeesus muka okkultisti!

Jumala ei ole piilottanut mitään vaan toimii säätämiensä välineiden kautta

• Anonyymi

Uudestikastajat tuntuvat olevan okkultisteja

• >>Vauvakastettu on taas humalassa. Teksti sammaltaa.
      Vauvakastetut ovat kovia juomaan viinaa 10 l / henkilö 100% alkoholiksi muutettuna / suomalainen.
      Ei se ole ihme, kun vauvakaste ei pelasta.
      Vauvakastettujen kirjoituksista näkee, että alkoholilla on osuutta teksteihin.>>

Minut on kastettu aikuisena ja juon punaviiniä. Tosin mehulla laimennettuna.

• Anonyymi

Katolisille näkyy olevan kaikki sallittu. Nyt on ajankohtaista Kanadan rodunjalostus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisille näkyy olevan kaikki sallittu. Nyt on ajankohtaista Kanadan rodunjalostus.

Onko punaviinin juominen uudestikastajlle synti???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko punaviinin juominen uudestikastajlle synti???

Suomalaiselle viininjuonti on turhaa eikä se ole synti, mutta humaltuminen on.
        Suomalaisilla on sairas suhtautuminen alkoholiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiselle viininjuonti on turhaa eikä se ole synti, mutta humaltuminen on.
        Suomalaisilla on sairas suhtautuminen alkoholiin.

Uudestikastajille alkoholin käyttö on synti.

Jeesus oli siis heidän mielestään syntinen mies

• Anonyymi

"Secret"-sana tekee juuri vauvakasteista mystisiä, salaperäisiä rituaaleja, joiden avulla ihmisille valehdellaan pelastusasioista. Joku viisas ihminen on tuolla edellä hyvin tämän asian oivaltanut.

• Anonyymi

helluntailaisetko tietää KAIKEN !!?

vastatkaa sitten, mistä vesi on tullut maapallolle ,

"Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä" 1 Moos: 1: 2

• Anonyymi

Kaste on uudestikastajille mysteeri kun eivät ymmärräsen merkitystä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste on uudestikastajille mysteeri kun eivät ymmärräsen merkitystä

Luepa tuo oma aloituksesi. Sinä teet siinä vauvakasteesta mysteerin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepa tuo oma aloituksesi. Sinä teet siinä vauvakasteesta mysteerin.

En ole tehnyt aloitusta. Vauvakasteesta eivät puhu muut kuin sinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tehnyt aloitusta. Vauvakasteesta eivät puhu muut kuin sinä

Sanan ilmoituksen mukaan porttokirkon tunnusmerkkeihin kuuluvat sakramentit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan ilmoituksen mukaan porttokirkon tunnusmerkkeihin kuuluvat sakramentit.

Sana ei ole itsensä kanssa ristiriidassa vaan kaste ja ehtoollinen ovat Kristuksen kirkon tunomerkit

Nuo olemattomat symbolit voivat sitten olle porttokirkon merkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana ei ole itsensä kanssa ristiriidassa vaan kaste ja ehtoollinen ovat Kristuksen kirkon tunomerkit

molemmat olivat inkvisiittorilaitoksella käytössä ja sopivat hyvin yhteen.

että siinä sinun kristuksen kirkkoasi pähkinässä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ehtoollisessa Jeesus ON läsnä "viinissä ja leivässä",

Jeesus sanoo: "Tämä ON minun ruumiini" Ja hän otti maljan , kiitti ja antoi heille ja snaoi:
        "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä ON minun vereni, LIITON veri, joka monen edestä
        vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI" Matt: 26: 26-28

Jeesus on siis todellisesti läsnä "leivässä ja viinissä", > "tämä ON", Jeesus Kristus on ylösnoussut , kirkastettuna > "Jeesus Kristus on SAMA eilen, tänään ja iankaikkisesti"

niin myös kasteessa , Jumala toimii , sanan ja veden KAUTTA

"Hän on se, joka on tullut veden ja veren KAUTTA, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä
        vaan vedessä ja veressä; ja HENKI on totuus,
        Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
        1 Joh: 5: 6-8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

molemmat olivat inkvisiittorilaitoksella käytössä ja sopivat hyvin yhteen.

että siinä sinun kristuksen kirkkoasi pähkinässä!

Ja molemmat ovat UT:ssä käytössä

Pilkka sinä vaan Kristuksen kirkkoa minkä keriät. Tuomiolla se loppuu

• Anonyymi

kaikki missä on vähänkin luterilaisuuteen viittaavaa on surkeaa hapatusta ja humpuukia.

...tunnustuksellinen luter...voi herraisä millaista sokeutta.

• Anonyymi

on se vaan suuri armo suomenkin yllä kun enää ei ketään kirkollisella vallalla karkoteta ei polteta eikä hukuteta, ei tutkita noitina vesikelluttamalla ja aurinkokin on lakannut kiertämästä sakastia !

katsoin juuri eilen dokumentin jossa kerrottiin rangaistusmuodoista ja elävänä keittäminen tuntui olleen suurta kansanhuvia.

ja vartaassa pyörittäminen nuotion päällä, pää alapäin padassa keittäminen riippuen jaloistaan.

kovin kekseliäs on maallinen ja kirkollinen valta ollut aikanaan.

• Anonyymi

mikä Jeesus , miten s enäkyy ja kuuluu suomikuvassa se kirkollinen Jeesus, kerro yksi esimerkki !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä Jeesus , miten s enäkyy ja kuuluu suomikuvassa se kirkollinen Jeesus, kerro yksi esimerkki !

suomi on täysin julkijumalaton kansa maansa päällä, ja suurin osa siitä on aina ollut sitä teidän kristuksen kirkkoanne !

missä järki lookisuus ja hengen esiintulo häh, oletteko te ihan pimpompim vai mikä on ongelma !!

• Anonyymi

naurettavaa ad hominemia.

jutussasi on kaikki roskaa ja valetta. olkikääkkänne ei ikinä te emitään sellaista eikä kirjoita sellaisesta eli revi siitä.

• Anonyymi

miksi et halua puhua herrasi historiasta, hävettääkö vai mitä tekee!!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miksi et halua puhua herrasi historiasta, hävettääkö vai mitä tekee!!?

Tykkään puhu herrani Jeeusken historiasta
        mutta sinun histoiastasi ja tappopuheista en välitä

• Anonyymi

montakohan rippilaste se on saanut kiinni?

no, Jeesuken omat on sen suuria vihollisia

• Anonyymi

oliko tuo nyt sitä tunnustuksellisuutta vai miten?

• Anonyymi

vaikuttaa ihan että on korkattu tunnutuksellista martinkaljaa reippaasti !

no kohta joutuvat töihin niin pakko pitää jääkaapin ovi kiinni jonkin verran!

• Anonyymi

olet selvästi taas ottanut sitä kaljaa

menehän sinne kammioosi juomaan ja jätä uskovat rauhaan

• Anonyymi

nyt oli taas varmaan sitä tunnuksellista valetta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nyt oli taas varmaan sitä tunnuksellista valetta !

älä valehtele enempää kaikki tietää juoppoutesi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä valehtele enempää kaikki tietää juoppoutesi !

tarkoittaako tuo kaikki niitä tunnustuksellisia kolmikoita vai miten laaj ase lienee häh?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tarkoittaako tuo kaikki niitä tunnustuksellisia kolmikoita vai miten laaj ase lienee häh?

"laaj ase" mikähän tuokin on

käy apteeksissa hakemssa lääkitys!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"laaj ase" mikähän tuokin on

käy apteeksissa hakemssa lääkitys!

olet varmaan jo käynyt hakemssa omasi !

• Anonyymi

eli olet terve mäkättäjä, no se on kai tunnustuksellista mäkätystä se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli olet terve mäkättäjä, no se on kai tunnustuksellista mäkätystä se.

älä mäkätä tuskaasi täällä

• Anonyymi

Ok raapaistiin hiukan luterilaisuuden pintaa, ja kas mitä sieltä tulikaan lukijat arvioi ihan itse ok !

• Anonyymi

mitä löytyykään helluntailaisuuden takaa: vaavit, roviot, tappamine, karkottaminen, kalja

siinä niiden aiheet. Piste

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä löytyykään helluntailaisuuden takaa: vaavit, roviot, tappamine, karkottaminen, kalja

siinä niiden aiheet. Piste

oi että, puhuu ne välillä myös vaunuista

mutta kaljasta koko ajan

• Anonyymi

ei niitä ole vanhainkodissa koskaan nähtykkään !

siellähän sanotte olkikääkkänne majailevan

.... niitä löytyy nuuskapaikoilta pallukka huulessa, se on sitä tunnustuksellista kaiketi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niitä ole vanhainkodissa koskaan nähtykkään !

siellähän sanotte olkikääkkänne majailevan

.... niitä löytyy nuuskapaikoilta pallukka huulessa, se on sitä tunnustuksellista kaiketi.

ei kun juokset niiden perässä ympäri kaupunkia nuuska huulessa

se on sitä uudestikastajuutta kai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kun juokset niiden perässä ympäri kaupunkia nuuska huulessa

se on sitä uudestikastajuutta kai

naurettavaa,,,joko olet kymmenen vanha !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en tuollainen saastanen vanhus ainakaan,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en tuollainen vanhus kuin sinä

• Anonyymi

Uskominen pitää kohdistaa Jumalan sanan lupauksiin ja totella mitä sana käskee tekemään. Jeesuksen antama kastekäsky on edelleen voimassa. Ei sitä ole vaihdettu mihinkään villitsevien helluntailaisten henkikokemuksiin. Jumalan sana pitää ja on voimassa. Ei mitkään ihmisen henkikokemukset, hurmosilmiöt ole oikea uskon kohde, vaikka siinä sitä Jeesuksen-nimeä hoettaisiin oikein kuorossa.

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen veren tähden kasteessa pesemällä pois kaiken syntirasitteen ihmisen sielusta ja vuodattaa puhtaaseen sieluun omaa uskon Henkeään sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

• Anonyymi

• Anonyymi

Haha mitä tunnustuksellista lutterin humpuukia ei käyttistä ei !

• Anonyymi

Luet toista raamattua, Sillä Sanan mukaan synnit on jo sovitettu. Kastamalla, eikä millään muullakaan tavoin, ei voi saada sovitusta aikaan .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noin siinä lukee, kun nyt joku vielä selittäisi teille mitä siinä sanotaan, ja mikä on koko asia sanottuna ilman saksia ja liimoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luet toista raamattua, Sillä Sanan mukaan synnit on jo sovitettu. Kastamalla, eikä millään muullakaan tavoin, ei voi saada sovitusta aikaan .

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Jumala ei antanut ihmisille sovituksen kastetta tai sovituksen sakramentteja, VAAN SOVITUKSEN SANAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnit on sovitettu mutta vain uskolla ne saadaan anteeksi, oliko vavikeaa tajua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Jumala ei antanut ihmisille sovituksen kastetta tai sovituksen sakramentteja, VAAN SOVITUKSEN SANAN.

noin juuri, yksikään suomalainen ei ole Jeesuksen seuraaja siksi että olisi kastettu sama minkä kokoisena ja ikäisenä.

tarvitaan synnintunto, mielenmuutos parannus ja Jeesuksen puoleen kääntyminen, ne ovat sisäisiä muutoksia jotka tulevat esiin kuin siemen kylvössä tapahtuu, siemen kuolee mutta hedelmä nousee esiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

noin juuri, yksikään suomalainen ei ole Jeesuksen seuraaja siksi että olisi kastettu sama minkä kokoisena ja ikäisenä.

tarvitaan synnintunto, mielenmuutos parannus ja Jeesuksen puoleen kääntyminen, ne ovat sisäisiä muutoksia jotka tulevat esiin kuin siemen kylvössä tapahtuu, siemen kuolee mutta hedelmä nousee esiin.

Tarvitaan toki mutta tarvitaan myös kaste kuten Sana lupaa

miksi nuo pitää kellarissa laittaa vastakkain???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnit on sovitettu mutta vain uskolla ne saadaan anteeksi, oliko vavikeaa tajua?

Ei ne tajua edes noin selvää asiaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvitaan toki mutta tarvitaan myös kaste kuten Sana lupaa

miksi nuo pitää kellarissa laittaa vastakkain???

eilaiteta vastakkain vana peräkkäin !

meilläpäin on ensin herääminen sitten tulee pesujen vuoro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli erilleen, toisin kuin Raamatussa

Meilläpäin uskotaan Raamattua joka sanoo että kasteessa ollaan herätetyt mutta tehän ette Raamattua usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

teilläpäin ei uskota siis Raamattua, selväksi tuli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli erilleen, toisin kuin Raamatussa

Meilläpäin uskotaan Raamattua joka sanoo että kasteessa ollaan herätetyt mutta tehän ette Raamattua usko.

kyllä Raamattua uskotaan, kaikki vapaat uskovat vat siksi vapaita uskovia koska uskovat Raamattua, kaikki ne 500 miljoonaa ovat ensin heränneet ja uudestisyntyneet, sitten ovat halunneet kastattaa itsensä juuri kuin apostolit tekevät.

uudestisyntymättöminä te ette näe mitä Raamatussa sanotaan koska kaikki suodattuu eisegeesinne läpi.

kerro milloin uudestisynnyit ja miten se muutti elämäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä Raamattua uskotaan, kaikki vapaat uskovat vat siksi vapaita uskovia koska uskovat Raamattua, kaikki ne 500 miljoonaa ovat ensin heränneet ja uudestisyntyneet, sitten ovat halunneet kastattaa itsensä juuri kuin apostolit tekevät.

uudestisyntymättöminä te ette näe mitä Raamatussa sanotaan koska kaikki suodattuu eisegeesinne läpi.

kerro milloin uudestisynnyit ja miten se muutti elämäsi?

Vaapat uskovat ovat vapaita Raamatusta ja sen opetuksista

Ensin herännet ja sitten kastettiin" mutta Raamattu opettaa IHAN TOISIN

eikö se vaivaa yhtään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaapat uskovat ovat vapaita Raamatusta ja sen opetuksista

Ensin herännet ja sitten kastettiin" mutta Raamattu opettaa IHAN TOISIN

eikö se vaivaa yhtään?

Raamatusa ei kastetaa ketään ennekuin tulivat omakohtaiseen uskoon, jopa suuri joukko pappejakin koki saman kuten luemme.

vaivaako se yhtään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusa ei kastetaa ketään ennekuin tulivat omakohtaiseen uskoon, jopa suuri joukko pappejakin koki saman kuten luemme.

vaivaako se yhtään?

Se ei vaivaa mitä Raamstussa ei tehty vaan sen pitää vaivavta jos oma oppi on toinen kuin Ramatussa. Eli jos väitetään että ensin herääminen ja sitten kaste vaikka Paavali opettaa toista

Eikö se haittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei vaivaa mitä Raamstussa ei tehty vaan sen pitää vaivavta jos oma oppi on toinen kuin Ramatussa. Eli jos väitetään että ensin herääminen ja sitten kaste vaikka Paavali opettaa toista

Eikö se haittaa?

Ei kun se on Raamatusta vapaa

Jeesusta ja apotoleja ei tarvi uskoa, niin ukastajat opettaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne tajua edes noin selvää asiaa

eikä edes sitä , kun Paavali puhuu seurakunnille siis niille , jotka ovat jo saaneet kasteen,
        "kunhan te vain uskotte", siis vahvistaa uskoa joka kuuluu yhteen ja samaan:
        usko ja kaste.

eihäne ny seurakunnissa enää kastamattomia ollut, kun Apostolien teoissa , ensin kastetaan, ja sitten opettaa kastettuaja seurakunnassa.

• Anonyymi

Ei sitä uskoisi ellei itse joudu näkemään tuollaista kommenttia vielä vuonna 2022 että vapaat uskovat ovat Raamatusta vapaita eivätkä usko sitä huh !!

ja tuon kertoo jonkun pikkuporukan aivopesty mukanakulkeva ilman mitään omakohtaista jumalasuhdetta hophoijaa.

• Anonyymi

...

• Anonyymi

Vauvakastettu on taas humalassa. Teksti sammaltaa.
        Se ei ole ihme, kun uskonto on pride-uskonto.

• Anonyymi

Tuo on se sama prideintoilija joka on uhkaillut täällä kristittyjä ja niiden lapsia

• Anonyymi

"omakohtaista"

ON kokemusta, vaan MINUN kokemustani ei enää LISÄTÄ Raamattuun !

"Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päällensä ne vitsaukset, joista tässä
        kirjassa on kerrottu" Ilm: 22:

kokemuksia voi olla useampiakin, vaan kristinusko perustuu RAAMATTUUN:

• Anonyymi

Helluntailaisuuden oppien keksiminen ja siitä lahkoliikkeen tekeminen ja organisointi oli Amerikkalaisen homppelimiehen huippusaavutus.

• Anonyymi

Raamatussa kukaan ei tullut helluntailaiseen uskoon, sillä sen lahkon voimavaikutukset alkoivat vasta 1900-luvun alussa Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla vapaamuurarien ja Parhamin tekojen seurauksena.

Uudestikastajat olisivat tehneet Juutalaispojille sen ympärileikkauksen monta kertaa.
      Yksi kerta kun ei heille riitä ollenkaan. (nyk.kaste liiton merkki)

Jeesus on paras uskon esikuva kaikille ihmisille. Jeesus ei kääntynyt helluntailaiseksi missään vaiheessa, vaan säilytti lapsuuden uskon ja meni tapansa mukaan kotikirkkoonsa ja luki Tooraa.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

• Anonyymi

Luterilaisuus ja monet muut valtiokirkkouskonnot ovat aina olleet hyvin "secret"-uskontoja.

• Anonyymi

Minusta ne ovat hyvin avoimia ja kutsuvat mukaan

nämä lahkot on sitten näitä salaisempia

mormonien temppeliinkään ei pääse ellei kuulu heihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta ne ovat hyvin avoimia ja kutsuvat mukaan

nämä lahkot on sitten näitä salaisempia

mormonien temppeliinkään ei pääse ellei kuulu heihin

Helluntailaisten ehtoollinenkin on vain sisäpiirin juttuja. Jeesushan tuli syntisiä varten?

Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen.” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille.

Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[20]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten ehtoollinenkin on vain sisäpiirin juttuja. Jeesushan tuli syntisiä varten?

Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen.” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille.

Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[20]

Kristillinen kaste vedestä ja Hengestä kun alkoi vasta helluntaina, silloin Jeesus lähetti kasteeseen taivaasta veden lisäksi oman uskon Henkensä lahjan ja sinetin.

Eihän niitä ensimmäisiä apostoleitakaan oltu vielä kastettu Kristillisellä kasteessa
        ennen ehtoollista.

Helluntaihomppeli väänsi kaiken kieroon. Harhaopit kun tekee ihmisestä kieroutuneita.

10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Vauvakasteessa ulkopuoliset ihmiset ovat uskovinaan, että kyllä se nyt Jumala pelastaa tuon vauvan, kunhan myö vain suoritetaan tämä "secret"-rituaali loppuun.

• Anonyymi

Vauvojen "kaste" ei ole kaste, koska siinä ei toteude mitkään kristillisen kasteen edellytykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvojen "kaste" ei ole kaste, koska siinä ei toteude mitkään kristillisen kasteen edellytykset.

Kristillinen kaste on lahja eikä vaadi edellytyksiä

• Anonyymi

Onko tämä joku Victoria's Secret?

• Anonyymi

Jumala haluaa, että kaikki ihmiset kuulevat evankeliumin rahellisesti ja suoraan ilman mitään secret- pelleilyä.

• Anonyymi

helluntailaiset taas kerran , ivaa ja vähättelee ja pilkkaa sitä mitä eivät tunne / tiedä.

kristillinen kaste on niille melkoinen herjaamisen kohde, kun oikeasti eivät ole raamattua kasteen osalta tutkineet, kuin pinnallisesti jäljittelemällä ja olettamalla Apostolien mallin mukaan, siitä kuitenkin perhekunnat pudotettu pois , > olettamalla sitä mitä eivät raamatusta ole tutkineet.

sakramentit kuuluu tähän samaan, eivät ole tutkineet, eivät ymmärrä, ja helluntailaisille:
        "hyökkäys on paras puolustus"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset taas kerran , ivaa ja vähättelee ja pilkkaa sitä mitä eivät tunne / tiedä.

kristillinen kaste on niille melkoinen herjaamisen kohde, kun oikeasti eivät ole raamattua kasteen osalta tutkineet, kuin pinnallisesti jäljittelemällä ja olettamalla Apostolien mallin mukaan, siitä kuitenkin perhekunnat pudotettu pois , > olettamalla sitä mitä eivät raamatusta ole tutkineet.

sakramentit kuuluu tähän samaan, eivät ole tutkineet, eivät ymmärrä, ja helluntailaisille:

"Secret"-kaste on okkulttinen kaste. Se on tutkittu.

Mistä sinä tiedät mitä helluntailaiset ovat tutkineet?

Luterilaisten pitäisi ruveta tutkimaan pikkuisen omaa sontakasaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Secret"-kaste on okkulttinen kaste. Se on tutkittu.

Mistä sinä tiedät mitä helluntailaiset ovat tutkineet?

Luterilaisten pitäisi ruveta tutkimaan pikkuisen omaa sontakasaansa.

sakramentit on KAIKISSA kristillisissä kirkoissa, helluntailaiset ei siis kristinuskoa tunne muuta kuin luterilaisuuden,
        eikö siis helluntailaisilla ole minkäänlaista kristinuskon historian tuntemusta.

kristinusko tullut Suomeen JO 1100 -luvulla, ilman Lutheria.

hei haloo !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sakramentit on KAIKISSA kristillisissä kirkoissa, helluntailaiset ei siis kristinuskoa tunne muuta kuin luterilaisuuden,
        eikö siis helluntailaisilla ole minkäänlaista kristinuskon historian tuntemusta.

hei haloo !

Vain porttokirkon otsassa on kirjoitettuna sakramentti eli salaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hei haloo !

Luterilaisuus ei ole ole kristinuskoa, vaan pakanauskonto, johon on sekoitettu kristinoppia ja ja Raamatun kertomuksia.
        Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
        Hapatus=pakanauskonnot
        nainen=luopiokirkko, katolinen ja luterilainen
        jauhot=kristillinen opetus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hei haloo !

Eikös Katolisen kirkon pappi sano "hokkuspokkus" ennen ehtoolisen jakamista näin vesi ja veri muuttuu Kristuksen vereksi ja lihaksi heidän mukaansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös Katolisen kirkon pappi sano "hokkuspokkus" ennen ehtoolisen jakamista näin vesi ja veri muuttuu Kristuksen vereksi ja lihaksi heidän mukaansa?

ei.

ehtoollinen SIUNATAAN JUMALAN SANALLA.

"Jeesus otti leivän, SIUNASI, KIITTI ja mursi ja antoi opetuslapsillensa"
        Matt: 26: 26

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus ei ole ole kristinuskoa, vaan pakanauskonto, johon on sekoitettu kristinoppia ja ja Raamatun kertomuksia.
        Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
        Hapatus=pakanauskonnot
        nainen=luopiokirkko, katolinen ja luterilainen

luterilaisuus on kristillisyyttä mutta helluntailaisuus ei. Se korvaa kaiken symboleilla

Hapatus=pakanauskonnot
        nainen=luopiokirkko eli uudestikastajat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset toimivat kasteessa Jumalan antamien ohjeiden mukaisesti, jotka Jumala on meille antanut.

Katoliset ja sen tytärkirkot toimivat vastoin Jumalan antamia ohjeita.
        Luterilaiset ovat ottaneet katolisen valheen kasteesta.

Valhe on kapinaa Jumalan ilmoitusta Raamattua vastaan.
        Saatana on valheen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Raamatun mukaan se ei muutu vaan se on sitä

harhaoppiset kieltävät tuonkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Raamatun mukaan se ei muutu vaan se on sitä

harhaoppiset kieltävät tuonkin

helluntailaisuus on eksytys, niinkuin raamattu sanoo:
        "eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"

Suomessa se eksytys on mahdollista, Suomi on uskonnonvapaa maa.

Kirja: Harhaanjohtajat , Terho Miettinen, Raija Pelli, v. 2017

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko on täynnä taikatemppuja ja taikaesineet ovat heidän epäjumaliaan.
        He tekevät kaikenlaisia kuvia ja kumartavat niitä.

2.Moos.20:
        4. Älä tee itsellesi patsasta äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla26 tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
        3. Moos. 26:1; 5. Moos. 4:15; 5. Moos. 27:15{Tai: "taivaassa".}
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
        2. Moos. 34:7; 2. Moos. 34:14; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9-10; 5. Moos. 24:16; Joos. 24:19; Jer. 32:18; Hes. 18:19
        6. mutta osoitan armoa niille tuhansille27, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        5. Moos. 5:9; 5. Moos. 7:9; Ps. 103:17-18; Ps. 105:8{Vrt. 5. Moos. 7:9, jossa on alkutekstin mukaan sanat "tuhansiin polviin asti".}
        7. Älä lausu turhaan Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka lausuu hänen nimensä turhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolinen kirkko on täynnä taikatemppuja ja taikaesineet ovat heidän epäjumaliaan.
        He tekevät kaikenlaisia kuvia ja kumartavat niitä.

2.Moos.20:
        4. Älä tee itsellesi patsasta äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla26 tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
        3. Moos. 26:1; 5. Moos. 4:15; 5. Moos. 27:15{Tai: "taivaassa".}
        5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
        2. Moos. 34:7; 2. Moos. 34:14; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9-10; 5. Moos. 24:16; Joos. 24:19; Jer. 32:18; Hes. 18:19
        6. mutta osoitan armoa niille tuhansille27, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        5. Moos. 5:9; 5. Moos. 7:9; Ps. 103:17-18; Ps. 105:8{Vrt. 5. Moos. 7:9, jossa on alkutekstin mukaan sanat "tuhansiin polviin asti".}
        7. Älä lausu turhaan Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka lausuu hänen nimensä turhaan.

Voi olla mutta uudestikastajilla magia on vielä enemmän läsnä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla mutta uudestikastajilla magia on vielä enemmän läsnä

Mutta luterilainen kirkko seuraa katolisen kirkon temppuja ja uskoo veden taikavoimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta luterilainen kirkko seuraa katolisen kirkon temppuja ja uskoo veden taikavoimaan.

Väärin! Vain uudestikastajat uskovat veden taikavoimaan

He täällä sellaisesta puhuvat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin! Vain uudestikastajat uskovat veden taikavoimaan

He täällä sellaisesta puhuvat

Totta
        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä puhuu sellaisest. Hän uskoo moiseen.

• Anonyymi

Hes. 18:
      19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
      20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
      5. Moos. 24:16; 2. Kun. 14:6; 2. Aik. 25:4
      21. Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
      22. Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut.
      23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra? Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?"

• Anonyymi

helluntailaisten mielestä Jumalan sanalla siunaaminen on taikatemppua.

helluntailaiset herjaa täysin surutta, mennen tullen Jumalan Sanaa.
        nimenomaan Raamatun Sana on se, mitä ne herjaavat.

omat kokemukset menee ylitse Raamatun sanan. itse hakevat hurmoksia, ja taputuksia, "Herra, Herra, / "Herra on täällä, Herra on täällä",

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät" Matt: 7: 22-23

niin käy "sinä päivänä" sellaisille jotka eivät usko JUMALAN SANAAN .
        (uskovat omiin kokemuksiinsa, hyljäten Raamatun Sanan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisten mielestä Jumalan sanalla siunaaminen on taikatemppua.

helluntailaiset herjaa täysin surutta, mennen tullen Jumalan Sanaa.
        nimenomaan Raamatun Sana on se, mitä ne herjaavat.

omat kokemukset menee ylitse Raamatun sanan. itse hakevat hurmoksia, ja taputuksia, "Herra, Herra, / "Herra on täällä, Herra on täällä",

"Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa ?
        Ja silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät" Matt: 7: 22-23

niin käy "sinä päivänä" sellaisille jotka eivät usko JUMALAN SANAAN .
        (uskovat omiin kokemuksiinsa, hyljäten Raamatun Sanan.

Helluntailaisuus on Amerikkalaisten homppelimiesten perustama harhaoppinen villitsevien henkien palvontaa ja seurantaa matkiva henkiliike ja uskonkultti. Apostolien tekoja yksittäisiä tapauksia matkimalla yrittävät eksyttää niin paljon ihmisiä kuin mahdollista.

Hellarit lukevat mielellään Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia katetun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on Amerikkalaisten homppelimiesten perustama harhaoppinen villitsevien henkien palvontaa ja seurantaa matkiva henkiliike ja uskonkultti. Apostolien tekoja yksittäisiä tapauksia matkimalla yrittävät eksyttää niin paljon ihmisiä kuin mahdollista.

Hellarit lukevat mielellään Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia katetun!

helluntailaisilla on ihan perusraamatun sanoma löytämättä-
        luottavat omiin kokemuksiinsa.

"Kielet eivät siis ole merkiksi niille jotka uskovat, vaan niille jotka eivät usko, mutta
        profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan niille jotka uskovat"
        1 Kor: 14: 22
        helluntailaiset on edellisen raamatun sanan lisänneet: "kielet on merkiksi uskoville !!!

"Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päällensä ne vitsaukset, joista
        tässä kirjassa on kerrottu" Ilm: 22

• Anonyymi

Parhamin ja Olssenin salaiset sakramentit palastui ja miehet vietiin vankilaan.

• Anonyymi

Nytkö tuo uudestikastajapelle on tullut tännekin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkö tuo uudestikastajapelle on tullut tännekin?

Se puhuu aina homojsen ja lesbojen siunaamisesta

• Anonyymi

Parhami: Pengtecostalismin perustaja Amerikassa: vankilaan sodomiasta

Olsseni: Helluntailaisten opit ja kasteet Amerikasta tänne tuonut ja perusti 40 ens. helluntaiseurakuntaa: 6 kk vankeutta homostelusta seurakunnan nuorten poikien kanssa ja karkotus Norjaan, josta karkasi takaisin entisiin ilosanomiinsa.

• Anonyymi

Aloittaja ei pysy omassa otsikossaan. Kun hän jää häviölle väittelyssä, hän alkaa haukkumaan helluntailaisia. Hänellä ei ole alkeellisiakaan keskustelun vaatimia taitoja. Hän ei ole sivistynyt tai uskovainen ihminen. Pelkkä räkänokka äpärä hän on, joka kuvittelee liikaa itsestään.

• Anonyymi

Olet ihan oikeassa. Ja sinä olet samanlainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Ja sinä olet samanlainen

Ja sinä olet tuo aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä olet tuo aloittaja.

Minä en ole aloittaja. En sentään mollaa itseäni

• >>Katolinen kirkko on täynnä taikatemppuja ja taikaesineet ovat heidän epäjumaliaan.
      He tekevät kaikenlaisia kuvia ja kumartavat niitä. >>

Olen katolinen epäjumalanpalvoja.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Vain Jumalan kuvan tekeminen on kiellettyä. Kyllä muista Raamatun henkilöistä voi tehdä kuvia ja tauluja ja patsaita.
        Ortodokseilla esim. on katkeamaton sarja kuvia oikeista eläneistä ihmisistä aina sinne Kristinuskon alkulähteille asti. Kristinusko tuli muuten Suomeen nykytietämyksen mukaan jo noin v. 500 jKr. Ortodoksimunkin Andreaan tuomana evankeliumina kun Suomelaisia alettiin kastaa Kritityiksi nykyisen Kajaanin korkeudella asuvien Suomen kielisten ihmisten keskuudessa.
        Kristittyjen kirkkojen kuvat ovat aitojen ihmisten kuvia, ei mitään uskonnollista krääsää, mitä hellarit myy temppeleissään.

Parhamin ja Olssenin kuvat saattaa löytyä jostain ihan eri alojen vanhojen kiiltäväkantisten lehtien sivuilsta.

Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      95
      4760
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      166
      4145
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4119
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2638
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2187
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1739
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe