Tuomarien kirjan viimeinen jae on kuin kuvaus meidän ajastamme. Jokainen haluaa luonnostaan itse olla oman elämänsä kuningas, ylin. Kuitenkin moni asia voi meistä näyttää oikealta ja johtaa tuhoon (Sananl. 16:25).
Me tarvitsemme elämämme valtiaaksi oikean kuninkaan, jota seuraamalla emme joudu tuhoon, kaaokseen ja ikuiseen kadotukseen. Katso, mitä Raamattu opettaa Jeesuksen kuninkuudesta:
1) Jeesuksen kuninkuuden perustus ei ole tästä maailmasta (Joh. 18:36). Hän on Jumalan valittu. Ei ihmisten. Kuningas, ei presidentti. Mikään mahti tässä maailmassa ei voi syöstä Jeesusta valtaistuimelta (Joh. 19:10-11; Hepr. 1:8-14 Room. 8:33-39). Hän on kuningas, vaikka joku, tai kaikki, kieltäytyisivät palvelemasta häntä.
2) Jeesus on perustanut valtakunnan omalla verellään, ei toisten (Ilm. 1:5-6; 5:9-10). Kuningas uhrasi itsensä alamaistensa puolesta, ei alamaisiaan itsensä vuoksi. Hän on Kuningas, mutta ei diktaattori.
3) Jeesus antoi kuninkaana esikuvan alamaisilleen itsensä uhraavasta toisten palvelemisesta kuninkaallisen lain mukaan (Matt. 20:20-28; Joh. 13:14-17; Jaak. 2:1-8; Ef. 5:25-33).
4) Piikkikruunulla kerran kruunattu tulee vielä takaisin monin kruunuin kruunattuna voittajana, kuningasten Kuninkaana ja herrojen Herrana taivaallisen joukon saattelemana (Ilm. 19:11-16). Silloin kaikki polvet kumartavat Hänen kuninkuutensa edessä ja tunnustavat Hänen herrautensa (Fil. 2:8-11; Ilm. 2:25-27; 19:15; 20:4-6; 22:1-5).
Lue rukoillen antamani jakeet ja pohdi, miten Jeesuksen kuninkuus yhtäältä rohkaisee sinua elämäsi taisteluissa ja toisaalta myös kutsuu rakkaudellisessa kuuliaisuudessa seuraamaan Häntä tässä sekavassa ajassa.
Pasi Turunen
Jeesus on kuningas ei presidentti
0
275
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442998Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232884- 462703
- 562568
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582468Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482460On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532231Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782138- 692038
- 452032